כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5577)

    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kimchid
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    . ארז .
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד ועוד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    boazlaw
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיח אחר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון אנ_פל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך

    7/7/17 12:55
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-07 13:40:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-06 21:50:36

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 17:32:19

    צטט: פיקוס קדוש 2017-07-06 09:23:26

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 05:00:23

    צטט: דיןחממי 2017-07-05 20:09:44

    צטט: חנה וייס 2017-07-05 17:12:14

    עשרת הדיברות? מתוכן שש מצוות בין אדם לחברו? (חבר הוא כל אדם.)

    אולי קורס קצר ביהדות?

    מציעה סידרה נחמדה בקפה דה מרקר: זהות יהודית... ;)

     

     "לא תגנוב " בתורת  הומניזם, היה ערך אנושי, עוד בטרם ניתנה תורה במעמד הר סיני.

    מה שמעמד הר סיני בא להורות לבני ישראל או לכל מי שרוצה הוא, שהדיבר הראשון  "אנוכי השם אלוהיך " הוא מקור החיוב  היחידי לכל המצוות התורתיות, בשום אופן  לא ההומניזם הבודהיסטי .

    ולכן כותרות סידרת דיונייך על זהות יהודית, נדחים בזאת דחיה מוחלטת. דין

     

    הבודהה היה גאון. הבודהה גילה ולימד דרך להארה, לשחרור מסבל, לאושר בר-קיימא. היום המדעני המוח מלמדים, על פי הבודהה, שאושר, רווחה פנימית, זאת מיומנות נרכשת שדורשת תירגול, כמו לימוד שפה או לימוד נגינה. כשאנחנו רוצים ללמוד שפה או נגינה אנחנו דבר ראשון מחפשים מורה. 

     

    צליינית השלום ידעה שלמילה ״אלוהים״ כנראה היתה פעם משמעות והיא גילתה שהמשמעות היא אהבה ללא תנאי וללא גבול, אהבה אלטרואיסטית, לב פתוח לכל. 

     

    ״אנוכי השם אלוהיך״ יש לזה משמעות. צריכים להבין שאנחנו צריכים לשנות ״אנוכי״ צר ואנוכי ואגוצנטרי למשהו אחר, גדול יותר, אוניברסלי.

     

    אתה מלמד בניגוד להלל הזקן ובניגוד לרבי עקיבא... 

    תפסת מרובה לא תפסת. לפחות תתפוס ״ואהבת לרעך כמוך״.

     

    כל התורות (דתות) מטפלות רק נושא אחד - רוע.

    רוע גורם לסבל, והשאלה איך מתמודדים.

    הבודהה מציע להתעלם ולהתעלות ולהשתחרר.

    היהודים מציעים להתמודד באמצעות תיקון מידות. 

    הבודהה מופשט (כלומר, לא חייבים להגיע לשום מקום).

    היהודים קוויים (כלומר, הישגיים ותחרותיים).

    לכן הבודהה אהוב, והיהודים בילתי נסבלים.

    אחד לא מחייב, שני חי ממחוייבות.

    בהתאם כמות המאמינים.

     

    כל הדתות עוסקות בתיקון מידות.

    הבודהה אמר למדוט ולהרהר עמוקות בסבל ובסיבות לסבל על מנת להשתחרר מסבל. 

    היהודים בלתי נסבלים כי חלקם חושבים ש״רעך״ זה רק ״ישראל״ והם בזים לכל הדתות אחרות. הראשון הוא תפיסה מוטעית והשני זה הרגל רע. 

     

    היהודי מצווה מדאוריתא לתעב עבודת אלילים,הוא איננו מצווה לתעב עובדי אלילים באשר הם .

    יעקב אבינו התארח 14 שנים בביתו של עובד אלילים  [לבן הארמי ], ולא כתוב בשומקום שהוא תיעב אותו, בגלל עבודת האלילים שלו [היו לו מספיק סיבות אחרות לתעב אותו ].

    אלוהים ברא את כל בני האדם  לא רק את היהודים ,,זו עמדה תורתית  ברורה מאוד.

     "היהודים אינם נסבלים "  אלה מילים רוויות באנטישמיות .

    יהודי אחד  או בודהיסט אחד  לא אשמים, בכל מה שבודהיסטים או יהודים חושבים ואומרים.

    ומכיון שישנם הרבה יותר בודהיסטים פשיסטים  לאורך ההיסטוריה מכפי שיש יהודים פשיסטים, דבריך נדחים בזאת.  בדין. 

     

    אני מסכימה שחשוב להפריד בין האדם למעשה. מי שסולח סולח לאדם ולא על המעשה. הסליחה היא הכרחית בשביל שלוות נפש, בשביל תודעה שלווה. חשוב להבין את החשיבות של תודעה שלווה, חשוב להעריך תודעה שלווה. תודעה שלווה היא לא תודעה אפטית או אדישה. גם מי שרוצה לגבור על ״האויבים״ שלו צריך תודעה שלווה. כולנו זקוקים לתודעה שלווה. 

     

    למצער או שלא למצער, בצדק או שלא בצדק, כל אחד מאיתנו הוא ״נציג״ קבוצת השייכות או קבוצות השייכות שלנו. כש״ישראלי מכוער״ נוסע לחו׳׳ל הוא מוציא שם רע לכולם. 

     

    כדאי שיהודי יחשוב אלף פעמים לפני שהוא הורג, גונב, אונס, מרמה וכו׳ 

     

    לתקוף או להשמיץ קבוצה של אנשים זאת שטות גדולה. עניתי לפ׳ רז מתוך הקשר. כמובן שאפשר להוציא דברים מהקשרם ולרוץ כמו אידיוט ולספר לחברים ״הנה, הנה, היא אמרה.״ אז מה אם היא אמרה? מה בדיוק היא אמרה? חשוב לדייק... 

     

    היהודים נרדפים במשך כאלפיים שנה. זאת קארמה קולקטיבית מאוד לא טובה. איך משנים קארמה קולקטיבית? דיכוי של עם אחר בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... הרג/רצח/טבח של מיליוני תרנגולות ופרות בשנה בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... בוז ל״עובדי אלילים״ לכאורה או למה שנתפס בטעות כ״עבודת אלילים״ בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית וזאת רק דוגמה למה שציינתי בתור הרגל רע.

     

    הדלאי לאמה אומר, ״הדת שלי היא טוב לב.״

    My religion is kindness.

     

    ״הדת״, האמונה, התירגול של כולנו צריך להיות טוב לב. טוב לב כלפי כל אדם. רעך הוא כל אדם. זאת נקודה מאוד חשובה שכל יהודי וכל לא יהודי, כל אדם, צריך ויכול להפנים ולהבין ולקבל ולתרגל. 

     

    תבדוק אם הדבקת התוית ״פשיסט״ עומד בקריטריון הנ׳׳ל. תבדוק בעצמך. תבדוק את עצמך. 

    היהודי מצווה לאהוב. הוא לא מצווה לתעב. היהודי מצווה לאהוב את אלוהים בכל נפשו ובכל מאודו ולהתיחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. 

     

    חשוב שכל אדם יבחין בתרגולו האישי, בין תירגול רוחני אמיתי לבין ״עבודת אלילים״, לדוגמה, רדיפת הממון על חשבון בריאות וחיים וחופש של בני אדם. הבודהיסטים קוראים לזה: האבחנה בין דהרמה למה שאינו דהרמה.

    dharma and non-dharma

     

    תירגול רוחני נכון מטהר קארמה שלילית ו״תירגול״ של ״עבודת אלילים״, של non-dharma, יוצר קארמה שלילית מאוד. יהודי אמור להיזהר בעצמו מתירגול לא נכון. זאת המשמעות הנכונה. הוא לא אמור לתעב שום אדם אחר או שום עיסוק של אחר במסורת הרוחנית האחרת שלו. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    7/7/17 14:00
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-07 14:01:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חמלה ביהדות ובמפגש היהודי-בינדתי: הוולווטין רביי זוכרת את רב זלמן שחטר-שלומי (אנגלית)


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    7/7/17 22:58
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-07 23:01:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-07 13:40:42

    צטט: דיןחממי 2017-07-06 21:50:36

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 17:32:19

    צטט: פיקוס קדוש 2017-07-06 09:23:26

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 05:00:23

    צטט: דיןחממי 2017-07-05 20:09:44

    צטט: חנה וייס 2017-07-05 17:12:14

    עשרת הדיברות? מתוכן שש מצוות בין אדם לחברו? (חבר הוא כל אדם.)

    אולי קורס קצר ביהדות?

    מציעה סידרה נחמדה בקפה דה מרקר: זהות יהודית... ;)

     

     "לא תגנוב " בתורת  הומניזם, היה ערך אנושי, עוד בטרם ניתנה תורה במעמד הר סיני.

    מה שמעמד הר סיני בא להורות לבני ישראל או לכל מי שרוצה הוא, שהדיבר הראשון  "אנוכי השם אלוהיך " הוא מקור החיוב  היחידי לכל המצוות התורתיות, בשום אופן  לא ההומניזם הבודהיסטי .

    ולכן כותרות סידרת דיונייך על זהות יהודית, נדחים בזאת דחיה מוחלטת. דין

     

    הבודהה היה גאון. הבודהה גילה ולימד דרך להארה, לשחרור מסבל, לאושר בר-קיימא. היום המדעני המוח מלמדים, על פי הבודהה, שאושר, רווחה פנימית, זאת מיומנות נרכשת שדורשת תירגול, כמו לימוד שפה או לימוד נגינה. כשאנחנו רוצים ללמוד שפה או נגינה אנחנו דבר ראשון מחפשים מורה. 

     

    צליינית השלום ידעה שלמילה ״אלוהים״ כנראה היתה פעם משמעות והיא גילתה שהמשמעות היא אהבה ללא תנאי וללא גבול, אהבה אלטרואיסטית, לב פתוח לכל. 

     

    ״אנוכי השם אלוהיך״ יש לזה משמעות. צריכים להבין שאנחנו צריכים לשנות ״אנוכי״ צר ואנוכי ואגוצנטרי למשהו אחר, גדול יותר, אוניברסלי.

     

    אתה מלמד בניגוד להלל הזקן ובניגוד לרבי עקיבא... 

    תפסת מרובה לא תפסת. לפחות תתפוס ״ואהבת לרעך כמוך״.

     

    כל התורות (דתות) מטפלות רק נושא אחד - רוע.

    רוע גורם לסבל, והשאלה איך מתמודדים.

    הבודהה מציע להתעלם ולהתעלות ולהשתחרר.

    היהודים מציעים להתמודד באמצעות תיקון מידות. 

    הבודהה מופשט (כלומר, לא חייבים להגיע לשום מקום).

    היהודים קוויים (כלומר, הישגיים ותחרותיים).

    לכן הבודהה אהוב, והיהודים בילתי נסבלים.

    אחד לא מחייב, שני חי ממחוייבות.

    בהתאם כמות המאמינים.

     

    כל הדתות עוסקות בתיקון מידות.

    הבודהה אמר למדוט ולהרהר עמוקות בסבל ובסיבות לסבל על מנת להשתחרר מסבל. 

    היהודים בלתי נסבלים כי חלקם חושבים ש״רעך״ זה רק ״ישראל״ והם בזים לכל הדתות אחרות. הראשון הוא תפיסה מוטעית והשני זה הרגל רע. 

     

    היהודי מצווה מדאוריתא לתעב עבודת אלילים,הוא איננו מצווה לתעב עובדי אלילים באשר הם .

    יעקב אבינו התארח 14 שנים בביתו של עובד אלילים  [לבן הארמי ], ולא כתוב בשומקום שהוא תיעב אותו, בגלל עבודת האלילים שלו [היו לו מספיק סיבות אחרות לתעב אותו ].

    אלוהים ברא את כל בני האדם  לא רק את היהודים ,,זו עמדה תורתית  ברורה מאוד.

     "היהודים אינם נסבלים "  אלה מילים רוויות באנטישמיות .

    יהודי אחד  או בודהיסט אחד  לא אשמים, בכל מה שבודהיסטים או יהודים חושבים ואומרים.

    ומכיון שישנם הרבה יותר בודהיסטים פשיסטים  לאורך ההיסטוריה מכפי שיש יהודים פשיסטים, דבריך נדחים בזאת.  בדין. 

     

    1.אני מסכימה שחשוב להפריד בין האדם למעשה. מי שסולח סולח לאדם ולא על המעשה. הסליחה היא הכרחית בשביל שלוות נפש, בשביל תודעה שלווה. חשוב להבין את החשיבות של תודעה שלווה, חשוב להעריך תודעה שלווה. תודעה שלווה היא לא תודעה אפטית או אדישה. גם מי שרוצה לגבור על ״האויבים״ שלו צריך תודעה שלווה. כולנו זקוקים לתודעה שלווה. 

     

    2.למצער או שלא למצער, בצדק או שלא בצדק, כל אחד מאיתנו הוא ״נציג״ קבוצת השייכות או קבוצות השייכות שלנו. כש״ישראלי מכוער״ נוסע לחו׳׳ל הוא מוציא שם רע לכולם. 

     

    כדאי שיהודי יחשוב אלף פעמים לפני שהוא הורג, גונב, אונס, מרמה וכו׳ 

     

    3.לתקוף או להשמיץ קבוצה של אנשים זאת שטות גדולה. עניתי לפ׳ רז מתוך הקשר. כמובן שאפשר להוציא דברים מהקשרם ולרוץ כמו אידיוט ולספר לחברים ״הנה, הנה, היא אמרה.״ אז מה אם היא אמרה? מה בדיוק היא אמרה? חשוב לדייק... 

     

    4.היהודים נרדפים במשך כאלפיים שנה. זאת קארמה קולקטיבית מאוד לא טובה. איך משנים קארמה קולקטיבית? דיכוי של עם אחר בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... הרג/רצח/טבח של מיליוני תרנגולות ופרות בשנה בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... בוז ל״עובדי אלילים״ לכאורה או למה שנתפס בטעות כ״עבודת אלילים״ בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית וזאת רק דוגמה למה שציינתי בתור הרגל רע.

     

    5.הדלאי לאמה אומר, ״הדת שלי היא טוב לב.״

    My religion is kindness.

     

    6.״הדת״, האמונה, התירגול של כולנו צריך להיות טוב לב. טוב לב כלפי כל אדם. רעך הוא כל אדם. זאת נקודה מאוד חשובה שכל יהודי וכל לא יהודי, כל אדם, צריך ויכול להפנים ולהבין ולקבל ולתרגל. 

     

    7.תבדוק אם הדבקת התוית ״פשיסט״ עומד בקריטריון הנ׳׳ל. תבדוק בעצמך. תבדוק את עצמך. 

    היהודי מצווה לאהוב. הוא לא מצווה לתעב. היהודי מצווה לאהוב את אלוהים בכל נפשו ובכל מאודו ולהתיחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. 

     

    8.חשוב שכל אדם יבחין בתרגולו האישי, בין תירגול רוחני אמיתי לבין ״עבודת אלילים״, לדוגמה, רדיפת הממון על חשבון בריאות וחיים וחופש של בני אדם. הבודהיסטים קוראים לזה: האבחנה בין דהרמה למה שאינו דהרמה.

    dharma and non-dharma

     

    9.תירגול רוחני נכון מטהר קארמה שלילית ו״תירגול״ של ״עבודת אלילים״, של non-dharma, יוצר קארמה שלילית מאוד. יהודי אמור להיזהר בעצמו מתירגול לא נכון. זאת המשמעות הנכונה. הוא לא אמור לתעב שום אדם אחר או שום עיסוק של אחר במסורת הרוחנית האחרת שלו. 

     

    1.תודעה שלוה היא על חשבון היאזידים ,אותם לא הבודהיסט יציל ולא יחלץ  מהבור,  מחמת שלוותו המזהרת.

    2.זה מה שברגיל אנשים חושבים, אני לא חושב כך !.  אינני אחראי לכל ישראלי, בדיוק כפי שהשבדי אינו אחראי לכל טרוריסט בעל אזרחות שבדית.  [גם  ניבחרת ישראל בכדורסל, לא מיצגת אותי ]. 

    3.אני לא אמרתי הנה הנה היא אמרה, ציטטתי דבריייך כהויתם.

    4.היהודים לא נרדפים א בגלל הקארמה שלהם.

    היהודים נרדפו ונרדפים עי חלאות המין האנושי גיזענים מושתנים,ו בגלל אנשים שמגלים הבנה וחמלה לרודפיהם.

    5.אמר אז אמר,,השכנה שלי גם אומרת הרבה דברים.

    6.את לא יכולה לקבוע בעבורי מי הוא החבר שלי,ואינני מצווה כיהודי לאהוב כל אחד.

    אני גם לא בא להתוכח עם דעותייך, אני כאן על תקן מי שמציג את הנרטיב התורתי  להבנתי, ולא להבנת הרבנים שלך [שחטר ושו "ת ]. 

    7.היהודי מצווה לעשות כדי לאהוב בני אדם  [גוי או יהודי  ] רק בקונטקסט התורתי,כל עוד זה לא סותר שאר ציוויים שבתורה.

    אין דבר כזה ביהדות חמלה לשם חמלה, אהבה לשם אהבה, כבר אמרתי כמה פעמים.

    8. יכול אדם לברוח מרדיפת הממון, ועדין להיות עובד אלילים. 

    9.  יתרגל או לא יתרגל, זה לא מענין את התורה.

    היהודי מצווה לקיים המצוות, תהא דרגתו הרוחנית אשר תהא.

     

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    8/7/17 06:04
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-08 06:08:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-07 23:01:32

    צטט: חנה וייס 2017-07-07 13:40:42

    צטט: דיןחממי 2017-07-06 21:50:36

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 17:32:19

    צטט: פיקוס קדוש 2017-07-06 09:23:26

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 05:00:23

    צטט: דיןחממי 2017-07-05 20:09:44

    צטט: חנה וייס 2017-07-05 17:12:14

    עשרת הדיברות? מתוכן שש מצוות בין אדם לחברו? (חבר הוא כל אדם.)

    אולי קורס קצר ביהדות?

    מציעה סידרה נחמדה בקפה דה מרקר: זהות יהודית... ;)

     

     "לא תגנוב " בתורת  הומניזם, היה ערך אנושי, עוד בטרם ניתנה תורה במעמד הר סיני.

    מה שמעמד הר סיני בא להורות לבני ישראל או לכל מי שרוצה הוא, שהדיבר הראשון  "אנוכי השם אלוהיך " הוא מקור החיוב  היחידי לכל המצוות התורתיות, בשום אופן  לא ההומניזם הבודהיסטי .

    ולכן כותרות סידרת דיונייך על זהות יהודית, נדחים בזאת דחיה מוחלטת. דין

     

    הבודהה היה גאון. הבודהה גילה ולימד דרך להארה, לשחרור מסבל, לאושר בר-קיימא. היום המדעני המוח מלמדים, על פי הבודהה, שאושר, רווחה פנימית, זאת מיומנות נרכשת שדורשת תירגול, כמו לימוד שפה או לימוד נגינה. כשאנחנו רוצים ללמוד שפה או נגינה אנחנו דבר ראשון מחפשים מורה. 

     

    צליינית השלום ידעה שלמילה ״אלוהים״ כנראה היתה פעם משמעות והיא גילתה שהמשמעות היא אהבה ללא תנאי וללא גבול, אהבה אלטרואיסטית, לב פתוח לכל. 

     

    ״אנוכי השם אלוהיך״ יש לזה משמעות. צריכים להבין שאנחנו צריכים לשנות ״אנוכי״ צר ואנוכי ואגוצנטרי למשהו אחר, גדול יותר, אוניברסלי.

     

    אתה מלמד בניגוד להלל הזקן ובניגוד לרבי עקיבא... 

    תפסת מרובה לא תפסת. לפחות תתפוס ״ואהבת לרעך כמוך״.

     

    כל התורות (דתות) מטפלות רק נושא אחד - רוע.

    רוע גורם לסבל, והשאלה איך מתמודדים.

    הבודהה מציע להתעלם ולהתעלות ולהשתחרר.

    היהודים מציעים להתמודד באמצעות תיקון מידות. 

    הבודהה מופשט (כלומר, לא חייבים להגיע לשום מקום).

    היהודים קוויים (כלומר, הישגיים ותחרותיים).

    לכן הבודהה אהוב, והיהודים בילתי נסבלים.

    אחד לא מחייב, שני חי ממחוייבות.

    בהתאם כמות המאמינים.

     

    כל הדתות עוסקות בתיקון מידות.

    הבודהה אמר למדוט ולהרהר עמוקות בסבל ובסיבות לסבל על מנת להשתחרר מסבל. 

    היהודים בלתי נסבלים כי חלקם חושבים ש״רעך״ זה רק ״ישראל״ והם בזים לכל הדתות אחרות. הראשון הוא תפיסה מוטעית והשני זה הרגל רע. 

     

    היהודי מצווה מדאוריתא לתעב עבודת אלילים,הוא איננו מצווה לתעב עובדי אלילים באשר הם .

    יעקב אבינו התארח 14 שנים בביתו של עובד אלילים  [לבן הארמי ], ולא כתוב בשומקום שהוא תיעב אותו, בגלל עבודת האלילים שלו [היו לו מספיק סיבות אחרות לתעב אותו ].

    אלוהים ברא את כל בני האדם  לא רק את היהודים ,,זו עמדה תורתית  ברורה מאוד.

     "היהודים אינם נסבלים "  אלה מילים רוויות באנטישמיות .

    יהודי אחד  או בודהיסט אחד  לא אשמים, בכל מה שבודהיסטים או יהודים חושבים ואומרים.

    ומכיון שישנם הרבה יותר בודהיסטים פשיסטים  לאורך ההיסטוריה מכפי שיש יהודים פשיסטים, דבריך נדחים בזאת.  בדין. 

     

    1.אני מסכימה שחשוב להפריד בין האדם למעשה. מי שסולח סולח לאדם ולא על המעשה. הסליחה היא הכרחית בשביל שלוות נפש, בשביל תודעה שלווה. חשוב להבין את החשיבות של תודעה שלווה, חשוב להעריך תודעה שלווה. תודעה שלווה היא לא תודעה אפטית או אדישה. גם מי שרוצה לגבור על ״האויבים״ שלו צריך תודעה שלווה. כולנו זקוקים לתודעה שלווה. 

     

    2.למצער או שלא למצער, בצדק או שלא בצדק, כל אחד מאיתנו הוא ״נציג״ קבוצת השייכות או קבוצות השייכות שלנו. כש״ישראלי מכוער״ נוסע לחו׳׳ל הוא מוציא שם רע לכולם. 

     

    כדאי שיהודי יחשוב אלף פעמים לפני שהוא הורג, גונב, אונס, מרמה וכו׳ 

     

    3.לתקוף או להשמיץ קבוצה של אנשים זאת שטות גדולה. עניתי לפ׳ רז מתוך הקשר. כמובן שאפשר להוציא דברים מהקשרם ולרוץ כמו אידיוט ולספר לחברים ״הנה, הנה, היא אמרה.״ אז מה אם היא אמרה? מה בדיוק היא אמרה? חשוב לדייק... 

     

    4.היהודים נרדפים במשך כאלפיים שנה. זאת קארמה קולקטיבית מאוד לא טובה. איך משנים קארמה קולקטיבית? דיכוי של עם אחר בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... הרג/רצח/טבח של מיליוני תרנגולות ופרות בשנה בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... בוז ל״עובדי אלילים״ לכאורה או למה שנתפס בטעות כ״עבודת אלילים״ בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית וזאת רק דוגמה למה שציינתי בתור הרגל רע.

     

    5.הדלאי לאמה אומר, ״הדת שלי היא טוב לב.״

    My religion is kindness.

     

    6.״הדת״, האמונה, התירגול של כולנו צריך להיות טוב לב. טוב לב כלפי כל אדם. רעך הוא כל אדם. זאת נקודה מאוד חשובה שכל יהודי וכל לא יהודי, כל אדם, צריך ויכול להפנים ולהבין ולקבל ולתרגל. 

     

    7.תבדוק אם הדבקת התוית ״פשיסט״ עומד בקריטריון הנ׳׳ל. תבדוק בעצמך. תבדוק את עצמך. 

    היהודי מצווה לאהוב. הוא לא מצווה לתעב. היהודי מצווה לאהוב את אלוהים בכל נפשו ובכל מאודו ולהתיחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. 

     

    8.חשוב שכל אדם יבחין בתרגולו האישי, בין תירגול רוחני אמיתי לבין ״עבודת אלילים״, לדוגמה, רדיפת הממון על חשבון בריאות וחיים וחופש של בני אדם. הבודהיסטים קוראים לזה: האבחנה בין דהרמה למה שאינו דהרמה.

    dharma and non-dharma

     

    9.תירגול רוחני נכון מטהר קארמה שלילית ו״תירגול״ של ״עבודת אלילים״, של non-dharma, יוצר קארמה שלילית מאוד. יהודי אמור להיזהר בעצמו מתירגול לא נכון. זאת המשמעות הנכונה. הוא לא אמור לתעב שום אדם אחר או שום עיסוק של אחר במסורת הרוחנית האחרת שלו. 

     

    1.תודעה שלוה היא על חשבון היאזידים ,אותם לא הבודהיסט יציל ולא יחלץ  מהבור,  מחמת שלוותו המזהרת.

    2.זה מה שברגיל אנשים חושבים, אני לא חושב כך !.  אינני אחראי לכל ישראלי, בדיוק כפי שהשבדי אינו אחראי לכל טרוריסט בעל אזרחות שבדית.  [גם  ניבחרת ישראל בכדורסל, לא מיצגת אותי ]. 

    3.אני לא אמרתי הנה הנה היא אמרה, ציטטתי דבריייך כהויתם.

    4.היהודים לא נרדפים א בגלל הקארמה שלהם.

    היהודים נרדפו ונרדפים עי חלאות המין האנושי גיזענים מושתנים,ו בגלל אנשים שמגלים הבנה וחמלה לרודפיהם.

    5.אמר אז אמר,,השכנה שלי גם אומרת הרבה דברים.

    6.את לא יכולה לקבוע בעבורי מי הוא החבר שלי,ואינני מצווה כיהודי לאהוב כל אחד.

    אני גם לא בא להתוכח עם דעותייך, אני כאן על תקן מי שמציג את הנרטיב התורתי  להבנתי, ולא להבנת הרבנים שלך [שחטר ושו "ת ]. 

    7.היהודי מצווה לעשות כדי לאהוב בני אדם  [גוי או יהודי  ] רק בקונטקסט התורתי,כל עוד זה לא סותר שאר ציוויים שבתורה.

    אין דבר כזה ביהדות חמלה לשם חמלה, אהבה לשם אהבה, כבר אמרתי כמה פעמים.

    8. יכול אדם לברוח מרדיפת הממון, ועדין להיות עובד אלילים. 

    9.  יתרגל או לא יתרגל, זה לא מענין את התורה.

    היהודי מצווה לקיים המצוות, תהא דרגתו הרוחנית אשר תהא.

     

    דין. 

     

    1. מוטב שתודעה מהבילה לא תפעל. תודעה מהבילה גורמת ליותר הרס מאשר תועלת. 

     

    3. ציטטת קטע קצר מתוך משפט בלי ההקשר. 

     

    4. כל דבר שקורה לנו קורה לנו עקב הקארמה שלנו. הדברים הנעימים שקורים לנו קורים עקב הקארמה הטובה והדברים הלא נעימים קורים בגלל הקארמה הלא טובה. זה חוק טבע, יש חוק טבע כזה, חוק סיבה ותוצאה, זה חוק אוניברסלי, חוק פיזיקלי-ביולוגי-מנטלי. זה חוק שמשפיע על כל מה שקורה בייקום, ברב-ייקום multiverse. 

     

    6. זכותי כזכותך להביע את תובנותיי לגבי התורה. הרב השחטר-שלומי היה צדיק וחסיד, נצר למשפחה חסידית. 

     

    מס׳ 7. שלך סותר את מס. 5. שלך. אין דבר, אתה לא חייב להיות עקבי... 

     

    יהודי מצווה לאהוב כל אדם או לא מצווה לאהוב אף אחד? החמלה היא למען הזולת. האהבה היא למען הזולת. 

    חסיד: שלי שלך ושלך שלך. 

     

    8. כבר אמרתי לא פעם -- ר׳ זלמן אמר שכדי שיהיה עובד אלילים אדם צריך להיות יהודי שמאמין בעובדי אלילים. אצל הבודהיסטים לא יכולים להיות עובדי אלילים כי הם לא עונים על הקריטריונים האלה. (הם לא יהודים והם לא מאמינים בעובדי אלילים.)

     

    9. זה ועוד איך מעניין את התורה ואת כל מי ששומר את מצוות התורה. אם תשמור תבוא ברכה ואם לא תשמור תבוא קללה. זה מופיע כמה וכמה פעמים. זה הרעיון של המצוות, בעצם. ובראש ובראשונה, כדי שלא תסבול מלחמות וצחיחות של מדבר, חשוב להקפיד על ואהבת לרעך כמוך. בתורה קוראים ל״עשה-לא תעשה״ משהו אחר אבל זה אותו הרעיון, זה חוק הקארמה שהתורה מיחסת לאלוהים.

     

    זאת הסיבה שקורים כל הדברים ״האכזריים״ שלא מובנים לך: מבול, סדום ועמורה וכו׳ מי שלא חי על פי חוק הקארמה, חוק סיבה ותוצאה, על פי מסילת ישרים של עץ החיים, יסבול. הבודהה לימד לנטוש את הסיבות לסבל. זה היינו הך כשמבינים שזה חוק טבע. יש חוק טבע כזה. היהודים קוראים לחוק טבע ״אלוהים״. 

     

    תגיד -- האם משהו השתנה אצלך בחשיבה בשש וחצי שנים שאנחנו משוחחים? האם דעה כלשהי השתנתה?


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    8/7/17 07:07
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-08 07:08:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האפיפיור פרנציסקו -- באתר של TED לבחור כתוביות בעברית (ומעל 20 שפות אחרות)

    17 דקות, אפריל 2017

    יש גם תמליל בעברית, למי שמעדיף לקרוא.

    מגיע לאפיפיור פרנציסקו מקום מכובד יותר מדף מס׳ 4 של התגובות. הוא אדם צנוע עם לב רחב, לכן אני בטוחה שהוא יסלח לי. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    8/7/17 08:22
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-08 08:37:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 06:08:36

    צטט: דיןחממי 2017-07-07 23:01:32

    צטט: חנה וייס 2017-07-07 13:40:42

    צטט: דיןחממי 2017-07-06 21:50:36

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 17:32:19

    צטט: פיקוס קדוש 2017-07-06 09:23:26

    צטט: חנה וייס 2017-07-06 05:00:23

    צטט: דיןחממי 2017-07-05 20:09:44

    צטט: חנה וייס 2017-07-05 17:12:14

    עשרת הדיברות? מתוכן שש מצוות בין אדם לחברו? (חבר הוא כל אדם.)

    אולי קורס קצר ביהדות?

    מציעה סידרה נחמדה בקפה דה מרקר: זהות יהודית... ;)

     

     "לא תגנוב " בתורת  הומניזם, היה ערך אנושי, עוד בטרם ניתנה תורה במעמד הר סיני.

    מה שמעמד הר סיני בא להורות לבני ישראל או לכל מי שרוצה הוא, שהדיבר הראשון  "אנוכי השם אלוהיך " הוא מקור החיוב  היחידי לכל המצוות התורתיות, בשום אופן  לא ההומניזם הבודהיסטי .

    ולכן כותרות סידרת דיונייך על זהות יהודית, נדחים בזאת דחיה מוחלטת. דין

     

    הבודהה היה גאון. הבודהה גילה ולימד דרך להארה, לשחרור מסבל, לאושר בר-קיימא. היום המדעני המוח מלמדים, על פי הבודהה, שאושר, רווחה פנימית, זאת מיומנות נרכשת שדורשת תירגול, כמו לימוד שפה או לימוד נגינה. כשאנחנו רוצים ללמוד שפה או נגינה אנחנו דבר ראשון מחפשים מורה. 

     

    צליינית השלום ידעה שלמילה ״אלוהים״ כנראה היתה פעם משמעות והיא גילתה שהמשמעות היא אהבה ללא תנאי וללא גבול, אהבה אלטרואיסטית, לב פתוח לכל. 

     

    ״אנוכי השם אלוהיך״ יש לזה משמעות. צריכים להבין שאנחנו צריכים לשנות ״אנוכי״ צר ואנוכי ואגוצנטרי למשהו אחר, גדול יותר, אוניברסלי.

     

    אתה מלמד בניגוד להלל הזקן ובניגוד לרבי עקיבא... 

    תפסת מרובה לא תפסת. לפחות תתפוס ״ואהבת לרעך כמוך״.

     

    כל התורות (דתות) מטפלות רק נושא אחד - רוע.

    רוע גורם לסבל, והשאלה איך מתמודדים.

    הבודהה מציע להתעלם ולהתעלות ולהשתחרר.

    היהודים מציעים להתמודד באמצעות תיקון מידות. 

    הבודהה מופשט (כלומר, לא חייבים להגיע לשום מקום).

    היהודים קוויים (כלומר, הישגיים ותחרותיים).

    לכן הבודהה אהוב, והיהודים בילתי נסבלים.

    אחד לא מחייב, שני חי ממחוייבות.

    בהתאם כמות המאמינים.

     

    כל הדתות עוסקות בתיקון מידות.

    הבודהה אמר למדוט ולהרהר עמוקות בסבל ובסיבות לסבל על מנת להשתחרר מסבל. 

    היהודים בלתי נסבלים כי חלקם חושבים ש״רעך״ זה רק ״ישראל״ והם בזים לכל הדתות אחרות. הראשון הוא תפיסה מוטעית והשני זה הרגל רע. 

     

    היהודי מצווה מדאוריתא לתעב עבודת אלילים,הוא איננו מצווה לתעב עובדי אלילים באשר הם .

    יעקב אבינו התארח 14 שנים בביתו של עובד אלילים  [לבן הארמי ], ולא כתוב בשומקום שהוא תיעב אותו, בגלל עבודת האלילים שלו [היו לו מספיק סיבות אחרות לתעב אותו ].

    אלוהים ברא את כל בני האדם  לא רק את היהודים ,,זו עמדה תורתית  ברורה מאוד.

     "היהודים אינם נסבלים "  אלה מילים רוויות באנטישמיות .

    יהודי אחד  או בודהיסט אחד  לא אשמים, בכל מה שבודהיסטים או יהודים חושבים ואומרים.

    ומכיון שישנם הרבה יותר בודהיסטים פשיסטים  לאורך ההיסטוריה מכפי שיש יהודים פשיסטים, דבריך נדחים בזאת.  בדין. 

     

    1.אני מסכימה שחשוב להפריד בין האדם למעשה. מי שסולח סולח לאדם ולא על המעשה. הסליחה היא הכרחית בשביל שלוות נפש, בשביל תודעה שלווה. חשוב להבין את החשיבות של תודעה שלווה, חשוב להעריך תודעה שלווה. תודעה שלווה היא לא תודעה אפטית או אדישה. גם מי שרוצה לגבור על ״האויבים״ שלו צריך תודעה שלווה. כולנו זקוקים לתודעה שלווה. 

     

    2.למצער או שלא למצער, בצדק או שלא בצדק, כל אחד מאיתנו הוא ״נציג״ קבוצת השייכות או קבוצות השייכות שלנו. כש״ישראלי מכוער״ נוסע לחו׳׳ל הוא מוציא שם רע לכולם. 

     

    כדאי שיהודי יחשוב אלף פעמים לפני שהוא הורג, גונב, אונס, מרמה וכו׳ 

     

    3.לתקוף או להשמיץ קבוצה של אנשים זאת שטות גדולה. עניתי לפ׳ רז מתוך הקשר. כמובן שאפשר להוציא דברים מהקשרם ולרוץ כמו אידיוט ולספר לחברים ״הנה, הנה, היא אמרה.״ אז מה אם היא אמרה? מה בדיוק היא אמרה? חשוב לדייק... 

     

    4.היהודים נרדפים במשך כאלפיים שנה. זאת קארמה קולקטיבית מאוד לא טובה. איך משנים קארמה קולקטיבית? דיכוי של עם אחר בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... הרג/רצח/טבח של מיליוני תרנגולות ופרות בשנה בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... בוז ל״עובדי אלילים״ לכאורה או למה שנתפס בטעות כ״עבודת אלילים״ בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית וזאת רק דוגמה למה שציינתי בתור הרגל רע.

     

    5.הדלאי לאמה אומר, ״הדת שלי היא טוב לב.״

    My religion is kindness.

     

    6.״הדת״, האמונה, התירגול של כולנו צריך להיות טוב לב. טוב לב כלפי כל אדם. רעך הוא כל אדם. זאת נקודה מאוד חשובה שכל יהודי וכל לא יהודי, כל אדם, צריך ויכול להפנים ולהבין ולקבל ולתרגל. 

     

    7.תבדוק אם הדבקת התוית ״פשיסט״ עומד בקריטריון הנ׳׳ל. תבדוק בעצמך. תבדוק את עצמך. 

    היהודי מצווה לאהוב. הוא לא מצווה לתעב. היהודי מצווה לאהוב את אלוהים בכל נפשו ובכל מאודו ולהתיחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. 

     

    8.חשוב שכל אדם יבחין בתרגולו האישי, בין תירגול רוחני אמיתי לבין ״עבודת אלילים״, לדוגמה, רדיפת הממון על חשבון בריאות וחיים וחופש של בני אדם. הבודהיסטים קוראים לזה: האבחנה בין דהרמה למה שאינו דהרמה.

    dharma and non-dharma

     

    9.תירגול רוחני נכון מטהר קארמה שלילית ו״תירגול״ של ״עבודת אלילים״, של non-dharma, יוצר קארמה שלילית מאוד. יהודי אמור להיזהר בעצמו מתירגול לא נכון. זאת המשמעות הנכונה. הוא לא אמור לתעב שום אדם אחר או שום עיסוק של אחר במסורת הרוחנית האחרת שלו. 

     

    1.תודעה שלוה היא על חשבון היאזידים ,אותם לא הבודהיסט יציל ולא יחלץ  מהבור,  מחמת שלוותו המזהרת.

    2.זה מה שברגיל אנשים חושבים, אני לא חושב כך !.  אינני אחראי לכל ישראלי, בדיוק כפי שהשבדי אינו אחראי לכל טרוריסט בעל אזרחות שבדית.  [גם  ניבחרת ישראל בכדורסל, לא מיצגת אותי ]. 

    3.אני לא אמרתי הנה הנה היא אמרה, ציטטתי דבריייך כהויתם.

    4.היהודים לא נרדפים א בגלל הקארמה שלהם.

    היהודים נרדפו ונרדפים עי חלאות המין האנושי גיזענים מושתנים,ו בגלל אנשים שמגלים הבנה וחמלה לרודפיהם.

    5.אמר אז אמר,,השכנה שלי גם אומרת הרבה דברים.

    6.את לא יכולה לקבוע בעבורי מי הוא החבר שלי,ואינני מצווה כיהודי לאהוב כל אחד.

    אני גם לא בא להתוכח עם דעותייך, אני כאן על תקן מי שמציג את הנרטיב התורתי  להבנתי, ולא להבנת הרבנים שלך [שחטר ושו "ת ]. 

    7.היהודי מצווה לעשות כדי לאהוב בני אדם  [גוי או יהודי  ] רק בקונטקסט התורתי,כל עוד זה לא סותר שאר ציוויים שבתורה.

    אין דבר כזה ביהדות חמלה לשם חמלה, אהבה לשם אהבה, כבר אמרתי כמה פעמים.

    8. יכול אדם לברוח מרדיפת הממון, ועדין להיות עובד אלילים. 

    9.  יתרגל או לא יתרגל, זה לא מענין את התורה.

    היהודי מצווה לקיים המצוות, תהא דרגתו הרוחנית אשר תהא.

     

    דין. 

     

    1. מוטב שתודעה מהבילה לא תפעל. תודעה מהבילה גורמת ליותר הרס מאשר תועלת. 

     

    3. ציטטת קטע קצר מתוך משפט בלי ההקשר. 

     

    4. כל דבר שקורה לנו קורה לנו עקב הקארמה שלנו. הדברים הנעימים שקורים לנו קורים עקב הקארמה הטובה והדברים הלא נעימים קורים בגלל הקארמה הלא טובה. זה חוק טבע, יש חוק טבע כזה, חוק סיבה ותוצאה, זה חוק אוניברסלי, חוק פיזיקלי-ביולוגי-מנטלי. זה חוק שמשפיע על כל מה שקורה בייקום, ברב-ייקום multiverse. 

     

    6. זכותי כזכותך להביע את תובנותיי לגבי התורה. הרב השחטר-שלומי היה צדיק וחסיד, נצר למשפחה חסידית. 

     

    מס׳ 7. שלך סותר את מס. 5. שלך. אין דבר, אתה לא חייב להיות עקבי... 

     

    יהודי מצווה לאהוב כל אדם או לא מצווה לאהוב אף אחד? החמלה היא למען הזולת. האהבה היא למען הזולת. 

    חסיד: שלי שלך ושלך שלך. 

     

    8. כבר אמרתי לא פעם -- ר׳ זלמן אמר שכדי שיהיה עובד אלילים אדם צריך להיות יהודי שמאמין בעובדי אלילים. אצל הבודהיסטים לא יכולים להיות עובדי אלילים כי הם לא עונים על הקריטריונים האלה. (הם לא יהודים והם לא מאמינים בעובדי אלילים.)

     

    9. זה ועוד איך מעניין את התורה ואת כל מי ששומר את מצוות התורה. אם תשמור תבוא ברכה ואם לא תשמור תבוא קללה. זה מופיע כמה וכמה פעמים. זה הרעיון של המצוות, בעצם. ובראש ובראשונה, כדי שלא תסבול מלחמות וצחיחות של מדבר, חשוב להקפיד על ואהבת לרעך כמוך. בתורה קוראים ל״עשה-לא תעשה״ משהו אחר אבל זה אותו הרעיון, זה חוק הקארמה שהתורה מיחסת לאלוהים.

     

    זאת הסיבה שקורים כל הדברים ״האכזריים״ שלא מובנים לך: מבול, סדום ועמורה וכו׳ מי שלא חי על פי חוק הקארמה, חוק סיבה ותוצאה, על פי מסילת ישרים של עץ החיים, יסבול. הבודהה לימד לנטוש את הסיבות לסבל. זה היינו הך כשמבינים שזה חוק טבע. יש חוק טבע כזה. היהודים קוראים לחוק טבע ״אלוהים״. 

     

    תגיד -- האם משהו השתנה אצלך בחשיבה בשש וחצי שנים שאנחנו משוחחים? האם דעה כלשהי השתנתה?

     

    1. ולכן צריך להטיל פצצה על בעלי התודעה המהבילה במוסול שבעירק.

    3.אני מניח שישנם כמה קוראים שיודעים ומבינים היטב את הדיון, והם יודעים מה למה וכמה ציטטתי.

    4.גם אם הסיבה  והתוצאה ידועים מראש, עדיין המאמץ לשנות את התוצאה הבלתי ניתנת לשינוי, הוא אוטונומי [יהדות ]. מחוללי הקארמה הרעה אינם קרבנות הטרור, גם אם כל שושלת הדלאי למה יטענו זאת .

    6.אני לא אמרתי שאין לשבתאי צבי זכות לאמר דעתו על התורה, וסעיף 7 שלי לא סותר את סעיף 5.

    8. בודהיזם היא עבודת אלילים, מכיון שהאיקון האלילי שלה הוא האדם  [זאת טענה אקדמית, מבלי רצון חלילה לפגוע ].  

     הפסלים והקטורת בבתי המקדש שלכם  אינם שונים מתרבות ההמחשה האלילית  של עממי כנען,גם אם דבריכם נאמרים באיצטלה פילוזופית ,וגם אם הנוהים אחריכם  הם פרופסורים לפיזיקה ופסיכולוגיה. 

    9.ראשית כל, התורה מדברת על המצוות באופן המעשי שלהן,ואיננה ספר הדרכה רוחני  [עניניו הפסיכולוגים של האדם, זה כבר תחום אחר לגמרי ].

    שנית כל, התורה נוקטת עמדה כלפי הרוע, ואיננה מחיבת לראות בעמלק חברים אהובים.

    התורה מחייבת את האדם לקום ולהילחם במחוללי הרוע, ומחיבת את היהודי לאחוז בנשק מול מבקשי נפשו ונפש חפים.

    זה הוא חוק הקארמה, הוא ולא אחר.

    הבודהיסט מדבר הרבה על חוק הקארמה, ויחד עם זה מסרב לנקוט עמדה שיפוטית.

    למה מסרב ?

    כי רק הוא  והגילגול שלו  [שלא היה ולא נברא ] חשובים. דין.  


    --
    עוכר ישראל.
    8/7/17 08:31
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-08 08:32:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 07:08:45

    האפיפיור פרנציסקו -- באתר של TED לבחור כתוביות בעברית (ומעל 20 שפות אחרות)

    17 דקות, אפריל 2017

    יש גם תמליל בעברית, למי שמעדיף לקרוא.

    מגיע לאפיפיור פרנציסקו מקום מכובד יותר מדף מס׳ 4 של התגובות. הוא אדם צנוע עם לב רחב, לכן אני בטוחה שהוא יסלח לי. 

     

    יש לי בעיה עם אפיפיורים וקדושים למיניהם,הם אינם אוטוריטה בשבילי.

    הסמכות הרוחנית  היחידה שאני מכיר בה , הוא פו הדב. דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    8/7/17 14:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-08 14:20:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אין צורך לקבל את האפיפיור כסמכות על מנת להקשיב לו, על מנת לכבדו כאדם. 

     

    --



    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    8/7/17 14:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-08 14:54:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 14:20:18

    אין צורך לקבל את האפיפיור כסמכות על מנת להקשיב לו, על מנת לכבדו כאדם. 

     

    --


     

    גם הצלבנים ידעו לספר ולנאום על אהבת הזולת, בדרכם  לכיבוש ירושלים מידי הכופרים. 

    כל עוד האפיפיור והדלאי למה לא מחנכים ומטיפים לביטול המדינות בעולם  כולן, אינם יכולים לדבר בשם הצדק ולא בשם המוסר.

    אבל מכיון שהם מיצגים את הגופים עתירי האינטרסים [ מדינות,כולל הם עצמם ], אינם אומרים מה שבאמת היו חיבים לאמר. 

    וזאת לדעת  \בפעם ה100 : כי הסיבה העיקרית לסבל בעולם היא  "קיומן של מדינות וטענות לבעלות טריטוריאלית ". 

    אנחנו שקועים במלחמות ובשנאה תהומית בין להקות  הקופים האנושיות, החל מבנית מגדל בבל  שבה לראשונה הוכרז על לאום, ועל בעלות שבטית  טריטוריאלית.

     מילים  נבובות, אינן עושות עלי שום רושם.

      דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    8/7/17 14:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-08 14:55:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-08 08:37:17

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 06:08:36

    צטט: דיןחממי 2017-07-07 23:01:32

    צטט: חנה וייס 2017-07-07 13:40:42

     

    1.אני מסכימה שחשוב להפריד בין האדם למעשה. מי שסולח סולח לאדם ולא על המעשה. הסליחה היא הכרחית בשביל שלוות נפש, בשביל תודעה שלווה. חשוב להבין את החשיבות של תודעה שלווה, חשוב להעריך תודעה שלווה. תודעה שלווה היא לא תודעה אפטית או אדישה. גם מי שרוצה לגבור על ״האויבים״ שלו צריך תודעה שלווה. כולנו זקוקים לתודעה שלווה. 

     

    2.למצער או שלא למצער, בצדק או שלא בצדק, כל אחד מאיתנו הוא ״נציג״ קבוצת השייכות או קבוצות השייכות שלנו. כש״ישראלי מכוער״ נוסע לחו׳׳ל הוא מוציא שם רע לכולם. 

     

    כדאי שיהודי יחשוב אלף פעמים לפני שהוא הורג, גונב, אונס, מרמה וכו׳ 

     

    3.לתקוף או להשמיץ קבוצה של אנשים זאת שטות גדולה. עניתי לפ׳ רז מתוך הקשר. כמובן שאפשר להוציא דברים מהקשרם ולרוץ כמו אידיוט ולספר לחברים ״הנה, הנה, היא אמרה.״ אז מה אם היא אמרה? מה בדיוק היא אמרה? חשוב לדייק... 

     

    4.היהודים נרדפים במשך כאלפיים שנה. זאת קארמה קולקטיבית מאוד לא טובה. איך משנים קארמה קולקטיבית? דיכוי של עם אחר בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... הרג/רצח/טבח של מיליוני תרנגולות ופרות בשנה בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית... בוז ל״עובדי אלילים״ לכאורה או למה שנתפס בטעות כ״עבודת אלילים״ בוודאי לא משפר את הקארמה הקולקטיבית וזאת רק דוגמה למה שציינתי בתור הרגל רע.

     

    5.הדלאי לאמה אומר, ״הדת שלי היא טוב לב.״

    My religion is kindness.

     

    6.״הדת״, האמונה, התירגול של כולנו צריך להיות טוב לב. טוב לב כלפי כל אדם. רעך הוא כל אדם. זאת נקודה מאוד חשובה שכל יהודי וכל לא יהודי, כל אדם, צריך ויכול להפנים ולהבין ולקבל ולתרגל. 

     

    7.תבדוק אם הדבקת התוית ״פשיסט״ עומד בקריטריון הנ׳׳ל. תבדוק בעצמך. תבדוק את עצמך. 

    היהודי מצווה לאהוב. הוא לא מצווה לתעב. היהודי מצווה לאהוב את אלוהים בכל נפשו ובכל מאודו ולהתיחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. 

     

    8.חשוב שכל אדם יבחין בתרגולו האישי, בין תירגול רוחני אמיתי לבין ״עבודת אלילים״, לדוגמה, רדיפת הממון על חשבון בריאות וחיים וחופש של בני אדם. הבודהיסטים קוראים לזה: האבחנה בין דהרמה למה שאינו דהרמה.

    dharma and non-dharma

     

    9.תירגול רוחני נכון מטהר קארמה שלילית ו״תירגול״ של ״עבודת אלילים״, של non-dharma, יוצר קארמה שלילית מאוד. יהודי אמור להיזהר בעצמו מתירגול לא נכון. זאת המשמעות הנכונה. הוא לא אמור לתעב שום אדם אחר או שום עיסוק של אחר במסורת הרוחנית האחרת שלו. 

     

    1.תודעה שלוה היא על חשבון היאזידים ,אותם לא הבודהיסט יציל ולא יחלץ  מהבור,  מחמת שלוותו המזהרת.

    2.זה מה שברגיל אנשים חושבים, אני לא חושב כך !.  אינני אחראי לכל ישראלי, בדיוק כפי שהשבדי אינו אחראי לכל טרוריסט בעל אזרחות שבדית.  [גם  ניבחרת ישראל בכדורסל, לא מיצגת אותי ]. 

    3.אני לא אמרתי הנה הנה היא אמרה, ציטטתי דבריייך כהויתם.

    4.היהודים לא נרדפים א בגלל הקארמה שלהם.

    היהודים נרדפו ונרדפים עי חלאות המין האנושי גיזענים מושתנים,ו בגלל אנשים שמגלים הבנה וחמלה לרודפיהם.

    5.אמר אז אמר,,השכנה שלי גם אומרת הרבה דברים.

    6.את לא יכולה לקבוע בעבורי מי הוא החבר שלי,ואינני מצווה כיהודי לאהוב כל אחד.

    אני גם לא בא להתוכח עם דעותייך, אני כאן על תקן מי שמציג את הנרטיב התורתי  להבנתי, ולא להבנת הרבנים שלך [שחטר ושו "ת ]. 

    7.היהודי מצווה לעשות כדי לאהוב בני אדם  [גוי או יהודי  ] רק בקונטקסט התורתי,כל עוד זה לא סותר שאר ציוויים שבתורה.

    אין דבר כזה ביהדות חמלה לשם חמלה, אהבה לשם אהבה, כבר אמרתי כמה פעמים.

    8. יכול אדם לברוח מרדיפת הממון, ועדין להיות עובד אלילים. 

    9.  יתרגל או לא יתרגל, זה לא מענין את התורה.

    היהודי מצווה לקיים המצוות, תהא דרגתו הרוחנית אשר תהא.

     

    דין. 

     

    1. מוטב שתודעה מהבילה לא תפעל. תודעה מהבילה גורמת ליותר הרס מאשר תועלת. 

     

    3. ציטטת קטע קצר מתוך משפט בלי ההקשר. 

     

    4. כל דבר שקורה לנו קורה לנו עקב הקארמה שלנו. הדברים הנעימים שקורים לנו קורים עקב הקארמה הטובה והדברים הלא נעימים קורים בגלל הקארמה הלא טובה. זה חוק טבע, יש חוק טבע כזה, חוק סיבה ותוצאה, זה חוק אוניברסלי, חוק פיזיקלי-ביולוגי-מנטלי. זה חוק שמשפיע על כל מה שקורה בייקום, ברב-ייקום multiverse. 

     

    6. זכותי כזכותך להביע את תובנותיי לגבי התורה. הרב השחטר-שלומי היה צדיק וחסיד, נצר למשפחה חסידית. 

     

    מס׳ 7. שלך סותר את מס. 5. שלך. אין דבר, אתה לא חייב להיות עקבי... 

     

    יהודי מצווה לאהוב כל אדם או לא מצווה לאהוב אף אחד? החמלה היא למען הזולת. האהבה היא למען הזולת. 

    חסיד: שלי שלך ושלך שלך. 

     

    8. כבר אמרתי לא פעם -- ר׳ זלמן אמר שכדי שיהיה עובד אלילים אדם צריך להיות יהודי שמאמין בעובדי אלילים. אצל הבודהיסטים לא יכולים להיות עובדי אלילים כי הם לא עונים על הקריטריונים האלה. (הם לא יהודים והם לא מאמינים בעובדי אלילים.)

     

    9. זה ועוד איך מעניין את התורה ואת כל מי ששומר את מצוות התורה. אם תשמור תבוא ברכה ואם לא תשמור תבוא קללה. זה מופיע כמה וכמה פעמים. זה הרעיון של המצוות, בעצם. ובראש ובראשונה, כדי שלא תסבול מלחמות וצחיחות של מדבר, חשוב להקפיד על ואהבת לרעך כמוך. בתורה קוראים ל״עשה-לא תעשה״ משהו אחר אבל זה אותו הרעיון, זה חוק הקארמה שהתורה מיחסת לאלוהים.

     

    זאת הסיבה שקורים כל הדברים ״האכזריים״ שלא מובנים לך: מבול, סדום ועמורה וכו׳ מי שלא חי על פי חוק הקארמה, חוק סיבה ותוצאה, על פי מסילת ישרים של עץ החיים, יסבול. הבודהה לימד לנטוש את הסיבות לסבל. זה היינו הך כשמבינים שזה חוק טבע. יש חוק טבע כזה. היהודים קוראים לחוק טבע ״אלוהים״. 

     

    תגיד -- האם משהו השתנה אצלך בחשיבה בשש וחצי שנים שאנחנו משוחחים? האם דעה כלשהי השתנתה?

     

    1. ולכן צריך להטיל פצצה על בעלי התודעה המהבילה במוסול שבעירק.

    3.אני מניח שישנם כמה קוראים שיודעים ומבינים היטב את הדיון, והם יודעים מה למה וכמה ציטטתי.

    4.גם אם הסיבה  והתוצאה ידועים מראש, עדיין המאמץ לשנות את התוצאה הבלתי ניתנת לשינוי, הוא אוטונומי [יהדות ]. מחוללי הקארמה הרעה אינם קרבנות הטרור, גם אם כל שושלת הדלאי למה יטענו זאת .

    6.אני לא אמרתי שאין לשבתאי צבי זכות לאמר דעתו על התורה, וסעיף 7 שלי לא סותר את סעיף 5.

    8. בודהיזם היא עבודת אלילים, מכיון שהאיקון האלילי שלה הוא האדם  [זאת טענה אקדמית, מבלי רצון חלילה לפגוע ].  

     הפסלים והקטורת בבתי המקדש שלכם  אינם שונים מתרבות ההמחשה האלילית  של עממי כנען,גם אם דבריכם נאמרים באיצטלה פילוזופית ,וגם אם הנוהים אחריכם  הם פרופסורים לפיזיקה ופסיכולוגיה. 

    9.ראשית כל, התורה מדברת על המצוות באופן המעשי שלהן,ואיננה ספר הדרכה רוחני  [עניניו הפסיכולוגים של האדם, זה כבר תחום אחר לגמרי ].

    שנית כל, התורה נוקטת עמדה כלפי הרוע, ואיננה מחיבת לראות בעמלק חברים אהובים.

    התורה מחייבת את האדם לקום ולהילחם במחוללי הרוע, ומחיבת את היהודי לאחוז בנשק מול מבקשי נפשו ונפש חפים.

    זה הוא חוק הקארמה, הוא ולא אחר.

    הבודהיסט מדבר הרבה על חוק הקארמה, ויחד עם זה מסרב לנקוט עמדה שיפוטית.

    למה מסרב ?

    כי רק הוא  והגילגול שלו  [שלא היה ולא נברא ] חשובים. דין.  

     

    קארמה מחיים קודמים מבשילה בחיים האלה. כל חוויה נעימה שלנו היא בזכות הקארמה הטובה שצברנו בעבר וכל חוויה לא נעימה היא בגלל הקארמה הלא טובה שלנו בעבר. לא יכולה להיות תוצאה ללא סיבה. ולא יכולה להיות תוצאה שהיא שונה במהותה או בטבעה מהסיבה. זרע של מישמיש לא יצמיח עץ שזיף ואווז לא ייצא מביצת תרנגולת. וזה כך בין אם הדלאי לאמה חושב כך או לא. הדלאי לאמה מאוד מציאותי. זה גם כך בין אם אתה ״מסכים״ אם זה או לא. אם לא תסכים שקיים כוח כובד, התפוחים ימשיכו ליפול מהעצים. 

     

    6. סליחה, התכוונתי ל-7 ו-6. ב-6 אתה אומר שאינך מצווה לאהוב כל אחד וב-7 אתה אומר שיהודי מצווה לאהוב. תחליט. 

     

    8. אתה תופס פסל בתור אליל, לכן זאת ״עבודה אלילית״. הבודהיסט רואה בכל את הריקות של קיום עצמאי, רואה במורה את התגלמות השלמת המידות, שומר דיוקן של המורה לחמלה כמו שאתה שומר צילום משפחתי. אין בזה שום ״עבודת אלילים״. עצם ההתעקשות שדת של אחר היא ״עבודת אלילים״ זאת למעשה עבודת אלילים. אתה מצווה לאהוב את רעך והטחת שמות גנאי בחבריך זה ההפך מהמצווה הבסיסית שהיא סך תרי׳׳ג המצוות. 

     

    קטורת היתה גם בבית המקדש. מזוזה היא לא חומר? כותל הוא לא חומר? באותו האופן הבודהה מסמל משהו. 

     

    גלגולים זה עניין מדעי ביולוגי. הנפש והגוף קשורים. חשוב להבין איך אנחנו קיימים. האם האמת והמדע והמציאות ואופן קיום המציאות חשובים לאדם היהודי? האם הם רלוונטים לו? 

     

    חוץ מזה, גם אם אתה עדיין מתקשה לקבל גלגולים, זה לא אומר שכשליש מהאנושות השתגע ורק אתה שפוי. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    8/7/17 15:46
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-08 15:46:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 14:55:20

    צטט: דיןחממי 2017-07-08 08:37:17

     

     

    1. ולכן צריך להטיל פצצה על בעלי התודעה המהבילה במוסול שבעירק.

    3.אני מניח שישנם כמה קוראים שיודעים ומבינים היטב את הדיון, והם יודעים מה למה וכמה ציטטתי.

    4.גם אם הסיבה  והתוצאה ידועים מראש, עדיין המאמץ לשנות את התוצאה הבלתי ניתנת לשינוי, הוא אוטונומי [יהדות ]. מחוללי הקארמה הרעה אינם קרבנות הטרור, גם אם כל שושלת הדלאי למה יטענו זאת .

    6.אני לא אמרתי שאין לשבתאי צבי זכות לאמר דעתו על התורה, וסעיף 7 שלי לא סותר את סעיף 5.

    8. בודהיזם היא עבודת אלילים, מכיון שהאיקון האלילי שלה הוא האדם  [זאת טענה אקדמית, מבלי רצון חלילה לפגוע ].  

     הפסלים והקטורת בבתי המקדש שלכם  אינם שונים מתרבות ההמחשה האלילית  של עממי כנען,גם אם דבריכם נאמרים באיצטלה פילוזופית ,וגם אם הנוהים אחריכם  הם פרופסורים לפיזיקה ופסיכולוגיה. 

    9.ראשית כל, התורה מדברת על המצוות באופן המעשי שלהן,ואיננה ספר הדרכה רוחני  [עניניו הפסיכולוגים של האדם, זה כבר תחום אחר לגמרי ].

    שנית כל, התורה נוקטת עמדה כלפי הרוע, ואיננה מחיבת לראות בעמלק חברים אהובים.

    התורה מחייבת את האדם לקום ולהילחם במחוללי הרוע, ומחיבת את היהודי לאחוז בנשק מול מבקשי נפשו ונפש חפים.

    זה הוא חוק הקארמה, הוא ולא אחר.

    הבודהיסט מדבר הרבה על חוק הקארמה, ויחד עם זה מסרב לנקוט עמדה שיפוטית.

    למה מסרב ?

    כי רק הוא  והגילגול שלו  [שלא היה ולא נברא ] חשובים. דין.  

     

    קארמה מחיים קודמים מבשילה בחיים האלה. כל חוויה נעימה שלנו היא בזכות הקארמה הטובה שצברנו בעבר וכל חוויה לא נעימה היא בגלל הקארמה הלא טובה שלנו בעבר. לא יכולה להיות תוצאה ללא סיבה. ולא יכולה להיות תוצאה שהיא שונה במהותה או בטבעה מהסיבה. זרע של מישמיש לא יצמיח עץ שזיף ואווז לא ייצא מביצת תרנגולת. וזה כך בין אם הדלאי לאמה חושב כך או לא. הדלאי לאמה מאוד מציאותי. זה גם כך בין אם אתה ״מסכים״ אם זה או לא. אם לא תסכים שקיים כוח כובד, התפוחים ימשיכו ליפול מהעצים. 

     

    6. סליחה, התכוונתי ל-7 ו-6. ב-6 אתה אומר שאינך מצווה לאהוב כל אחד וב-7 אתה אומר שיהודי מצווה לאהוב. תחליט. 

     

    8. אתה תופס פסל בתור אליל, לכן זאת ״עבודה אלילית״. הבודהיסט רואה בכל את הריקות של קיום עצמאי, רואה במורה את התגלמות השלמת המידות, שומר דיוקן של המורה לחמלה כמו שאתה שומר צילום משפחתי. אין בזה שום ״עבודת אלילים״. עצם ההתעקשות שדת של אחר היא ״עבודת אלילים״ זאת למעשה עבודת אלילים. אתה מצווה לאהוב את רעך והטחת שמות גנאי בחבריך זה ההפך מהמצווה הבסיסית שהיא סך תרי׳׳ג המצוות. 

     

    קטורת היתה גם בבית המקדש. מזוזה היא לא חומר? כותל הוא לא חומר? באותו האופן הבודהה מסמל משהו. 

     

    גלגולים זה עניין מדעי ביולוגי. הנפש והגוף קשורים. חשוב להבין איך אנחנו קיימים. האם האמת והמדע והמציאות ואופן קיום המציאות חשובים לאדם היהודי? האם הם רלוונטים לו? 

     

    חוץ מזה, גם אם אתה עדיין מתקשה לקבל גלגולים, זה לא אומר שכשליש מהאנושות השתגע ורק אתה שפוי. 

     

    1. אני לא מבין מה פירוש חיים קודמים [גם את אינך מבינה ], ואני מסרב לדון אתך על ענינים שהם מחוץ לכדור הארץ. 

    המשל שהבאת הוא די נחמד, כי בזמן שאנחנו מדברים מתחנכים עשרות אלפי מוסלמים לג "יהאד עולמי, בין  אם יסכים הדלאי למה ובין לאו.

    ובין אם אני אגיש להיטלר כוס חלב עם קוראסון ובין אם לאו, המפלגה הנציונאליסטית עדין חיה ונושמת גם היום. 

    6. אני לא אמרתי בשומקום, שהתורה מחיבת אותי לאהוב כל אדם.

    מה שאני אמרתי הוא :בטוי לאהבה  אליבא דהתורה, הם  רק  מעשים בפועל.  כמו כן אני אמרתי במפורש, שהתורה איננה מחייבת אותי לאהוב פושעים ורוצחים.

    מה שכן היא מחייבת אותי, לפעול ע "פ כללים  גם בנוגע אליהם,גם אם הכללים לא מוצאים חן.

     [האיסור להקיף עיר של אויב במצור מ4 אגפיה,והחיוב להקיף אותה רק מ3 כיוונים וכ "ד ].

    האם חילותיו של הדלאי למה ונזיריו הלוחמים, נהגו כך באוביהם ?

    על כך אולי נשאל את גינגיס חאן.

    8. גם ללא הפסל וגם ללא הקטורת בודהיזם היא עבודת אלילים, מכיון שהאדם הוא האייקון שלה.

    מי שמיחס לבני אדם כוחות ותכונות שאין בהם, הוא אובד בין האלילים [ואני חלילה לא אומר זאת במטרה לפגוע, היא דעתי הכנה ]. 

     דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    9/7/17 18:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-09 18:52:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-08 14:54:13

    צטט: חנה וייס 2017-07-08 14:20:18

    אין צורך לקבל את האפיפיור כסמכות על מנת להקשיב לו, על מנת לכבדו כאדם. 

     

    --


     

    גם הצלבנים ידעו לספר ולנאום על אהבת הזולת, בדרכם  לכיבוש ירושלים מידי הכופרים. 

    כל עוד האפיפיור והדלאי למה לא מחנכים ומטיפים לביטול המדינות בעולם  כולן, אינם יכולים לדבר בשם הצדק ולא בשם המוסר.

    אבל מכיון שהם מיצגים את הגופים עתירי האינטרסים [ מדינות,כולל הם עצמם ], אינם אומרים מה שבאמת היו חיבים לאמר. 

    וזאת לדעת  \בפעם ה100 : כי הסיבה העיקרית לסבל בעולם היא  "קיומן של מדינות וטענות לבעלות טריטוריאלית ". 

    אנחנו שקועים במלחמות ובשנאה תהומית בין להקות  הקופים האנושיות, החל מבנית מגדל בבל  שבה לראשונה הוכרז על לאום, ועל בעלות שבטית  טריטוריאלית.

     מילים  נבובות, אינן עושות עלי שום רושם.

      דין. 

     

    מדינות הן לא מקור הסבל בעולם. אירגון חברתי כלשהו יכול לשרת מטרות מצויינות, כמו למשל חינוך למו׳׳מ ולשלום פנימי וחיצוני ולפיתרון קונפליקטים בכל הרמות, או מטרות פוגעניות. התודעות הקשורות קובעות אם טכנולוגיה כלשהי, משאב כלשהו, אירגון חברתי כלשהו, ישרת מטרות תורמות ומועילות או מטרות פוגעניות. למשל, חילות הים של העולם יכולים להירתם יחד לניקוי הים.

     

    גנדי אמר, ״יש מספיק בעולם בשביל הצרכים של כולם, אבל לא בשביל החמדנות של אף אחד.״

    There is enough in the world for everyone's need, but not for anyone's greed

     

    בעיות העולם מסתכמות בבעיית לב האדם. מקורן בלב האדם. כשהמבט צר, הסבל רב. אנחנו צריכים להרחיב את הלב. האפיפיור אומר שלא צריכים להשליך בני אדם, שאין בני אדם זבל. אין אדם מיותר בעולם. אנחנו צריכם לב גלובלי בלי גבולות. המדורים בלב הם הבעיה הראשונה שאנחנו צריכים לגבור עליה.  

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה