כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    eicher077
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א ח א ב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גידי גלינר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יעלי 65
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ronkraus
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ד. צמרת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחף ים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    jack_nukem
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מעט מדי מאוחר מדי - שוב משרד החינוך

    8/4/17 16:33
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-04-08 16:33:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ משרד החינוך, מעט ומאוחר, דרושה חלופה ]

    לאחרונה פרסם "ידיעות" מאמר בשם "בגרות בלי מבחן" (טרבלסי, 2.4.17), ובו הוא מדווח על כוונת משרד החינוך לקיים פיילוט ב-45 בתי ספר: המרת בחינת בגרות אחת בהערכה חלופית. נבחרו שלושה מקצועות – היסטוריה, ספרות ותנ"ך – שלגבי כל אחד מהם יתקיים הניסוי ב-15 תיכונים. זה מעט מדי ומאוחר מדי. כבר בשנת 1995 התקיים ניסוי ב-22 בתי-ספר, שנמשך 5 שנים, שבו האפשרות להמיר בחינה בהערכה חלופית חלה על מספר משמעותי של מקצועות לימוד. הניסוי הצליח, אבל נפסק.


    מאז הניסוי ההוא שנקרא "בגרות 2000" – ב-20 השנים שחלפו – חלו שינויים טכנולוגיים ותרבותיים מפליגים בסביבות בית-הספר. הצורך לשנות את דרך ההוראה כבר אינו שאלה של האם לשנות, אלא של איך. בית הספר התיכון במתכונתו הנוכחית הוא בלתי משמעותי בחלק גדול מהזמן לחלק גדול מהתלמידים, ומצב זה יחמיר במהירות בשנים הקרובות. כאשר המידע מצוי בכף היד – פוחת במידה רבה הצורך בתוספת מידע בשיעורים פרונטאליים בכיתה. לכן שינוי במקצוע אחד בבית ספר אינו בעל חשיבות כלשהי, גם כאשר מציגים אותו לציבור שר החינוך, המנכ"ל ויו"ר המזכירות הפדגוגית. תלמידים יצביעו ברגליים, וזאת לאחר שהמורים ו"פרחי ההוראה" עושים זאת כבר עתה.


    שינוי גדול, בכל תחום, מחייב תעוזה; יש הכרח בהצבת יעדים ברורה, אבל גם בלקיחת סיכון בלתי נמנע. אצלנו לא לוקחים סיכונים: עושים כל פעם שינוי נקודתי, ומקווים שהוא יקדם רפורמה כוללת. זה נכון אולי לטווח של שנים רבות, שאינן עומדות לרשותנו מבלי שהמערכת תקרוס. אין זמן לניסוי במקצוע אחד לבית ספר, בלי לספר לנו מהו הרציונל, ובאופן משכנע שזהו מהלך נכון. כפי שזה נראה עתה, אין כאן משהו "מהפכני" או "אבן דרך חשובה", אלא עוד מהלך קטן ובלתי-חשוב שאין מאחוריו חשיבה ארוכת-טווח.


    חשיבה אסטרטגית על חינוך מתבצעת בכמה מקומות בעולם, בראש ובראשונה בפינלנד, אבל לא בישראל. הסיבה ידועה: מגיע שר חדש שאינו מבין בחינוך (במקרה הנוכחי זה גם לא במוקד תשומת-לבו), אבל מיד עם היכנסו למשרד – וכאן לפנינו פרדוכס הזוי – הוא מקבל לידיו את מלוא הסמכויות לגבי כלל התלמידים והוריהם. מלוא הסמכויות!! כך קורה שאין לקיחת סיכונים ואין תזוזה ממשית בחשיבה החינוכית. חשיבה כזאת, אם ישנה, באה לביטוי אצל מעט מנהלי בתי ספר יוצאי דופן.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מעט מדי מאוחר מדי - שוב משרד החינוך"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מעט מדי מאוחר מדי - שוב משרד החינוך"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה