כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    lior peleg
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זהבהחן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מסתכל סביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ירוןפז1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    AssafPatir
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רחלי בן-צור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נעם דימנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מגנומטרים על "כבישים אדומים"

    22/7/17 13:23
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-22 23:01:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ כבישים אדומים, הר הבית, אגו, מגנומטרים ]

    כאשר אנחנו עולים על "כביש אדום" – שכבר ראה תאונות קטלניות לרוב – איננו יודעים כיצד נצא ממנו, אם בכלל, ואם יידרש לכך אמבולנס. "כבישים אדומים", קובעת עמותת "אור ירוק", מתאפיינים לרוב בנתיב נסיעה אחד לכל כיוון, ללא הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. בכבישים הללו קיימים שוליים צרים למדי או לא קיימים בכלל, ובחלק מהקטעים אין תאורה מלאה. בשל כך, הכניסות והיציאות ליישובים הנמצאים לצדי הקטעים הללו מסוכנות ולא מוסדרות, באופן המסכן את המשתמשים בדרך. זאת ועוד, ריבוי כלי הרכב על הכבישים הללו, אינו הולם את התשתית בכבישים הללו. לדוגמא: כביש 79, תוכנן לפני כ-40 שנים להכיל 7,000 כלי רכב בממוצע בכל יום. למרות שהכביש לא ערוך לכמות כזו של כלי רכב, היום כבר נוסעים בו כ-30 אלף כלי רכב ביום. בכבישים האדומים נהרגים מדי שנה עשרות אנשים בתאונות קטלניות.


    ממשלת ישראל ומשרד התחבורה מעולם לא כינסו קבינט כלשהו לדון בנושא עתיר נפגעים זה. תאונות דרכים אינן נושא מעניין כיוון שהן תוצאה של "כוחות עליונים", אף שעלותן למדינה גבוהה מאד. בכל אחת מ-4 השנים 2007-2004 הגיעו כלל הוצאות המדינה על תאונות דרכים לכ-16 מיליארד ₪ (בכל שנה!). ובכל זאת, אין אפילו יום זיכרון אחד לציון נפגעי תאונות הדרכים, שהם רבים בהרבה מנפגעי פעולות איבה.


    במהלך חמישים השנים מאז "אוחדה" ירושלים ועברה לשליטת ישראל, התרחש פיגוע טרור אחד בלבד על הר הבית, אף שהאזור ידוע ב"נפיצותו". במסגרת הפיגוע נהרגו שני שוטרים ושלושה מחבלים שהגיעו מאום אל-פאחם. שני הרוגים בתאונת דרכים, או אפילו חמישה, לא היו מעוררים תשומת-לב, ומרגשים, מעבר לאייטם טלוויזיוני שישודר מספר פעמים ויישכח. שום קבינט אמרנו לא היה מתכנס, והמעניין מכול: לא היו מוצבים מגנומטרים על הכביש בכדי למנוע כניסת רכבים לא מתאימים או נהגים במצב בלתי כשיר, ונתניהו לא היה שולח הודעת השתתפות למשפחות. לפנינו אירוע טריוויאלי חסר חשיבות לאומית שאין בו אשמים – למעט הנהג הפוגע – ושאינו מצריך תגובה מעבר לחקירת אגף התנועה של המשטרה.


    לא כך בעניין הפיגוע בהר הבית. שם בוצעה אומנם פעולת טרור אחת במהלך 50 שנים (!!!) שהסתיימה בשני הרוגים, ומיד הוצבו מגנומטרים. זו אינה תאונת דרכים מטופשת עם כמה הרוגים וכמה פצועים; כאן עומדת למבחן האונות הלאומית שלנו. אם לא נגיב בעוצמה – נושמד. מר גבר-גבר הבהיר, שללא מגנומטרים לא נוכל להמשיך, ועלינו להיות נחושים; מר גבר-גבר-גבר גיבה אותו בקול הבס המאיים שלו; מרת ירושלים צעקה שאין מה לדבר – אנחנו נראה להם; ומר סיפוח הודיע שאנחנו באמת נראה להם, אבל זוהי רק ההתחלה. כאשר נדרש הקיסר – ששב לאיטו מביקור בחו"ל – לחוות את דעתו, הוא ודאי לא יכול היה להיות "רך" מאלה שלפניו, והבהיר שהמגנומטרים לא יוסרו ייקוב הדין את ההר. קולות ההיגיון (היו גם) נדחו אחר כבוד.


    עכשיו נחזור אל הכבישים האדומים, שאין בהם מגנומטרים הדרושים שם מזה שנים. אליהם אתם יודעים כיצד תיכנסו, אבל לא כיצד תצאו, גם אם בכוונתכם לנסוע בזהירות יתרה ולהתבונן בשבע עיניים לכל עבר. לא כך בהר הבית, שלאחר חמישים שנים התחולל בו אירוע טרור בודד: המגנומטרים הוצבו מיד, איש לא ייכנס מבלי לעבור דרכם, ואם יידרש גיוס של כול אנשי המשטרה, משמר הגבול ויחידות צבאיות – אז נגייס. כאן עומדת למבחן, צריך להדגיש פעם נוספת, גבריותנו, זכרותנו וכושר ההרתעה שלנו. "הערבים מבינים רק כוח" אנחנו מבינים "עוד יותר כוח מהם", והאם כזונה יעשו את רחבת הר הבית?


    הגענו אל תוצאות-הביניים: הצבנו כוחות משטרה וכוחות אחרים רבים מאד, שניצלו במהלך כל היום תחת השמש הקופחת ועלו לנו ממון רב; נהרגו שלושה פלסטינים ומאות נפצעו; נרצחו 3 יהודים בחלמיש ושוטרים אחדים נפצעו; והעיקר, כבודנו וכושר הרתעתנו – הפכו לפארסה. ידענו איך נכנסים לזירה, אבל לא היה לנו מושג כיצד נצא ממנה, אם בכלל. אחדים יצאו באמבולנסים ורבים אחרים עדיין לא יצאו.


    ושוב אל הכבישים האדומים, שלכאורה שימשו עבורנו מטאפורה. לא ולא. הקשר בין שני הנושאים הוא ענייני בתכלית. הצורך לבלוע עוד ועוד שטחים, להתנחל בהם בדרך למדינה דו לאומית בעלויות של מיליארדים, קשור ללא הפרד אל העובדה שאיננו מטפלים בכבישים האדומים והופכים אותם לבטוחים. זה בעצם די מובן: אם אנחנו הופכים את קיומה של מדינת ישראל לדבר בלתי בטוח בעליל עבור כל אזרחיה, מה הטעם להשקיע בכמה כבישים אדומים שוליים?


    הרוגי תאונות הדרכים אינם פועל יוצא של "כוחות עליונים". תפיסת הכוחות העליונים באה להסתיר כוחות ארציים השייכים למנהיגות מנופחת-אגו ורדופת שואה. המנהיגות הכוחנית הזאת לא תעניק את הכבוד הראוי לנפגעי הכבישים האדומים, שבהם אתה יודע כיצד תיכנס, אבל לעולם לא תדע כיצד תצא, והיא תוסיף להוביל אותנו למלחמות שמהן בהחלט אין אפשרות לצאת גם אם רוצים.

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מגנומטרים על "כבישים אדומים""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    22/7/17 23:01
    0
    דרג את התוכן:
    2017-07-22 23:06:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האמת הקשה . לא הכבישים אשמים הנהגים. ראיתי נהגים מפגרים עוקפים בשולי כביש מימין, עוקפים בכביש דו חד מסלולי לכל כיוון בפסי הפרדה ומתרסקים והורגים משפחות ברכב שבא ונסע לתומו, שלא נדבר על הנסיעה הפרועה של ערביי הגליל והדרום גם שמספרים באוכלוסיית  הנהגים בקושי 15 אחוז הם מחזיקים במובלעות כבישים בצפון ובדרום, 80 אחוז מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים . מה שאומר
    תחת שמדינת ישראל תבצע עושק נהגים ותעשיר את מקורבי השרים המתפעלים את מצלמות המהירות והמצלמות בצמתים מוטב שניידות התנועה ידרשו ללכוד עבריינים כבדים המבצעים עבירות קוטלות חיים כול נהג רואה את הנהגים הללו המבצעים חרקות, עוקפים בלי לאותת מזגזגים בים הרכבים בחריקת צמיגים אינם שומרים מרחק מהרכב מולם נצמדים לפגוש האחורי שלו ומאותתים לו בפראות לסטות מהנתיב עוקפים מימין בשולי הכביש עוקפים תורי מכוניות בפקקים בשוליים. אלה נהגים שיש להוריד מהכביש לאלפים. מה כן עושה המשטרה עצורת נהגים על חגורה פנס מקולקל ומיני עבירות שהן הזויות לחלוטין. גם בכביש צר אם עליו נוהגים נהגים סבירים אינם חמומי מוח ניתן לנסוע בשקט ובבטחה.   הבעיה בנהגים. 

    זה באשר לתאונות וכו.

     

     
    ולמטאפורה , עובדות ולא הזיות.

     

    לא מאות פלסטיניאים נפצעו בקושי כמה עשרות באשר להרוגים אין לדעת אם לא נהרגו בריב חמולות או שיכורים באחד הכפרים, תופעה מאוד נפוצה במגזר הערבי.

     

    איש לא חקר את הנושא והדיווחים של הערבים השקרנים בעבר על מוות הוכיחו שמנו גם כאלה שקבלו התקפי לב או סתם נרצחו על רקע רומנטי .

     

    .
    מגנומטרים הכרחיים ,

     

    מקום המשמש להסליק נשק ותחת רבונות ישראל צריך להיות מקום שניתן לאבטח בו את כוחות ביטחון השוהים במקום.

     

    אין סיבה לאבטח בביהמ"ש שופטים, מפני עבריינים ולבקש מהמבקרים בביהמ"ש להסיר גם את החגורה ולעבור בידוק קפדני, שערבים מרצחים לא יעברו בידוק ויהוו סיכון לחיילי צה"ל ובפרט ללוחמי מ.ג.ב . במה בדיוק שונים השופטים שצריך לשים סביבם חגורות הגנה ובידוק , משוטרים? בגלל ששם מדובר במרצחים יותר מסוכנים אז לוותר להם??


     

     
    למה דמם של השוטרים הפקר?

     
    הערבים יודעים היטב לעמוד בתור לבידוק בביטוח לאומי ולעבור בדיקות  מגנומטורים , וכן יודעים יתר ערבי ירדן, תורכיה , ערב הסעודית לעבור בידוק קפדני במקומות "הקדושים " להם.ולעמוד בשקט הס בלי לעשות בעיות כי הם יודעים כי ישחטו בהמון ובששון אותם שליטי ירדן תורכיה וערב הסעודית אם יבצעו מהומות.

     


     

    הנוכלים הללו השקרנים כול ניסיונם להשפיל את ישראל ולהוכיח שלהם יש בעלות על הר הבית זו ארצנו וזה שטח ישראלי. יש להם מסגד כמו שיש להם ביטוח לאומי ועוברים בידוק יעברו בידוק לא מתים מזה . 
    להיכנע לטרור זו מומחיות הסמאלנים. . 


    --
    החיים על כדור הארץ קצרים גיהוק של השמש ולא יהיו עוד חיים כאן . לכן על הסמאלנים לחדול להציק לחיים התבונתיים בארץ העם היהודי .


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מגנומטרים על "כבישים אדומים""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה