כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עורכי דין ומתמחים

    "צדק צדק תרדוף" (דברים טז כ). "צדק אם ישב לכסאו, לא יפלה בין נכבד או נקלה וריק" (הוראציוס). "הטוב והתבונה בהתחברם יחד נקראים צדק" (משה מנדלסון).

    משפט וחשבונאות

    פורום

    הצעות חקיקה, פסיקה וסיעור מוחות

    פורום המוקדש לסיעור מוחות בענייני הצעות חוק, חוקים ופסיקה יש חוק שחסר ? כאן המקום להציע אותו. יש הצעת חוק טובה/רעה/נפלאה זה המקום להציג אותה. יש פסיקה שכדאי לדעת עליה, לטוב ולרע, כאן המקום לדיון.

    חברים בקהילה (3685)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בני דון-יחייא
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    hanery
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביה אחת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טלי לוי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוקם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    jack_nukem
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מזונות ילדים: אפליה בין ילד יהודי, מוסלמי ונוצרי.

    15/3/16 05:46
    1
    דרג את התוכן:
    2016-03-19 01:19:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ הורות משותפתטובת הילד, מזונות ילדים ]

     

    בהתאם לדין העברי, החיוב בצרכים ההכרחיים של מזונות ילדים עד גיל 6 חל אך ורק על האב, כאשר מעבר לגיל 6 הדעות חלוקות. בהתאם לכך נוצר מצב בו תשלום המזונות עבור ילד יהודי גבוה משמעותית מהתשלום עבור ילד נוצרי או מוסלמי.


    נכון להיום, אבות גרושים יהודים אשר משכורתם בגובה השכר הממוצע במשק ואף יותר, ושיש להם שני ילדים ומעלה, נידונים ביום חתימת הסכם הגירושין לחיי עוני.


    ברוב המקרים רמת החיים של שני ההורים יורדת בעקבות הפרידה והגירושים (משתי משכורות המתחזקות בית אחד, כל אחד מההורים מתחזק בית באופן עצמאי), אך במציאות הנוכחית, עקב אופן קביעת שיעור המזונות, נוצרים פערים עצומים בין שני בתי הילד.


    אם בעבר ילדים היו בעיקר או רק עם אמם לאחר גירושים, והיה צדק רב בתמיכה כלכלית של האב עבור ילדיו, הרי שהיום, כאשר הילדים שוהים זמן משמעותי אצל ועם האב, אשר מתוך כך מחוייב בהוצאותיהם השוטפות כשהם איתו, הרי שפערים אלו גורמים לרמת חיים שונה משמעותית אצל כל אחד מההורים.


    האם יש תקווה לשינוי?


    בסוף שנת 2013 פסק כבוד השופט (בדימוס) יעקב כהן (תמ"ש 16785-09-12) בפסק דינו הידוע "איני יכול יותר", שאין כל צורך בתשלום מזונות עבור הילדים (בתיק זה להורים שלושה ילדים), מאחר והכנסות ההורים דומות וחלוקת זמני השהות בין ההורים אף היא שווה.


    אחרי שנים רבות בהן כבוד השופט כהן, כמו כל שאר שופטי המשפחה, חייב רק את האב במזונות הילדים, לקראת פרישתו פסק השופט כהן לראשונה לפי ליבו, כשהוא אכן מונחה על פי טובת הילדים, וקבע בפסק דין מנומק היטב כי השינויים החברתיים וערכי הצדק והשוויון של מדינת ישראל מחייבים את בתי המשפט לקבוע הלכות חדשות בדיני מזונות ילדים.


    על פסק הדין של כבוד השופט כהן הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי (עמ"ש 50603-01-14) והערעור התקבל. בית המשפט המחוזי קבע שסכום המזונות כולל המדור יופחת ב 50% מהסכום המקובל. למה דווקא 50%? השופטים לא נימקו.


    חישוב מהיר מראה את הפער בהכנסות לאחר תשלום המזונות שנקבעו במחוזי:


    לאם –  שכר נטו של 13,300, שכר דירה של 4,500 ומזונות מהאב עבור הילדים בסך 2,875. כלומר האמא פותחת את החודש עם 11,675 ₪.


    לאב – שכר נטו של 12,500, שכר דירה של 4,500 ותשלום מזונות לאם על סך 2,875. האבא פותח את החודש עם 5,125 ₪.


    במילים אחרות מהכנסה כמעט זהה לשני ההורים, נוצר פער זועק לשמיים. גם כאשר נקבע (באופן די חריג כמובן) שסכום המזונות יופחת ב 50%, הכנסתה של האם בעקבות תשלום המזונות הפכה להיות יותר מכפולה מזו של האב.


    אם ניקח בחשבון הוצאות חריגות המתווספות לסכום המזונות ומתחלקות בשווה בין ההורים, כמו חוגים, צהרון או טיפול שיניים, הרי שהפער למעשה גדל, ומצבו של האב הופך להיות עגום אף יותר. כיצד יוכל האב להמשיך לכלכל את ילדיו בזמן שהם עמו (מחצית מהזמן)? כיצד הילדים יגיבו לפערים הברורים ברמת החיים של ההורים? ומתוך כך נשאלת השאלה האם אכן נקבעה כאן טובת הילדים?


    האב הגיש ערעור לעליון, אשר ביקש את תגובת היועץ המשפטי לממשלה. לאחר שזו התקבלה, יחד עם עמדת מועצת הרבנות הראשית, החליט בית המשפט לקיים דיון בתיק. הדיון יערך השבוע במאוחד עם תיק נוסף, דומה בעיקרו.


    האם אנו בפתחו של עידן חדש בו בית המשפט העליון יקבע הלכה חדשה לאופן קביעת שיעור מזונות ילדים אשר תהיה ברוח התקופה ומונחית דין צדק? האם עבור ילד יהודי, מוסלמי ונוצרי החיים במדינת ישראל ישולם סכום מזונות זהה? האבות הגרושים וילדיהם ממתינים לפסק הדין בתקווה.

     

    גיא רוה הינו יו"ר עמותת "הורות משותפת=טובת הילד".

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מזונות ילדים: אפליה בין ילד יהודי, מוסלמי ונוצרי."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    19/3/16 01:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-03-19 01:19:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מדינה אוכלת אבותיה...
    אין סוף לעוולות ...

     

     

     

     


    --
    צדק צדק תרדוף.
    Cash your dreams before they slip away


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מזונות ילדים: אפליה בין ילד יהודי, מוסלמי ונוצרי."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה