כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    חדשות ואירועי הקהילה

    זה הפורום לאיזכורים לחגי ומועדי ישראל כפי שנאמר:\r\n\"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ--אֵלֶּה הֵם, מוֹעֲדָי.\"\r\n(ויקרא כג' א')\r\n\r\nכמו כן ניתן לפרסם כאן ידיעות חדשותיות הקשורות ליהדות, הזמנות לכנסים והרצאות, מפגשים עם אישים בולטים או ביקורים חשובים. \r\nרק אל תשכחו לספר לנו איך היה.\r\n

    חברים בקהילה (1357)

    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אדם קדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    liat62
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    כריסטין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הקו א-ל התקווה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביה אחת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלון בחורף
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מה מהות היום של הושענא רבה?

    23/10/16 08:59
    0
    דרג את התוכן:
    2016-10-23 09:24:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אחרי כל הבניה של כל הפרטים הקטנים שמהם מורכב האדם השלם הגיע הזמן להרכיב את הכל לעשותו כדבר אחד וכחפצא חדא. הרב אברהם בליקשטיין מסביר מה מהותו של יום הושענא רבה (יהדות)

    הרב אברהם בליקשטיין
    |
    כ' בתשרי תשעז   21:41  22.10.16

     

    מה מהות היום של הושענא רבה? ידוע מה שכתב רבינו האר"י זצוק"ל, ויישב את דברי זוהר שסתר את עצמו ב-2 מקומות, וכתב שביוה"כ נחתם על האדם גזר דינו אמנם זה חותם הפנימי, אבל החותם החיצוני נחתם רק ביום הושענא רבה ולכן יש באפשרות האדם לחזור בתשובה עד יום הושענא רבה. והחותם החיצוני נחתם דווקא בחצות הלילה של ה"ר. ולכן מנהג ישראל להשאר ער בלילה זה ולעשות התיקון כפי שכתוב בספה"ק. אבל גילה לנו האר"י ז"ל שהחותם לא נמסר לשליחים לקיימו רק עד שמיני עצרת. ועד אז עוד יש שהות לחזור בתשובה ולתקן את מעשיו.

    הסביר הרב פינקוס זצ"ל שיום הושענא רבה הוא יום ההרכבה. כלומר, עד עכשיו בראנו, יצרנו ובנינו מערכות שלימות בתבנית האדם השלם כפי רצונו של הי"ת.

    בראש השנה המלכנו את הקב"ה עלינו ועל בנינו ושיעבדנו לו את כל רצוננו ותאוותינו, וגם היתה הכרה כלשהיא בעצם סמכותו לשפוט אותנו ולכן באותו יום נפתחים ג' ספרים וכו' כידוע.

    בעשרת ימי תשובה ביחד עם מלכות ה' זכינו להבין עד כמה לא נהגנו כשורה בעבודת ה' שלנו וע"כ מתוך בושה על אי הכרת הטוב לה' פשפשנו במעשינו והחלנו בתשובה מתוך יראה ופחד להי"ת.

    • עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

     

    ביום הכיפורים ע"י הצום והעינויים נדמינו למלאכים שכל רצונם הוא לעשות רצונו וזכינו ע"י תשובה מיראה לכפרה וטהרה, הן מעצם המרידה בהי"ת והן מעצם הכתם של העבירה עצמה שנגרם ע"י עשייתה.

    בחג הסוכות התחלנו בשלב התשובה מאהבה להי"ת, התחברנו להי"ת ע"י מצות סוכה שהיא מהנדירות שמקיימים אותה בכל הגוף, כל כולנו נכנסנו להיות בחדר ייחוד עם קוב"ה ולהרבות באהבה, נצטווינו לשמוח בחג זה יותר משאר המועדים להגביר את התשובה מאהבה וכן במצוות ד' המינים. בנינו את עמוד השדרה שלנו המקשר בין המח ושאר האברים ע'י נטילת הלולב, טהרנו את ליבנו לעבודתו יתברך בנטילת האתרוג, ייחדנו את עינינו להסתכל בדברים הראויים ע"י מצוות הדס ולדבר בדברים של קדושה ע"י מצוות ערבה. בכל יום מימי הסוכה אירחנו את שבעת האושפיזין ובכל יום אחד מהם ניצב בראש החבורה הקדושה, וזכינו במהלך ימי התשובה באהבה האלו להידבק במידת כל אחד ואחד מהם, אברהם אבינו במידת החסד, יצחק במידת הגבורה, וכן על זה הדרך.

    הושענות נוסח קרליבך, ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

    אחרי כל הבניה של כל הפרטים הקטנים שמהם מורכב האדם השלם הגיע הזמן להרכיב את הכל לעשותו כדבר אחד וכחפצא חדא של האדם שזוכה להתקרב לבוראו ע"י הקירוב הגדול של תשובה מאהבה. בהושענה רבה ,יומא דדוד המלך - שהמלך הוא היחיד שיש בכוחו האפשרות לאחד את הכל להרכיב ולהשלים את הפאזל כדי שיהיה מעשי כל מה שבנינו במשך ה-52 ימים שעברו החל מחודש אלול, וכך נזכה לפתקא טבא ונחתם בחותם החיצוני לטובה ולברכה, זו העיצה זו הדרך!

    תכלית ההרכבה נראה לי שנעשית ב-ז' הקפות שמקיפים את הספר תורה עם הד' מינים, וכמ"ש שהתיקון נעשה ע"י ג' בחינות והם ר"ת אד"ם, א. האדם עצמו שמסתובב סביב הס"ת. ב. ד' דיבור- ע"י אמירת ההושענות. ג. מ'עשה ע"י נטילת הד' מינים. וזה תכלית הכוונה האמורה בהקפות של הושענא רבה.

    יה"ר שנזכה לחתימה חיצונית טובה!

    שבוע טוב וחג שמח !

    אברהם בליקשטיין.

     

     

     

     

    ''

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה מהות היום של הושענא רבה?"

    התוכן ננעל על-ידי מנהלי הקהילה ולכן לא ניתן להגיב.

    23/10/16 09:24
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-10-23 09:24:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    "לחוסן הנפשי ולמצב הנפשי שלנו יש השפעה עצומה על הבריאות.
    המסר של חג הסוכות הוא להיות בשמחה. ללא כל סיבה. אל תחפשו סיבה. תשמחו על עצם קיומכם, על המתנה הנפלאה שקיבלתם. מתנה שנקראת בשם חיים.
    כדי לגרום לביטול מסירת הפתק עם הגזירה הרעה (אם ישנו כזה פתק, חלילה), מסבירים לנו חז"ל שכל מה שצריך לעשות זה פשוט להיות בשמחה. שמחה גדולה, פנימית שאינה תלויה בשום דבר חיצוני או נסיבתי. זוהי המהות של חג הסוכות ובמיוחד של הושענא רבה.
    חז"ל מלמדים אותנו שלא טוב שתשמח רק עם עצמך. מה עם כל האחרים? לא איכפת לך מהם? לכן בסוכות אומרים חז"ל שיש להזמין עניים להתארח ולאכול בסוכתך כדי לשמח גם אותם. רק אז השמחה היא באמת שלמה (ואם אין עניים בסביבתך שאתה יכול להזמין, נוהגים לתת צדקה לאירגונים שמחלקים סלי מזון למשפחות מעוטות יכולת לקראת החגים כדי שגם הן תחגוגנה בשמחה).

     

     

    מסופר על אדם שראה חסיד בערב יום כיפור, מפזז וצוהל. הוא ניגש אליו ושאל אותו " ערב יום כיפור היום ואתה מפזז ושמח כך? הרי בעוד כמה שעות זה יום הדין, המשפט! החתימה על גזר הדין! אתה לא מפחד?"
    "לפחד?!?" תמה החסיד. "השופט זה אבא שלי" .

    חשוב שנזכור שכולנו הבנים של הקב"ה - "בנים אתם לה' אלוקיכם" (דברים יד, א) ואם אנו מרגישים שהוא מייסר אותנו, הרי זה כמו שאב מייסר את בנו - "את אשר יאהב ה' יוכיח" (משלי, ג, יב).
    חז"ל מדמים את דפנות הסוכה לחיבוק של הקב"ה, כאשר אנחנו סועדים בתוך הסוכה. חיבוק של אהבה.
    הקב"ה דורש מאיתנו שנעשה עבודה פנימית, עבודה נפשית. הוא לא עושה לנו חיים קלים, בדיוק כמו שאב שרוצה לקדם את בנו, לא נותן לו הכל על מגש של כסף, אלא מאתגר אותו ונותן לו להתנסות, ללמוד וגם לפול ולטעות.
    והקב"ה אכן מאתגר אותנו לא פעם בניסיונות לא פשוטים. אבל כשם שאב מתאים את האתגר ליכולות של בנו הקטן, כך הקב"ה מתאים את האתגרים שלנו ליכולות שלנו.
    חז"ל מלמדים אותנו, שאין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון שאין לו את הכוחות לעמוד בו.
    המילה ניסיון היא מהשרש 'נס' - כמו בביטוי "להרים על נס" . מטרת הניסיון היא להרים אותנו כלפי מעלה, לרומם אותנו, לקדם אותנו, בדיוק כמו שאב רוצה לקדם את בנו.
    עם כל קושי שיש לנו, חשוב שנזכור עד כמה גדולה אהבתו של הקב"ה אלינו ושאת הכל הוא עושה כדי לקדם אותנו מעלה מעלה.
    (ספר הזהר כותב שאם אנשים היו יודעים עד כמה הבורא אוהב אותם, הם היו רצים אליו כמו אריות שואגים).

    אבל להושענא רבה יש מסר נוסף מיוחד וחשוב:
    גם לאחר חתימה על גזר הדין, עדיין אפשר לשנות. הפתקים עוד לא נמסרו לשליחים שאמורים לבצע את מה שכתוב בהם. ולמעשה, גם לאחר נתינת הפתקים, אפילו אז עדיין אפשר לשנות, שהרי "אדם נידון בכל יום" (מסכת ראש השנה, טז/א). לאחר שהפתק נחתם וניתן לשליח כבר יותר קשה למנוע את ביצוע גזר הדין, אבל זה עדיין אפשרי. חז"ל מלמדים אותנו: "אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים" (מסכת ברכות י/א). כלומר, כל עוד החרב לא חתכה את הצוואר, יש תקווה ולא בטוח שהיא תחתוך! חז"ל אומרים לאדם, שגם במצב כזה, תתפלל, כי יש סיכוי להצלה! תבקש רחמים.
    לא פעם אדם מתבשר שהוא חולה במחלה קשה והרופאים קוצבים את ימיו. המסר של הושענה רבה הוא שכל עוד האדם חי, אין שום וודאות שהוא ימות מהמחלה ולא משנה באיזה שלב גילו אותה! גם אם כבר נגזר הדין ונחתם ואפילו התחיל הביצוע של גזר הדין! כל עוד הדין לא בוצע בשלמותו, דהיינו, האדם חי, יש תקווה! גזר הדין יכול להשתנות וביצועו יכול להעצר.
    "אדם נידון בכל יום", כלומר, לפני שהשליחים מבצעים את מה שכתוב בפתק שיתא מארמון המלך בהשוענא רבה, בודקים שוב את האדם ואם הוא תיקן את דרכיו וכיפר על מעשיו, בהחלט יתכן שלמרות שכבר יש גזר דין חתום והפתק אצל השליח ביד, השליח לא ירד לבצע את הדין. נכון שבשלב כזה, כדי לעצור את ביצוע גזר הדין, האדם צריך הרבה זכויות, גדולות ומרובות, כדי להטות את הכף ולמנוע את ביצוע גזר הדין, אבל זה אפשרי!  
    האמונה של האדם בכך שיש אפשרות שהוא יחלים מהמחלה, היא קריטית לריפוי! אדם שלא מאמין שיש סיכוי שהוא יחלים מהמחלה, באמת אין כמעט סיכוי כזה. המחשבה בוראת מציאות. לכן כל כך חשוב לדעת שזה אפשרי, שמכל מצב אפשר לצאת. כל עוד האדם חי, הכל יכול להשתנות. לא פעם אני פוגש מטופלים שלא מאמינים שאפשר להתרפא אפילו ממחלה פשוטה כמו סכרת מבוגרים, קל וחומר כשמדובר במחלות ממאירות.
    ובלשון של חז"ל: "כל עוד הנר דולק, אפשר לתקן". נשמת האדם נמשלה לנר וכל עוד הנר דולק, דהיינו, כל עוד האדם חי, אפשר לתקן.
    המסר המיוחד והחשוב של הושענא רבה הוא שכל עוד אתה חי, תמיד יש אפשרות לתקן! לא תמיד זה קל, ולא תמיד זה מצליח, אבל תאמין באפשרות, כי האמונה הזו קריטית לעצם התיקון והריפוי.

    לסיכום, ראינו שיום שנראה לנו כעוד יום רגיל של חול המועד, הינו בעצם יום מיוחד מאוד, עם מהות מיוחדת, מנהגים מיוחדים ועם מסר מיוחד מאוד.
    הרבי מלובביץ מדגיש שבליל הושענא רבה, לאור חשיבות היום, השמחה צריכה להיות השמחה הגדולה ביותר, יותר מאשר כל שאר ימי חג הסוכות ולכן, לפני שהולכים לקרוא את תיקון ליל הושענא רבה (ספר דברים ואחריו ספר תהילים), כדאי לדבריו ללכת לשמחת בית השואבה (המאורגנות ברוב ערי ישראל) ולרקוד ולשמוח עד מאוד.



    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה מהות היום של הושענא רבה?"

    התוכן ננעל על-ידי מנהלי הקהילה ולכן לא ניתן להגיב.