כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז

    5/6/17 03:46
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-12 07:36:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אור הגנוז, זהות, בעיית הזהות, העדר זהותיות, אוניברסליות, רוחניות חילונית למאה ה21, בתוך כולנו טמון אור גנוז, כולנו בני אדם, שיוויוניות, שלום פנימי למען שלום עולמי, שלום עולמי ]

     

    מה זה? למה זה טוב? איפה ואיך אוכל להשיג לי קצת מזה? זה ישנה אצלי משהו? כמה זה עולה?

     

    זוהר לעם בראשית א' חלק ד' אור הגנוז:

    348. ויאמר אלקים, יהי אור. זהו האור, שברא הקב"ה בתחילה, אור העיניים, האור שהראה הקב"ה לאדם הראשון, והיה רואה בו מסוף העולם ועד סופו, האור שהראה הקב"ה לדוד, והיה משבח ואומר עליו, מה רב טוּבְך אשר צָפנת ליראיך. והוא האור שהראה הקב"ה למשה, וראה בו מגלעד עד דן, כלומר כל ארץ ישראל.

     

    349. ובשעה שראה הקב"ה, שיקומו שלושה דורות רשעים, דור אֱנוש, דור המבול, דור הפְּלָגָה, גנז את האור, כדי שהרשעים הללו לא ישתמשו עימו. ונתן הקב"ה את האור למשה.

     

    ---

    מצגת על בסיס המחקר של ד''ר איימי קאדי Amy Cuddy, פרופסורית לפסיכולוגיה חברתית, ביה''ס לעסקים של אוניברסיטת הרווארד. המינוחים על פי רוב על פי ד''ר קאדי ועל פי הקורס לפיתוח חמלה של אוניברסיטת סטנפורד. מקווה שתהנו.

     

    פיתוח שיוויוניות הוא נושא חברותי שתמיד אקטואלי. הנושא לא יהודי בלבד, אלא אוניברסלי. מה שטוב באמת לתודעה טוב לכולם.

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    המנחה של הקורס לפיתוח חמלה של אוניברסיטת סטנפורד החליפה 'הערצה' של ד''ר קאדי ב'חמלה' והוספתי 'כבוד'.

     

    ה"אני" התחום הוא ה"אני" שתופס את עצמו כנבדל ועצמאי ובלתי תלוי וקבוע ובלתי ארעי ושקיים מעצם טבעו מצידו הוא. התודעה תחומה בתוך הצנצנת, בתוך המשבצת. העצמי קטן וצר. כשתפיסת "אני ושלי" חזקה, כל שאר בני האדם הם "הם", "לא אני ולא שלי". זאת תודעה מיוסרת, תודעה רגילה. כיצד תודעה רגילה תופסת את כל שאר בני האדם?

     

    על פי ד''ר קאדי, אנחנו תופסים ארבעה סוגים של בני אדם על בסיס שתי תכונות, שמיוצגות כאן כשני צירים: חמימות ורמת תפקוד. בעלי חמימות גבוהה ורמת תפקוד גבוהה נתפסים כ"דומים לי" ואני מגיב אל אנשים אלה עם כבוד ועם חמלה. נערוך סיבוב בין כל הארבעה...

     

    ''

     

    אנשים אותם אנחנו תופסים כבעלי רמת תפקוד גבוהה אבל חסרי חמימות. נתיחס לאנשים אלה עם קינאה ועם שימחה לאיד.

     

    ד''ר קאדי מייחסת את רצח העם של יהודים במרוצת ההיסטוריה ושל הטוטסים ברוונדה לנטייה של התודעה הרגילה לתפוס אנשים מצליחים עם קינאה ועם שימחה לאיד. תרופת הנגד לקינאה היא שימחה בשימחת הזולת.

     

    ''

     

    במחקרי מוח, כשאנשים נשאלו על היחס שלהם להומלסים, המוח הקדמי שתמיד מגיב כשמזהים בן אדם, בכלל לא הגיב. באופן עקבי, אנשים לא זיהו הומלסים בתור בני אדם. בד''כ מתיחסים גם לאמהות חד-הוריות כייצורים פחותים, עם יחס של בוז וחוסר יחס.

     

    ''

     

    סוגי האנשים שמצויינים בטבלאות אלה הם רק דוגמאות (עשירים, עניים, עקרות בית). עבור כל אדם, הקטגוריות הספציפיות תהיינה שונות. למשל, במקום עקרות בית, ישנם החשים רחמים וצער כלפי ילדים, קשישים, חיות מחמד וכו'.

     

    ''

     

    עכשיו נערוך את אותו הסיבוב, אבל עם תרגול תודעתי. אנחנו לומדים לחשוב ולהפעיל את התודעה בצורה מציאותית, נכונה, נבונה ומועילה, לנו ולבריות.

     

    נקודת המוצא היא בדיוק אותה נקודת מוצא. נתחיל לתרגל בדיוק איפה שאנחנו נמצאים כרגע.

     

    ''

     

    אנחנו בוחרים באופן מודע להתיחס אחרת לזולתים האחרים. מתחילים להרחיב את הלב בשלבים. שינוי של הרגל דורש אימון רב. נהיה מאוד סובלניים וסלחניים כלפי עצמנו וגם כלפי כל זולת. בסופו של דבר ואחרי הכול כולנו רק בני אדם.

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    המחיצות נעלמות ואנחנו תופסים את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו -- תלויים וקשורים בכל הזולתים האחרים. אושרי שלי-עצמי תלוי באושרם של כל האחרים.

     

    ''

     

    ''

     

    בתקווה ובתפילה שנזכה כולנו לאור הגנוז בלב כל אדם למען כל הייצורים כולם.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/6/17 04:22
    0
    דרג את התוכן:
    2017-06-11 10:50:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אם כל התמונות בתחילת הדיון לא נפתחות, תרעננו את הדף.

     

    סדרת זהות יהודית

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

    זהות יהודית פרק ו': גלגולים

    זהות יהודית פרק ז': חמלה

    זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון

    זהות יהודית פרק ט': מדיטציה

    זהות יהודית פרק י':ֿ הלב

    זהות יהודית פרק יא: אדם

    זהות יהודית פרק יב: א''ב (כאן גם תמצאו קישורים נוספים שלי בנושא יהדות)

    זהות יהודית פרק יג: חמלה בפעולה -- רבנים אורתודוקסים

    זהות יהודית פרק יד: תיקון עולם

    זהות יהודית פרק טו: מי אני?

     

     Jewish Identity Chapter 16: The Hidden Light

     

    What's this? What's it for? Where and how can I get some of it? Will it make any difference? How much does it cost?

     

    Zohar, Genesis (Breshit) 1, Part 4 Hidden Light

    348 And God said, Let there be light. This is the light that the Holy One Blessed Be He created in the beginning, the light of the eyes, the light that the Holy One Blessed Be He showed to Adam Kadmon [the first man, Adam], so he could see from the end of the world to the [other] end of the world, the light that the Holy One Blessed Be He showed to David, which he praised and said of it, "How great is your goodness that you have hidden it for those who are in awe of you." And that is the light that the Holy One Blessed Be He showed to Moses, with which he saw from Gilad to Dan, that is, all of the Land of Israel.

     

    349. And at the time that the Holy One Blessed Be He saw that three generations of wicked ones would come forth, the Generation of Enosh, the Generation of the Flood and the Generation of Divisiveness, he concealed the light, so that the wicked ones would not make use of it. And the Holy One Blessed Be He gave the light to Moses. 

     

    This presentation is adapted from the research of Dr. AmyCuddy, professor of social psychology at Harvard Business School. The terminology is mainly from Dr. Cuddy and from Stanford Compassion Cultivation Training teacher Elizabeth Pyjov. I hope you enjoy it. 

    Developing equanimity is essential for any person, for any mind. What's genuinely good for the mind is good for everyone. 

    ''


    To continue in English

     

    Key words [hidden light, identity, the identity issue, identitylessness, universality, secular spirituality for the 21st century, there is a light hidden within each and every one of us, we are all human beings, equanimity, inner peace for world peace, world peace]


    ---

    Links to Janna's Jewish Identity series can be found here:

    Jewish Identity Chapter 15: Who Am I?



    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    5/6/17 09:27
    0
    דרג את התוכן:
    2017-06-05 09:28:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    6/6/17 06:55
    0
    דרג את התוכן:
    2017-06-06 09:19:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    לא. זאת אי הבנה, חוסר הבנה, בערות, בורות, טפשות, תפיסה מוטעית, השקפה מוטעית. כל האלימות בעולם נובעת מההשקפה הזאת, לכן זה גם לא מצחיק. מזעיף את הפה

     

    הדלאי לאמה אומר, תהיה אנוכי חכם. האנוכי החכם עושה למען אחרים וככה הוא עצמו יוצא נשכר.

    אין דרך אחרת לאושר אמיתי, לאושר בר-קיימא. אין דרך אחרת לשלווה פנימית אמיתית.

     

    אהבת לרעך כמוך היא השיוויוניות.

    על בסיס השיוויוניות נוכל לפתח אהבה וחמלה.

     

    מתוך מילון מינוחים ואישים של ידידי הדהרמה:

    השקפת האוסף הבר-חלוף (view of transitory collection) – השקפה הצופה ב"אני" המתויג בלבד על בסיס אחד או יותר מחמשת המצרפים שלו, ותופסת אותו כ"אני" קיים מעצם טבעו; בעקבות כך היא צופה גם ב"שלי" ומשייכת אותו ל"אני" הקיים מעצם טבעו. הרגשות העוכרים מתהווים משני סוגים אלה של השקפה זאת.

     

    "אני ושלי" זה פשוט קטסטרופה.


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    6/6/17 09:04
    0
    דרג את התוכן:
    2017-06-06 09:05:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-06 06:55:25

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    לא. זאת אי הבנה, חוסר הבנה, בערות, בורות, טפשות, תפיסה מוטעית, השקפה מוטעית. כל האלימות בעולם נובעת מהשקפה הזאת, לכן זה גם לא מצחיק. מזעיף את הפה

     

    הדלאי לאמה אומר, תהיה אנוכי חכם. האנוכי החכם עושה למען אחרים וככה הוא עצמו יוצא נשכר.

    אין דרך אחרת לאושר אמיתי, לאושר בר-קיימא. אין דרך אחרת לשלווה פנימית אמיתית.

     

    אהבת לרעך כמוך היא השיוויוניות.

    על בסיס השיוויוניות נוכל לפתח אהבה וחמלה.

     

    מתוך מילון מינוחים ואישים של ידידי הדהרמה:

    השקפת האוסף הבר-חלוף (view of transitory collection) – השקפה הצופה ב"אני" המתויג בלבד על בסיס אחד או יותר מחמשת המצרפים שלו, ותופסת אותו כ"אני" קיים מעצם טבעו; בעקבות כך היא צופה גם ב"שלי" ומשייכת אותו ל"אני" הקיים מעצם טבעו. הרגשות העוכרים מתהווים משני סוגים אלה של השקפה זאת.

     

    "אני ושלי" זה פשוט קטסטרופה.

     

    ...אצלינו יש את כל עמותות החסד (כביכול מלכ"רים (מוסדות ללא מטרות רווח)). צדיקים עובדים שם בחינם (כביכול) למען אחרים. מחליפים את תפקידה של הממשלה (משרד הרווחה חוסל למעשה במדינה)...אז עם חסדים כאלה לא צריך טובות קריצה

     

    החיפוש אחר האושר - זה בריחה מאחריות.

    אלה 2 גישות שונות לחלוטין לחיות את החיים. 


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    6/6/17 09:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-06-06 09:38:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: פי רז 2017-06-06 09:05:13

    צטט: חנה וייס 2017-06-06 06:55:25

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    לא. זאת אי הבנה, חוסר הבנה, בערות, בורות, טפשות, תפיסה מוטעית, השקפה מוטעית. כל האלימות בעולם נובעת מהשקפה הזאת, לכן זה גם לא מצחיק. מזעיף את הפה

     

    הדלאי לאמה אומר, תהיה אנוכי חכם. האנוכי החכם עושה למען אחרים וככה הוא עצמו יוצא נשכר.

    אין דרך אחרת לאושר אמיתי, לאושר בר-קיימא. אין דרך אחרת לשלווה פנימית אמיתית.

     

    אהבת לרעך כמוך היא השיוויוניות.

    על בסיס השיוויוניות נוכל לפתח אהבה וחמלה.

     

    מתוך מילון מינוחים ואישים של ידידי הדהרמה:

    השקפת האוסף הבר-חלוף (view of transitory collection) – השקפה הצופה ב"אני" המתויג בלבד על בסיס אחד או יותר מחמשת המצרפים שלו, ותופסת אותו כ"אני" קיים מעצם טבעו; בעקבות כך היא צופה גם ב"שלי" ומשייכת אותו ל"אני" הקיים מעצם טבעו. הרגשות העוכרים מתהווים משני סוגים אלה של השקפה זאת.

     

    "אני ושלי" זה פשוט קטסטרופה.

     

    ...אצלינו יש את כל עמותות החסד (כביכול מלכ"רים (מוסדות ללא מטרות רווח)). צדיקים עובדים שם בחינם (כביכול) למען אחרים. מחליפים את תפקידה של הממשלה (משרד הרווחה חוסל למעשה במדינה)...אז עם חסדים כאלה לא צריך טובות קריצה

     

    החיפוש אחר האושר - זה בריחה מאחריות.

    אלה 2 גישות שונות לחלוטין לחיות את החיים. 

     

    פיתוח ותירגול האושר הוא הדבר האחראי ביותר שאדם מסוגל לעשות. כשאדם מפתח תודעה בוגרת ובשלה ובעלת אחריות אוניברסלית הוא מטיב עם עצמו ועם עוד טריליון נפשות, לפחות.

     

    כל אדם שממלא תפקיד עם תשומת לב ובלב שלם, מועיל לעצמו ולהמוני אנשים אחרים. 

    הטכנולוגיה של הלב

     

    כדאי לבדוק את מקום הציניות בחיים שלנו. האם לציניות יש מקום בכלל בחיים שלנו? איך הציניות פוגעת בי-עצמי כשאני משתמש-ת בה? באחרים? האם אני מרגיש-ה טוב כשאני מתבטא-ת בציניות? האם זה נכון להקל ראש עם צרות של אחרים? האם אין בציניות תמיד או בד''כ נימה של התנשאות? הציניות והבוז הם אחים קרובים... האם יש דבר כזה הומור לא ציני?

     

    כל המערכת בנויה על ציד טרף בקרב האוכלוסיה. יש שלושה סוגים עיקריים של בני אדם:

    טורפים, טרף ומאגר הטרף הפוטנציאלי. זאת דרך נוראית לחלק את האנושות.


    "אנחנו ממש זקוקים לתחושה אמיתית שכולנו חברים במשפחה אנושית אחת."~הדלאי לאמה

     



    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    7/6/17 06:38
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-06-07 06:38:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    ננסה ההפך. אולי תאהב את זה יותר...

    אז, כן אני מסכימה. ואהבת לרעך כמוך.

    אתה מזהה שהשני הוא בן זונה בדיוק כמוך, רוצה אושר בדיוק כמוך, לא רוצה סבל בדיוק כמוך ותקוע במצבו התודעתי העגום בדיוק כמוך. אתה סולח לו על זנותיותו ועובר לסדר היום. לא עושה עניין מהעניין. אתה מבין שגם הוא מוגבל, מה לעשות? זאת גישה מציאותית. ואהבת לרעך כמוך זאת גישה מציאותית. המכנה המשותף הוא הפוטנציאל הזהה לאושר, הרצונות הזהים -- הרצון לאושר והרצון להימנע מסבל, הצרכים הפיזיים הכמעט זהים. רב המשותף על השונה, כפי שכתבת. לכן, גם אם הוא בן זונה, נאחל לו רק אושר. אין שום סיבה לגמול לו או להעניש אותו על בערותו. אאהב אותו לפחות כמו שאני אוהב את עצמי.  


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    7/6/17 07:34
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-06-07 07:34:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-07 06:38:07

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    ננסה ההפך. אולי תאהב את זה יותר...

    אז, כן אני מסכימה. ואהבת לרעך כמוך.

    אתה מזהה שהשני הוא בן זונה בדיוק כמוך, רוצה אושר בדיוק כמוך, לא רוצה סבל בדיוק כמוך ותקוע במצבו התודעתי העגום בדיוק כמוך. אתה סולח לו על זנותיותו ועובר לסדר היום. לא עושה עניין מהעניין. אתה מבין שגם הוא מוגבל, מה לעשות? זאת גישה מציאותית. ואהבת לרעך כמוך זאת גישה מציאותית. המכנה המשותף הוא הפוטנציאל הזהה לאושר, הרצונות הזהים -- הרצון לאושר והרצון להימנע מסבל, הצרכים הפיזיים הכמעט זהים. רב המשותף על השונה, כפי שכתבת. לכן, גם אם הוא בן זונה, נאחל לו רק אושר. אין שום סיבה לגמול לו או להעניש אותו על בערותו. אאהב אותו לפחות כמו שאני אוהב את עצמי.  

     

    אני מתלהב מהנוסח צוחק


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    8/6/17 06:24
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-06-08 06:24:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: פי רז 2017-06-07 07:34:50

    צטט: חנה וייס 2017-06-07 06:38:07

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    ננסה ההפך. אולי תאהב את זה יותר...

    אז, כן אני מסכימה. ואהבת לרעך כמוך.

    אתה מזהה שהשני הוא בן זונה בדיוק כמוך, רוצה אושר בדיוק כמוך, לא רוצה סבל בדיוק כמוך ותקוע במצבו התודעתי העגום בדיוק כמוך. אתה סולח לו על זנותיותו ועובר לסדר היום. לא עושה עניין מהעניין. אתה מבין שגם הוא מוגבל, מה לעשות? זאת גישה מציאותית. ואהבת לרעך כמוך זאת גישה מציאותית. המכנה המשותף הוא הפוטנציאל הזהה לאושר, הרצונות הזהים -- הרצון לאושר והרצון להימנע מסבל, הצרכים הפיזיים הכמעט זהים. רב המשותף על השונה, כפי שכתבת. לכן, גם אם הוא בן זונה, נאחל לו רק אושר. אין שום סיבה לגמול לו או להעניש אותו על בערותו. אאהב אותו לפחות כמו שאני אוהב את עצמי.  

     

    אני מתלהב מהנוסח צוחק

     

    יופי אני שמחה. חיוך


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    11/6/17 12:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-06-11 12:43:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    There is a spark of good in everybody, no matter how deeply it may be buried. Is the real you. When I say 'you' what am I really thinking of? Am I thinking of the clay garment, the body? No, that's no the real you. Am I thinking of the self-centered nature? No, that's not the real you. The real you is that divine spark. Some call this the God-centered nature, others the divine nature and the Kingdom of God within. Buddhists know it as nirvana; the Hindus refer to it as the awakened soul; the Quakers see it as the Inner Light. In other places it is known as the Christ in you, the Christ Consciousness, the hope of glory, or the indwelling spirit. Even some psychologists have a name for it, the superconsciousness. But it is all the same thing dressed in different words. The important thing to remember is that it dwells within you!

    ~ Peace Pilgrim

     

    ישנו ניצוץ של טוב בתוך כל אחד, לא משנה כמה עמוק זה קבור. זה האתה האמיתי. כשאני אומרת "אתה" על מה אני חושבת באמת? האם אני חושבת על מעטה החימר, על הגוף? לא, זה לא האתה האמיתי. האם אני חושבת על הטבע האגוצנטרי שלך? לא, זה לא האתה האמיתי. האתה האמיתי הוא הניצוץ האלוהי הזה. חלק מכנים אותו הטבע האל-צנטרי, אחרים אומרים הטבע האלוהי ומלכות שדי הפנימי. הבודהיסטים מכירים אותו בתור נירוונה; ההינדואים קוראים לזה הנשמה הערה, הקווקרים אומרים האור הפנימי. במקומות אחרים אומרים המשיח בתוכך, המודעות המשיחית, תקוות ההוד, או הרוח ששוכנת בלב. אפילו פסיכולוגים אחדים נתנו לזה שם: תודעת העל. אבל זה הכול אותו הדבר בלבוש של מילים שונות. הדבר החשוב הוא לזכור שזה נמצא בתוכך! ~ צליינית השלום


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    30/6/17 12:47
    0
    דרג את התוכן:
    2017-06-30 12:54:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-11 12:43:10

    There is a spark of good in everybody, no matter how deeply it may be buried. Is the real you. When I say 'you' what am I really thinking of? Am I thinking of the clay garment, the body? No, that's no the real you. Am I thinking of the self-centered nature? No, that's not the real you. The real you is that divine spark. Some call this the God-centered nature, others the divine nature and the Kingdom of God within. Buddhists know it as nirvana; the Hindus refer to it as the awakened soul; the Quakers see it as the Inner Light. In other places it is known as the Christ in you, the Christ Consciousness, the hope of glory, or the indwelling spirit. Even some psychologists have a name for it, the superconsciousness. But it is all the same thing dressed in different words. The important thing to remember is that it dwells within you!

    ~ Peace Pilgrim

     

    ישנו ניצוץ של טוב בתוך כל אחד, לא משנה כמה עמוק זה קבור. זה האתה האמיתי. כשאני אומרת "אתה" על מה אני חושבת באמת? האם אני חושבת על מעטה החימר, על הגוף? לא, זה לא האתה האמיתי. האם אני חושבת על הטבע האגוצנטרי שלך? לא, זה לא האתה האמיתי. האתה האמיתי הוא הניצוץ האלוהי הזה. חלק מכנים אותו הטבע האל-צנטרי, אחרים אומרים הטבע האלוהי ומלכות שדי הפנימי. הבודהיסטים מכירים אותו בתור נירוונה; ההינדואים קוראים לזה הנשמה הערה, הקווקרים אומרים האור הפנימי. במקומות אחרים אומרים המשיח בתוכך, המודעות המשיחית, תקוות ההוד, או הרוח ששוכנת בלב. אפילו פסיכולוגים אחדים נתנו לזה שם: תודעת העל. אבל זה הכול אותו הדבר בלבוש של מילים שונות. הדבר החשוב הוא לזכור שזה נמצא בתוכך! ~ צליינית השלום

    קודם סליחה על האיחור. 

     

    לא ולא !!.

    מה שבודהיסטים מכנים , זה לא על מה שיהודים  מדברים.

    בודהיסטים ואחרים ,מדברים על מושגים מתוך העולם.

    לעומת זאת היהודים מדברים על  "יש " טרנצטדנטי  [שאיננו ה "יש " המושגי המוכר ].

    למעשה, שלא בכלל ניתן לדבר על אלוהים של היהודים במושגים של יש או אין, מכיון שאיננו תלוי  ואיננו מתחייב בכלל מעולם המושגים הארצי שלך ושל עמיתייך [כולל כמה יהודים שמדברים בשפתך ].

     "חלק אלוה ממעל " שאמר איוב, מחייב רק אותו.

    אין שום קשר פיזי או אחר של האדם עם אלוהים[ אלוהים בשמים והאדם על הארץ ], מלבד קיום מצוה מן התורה,המחוללת בנפשו של האדם קשר חד סיטרי עם אלוהיו[ לגבי הקשר הדו סיטרי, אין לי מס טלפון של אלוהים ].

    זה בכלל לא קשור באיזה מצב רוח או מצב תודעתי הוא נמצא.

    מרגע שקיים מצוה מן התורה   בגלל שאלוהים ציוה ולא משום שהשכן אמר , הוא נכנס בקטגוריה היחידה שמתחייבת מן היהדות, אין שום קטגוריה אחרת.

    זה ממש לא כמו אצלכם.

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    3/7/17 01:24
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-03 03:29:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-06-30 12:54:06

    צטט: חנה וייס 2017-06-11 12:43:10

    There is a spark of good in everybody, no matter how deeply it may be buried. Is the real you. When I say 'you' what am I really thinking of? Am I thinking of the clay garment, the body? No, that's no the real you. Am I thinking of the self-centered nature? No, that's not the real you. The real you is that divine spark. Some call this the God-centered nature, others the divine nature and the Kingdom of God within. Buddhists know it as nirvana; the Hindus refer to it as the awakened soul; the Quakers see it as the Inner Light. In other places it is known as the Christ in you, the Christ Consciousness, the hope of glory, or the indwelling spirit. Even some psychologists have a name for it, the superconsciousness. But it is all the same thing dressed in different words. The important thing to remember is that it dwells within you!

    ~ Peace Pilgrim

     

    ישנו ניצוץ של טוב בתוך כל אחד, לא משנה כמה עמוק זה קבור. זה האתה האמיתי. כשאני אומרת "אתה" על מה אני חושבת באמת? האם אני חושבת על מעטה החימר, על הגוף? לא, זה לא האתה האמיתי. האם אני חושבת על הטבע האגוצנטרי שלך? לא, זה לא האתה האמיתי. האתה האמיתי הוא הניצוץ האלוהי הזה. חלק מכנים אותו הטבע האל-צנטרי, אחרים אומרים הטבע האלוהי ומלכות שדי הפנימי. הבודהיסטים מכירים אותו בתור נירוונה; ההינדואים קוראים לזה הנשמה הערה, הקווקרים אומרים האור הפנימי. במקומות אחרים אומרים המשיח בתוכך, המודעות המשיחית, תקוות ההוד, או הרוח ששוכנת בלב. אפילו פסיכולוגים אחדים נתנו לזה שם: תודעת העל. אבל זה הכול אותו הדבר בלבוש של מילים שונות. הדבר החשוב הוא לזכור שזה נמצא בתוכך! ~ צליינית השלום

    קודם סליחה על האיחור. 

     

    לא ולא !!.

    מה שבודהיסטים מכנים , זה לא על מה שיהודים  מדברים.

    בודהיסטים ואחרים ,מדברים על מושגים מתוך העולם.

    לעומת זאת היהודים מדברים על  "יש " טרנצטדנטי  [שאיננו ה "יש " המושגי המוכר ].

    למעשה, שלא בכלל ניתן לדבר על אלוהים של היהודים במושגים של יש או אין, מכיון שאיננו תלוי  ואיננו מתחייב בכלל מעולם המושגים הארצי שלך ושל עמיתייך [כולל כמה יהודים שמדברים בשפתך ].

     "חלק אלוה ממעל " שאמר איוב, מחייב רק אותו.

    אין שום קשר פיזי או אחר של האדם עם אלוהים[ אלוהים בשמים והאדם על הארץ ], מלבד קיום מצוה מן התורה,המחוללת בנפשו של האדם קשר חד סיטרי עם אלוהיו[ לגבי הקשר הדו סיטרי, אין לי מס טלפון של אלוהים ].

    זה בכלל לא קשור באיזה מצב רוח או מצב תודעתי הוא נמצא.

    מרגע שקיים מצוה מן התורה   בגלל שאלוהים ציוה ולא משום שהשכן אמר , הוא נכנס בקטגוריה היחידה שמתחייבת מן היהדות, אין שום קטגוריה אחרת.

    זה ממש לא כמו אצלכם.

    דין. 

     

    הי דן. נתנו לך לחזור בתור ״עוכר ישראל״?

    צליינית השלום היא קדושה אמריקאית חסרת כל השתייכות דתית. היא משתמשת במילים ״אלוהים״ ו״ישוע״ אך ורק בהקשרם הפנימי והאלטרואיסטי, ז׳׳א, ההפך הגמור מאנוכיות.

     

    מטרת המדיטציה (מדיטציה אנליטית ומדיטציית ריכוז; צריך את שתיהן) היא פיתוח תודעה לא מושגית. זאת גם מטרת היהדות. (לא ניתן לפתח תודעה לא מושגית ללא מדיטציית ריכוז.) אפשר לומר שמטרת העבודה הרוחנית בכללותה היא פיתוח תודעה לא מושגית. תודעה לא מושגית היא תודעה שהיא לא מוטית, תודעה שמכירה בכל בני האדם בתור ״בני האלוהים״, כמו שהאפיפיור פרנציסקו אומר:Todos somos los hijos de Díos


    דרך היהדות היא דרך היהדות.

    דרך הבודהיסטים היא דרך הבודהיזם.

    כל אחד ודרכו. כל הדרכים טובות למי שהולך בהן.

     

    אבוי לו למי שלא הולך בדרך המוסר, בדרך של אי פגיעה בזולת כלשהו, כולל אי פגיעה בזבובים וביתושים ובנמלים ובמקקים. כולם חברים שלנו, כולם נחוצים.

    Every individual matters. Every individual has a role to play. Every individual makes a difference

    Jane Goodall

     

    פתחתי דיון חדש: זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    3/7/17 08:44
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-03 08:44:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-03 03:29:37

    צטט: דיןחממי 2017-06-30 12:54:06

    צטט: חנה וייס 2017-06-11 12:43:10

    There is a spark of good in everybody, no matter how deeply it may be buried. Is the real you. When I say 'you' what am I really thinking of? Am I thinking of the clay garment, the body? No, that's no the real you. Am I thinking of the self-centered nature? No, that's not the real you. The real you is that divine spark. Some call this the God-centered nature, others the divine nature and the Kingdom of God within. Buddhists know it as nirvana; the Hindus refer to it as the awakened soul; the Quakers see it as the Inner Light. In other places it is known as the Christ in you, the Christ Consciousness, the hope of glory, or the indwelling spirit. Even some psychologists have a name for it, the superconsciousness. But it is all the same thing dressed in different words. The important thing to remember is that it dwells within you!

    ~ Peace Pilgrim

     

    ישנו ניצוץ של טוב בתוך כל אחד, לא משנה כמה עמוק זה קבור. זה האתה האמיתי. כשאני אומרת "אתה" על מה אני חושבת באמת? האם אני חושבת על מעטה החימר, על הגוף? לא, זה לא האתה האמיתי. האם אני חושבת על הטבע האגוצנטרי שלך? לא, זה לא האתה האמיתי. האתה האמיתי הוא הניצוץ האלוהי הזה. חלק מכנים אותו הטבע האל-צנטרי, אחרים אומרים הטבע האלוהי ומלכות שדי הפנימי. הבודהיסטים מכירים אותו בתור נירוונה; ההינדואים קוראים לזה הנשמה הערה, הקווקרים אומרים האור הפנימי. במקומות אחרים אומרים המשיח בתוכך, המודעות המשיחית, תקוות ההוד, או הרוח ששוכנת בלב. אפילו פסיכולוגים אחדים נתנו לזה שם: תודעת העל. אבל זה הכול אותו הדבר בלבוש של מילים שונות. הדבר החשוב הוא לזכור שזה נמצא בתוכך! ~ צליינית השלום

    קודם סליחה על האיחור. 

     

    לא ולא !!.

    מה שבודהיסטים מכנים , זה לא על מה שיהודים  מדברים.

    בודהיסטים ואחרים ,מדברים על מושגים מתוך העולם.

    לעומת זאת היהודים מדברים על  "יש " טרנצטדנטי  [שאיננו ה "יש " המושגי המוכר ].

    למעשה, שלא בכלל ניתן לדבר על אלוהים של היהודים במושגים של יש או אין, מכיון שאיננו תלוי  ואיננו מתחייב בכלל מעולם המושגים הארצי שלך ושל עמיתייך [כולל כמה יהודים שמדברים בשפתך ].

     "חלק אלוה ממעל " שאמר איוב, מחייב רק אותו.

    אין שום קשר פיזי או אחר של האדם עם אלוהים[ אלוהים בשמים והאדם על הארץ ], מלבד קיום מצוה מן התורה,המחוללת בנפשו של האדם קשר חד סיטרי עם אלוהיו[ לגבי הקשר הדו סיטרי, אין לי מס טלפון של אלוהים ].

    זה בכלל לא קשור באיזה מצב רוח או מצב תודעתי הוא נמצא.

    מרגע שקיים מצוה מן התורה   בגלל שאלוהים ציוה ולא משום שהשכן אמר , הוא נכנס בקטגוריה היחידה שמתחייבת מן היהדות, אין שום קטגוריה אחרת.

    זה ממש לא כמו אצלכם.

    דין. 

     

    הי דן. נתנו לך לחזור בתור ״עוכר ישראל״?

    צליינית השלום היא קדושה אמריקאית חסרת כל השתייכות דתית. היא משתמשת במילים ״אלוהים״ ו״ישוע״ אך ורק בהקשרם הפנימי והאלטרואיסטי, ז׳׳א, ההפך הגמור מאנוכיות.

     

    מטרת המדיטציה (מדיטציה אנליטית ומדיטציית ריכוז; צריך את שתיהן) היא פיתוח תודעה לא מושגית. זאת גם מטרת היהדות. (לא ניתן לפתח תודעה לא מושגית ללא מדיטציית ריכוז.) אפשר לומר שמטרת העבודה הרוחנית בכללותה היא פיתוח תודעה לא מושגית. תודעה לא מושגית היא תודעה שהיא לא מוטית, תודעה שמכירה בכל בני האדם בתור ״בני האלוהים״, כמו שהאפיפיור פרנציסקו אומר:Todos somos los hijos de Díos


    דרך היהדות היא דרך היהדות.

    דרך הבודהיסטים היא דרך הבודהיזם.

    כל אחד ודרכו. כל הדרכים טובות למי שהולך בהן.

     

    אבוי לו למי שלא הולך בדרך המוסר, בדרך של אי פגיעה בזולת כלשהו, כולל אי פגיעה בזבובים וביתושים ובנמלים ובמקקים. כולם חברים שלנו, כולם נחוצים.

    Every individual matters. Every individual has a role to play. Every individual makes a difference

    Jane Goodall

     

    פתחתי דיון חדש: זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך

     

    1.]ראשית כל יקירתי, אף אחד לא סילק אותי מן האתר.

    בקשתי ממנהלת האתר למחוק את הפרופיל על  11.000 הכוכבים שבו, כמחאה על מחיקת דיון ונעילת דיון אחר, שהתרחשו תוך יומיים.

    שנית כל, אלוהים הטרנצטדנטי איננו פונקציה שניתן להשתמש בה ולא חפץ שניתן לטלטל אותו להיכן שרוצים, בטח לא לטובת בודהיזם או הינדואיזם .

    המוסר האנושי זה בתוך הענינים שבין בני אדם לבני אדם [הומניזם-האדם הוא מרכז ],בעוד שקיום מצוה מן התורה היא חיוב משפטי ,שקיומו זה במסגרת היחסים  שבין אדם לאלוהים[ אלוהים הוא המרכז ].

    ומכיון שאלוהים הוא המרכז  ולא האדם, אין לערבב יהדות  עם הומניזם.

    אני כמובן לא באתי להתנגד להומניזם ולא למוסר האנושי זה ברור.

    אבל אני מתנגד לנסיון שלך בסדרת דיונייך, להשתמש ביהדות, לצורך ניגוח היהדות,,זה אוקסימורון בצבע אדום.

    2.זה שפלונית מכנה עצמה "קדושה -צלינית שלום ", זה עדין לא אומר שאני נתתי לה תעודה וחותמת כשרות. 

    דין


    --
    עוכר ישראל.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה