כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5575)

    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביבי32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sbhsport
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גלעד_1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יורה דעה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון אנ_פל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    virus interneticus
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוח האדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שִינשִין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דיןחממי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז

    3/7/17 08:53
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-03 09:20:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-08 06:24:18

    צטט: פי רז 2017-06-07 07:34:50

    צטט: חנה וייס 2017-06-07 06:38:07

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    ננסה ההפך. אולי תאהב את זה יותר...

    אז, כן אני מסכימה. ואהבת לרעך כמוך.

    אתה מזהה שהשני הוא בן זונה בדיוק כמוך, רוצה אושר בדיוק כמוך, לא רוצה סבל בדיוק כמוך ותקוע במצבו התודעתי העגום בדיוק כמוך. אתה סולח לו על זנותיותו ועובר לסדר היום. לא עושה עניין מהעניין. אתה מבין שגם הוא מוגבל, מה לעשות? זאת גישה מציאותית. ואהבת לרעך כמוך זאת גישה מציאותית. המכנה המשותף הוא הפוטנציאל הזהה לאושר, הרצונות הזהים -- הרצון לאושר והרצון להימנע מסבל, הצרכים הפיזיים הכמעט זהים. רב המשותף על השונה, כפי שכתבת. לכן, גם אם הוא בן זונה, נאחל לו רק אושר. אין שום סיבה לגמול לו או להעניש אותו על בערותו. אאהב אותו לפחות כמו שאני אוהב את עצמי.  

     

    אני מתלהב מהנוסח צוחק

     

    יופי אני שמחה. חיוך

    אני לא מתלהב מהנוסח בכלל,ואל תקפצי לי  קפיצות שמחה בלי אישור שלי .

    אני שולל את הטענה שאדם מחויב לאהוב עצמו , בכל עת ובכל רגע נתון. 

    אדרבא.

    אדם עשה חטא או עוולה כלפי זולתו או יותר נכון כלפי האלוהים, מחויב לשנוא עצמו ולסחוב רגשות אשמה ,  עד שיתקן !.

    אהבה עצמית מעולם לא היתה אידאה מוסרית, ולא יהודית דתית.

    כל הדין ןחשבון שאדם צריך לתת זה  רק לאלוהים.

    גנב האדם שקל מחברו, צריך לתת דין וחשבון לאלוהים ולא לחברו,אם מדברים על יהדות. דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    3/7/17 09:03
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-03 09:10:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-06 09:19:37

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

     

     

    אהבת לרעך כמוך היא השיוויוניות.

    על בסיס השיוויוניות נוכל לפתח אהבה וחמלה.

     

     

    קנס שווה על עבירת תנועה לעני לעשיר, היא בטוי לחוסר שויוניות.

    מוסר זה קודם כל, להכיר בעובדה שבני אדם אינם שוים ולעולם לא יהיו שוים.

    יש  להוסיף אמצעים כלכליים או  סעדים אחרים  לחלשים השקופים , שנמצאים בצד הקל והריק של המאזניים.

    נב. אהבה וחמלה {ואהבת לרעך } אינם רלונטיות מבחינה דתית כלל.

     "ואהבת לרעך כמוך אני אדוני ", זהו הוא  החיוב היהודי, הוא ולא אחר.

     

    דין.  


    --
    עוכר ישראל.
    3/7/17 09:48
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-03 09:48:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-06-06 09:38:48

    צטט: פי רז 2017-06-06 09:05:13

    צטט: חנה וייס 2017-06-06 06:55:25

    צטט: פי רז 2017-06-05 09:28:41

    אין שום קשר בין האור הגנוז לבין חמלה.

    אומרים שיהודי צריך ללכת לפי "ואהבת לרעך כמוך".

    מה המשמעות ?

    אתה אוהב את עצמך ?

    כן.

    כלומר יש בך אגואיסטיות מוטבעת.

    כן.

    כלומר אינטרסנטיות (תועלת).

    כן.

    אז כך צריך להיות יחסך עם אנשים.

    דה ?

    בהחלט, זה המכנה המשותף בניכם.

    זה בהחלט קשה לעיכול.

    דה...

    התובנה הזאת היא האור הגנוז !

     

    לא. זאת אי הבנה, חוסר הבנה, בערות, בורות, טפשות, תפיסה מוטעית, השקפה מוטעית. כל האלימות בעולם נובעת מהשקפה הזאת, לכן זה גם לא מצחיק. מזעיף את הפה

     

    הדלאי לאמה אומר, תהיה אנוכי חכם. האנוכי החכם עושה למען אחרים וככה הוא עצמו יוצא נשכר.

    אין דרך אחרת לאושר אמיתי, לאושר בר-קיימא. אין דרך אחרת לשלווה פנימית אמיתית.

     

    אהבת לרעך כמוך היא השיוויוניות.

    על בסיס השיוויוניות נוכל לפתח אהבה וחמלה.

     

    מתוך מילון מינוחים ואישים של ידידי הדהרמה:

    השקפת האוסף הבר-חלוף (view of transitory collection) – השקפה הצופה ב"אני" המתויג בלבד על בסיס אחד או יותר מחמשת המצרפים שלו, ותופסת אותו כ"אני" קיים מעצם טבעו; בעקבות כך היא צופה גם ב"שלי" ומשייכת אותו ל"אני" הקיים מעצם טבעו. הרגשות העוכרים מתהווים משני סוגים אלה של השקפה זאת.

     

    "אני ושלי" זה פשוט קטסטרופה.

     

    ...אצלינו יש את כל עמותות החסד (כביכול מלכ"רים (מוסדות ללא מטרות רווח)). צדיקים עובדים שם בחינם (כביכול) למען אחרים. מחליפים את תפקידה של הממשלה (משרד הרווחה חוסל למעשה במדינה)...אז עם חסדים כאלה לא צריך טובות קריצה

     

    החיפוש אחר האושר - זה בריחה מאחריות.

    אלה 2 גישות שונות לחלוטין לחיות את החיים. 

     

    פיתוח ותירגול האושר הוא הדבר האחראי ביותר שאדם מסוגל לעשות. כשאדם מפתח תודעה בוגרת ובשלה ובעלת אחריות אוניברסלית הוא מטיב עם עצמו ועם עוד טריליון נפשות, לפחות.

     

    כל אדם שממלא תפקיד עם תשומת לב ובלב שלם, מועיל לעצמו ולהמוני אנשים אחרים. 

    הטכנולוגיה של הלב

     

    כדאי לבדוק את מקום הציניות בחיים שלנו. האם לציניות יש מקום בכלל בחיים שלנו? איך הציניות פוגעת בי-עצמי כשאני משתמש-ת בה? באחרים? האם אני מרגיש-ה טוב כשאני מתבטא-ת בציניות? האם זה נכון להקל ראש עם צרות של אחרים? האם אין בציניות תמיד או בד''כ נימה של התנשאות? הציניות והבוז הם אחים קרובים... האם יש דבר כזה הומור לא ציני?

     

    כל המערכת בנויה על ציד טרף בקרב האוכלוסיה. יש שלושה סוגים עיקריים של בני אדם:

    טורפים, טרף ומאגר הטרף הפוטנציאלי. זאת דרך נוראית לחלק את האנושות.


    "אנחנו ממש זקוקים לתחושה אמיתית שכולנו חברים במשפחה אנושית אחת."~הדלאי לאמה

     

    1.החיפוש הקדחתני אחר אושר, לא נמצא בממלכת הערכים.

    2. מי שמסרב להילחם ברוצחים, שייך למעגל הטורפים. 

    3.מי שממלמל פסוקים וזימרת נזירים בזמן שמאות אלפים נטבחים, הוא הציניקן חסר התקנה.

    4. תלמידים הבאים להטיף מוסר לקרבנות השנאה  [עע חנה וייס ], הם המתנשאים . דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    3/7/17 14:59
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-03 14:59:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני לא ״מנגחת״ ביהדות. ישנם דברים טובים מאוד ביהדות ואני משתדלת להבליט אותן: אהבת הזולת, חמלה, מוסר, תיקון עולם וכו׳ ואני משתדלת להבליט אישים ראויים, למשל, איינשטיין, בובר, רב זלמן שחטר-שלומי, הרב אתהלך. אשתדל להבליט יותר נשים.

     

    אחיזה ב״זהות״ (תפיסת אני) נוקשה ובדלנית ועצמאית ונפרדת וקבועה היא בעייתית ומקור של סבל.

     

    חשוב לתת את הדעת למי אנחנו רוצים להיות ולפיתח סגולות אנושיות וערכיות של לב טוב.

     

    שינאה עצמית ורגשות אשם הן סממנים של אנוכיות, של עיסוק לא בריא ב״אני״, בעצמי. סלחנות, חמלה כלפי עצמי וכלפי אחרים משחררות אותנו מנטל השינאה ורגשות אשם.

     

     חרטה היא מחשבה מועילה וחשובה, חרטה על מעשים, דיבור ומחשבות פוגעניים, חרטה על מחשבות, דיבור ומעשים שמומלץ לנטוש. חשוב גם לפתח את שריר הרצון, להתחייב לא לחזור על הדברים שאנחנו רוצים לנטוש.

     

    לגבי אושר, כולנו פועלים למען האושר כל הזמן. רק שאנחנו מחפשים הנאות רגעיות וחולפות וחושבים שהנאות רגעיות וחולפות ובעיקר פיזיות: מגע, טעם, ריח, מראות וצלילים נעימים, הן ״אושר״. סוג מחשבה כזה דומה למחשבה של כלב או חתול.

     

    החכם מזהה הנאות רגעיות בתור סבל, כל הנאה כזאת בן רגע חולפת והופכת לרגע של אובדן ושל סבל. ועד שמשיגים את התחושה הנעימה, הרדיפה אחר הנעים היא רגע של כמיהה ושל תחושה של חסר.

     

    אושר בר-קיימא הוא סוג אחר של אושר, ביטחון עצמי של תודעה שלווה משוחררת מכמיהות עזות ומשינאה ומכעס ומרגשות אשם ומאחיזה מוגזמת ומיותרת ב״אני״.

     

    תודעה ששמה את טובת הזולת לפני טובתה שלה עצמה תהיה מאושרת ומשוחררת מסבל. זה נראה כמו סתירה, אבל ככה זה עובד. לכן, הדלאי לאמה אומר, תהיה אגואיסט חכם; תעשה למען אחרים ואתה עצמך תצא נשכר.

     

    אושר, שחרור מסבל מנטלי, הוא שחרור מהמשגת אויבים, שינוי תודעתי. אושר הוא מצב תודעתי, פנימי. סבל הוא מצב תודעתי, פנימי. על מנת להשיג את השינוי החיצוני שאתה רוצה, למשל, אוכל לכל הרעבים, בתים להומלסים, צריכים קודם כול לתפוס את כל האחרים כבני אדם בדיוק כמוני שלא רוצים סבל ושרוצים אושר. רק תפיסה שיוויונית יכולה להביא לשינוי החברתי הנחוץ.

     

    הפתגם הסוציאליסטי הוא מנטרה טובה: כל אחד נותן לפי יכולתו ומקבל לפי צרכו. כמובן שאם נתפוס ״עשירים״, אנשים שנתפסים בעינינו כבעלי כושר תיפקוד גבוה וחום נמוך (למשל, פוליטיקיאים) כבני אדם כמונו שרוצים אושר ולא רוצים סבל, לא ניתן להם מחסה ואוכל כשהם לא זקוקים לאלה. שיוויניות היא נקודת מבט, השקפה, דרך חיים, תפיסה, מהפנים החוצה. תיקון עולם חייב להתחיל מהפנים החוצה.

     

    עבודה רוחנית היא בראש ובראשונה עבודה פנימית. העולם הוא במצב האלים הנוכחי כי אנחנו לא תופסים את הזולת באופן שיוויוני. אנחנו לא תופסים את הזולת באופן שיוויוני כי לא התבוננו בעצמנו, לא הסתכלנו פנימה. לא מתקבל על הדעת לפגוע באדם בדיוק כמוני שרוצה אושר ולא רוצה סבל.

     

    הפנים והחוץ קשורים. ככל שיותר אנשים יתבוננו פנימה, העולם יהפוך לשליו יותר, לנעים יותר ליותר ויותר אנשים.

     

    אני לא ״האויב״, דן. תתרכז בנשימה ותפסיק להתלונן...

     

    ''

     

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    3/7/17 15:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-03 15:52:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-03 14:59:07

     

    מה זה? למה זה טוב? איפה ואיך אוכל להשיג לי קצת מזה? זה ישנה אצלי משהו? כמה זה עולה?

     

    זוהר לעם בראשית א' חלק ד' אור הגנוז:

    348. ויאמר אלקים, יהי אור. זהו האור, שברא הקב"ה בתחילה, אור העיניים, האור שהראה הקב"ה לאדם הראשון, והיה רואה בו מסוף העולם ועד סופו, האור שהראה הקב"ה לדוד, והיה משבח ואומר עליו, מה רב טוּבְך אשר צָפנת ליראיך. והוא האור שהראה הקב"ה למשה, וראה בו מגלעד עד דן, כלומר כל ארץ ישראל.

     

    349. ובשעה שראה הקב"ה, שיקומו שלושה דורות רשעים, דור אֱנוש, דור המבול, דור הפְּלָגָה, גנז את האור, כדי שהרשעים הללו לא ישתמשו עימו. ונתן הקב"ה את האור למשה.

     

    נו, ולמשה, זה ממש עזר ? הצליח למנוע את עגל הזהב, את פנחס, את מרד המן, מרד קורח, את פרשת המרגלים...?

    איך להגיד... עם כל הכבוד לרבנו משה, ויש כבוד, הוא לא ממש הצליח, עם או בלי אור גנוז או פנס led.

     

    ולמה השטויות במיץ שנכתבו פה מפריעות לי. אני שם את עצמי לרגע בעור של יהודי מאמין. ושואל איזו חוצפה הייתה ליחשוף בן מחמוץ שכתב את זה להעז לרצות שנאמין שהיה בכזו רמה של קדושה עד שהאל העליון גילה לו מה לקח מאדם הראשון ונתן לנביא משה ?!!

     


    --
    ההיגיון מת.
    4/7/17 04:03
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-04 04:18:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-03 14:59:07

    1.אני לא ״מנגחת״ ביהדות. ישנם דברים טובים מאוד ביהדות ואני משתדלת להבליט אותן: אהבת הזולת, חמלה, מוסר, תיקון עולם וכו׳ ואני משתדלת להבליט אישים ראויים, למשל, איינשטיין, בובר, רב זלמן שחטר-שלומי, הרב אתהלך. אשתדל להבליט יותר נשים.

     

    2.אחיזה ב״זהות״ (תפיסת אני) נוקשה ובדלנית ועצמאית ונפרדת וקבועה היא בעייתית ומקור של סבל.

     

    3.חשוב לתת את הדעת למי אנחנו רוצים להיות ולפיתח סגולות אנושיות וערכיות של לב טוב.

     

    4.שינאה עצמית ורגשות אשם הן סממנים של אנוכיות, של עיסוק לא בריא ב״אני״, בעצמי. סלחנות, חמלה כלפי עצמי וכלפי אחרים משחררות אותנו מנטל השינאה ורגשות אשם.

     

     חרטה היא מחשבה מועילה וחשובה, חרטה על מעשים, דיבור ומחשבות פוגעניים, חרטה על מחשבות, דיבור ומעשים שמומלץ לנטוש. חשוב גם לפתח את שריר הרצון, להתחייב לא לחזור על הדברים שאנחנו רוצים לנטוש.

     

    5.לגבי אושר, כולנו פועלים למען האושר כל הזמן. רק שאנחנו מחפשים הנאות רגעיות וחולפות וחושבים שהנאות רגעיות וחולפות ובעיקר פיזיות: מגע, טעם, ריח, מראות וצלילים נעימים, הן ״אושר״. סוג מחשבה כזה דומה למחשבה של כלב או חתול.

     

    6.החכם מזהה הנאות רגעיות בתור סבל, כל הנאה כזאת בן רגע חולפת והופכת לרגע של אובדן ושל סבל. ועד שמשיגים את התחושה הנעימה, הרדיפה אחר הנעים היא רגע של כמיהה ושל תחושה של חסר.

     

    7.אושר בר-קיימא הוא סוג אחר של אושר, ביטחון עצמי של תודעה שלווה משוחררת מכמיהות עזות ומשינאה ומכעס ומרגשות אשם ומאחיזה מוגזמת ומיותרת ב״אני״.

     

    תודעה ששמה את טובת הזולת לפני טובתה שלה עצמה תהיה מאושרת ומשוחררת מסבל. זה נראה כמו סתירה, אבל ככה זה עובד. לכן, הדלאי לאמה אומר, תהיה אגואיסט חכם; תעשה למען אחרים ואתה עצמך תצא נשכר.

     

    אושר, שחרור מסבל מנטלי, הוא שחרור מהמשגת אויבים, שינוי תודעתי. אושר הוא מצב תודעתי, פנימי. סבל הוא מצב תודעתי, פנימי. על מנת להשיג את השינוי החיצוני שאתה רוצה, למשל, אוכל לכל הרעבים, בתים להומלסים, צריכים קודם כול לתפוס את כל האחרים כבני אדם בדיוק כמוני שלא רוצים סבל ושרוצים אושר. רק תפיסה שיוויונית יכולה להביא לשינוי החברתי הנחוץ.

     

    8.הפתגם הסוציאליסטי הוא מנטרה טובה: כל אחד נותן לפי יכולתו ומקבל לפי צרכו. כמובן שאם נתפוס ״עשירים״, אנשים שנתפסים בעינינו כבעלי כושר תיפקוד גבוה וחום נמוך (למשל, פוליטיקיאים) כבני אדם כמונו שרוצים אושר ולא רוצים סבל, לא ניתן להם מחסה ואוכל כשהם לא זקוקים לאלה. שיוויניות היא נקודת מבט, השקפה, דרך חיים, תפיסה, מהפנים החוצה. תיקון עולם חייב להתחיל מהפנים החוצה.

     

    9.עבודה רוחנית היא בראש ובראשונה עבודה פנימית. העולם הוא במצב האלים הנוכחי כי אנחנו לא תופסים את הזולת באופן שיוויוני. אנחנו לא תופסים את הזולת באופן שיוויוני כי לא התבוננו בעצמנו, לא הסתכלנו פנימה. לא מתקבל על הדעת לפגוע באדם בדיוק כמוני שרוצה אושר ולא רוצה סבל.

     

    הפנים והחוץ קשורים. ככל שיותר אנשים יתבוננו פנימה, העולם יהפוך לשליו יותר, לנעים יותר ליותר ויותר אנשים.

     

    אני לא ״האויב״, דן. תתרכז בנשימה ותפסיק להתלונן...

     

    1.אין שום קשר בין אהבת הזולת , חמלה, מוסר [הומניזם ] לבין יהדות. צר לי לאכזב, אבל אין דבר כזה חמלה יהודית, מצפון יהודי, מוסר יהודי. 

    2. קודם כל יהדות, זה עוד איך ענין של זהות.

    מעבר לזה, לא קיים אדם חסר זהות בעולם, כולל הדלאי למה.

    אז לא הבעיה בזהות, אלא בסוג הזהות והשימוש בזהות תהא אשר תהא .  היהדות או יותר נכון מונותאיזם  [בניגוד לבודהיזם ],היא אידאולוגיה  שבאה לבטל את האדם אל מול האלוהים [אני איננו רלונטי ], זה לא קיים בבודהיזם.

    בבודהיזם  הכל נובע מהאני וזורם אל האני, כולל הרצון להתאיין.

    3. ברור. רק שאני לא בטוח שבודהיזם נאה דורש ומקיים, כי מביא לידי בטוי את בטול המוסר האנושי.

    4.

    אין חמלה עצמית בבודהיזם,ע "ע כל השורפים עצמם בכיכרות .

    יש חובה  לכל קלגס  ועושק לשנוא עצמו על פשעיו, כתנאי לתיקון עצמי ולאהבה עצמית. 

    יחד עם זאת- אהבה עצמית פתולוגית איננה ערך כלל [מלבד הערכה ענינית של  יכולותיו וכשרונותיו ], והמאוהבים בעצמם  אולי מקיימים את הצעת הפסיכולוג ,אבל לא עושים עלי שום רושם מן הצד הערכי.

    5.

    מי שאיננו סובל בעולם הזה,  איננו, לא הגיע ולא יגיע, להיות  אדם מוסרי. 

    מי ששם את האושר בראש מעייניו ,, לא יכול להיות  אדם מוסרי. 

    6.

    זאת כבר  תפישת עולם, שאיננה מתחייבת, לא  מבודהיזם ולא מיהדות.

    להזכירך, את פתחת דיון נוסף בענין זהות יהודית.

    7.

    קיומם של אויבים הינה עובדה קיימת, וחוסר הרצון להמשיג, לא משנה ולא ישנה את העובדה הזאת.

    לא רק שתודעה שלוה איננה ערך כלל וכלל, היא מנוגדת לכל מה שמתחייב מהומניזם.

    מי שרואה את שנעשה תחת השמש ונשאר בשנטי, לא יכול לדבר בשם שום ערך.

    8.

    מעולם לא היו ולעולם לא יהיו כל בני האדם שוים,ואיש לא יקבע לי או לך ,מה הם וכמה הם צרכינו.

    אותי לא מענין אם יש  וכמה יש עשירים .

    אותי מענין שלא יהיו עניים.

    התפישה הסוציאליסטית שלי מתחילה בדעה שלי, שאין מקצוע יותר שוה ממקצוע אחר.

    אני בעבר פתחתי דיון בטענה, שהחוקר המדען במכון ויצמן או להבדיל מנתח השתלות בבילינסון, איננו חשוב יותר מבחינה מקצועית, ממסעודה  או ממוחמד עובדי הנקיון.

    9.

    להזכירך, אנחנו בענין זהות יהודית.

    ובענין זה, עבודה רוחנית או לא עבודה רוחנית,, אלה כבר עניניו הפרטיים או הפסיכולוגים של האנדבדואל, שאינם מתחיבים מן היהדות.

    כאמור, יהדות היא בענין של מצוות מעשיות  בלבד במובן האקזיסטנציליסטי , כל השאר לא חשוב.

    למה לא חשוב ?

    כי האדם עצמו מבחינת  "אני " איננו חשוב כמו בבודהיזם. 

    מסקנה : 

    אתאיסת רדיקל בלי שום רצון להניח תפילין, עם מצב תודעתי קבוע של אנטי יהדות.

    משעה שהניח תפילין כי רוצה להביא יהדותו לידי בטוי, הוא סופר אולטרא יהודי.

    ולא רק זה שהוא אולטרא  יהודי, לדעתי ולהבנתי, דרגתו הרוחנית  עולה לאין ערוך , מדרגתם של  "אוהבי המצוות ומקטירי הקטורת - המומחים  בצירופי אותיות  {מאגיה }-והיודעים בע "פ שמות המלאכים-מי שרוממות האלוהים בפיהם".

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    4/7/17 04:14
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-04 04:35:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yaakov~~~ 2017-07-03 15:52:20

    צטט: חנה וייס 2017-07-03 14:59:07

     

    מה זה? למה זה טוב? איפה ואיך אוכל להשיג לי קצת מזה? זה ישנה אצלי משהו? כמה זה עולה?

     

    זוהר לעם בראשית א' חלק ד' אור הגנוז:

    348. ויאמר אלקים, יהי אור. זהו האור, שברא הקב"ה בתחילה, אור העיניים, האור שהראה הקב"ה לאדם הראשון, והיה רואה בו מסוף העולם ועד סופו, האור שהראה הקב"ה לדוד, והיה משבח ואומר עליו, מה רב טוּבְך אשר צָפנת ליראיך. והוא האור שהראה הקב"ה למשה, וראה בו מגלעד עד דן, כלומר כל ארץ ישראל.

     

    349. ובשעה שראה הקב"ה, שיקומו שלושה דורות רשעים, דור אֱנוש, דור המבול, דור הפְּלָגָה, גנז את האור, כדי שהרשעים הללו לא ישתמשו עימו. ונתן הקב"ה את האור למשה.

     

    נו, ולמשה, זה ממש עזר ? הצליח למנוע את עגל הזהב, את פנחס, את מרד המן, מרד קורח, את פרשת המרגלים...?

    איך להגיד... עם כל הכבוד לרבנו משה, ויש כבוד, הוא לא ממש הצליח, עם או בלי אור גנוז או פנס led.

     

    ולמה השטויות במיץ שנכתבו פה מפריעות לי. אני שם את עצמי לרגע בעור של יהודי מאמין. ושואל איזו חוצפה הייתה ליחשוף בן מחמוץ שכתב את זה להעז לרצות שנאמין שהיה בכזו רמה של קדושה עד שהאל העליון גילה לו מה לקח מאדם הראשון ונתן לנביא משה ?!!

     

     

     

     

    מדרשים ומימרות חז "ל יש כמו אקיאנוס, כל אחד בא ולוקח מה שמתאים לו.

    מה אתה מתפלא ?

    הרי פותחת הדיון מיצגת את התפישה לפיה האדם הוא האלוהים.

    מכאן הדרך קצרה לחשוב  שאלוהים   של היהודים הוא בסה "כ פונקציה, שכל תכליתה לשרת את בני האדם. דין.


    --
    עוכר ישראל.
    4/7/17 21:59
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-04 21:59:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yaakov~~~ 2017-07-03 15:52:20

    צטט: חנה וייס 2017-07-03 14:59:07

     

    מה זה? למה זה טוב? איפה ואיך אוכל להשיג לי קצת מזה? זה ישנה אצלי משהו? כמה זה עולה?

     

    זוהר לעם בראשית א' חלק ד' אור הגנוז:

    348. ויאמר אלקים, יהי אור. זהו האור, שברא הקב"ה בתחילה, אור העיניים, האור שהראה הקב"ה לאדם הראשון, והיה רואה בו מסוף העולם ועד סופו, האור שהראה הקב"ה לדוד, והיה משבח ואומר עליו, מה רב טוּבְך אשר צָפנת ליראיך. והוא האור שהראה הקב"ה למשה, וראה בו מגלעד עד דן, כלומר כל ארץ ישראל.

     

    349. ובשעה שראה הקב"ה, שיקומו שלושה דורות רשעים, דור אֱנוש, דור המבול, דור הפְּלָגָה, גנז את האור, כדי שהרשעים הללו לא ישתמשו עימו. ונתן הקב"ה את האור למשה.

     

    נו, ולמשה, זה ממש עזר ? הצליח למנוע את עגל הזהב, את פנחס, את מרד המן, מרד קורח, את פרשת המרגלים...?

    איך להגיד... עם כל הכבוד לרבנו משה, ויש כבוד, הוא לא ממש הצליח, עם או בלי אור גנוז או פנס led.

     

    ולמה השטויות במיץ שנכתבו פה מפריעות לי. אני שם את עצמי לרגע בעור של יהודי מאמין. ושואל איזו חוצפה הייתה ליחשוף בן מחמוץ שכתב את זה להעז לרצות שנאמין שהיה בכזו רמה של קדושה עד שהאל העליון גילה לו מה לקח מאדם הראשון ונתן לנביא משה ?!!

     

    אתה חילוני. 

    ידע, כל ידע, עובר מאב לבן, ממורה לתלמיד, מדור לדור. ידע אמיתי עובר בשושלת כזו.

    יש ידע לגבי דברים גשמיים ויש ידע לגבי הקדוש, האלוהי, הנסתר, הטמון עמוק בלב האדם, הטבע האמיתי.

    למשל, חשוב שכולנו נדע שהטבע האמיתי שלנו הוא טוב ביסודו. 

    חשוב גם לדעת ששום דבר לא קיים מעצם טבעו. 

    חשוב לדעת שניתן להגשים את הטבע האמיתי שלנו. ניתן להסיר את כל הרגשות והדעות העוכרים מהרצף התודעתי. זה מה שמשה עשה. והוא לא עשה את זה מכוח עצמו אלא בזכות האדם הראשון וכל השושלת מהאדם הראשון. מה שמשה הגשים לא אומר דבר וחצי דבר על העם קשה העורף שעשה הרבה שטויות. 

    חברה חומלת מעריכה את מוריה החומלים. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    5/7/17 06:19
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-05 06:20:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כמה וכמה פעמים כתוב בספרות הקודש הישראלית [תורה נביאים ] מפי הגבורה , ש "יצר לב האדם רע מנעוריו ".

    אז אין לי בעיה שפותחת הדיון תמשיך להפיץ בודהיזם [ בסגנון  "האדם טוב מיסודו " ], אבל אין לזה שום קשר עם זהות יהודית. דין.


    --
    עוכר ישראל.
    5/7/17 06:59
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-05 07:00:29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-05 06:20:51

    כמה וכמה פעמים כתוב בספרות הקודש הישראלית [תורה נביאים ] מפי הגבורה , ש "יצר לב האדם רע מנעוריו ".

    אז אין לי בעיה שפותחת הדיון תמשיך להפיץ בודהיזם [ בסגנון  "האדם טוב מיסודו " ], אבל אין לזה שום קשר עם זהות יהודית. דין.

     

    כל הדברים נאמרים בהקשר מסוים. מחוץ להקשר אין לדברים משמעות.

    גם כתוב שבצלם אלוהים נברא האדם -- שלש פעמים כתוב: 

    כו ויאמר אלוהים, נעשה אדם בצלמנו כדמותנו;

    כז ויברא אלוהים את-האדם בצלמו, בצלם אלוהים ברא אותו:

     

    מנעוריו זה לא בבגרותו. האדם יכול להתבגר. הוא יכול להגשים את ייעודו, את תכליתו, הוא יכול לחיות ולהוות ולמלא את ייעודו, את מלוא הפוטנציאל שלו.


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    5/7/17 13:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-05 13:04:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-04 21:59:03

     

     

    אתה חילוני. 

    ידע, כל ידע, עובר מאב לבן, ממורה לתלמיד, מדור לדור. ידע אמיתי עובר בשושלת כזו.

    לא נכון.     ממש לא נכון. אברהם ידע על קיום האל דרך אביו ??? מעבר ידע מאב לבן, גנטית או חינוכית, הוא רק אחד הדרכים לצבירת ידע.  ניוטון ידע לזהות כוח משיכה מאביו ? 

    יש ידע לגבי דברים גשמיים ויש ידע לגבי הקדוש, האלוהי, הנסתר, הטמון עמוק בלב האדם, הטבע האמיתי. ה"קדוש" לא יכול לבואר הידע. דבר "קדוש" בא מאמונה בהיותו "קדוש". ידע מנוגד לאמונה. כי ידע ניתן להוכיח, אמונה, לא.

    למשל, חשוב שכולנו נדע שהטבע האמיתי שלנו הוא טוב ביסודו. זו אמונה. ספרי שטות זו לאטילה והיטלר , אחר כך נדבר...

    חשוב גם לדעת ששום דבר לא קיים מעצם טבעו. זו דוגמה של משפט סתום שאין לו שום משמעות.

    חשוב לדעת שניתן להגשים את הטבע האמיתי שלנו. הבעיה איתך, אחת הבעיות , היא שאצלך, אמיתי = שלי.   הטבע האמיתי אינו הטבע של דרווין, שפינוזה או איינשטיין, אלא הטבע של חנה ויס. ניתן להסיר את כל הרגשות והדעות העוכרים מהרצף התודעתי. זה מה שמשה עשה. משה ידע שהוא כזה ? לדעתך, היה קורא את מה שכתבת פה, היה מבין משהו ? מדהים לקרוא שוב ושוב כמה אפשר "להעמיס" על דמויות שאינן... 


    --
    ההיגיון מת.
    5/7/17 17:08
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-05 17:36:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yaakov~~~ 2017-07-05 13:04:07

    צטט: חנה וייס 2017-07-04 21:59:03

     

     

    אתה חילוני. 

    ידע, כל ידע, עובר מאב לבן, ממורה לתלמיד, מדור לדור. ידע אמיתי עובר בשושלת כזו.

    1. לא נכון.     ממש לא נכון. אברהם ידע על קיום האל דרך אביו ??? מעבר ידע מאב לבן, גנטית או חינוכית, הוא רק אחד הדרכים לצבירת ידע.  ניוטון ידע לזהות כוח משיכה מאביו ? 

    יש ידע לגבי דברים גשמיים ויש ידע לגבי הקדוש, האלוהי, הנסתר, הטמון עמוק בלב האדם, הטבע האמיתי. 

    2. ה"קדוש" לא יכול לבואר הידע. דבר "קדוש" בא מאמונה בהיותו "קדוש". ידע מנוגד לאמונה. כי ידע ניתן להוכיח, אמונה, לא.

    למשל, חשוב שכולנו נדע שהטבע האמיתי שלנו הוא טוב ביסודו.

    3. זו אמונה. ספרי שטות זו לאטילה והיטלר , אחר כך נדבר...

    חשוב גם לדעת ששום דבר לא קיים מעצם טבעו.

    4. זו דוגמה של משפט סתום שאין לו שום משמעות.

    חשוב לדעת שניתן להגשים את הטבע האמיתי שלנו.

    5. הבעיה איתך, אחת הבעיות , היא שאצלך, אמיתי = שלי.   הטבע האמיתי אינו הטבע של דרווין, שפינוזה או איינשטיין, אלא הטבע של חנה ויס. ניתן להסיר את כל הרגשות והדעות העוכרים מהרצף התודעתי. זה מה שמשה עשה. 

    6. משה ידע שהוא כזה ? לדעתך, היה קורא את מה שכתבת פה, היה מבין משהו ? מדהים לקרוא שוב ושוב כמה אפשר "להעמיס" על דמויות שאינן... 

     

    1. נכון. אברהם קיבל את הידע ישירות מוואג׳ראדארה. (כנראה; הוא גדל וחי בהקשר תרבותי מסוים של אור כשדים ושם היו בעלי ידע רוחני.) כל אחד צריך להתבונן פנימה. מורה רוחני מלמד להביט פנימה. בסופו של דבר, התשובות המהותיות נמצאות בלב. 

     

    2. חולקת איתך שידע מנוגד לאמונה. ישנה אמונה שמבוססת על ידע, זאת אמונה איתנה שלא ניתן לערער אותה. 

     

    ''

     

    3. זאת עובדה מדעית. גם להיטלר יש פוטנציאל זהה כמו לכולנו. טבע הבודהה, הטבע האמיתי, הנשמה הטהורה, זהה אצל כולנו. הטבע האמיתי הבסיסי שלנו מעוטה שכבות של זבָּלָה, האגו. אנחנו צריכים לקלוף את שכבות הזבלה אט אט ובהדרגה על מנת לחשוף את הטבע האמיתי שלנו. פושעים רבים במרוצת ההיסטוריה הפכו לבודהות, לצדיקים, לקדושים, לתודעות מוארות, הגשימו את מלוא הפוטנציאל שלהם. 

     

    4. זאת אמת שהבודהה לימד. כל התופעות והעצמי ריקים מקיום עצמאי ולא קיימים מטבע עצמם, באופן עצמאי, מצידם הם. כל התופעות והעצמי קיימים באופן של תלות הדדית, על בסיס סיבות ותנאים, על בסיס חלקים ועל בסיס התיוג בלבד. הריקות של החומר היא תכונה של חומר, כמו נפח, צבע, משקל, גובה, רוחב, מסה וכו׳ חבל שלא לימדו אותנו תכונה חשובה זו מגיל אפס. הריקות של החומר לכשעצמה אין בה זרקורים וניצוצות. אבל תובנת הריקות של העצמי והתופעות מחוללת מהפך תודעתי ומשחררת מסבל מנטלי. 

     

    5. ממש לא. אמיתי משמעו קיים באופן מדעי ובדוק. תבדוק. מיליוני בני אדם חזרו על הניסוי שהבודהה עשה ואישרו, אימתו, את ממצאיו. הטבע האמיתי של התודעה של איינשטיין זהה לטבע האמיתי של התודעה של תולעת. כולנו זהים מבחינה זו, כל התודעות זהות, כל התודעות בייקום בעלות טבע אמיתי זהה. 

     

    6. כל המנהיגים הרוחניים הגדולים, מייסדי הדתות העיקריות, הגיעו לתובנה לגבי האמת האבסולוטית. כולם דיברו שפות שונות והתאימו את דבריהם לבני התקופה ולתודעות המסוימות שהקשיבו להם. אני סבורה שאילו משה רבנו היה חי היום, היה כותב בלוג והיינו מבינים זה את זה מצויין. אין לי ספק שלא היה בינינו -- בין משה וביני -- שום וויכוח לגבי חשיבות המוסר. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה