כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    דעות והגות

    מיטב ההגות היהודית של חברי דה מרקר.

    חברים בקהילה (1354)

    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יורה דעה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יבגניה בוזגלו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yang9600
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ויילד רז 101
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דיןחממי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תפישה דתית אינדבדואלית.

    3/12/17 13:55
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-11 11:03:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ תפישה דתית אינדבדואלית. ]

    ישנם רבנים, שהתפישה הדתית האישית שלהם שונה מאוד, מתפישתם הדתית של רבנים אחרים.

    ואם נקח בחשבון פרקי אבות בהם כתוב  "עשה לך רב", הרי שישנה כאן הכרה  ,בתפישה הדתית האישית האינדבדואלית.

    מה הן המסקנות  ולאן אפשר להפליג עם זה?.

    דין. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תפישה דתית אינדבדואלית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    3/12/17 18:27
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-03 18:28:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אענה לך בשיר :) השיא בדקה 1:25-1:27 

    ''


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    4/12/17 08:27
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-04 08:29:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ניתן להפליג עם זה למקום שבו ניתן להכיר עקרונית בסמכות האינדבדואל לקבוע הלכה לעצמו בלבד [לא לציבור ], בתנאי שיציג לעצמו סימוכין מן התורה ופרשנות המתקבלת על דעתו.

    כלומר : אם הרב שלי קבע  שאסור לילדה בת 3 לשיר בליל הסדר [מחמת קול בנשים ערוה ]ואתו מסכימים שועי הארצות, יש לי זכות להכיר בסמכותי ההלכתית והדתית  כאינדבדואל, לדחות הלכה זו על הסף. דין.


    --
    עוכר ישראל.
    4/12/17 09:22
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-04 09:22:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    4/12/17 11:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 11:29:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 09:22:43

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר

     

    ואתה כאן מדבר על הרב אלישיב בכבודו ובעצמו, שנחשב בעיני חסידיו  כפוסק הדור.

    לא צריך שום ברזל מלובן.

    צריך בסה "כ לתת מקום  ועוגן הלכתי לתפישתו הדתית של האינדבדואל,החולק על קביעותיו.

     

    דין.


    --
    עוכר ישראל.
    4/12/17 12:18
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 12:18:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 11:29:53

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 09:22:43

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר

     

    ואתה כאן מדבר על הרב אלישיב בכבודו ובעצמו, שנחשב בעיני חסידיו  כפוסק הדור.

    לא צריך שום ברזל מלובן.

    צריך בסה "כ לתת מקום  ועוגן הלכתי לתפישתו הדתית של האינדבדואל,החולק על קביעותיו.

     

    דין.

     

    הרב הכיר את נפש צאן מרעיתו; קול אשה מעורר יצרים. הצאן כלוא. רעב. מוטרף. אז קול ילדה כקול אשה. 

    עד כאן ההתיחסות לחלק א'.

     

    עכשיו תתיחס לחלק ב'.

     

     


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    4/12/17 12:54
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-04 12:55:46
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 12:18:01

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 11:29:53

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 09:22:43

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר

     

    ואתה כאן מדבר על הרב אלישיב בכבודו ובעצמו, שנחשב בעיני חסידיו  כפוסק הדור.

    לא צריך שום ברזל מלובן.

    צריך בסה "כ לתת מקום  ועוגן הלכתי לתפישתו הדתית של האינדבדואל,החולק על קביעותיו.

     

    דין.

     

    הרב הכיר את נפש צאן מרעיתו; קול אשה מעורר יצרים. הצאן כלוא. רעב. מוטרף. אז קול ילדה כקול אשה. 

    עד כאן ההתיחסות לחלק א'.

     

    עכשיו תתיחס לחלק ב'.

     

    להבדיל אלף אלפיי..

    אם החמור של מוחמד מעורר יצרים אצלך, יש לאסור על החמור לנעור ?

    חלק ב לא ראוי להתיחסות. דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    4/12/17 13:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 13:11:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 12:55:46

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 12:18:01

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 11:29:53

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 09:22:43

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר

     

    ואתה כאן מדבר על הרב אלישיב בכבודו ובעצמו, שנחשב בעיני חסידיו  כפוסק הדור.

    לא צריך שום ברזל מלובן.

    צריך בסה "כ לתת מקום  ועוגן הלכתי לתפישתו הדתית של האינדבדואל,החולק על קביעותיו.

     

    דין.

     

    הרב הכיר את נפש צאן מרעיתו; קול אשה מעורר יצרים. הצאן כלוא. רעב. מוטרף. אז קול ילדה כקול אשה. 

    עד כאן ההתיחסות לחלק א'.

     

    עכשיו תתיחס לחלק ב'.

     

    להבדיל אלף אלפיי..

    אם החמור של מוחמד מעורר יצרים אצלך, יש לאסור על החמור לנעור ?

     

    OK, ענית על חלק ב'.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    4/12/17 13:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 13:32:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 13:11:05

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 12:55:46

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 12:18:01

    צטט: דיןחממי 2017-12-04 11:29:53

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 09:22:43

    רב שידון על ערווה בהקשר לבת שלוש -

    דינו טיפול בברזל מולבן להוצאת אשדים ו'יראדים...

     

    בדיון הטרי "מיידלה" - כאן

    חושבים חדש... 

    תתיר ? שיר

     

    ואתה כאן מדבר על הרב אלישיב בכבודו ובעצמו, שנחשב בעיני חסידיו  כפוסק הדור.

    לא צריך שום ברזל מלובן.

    צריך בסה "כ לתת מקום  ועוגן הלכתי לתפישתו הדתית של האינדבדואל,החולק על קביעותיו.

     

    דין.

     

    הרב הכיר את נפש צאן מרעיתו; קול אשה מעורר יצרים. הצאן כלוא. רעב. מוטרף. אז קול ילדה כקול אשה. 

    עד כאן ההתיחסות לחלק א'.

     

    עכשיו תתיחס לחלק ב'.

     

    להבדיל אלף אלפיי..

    אם החמור של מוחמד מעורר יצרים אצלך, יש לאסור על החמור לנעור ?

     

    OK, ענית על חלק ב'.

     

    נעירתך איננה מעוררת בי שום יצר, תאמינלי. 


    --
    עוכר ישראל.
    4/12/17 14:50
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-04 15:30:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    חשוב לעשות את ההפרדה בין 2 המישורים: בין המישור ההלכתי (מה מותר או אסור בשבת, ללחוץ או לא ללחוץ ידיים למי שאינה אשתך וכו') לבין המישור האמוני והאידיאולוגי (האם קיים העולם הבא, האם לדגול בקיום מדינה יהודית עצמאית, מידת ההתערבות האלוהית בעולם הזה, מידת ההפרדה הרצויה בין דת ומדינה וכו'). דומה שבאופן כללי יש ביהדות קצת יותר פלורליזם או אינדיבידואליזם (מבלי להיכנס כרגע להבדלים בין שני המושגים) במישור השני. האם הכוונה בפתיחת הדיון היא לשני המישורים?

    4/12/17 17:21
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 17:21:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אמיר ניצן 2017-12-04 15:30:14

    חשוב לעשות את ההפרדה בין 2 המישורים: בין המישור ההלכתי (מה מותר או אסור בשבת, ללחוץ או לא ללחוץ ידיים למי שאינה אשתך וכו') לבין המישור האמוני והאידיאולוגי (האם קיים העולם הבא, האם לדגול בקיום מדינה יהודית עצמאית, מידת ההתערבות האלוהית בעולם הזה, מידת ההפרדה הרצויה בין דת ומדינה וכו'). דומה שבאופן כללי יש ביהדות קצת יותר פלורליזם או אינדיבידואליזם (מבלי להיכנס כרגע להבדלים בין שני המושגים) במישור השני. האם הכוונה בפתיחת הדיון היא לשני המישורים?

     

    אמוני אידיאולוגי זה לא דת.

    דת זה הנהלת חשבונות - קרי, הלכה.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    4/12/17 18:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-04 18:03:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-04 17:21:22

    צטט: אמיר ניצן 2017-12-04 15:30:14

    חשוב לעשות את ההפרדה בין 2 המישורים: בין המישור ההלכתי (מה מותר או אסור בשבת, ללחוץ או לא ללחוץ ידיים למי שאינה אשתך וכו') לבין המישור האמוני והאידיאולוגי (האם קיים העולם הבא, האם לדגול בקיום מדינה יהודית עצמאית, מידת ההתערבות האלוהית בעולם הזה, מידת ההפרדה הרצויה בין דת ומדינה וכו'). דומה שבאופן כללי יש ביהדות קצת יותר פלורליזם או אינדיבידואליזם (מבלי להיכנס כרגע להבדלים בין שני המושגים) במישור השני. האם הכוונה בפתיחת הדיון היא לשני המישורים?

     

    אמוני אידיאולוגי זה לא דת.

    דת זה הנהלת חשבונות - קרי, הלכה.

    בשיח הציבורי ובשפה המדוברת המושג "תפיסה דתית" יכול להתיחס לשני סוגי המישורים. זה לא כזה ברור שעניין אמוני/אידיאולוגי לא יכול להתיחס למושג "תפיסה דתית". אגב לא רק ביהדות.

    4/12/17 23:04
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-04 23:30:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אמיר ניצן 2017-12-04 15:30:14

    חשוב לעשות את ההפרדה בין 2 המישורים: בין המישור ההלכתי (מה מותר או אסור בשבת, ללחוץ או לא ללחוץ ידיים למי שאינה אשתך וכו') לבין המישור האמוני והאידיאולוגי (האם קיים העולם הבא, האם לדגול בקיום מדינה יהודית עצמאית, מידת ההתערבות האלוהית בעולם הזה, מידת ההפרדה הרצויה בין דת ומדינה וכו'). דומה שבאופן כללי יש ביהדות קצת יותר פלורליזם או אינדיבידואליזם (מבלי להיכנס כרגע להבדלים בין שני המושגים) במישור השני. האם הכוונה בפתיחת הדיון היא לשני המישורים?

     

     

    1.אני מדבר על המישור הדתי הלכתי [ממילא אין תאולוגיה -אידאולוגיה  אחידה ביהדות ] .

    תפישה דתית יהודית הלכתית  אינדבדואלית המבוססת היטב על פרשנות התורה , מחיבת את הפרט בלבד, כי חייב עצמו להתחייב אליה .

    יחד עם זאת, אני שולל את זכותו להטיף לאחרים לעבור על הלכות פוסקים [להוציא שיחה שבמסגרתה הוא מביע דעותיו בלבד ].

    זה בדיוק מאותה הסיבה שאני שולל זכותי להטיף לאחרים לנהוג כמוני בכל ענין, ולאחרים להטיף לי לנהוג כמותם.

    2. איך זה יכול לבוא לידי בטוי ?

    אני אתן דוגמא מאתגרת במיוחד.

    למשל :אם פלוני מפרש את התורה באופן שמותר לאכול עוף ביחד עם כוס חלב בביתו הפרטי בצינעה בלא להטיף לאחרים ושלא בידיעתם,  למיטב הבנתי וידיעתי, לא עשה שום עבירה דתית [ולא שאני בעד אכילת בשר בכלל ].

    3.חובה דתית על האדם לפני ואחרי  כל פעולה או מחשבה או בחינת אידאולוגיה או ערך   לשאול עצמו  "מה אלוהים חושב על זה ".

    ואם הוא מרגיש באופן  רגשי עמוק  שאיננו יכול להסכים כלל עם הלכה שקבע פלוני מפני שהוא משוכנע שאלוהים לא רוצה בהלכה הזאת, צריך שתהיה לדעתו [לדחות הלכה x ] , מעמד הלכתי בתוך עולם ההלכה ולא מחוצה לה. 

    כאן המקום לספר מן הגמרא, שבימי התנאים  היו יהודים דתיים מאוד  שאכלו עוף עם חלב, ורבי יהודה הנשיא סירב לעשות עליהם חרם.

    כפי הנראה שהפתיחות היא נחלת הגדולים בלבד.

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תפישה דתית אינדבדואלית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה