כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    rivka12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שפיריתקסומה :))
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זיוה גל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gubi's world
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    oren ben yosef
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יצחק נח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מטרונית קטלנית: כל מסלולה הפך ל"רחובות אדומים" בתאונות דרכים

    16/3/17 14:46
    1
    דרג את התוכן:
    2017-03-23 09:57:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ מטרונית, אור ירוק, תאונות דרכים, קטל בדרכים, ועדת חקירה, קריות, חיפה ]

     

    מה משותף לכל הרחובות העירוניים שבהם עוברים מסלולי המטרונית, אותו נת"צ - נתיב תחבורה ציבורית, שהקמתו נמשכה 7 שנים והוא הוקם בעלות 1.5 מליארד שקל, פי 3 מהסכום העלות המקורית?

    התשובה: כל הרחובות בהם עובר מסלול אוטובוסי המטרונית הפכו ל"רחובות אדומים"  - בדו"ח השנתי של 'אור ירוק' שבדק את הכבישים הקטלניים ביותר עם המספר הרב ביותר של תאונות דרכים בישראל ל-2016.

     

    במקומות הראשונים הגיעו שדרות ההסתדרות, עם 116 תאונות דרכים. אחריו שדרות ההגנה. בקריות, שדרות ורבורג בקרית חיים ובצד הנגדי שדרות ירושלים בקרית ים, שבהם עובר המסלול שיאני תאונות הדרכים במטרופולין עם 157 תאונות דרכים בשנת 2016, כמעט כפול מלפני עשור, כלומר לפני הקמת הנת"צ. ודרך עכו בקרית ביאליק, המשך שד' ההסתדרות עם 79 תאונות. כמות התאונות בשדרות ירושלים וורבורג גדלה בשנים לאחר המטרונית עד כדי כך, שהרחוב הוצב במקום ה-12 ברשימה הארצית. בקטעי הכביש האלו מוצב נתיב המטרונית באמצע בין נתיבים סואנים המחייבים את המשתמשים לחצות אותם שוב ושוב (לעיתים 3 מעברי חצייה) כדי להגיע לתחנות. התוצאות הקטלניות מובהקות, עם עלייה של פי 2 נפגעים בקרב הולכי רגל. גם ברחובות חיפה בהן עוברת המטרונית חלה עלייה בהיפגעות הולכי רגל וכן תאונות בין רכבים לאוטובוסים. כך בשד' בן גוריון,  הגיבורים, דרך העצמאות ודרך חטיבת גולני, שדרות המגינים, רחוב הרצל והחלוץ.

     

    כל הנתונים האלו אינם מספיקים למשטרת ישראל, למשרד התחבורה ולעיריות כדי לדרוש ועדת חקירה מקצועית על בעיית המטרונית, ובעיקר: מיקום הנתיבים במרכזי הכבישים, במקום בנתיב ימין, כך שמחייבים את ציבור הנוסעים הולכי הרגל לחצות רחובות סואנים ומעלים באופן מהותי את הסכנה עבור הולכי הרגל. גם העובדה שבמקטעים רבים אוטובוסי המטרונית נאלצים לרדת מהנתיבים ומצטרפים לנתיבים הרגילים עקב טעויות תכנון חמורות מגדילה את תאונות הדרכים בין רכבים פרטיים לאוטובוסים. ולבסוף, בשדרות ההסתדרות ודרך עכו, ביטול פניות שמאלה עקב הנת"צ, ויצירת מצב שבו רכבים הרוצים לפנות שמאלה לקרית חיים וקרית מוצקין נאלצים להיכנס לקרית ביאליק ולהסתובב בתוכה סיבובי פרסה, הגדילה את כמות התאונות ברחובות אלו, שהושפעו לרעה מתכנון המטרונית בעקיפין.

     

    על ראשי הערים לחדול ממדיניות השתיקה-תמורת-השקעה ולדרוש לחקור את כשלי התכנון בהקמת מערכת מסלולי המטרונית, שאין כבר ספק שהיא יצרה עלייה משמעותית בכמות תאונות הדרכים ובעיקר היפגעות הולכי רגל אל התחנות במרכזי הכבישים. יש לחקור זאת בדחיפות, במיוחד על רקע כוונות החברה המתכננת, יפה נוף, להרחיב את מסלולי המטרונית לנשר, טירת כרמל, עכו ורכס הכרמל. המטרונית לא רק איטית יותר מבעבר, היא קטלנית והדרך בה בוצעה מסכנת חיי אדם מדי יום ביום. נתוני הכבישים בהם עוברים המסלולים מצביעים על כך באופן מובהק.

     

     

    רק שלשום, 13.3.2017: תאונת דרכים בדרך חטיבת גולני בחיפה, 13 פצועים, שניים בינוני, בתאונות דרכים בין אוטובוס מטרונית לבין שני כלי רכב פרטיים. 

    1.3.2017  20 בני אדם נפצעים בתאונת דרכים בין כלי רכב פרטי לאוטובוס המטרונית בשדרות ההסתדרות, צומת קריית אתא:

    ''


     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מטרונית קטלנית: כל מסלולה הפך ל"רחובות אדומים" בתאונות דרכים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    16/3/17 15:07
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-03-16 15:07:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ה tramway שבעיר ציריך הוא הצלחה אדירה כבר כמאה שנים. כי מתאים בדיוק למשמעת השווצרית.

    המטרונית בחיפה מתאימה בול לאופי של השווצריים.

    לכן אצלנו, זה ציר דמים.


    --
    ההיגיון מת.
    18/3/17 16:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-03-18 16:26:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יוזמי ומתכנני המטרונית התכוונו אולי לטוב, אבל כשאני נוהג באותם רחובות שסללו בהם נתיבים עבור המטרונית, לקחו נתיבים ששימשו לתחבורנ ומסרו אותם לשימוש המטרונית בלבד.

    יוצא מכך שנוצרו פקקים מיותרים. אני לא יודע אם המטרונית הועילה במשהו. יכלו לתגבר קוים קיימים ולהוסיף קוים אם צריך ולמנוע שינויי תחבורה בחיפה.

    19/3/17 09:43
    0
    דרג את התוכן:
    2017-03-19 09:45:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זאבון, הדבר היחיד הטוב במטרונית הייתה לקחת נתיב תחבורה ולתת אותו לאוטובוסים. הכוונה מצוינת.

    הביצוע בפועל - היה בבחינת קטסטרופה. קודם כל היה צריך לעשות זאת בנתיב ימין בכבישים, כפי שעושים בתל אביב. במקום 7 שנים היה אפשר לסמן את הנתיב במספר חודשים (כפי שאכן עשו בדרך ההגנה). שנית, במקום מליארד וחצי שקל, זה היה עולה עשירית מהסכום. בנוסף במקום לגזול שטח מדרכה בשביל רציפים במרכזי הרחובות ולחייב את הולכי הרגל בחציית הכבישים כדי להגיע אל התחנות ומהן, התחנות היו במדרכות הרגילות. היה צריך לתת עדיפות אמיתית ברמזורים לנת"צ, דבר שלא נעשה. ולבסוף - במקום להגביל בנת"צ אוטובוסי מטרונית, היה צריך לאפשר לכל מפעילי האוטובוס להשתמש בו.

     

    אסכם:

    כוונת הנת"צ הייתה מצוינת ויכלה לתת עדיפות ממשית לתחבורה ציבורית. כל שיטת הביצוע, הייתה כושלת לחלוטין ולהערכתי נועדה במכוון לנפח עלויות, תחילה לחצי מליארד ואז בפועל למליארד וחצי שקל, ללא כל הצדקה. הדבר הותיר אותנו עם רחובות מסוכנים, רציפים צרים ומסוכנים במרכז רחובות סואנים, אוטובוסי מטרונית שנאלצים לרדת מהמסלול כדי לחצות צמתים רבים לתוך הנתיבים הרגילים וחיכוך בלתי פוסק לכן עם כלי רכב שיוצר ריבוי תאונות. הדבר לא נחקר מכל מיני טעמים ועיקרם שהחברות המעורבות מממנות הרבה מאד מחקרים אחרים באקדמיה ובעירייה ולכן דואגות להשתיק את הביקורת ולטשטש את הנתונים. עד כדי כך שאני מאשים את התקשורת ובמקרים מסויימים גם המשטרה שאינה מדווחת על חלק מהתאונות בהן מעורבות מטרוניות ומסייעים להסתרת המצב בפועל.

    20/3/17 12:18
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-03-20 12:18:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בפתח תקווה עשו דבר דומה: בנו נתיב תחבורה ציבורי במרכז הכביש כך שהתחנות גם הן

    במרכז. גם שם ההשקעה היתה גדולה, שכן לצורך העניין נחפרו גם מנהרות.

    אחרי 3 שנים של תפעול הגיעו למסקנה שזה "נתיב הדמים" וסגרו את הנתיב לצמיתות.

    תוך כדי כך הפקיעו שטח שיכול היה לשמש לנתיב אחד לכל כיוון. 

     

    המטרונית בקריות לא רק שעוברת במרכז הכביש אלא מאלצת את הנהגים הרוצים

    לפנות שמאלה לפנות ימינה, להכנס לעיר הנגדית (בדר"כ קרית ביאליק כדי לפנות

    לקרית מוצקין) ולחכות רמזור אחד נוסף.

     

    מעניין לראות, אחרי חיסול הנתיב המיוחד בפתח תקווה, הסכנה הבטיחותית שיוצרת

    המטרונית, עלילות "הרכבת הקללה" בירושליים, מה יצא משיבוש התחבורה הרב

    שנתי בתל אביב.


    --
    עברתי לקרית אונו - Oh no?
    20/3/17 12:47
    0
    דרג את התוכן:
    2017-03-20 12:59:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    במדינה נאורה היו מכניסים לכלא את העבריינים השלומיאלים . לא מספיק בזבזו כספי ציבור לשווא,\

    עוד גורמים להרוגים. זאלו מושחתים שיש להם לפי המבנה המנהל הישראלי כולל המשפטי המושחת היתר להרוג אנשים בלי להיענש.

     

    האוניברסיטאות הישראליות כאן פולטות פסולת של אנשים נעדרי איכויות אדם,

    סגל המרצים מושחת .

     

    תחמנים חסרי מעוף .

     

    התוצאה פתחו מדגרה , סטודנטים דוגרים על התחת המעתיקים  במבחנים והדוד הדודה האם האחות המרושתת במיטה עם מהנדס עירוני מקבל אותם לעבודה כמתמחים,

     

    התוצאה הפרויקטים שהם יוזמים אפילו קוף מפגר על עץ בננה לא היה מנסה אתו  לנטר מעץ הבננה לענף הקוקוס. 

     

    בטח ובטח אינם ראויים לתת פתרונות לבעיות אורבניות ולנפחי תנועה .

     

    ממליץ בכול בעיה שמתעוררת בתחבורה לשלוח משלחת שאינה עולה על שני אנשים מאותו מין שלא יהיו זכר ונקבה כי בטוח שבלילות בבית המלון יעסיקו עצמם אחרת מהמטרות לשמם נשלחו.

     

    וכך ילמדו  כיצד פתרו    הסינים או הטייווניים הכי פשוט לנצל את כשוריהם להעתיק וככה יעתיקו פתרון ויביאו  לארץ.

     

    בסך הכול השחיתות הישראלית הניחה פקדי ציבור תת רמה .

     

    זה התיאור שהבאת הוא כמו פתרון מארץ חלם. פתרונות בהם מתמחים אותם הדבלים המושחתים . 

     

     

     


    --
    החיים על כדור הארץ קצרים גיהוק של השמש ולא יהיו עוד חיים כאן . לכן על הסמאלנים לחדול להציק לחיים התבונתיים בארץ העם היהודי .
    23/3/17 09:57
    0
    דרג את התוכן:
    2017-03-23 09:58:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דורון אנ_פל 2017-03-20 12:18:30

     

     

    המטרונית בקריות לא רק שעוברת במרכז הכביש אלא מאלצת את הנהגים הרוצים

    לפנות שמאלה לפנות ימינה, להכנס לעיר הנגדית (בדר"כ קרית ביאליק כדי לפנות

    לקרית מוצקין) ולחכות רמזור אחד נוסף.

     

    ציינתי את זה. זה בהחלט תורם לריבוי תאונות ברחובות שלכאורה "לא קשורים" למסלול המטרונית אבל למעשה סובלים עלייה בתאונות דרכים כתוצאה מהסדרי התנועה האלו.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מטרונית קטלנית: כל מסלולה הפך ל"רחובות אדומים" בתאונות דרכים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה