כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5575)

    shulamit
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ליריתוש
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kimchid
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gubi's world
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    קרן אלמוג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שרון קדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimi79
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דיןחממי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק יט: אֶהֱבוּ אֶת אֹיְבֵיכֶם

    31/10/17 14:07
    1
    דרג את התוכן:
    2017-11-10 15:00:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ חומר למחשבה, אֶהֱבוּ אֶת־אֹיְבֵיכֶם בתנ׳׳ך, לאהוב את אויביך, הרב ישוע, ישוע, זהות יהודית, הלחי השנייה ביהדות, הלחי השנייה, טרולים בקפה דה מרקר, טרולים ברשת, טרוליזם, טרולינג ]

     

    אצלנו? אֶהֱבוּ אֶת־אֹיְבֵיכֶם? זה לא יכול להיות. 

     

    ''

     

    הבאנרים בקפה דה מרקר קוראים לנו לנטוש טרוליזם: 

     

    ''

    כיצד נלחמים בבריונות ברשת?

     

    ''

    מה ישוע היה עושה?

     

    כן, גם ישוע היה יהודי. מטובי בנינו. מה לעשות? למה לטמון את הראש בחול ולבכות, למה ללבוש שק אבלים עם חופן אפר על הראש, כשאפשר לשמוח בשמחת הזולת ולהתגאות? 

     

    ישוע (ישו הנוצרי) בתלמוד - וויקיפדיה

    ישוע: אהבו את אויביכם

     

    הבאנרים הציעו, אז הלכתי לחפש. הנוצרים והמורמונים דואגים לנו...

     

    מצאתי ״אֶהֱבוּ אֶת־אֹיְבֵיכֶם״ - ציטוטים מהתנ׳׳ך ומהברית החדשה. 

     

    לאהוב את אויביך:

    30 פסוקים מהתנ׳׳ך ומהברית החדשה

    25 פסוקים מהתנ׳׳ך ומהברית החדשה

     

    אציג כאן רק מה שהתנ׳׳ך אומר על ״אֶהֱבוּ אֶת־אֹיְבֵיכֶם״, פנינים מהתנ׳׳ך שמשו חברינו רֵעֵינוּ הנוצרים:

     

    שמות כג

    ה כִּי-תִרְאֶה חֲמוֹר שֹׂנַאֲךָ, רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ, וְחָדַלְתָּ, מֵעֲזֹב לוֹ--עָזֹב תַּעֲזֹב, עִמּוֹ. 

     

    שמואל א׳ כד

      ד וַיֹּאמְרוּ אַנְשֵׁי דָוִד אֵלָיו, הִנֵּה הַיּוֹם אֲשֶׁר-אָמַר יְהוָה אֵלֶיךָ הִנֵּה אָנֹכִי נֹתֵן אֶת-איביך (אֹיִבְךָ) בְּיָדֶךָ, וְעָשִׂיתָ לּוֹ, כַּאֲשֶׁר יִטַב בְּעֵינֶיךָ; וַיָּקָם דָּוִד, וַיִּכְרֹת אֶת-כְּנַף-הַמְּעִיל אֲשֶׁר-לְשָׁאוּל--בַּלָּט.   ה וַיְהִי, אַחֲרֵי-כֵן, וַיַּךְ לֵב-דָּוִד, אֹתוֹ--עַל אֲשֶׁר כָּרַת, אֶת-כָּנָף אֲשֶׁר לְשָׁאוּל.   ו וַיֹּאמֶר לַאֲנָשָׁיו חָלִילָה לִּי מֵיְהוָה, אִם-אֶעֱשֶׂה אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה לַאדֹנִי לִמְשִׁיחַ יְהוָה--לִשְׁלֹחַ יָדִי, בּוֹ:  כִּי-מְשִׁיחַ יְהוָה, הוּא.   ז וַיְשַׁסַּע דָּוִד אֶת-אֲנָשָׁיו בַּדְּבָרִים, וְלֹא נְתָנָם לָקוּם אֶל-שָׁאוּל; וְשָׁאוּל קָם מֵהַמְּעָרָה, וַיֵּלֶךְ בַּדָּרֶךְ.  {ס}   ח וַיָּקָם דָּוִד אַחֲרֵי-כֵן, וַיֵּצֵא מן המערה (מֵהַמְּעָרָה), וַיִּקְרָא אַחֲרֵי-שָׁאוּל לֵאמֹר, אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ; וַיַּבֵּט שָׁאוּל אַחֲרָיו, וַיִּקֹּד דָּוִד אַפַּיִם אַרְצָה וַיִּשְׁתָּחוּ.  {ס}   ט וַיֹּאמֶר דָּוִד לְשָׁאוּל, לָמָּה תִשְׁמַע אֶת-דִּבְרֵי אָדָם לֵאמֹר:  הִנֵּה דָוִד, מְבַקֵּשׁ רָעָתֶךָ.  י הִנֵּה הַיּוֹם הַזֶּה רָאוּ עֵינֶיךָ, אֵת אֲשֶׁר-נְתָנְךָ יְהוָה הַיּוֹם בְּיָדִי בַּמְּעָרָה, וְאָמַר לַהֲרָגְךָ, וַתָּחָס עָלֶיךָ; וָאֹמַר, לֹא-אֶשְׁלַח יָדִי בַּאדֹנִי--כִּי-מְשִׁיחַ יְהוָה, הוּא.   יא וְאָבִי רְאֵה--גַּם רְאֵה אֶת-כְּנַף מְעִילְךָ, בְּיָדִי:  כִּי בְּכָרְתִי אֶת-כְּנַף מְעִילְךָ וְלֹא הֲרַגְתִּיךָ, דַּע וּרְאֵה כִּי אֵין בְּיָדִי רָעָה וָפֶשַׁע וְלֹא-חָטָאתִי לָךְ--וְאַתָּה צֹדֶה אֶת-נַפְשִׁי, לְקַחְתָּהּ.   יב יִשְׁפֹּט יְהוָה בֵּינִי וּבֵינֶךָ, וּנְקָמַנִי יְהוָה מִמֶּךָּ; וְיָדִי, לֹא תִהְיֶה-בָּךְ.   יג כַּאֲשֶׁר יֹאמַר, מְשַׁל הַקַּדְמֹנִי, מֵרְשָׁעִים, יֵצֵא רֶשַׁע; וְיָדִי, לֹא תִהְיֶה-בָּךְ.

     

    ישעיהו מג

    יח אַל-תִּזְכְּרוּ, רִאשֹׁנוֹת; וְקַדְמֹנִיּוֹת, אַל-תִּתְבֹּנָנוּ. 

     

    עובדיה א

    יב וְאַל-תֵּרֶא בְיוֹם-אָחִיךָ, בְּיוֹם נָכְרוֹ, וְאַל-תִּשְׂמַח לִבְנֵי-יְהוּדָה, בְּיוֹם אָבְדָם; וְאַל-תַּגְדֵּל פִּיךָ, בְּיוֹם צָרָה.  יג אַל-תָּבוֹא בְשַׁעַר-עַמִּי בְּיוֹם אֵידָם, אַל-תֵּרֶא גַם-אַתָּה בְּרָעָתוֹ בְּיוֹם אֵידוֹ; וְאַל-תִּשְׁלַחְנָה בְחֵילוֹ, בְּיוֹם אֵידוֹ.  יד וְאַל-תַּעֲמֹד, עַל-הַפֶּרֶק, לְהַכְרִית, אֶת-פְּלִיטָיו; וְאַל-תַּסְגֵּר שְׂרִידָיו, בְּיוֹם צָרָה. 

     

    משלי יד

    כט  אֶרֶךְ אַפַּיִם, רַב-תְּבוּנָה; וּקְצַר-רוּחַ, מֵרִים אִוֶּלֶת.

    ל  חַיֵּי בְשָׂרִים, לֵב מַרְפֵּא; וּרְקַב עֲצָמוֹת קִנְאָה.


    משלי כ

    כב  אַל-תֹּאמַר אֲשַׁלְּמָה-רָע; קַוֵּה לַיהוָה, וְיֹשַׁע לָךְ.

     

    משלי כד

    יז  בִּנְפֹל אויביך (אוֹיִבְךָ), אַל-תִּשְׂמָח; וּבִכָּשְׁלוֹ, אַל-יָגֵל לִבֶּךָ.
    יח  פֶּן-יִרְאֶה יְהוָה, וְרַע בְּעֵינָיו; וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ.

    יט  אַל-תִּתְחַר בַּמְּרֵעִים; אַל-תְּקַנֵּא, בָּרְשָׁעִים.
    כ  כִּי, לֹא-תִהְיֶה אַחֲרִית לָרָע; נֵר רְשָׁעִים יִדְעָךְ.

     

    משלי כה

    כא  אִם-רָעֵב שֹׂנַאֲךָ, הַאֲכִלֵהוּ לָחֶם; וְאִם-צָמֵא, הַשְׁקֵהוּ מָיִם.
    כב  כִּי גֶחָלִים--אַתָּה, חֹתֶה עַל-רֹאשׁוֹ; וַיהוָה, יְשַׁלֶּם-לָךְ.

     

    איוב לא

    כט  אִם-אֶשְׂמַח, בְּפִיד מְשַׂנְאִי; וְהִתְעֹרַרְתִּי, כִּי-מְצָאוֹ רָע.
    ל  וְלֹא-נָתַתִּי לַחֲטֹא חִכִּי-- לִשְׁאֹל בְּאָלָה נַפְשׁוֹ.

     

    בכבוד רב.

     

    --

    זהות יהודית משמעה קודם כל להיות בן אדם.

     

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

    זהות יהודית פרק ו': גלגולים

    זהות יהודית פרק ז': חמלה

    זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון

    זהות יהודית פרק ט': מדיטציה

    זהות יהודית פרק י':ֿ הלב

    זהות יהודית פרק יא: אדם

    זהות יהודית פרק יב: א''ב (כאן גם תמצאו קישורים נוספים שלי בנושא יהדות)

    זהות יהודית פרק יג: חמלה בפעולה -- רבנים אורתודוקסים

    זהות יהודית פרק יד: תיקון עולם

    זהות יהודית פרק טו: מי אני?

    זהות יהודית פרק טז: אור הגנוז

    זהות יהודית פרק יז: ואהבת לרעך כמוך

    זהות יהודית פרק יח: אנה פראנק

     

    --

    צריכים לרפא את הלב; אסור לשנוא

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יט: אֶהֱבוּ אֶת אֹיְבֵיכֶם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    31/10/17 14:56
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-06 02:42:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    Jewish Identity Chapter 19: Love Your Enemies

     

    Who? Us? Love your enemies? No way. 

     

     

    ''

     

     The banners on The Marker Café call to abandon trollism:

     

    ''

     

    ''

     

    Yes, Jesus was also Jewish. Among the best of us. What to do? Why hide your head in the sand and cry, why wear sackcloth with a fistful of ashes on your head, when you can rejoice in the joy of others and take pride instead? 

     

    Following the banner's suggestion, I searched. The Christians and Mormons are concerned for our well-being...

     

    I found "Love your enemies" Biblical quotations from the Old and New Testament: 

    30 Biblical quotations

    25 Biblical quotations

     

    Here I'll only post what the Old Testament says about "Love Your Enemies," pearls of wisdom from the Bible that our Christian friends have gathered for us: 

     

    Exodus 23:5

    If thou see the ass of him that hateth thee lying under its burden, thou shalt forbear to pass by him; thou shalt surely release it with him. 

     

    Samuel I 24:4-13

    4 And the men of David said unto him: 'Behold the day in which the LORD hath said unto thee: Behold, I will deliver thine enemy into thy hand, and thou shalt do to him as it shall seem good unto thee.' Then David arose, and cut off the skirt of Saul's robe privily.

    5 And it came to pass afterward, that David's heart smote him, because he had cut off Saul's skirt. 

    6 And he said unto his men: 'The LORD forbid it me, that I should do this thing unto my lord, the LORD'S anointed, to put forth my hand against him, seeing he is the LORD'S anointed.

    7 So David checked his men with these words, and suffered them not to rise against Saul. And Saul rose up out of the cave, and went on his way. 

     8 David also arose afterward, and went out of the cave, and cried after Saul, saying: 'My lord the king.' And when Saul looked behind him, David bowed with his face to the earth, and prostrated himself. 

    9 And David said to Saul: 'Wherefore hearkenest thou to men's words, saying: Behold, David seeketh thy hurt?

    10 Behold, this day thine eyes have seen how that the LORD had delivered thee to-day into my hand in the cave; and some bade me kill thee; but mine eye spared thee; and I said: I will not put forth my hand against my lord; for he is the LORD'S anointed.

    11 Moreover, my father, see, yea, see the skirt of thy robe in my hand; for in that I cut off the skirt of thy robe, and killed thee not, know thou and see that there is neither evil nor transgression in my hand, and I have not sinned against thee, though thou layest wait for my soul to take it.

    12 The LORD judge between me and thee, and the LORD avenge me of thee; but my hand shall not be upon thee.

     13 As saith the proverb of the ancients: Out of the wicked cometh forth wickedness; but my hand shall not be upon thee.

     

    Isaiah 43:18

    Remember ye not the former things, neither consider the things of old.

     

    Obadiah 1:12-14

    12 But thou shouldest not have gazed on the day of thy brother in the day of his disaster, neither shouldest thou have rejoiced over the children of Judah in the day of their destruction; neither shouldest thou have spoken proudly in the day of distress. 13 Thou shouldest not have entered into the gate of My people in the day of their calamity; yea, thou shouldest not have gazed on their affliction in the day of their calamity, nor have laid hands on their substance in the day of their calamity. 14 Neither shouldest thou have stood in the crossway, to cut off those of his that escape; neither shouldest thou have delivered up those of his that did remain in the day of distress.

     

    Proverbs 14:29-30

    29 He that is slow to anger is of great understanding; but he that is hasty of spirit exalteth folly.

    30 A tranquil heart is the life of the flesh; but envy is the rottenness of the bones.

     

    Proverbs 20:22

    22 Say not thou: 'I will requite evil'; wait for the LORD, and He will save thee.

     

    Proverbs 24:17-20

    17 Rejoice not when thine enemy falleth, and let not thy heart be glad when he stumbleth;

    18 Lest the LORD see it, and it displease Him, and He turn away His wrath from him.

    19 Fret not thyself because of evildoers, neither be thou envious at the wicked;

    20 For there will be no future to the evil man, the lamp of the wicked shall be put out.

     

    Proverbs 25:21-22

    21 If thine enemy be hungry, give him bread to eat, and if he be thirsty, give him water to drink;

    22 For thou wilt heap coals of fire upon his head, and the LORD will reward thee.


    Job 31:29-30

    29 If I rejoiced at the destruction of him that hated me, or exulted when evil found him--

    30 Yea, I suffered not my mouth to sin by asking his life with a curse.

     

    --

    To the above I would add Joseph's forgiveness of his brothers in Egypt Genesis 43:26-30, Genesis 45:1-8, 15 

     

    With great respect. 

     

    --

    Key words: [food for thought, love your enemies in the Bible, love your enemies, Rabbi Jesus, Jesus, Jewish identity, turning the other cheek in Judaism, turning the other cheek, trolls on The Marker Cafe, Internet trolls, trollism, trolling]

     

    Janna's Jewish Identity Series - Bilingual Posts (English follows Hebrew)

    Chapter 1: Altruism in Judaism
    Chapter 2: Einstein and Universal Responsibility 
    Chapter 3: I and Thou -- and We 
    Chapter 4: Jewish Renewal
    Chapter 5: Universal Ethics
    Chapter 6: Reincarnation
    Chapter 7: Compassion -- Hebrew only -- a translation of this page on Chabad.org  
    Chapter 8: Rabbi "I'll Be Walking" and Mindfulness of Speech
    Chapter 9: Meditation
    Chapter 10: The Heart

    Chapter 15: Who Am I?

    Chapter 16: Or Haganuz - Hidden Light

    Chapter 17: Love Thy Neighbor As Thyself

    Chapter 18: Anne Frank


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    31/10/17 15:15
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-01 03:03:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דן לא מאמין בנזירים עפים וגם לא בכוח הכובד. קשה לשכנע אותו בעובדות.

     

    ''
     

     

    ''

     

    ''

     

    צילומים של מתייה ריקאר

    נזירים עפים - מתייה ריקאר

     

    Photos by Matthieu Ricard

    Flying Monks - Matthieu Ricard


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    1/11/17 02:41
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-01 03:12:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כדי לפתח אושר בר-קיימא, שלווה פנימית, צריכים להשתחרר מדחייה, משינאה, מכעס, מהיגעלות. צריכים לפתח המון המון סבלנות כלפי הדברים ש״לא נעימים״ לנו. 

     

    אהבו את אויביכם, אהבת הזולת, ואהבת לרעך כמוך, כולנו חברים במשפחה אנושית אחת זאת תרופת נגד לדחייה, לשינאה, לכעס ולהיגעלות. 

     

    In order to develop lasting happiness, inner peace, we need to free ourselves of aversion, hatred, anger, disgust. We need a lot of patience for the things we "don't like." 

     

    Love your enemies, altruism, love your neighbor as thyself, we are all members of one human family are an antidote for aversion, hatred, anger, disgust. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    1/11/17 13:44
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-01 13:51:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ״אויבים״ או חברים? ״עבודה זרה״ או דרך מקבילה להארה, לשחרור מסבל ולאושר בר-קיימא? 

     

    ''

    לקט של ריצ׳רד הופר המכיל את חוכמתם של הסופים, היהודים, הטואיסטים, הבודהיסטים, ההינדואים והנוצרים במשך הדורות. ״מיסטיקנים, משוררים, קדושים וחכמים מהותיים״  מאת ריצ׳רד הופר

     

    כיצד משתחררים ממנטליות הקורבן? הקורבן שמצדיק ומבקש נקם ו״צדק״?

     

    ''

    ״אהבה היא שחרור מפחד״ מאת הפסיכיאטר האמריקאי ג׳רלד ג׳מפולסקי

     

    אהבה היא ההפך מפחד, ההפך מרתיעה. אהבה היא תרופת נגד לרתיעה, לדחייה, לשינאה, לכעס, להיגעלות.

     

    גוגל עשה משהו יפה מאוד בשביל הלווין השנה -- לא ממש שייך לפה, אבל אני סבורה שבארץ לא ראיתם, אז אני משתפת. אנחנו צריכים לאהוב ולהכליל לא רק את ״האויבים״ אלא גם את כל האנשים ״השקופים״. 

     

    ''

    http://www.youtube.com/watch?v=1PBkkHi_yeQ


    ''

    ״אחרית הימים״ מאת ריצ׳רד הופר

     

    תיאור הספר: בהתחשב באתגרים העומדים מול האנושות היום, מהרס סביבתי מוחלט ועד לאיום המתמשך של השמדה גרעינית, האם הפעם אנו באמת עומדים מול סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו? ואם נשרוד, האם עתידנו יהיה אוטופי או דיסטופי? המחבר בוחן את הנושאים הללו ומפרט את המסורות האסכטולוגיות של היהדות, הנצרות, האיסלאם, הבודהיזם, הזורואסטריאניזם, הגנוסטיסיזם והמאיה ונבואות אחרית הימים של תרבויות עתיקות אחרות. 

     

    ''

    מתוך ״אחרית הימים״ מאת ריצ׳רד הופר

     

    ״האדם לא טווה את מארג החיים, הוא בסך הכל סיב אחד בתוכו. כל מה שהוא עושה למארג הוא עושה לעצמו.״ ~צ׳יף סיאטל

     

    ״העולם מתנוון היום. שוחד ושחיתות רווחים. ילדים אינם מצייתים עוד להוריהם. כל אדם רוצה לכתוב ספר. זה ברור כי סוף העולם מתקרב במהירות.״ ~ לוח אשורי 2800 לפנה׳׳ס

     

    ״תמיד יש את אלה שרוצים לכבות את האור. בינתיים היינו ברי מזל. הם תמיד היו קצת פחות מהרוב.״ ~ דין קונץ


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    1/11/17 14:23
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-01 14:26:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "Enemies" or friends? "Idol worship" or a parallel path to enlightenment, to liberation from suffering and lasting happiness? 

     

    ''

     

    Richard Hooper's The Essential Mystics, Poets, Saints, and Sages is a treasury of quotes and passages from the great Sufi mystics, Buddhists, Hindus, Taoists, Jews, and Christians throughout the centuries.


    The Essential Mystics, Poets, Saints and Sages" by Richard Hooper"

     

    How do we free ourselves from the victim mentality? The victim who justifies and seeks vengeance and "justice"?

     

    ''

     

    Love Is Letting Go of Fear by the American psychiatrist Gerald Jampolsky

     

    Love is the opposite of fear, the opposite of cringing and recoiling. Love is an antidote to backing away, aversion, hatred, anger, disgust. 

     

    Google did something very nice for Halloween this year -- It doesn't really belong here, but I figure you haven't seen it in Israel, so I'm sharing. We need to love and include not only "enemies" but also all the "invisible" people.

     

     

    ''

    http://www.youtube.com/watch?v=1PBkkHi_yeQ


    ''

     

    The End of Days by Richard Hooper

     

    Book description: Considering the challenges humanity faces today, from total environmental destruction to the continuing threat of nuclear annihilation, could we really be facing the end of the world as we have known it this time? And, if we survive, will our future be utopian or dystopian? The author explores these issues, and then details the eschatological traditions of Judeo-Christianity, Islam, Hinduism, Buddhism, Zoroastrianism, Gnosticism, the Maya, and prophecies of the end in other ancient cultures.

     

     

    ''

    From "The End of Days" by Richard Hooper

     

    Chief Seattle

    Dean Koontz


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    2/11/17 20:55
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-11-02 20:55:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חבל חנה וויס שאינך אויב שלי, כי הייתי אוהב אותב

    --
    הגעתי למסקנה שהצרות מגיעות בדיוק בזמן שלא צריך אותן.
    3/11/17 04:29
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-03 05:14:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: grandpa.zohar 2017-11-02 20:55:49

    חבל חנה וויס שאינך אויב שלי, כי הייתי אוהב אותב

     

    היתה לי הרגשה שתגיע...

     

    תודה על ההתיחסות.

     

    בסין העממית הזהירו אותי לא לדבר על דת, מין ופוליטיקה... 

     

    אל דאגה, סבאלה, אנחנו אוהבים חברים, זרים (נישט א היר, נישט א הר) וגם אויבים. 

     

    (במיוחד אוהבים את זה שיש אויבים.  ;)

     

    גם, לא חייבים לאהוב, רק אסור לשנוא. 

    --

    התגובה נחתכה -- אשתדל לשחזר. 

    --

     

    מראה את הדיון הזה לחברים אמריקאים, נוצרים כולם, הם די מופתעים מזה שישוע ואהבו את אויביכם לא כל כך מתקבלים כאן. 

     

    הייתי אומרת, בלשון המעטה, שהיחס שלנו לגדולי המורים הרוחניים בהיסטוריה האנושית טעון שיפור.

     

    לא ביקרת בכנסיית הקבר (ירושלים)? בכנסיית הלחם והדגים (טבחה)? (בכנסיית הבשורה (נצרת)? בכנסיית המולד (בית לחם)? במנזר סנטה קטרינה? 

     

    אני לא אנטי-דת כמוך. אני בעד כל הדתות ושום דת, רק עם ערכי מוסר. מצידי, כולם בסדר. 

     

    באהבה,

     

    חנה


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    3/11/17 04:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-11-03 04:58:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הייתי מוסיפה לאוסף הנ׳׳ל גם את סיפור יוסף ואחיו במצרים. 

     

    בראשית מג

     כו וַיָּבֹא יוֹסֵף הַבַּיְתָה, וַיָּבִיאּוּ לוֹ אֶת-הַמִּנְחָה אֲשֶׁר-בְּיָדָם הַבָּיְתָה; וַיִּשְׁתַּחֲווּ-לוֹ, אָרְצָה.  כזוַיִּשְׁאַל לָהֶם, לְשָׁלוֹם, וַיֹּאמֶר הֲשָׁלוֹם אֲבִיכֶם הַזָּקֵן, אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם--הַעוֹדֶנּוּ, חָי.  כח וַיֹּאמְרוּ, שָׁלוֹם לְעַבְדְּךָ לְאָבִינוּ--עוֹדֶנּוּ חָי; וַיִּקְּדוּ, וישתחו (וַיִּשְׁתַּחֲווּ).  כט וַיִּשָּׂא עֵינָיו, וַיַּרְא אֶת-בִּנְיָמִין אָחִיו בֶּן-אִמּוֹ, וַיֹּאמֶר הֲזֶה אֲחִיכֶם הַקָּטֹן, אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם אֵלָי; וַיֹּאמַר, אֱלֹהִים יָחְנְךָ בְּנִי.  ל וַיְמַהֵר יוֹסֵף, כִּי-נִכְמְרוּ רַחֲמָיו אֶל-אָחִיו, וַיְבַקֵּשׁ, לִבְכּוֹת; וַיָּבֹא הַחַדְרָה, וַיֵּבְךְּ שָׁמָּה.

     

    בראשית מה

    א וְלֹא-יָכֹל יוֹסֵף לְהִתְאַפֵּק, לְכֹל הַנִּצָּבִים עָלָיו, וַיִּקְרָא, הוֹצִיאוּ כָל-אִישׁ מֵעָלָי; וְלֹא-עָמַד אִישׁ אִתּוֹ, בְּהִתְוַדַּע יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו.  ב וַיִּתֵּן אֶת-קֹלוֹ, בִּבְכִי; וַיִּשְׁמְעוּ מִצְרַיִם, וַיִּשְׁמַע בֵּית פַּרְעֹה.  גוַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו אֲנִי יוֹסֵף, הַעוֹד אָבִי חָי; וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ, כִּי נִבְהֲלוּ מִפָּנָיו.  דוַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו גְּשׁוּ-נָא אֵלַי, וַיִּגָּשׁוּ; וַיֹּאמֶר, אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם, אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אֹתִי, מִצְרָיְמָה.  ה וְעַתָּה אַל-תֵּעָצְבוּ, וְאַל-יִחַר בְּעֵינֵיכֶם, כִּי-מְכַרְתֶּם אֹתִי, הֵנָּה:  כִּי לְמִחְיָה, שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם.  ו כִּי-זֶה שְׁנָתַיִם הָרָעָב, בְּקֶרֶב הָאָרֶץ; וְעוֹד חָמֵשׁ שָׁנִים, אֲשֶׁר אֵין-חָרִישׁ וְקָצִיר. ז וַיִּשְׁלָחֵנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם, לָשׂוּם לָכֶם שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ, וּלְהַחֲיוֹת לָכֶם, לִפְלֵיטָה גְּדֹלָה.  ח וְעַתָּה, לֹא-אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אֹתִי הֵנָּה, כִּי, הָאֱלֹהִים; 

     

    טו וַיְנַשֵּׁק לְכָל-אֶחָיו, וַיֵּבְךְּ עֲלֵהֶם; וְאַחֲרֵי כֵן, דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ. 

     

    תוהה למה הנוצרים לא מכלילים את סיפור יוסף ואחיו בין הציטוטים של ״אהבו את אויביכם״. אולי משום שהם אחים, אפילו שאחיו התיחסו ליוסף בתור ״אויב.״ 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    3/11/17 05:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-11-03 05:23:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    גרנדפה,

     

    יש לך קשרים אצל שוקן? 

     

    יש איזה בעיה משונה עם הדיון הזה -- בעיית צנזורה קלה. כמה חופש דיבור בדיוק נחשב לחופש? 

     

    באהבה,

     

    חנה


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    4/11/17 10:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-11-04 10:25:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2017-11-03 05:23:11

    גרנדפה,

     

    יש לך קשרים אצל שוקן? 

     

    ניסיתי את מזלי אצל יהודית ניר מוזס שלום וברכה, ברגע שהתפנתה מהאפריקנער, דווקא התקדמתי יפה, אני כבר יודע עליה כל מיני דברים, אבל כשנודע לי כי למעשה היא שייכת למשפחה השניה, נטשתי אותה באכזבה גדולה. פעם לפני שנים עברתי ע'י הבנין שלהם אבל אפילו לכוס מים לא הזמינו אותי.

    וביחס לדתות, יום מעורפל אחד כשההגיון שלך יצטלל קצת, תביני כי כל הדתות אינן אלא כדי לתת כח/נכסים/זהב/מקרקעין/נשים בידי העוסקים במלאכה. כל אחד מהרבנים למיניהם מתחרה באחרים על גודל השררה שלו ומכאן כל המלחמות בעולם. אם נסתכל בשלולית הישראלית בלבד, תראי שכל המלחמה היא בין ערבים שחותכים בגיל 8 ימים וערבים שחותכים בגיל 13 שנה. הערבים מסוג אחד, במצוות רועיהם מתפללים ברוב חן עם התחת למעלה, והערבים מסוג שני מתפללים תוך כדי תנועות מגונות קדימה אחורה.  זה כל ההבדל. אבל יש לעסקנים כ'כ הרבה כח שמצליחים לגרום למליוני צעירים להרוג אחד את השני. ואחר כך הם אוספים עוד כח כאשר מנהלים טכסי קבורה, באים "לנחם". 

    חברות בני אדם הכי הכי מבודדות יודעים טוב מאד לקיים קהילות ולחיות את חייהם בלי הפראזיטים התככניים. ראית נחש-זרוק עליו אבן, ראית חרדי זרוק עליו בית.


    --
    הגעתי למסקנה שהצרות מגיעות בדיוק בזמן שלא צריך אותן.
    4/11/17 15:38
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-04 15:58:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: grandpa.zohar 2017-11-04 10:25:56

    צטט: חנה וייס 2017-11-03 05:23:11

    גרנדפה,

     

    יש לך קשרים אצל שוקן? 

     

    ניסיתי את מזלי אצל יהודית ניר מוזס שלום וברכה, ברגע שהתפנתה מהאפריקנער, דווקא התקדמתי יפה, אני כבר יודע עליה כל מיני דברים, אבל כשנודע לי כי למעשה היא שייכת למשפחה השניה, נטשתי אותה באכזבה גדולה. פעם לפני שנים עברתי ע'י הבנין שלהם אבל אפילו לכוס מים לא הזמינו אותי.

    וביחס לדתות, יום מעורפל אחד כשההגיון שלך יצטלל קצת, תביני כי כל הדתות אינן אלא כדי לתת כח/נכסים/זהב/מקרקעין/נשים בידי העוסקים במלאכה. כל אחד מהרבנים למיניהם מתחרה באחרים על גודל השררה שלו ומכאן כל המלחמות בעולם. אם נסתכל בשלולית הישראלית בלבד, תראי שכל המלחמה היא בין ערבים שחותכים בגיל 8 ימים וערבים שחותכים בגיל 13 שנה. הערבים מסוג אחד, במצוות רועיהם מתפללים ברוב חן עם התחת למעלה, והערבים מסוג שני מתפללים תוך כדי תנועות מגונות קדימה אחורה.  זה כל ההבדל. אבל יש לעסקנים כ'כ הרבה כח שמצליחים לגרום למליוני צעירים להרוג אחד את השני. ואחר כך הם אוספים עוד כח כאשר מנהלים טכסי קבורה, באים "לנחם". 

    חברות בני אדם הכי הכי מבודדות יודעים טוב מאד לקיים קהילות ולחיות את חייהם בלי הפראזיטים התככניים. ראית נחש-זרוק עליו אבן, ראית חרדי זרוק עליו בית.

     

    אני שמחה בשמחתך שאתה יודע כל מיני דברים על מיליונרים. צליינית השלום הכירה מיליונרים ואמרה שהיא לא הכירה מיליונר אחד מאושר. אני מאחלת לכולם אושר, שלווה פנימית, שבעות רצון פנימית. 

     

    הדתות מורכבות מפרטים. כשהפרטים פועלים בכנות ובטוב לב, כל הפרטים יוצאים נשכרים. כל הדתות העיקריות מלמדות מוסר, פיתוח מידות טובות ודאגה כנה וטובה לזולת ועוד. 

     

    בדתות, כמו בארגונים אחרים, ישנם פרטים שפועלים לא בתום לב, מתוך אינטרס אישי, מתוך אנוכיות, מתוך שאיפה לממון, לכוח, לשליטה, לתהילה. אנוכיות היא מקור כל הסבל וכל האלימות בעולם. אנוכיות היא השטן האמיתי. 

     

    גם אנשים רעים ואנוכיים מאורגנים. הפעולה של אנשים רעים ואנוכיים פוגעת בשם הטוב ובמטרה הטובה והנעלה של הדתות ופוגעת בהמונים. (״רוע ואנוכיות״ זה מצב תודעתי ארעי שיכול להשתנות.)

     

    לדתיים וללא דתיים יש עניין משותף שאנשים פוגעניים לא יפעלו בשום ארגון. 

     

    לכל הדתות העיקריות היו בעבר מורים רוחניים גדולים. גם היום, למיטב ידיעתי, בכל הדתות העיקריות מלמדים מורים רוחניים מעולים. זה לא אומר שכל מי שמציג את עצמו כמורה רוחני או שאפילו נוהרים אחריו המונים הוא מורה ראוי. חשוב להבחין. חשוב להפעיל שיקול דעת. 

     

    תמונה לגמרי שחורה של כל הדתות זאת לא תמונה מציאותית. 

     

    ניתן לפתח לב אוהב וטוב ודאגה כנה לזולת וערכי מוסר בדרך חילונית ומדעית. לרבים בחברה המערבית היום, דרך חילונית ומדעית לפיתוח המידות מתאימה ומקובלת ומתקבלת יותר. 

     

    הדתות תרמו ותורמות עדיין לפיתוח מידות טובות אצל מיליארדי בני אדם בעבר ובהווה. 

     

    הדתות עדיין ״עובדות״ בשביל רבים, כפי שאקהרדט טול מציין בתחילת ספרו ״כוחו של הרגע הזה״.

     

    קראת את אקהרדט טול? 

     

    כשהייתי בסן ובטיבט, מצאתי שני ספרים ״כשרים״ שהוצאו לאור על ידי הקומוניסטים: ״שורשים ושיעורים בזמן״ מאת ד׳׳ר בריאן וייס ו״כוחו של הרגע הזה״ מאת אקהרדט טול. חשבתי ששני הספרים האלה עשויים לעזור לסינים הקומוניסטים שונאי כל דת להבין את הטיבטים. קניתי את כל העותקים של שני הספרים האלה שהיו במלאי בחנות ספרים בשנזן בסין (ליד הונג קונג) וחילקתי אותם לסינים ולטיבטים בלהסה, בירת טיבט (TAR הרפובליקה האוטונומית של טיבט בסין העממית). 

     

    ממליצה לך לקרוא את שני הספרים האלה ובסדר שהמלצתי גם לסינים. ממליצה לקרוא קודם את הספר של ד׳׳ר בריאן וייס ואחר כך את ״כוחו של הרגע הזה״ מאת טול. 

     

    החיים קצרים מאוד. אנחנו יוצאים ערומים יותר מאשר הגענו לכאן ביום היוולדנו. רק האוצר הפנימי שצברנו הולך איתנו. לכן, המלצה על ספר היא המלצה יקרה מפז. 

     

    אתה לא מכיר חסידים / חרדים טובים וכנים? אני מכירה אי אלה. תיסע לאור הגנוז, תבקר בבית ספר אילִמה. תסע עם ראש פתוח, בלי דיעה קדומה ותתרשם בעצמך. רק אל תיכנס עם רכב בשבת; תשתדל להתחשב במנהגי המקום. 

     

    מכירה גם אנשים טובים מחסידי גור...

     

    תראה את הרב החמוד הזה מחסידי ברסלב

     

    לא חייבים לאהוב, אבל אסור לשנוא.

    באהבה,

     

    חנה 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    4/11/17 16:16
    0
    דרג את התוכן:
    2017-11-04 16:27:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שמחה לבשר על שינוי בבאנרים שמופיעים אצלי: 

     

    ''

     

    עם אחד הוא צעד אחד לפני אנושות אחת, צעד אחד לקראת כולנו חברים במשפחה אנושות אחת. עוד מעט יהיה אוכל ובית לכולם בעולם. בשורת אחרית הימים. 

     

    הטריילר של איי וויי וויי: הזרם האנושי

    http://www.youtube.com/watch?v=zNAozydyD_o

     

    ''

     

    האדם הוא טוב במהותו, האדם טוב בעצם מהותו, האדם טוב מעצם טבעו.



    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק יט: אֶהֱבוּ אֶת אֹיְבֵיכֶם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה