כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    זהות יהודית פרק יא: אדם

    28/5/16 19:32
    1
    דרג את התוכן:
    2016-06-11 19:01:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אדם, בני אדם, אנושיות, להיות בן אדם, יהודי, יהדות, זהות, זהות יהודית, הבנה בינדתית, מדע, ביולוגיה, גוף נפש, תודעה, שלום עולמי ]

     

    מהו אדם? איך הוא קיים? דיון על האדם מהיבטים שונים. קודם כולהיבט מדעי, לא המדע כפי שאנחנו מכירים, אלא היבט מדעי שתואם את המציאות כפי שהיא.

     

    ''

     המודל הישן והמטריאליסטי של הפריית הביצית על ידי תא זרע

     

    מהו אדם? מדע

    האדם מורכב משני חלקים עיקריים, מגוף ומתודעה. הגוף הוא חומר והתודעה היא לא חומר.

     

    לכל אדם יש שתי שושלות, שושלת פיזית, של הגוף הפיזי – הורינו וכל אבות אבותינו עד לאגם באפריקה שם נולד האדם הראשון, וכל מה שקדם לאגם הזה, עד לאמבה ולסימביוזה עם מיטוכונדריה ולהיוצרות פיסת הרנ''א הראשונה במרק הקדמוני.

     

    השושלת השניה היא שושלת תודעתית. התודעה הנוכחית שלנו היא המשך של רגע התודעה הקודם. רגע התודעה הראשון בחיים האלה (רגע התודעה שבא אחרי הרגע שקדם לו) פגש ביצית מופרית, שהיא תחילת הגוף הפיזי הגס. כך שלא רק שיש לנו אינספור אבות בשושלת הפיזית, אבל גם יש לנו אינספור אמהות שגידלו וטיפחו את הגופות השונים ואת רגעי התודעה שלנו הרבים והמשתנים באינספור גלגולינו הקודמים. ככה זה.

     

    ''

    מודל שתואם את המציאות כפי שהיא: מפגש של התודעה ('רוח' במודל, הרמה העדינה ביותר של התודעה) עם התא המופרה (זרע + ביצית)

    לאתר של דירק לוריסנס

    דירק מציג את תהליך ההפריה בפירוט בסרטון על קארמה. מומלץ.

     

     

    תפיסת האדם בדת קרובה יותר לתפיסת המציאות כפי שהיא מהתפיסה הפסודאו-מדעית המטריאליסטית

    כעת נוכל להבין שהמודל הדתי של "אב ואם ורוח אלוהים" -- בוריאציות השונות בדתות השונות ועם מינוחים רבים -- קרוב יותר למציאות כפי שהיא מהמודל המטריאליסטי הפסודאו-מדעי של הביולוגיה כפי שהיא נלמדת היום.

    בתנ''ך נמצא:

    וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה. (בראשית ב' ז')

    לפי התנ''ך, כל בני האדם נבראו בצלם אלוהים, לכל אדם יש נשמה אלוהית, נשמת חיים. התפיסה התנכ''ית תואמת יותר את המציאות כפי שהיא מהמודל המטריאליסטי. זאת אומרת, לגבי הבנת מהו אדם, התפיסה הדתית מציאותית יותר, מדעית יותר, מהתפיסה המטריאליסית. 

     

    קיימת סתירה בין תפיסת הקיום ביהדות לתפסיה המדעית שתואמת את המציאות כפי שהיא

    מבחינה מדעית, ההיווצרות של כל ייצור דומה למודל הנ''ל: יצור = גוף + תודעה. זאת אומרת, גם בעלי חיים הם בעלי תודעה, ותודעת בעלי חיים לא שונה במהותה מהתודעה של האדם. לבעלי חיים יש פוטנציאל זהה להגשים את טבע התודעה בגלגול עתידי כלשהו.

     

    מבחינת היכולת להגשים את טבע התודעה בחיים האלה, בגוף הנוכחי, קיים הבדל עצום בין האדם לבין בעלי החיים. קיים הבדל עצום בין היכולת השכלית של בעל חיים ושל האדם. לא קיים הבדל במהות של התודעה, בטבע התודעה, בתודעה הבסיסית ובפוטנציאל הגלום של כל תודעה ותודעה. אין לבעל חיים אפשרות לשפר או לשנות את תודעתו במצבו המוגבל בגוף של בעל חיים.

     

    אנחנו נבדלים מבעלי חיים באפשרות האדירה שיש לנו בחיים אלה להגשים את מלוא הפוטנציאל של טבע, מהות או בסיס התודעה שלנו.

     

    זאת טעות להסיק שעקב ההבדל הניכר ביכולת השכלית שלנו ושל בעלי חיים, קיים הבדל גם בטבע התודעה הבסיסי. אין לכך בסיס במציאות. תודעה של בעל חיים יכול להתגלגל לתודעה של אדם וההפך. לאן נתגלגל, לאיזה סוג גוף נתגלגל, תלוי במה שאנחנו חושבים ועושים בחיים האלה. 

     

    מקום האדם ביהדות

    התנ''ך מספר, ברמת הפשט, על תולדות 12 השבטים, בני ישראל. לאחר סיפור הבריאה, התנ''ך לא מתחיל עם אברהם אבינו אלא עם אדם.

    אנחנו קודם כול בני אדם.

    משם, התנ''ך עובר לנח – אנחנו עם ככל העמים, כולנו בני משפחה אנושית אחת, כולנו אחים.

    משם אנחנו מגיעים לאברהם, יצחק, יעקב ושתים עשרה בנים...

     

    שיעור תנ''ך על פי הדלאי לאמה

    הדלאי לאמה נוהג להציג את עצמו בסדר דומה לסדר של התנ''ך.

    כשהוא מדבר על עצמו הוא פותח: "אני אחד מתוך 7 מיליארד בני אדם.” לכן, הוא מקדיש את חייו, במקום הראשון של חשיבות, לפיתוח ולקידום ערכים אנושיים חילוניים על בסיס מדע, ערכים שכל אדם זקוק להם כדי להיות מאושר בחיים.

     

    אחר כך, במקום מספר שתיים, הוא אומר: "אני נזיר בודהיסטי" ולכן, במקום השני החשוב בחייו, הוא מפתח ומקדם הבנה בינדתית, בין כל דתות העולם ובין הזרמים הבודהיסטים השונים.

     

    ברמת זהות מספר שלוש הוא אומר: "אני טיבטי." לכן, כדבר השלישי בסדרי החשיבות בחייו, הוא מקדיש ממרצו ומזמנו לפיתרון למצוקה של העם הטיבטי. וכשהבעיה הטיבטית תיפתר, הוא לא יצטרך להקדיש לנושא הזה יותר.

     

    מה איתנו?

    דרך ארץ קדמה לתורה. לפחות שש מתוך עשרת הדברות עוסקות בערכים אנושיים אוניברסלים. ואהבת לרעך כמוך, כשרעך הוא כל אדם ואדם, זה כלל גדול בתורה. או בדרך השלילה: מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך, זו (תמצית) כל התורה -- זאת כל התורה על רגל אחת.

     

    האם אנחנו תופסים את עצמנו בסדר הנכון? בסדר שהתנ''ך מציג את נושא הזהות? האם אנחנו קודם כול בני אדם? בלי להיות קודם כול בני אדם לא נוכל להיות יהודים או חילונים או מרקסיסטים או קפיטליסטים או ימנים או שמאלנים או מה-שלא-נהיה טובים. במילים אחרות, להיות יהודי טוב זה להיות אדם טוב. אפשר להחליף את ציון הזהות: להיות x טוב זה להיות אדם טוב  (תמלא/י את החסר).

     

    התפיסה הרחבה ביותר, התפיסה של "כל הייצורים" ושל "כל הגלגולים" ושל "כל שלושת הזמנים" ושל "מצא את המשותף" בין כולנו, היא הרגל תודעה מעולה. כל הסתכלות שמפחיתה תפיסה חזקה של "אנחנו והם", של "אני נגד את/ה" היא דרך הסתכלות מצויינת שמגבירה שלום בתוכנו ושלום בעולם. 

     

    אושר למען כולם.

     

    נ.ב. אם הכותרת "זהות יהודית" מפריעה לכם, תחליפו בעצמכם ל"זהות אנושית" או ל"זהות חילונית" או לכל זהות אחרת שנראית לכם. חבל להתעצבן סתם. 

     

    ---

    היבטים נוספים לגבי האדם והתודעה (שהוצאתי מהטקסט כדי שיהיה נוח יותר לקריאה.)

    ניתן גם לחלק את האדם לשלושה חלקים עקריים.

    בחלוקה לשלוש, יש האומרים: אדם = גוף + תודעה + שם (תוית) ויש המעדיפים:

    אדם = גוף + תודעה + דיבור.


    אפשר גם להרחיב ולדבר על רמה גסה, רמה עדינה ורמה עדינה ביותר של הגוף ושל התודעה. פרופ' רוברט (בוב) תורמן מעדיף: הרמה הסופר-עדינה של התודעה ושל הגוף. ברמה הסופר-עדינה, הגוף והתודעה מאוחדים. 

    רמות של התודעה

     

    על מנת להכיר את התודעה באופן מפורט יותר מבחינה מדעית, הנכם מוזמנים לבקר באטלס הרגשות של פרופ' פול אקמן. רגשות שליליים, דהיינו, אנוכיים, נכללים ברובריקה “תודעה” ולא שייכים לגוף הפיזי, לחומר. התודעה משפיעה על הגוף הפיזי. למשל, רגשות שליליים, סטרס, גורמים להרבה מאוד מחלות. האטלס מעניין ושווה דיון נפרד.

     

    ---

    סידרת זהות יהודית

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

    זהות יהודית פרק ו': גלגולים

    זהות יהודית פרק ז': חמלה

    זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון

    זהות יהודית פרק ט': מדיטציה

    זהות יהודית פרק י':ֿ הלב

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יא: אדם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    28/5/16 19:57
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 19:59:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא עמוד א תניא וכן היה ר' שמעון בר יוחאי אומר, קברי עובדי כוכבים אינן מטמאין באהל, שנאמר: "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם" (יחזקאל לד,לא) אתם קרויין אדם ואין העובדי כוכבים קרויין אדם. תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא, עמוד א

     

    פירוש : הבטוי היחידי לשונות או להבדל הקים בין האדם לחיות השדה, היא קיום מצוות התורה,,מחויבות לישות שאיננה נחוית ואין לה שום בטוי חמרי  אמפירי בעולם. דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    28/5/16 20:17
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 20:18:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2016-05-28 19:59:51

    תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא עמוד א תניא וכן היה ר' שמעון בר יוחאי אומר, קברי עובדי כוכבים אינן מטמאין באהל, שנאמר: "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם" (יחזקאל לד,לא) אתם קרויין אדם ואין העובדי כוכבים קרויין אדם. תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא, עמוד א

     

    פירוש : הבטוי היחידי לשונות או להבדל הקים בין האדם לחיות השדה, היא קיום מצוות התורה,,מחויבות לישות שאיננה נחוית ואין לה שום בטוי חמרי  אמפירי בעולם. דן

     

    אגיד בבוטות שלפי הפרשנות שלך התלמוד הבבלי נשמע די פשיסטי, כמו כל תורת גזע מצויה. מה ההבדל בין אלה שמנקודת מבטם טענו שיהודים הם לא בני אדם, לבינך? (אין צורך להשיב, למען האמת.)  

     

    תפיסה חזקה של "אנחנו והם" היא תפיסה הרסנית.

    הפיתרון? מצא את המשותף...

    כולנו בני אדם, יוהידן. 

    כל בני האדם הם בני אדם.

    חלק מאיתנו לא מתנהגים ככה ולא חושבים ככה, אבל הפוטנציאל של כולנו זהה. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 20:19
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-05-28 20:19:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דן, האם בכלל קראת את הדיון שכתבתי?


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 20:25
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 20:37:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!!

    נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו.

     

    הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים, דמם בראשו.


    --
    נת**הו משקיע בחצי קרחת חצי חודש, אז מה הוא מסוגל לעשות בשביל המדינה? אה?
    28/5/16 20:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-05-28 20:39:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:25:13

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!! נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו. הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים דמם בראשו.

     

    אתה פשוט טועה (וגם, לא נעים לומר, אממם, לא בדיוק ישר). לדלאי לאמה אין שום רכוש. הוא תורם את כל ההכנסות שלו מכל ההרצאות שלו. הוא הקים קרן לתרומות לנזקקים ולפרויקטים ראויים (ולא לצורך התחמקות ממס הכנסה). 

     

    תשמע. אתה נדיב בכוכבים ויש לך סגולות נוספות, כמו חוש הומור. 

    אתה חב את זה לעצמך -- וגם לנו -- לקרוא לפחות ספר אחד של או על הדלאי לאמה.

    עכשיו אני קוראת A Force for Good של דניאל גולמן. יש פרק שלם שמסביר על גישת הדלאי לאמה לכסף. הדלאי לאמה מאוד מאוד נדיב ומאוד מאוד חומל. חשוב לדעת להבחין מי זה מי -- וחשוב ומומלץ מאוד גם לדבר אמת ולדייק.

     

    גם אתה לא התיחסת לנושא הדיון... ! :))


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 20:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-05-28 20:57:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 20:39:35

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:25:13

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!! נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו. הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים דמם בראשו.

     

    אתה פשוט טועה (וגם, לא נעים לומר, אממם, לא בדיוק ישר). לדלאי לאמה אין שום רכוש. הוא תורם את כל ההכנסות שלו מכל ההרצאות שלו. הוא הקים קרן לתרומות לנזקקים ולפרויקטים ראויים (ולא לצורך התחמקות ממס הכנסה). 

     

    תשמע. אתה נדיב בכוכבים ויש לך סגולות נוספות, כמו חוש הומור. 

    אתה חב את זה לעצמך -- וגם לנו -- לקרוא לפחות ספר אחד של או על הדלאי לאמה.

    עכשיו אני קוראת A Force for Good של דניאל גולמן. יש פרק שלם שמסביר על גישת הדלאי לאמה לכסף. הדלאי לאמה מאוד מאוד נדיב ומאוד מאוד חומל. חשוב לדעת להבחין מי זה מי -- וחשוב ומומלץ מאוד גם לדבר אמת ולדייק.

     

    גם אתה לא התיחסת לנושא הדיון... ! :))

     

    זה לא דיון זו הרצאה. וכאן למרבית הקוראים יש אנטיגוניזם לפסקאות הארוכות משניים שלושה משפטים. ואת כותבת ספר בישול של היהדות הגענו ב"ה לפרק י"א "חנה פליז מייק איט סימפל"

    תסבירי לי מה את מנסה להשיג בהרצאות שלך?


    --
    נת**הו משקיע בחצי קרחת חצי חודש, אז מה הוא מסוגל לעשות בשביל המדינה? אה?
    28/5/16 21:15
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 21:16:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האיזם מספר 1 שרשרת המזון גורמת לכולנו להתנהג "אדם לאדם - זאב"

    האיזם מספר 8 "העשירים אינם גזענים?"


    --
    נת**הו משקיע בחצי קרחת חצי חודש, אז מה הוא מסוגל לעשות בשביל המדינה? אה?
    28/5/16 21:23
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-05-28 21:23:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:57:17

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 20:39:35

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:25:13

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!! נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו. הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים דמם בראשו.

     

    אתה פשוט טועה (וגם, לא נעים לומר, אממם, לא בדיוק ישר). לדלאי לאמה אין שום רכוש. הוא תורם את כל ההכנסות שלו מכל ההרצאות שלו. הוא הקים קרן לתרומות לנזקקים ולפרויקטים ראויים (ולא לצורך התחמקות ממס הכנסה). 

     

    תשמע. אתה נדיב בכוכבים ויש לך סגולות נוספות, כמו חוש הומור. 

    אתה חב את זה לעצמך -- וגם לנו -- לקרוא לפחות ספר אחד של או על הדלאי לאמה.

    עכשיו אני קוראת A Force for Good של דניאל גולמן. יש פרק שלם שמסביר על גישת הדלאי לאמה לכסף. הדלאי לאמה מאוד מאוד נדיב ומאוד מאוד חומל. חשוב לדעת להבחין מי זה מי -- וחשוב ומומלץ מאוד גם לדבר אמת ולדייק.

     

    גם אתה לא התיחסת לנושא הדיון... ! :))

     

    זה לא דיון זו הרצאה. וכאן למרבית הקוראים יש אנטיגוניזם לפסקאות הארוכות משניים שלושה משפטים. ואת כותבת ספר בישול של היהדות הגענו ב"ה לפרק י"א "חנה פליז מייק איט סימפל"

    תסבירי לי מה את מנסה להשיג בהרצאות שלך?

     

    שנהיה בני אדם. ישרים ומסבירים פנים זה לזה. אני מבקשת יותר מדי? 

    תסביר איך הדיונים של [---] מתאפשרים בקפה? קריאה להרג? 

    זה מקובל עליך? 

     

    מעל 150 טיבטים שרפו את עצמם ולא באשמת שום דלאי לאמה. זה ברור??

     

    אתמול בערב הייתי באירוע טיבטי. אולי מאה מאתיים טיבטים, לא ספרתי. היה מקסים. כל הזמן ניסיתי לדמיין את אותו אירוע עם עמים שונים: סינים, ישראלים, מקסיקנים. הטיבטים מאוד נעימים, מאוד צנועים. כולם מצניעים את האגו שלהם למען הכלל וזה מאוד נעים להיות במחיצתם. אפשר לחוש את יחסי הגומלין של אהדה וחיבה בין כל האנשים ובין הזמרים השונים לקהל. זה לא מין וואו כזה מוגזם, זאת שמחה שקטה כזאת. הם לא צריכים זעזועים גדולים כדי להרגיש וכדי להנות ולהיות שבעי רצון. תהיתי איך המערביים יהיו בעוד 50 שנה, עכשיו שמה שהבודהה לימד הופך למוכר ולזמין ולחלק אינטרגלי של החברה במערב. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 21:30
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-05-28 21:30:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 21:23:58

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:57:17

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 20:39:35

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:25:13

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!! נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו. הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים דמם בראשו.

     

    אתה פשוט טועה (וגם, לא נעים לומר, אממם, לא בדיוק ישר). לדלאי לאמה אין שום רכוש. הוא תורם את כל ההכנסות שלו מכל ההרצאות שלו. הוא הקים קרן לתרומות לנזקקים ולפרויקטים ראויים (ולא לצורך התחמקות ממס הכנסה). 

     

    תשמע. אתה נדיב בכוכבים ויש לך סגולות נוספות, כמו חוש הומור. 

    אתה חב את זה לעצמך -- וגם לנו -- לקרוא לפחות ספר אחד של או על הדלאי לאמה.

    עכשיו אני קוראת A Force for Good של דניאל גולמן. יש פרק שלם שמסביר על גישת הדלאי לאמה לכסף. הדלאי לאמה מאוד מאוד נדיב ומאוד מאוד חומל. חשוב לדעת להבחין מי זה מי -- וחשוב ומומלץ מאוד גם לדבר אמת ולדייק.

     

    גם אתה לא התיחסת לנושא הדיון... ! :))

     

    זה לא דיון זו הרצאה. וכאן למרבית הקוראים יש אנטיגוניזם לפסקאות הארוכות משניים שלושה משפטים. ואת כותבת ספר בישול של היהדות הגענו ב"ה לפרק י"א "חנה פליז מייק איט סימפל"

    תסבירי לי מה את מנסה להשיג בהרצאות שלך?

     

    שנהיה בני אדם. ישרים ומסבירים פנים זה לזה. אני מבקשת יותר מדי? 

    תסביר איך הדיונים של [---] מתאפשרים בקפה? קריאה להרג? 

    זה מקובל עליך? 

     

    מעל 150 טיבטים שרפו את עצמם ולא באשמת שום דלאי לאמה. זה ברור??

     

    אתמול בערב הייתי באירוע טיבטי. אולי מאה מאתיים טיבטים, לא ספרתי. היה מקסים. כל הזמן ניסיתי לדמיין את אותו אירוע עם עמים שונים: סינים, ישראלים, מקסיקנים. הטיבטים מאוד נעימים, מאוד צנועים. כולם מצניעים את האגו שלהם למען הכלל וזה מאוד נעים להיות במחיצתם. אפשר לחוש את יחסי הגומלין של אהדה וחיבה בין כל האנשים ובין הזמרים השונים לקהל. זה לא מין וואו כזה מוגזם, זאת שמחה שקטה כזאת. הם לא צריכים זעזועים גדולים כדי להרגיש וכדי להנות ולהיות שבעי רצון. תהיתי איך המערביים יהיו בעוד 50 שנה, עכשיו שמה שהבודהה לימד הופך למוכר ולזמין ולחלק אינטרגלי של החברה במערב. 

     

    ישנן בעולמנו  מעל 2000 עמים, מה גרם לך להדבק לטיבטים ולעזוב את היהודים? למה למשל לא נדבקת לנפאלים?


    --
    נת**הו משקיע בחצי קרחת חצי חודש, אז מה הוא מסוגל לעשות בשביל המדינה? אה?
    28/5/16 21:36
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 21:48:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 21:16:42

    האיזם מספר 1 שרשרת המזון גורמת לכולנו להתנהג "אדם לאדם - זאב"

    האיזם מספר 8 "העשירים אינם גזענים?"

     

    דרך אגב, הסיפור ששמעתי לראשונה ממך, סיפור אינדיאני על סבא שמספר לנכד שחיים שני זאבים בלב, הזאב הטוב והזאב הרע, נמצא גם בספר של גולמן. ("איזה מהם ינצח?" שאל הילד. "את זה שאתה מאכיל".)

    http://www.firstpeople.us/FP-Html-Legends/TwoWolves-Cherokee.html

     

    אני מבינה שזאת דוגמה של הדיון הקצר ביותר. תשווה כל פוסט ממוצע של בונבונייטה. המטראז' דומה. :)

     

    אולי מה שכתבתי יעזור למישהו לדייק יותר בחשיבה שלו, ז''א בתרגול התודעתי, כדי להשיג את התוצאה הרצויה. המחשבה שאני נישא מעל אחרים זאת לא מחשבה נכונה, לא מחשבה טובה, זאת גאוותנות (במקרה הטוב, או גזענות במקרה הרע).

     

    מה דעתך על "מצוה" חילונית או נדר חילוני לנטוש ציניות? עולם ללא ציניות הוא עולם הרבה יותר נעים לכולם, אתה לא חושב? 

     

    (יש היום ישראלים שמצהירים על עצמם שהם אנטי-ציונות, אבל אני אנטי-ציניות. :)


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 21:44
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-29 03:44:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 21:30:56

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 21:23:58

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:57:17

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 20:39:35

    צטט: ד. צמרת 2016-05-28 20:25:13

    כשהדלאי למה אומר "אני נזיר בודהיסטי" הוא מרמה את חסידיו!!! נזיר בודהיסטי אין לו רופי או דולר בכיס הוא חי מהיד לפה. הדלאי למה כמו כל הנוכלים הדתיים גוזל את כספם של מאמיניו ואת זמנן של הנשים שמאמינות בו. הדלאי למה הוא איש רע, בגללו נשרפו למוות 712 טיבטים דמם בראשו.

     

    אתה פשוט טועה (וגם, לא נעים לומר, אממם, לא בדיוק ישר). לדלאי לאמה אין שום רכוש. הוא תורם את כל ההכנסות שלו מכל ההרצאות שלו. הוא הקים קרן לתרומות לנזקקים ולפרויקטים ראויים (ולא לצורך התחמקות ממס הכנסה). 

     

    תשמע. אתה נדיב בכוכבים ויש לך סגולות נוספות, כמו חוש הומור. 

    אתה חב את זה לעצמך -- וגם לנו -- לקרוא לפחות ספר אחד של או על הדלאי לאמה.

    עכשיו אני קוראת A Force for Good של דניאל גולמן. יש פרק שלם שמסביר על גישת הדלאי לאמה לכסף. הדלאי לאמה מאוד מאוד נדיב ומאוד מאוד חומל. חשוב לדעת להבחין מי זה מי -- וחשוב ומומלץ מאוד גם לדבר אמת ולדייק.

     

    גם אתה לא התיחסת לנושא הדיון... ! :))

     

    זה לא דיון זו הרצאה. וכאן למרבית הקוראים יש אנטיגוניזם לפסקאות הארוכות משניים שלושה משפטים. ואת כותבת ספר בישול של היהדות הגענו ב"ה לפרק י"א "חנה פליז מייק איט סימפל"

    תסבירי לי מה את מנסה להשיג בהרצאות שלך?

     

    שנהיה בני אדם. ישרים ומסבירים פנים זה לזה. אני מבקשת יותר מדי? 

    תסביר איך הדיונים של [---] מתאפשרים בקפה? קריאה להרג? 

    זה מקובל עליך? 

     

    מעל 150 טיבטים שרפו את עצמם ולא באשמת שום דלאי לאמה. זה ברור??

     

    אתמול בערב הייתי באירוע טיבטי. אולי מאה מאתיים טיבטים, לא ספרתי. היה מקסים. כל הזמן ניסיתי לדמיין את אותו אירוע עם עמים שונים: סינים, ישראלים, מקסיקנים. הטיבטים מאוד נעימים, מאוד צנועים. כולם מצניעים את האגו שלהם למען הכלל וזה מאוד נעים להיות במחיצתם. אפשר לחוש את יחסי הגומלין של אהדה וחיבה בין כל האנשים ובין הזמרים השונים לקהל. זה לא מין וואו כזה מוגזם, זאת שמחה שקטה כזאת. הם לא צריכים זעזועים גדולים כדי להרגיש וכדי להנות ולהיות שבעי רצון. תהיתי איך המערביים יהיו בעוד 50 שנה, עכשיו שמה שהבודהה לימד הופך למוכר ולזמין ולחלק אינטרגלי של החברה במערב. 

     

    ישנן בעולמנו  מעל 2000 עמים, מה גרם לך להדבק לטיבטים ולעזוב את היהודים? למה למשל לא נדבקת לנפאלים?

     

    תרתי אחר האמת, כנראה. אני מדענית, בין היתר. גיליתי אוצר. כל התרבויות האנושיות יקרות ערך. לטיבטים יש תרבות של אי אלימות ולכן התרבות הטיבטית היא אוצר.

    הדלאי לאמה מחלֵן את הידע הזה כדי שכולם יוכלו למזוג אותו לכל כלי. אי אלימות לא צריכה להיות שייכת לתרבות כלשהי. אי אלימות היא ידע שכולנו זקוקים לו, כל אדם בעולם זקוק לידע הזה כדי להיות מאושר. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    28/5/16 22:01
    0
    דרג את התוכן:
    2016-05-28 22:02:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-05-28 20:18:23

    צטט: יוהידן 2016-05-28 19:59:51

    תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא עמוד א תניא וכן היה ר' שמעון בר יוחאי אומר, קברי עובדי כוכבים אינן מטמאין באהל, שנאמר: "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם" (יחזקאל לד,לא) אתם קרויין אדם ואין העובדי כוכבים קרויין אדם. תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף סא, עמוד א

     

    פירוש : הבטוי היחידי לשונות או להבדל הקים בין האדם לחיות השדה, היא קיום מצוות התורה,,מחויבות לישות שאיננה נחוית ואין לה שום בטוי חמרי  אמפירי בעולם. דן

     

    אגיד בבוטות שלפי הפרשנות שלך התלמוד הבבלי נשמע די פשיסטי, כמו כל תורת גזע מצויה. מה ההבדל בין אלה שמנקודת מבטם טענו שיהודים הם לא בני אדם, לבינך? (אין צורך להשיב, למען האמת.)  

     

    תפיסה חזקה של "אנחנו והם" היא תפיסה הרסנית.

    הפיתרון? מצא את המשותף...

    כולנו בני אדם, יוהידן. 

    כל בני האדם הם בני אדם.

    חלק מאיתנו לא מתנהגים ככה ולא חושבים ככה, אבל הפוטנציאל של כולנו זהה. 

     

     

    אני חושב שלא ירדת לסוף דעתי, מכיון שגם את  כמו רבים טוענת, שאין שום הבדל עקרוני בין חיות השדה לבין האדם.

    גם להם יש בינה, גם להם יש רגשות, גם להם יש מוסיקה, גם להם יש ערכים [ערכי הדב ] , גם להם יש תיאטרון ברמה שלהם.

    מסקנה : ההבדל העקרוני היחידי  שיש בין האדם  לחיית השדה, היא המאמץ לאמונה באל אחד שהוא מחוץ לעולם, ואין שום דבר שמביא לידי בטוי אמפירי את קיומו. 

    ומאחר וממילא את לא מתנגדת שאת שונה מחיות השדה באיזה שהוא דבר,אני לא מבין מדוע יצאת כאן בצווחות. דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יא: אדם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה