כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    חדשות ואירועי הקהילה

    זה הפורום לאיזכורים לחגי ומועדי ישראל כפי שנאמר:\r\n\"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ--אֵלֶּה הֵם, מוֹעֲדָי.\"\r\n(ויקרא כג' א')\r\n\r\nכמו כן ניתן לפרסם כאן ידיעות חדשותיות הקשורות ליהדות, הזמנות לכנסים והרצאות, מפגשים עם אישים בולטים או ביקורים חשובים. \r\nרק אל תשכחו לספר לנו איך היה.\r\n

    חברים בקהילה (1357)

    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חיפוש בקפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אדם קדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ירושלים אהובתי

    5/6/16 09:14
    2
    דרג את התוכן:
    2016-07-04 17:14:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היום היהודים חוגגים את יום ירושלים.

     

    ירושלים בירת ישראל לנצח.

     

    ירושלים לא תחולק לעולם - לא ביבי ולא ליברמן ולא הבהמות יחלקו את ירושלים.

     

     

     

     

    ''

     

     

     

     

     

     

    "מה הביא את דוד לירושלים?

     בחירת ירושלים השוכנת בגבול שבין יהודה - שבטו של בית דוד ושבט בנימין - שבטו של בית שאול, שמה קץ על היריבות ביניהם באותה תקופה: "ותהי המלחמה ארוכה בין בית שאול ובין בית דוד". דוד רוצה באחדות כלל ישראל ולכן הוא מעדיף את ירושלים, - הבירה העל שבטית. (שאינה שייכת לאף אחד מן השבטים).

    כמובן שגם למיקומה של ירושלים - מקום מרכזי למדיי, בלב ההר - יש יתרון משמעותי. בכיבושה משלים דוד את האחיזה הישראלית בהר ומבטל את הטריז הנוכרי האחרון שהפריד בין שבטי ישראל.

    עם כבושה של העיר, מופיע לראשונה שמה הנוסף "ציון" (עיר דוד):

    "...וַיִּלְכּד דָּוִד אֵת מְצֻדַת צִיּוֹן הִיא עִיר דָּוִד... וַיֵּשֶׁב דָּוִד בַּמְּצֻדָה וַיִּקְרָא לָהּ עִיר דָּוִד..."

    דוד אינו מסתפק בעיר בירה של מלכות ארצית. הוא מעוניין להפוך את ירושלים למקום מלכותו של ה'. ואכן, מעשהו הראשון של דוד כמלך ירושלים הוא העלאת ארון ה' מקריית יערים לירושלים.

    אחרי העלאת הארון לירושלים מבקש דוד לבנות את בית ה'. הוא מבקש לבנות מקדש. ובכך קובע דוד את החיבור בירושלים, שאינו ניתן לניתוק,  בין מלכות ארצית למלכות ה'.

    בחירתו זו של דוד בירושלים היא בעצם קיום דברי התורה על"המקום אשר יבחר ה'":

     "מן היום אשר הוצאתי את עמי מארץ מצרים לא בחרתי בעיר מכל שבטי ישראל לבנות בית להיות שמי שם ולא בחרתי באיש להיות נגיד על עמי ישראל. ואבחר בירושלם להיות שמי שם ואבחר בדוד להיות על עמי ישראל" (ספר דברי הימים)

    הבחירה בירושלים - "המקום אשר יבחר ה'" - שבה ועולה בדברי ה' לשלמה על קריעת הממלכה בגלל חטא הבמות לעבודה זרה שהקים שלמה:

    "... רק את כל הממלכה לא אקרע , שבט אחד אתן לבנך למען דוד עבדי ולמען ירושלם אשר בחרתי....."

    במספר מקומות בתנ"ך מופיעים פסוקים המבטיחים את נצחיותה של ירושלים: הבטחה ראשונה הייתה בימי שלמה:

    ".... ועתה בחרתי והקדשתי את הבית הזה להיות שמי שם עד עולם והיו עיני ולבי שם כל הימים..."
     

    את בית המקדש בירושלים, למעשה, בנה שלמה, בנו של דוד. אולם, ירושלים כעיר מקדש הוא מפעלם המשותף של דוד ושלמה - כל אחד משני המלכים תרם את חלקו הייחודי, וביחד יצרו את היצירה השלמה של עיר ומקדש בלבה:

    תנו רבנן: "איזה מטבע של ירושלים? דוד ושלמה מצד אחד, וירושלים עיר הקודש מצד שני..."

    ימי שלמה הם ימי השיא של מלכות ישראל ושל ירושלים. אולם  למרות נתוני הפתיחה המצויינים, דווקא בימי שלמה  כבר נגזר החורבן על העיר ועל הבית:
    "כִּי עַל אַפִּי וְעַל חֲמָתִי הָיְתָה לִּי הָעִיר הַזֹּאת לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּנוּ אוֹתָהּ וְעַד הַיּוֹם הַזֶּה לַהֲסִירָהּ מֵעַל פָּנָי....."
    וזאת בגלל חטאו של שלמה אשר בנה במות רבות לזבוח לאלוהים אחרים.
     

    ירושלים של תקופת הממלכה המאוחדת של דוד ושלמה הייתה לעיר המרכזית של ממלכה הולכת ומתפשטת - תנופת בנייה, התבססות והתרחבות.  עם העלאת ארון ה' ובניית בית המקדש, הונח היסוד להתקדשותה של העיר כמרכז לעבודת אלוהי ישראל.

    לאחר התפלגות הממלכה, בימי רחבעם בן שלמה, חלה ירידה במעמדה של ירושלים. היא חדלה להיות מרכז החיים הלאומיים, המדיניים והכלכליים.

    התרחבותה הגדולה של העיר באה בימי חזקיהו - עם חורבן ממלכת הצפון (ממלכת ישראל - שומרון). חזקיהו פתח ברפורמה דתית רחבה לריכוז הפולחן בירושלים, הוא טיהר אותה מכל עבודה זרה. וירושלים הפכה שנית לבירתה של ממלכה עצמאית ולבירת שארית שבטי ישראל.
     

    ממלכת יהודה, ירושלים ובית המקדש שרדו 130 שנה לאחר חורבן ממלכת ישראל. בראשית התקופה הבבלית, לאחר גלי מלחמות והגליות, חרבה ירושלים וחרב בית המקדש, בתשעה באב (587 - 586 לפני הספירה), ועם ישראל יצא לגלות.

    הגולים מביעים את כאבם וצערם - את געגועיהם לעירם :"עַל נַהֲרוֹת, בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ, גַּם בָּכִינוּ: בְּזָכְרֵנוּ, אֶת צִיּוֹן. ..." .
    והם נשבעו: "אִם-אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי.  תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי, לְחִכִּי   אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי  "
     

    עם הכרזת כורש, מלך פרס שהכניע את הבבלים בשנת 538 לפני הספירה, שבו הגולים לירושלים:

    "כֹּה אָמַר ה' שַׁבְתִּי אֶל צִיּוֹן וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְנִקְרְאָה יְרוּשָׁלִַם עִיר הָאֱמֶת וְהַר ה' צְבָאוֹת הַר הַקודֶשׁ"

     הם שיקמו את העיר ואף בנו בה את בית המקדש השני, אשר הורחב בימיו של הורדוס.

    בית המקדש אמנם נבנה, אולם ירושלים אינה תופסת שום תפקיד בינלאומי משמעותי.

    בית המקדש השני  חרב, אף הוא בתשעה באב,  בשנת 70 לספירה.
     
    ולסיכום:

    ירושלים מופיעה בתנ"ך 667 פעמים, מתוכם 641 פעמים בלשון הקודש ו- 26 פעמים בארמית. 

    מתוך 641 הופעות שמה בלשון הקודש, 5 פעמים בלבד מופיע בתנ"ך השם 'ירושלים' בכתיב מלא עם יו"ד, בכל שאר המקומות הכתיב הוא ירושלם בלא יו"ד.

    במקורות חיצוניים מוזכרת ירושלים לראשונה בכתבי המארות המצריים, הכתובים על גבי חרסים מאמצע המאה ה- 19 לפני הספירה). מאוחר יותר, בתחילת המאה ה - 18 לפני הספירה מופיעה המילה ירושלים בכתבי מארות על גבי צלמיות. באמצע המאה ה- 14 לפני הספירה מופיעה המילה ירושלים במכתבי אל עמארנה הכתובים בכתבי יתדות.

    לירושלים כשבעים כינויי חיבה והערצה כגון: כלילת יופי, משוש תבל, עיר הצדק, עיר השלום, קריה נאמנה, טבור העולם ועוד.

    העיר ירושלים עברה תקופות של שגשוג ותקופות של ירידה. תקופות של השפעות דתיות ותרבותיות זרות מול תקופות של מילוי מצוות דתיות ברוח הדרישות המקראיות.
     

    ירושלים עמדה במרכז תפילותיו וכיסופיו  של עם ישראל במשך אלפיים שנות גלות, והוכרזה כבירתה של מדינת ישראל הריבונית בשנת 1948."

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ירושלים אהובתי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/6/16 09:17
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-05 09:17:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פסוקים על העיר ירושלים:

     

     

    וַיֹּאמֶר קַח נָא אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ אֲשֶׁר אָהַבְתָּ אֶת יִצְחָק וְלֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹלָה עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ: (בראשית פרק כב)

     

    וַיִּלָּחֲמוּ בְנֵי יְהוּדָה בִּירוּשָׁלַיִם וַיִּלְכְּדוּ אוֹתָהּ (שופטים פרק א פסוק ח)

    וְאֶת הַיְבוּסִי יֹשֵׁב יְרוּשָׁלַיִם לֹא הוֹרִישׁוּ בְּנֵי בִנְיָמִן (שופטים פרק א פסוק כא)

     

    וַיִּלְכֹּד דָּוִד אֵת מְצֻדַת צִיּוֹן הִיא עִיר דָּוִד: (שמואל ב פרק ה פסוק ז)

     

    וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ דָּוִד וְכָל הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ מִבַּעֲלֵי יְהוּדָה לְהַעֲלוֹת מִשָּׁם אֵת אֲרוֹן הָאלקים… וְהָיָה אֲרוֹן ה' בָּא עִיר דָּוִד (שמואל ב פרק ו)

    וַיְהִי בִשְׁמוֹנִים שָׁנָה וְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה לְצֵאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם בַּשָּׁנָה הָרְבִיעִית… לִמְלֹךְ שְׁלֹמֹה עַל יִשְׂרָאֵל וַיִּבֶן הַבַּיִת לה': (מלכים א פרק ו)

    וַיִּשְׁלַח מֶלֶךְ אַשּׁוּר אֶת תַּרְתָּן וְאֶת רַב סָרִיס וְאֶת רַב שָׁקֵה מִן לָכִישׁ אֶל הַמֶּלֶךְ חִזְקִיָּהוּ בְּחֵיל כָּבֵד יְרוּשָׁליִָם וַיַּעֲלוּ וַיָּבֹאוּ יְרוּשָׁלַיִם (מלכים ב פרק יח)

    וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיֵּצֵא מַלְאַךְ ה' וַיַּךְ בְּמַחֲנֵה אַשּׁוּר מֵאָה שְׁמוֹנִים וַחֲמִשָּׁה אָלֶף וַיַּשְׁכִּימוּ בַבֹּקֶר וְהִנֵּה כֻלָּם פְּגָרִים מֵתִים: (מלכים ב פרק יט)

     

    וַיָּבֹא נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל עַל הָעִיר וַעֲבָדָיו צָרִים עָלֶיהָ…  וַיֵּצֵא יְהוֹיָכִין מֶלֶךְ יְהוּדָה עַל מֶלֶךְ בָּבֶל… וְשָׂרָיו וְסָרִיסָיו וַיִּקַּח אֹתוֹ מֶלֶךְ בָּבֶל…  (מלכים ב פרק כד)

    וַיְהִי…ֹ בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ בָּא נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל הוּא וְכָל חֵילוֹ עַל יְרוּשָׁליִם וַיִּחַן עָלֶיהָ… וַתָּבֹא הָעִיר בַּמָּצוֹר (מלכים ב פרק כה פסוקים א-ב)

     

    וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בְּשִׁבְעָה לַחֹדֶש… בָּא נְבוּזַרְאֲדָן… עֶבֶד מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלָיִם: וַיִּשְׂרַף אֶת בֵּית ה' וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כָּל בָּתֵי יְרוּשָׁלַיִם (מלכים ב פרק כה פסוקים ח-ט)

     

     

     

    ירושלים לא מוזכרת אפילו פעם אחת בקוראן.

     

    מוסלמים גנבים תתביישו לכם.


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    5/6/16 09:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-05 09:28:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

     

    כך חגגו את שבועות הראשון לאחר שחרור הכותל המערבי

    ששה ימים אחרי שחרור הכותל, נפתחה רשמית הכניסה לעיר העתיקה • כל יהודי שהגיע אל הכותל באותו יום, לא ישכח לעולם את אותם רגעים היסטוריים נדירים • משעות הלילה המאוחרות, זרמו אלפים מתושבי ירושלים לעבר שער ציון, מצפים להיכנס לעיר העתיקה • ומה אמר בעל 'הנתיבות שלום' זצ"ל מסלונים כשהגיע יום לאחר השחרור אל הכותל?

    אל"מ מוטה גור ז"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, צופה מהר הזיתים אל הר הבית ואומר למפקדי הגדודים: "אנו עולים על העיר העתיקה, אל הר הבית ואל הכותל המערבי. אלפי שנות היסטוריה התפלל העם היהודי לשעה הזו".

    10:00 – הצנחנים נכנסים אל העיר העתיקה דרך שער האריות ועולים להר הבית.

    10:05 – מוטה גור מודיע ברשת האלחוט את המשפט ייחרט בהיסטוריה: "הר הבית בידינו".

    ראשוני הצנחנים מגיעים אל הכותל המערבי, והמ"פ יורם זמוש מניף מעליו את דגל ישראל. בין הראשונים שהגיעו לכותל המערבי היה הרב הראשי לצה"ל, האלוף שלמה גורן זצ"ל, כשבידו האחת ספר תורה ובידו השנייה שופר. משהגיע לכותל תקע בו ובירך: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה".
    בתוך שעות אחדות החלו מבקרים בכותל רבנים, אלופי צה"ל ושרים.

    רחבת הכותל המערבי לא הייתה אלא סמטה צרה שכל אורכה אינו אלא 28 מטר ורוחבה 3.60 מטר בלבד. הצפיפות הייתה רבה, אך השמחה גדולה.

    לקראת חג השבועות, ימים אחדים לאחר שחרור ירושלים, התעורר החשש שמא תהיה הרחבה צרה מהכיל את המוני בית ישראל שיבואו לפקוד את ירושלים. אל"מ שלמה להט (ציץ'), מושל ירושלים, וסגנו סגן אלוף שמואל אלבק הציעו לרשויות האזרחיות להרוס את שכונת המוגרבים הצמודה לכותל המערבי ולהכשיר את השטח לרחבת תפילה גדולה.

    טדי קולק, ראש עיריית ירושלים, שכנע את ארגון הקבלנים לבצע את העבודה במהירות ולקבוע עובדות בשטח. הקבלנים נענו והרסו את בתי השכונה הרעועים והכשירו רחבה לקליטת המתפללים. על מלאכת הפינוי ניצח קצין ההנדסה סרן איתן בן משה.

    שבועות, תשכ"ז. שערי העיר העתיקה נפתחים לתנועה חופשית של אזרחים. יותר מ-200 אלף איש נוהרים בהתרגשות רבה אל הכותל המערבי.

    התמונה צולמה ביום שני של חג שבועות, חג לבני חו"ל. ברחבת הכותל עדיין ניכרים סימני עקירה וחוסר ריצוף בגלל דקלים שהיו במקום ונעקרו עם הריסת שכונות המוגרבים

    כשהגיע חג השבועות בשנת תש"ח, חודש לאחר הכרזת המדינה, לא יכלו היהודים לעלות עוד אל הכותל המערבי.

    הירדנים שלטו בחציה המזרחי של העיר וחסמו כל אפשרות מעבר ליהודים. יחד עם זאת, העלייה לקבר דוד בהר ציון הסמוך, שנמצא בשליטת ישראל, נמשכה. במשך 19 השנים הבאות, היו המונים עושים את דרכם להר ציון; שם, מעבר לגדר התיל, לצפות אל העיר העתיקה ואל הר הבית.

    בוקר שבועות, תשכ"ז – ששה ימים בלבד אחרי שחרור מזרח העיר במלחמת ששת הימים, נפתחה באופן רשמי הכניסה לעיר העתיקה (עד אז הצבא רצה לוודא שלא נותרו צלפים או מוקשים בעיר העתיקה). כל יהודי שהגיע אל הכותל באותו יום, לא ישכח לעולם את אותם רגעי אופוריה היסטוריים נדירים.

    משעות הלילה המאוחרות, זרמו אלפים מתושבי ירושלים לעבר שער ציון, מצפים להיכנס לעיר העתיקה.

    ב-4 בבוקר, הורשה סוף-סוף ההמון המתאסף להיכנס לשטח הכותל המערבי. ובעוד השמש ממשיכה לטפס בשמים, נמשך זרם של אלפים שעשו את דרכם אל העיר העתיקה.

    העיתונות תיארה את הסצנה:
    היה שם ייצוג לכל חלק מהאוכלוסייה. חברי קיבוץ וחיילים התחככו בנטורי קרתא. אמהות הגיעו עם ילדים בעגלה, וזקנים צעדו בכבדות במעלה הר ציון, נתמכים על ידי צעירים, לראות את חומת המקדש לפני סוף ימיהם.
    היו שם כמה אנשים שהתייפחו, אבל רוב הפנים עוטרו בחיוכים. במשך 13 שעות רצופות, התקדם מגוון צבעוני של אנשים לאט ובסדר מופתי, עושה בסבלנות את שנאמר לו, בכל אחד מששת המחסומים הרצופים שהוקמו על ידי המשטרה כדי לווסת את הזרם.
    בסך הכל, 200,000 איש ביקרו בכותל באותו יום. הייתה זו העלייה לרגל המאסיבית הראשונה לירושלים, שנמצאת תחת שליטה יהודית, בחג יהודי, מזה 2,000 שנה – מאז העלייה לרגל בחגים בימי המקדש.

    עד ראייה מתאר את הרגע:
    "מעולם לא פגשתי אווירה מחשמלת כזאת לפני כן, או אחר כך. בכל מקום שבו עצרנו, התחלנו לרקוד. נושאים ספרי תורה התנודדנו ורקדנו ושרנו בכל כוחנו. כל כך הרבה מפרקי התהילים והשירים עוסקים בירושלים ובציון, והמילים חלחלו לתוכנו בחיים חדשים.

    "כשהשמים התבהרו, הגענו לשער ציון. עדיין שרים ורוקדים, זרמנו אל תוך המבואות הצרים שאחריו".

    כאשר עמד האדמו"ר בעל 'הנתיבות שלום' זצ"ל מסלונים עם חותנו בכותל, יום לאחר שחרור ירושלים בשנת תשכ"ז, הוא עדיין לא היה הרבי של סלונים, אלא ראש הישיבה.

    לנתיבות שלום היו כיסופים אדירים להגיע לכותל המערבי. הוא תכנן ואף הצליח לבנות את ישיבת 'בית אברהם', במקום שממנו תהיה אפשרות להגיע באופן רגלי לכותל המערבי. למעשה, זוהי הישיבה החסידית הקרובה ביותר לכותל. היא ממוקמת על גבול גאולה-מוסררה על יד משרד החינוך.

    צריך להבין, שבאותם ימים, היה קשה מאוד למצוא ולרכוש קרקע באותו איזור לצורך בניית הישיבה. מעבר לכך, השכנוּת למוסררה הייתה נחשבת לסוגיה ביטחונית מורכבת ביותר.
    מכל מקום, הקריטריון החשוב מבחינת הנתיבות שלום, היה הקרבה לכותל, שנים רבות לפני כיבוש העיר העתיקה.

    וזו הייתה שיחתו: "'ואני אמרתי נגרשתי מנגד עינך, אך אוסיף להביט אל היכל קדשך' – הפסוק הזה עמד לנגד עיני לפני י"ט שנה, עת נפלה העיר העתיקה בידי הערבים, ושוב לא יכול יהודי לגשת אל מקום מקדשינו, והתאספנו כאלפיים איש בהיכל ישיבת מאה שערים, וישבנו על הארץ ובכינו.
    וחשבתי אז שהגענו לשיא ההסתר, כי אחרי שהושמדו מאיתנו בחירי האומה וכשישה מיליונים יהודים, וגדע בחרי אף את כל קרן ישראל, כל זמן שהכותל המערבי היה בידינו והיה לנו מקום הקודש הזה, שיהודי היה יכול לשפוך שיחו בפני אביו שבשמיים – עוד היה כח להחזיק מעמד.
    אבל מה נוראה הסתרת פנים זו שה' יתברך הרחיק אותנו מעל פניו וכאילו אינו חפץ שוב בנו, ואוי לבנים שגלו מעל שולחן אביהם. וכאותו בן המלך אשר מסוגל לסבול גם כשאביו מייסר אותו בכל מיני ייסורים קשים ורעים, אבל בשעה שאביו המלך מגרשו מהיכל המלך, על זה אינו יכול להתנחם ולהתחזק. והרגשנו באותה שעה, כי אנו מתמוטטים מצער ויגון שנגרשנו מנגד עינך.

    אם כך, כאשר חוזרים אל הכותל, ישנה הארת פנים נפלאה. המלך בכבודו ובעצמו ניגש לעם ישראל ואומר: בואו, כנסו אלי פנימה, אני רוצה אתכם יותר קרובים מהיכן שהייתם עד עכשיו.
    לאחר תשע עשרה שנה, שערי הארמון נפתחים, והמלך מראה לבניו את אהבתו הגדולה. 
    אשרינו מה טוב חלקינו בשעה הגדולה הזאת, ששוב האיר לנו הקב"ה בהארת פנים וגילויים שלא זכה שום דור, והוחזר לנו מקום מקדשינו, מקום שלא זזה שכינה משם. האושר והתענוג הכי גדול שיהודי מרגיש בעולמו הוא בשעה שמרגיש בקרבת אלוקותו יתברך, וכמו דאיתא 'ואני קרבת אלקים לי טוב'.
    והמקום המסוגל ביותר לזה הוא בכותל המערבי, שיהודי מרגיש כי הוא עומד שם נוכח פני ה' ושופך ליבו כמים ניכחו, וכשאומר שַם "ברוך אתה וכו'", מרגיש משמעות מיוחדת בנוכחותו יתברך.
    הטוב המוחלט שיכול להיות לי, הטוב המשמעותי ביותר עבורי זה קרבת אלקים. כאשר כבר טעמנו את הקרבה ונגרם ריחוק, אין יותר מתוק מלחזור לימים עברו, ימים שבהם היתה קרבה ואהבה. מי שניגש קרוב לכותל, יכול להרגיש בחוש, כיצד הדיבור עם הקב"ה משתנה. תפילה בכותל צריכה להיות מלווה בתחושת קרבה מיוחדת.
    ה"ברוך אתה" יוצא מחדרי הלב ומכוּון אל ה"אתה ה'" באופן מוחשי, לפני המלך.
    שאם כי מלוא כל הארץ כבודו, אך שם המקום היחידי בעולם שלא זזה שכינה משם. ואילו פינו מלא שירה כים, אין אנו מספיקים כו', מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו".
    מאז שחרור הכותל המערבי, הנתיבות שלום היה הולך בכל ערב שבת עם בני ישיבתו ממשכן הישיבה אל הכותל בשירה. שם הם היו מתפללים בכל ליל שבת. תקופה ארוכה שהוא היה הולך יחד עם ה'ברכת אברהם' חותנו, ועימם עוד עשרות תלמידים בשירה דרך שער שכם.

    כשהיה הנתיבות שלום הולך לבקר בכותל, הוא היה לוקח את הקאפטין החגיגי ביותר שהיה לו בארון, ואפילו בימי חול. הנתיבות שלום מעולם לא הלך אל הכותל ללא תכנון מראש.

    יום אחד כאשר חזרו מלוויה, הציע אחד מהנוסעים עם הנתיבות שלום לעבור בכותל בכדי להתפלל שם תפילת מנחה. הנתיבות שלום ענה לו בחריפות ש"בכותל לא עושים קפנדריא", אל הכותל הולכים במיוחד".

    הכותל אינו ח"ו שטיבל, לכותל יש תכלית. את המפגש המיוחד עם רבש"ע לא עושים כדרך אגב אלא באופן מיוחד, יזום ומתוכנן מראש.

    (הכתבה פורסמה באתר חרדים 10/ שלמה בן חיים, ד' בסיון תשע"ה, 22.05.2015)

     

     

    הטעות של הממשלה שכיהנה בזמן מלחמת ששת הימים - לוי אשכול משה דיין וטדי קולק.

    טעות היסטורית שהיהודים סובלים עד היום.

     

    הטעות היא שלא הרסו את כל הבתים של המוסלמים שבנו על הכותל ומסביב לכותל ,

    בנו בכוונה כדי שלא יראו את השרידים של ביתהמקדש, המוסלמים היום מפזרי גללי החמורים והבהמות במקום הקדוש בכוונה.

     

    המדינה דאגה לשמר אתרים קדושים לנצרת ולמוסלמים, אך הזניחה מקומות קדושים ליהודים - אמרנו כבר שלבהמות אין יראת שמים וזאת ההוכחה.

     

    על הטעות של הבהמות אנו משלמים עד היום .

     

    אמרנו בהמות - בהמות היו וגם היום יש הרבה בהמות שקבלו בירושה את מורשת הבהמות.

     

    פעולה פשוטה מאוד- הריסת כל בתי המוסלמים מסביב להר הבית - ניקיון של הבתים מהאזור

    ואיסור כניסה לשטח הר הבית


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    5/6/16 10:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-05 10:11:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בן סנוף - אם אשכחך ירושלים

     

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    5/6/16 18:10
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-05 18:10:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מחזורת שירי ירושלים

     

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    5/6/16 18:21
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-05 18:21:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אהבת ציון טבועה עמוק בנשמתך , מרגש חג "ירושלים לנצח" שמח !
    6/6/16 08:56
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-06 08:56:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קשה לי להאמין שיש יהודי שלא אוהב את ירושלים ומרגיש את החיבור והקשר העמוק שבנשמה לעיר הקדושה.

     

    אבל לא נורא - ההפסד כולו שלכם , שאתם מנותקים ולא יכולים להיות חלק מהעיר הקדושה לעם היהודי.

     

    תסבלו תאכלו את הלב אל תשנו בלילות ומה שלא תעשו כדי לנתק את היהודים מהעיר הקדושה , לא יעזור לכם.

     

    ירושלים זה החמצן שלנו - בלי ירושלים אין חיים.

     

     

     

    אתם תסבלו - ואנחנו נחגוג כל שנה את יום ירושלים , ואתם תסתכלו עלינו חוגגים ותאכלו את הלב.

     


     

    ''

     

    "כָּל יֹשְׁבֵי תֵבֵל וְשֹׁכְנֵי אָרֶץ כִּנְשֹׂא נֵס הָרִים תִּרְאוּ וְכִתְקֹעַ שׁוֹפָר תִּשְׁמָעוּ."

     

    "בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יְהוָה."

     


     

    לכבוד יום שחרור ירושלים

    הימים ימי המתח של מלחמת ששת הימים. בישיבת הממשלה הדחופה שהתכנסה בתחילת המלחמה דנו חברי הממשלה במצב הקרבות בחזיתות הדרום, המרכז והצפון, וכן במצבה של העיר ירושלים. השר מנחם בגין ציין כי הזהירו את הירדנים לא לפתוח בהתקפה, וכן אמר "אני חושב שאנחנו עומדים בפני שעת כושר שעוד לא הייתה לנו דוגמתה בשביל המעשה הזה של העיר העתיקה". מצורף בזאת קטע מפרוטוקול של ישיבות הממשלה מתאריך 5.6.1967, בשעה 19:00 בערב (מתוך פרוטוקולים של ישיבות הממשלה, ארכיון המדינה).
     
    כ"ח באייר תשכ"ז, 7 ביוני 1967, יומה השלישי של מלחמת ששת הימים. בגזרה הירדנית, לאחר הפגזה כבדה מצד ירדן על ירושלים, הסתערו חיילי חטיבת הצנחנים במילואים (חטיבה 55) על העיר, שחררו את העיר העתיקה של ירושלים ואת הכותל המערבי והשתלטו עליה. במהלך שחרור העיר, החיילים הנרגשים נכנסו להר הבית והניפו את דגל ישראל. הקרב בירושלים נחשב לאחד הקרבות הקשים ביותר במלחמה, ואחד משיאיה של מלחמת ששת הימים. הכותל המערבי והר הבית חזרו לידי שלטון יהודי לאחר 1897 שנות שלטון זרים, והעיר אוחדה. להלן תצלומי חיילים זמן קצר לאחר כיבוש העיר:

     

    ''

     

     

    ''

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

     

     

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    6/6/16 09:10
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-06 09:10:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ירושלים של זהב - עפרה חזה

     

     

    ''

     

    לדעתי

     

    אסור לגויים לגור בירושלים.

    ירושלים היא עיר קדושה, והגויים מטמעים אותה.

     


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    6/6/16 12:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-06 12:20:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: alxm 2016-06-05 18:21:40

    אהבת ציון טבועה עמוק בנשמתך , מרגש חג "ירושלים לנצח" שמח !

     

     

    ''

     

    אנא, אנא בכח, גדולת ימינך, תתיר צרורה 
    קבל רינת, עמך שגבנו, טהרנו, טהרנו נורא 
    אנא בכח גדולת ימינך, תתיר צרורה 
    קבל רינת עמך שגבנו, טהרנו נורא 
    נא גיבור דורשי יחודך, כבבת שמרם 
    ברכם טהרם, רחמי צדקתך 
    תמיד גמלם, חסין קדוש 
    חסין קדוש ברב טובך, נהל עדתֶך 
    יחיד גאה לעמך פנה, זוכרי קדושתך 
    שועתנו קבל ושמע צעקתנו, יודע תעלומות 

    אנא, אנא בכח, גדולת ימינך, תתיר צרורה 
    קבל רינת עמך שגבנו, טהרנו, טהרנו נורא 
    שועתנו קבל ושמע צעקתנו, יודע תעלומות 
    אנא, אנא בכח, גדולת ימינך, תתיר צרורה

    מילים- רבי נחוניה בן הקנה
    לחן- עובדיה חממה


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    6/6/16 12:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-06 12:29:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שחרור הכותל 1967

     

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    6/6/16 12:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-06 12:32:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חשיפת ערוץ 10: מי כבש את הכותל ב-1967? פלוגת טנקיסטים סודית

     

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    7/6/16 17:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-07 17:11:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ''
    הוספת תגובה


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    7/6/16 17:15
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-06-07 17:15:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    ''


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ירושלים אהובתי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה