כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5577)

    shimenben
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד ועוד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציפי ארצי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחר_קליין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    boazlaw
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kimchid
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך

    11/7/17 21:38
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-11 22:49:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: grandpa.zohar 2017-07-11 12:03:40

    השאלה המרכזית היא לאיזה רב לאו את מתכוונת? זה שהיה כבר בבית סוהר או זה שבדרך לבית הסוהר? שכבר אמרו חז'ל: ראית נחש זרקי עליו אבן, ראית איש דת-- זרקי עליו בית. = הדתות מילאו את תפקידן במשך אלפי שנים בהסתה למלחמות ובהרג של עשרות מליונים. כל המילים היפות של הדתות לא באו אלא להאדיר כוחם של הכוהנים. יש להוציא את כל הדתות מחוץ לחוק ולזרוק את כוהניהם מתקי השפתיים, לכל הרוחות. ואם תביאי לנו עוד כמה שמות מצחיקים כמו דאלאי לאמה וחבר מרעיו עדיו העובדה שאנשים אלו חיים בפאר והדר על חשבון צאן מרעיתם עלובי החיים. ביביניהו הוא חתלתול לעומת שחיתותם של רבנים וכדומן.

     

    1.אתאיסתים וחסרי אלוהים בליבם [היטלר, סטאלין, מאו מאו ושו "ת,קים איל פינג פונג מ.צ. קוריאה ], הביאו למות חפים בשיעור העולה על פי כמה וכמה, מפוליטיקאים שדיברו בשם דתות.

    האם משום כך  יש לזרוק עליכם אבנים, ולשלוח אותך ואת חבריך לכל הרוחות והשדים ?.

    2. פוליטיקאים שמטיפים בשם אלוהים כדי להפיץ שינאה והרג , אינם דתיים לתפישתי.

    למיטב הבנתי הם שיכים לסקטור שלך, מכיון שהם לוקים באותו הדוגמטיזם  והסטריאוטופיזם שאתה לוקה בו ידידי. 

    3. פעולות הגנה , לא מתחיבות משנאה  ולא מחיבות שינאה. 

    אפשר להוריד פצצה בת טון על ראשי המרצחים, מתוך חמלה גם עליהם. 

      דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    11/7/17 21:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-11 21:55:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-10 16:06:50

    צטט: דיןחממי 2017-07-09 19:35:03

    צטט: חנה וייס 2017-07-09 18:52:12

    צטט: דיןחממי 2017-07-08 14:54:13

     


     

    גם הצלבנים ידעו לספר ולנאום על אהבת הזולת, בדרכם  לכיבוש ירושלים מידי הכופרים. 

    כל עוד האפיפיור והדלאי למה לא מחנכים ומטיפים לביטול המדינות בעולם  כולן, אינם יכולים לדבר בשם הצדק ולא בשם המוסר.

    אבל מכיון שהם מיצגים את הגופים עתירי האינטרסים [ מדינות,כולל הם עצמם ], אינם אומרים מה שבאמת היו חיבים לאמר. 

    וזאת לדעת  \בפעם ה100 : כי הסיבה העיקרית לסבל בעולם היא  "קיומן של מדינות וטענות לבעלות טריטוריאלית ". 

    אנחנו שקועים במלחמות ובשנאה תהומית בין להקות  הקופים האנושיות, החל מבנית מגדל בבל  שבה לראשונה הוכרז על לאום, ועל בעלות שבטית  טריטוריאלית.

     מילים  נבובות, אינן עושות עלי שום רושם.

      דין. 

     

    מדינות הן לא מקור הסבל בעולם. אירגון חברתי כלשהו יכול לשרת מטרות מצויינות, כמו למשל חינוך למו׳׳מ ולשלום פנימי וחיצוני ולפיתרון קונפליקטים בכל הרמות, או מטרות פוגעניות. התודעות הקשורות קובעות אם טכנולוגיה כלשהי, משאב כלשהו, אירגון חברתי כלשהו, ישרת מטרות תורמות ומועילות או מטרות פוגעניות. למשל, חילות הים של העולם יכולים להירתם יחד לניקוי הים.

     

    גנדי אמר, ״יש מספיק בעולם בשביל הצרכים של כולם, אבל לא בשביל החמדנות של אף אחד.״

    There is enough in the world for everyone's need, but not for anyone's greed

     

    בעיות העולם מסתכמות בבעיית לב האדם. מקורן בלב האדם. כשהמבט צר, הסבל רב. אנחנו צריכים להרחיב את הלב. האפיפיור אומר שלא צריכים להשליך בני אדם, שאין בני אדם זבל. אין אדם מיותר בעולם. אנחנו צריכם לב גלובלי בלי גבולות. המדורים בלב הם הבעיה הראשונה שאנחנו צריכים לגבור עליה.  

     

    ממש בקיצרוררר

    מדינות  ועמים הם פיקציה, שנועדה לשרת רק שליטים.

    ארגונים חברתיים , חינוך, מטרות טובות, טכנולוגיה ומדע,  אינן מתחיבים  ממדינות כלל וכלל,היפך והיפך.

    מדינות הן הגורם המרכזי לכך, שהמדע נמצא בשירות ענינים שאין בינם ובין טובת בני האדם דבר [תעשייה של זיהום אויר, נשק ותחמושת  ].

    מדינות וקבוצות הן הסיבה העיקרית לכך, שהמוסר האמת  והצדק , הפכו להיות ענין מקומי שבטי. 

    חלוקת הטריטוריות בין הקבוצות הלאומיות, נעשתה שלא עפ הצורך של בני האדם, אלא לפי כוחם האלקטורלי באו "ם.

    התוקפן והטרוריסט עומד על הבמה של האו "ם ומטיף מוסר לקרבנותיו, בחסות חבריו תומכי הטרור, בזכות מספרם היחסי בהצבעות. 

     מדינות הן היוצרות את כל הקונפליקטים והמלחמות בעולם,את השנאה, את הסבל.

    מי שמדברת גבוה גבוה על גלובליות ואוניברסליות, מתעקשת על הבעלות השבטית שלה, על ארץ חולות ושמים. 

    דין. 

     

    1.״מדינות״ לא עושות כלום. ״מדינות״ מורכבות מבני אדם ובני אדם עושים כל מיני דברים, טובים ולא טובים. לכן, בני אדם, לא ״מדינות״ הם הגורם לכל האלימות של אדם לרעהו. האדם מורכב מגוף ומתודעה. מתוך השניים, התודעה -- הרגשות, מחשבות, מניעים, כוונות, כמיהות ושינאות וכו׳ -- היא הגורם העיקרי לאלימות. מתוך כל הג׳אנק התודעתי הצף, הסיבה העיקרית לאלימות היא התפיסה החזקה של ״אני ושלי״ שמתוכה נולדת ״הם ואנחנו״. הכמיהות ושינאות נובעות מהתפיסה החזקה הזאת.

     

    2.ישנן תרופות נגד תודעתיות לכמיהה, לשינאה ולתפיסה המוטעית לגבי אופן קיום האני. תרופות נגד לחמדנות ולכמיהות ולקינאה הן נדיבות, שביעות רצון ושמחה בשמחת הזולת. תרופת הנגד העיקרית לשינאות היא סובלנות. תרופת נגד לתפיסת האני האגואיסטי, לתודעה שמוקירה את עצמה, היא המחשבה שכולנו חברים במשפחה אנושית אחת. 

     

    תרופת נגד נוספת היא מחשבה והרהור על מוות וארעיות. מחשבה מעמיקה על ארעיות (״מעפר לעפר״) גם משחררת מכמיהות ומשינאות. 

     

    3.כאשר יותר ויותר תודעות תהיינה מאוזנות ושיוויוניות, לא יעלה על ״דעתה״ של שום ״מדינה״ לפגוע בזולת כלשהו. 

     

    1.נכון .

    ולכן המציאות שניתהותה בעולם מאז מגדל בבל היא, שבני האדם מחויבים למדינותיהם ולקבוצה שלהם, ועיורים וחירשים לנעשה במקומות אחרים [זאת עובדה,שקומץ אלטרואיסטים ומשוררים, לא יכולים להפריך ].

    ואולם :

    אם לא היתה תודעה קבוצתית לאומית, לא היו צבאות , לא היו היטלרים ושאר דיקטטורים, לא היה טבח בסוריה.

    כל התקציבים האדירים שהיו מתפנים בעקבות בטול הצבאות וריכוז המאמץ למען כל בני האדם ללא הבדל , היו עוברים לרווחת בני האדם. 

    זה שלא לדבר על הסבל הרב שהיה נמנע, בזכות בטול המלחמות וההרג.

    2.ספרי את זה לרוצחי דעא "ש ולבעלי תפישת האני המוטעית,,החומלים עליהם. 

    3. זאת דמגוגיה שהתנפצה כבר מזמן על סלע המציאות. קיומן של מדינות וקבוצות בעלות אנטרס ,מנעה מונעת ותמנע תמיד שלום בעולם.  

    מגדל בבל או במוטציה שלו [מדינות ], מופיע בתורה כמרד באלוהים. 

    המרד הזה הצליח, והתשלום על הצלחתו  לא איחר לבוא,, אנחנו משלמים אותו כל יום תבילין ותקילין.

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    11/7/17 22:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-11 22:47:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 


    --
    עוכר ישראל.
    12/7/17 06:40
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-12 06:40:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אסביר לאט.

    כל אלימות היא תוצרת האדם.

    לכן, ניתן למגר אלימות.

    כל האלימות בעולם נובעת מתודעת האדם.


    אושר הוא מצב תודעתי.

    אלימות היא סבל. 


    אם רוצים להפחית ולמגר אלימות, אם רוצים להפחית ולמגר סבל, התודעות צריכות להפסיק להיות אלימות. כל תודעה צריכה לבדה לעשות את המלאכה הזאת של ״פירוק נשק פנימי״. אף אחד לא יכול לעשות את המלאכה הזאת עבור תודעה אחרת. אבל כל תודעה יכולה ללמוד ולתרגל ולהגשים ״פירוק נשק פנימי״. פירוק נשק פנימי מביא לפירוק נשק חיצוני. זאת הדרך לשלום עולמי ולשלום בכל הרמות. 


    אירגון הוא כמו כל כלי או כמו כל טכנולוגיה.

    תודעה יכולה לעשות שימוש לטובה או שימוש לרעה בכל דבר: חינוך, טכנולוגיה, מדע, משפטים וכו׳ כל תחום יכול להיות פוגעני או מקור של סיפוק לעוסקים בו על ידי עזרה כנה וטובה לכל זולת. 

     

    גם הצבא שהוא מקור לסבל רב להמונים, יכול להירתם לפרוייקטים מועילים שמקדמים שלום בעולם. אירגון כלשהו הוא לכשעצמו לא דבר רע. המון דברים יפים וטובים נבעו ונובעים משיתופי פעולה קטנים עד גדולים. תרבות, שפה ודת מבוססות על שיתוף פעולה בין המוני בני אדם. 

     

    ממשלה שדואגת לרווחת תושביה היא מקור של ברכה ושל רווחה להמונים. דוגמאות הן ממשלת בהוטן וממשלת טיבט הגולה, אלה ממשלות שמבוססות על מוסר ועל שירות לעם ועל רווחת כולם. בהוטן המציאה ומייצאת אושר לאומי גולמי. 

     

    בעבר היו תורי זהב, אלא תקופות של ממשל נאור שדואג לרווחת התושבים. אנחנו ייצורים אינטליגנטים ויכולים ליצור את התנאים לתור זהב בזמננו. 

     

    ''

     

    רוב האנשים מחפשים את מקור האלימות בחוץ ובאופן מוטעה מיחסים את הסיבה העיקרית לאלימות בעיקר לשלב מס׳ 5. שמה (5 מצב שנוטה לאלימות) משקיעים משאבים שאמורים לעזור להפחית אלימות. אבל אלה פעולות קצרות ראי. גישה מעמיקה יותר לאלימות לוקחת בחשבון את המקור האמיתי לאלימות, בתוך תודעת האדם. שמה צריכים להשקיע כדי להפחית ולמגר אלימות בעולם. חינוך לאושר שהוא חינוך למוסר ולאי אלימות עם תירגול הנלמד זאת הדרך להפחית ולמגר אלימות בלב ובעולם. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    12/7/17 07:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-12 07:12:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    12/7/17 09:51
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-12 09:52:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 07:12:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 

     

    ולכן דברייך המביעים ניטראליות וחוסר שיפוטיות כלפי הרוע בעולם, משפיעים על גורל היאזידים ועל גורל העם הסורי.

    העולם ממילא מתנהג כמו מסדר בודהיסטי טיבטי, ולא נוקט שום פעולה כנגד הרוע הזה ולא כנגד קבוצות הטרור באפריקה.

    אז על מה טענותייך ?

    את צריכה להיות מרוצה הרבה יותר ממני.

    על יתר דבריך אגיב בהמשך..  דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    12/7/17 15:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-12 15:19:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-12 09:52:59

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 07:12:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 

     

    ולכן דברייך המביעים ניטראליות וחוסר שיפוטיות כלפי הרוע בעולם, משפיעים על גורל היאזידים ועל גורל העם הסורי.

    העולם ממילא מתנהג כמו מסדר בודהיסטי טיבטי, ולא נוקט שום פעולה כנגד הרוע הזה ולא כנגד קבוצות הטרור באפריקה.

    אז על מה טענותייך ?

    את צריכה להיות מרוצה הרבה יותר ממני.

    על יתר דבריך אגיב בהמשך..  דין. 

     

    חמלה היא לא נייטרלית. חינוך לשלום הוא לא נייטרלי. 

    ״לא תהיה קורבן. לא תהיה תוקף. מעל לכל, לא תהיה זה שעומד מהצד.״ ~מוזיאון השואה בוושינגטון

     

    אתה דוגל בשימוש בפצצות על בני אדם וזאת דרכך להפסיק את האלימות בעולם.

    תסכתל על איש שלום כמו אלי ויזל. תמצא אדם אחד שאתה מכבד ושתוכל לקחת ממנו דוגמה אישית, אדם שלא שמר טינה ושלא רצה לנקום. 

     

    סיפור אמיתי: 

    באפריל שנת 1999, ילדה בשם איזבל סבלה קריסת איברים מטעות באבחנה של רופא משפחה. במקום לתבוע את הרופא, הם עבדו יחד איתו כדי להקים אירגון שמוקדש לשיפור יכולת האבחנה של רופאים. הסיפור של איזבל (אנגלית) במקום נקמה צרת עין, שיתוף פעולה שמטיב לאלפים. 

     

    בארץ היו יחסים לרוב טובים בין התושבים הפלסטינים והעולים. משנת תרפ׳׳ט ועד היום מסלימים את הקונפליקט. יש דרך להסלים קונפליקט ויש דרך להפחית קונפליקט ויש דרך לפחות לא להסלים את הקונפליקט, לפחות שלא יהיה יותר גרוע. 

     

    נגיד שמישהו אונס את הילד שלך. איך היית מציע לאותו אדם לנהוג? 

    נגיד שכולאים מישהו חף מפשע. 

    למשל, האיש הזה נידון למוות במשך 20 שנה על פשע שלא ביצע. 28 שנים בכלא. מה אתה מציע לו?

    האם פצצה היא הפיתרון לכל בעיית אי צדק? לכל טעות שאדם כלשהו עשה? 

     

    חברה הציעה ארבעה חודשים פג תוקף על כל עוול שעשו לנו. צריכים לסלוח לאדם, גם כשלא ניתן לסלוח על המעשה. בשביל שלוות הנפש שלנו עצמנו צריכים למצוא את המגירה בלב של הסליחה. לא יהיה שלום בארץ בלי סולחה, בלי הסליחה. לאף אחד לא יכול להיות שלום בלב בלי הסליחה.


     

    ''

     

    השמועות לגבי ישראל, ארה׳׳ב ודאע׳׳ש הן לא טובות... אנשים אינטליגנטים ותרבותיים יכולים לפתור בעיות סבוכות על כוס קפה. 

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    13/7/17 14:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-13 14:31:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 15:19:08

    צטט: דיןחממי 2017-07-12 09:52:59

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 07:12:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 

     

    ולכן דברייך המביעים ניטראליות וחוסר שיפוטיות כלפי הרוע בעולם, משפיעים על גורל היאזידים ועל גורל העם הסורי.

    העולם ממילא מתנהג כמו מסדר בודהיסטי טיבטי, ולא נוקט שום פעולה כנגד הרוע הזה ולא כנגד קבוצות הטרור באפריקה.

    אז על מה טענותייך ?

    את צריכה להיות מרוצה הרבה יותר ממני.

    על יתר דבריך אגיב בהמשך..  דין. 

     

    חמלה היא לא נייטרלית. חינוך לשלום הוא לא נייטרלי. 

    ״לא תהיה קורבן. לא תהיה תוקף. מעל לכל, לא תהיה זה שעומד מהצד.״ ~מוזיאון השואה בוושינגטון

     

    אתה דוגל בשימוש בפצצות על בני אדם וזאת דרכך להפסיק את האלימות בעולם.

    תסכתל על איש שלום כמו אלי ויזל. תמצא אדם אחד שאתה מכבד ושתוכל לקחת ממנו דוגמה אישית, אדם שלא שמר טינה ושלא רצה לנקום. 

     

    סיפור אמיתי: 

    באפריל שנת 1999, ילדה בשם איזבל סבלה קריסת איברים מטעות באבחנה של רופא משפחה. במקום לתבוע את הרופא, הם עבדו יחד איתו כדי להקים אירגון שמוקדש לשיפור יכולת האבחנה של רופאים. הסיפור של איזבל (אנגלית) במקום נקמה צרת עין, שיתוף פעולה שמטיב לאלפים. 

     

    בארץ היו יחסים לרוב טובים בין התושבים הפלסטינים והעולים. משנת תרפ׳׳ט ועד היום מסלימים את הקונפליקט. יש דרך להסלים קונפליקט ויש דרך להפחית קונפליקט ויש דרך לפחות לא להסלים את הקונפליקט, לפחות שלא יהיה יותר גרוע. 

     

    נגיד שמישהו אונס את הילד שלך. איך היית מציע לאותו אדם לנהוג? 

    נגיד שכולאים מישהו חף מפשע. 

    למשל, האיש הזה נידון למוות במשך 20 שנה על פשע שלא ביצע. 28 שנים בכלא. מה אתה מציע לו?

    האם פצצה היא הפיתרון לכל בעיית אי צדק? לכל טעות שאדם כלשהו עשה? 

     

    חברה הציעה ארבעה חודשים פג תוקף על כל עוול שעשו לנו. צריכים לסלוח לאדם, גם כשלא ניתן לסלוח על המעשה. בשביל שלוות הנפש שלנו עצמנו צריכים למצוא את המגירה בלב של הסליחה. לא יהיה שלום בארץ בלי סולחה, בלי הסליחה. לאף אחד לא יכול להיות שלום בלב בלי הסליחה.


     

    ''

     

    השמועות לגבי ישראל, ארה׳׳ב ודאע׳׳ש הן לא טובות... אנשים אינטליגנטים ותרבותיים יכולים לפתור בעיות סבוכות על כוס קפה. 

     

     

    1.אני לא דיברתי על טינה ולא על רצון לנקום,ויחד  עם החינוך לשלום, יש להביט את המציאות  בעיניים מפוכחות.

    אני לא דוגל בהטלת פצצות למען שלום. אני דוגל בהטלת פצצות  כאקט הגנתי,לצורך הצלת חיי ילדי וחיי  חפים אחרים [צדק או לא צדק ].

    2. אני לא אמרתי שאין פלשתינים שרוצים שלום, ידי תמיד מושטת אליהם לשלום ולא למלחמה. 

    3. בענין אנסים ופדופילים, . אני יכול רק להציע לחייב אותם לקבל זריקה כל שבוע שתשחרר אותם מהליבידו, או לחילופין לתת להם אפשרות לניתוח לשינוי הזהות המינית [להוריד להם את החתיכה המיותרת, בהסכמתם ]. 

    אם יסכימו לסירוס בלתי הפיך, ניתן להתגמש מאוד ואפילו לשחרר אותם מהכלא. 

    4. גם השמועות על הבודהיסטים אינן טובות. דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    13/7/17 16:06
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-14 14:00:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-07-13 14:31:45

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 15:19:08

    צטט: דיןחממי 2017-07-12 09:52:59

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 07:12:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 

     

    ולכן דברייך המביעים ניטראליות וחוסר שיפוטיות כלפי הרוע בעולם, משפיעים על גורל היאזידים ועל גורל העם הסורי.

    העולם ממילא מתנהג כמו מסדר בודהיסטי טיבטי, ולא נוקט שום פעולה כנגד הרוע הזה ולא כנגד קבוצות הטרור באפריקה.

    אז על מה טענותייך ?

    את צריכה להיות מרוצה הרבה יותר ממני.

    על יתר דבריך אגיב בהמשך..  דין. 

     

    חמלה היא לא נייטרלית. חינוך לשלום הוא לא נייטרלי. 

    ״לא תהיה קורבן. לא תהיה תוקף. מעל לכל, לא תהיה זה שעומד מהצד.״ ~מוזיאון השואה בוושינגטון

     

    אתה דוגל בשימוש בפצצות על בני אדם וזאת דרכך להפסיק את האלימות בעולם.

    תסכתל על איש שלום כמו אלי ויזל. תמצא אדם אחד שאתה מכבד ושתוכל לקחת ממנו דוגמה אישית, אדם שלא שמר טינה ושלא רצה לנקום. 

     

    סיפור אמיתי: 

    באפריל שנת 1999, ילדה בשם איזבל סבלה קריסת איברים מטעות באבחנה של רופא משפחה. במקום לתבוע את הרופא, הם עבדו יחד איתו כדי להקים אירגון שמוקדש לשיפור יכולת האבחנה של רופאים. הסיפור של איזבל (אנגלית) במקום נקמה צרת עין, שיתוף פעולה שמטיב לאלפים. 

     

    בארץ היו יחסים לרוב טובים בין התושבים הפלסטינים והעולים. משנת תרפ׳׳ט ועד היום מסלימים את הקונפליקט. יש דרך להסלים קונפליקט ויש דרך להפחית קונפליקט ויש דרך לפחות לא להסלים את הקונפליקט, לפחות שלא יהיה יותר גרוע. 

     

    נגיד שמישהו אונס את הילד שלך. איך היית מציע לאותו אדם לנהוג? 

    נגיד שכולאים מישהו חף מפשע. 

    למשל, האיש הזה נידון למוות במשך 20 שנה על פשע שלא ביצע. 28 שנים בכלא. מה אתה מציע לו?

    האם פצצה היא הפיתרון לכל בעיית אי צדק? לכל טעות שאדם כלשהו עשה? 

     

    חברה הציעה ארבעה חודשים פג תוקף על כל עוול שעשו לנו. צריכים לסלוח לאדם, גם כשלא ניתן לסלוח על המעשה. בשביל שלוות הנפש שלנו עצמנו צריכים למצוא את המגירה בלב של הסליחה. לא יהיה שלום בארץ בלי סולחה, בלי הסליחה. לאף אחד לא יכול להיות שלום בלב בלי הסליחה.


     

    ''

     

    השמועות לגבי ישראל, ארה׳׳ב ודאע׳׳ש הן לא טובות... אנשים אינטליגנטים ותרבותיים יכולים לפתור בעיות סבוכות על כוס קפה. 

     

     

    1.אני לא דיברתי על טינה ולא על רצון לנקום,ויחד  עם החינוך לשלום, יש להביט את המציאות  בעיניים מפוכחות.

    אני לא דוגל בהטלת פצצות למען שלום. אני דוגל בהטלת פצצות  כאקט הגנתי,לצורך הצלת חיי ילדי וחיי  חפים אחרים [צדק או לא צדק ].

    2. אני לא אמרתי שאין פלשתינים שרוצים שלום, ידי תמיד מושטת אליהם לשלום ולא למלחמה. 

    3. בענין אנסים ופדופילים, . אני יכול רק להציע לחייב אותם לקבל זריקה כל שבוע שתשחרר אותם מהליבידו, או לחילופין לתת להם אפשרות לניתוח לשינוי הזהות המינית [להוריד להם את החתיכה המיותרת, בהסכמתם ]. 

    אם יסכימו לסירוס בלתי הפיך, ניתן להתגמש מאוד ואפילו לשחרר אותם מהכלא. 

    4. גם השמועות על הבודהיסטים אינן טובות. דין. 

     

    1. לא אמרתי שאין שום מקום לשימוש בכוח. השימוש בכוח צריך להיות באופן הכי מאופק שניתן בכל מצב. בכל סיטואציה של קונפליקט, צריכים לחשוב איך להפחית את האלימות, איך להפחית את הסכסוך ואיך להשכין שלום. 

    ספק אם הטלת פצצה היא אקט הגנתי. הטלת פצצה היא אקט אגרסיבי ולכן יש טייסים שסירבו לעשות את זה. 

    התיוג ״הגנתי״ על גבי ״פצצה״ הוא תיוג מטעה ולא נכון. ״פצצה״, להבנתי, אינה בסיס תקף לתיוג ״הגנתי״. 

    בקיצור, אין דבר כזה פצצה הגנתית כמו שאין בן של עקרה או צב עם פרווה. 

     

    2. חשוב להשקיע איפה שהאפשרות לשלום קיימת. היום, כדי להפיל ״פצצות הגנתיות״ לכאורה, שמשתלמות -- למישהו -- כלכלית, פוגעים במאמצים לשלום באופן יזום עם כל מיני תחבולות ״הגנתיות״. 

    זה מאוד קל לפגוש פלסטינים ולשוחח איתם ישירות. יש המון קבוצות מפגש מכל מיני סוגים. למה שלא תצטרף למפגש של ״לוחמים לשלום״ ותספר לנו מה שמעת ומה למדת? תלך להקשיב. תשאל את השאלות שמטרידות אותך ותשמע איך אחרים ענו לשאלות האלה או לשאלות דומות בעצמם, לעצמם. 

     

    לי אישית אין ״אויב״ פלסטיני. יש לי חברים פלסטינים. אל תושיט ״יד״ תיאורטית. לך תושיט יד. תלחץ יד. 

     

    3. לא דיברתי על טיפול באנסים. דיברתי על אלימות כ״פיתרון״ לאלימות. אלימות לא פותרת אלימות. העיקרון לגבי אנס הוא אותו עיקרון לגבי עם. צריכים פירוק נשק בכל הרמות. מתחילים עם ״פירוק נשק פנימי״. אפשר להשתחרר מכמיהות עזות. הכמיהה המינית היא החזקה ביותר והקשה ביותר להשתחרר ממנה. אנשים לחלוטין מזוהים עם המיניות שלהם. אבל אפשר גם ואפילו להשתחרר מהכמיהה הזאת. זה לא שאי אפשר לקיים יחסים. דומה הדבר לאוכל. אנשים אוכלים גם כשהם לא מכורים לאוכל. ההתמכרות, הכמיהה המוגזמת היא הבעיה. זאת בעיית חמדנות תודעתית שמביאה תסכול והרבה חוסר סיפוק שרודף רגע קצר של ״סיפוק״. גם אלימות היא סוג של התמכרות. התמכרות היא פשוט הרגל תודעתי לא טוב וניתן, במאמץ ובהשקעה ובהתמדה ובסבלנות, לשנות הרגל תודעתי. 

     

    4. תפסיק להפיץ שמועות בדויות על בודהיסטים. תפסיק לשנוא דתות ועמים. (סבאלה, אל תשנא דתיים ותחמול על פושעים.) מומלץ להתקרב לאותו מושא שאתה שונא ומרחיק ולהכיר מקרוב. למשל, התרופה הטובה ביותר לאנטישמיות היא לצאת ולהכיר יהודים. התרופה הטובה ביותר לגזענות היא לעשות היכרות עם האנשים שאנחנו שונאים. כמו שהרב יונתן זקס מסביר, הדבר המפליא כשאנחנו פוגשים אדם לגמרי שונה מאיתנו, הוא שאנחנו מגלים עד כמה אנחנו בעצם דומים.

     

    מצאתי משהו יפה היום: מוזיאון האמפתיה:

     

    ''


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/7/17 10:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-19 10:03:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בענייני זהות, ממליצה על הספר של אייה קמה ayya khema: 

    being nobody going nowhere

     

    ״אנחנו צריכים להיות דקים כמו מצה.״ ~חסיד מחסידי אלכסנדר שפגשתי


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/7/17 12:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-07-19 12:22:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-07-14 14:00:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-13 14:31:45

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 15:19:08

    צטט: דיןחממי 2017-07-12 09:52:59

    צטט: חנה וייס 2017-07-12 07:12:37

    צטט: דיןחממי 2017-07-11 22:47:25

    צטט: חנה וייס 2017-07-11 15:53:24

    נ.ב. אני מסכימה איתך שהישועה לאנושות לא תבוא דווקא מהדת היום. חינוך חילוני למוסר (על פי מדע ועל פי השכל הישר) וחיבוק המוסר החילוני, כמו שיהודי דתי מחבק את התורה, הכרחיים. 


     

    אין תשועה ולא גאולה בשום דת [גם לא תהיה ], לרבות בדת הפונדמנטליסטית הנקראת  "חילוניזם ". 

    המילה  "מוסר חילוני  " נטולת כל משמעות לוגית, מכיון שמוסר איננו ענין קבוצתי.

    מוסר הוא בתחום ממלכתו ושיפוטו של האינדבדואל בלבד, ואידך זיל.. דן. 

     

    מחשבה דיבור והתנהגות של הפרט משפיעים על הזולת. 

    שום אדם אינו אי. 

     

    ולכן דברייך המביעים ניטראליות וחוסר שיפוטיות כלפי הרוע בעולם, משפיעים על גורל היאזידים ועל גורל העם הסורי.

    העולם ממילא מתנהג כמו מסדר בודהיסטי טיבטי, ולא נוקט שום פעולה כנגד הרוע הזה ולא כנגד קבוצות הטרור באפריקה.

    אז על מה טענותייך ?

    את צריכה להיות מרוצה הרבה יותר ממני.

    על יתר דבריך אגיב בהמשך..  דין. 

     

    חמלה היא לא נייטרלית. חינוך לשלום הוא לא נייטרלי. 

    ״לא תהיה קורבן. לא תהיה תוקף. מעל לכל, לא תהיה זה שעומד מהצד.״ ~מוזיאון השואה בוושינגטון

     

    אתה דוגל בשימוש בפצצות על בני אדם וזאת דרכך להפסיק את האלימות בעולם.

    תסכתל על איש שלום כמו אלי ויזל. תמצא אדם אחד שאתה מכבד ושתוכל לקחת ממנו דוגמה אישית, אדם שלא שמר טינה ושלא רצה לנקום. 

     

    סיפור אמיתי: 

    באפריל שנת 1999, ילדה בשם איזבל סבלה קריסת איברים מטעות באבחנה של רופא משפחה. במקום לתבוע את הרופא, הם עבדו יחד איתו כדי להקים אירגון שמוקדש לשיפור יכולת האבחנה של רופאים. הסיפור של איזבל (אנגלית) במקום נקמה צרת עין, שיתוף פעולה שמטיב לאלפים. 

     

    בארץ היו יחסים לרוב טובים בין התושבים הפלסטינים והעולים. משנת תרפ׳׳ט ועד היום מסלימים את הקונפליקט. יש דרך להסלים קונפליקט ויש דרך להפחית קונפליקט ויש דרך לפחות לא להסלים את הקונפליקט, לפחות שלא יהיה יותר גרוע. 

     

    נגיד שמישהו אונס את הילד שלך. איך היית מציע לאותו אדם לנהוג? 

    נגיד שכולאים מישהו חף מפשע. 

    למשל, האיש הזה נידון למוות במשך 20 שנה על פשע שלא ביצע. 28 שנים בכלא. מה אתה מציע לו?

    האם פצצה היא הפיתרון לכל בעיית אי צדק? לכל טעות שאדם כלשהו עשה? 

     

    חברה הציעה ארבעה חודשים פג תוקף על כל עוול שעשו לנו. צריכים לסלוח לאדם, גם כשלא ניתן לסלוח על המעשה. בשביל שלוות הנפש שלנו עצמנו צריכים למצוא את המגירה בלב של הסליחה. לא יהיה שלום בארץ בלי סולחה, בלי הסליחה. לאף אחד לא יכול להיות שלום בלב בלי הסליחה.


     

    ''

     

    השמועות לגבי ישראל, ארה׳׳ב ודאע׳׳ש הן לא טובות... אנשים אינטליגנטים ותרבותיים יכולים לפתור בעיות סבוכות על כוס קפה. 

     

     

    1.אני לא דיברתי על טינה ולא על רצון לנקום,ויחד  עם החינוך לשלום, יש להביט את המציאות  בעיניים מפוכחות.

    אני לא דוגל בהטלת פצצות למען שלום. אני דוגל בהטלת פצצות  כאקט הגנתי,לצורך הצלת חיי ילדי וחיי  חפים אחרים [צדק או לא צדק ].

    2. אני לא אמרתי שאין פלשתינים שרוצים שלום, ידי תמיד מושטת אליהם לשלום ולא למלחמה. 

    3. בענין אנסים ופדופילים, . אני יכול רק להציע לחייב אותם לקבל זריקה כל שבוע שתשחרר אותם מהליבידו, או לחילופין לתת להם אפשרות לניתוח לשינוי הזהות המינית [להוריד להם את החתיכה המיותרת, בהסכמתם ]. 

    אם יסכימו לסירוס בלתי הפיך, ניתן להתגמש מאוד ואפילו לשחרר אותם מהכלא. 

    4. גם השמועות על הבודהיסטים אינן טובות. דין. 

     

    1. לא אמרתי שאין שום מקום לשימוש בכוח. השימוש בכוח צריך להיות באופן הכי מאופק שניתן בכל מצב. בכל סיטואציה של קונפליקט, צריכים לחשוב איך להפחית את האלימות, איך להפחית את הסכסוך ואיך להשכין שלום. 

    ספק אם הטלת פצצה היא אקט הגנתי. הטלת פצצה היא אקט אגרסיבי ולכן יש טייסים שסירבו לעשות את זה. 

    התיוג ״הגנתי״ על גבי ״פצצה״ הוא תיוג מטעה ולא נכון. ״פצצה״, להבנתי, אינה בסיס תקף לתיוג ״הגנתי״. 

    בקיצור, אין דבר כזה פצצה הגנתית כמו שאין בן של עקרה או צב עם פרווה. 

     

    2. חשוב להשקיע איפה שהאפשרות לשלום קיימת. היום, כדי להפיל ״פצצות הגנתיות״ לכאורה, שמשתלמות -- למישהו -- כלכלית, פוגעים במאמצים לשלום באופן יזום עם כל מיני תחבולות ״הגנתיות״. 

    זה מאוד קל לפגוש פלסטינים ולשוחח איתם ישירות. יש המון קבוצות מפגש מכל מיני סוגים. למה שלא תצטרף למפגש של ״לוחמים לשלום״ ותספר לנו מה שמעת ומה למדת? תלך להקשיב. תשאל את השאלות שמטרידות אותך ותשמע איך אחרים ענו לשאלות האלה או לשאלות דומות בעצמם, לעצמם. 

     

    לי אישית אין ״אויב״ פלסטיני. יש לי חברים פלסטינים. אל תושיט ״יד״ תיאורטית. לך תושיט יד. תלחץ יד. 

     

    3. לא דיברתי על טיפול באנסים. דיברתי על אלימות כ״פיתרון״ לאלימות. אלימות לא פותרת אלימות. העיקרון לגבי אנס הוא אותו עיקרון לגבי עם. צריכים פירוק נשק בכל הרמות. מתחילים עם ״פירוק נשק פנימי״. אפשר להשתחרר מכמיהות עזות. הכמיהה המינית היא החזקה ביותר והקשה ביותר להשתחרר ממנה. אנשים לחלוטין מזוהים עם המיניות שלהם. אבל אפשר גם ואפילו להשתחרר מהכמיהה הזאת. זה לא שאי אפשר לקיים יחסים. דומה הדבר לאוכל. אנשים אוכלים גם כשהם לא מכורים לאוכל. ההתמכרות, הכמיהה המוגזמת היא הבעיה. זאת בעיית חמדנות תודעתית שמביאה תסכול והרבה חוסר סיפוק שרודף רגע קצר של ״סיפוק״. גם אלימות היא סוג של התמכרות. התמכרות היא פשוט הרגל תודעתי לא טוב וניתן, במאמץ ובהשקעה ובהתמדה ובסבלנות, לשנות הרגל תודעתי. 

     

    4. תפסיק להפיץ שמועות בדויות על בודהיסטים. תפסיק לשנוא דתות ועמים. (סבאלה, אל תשנא דתיים ותחמול על פושעים.) מומלץ להתקרב לאותו מושא שאתה שונא ומרחיק ולהכיר מקרוב. למשל, התרופה הטובה ביותר לאנטישמיות היא לצאת ולהכיר יהודים. התרופה הטובה ביותר לגזענות היא לעשות היכרות עם האנשים שאנחנו שונאים. כמו שהרב יונתן זקס מסביר, הדבר המפליא כשאנחנו פוגשים אדם לגמרי שונה מאיתנו, הוא שאנחנו מגלים עד כמה אנחנו בעצם דומים.

     

    מצאתי משהו יפה היום: מוזיאון האמפתיה:

     

     

    =.קיומן של קבוצות אינטרסים [מדינות ],לא איפשר לא מאפשר ולא יאפשר שלום עולמי.

    שימוש בכח מתחייב ,רק שהשונא פועל באלימות  [כולל הסתה לאלימות ]. 

    =. התגובות הרפות  כלפי מחוללי האלימות השנאה והגזענות בעולם  היא  היא החוסר המידתיות, ולא הטלת הפצצה על ראשי דעא "ש.  

    =. ראינו ולמדנו, שזה בכלל לא משנה לפושעים מי הם קרבנותיהם.

    הם ממילא זקוקים לאלימות כדי לפתור בעיות וסכסוכים  שבתוך אשיותם  [כל דור ודור והטמאים שבו ],ולא הסכמתו של הקרבן ללכת בשקט לתא הגאזים  ולא דמעותיו , לא משנה להם כקליפת השום.

    אם יגיש להם כוס חלב עם קוראסון,מבחינתם הוא ממילא ממלא תפקידו לשרת את קלגסיו. 

    ולכן אני מודיע לך חגיגית, שגם אם הטלת פצצה על ראשי הרוצחים איננה משתלמת לי כלכלית ולא  משתלמת משום בחינה שהיא, אני מחייב את הטלתה  בשם הצדק, בשם החמלה, בשם הקרבנות בעתיד , ובשם האלוהים שלי [לא שלך ].

    =גם  הטלת פצצה גרעינית כתגובה על ירי טיל כימי  בודד לתל אביב, היא אקט הגנתי. 

    =אינני שונא אפילו לא איש אחד בעולם.

    אני מחייב תגובות קשות כנגד הרוע, מתוך חמלה לקרבנות בעבר, בהווה ובעתיד.

    סכום :

    שליטי העולם החפשי בתגובותיהם הרפות וההססניות כלפי הרוע, מביאים בכך לידי בטוי את תפישתם הבודהיסטית.

    התוצאה  הקטסטרופלית לפנינו בכל מקום כמעט, באפריקה, בסוריה, בצפון קוראה, באוקראינה וגם כאן בארץ כנען.

    מסקנה : צריך סוף כל סוף לנטוש את הנטיה לבודהיזם, ולהתחיל להילחם באמת ובכל הכח, מול מפיצי האלימות והסבל בעולם.

    וכשאני מדבר על אלימות, אני מתכוון רק למי שפותח בסבב אלים,,בשום אופן לא על מי שנלחם מלחמת מגן.

    נב. אני שולל  לגמרי מלחמת יש ברירה, ומחיב רק מלחמות שבאות להגן על חיי בני אדם.

    אבל אם נגזרת עלינו מלחמה בגלל האלימות של האויב, אני בעד מלחמה דורסנית מאוד .

    מבחינתי :

    לאחר שהזהרנו את האזרחים הפלשתינים מההתקפה הצפויה ונתנו להם פרק זמן לפנות את השטח, אני יכול להסכים על הפיכת איזור הלחימה  במחבלים לתל חרבות,  או לערימת אבק ופיח [מי שלא הסכים להתפנות, דמו בראשו ובראש המחבלים בלבד ]. .

     

    זה הוא המוסר שלי, זה הוא הצדק, זו היא האמת. 

     דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    19/7/17 14:26
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-19 14:38:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חנה, איך עדיין לא הצלחת להבין שדת היא מניע לאלימות. (כל דת).

    למה ?

    דת נוצרת כשמוצאים משהו אחר להאמין בו. אחר ממה שהאמינו עד אז.

    לכן, מטבע הדברים, דת היא משהו קיצוני מול משהו אחר שהחליפה.

    זה כמו 

    שנטיה מינית הפוכה לנטיית הרוב היא קיצוניות, וזה הקשר לדת (בנוסח שכאן).
    האם הומואיות היא פוליתאיזם או מונותאיזם קשה לדעת.
    בעוד שלפולי אין בעיה להוסיף עוד אל ועוד אל, המונו זה וריאציות שונות לאותו אל.
    דתיינו חושדים בהומואים שהם פולי - ומכאן טירופם,
    והם מונעים שמחה וחיים מאנשים כמוהם בפני האל.

    את רוצה שלום ?
    עליך לוותר על הדתות ראשית לכל.

    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה