כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    דעות והגות

    מיטב ההגות היהודית של חברי דה מרקר.

    חברים בקהילה (1353)

    רז רזיישן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נעם דימנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אפרת ש.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מאיר-מירב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ערסאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עט סופר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אין קול ואין עונה.. ואפע "פ כן.

    29/12/17 08:35
    0
    דרג את התוכן:
    2018-01-10 00:58:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אמונה. ]

    בין השורות אני מוצא במיזמור ע "ז שחיבר אסף, את  הזוית התאולוגית , שממנה אפשר לצפות ולהבין את המושג הזה הנקרא  "אמונה " [מושג הטעון בירור  ].

    הנה המזמור לפניכם :

     1." לַמְנַצֵּחַ עַל ידיתון [יְדוּתוּן] לְאָסָף מִזְמוֹר. ב קוֹלִי אֶל אֱלֹהִים וְאֶצְעָקָה קוֹלִי אֶל אֱלֹהִים וְהַאֲזִין אֵלָי. ג בְּיוֹם צָרָתִי אֲדֹנָי דָּרָשְׁתִּי יָדִי לַיְלָה נִגְּרָה וְלֹא תָפוּג מֵאֲנָה הִנָּחֵם נַפְשִׁי. ד אֶזְכְּרָה אֱלֹהִים וְאֶהֱמָיָה אָשִׂיחָה וְתִתְעַטֵּף רוּחִי סֶלָה. ה אָחַזְתָּ שְׁמֻרוֹת עֵינָי נִפְעַמְתִּי וְלֹא אֲדַבֵּר. ו חִשַּׁבְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם שְׁנוֹת עוֹלָמִים. ז אֶזְכְּרָה נְגִינָתִי בַּלָּיְלָה עִם לְבָבִי אָשִׂיחָה וַיְחַפֵּשׂ רוּחִי. 

    2.ח הַלְעוֹלָמִים יִזְנַח אֲדֹנָי וְלֹא יֹסִיף לִרְצוֹת עוֹד. ט הֶאָפֵס לָנֶצַח חַסְדּוֹ גָּמַר אֹמֶר לְדֹר וָדֹר. י הֲשָׁכַח חַנּוֹת אֵל אִם קָפַץ בְּאַף רַחֲמָיו סֶלָה. יא וָאֹמַר חַלּוֹתִי הִיא שְׁנוֹת יְמִין עֶלְיוֹן.

    3יבאזכיר [אֶזְכּוֹר] מַעַלְלֵי יָהּ כִּי אֶזְכְּרָה מִקֶּדֶם פִּלְאֶךָ. יג וְהָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ וּבַעֲלִילוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה. יד אֱלֹהִים בַּקֹּדֶשׁ דַּרְכֶּךָ מִי אֵל גָּדוֹל כֵּאלֹהִים. טואַתָּה הָאֵל עֹשֵׂה פֶלֶא הוֹדַעְתָּ בָעַמִּים עֻזֶּךָ. טז גָּאַלְתָּ בִּזְרוֹעַ עַמֶּךָ בְּנֵי יַעֲקֹב וְיוֹסֵף סֶלָה. יז רָאוּךָ מַּיִם אֱ‍לֹהִים רָאוּךָ מַּיִם יָחִילוּ אַף יִרְגְּזוּ תְהֹמוֹת. יחזֹרְמוּ מַיִם עָבוֹת קוֹל נָתְנוּ שְׁחָקִים אַף חֲצָצֶיךָ יִתְהַלָּכוּ. יט קוֹל רַעַמְךָ בַּגַּלְגַּל הֵאִירוּ בְרָקִים תֵּבֵל רָגְזָה וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ. 

    4.כ בַּיָּם דַּרְכֶּךָ ושביליך[וּשְׁבִילְךָ] בְּמַיִם רַבִּים וְעִקְּבוֹתֶיךָ לֹא נֹדָעוּ.

    5כא נָחִיתָ כַצֹּאן עַמֶּךָ בְּיַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן ".

     

    אז מה יש לנו כאן ?

    1.המשורר לא מוצא מנוח לנפשו ולא תשובות לשום דבר  [מוכר לכם ? ].

    2. תלונה קשה.

    3.חיזוק עצמי. 

    4. הכרה בעובדה שאלוהים נעלם  וישאר נעלם, אין ולא יהיה ממנו שום סימן. 

    5. למרות הכל ,המשורר מביע כאן את רצונו החפשי בתודעה אשר לפיה , אלוהים סייע  לאבותנו והינחה אותם במידבר אל הארץ המובטחת.

    זה לא ענין עובדתי ולא פיזיקלי.

    כאן בעצם טמון ההסבר  העיקרי למילה  "אמונה " שהוא הרצון  ב "אמת התורה " כערך. 

    האם ניסים שעשה אלוהים עם אבותנו זה תנאי הכרחי  מבחינה עובדתית לקיומה של התודעה הזאת? לא.

    למה לא ?

    משום שספר התורה בא להציג אידאולוגיה בלבד,  ולא אינפורמציה היסטורית. 

    כלומר  ולהבדיל אלף אלפי הבדלות: על משקל חוסר הרלונטיות לעובדות,  בספר הנסיך הקטן. 

    המשורר מקבל על עצמו את האידאולוגיה בלבד,, ואידאולוגיה איננה מתחיבת ממימצאים ארכיאולוגיים.

    דין. 

    נב.

    כותרת הדיון  "אין קול ואין עונה " מתיחסת למצב  הגריאטרי והאימפוטנתי שבו שרויה קהילת היהדות. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אין קול ואין עונה.. ואפע "פ כן."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    29/12/17 09:03
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 15:03:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    1. במזמור יש את התשובה עבורךמֵאֲנָה הִנָּחֵם נַפְשִׁי

    מה יש להנחם אם לא על משהו לא קיים ?

    ו...זאת אמונה צוחק

     

    2. התורה היא סיפור היסטורי בהתהוות;

    אידיאולוגיה זה רק קונסטרוקציה של הסיפור הזה;

    אמונה היא זו שיודעת את סוף הסיפור לפני שהתרחש.

    וזה כל העולם.

     

    פני המציאות כפני הפורום...

    עַד אָנָה ה' שִׁוַּעְתִּי, וְלֹא תִשְׁמָע: 

    אֶזְעַק אֵלֶיךָ חָמָס, וְלֹא תוֹשִׁיעַ.  

    לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט,

    וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי;

    וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא.  

     

    עַל כֵּן - תָּפוּג תּוֹרָה,

    וְלֹא יֵצֵא לָנֶצַח מִשְׁפָּט: 

    כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק,

    עַל כֵּן יֵצֵא מִשְׁפָּט מְעֻקָּל.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    29/12/17 11:43
    1
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 11:53:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 11:09:20

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    אין כאן בכלל שאלה של קיים לא קיים, אצל חבקוק.

    מה שכן יש  כאן :

     

     

     

    תיאור המציאות האנושית  בעולם כהויתה :

    1.עַד אָנָה יְהוָה שִׁוַּעְתִּי, וְלֹא תִשְׁמָע: 

    אֶזְעַק אֵלֶיךָ חָמָס, וְלֹא תוֹשִׁיעַ.  

    לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט,

    וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי;

    וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא.  

     

    עַל כֵּן - תָּפוּג תּוֹרָה,

    וְלֹא יֵצֵא לָנֶצַח מִשְׁפָּט: 

    כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק,

    עַל כֵּן יֵצֵא מִשְׁפָּט מְעֻקָּל.

     

    2. תיאור האידאה  -ערך -"אמונה " :

    א.כִּי עוֹד חָזוֹן לַמּוֹעֵד, וְיָפֵחַ לַקֵּץ וְלֹא יְכַזֵּב; אִם-יִתְמַהְמָהּ, חַכֵּה-לוֹ--כִּי-בֹא יָבֹא

    ב.כִּי תִּמָּלֵא הָאָרֶץ, לָדַעַת אֶת-כְּבוֹד יְהוָה, כַּמַּיִם, יְכַסּוּ עַל-יָם


    --
    עוכר ישראל.
    29/12/17 12:10
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 12:39:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ואם המצב בעולם כפי שעל פניו נראה הוא "ליית דין וליית דיין ", נשאלת השאלה : "מדוע בכלל באה התורה בטענות אל מי שדוחה את האידאלוגיה שלפיה, יש בעולה "ז שופט עליון ?.

    אענה רטורית בשאלה : האם בכלל ניתן להסביר מדוע האדם לא ירצה שיש שופט עליון ובלתי תלוי ,שדן דין צדק ? בשום אופן לא ניתן.

    ואם יאמר  הטוען במפגיע : "הרי עובדתית  אין שופט עליון " !.  נשאל :  "האם זה מצדיק שלא לרצות בו כאידאה ". 

     שהרי מעבר לאידאולוגיה ולתאולוגיה, התורה באה בטענות רק ובעיקר אל מי שאינם רוצים בקיומו של שופט בלתי תלוי בתודעתם [ "מדוע באתי [ "באתי " תודעתית ] ואין איש "ירמיהו }..

    ואם משמעותו של חוסר הרצון הזה הוא "אי קיום מצוות התורה-אפילו לא אחת ממנה",באה התורה ושואלת בהתרסה : "מדוע לא רוצים".

    האם  בסה "כ כדי לרצות באידאה שלפיה יש שופט עליון ובלתי תלוי, צריך לקרוע להם את הים לשניים ?.

    אני לא חושב ! [רצון לא מתחייב משום הוכחה-אני משמש כאן כעד וכעובדה ]. 

    מה שצריך כן כדי לשלול את האידאה הזאת,, זאת התפישה  "כוחי ועצם ידי עשו לי את החייל הזה".

    אז מבלי לבטל את ההשגים שהאדם השיג במדע ובטכנולוגיה [בתורת  "אני וכוחי " },, נשאלת השאלה :

     "מה סוג הראקציות הביולוגיות והאימפולסים החשמליים במוח,, אשר מונעים מן האדם לרצות בקיומו של שופט כל הארץ ".

    האם מדובר בהבדל גנטי בין מי שרוצים ובין מי שאינם ? 

    האם חסר לויילד רז את הגן המתאים  כדי להניח תפילין?

     

    דין


    --
    עוכר ישראל.
    29/12/17 12:42
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 13:02:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 11:53:10

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 11:09:20

    אין כאן בכלל שאלה של קיים לא קיים, אצל חבקוק.

    מה שכן יש  כאן :

     

    תיאור המציאות האנושית  בעולם כהויתה :

    1.עַד אָנָה יְהוָה שִׁוַּעְתִּי, וְלֹא תִשְׁמָע: 

    אֶזְעַק אֵלֶיךָ חָמָס, וְלֹא תוֹשִׁיעַ.  

    לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט,

    וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי;

    וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא.  

     

    עַל כֵּן - תָּפוּג תּוֹרָה,

    וְלֹא יֵצֵא לָנֶצַח מִשְׁפָּט: 

    כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק,

    עַל כֵּן יֵצֵא מִשְׁפָּט מְעֻקָּל.

     

    2. תיאור האידאה  -ערך -"אמונה " :

    א.כִּי עוֹד חָזוֹן לַמּוֹעֵד, וְיָפֵחַ לַקֵּץ וְלֹא יְכַזֵּב; אִם-יִתְמַהְמָהּ, חַכֵּה-לוֹ--כִּי-בֹא יָבֹא

    ב.כִּי תִּמָּלֵא הָאָרֶץ, לָדַעַת אֶת-כְּבוֹד יְהוָה, כַּמַּיִם, יְכַסּוּ עַל-יָם

     

    זאת אידאה זועמת נוכח מציאות;

    וְהָיִיתָ לִמְשִׁסּוֹת, לָמוֹ.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    29/12/17 13:00
    0
    דרג את התוכן:
    2018-01-01 18:47:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 12:39:40

    ואם המצב בעולם כפי שעל פניו נראה הוא "ליית דין וליית דיין ", נשאלת השאלה : "מדוע בכלל באה התורה בטענות אל מי שדוחה את האידאלוגיה שלפיה, יש בעולה "ז שופט עליון ?.

    אענה רטורית בשאלה : האם בכלל ניתן להסביר מדוע האדם לא ירצה שיש שופט עליון ובלתי תלוי ,שדן דין צדק ? בשום אופן לא ניתן.

    ואם יאמר  הטוען במפגיע : "הרי עובדתית  אין שופט עליון " !.  נשאל :  "האם זה מצדיק שלא לרצות בו כאידאה ". 

     שהרי מעבר לאידאולוגיה ולתאולוגיה, התורה באה בטענות רק ובעיקר אל מי שאינם רוצים בקיומו של שופט בלתי תלוי בתודעתם [ "מדוע באתי [ "באתי " תודעתית ] ואין איש "ירמיהו }..

    ואם משמעותו של חוסר הרצון הזה הוא "אי קיום מצוות התורה-אפילו לא אחת ממנה",באה התורה ושואלת בהתרסה : "מדוע לא רוצים".

    האם  בסה "כ כדי לרצות באידאה שלפיה יש שופט עליון ובלתי תלוי, צריך לקרוע להם את הים לשניים ?.

    אני לא חושב ! [רצון לא מתחייב משום הוכחה-אני משמש כאן כעד וכעובדה ]. 

    מה שצריך כן כדי לשלול את האידאה הזאת,, זאת התפישה  "כוחי ועצם ידי עשו לי את החייל הזה".

    אז מבלי לבטל את ההשגים שהאדם השיג במדע ובטכנולוגיה [בתורת  "אני וכוחי " },, נשאלת השאלה :

     "מה סוג הראקציות הביולוגיות והאימפולסים החשמליים במוח,, אשר מונעים מן האדם לרצות בקיומו של שופט כל הארץ ".

    האם מדובר בהבדל גנטי בין מי שרוצים ובין מי שאינם ? 

    האם חסר לויילד רז את הגן המתאים  כדי להניח תפילין?

     

    בימינו, מתקיים בית משפט לא תלוי;

    זה לא לרוחם של חובשי הכיפה.

     

    1. האם כי הם מאמינים בערטלאי - שופט כל הארץ בשמיים ?

    2. האם כי השליטה לא בידיהם ?

     

    אם השופט בשמיים, הוא לא מתערב בנעשה בארץ, עד שבא היום...

    אם השופט בארץ, ואי אפשר להתערב בשיקוליו, איך יבצעו בצע לביתם ?

    אז חייב להיות רק שופט בשמיים קריצה

     



    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    29/12/17 13:34
    1
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 13:35:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 13:07:59

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 12:39:40

    ואם המצב בעולם כפי שעל פניו נראה הוא "ליית דין וליית דיין ", נשאלת השאלה : "מדוע בכלל באה התורה בטענות אל מי שדוחה את האידאלוגיה שלפיה, יש בעולה "ז שופט עליון ?.

    אענה רטורית בשאלה : האם בכלל ניתן להסביר מדוע האדם לא ירצה שיש שופט עליון ובלתי תלוי ,שדן דין צדק ? בשום אופן לא ניתן.

    ואם יאמר  הטוען במפגיע : "הרי עובדתית  אין שופט עליון " !.  נשאל :  "האם זה מצדיק שלא לרצות בו כאידאה ". 

     שהרי מעבר לאידאולוגיה ולתאולוגיה, התורה באה בטענות רק ובעיקר אל מי שאינם רוצים בקיומו של שופט בלתי תלוי בתודעתם [ "מדוע באתי [ "באתי " תודעתית ] ואין איש "ירמיהו }..

    ואם משמעותו של חוסר הרצון הזה הוא "אי קיום מצוות התורה-אפילו לא אחת ממנה",באה התורה ושואלת בהתרסה : "מדוע לא רוצים".

    האם  בסה "כ כדי לרצות באידאה שלפיה יש שופט עליון ובלתי תלוי, צריך לקרוע להם את הים לשניים ?.

    אני לא חושב ! [רצון לא מתחייב משום הוכחה-אני משמש כאן כעד וכעובדה ]. 

    מה שצריך כן כדי לשלול את האידאה הזאת,, זאת התפישה  "כוחי ועצם ידי עשו לי את החייל הזה".

    אז מבלי לבטל את ההשגים שהאדם השיג במדע ובטכנולוגיה [בתורת  "אני וכוחי " },, נשאלת השאלה :

     "מה סוג הראקציות הביולוגיות והאימפולסים החשמליים במוח,, אשר מונעים מן האדם לרצות בקיומו של שופט כל הארץ ".

    האם מדובר בהבדל גנטי בין מי שרוצים ובין מי שאינם ? 

    האם חסר לויילד רז את הגן המתאים  כדי להניח תפילין?

     

    בימינו, מתקיים בית משפט לא תלוי;

    זה לא לרוחם של חובשי הכיפה.

     

    האם כי הם מאמינים בערטלאי - שופט כל הארץ בשמיים ?

    האם כי השליטה לא בידיהם ?

     

    אם השופט בשמיים, הוא לא מתערב בנעשה בארץ, עד שבא היום...

    אם השופט בארץ, ואי אפשר להתערב בשיקוליו, איך יבצעו בצע לביתם ?

    אז חייב להיות רק שופט בשמיים קריצה

     

     

    ההבדל בין בני אדם לאלוהים האידאי הוא בזה,  שלבני האדם יכולת לרדוף אחר הצדק בלבד.

    אין בעולם ולו שופט אנושי אחד, שאיננו תלוי ואיננו משוחד.

    התלות באשיותו , התלות בראקציות הכימיות והאימפולסים החשמליים שבמוחו  ואשר מביאים אותו לזכות או להרשיע, התלות בנורמה התרבותית או החברתית,, התלות בדעת הקהל או בדעתה של אשתו, התלות בהורמונים שמביאים אותו לפתח רגש הזדהות או דחיה עם הנתבע, התלות במצב רוחו , בנטיותיו הפוליטיות  והרגשיות וכוכו..

     

     

     


    --
    עוכר ישראל.
    29/12/17 15:00
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 15:01:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 13:35:05

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 13:07:59

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 12:39:40

    ואם המצב בעולם כפי שעל פניו נראה הוא "ליית דין וליית דיין ", נשאלת השאלה : "מדוע בכלל באה התורה בטענות אל מי שדוחה את האידאלוגיה שלפיה, יש בעולה "ז שופט עליון ?.

    אענה רטורית בשאלה : האם בכלל ניתן להסביר מדוע האדם לא ירצה שיש שופט עליון ובלתי תלוי ,שדן דין צדק ? בשום אופן לא ניתן.

    ואם יאמר  הטוען במפגיע : "הרי עובדתית  אין שופט עליון " !.  נשאל :  "האם זה מצדיק שלא לרצות בו כאידאה ". 

     שהרי מעבר לאידאולוגיה ולתאולוגיה, התורה באה בטענות רק ובעיקר אל מי שאינם רוצים בקיומו של שופט בלתי תלוי בתודעתם [ "מדוע באתי [ "באתי " תודעתית ] ואין איש "ירמיהו }..

    ואם משמעותו של חוסר הרצון הזה הוא "אי קיום מצוות התורה-אפילו לא אחת ממנה",באה התורה ושואלת בהתרסה : "מדוע לא רוצים".

    האם  בסה "כ כדי לרצות באידאה שלפיה יש שופט עליון ובלתי תלוי, צריך לקרוע להם את הים לשניים ?.

    אני לא חושב ! [רצון לא מתחייב משום הוכחה-אני משמש כאן כעד וכעובדה ]. 

    מה שצריך כן כדי לשלול את האידאה הזאת,, זאת התפישה  "כוחי ועצם ידי עשו לי את החייל הזה".

    אז מבלי לבטל את ההשגים שהאדם השיג במדע ובטכנולוגיה [בתורת  "אני וכוחי " },, נשאלת השאלה :

     "מה סוג הראקציות הביולוגיות והאימפולסים החשמליים במוח,, אשר מונעים מן האדם לרצות בקיומו של שופט כל הארץ ".

    האם מדובר בהבדל גנטי בין מי שרוצים ובין מי שאינם ? 

    האם חסר לויילד רז את הגן המתאים  כדי להניח תפילין?

     

    בימינו, מתקיים בית משפט לא תלוי;

    זה לא לרוחם של חובשי הכיפה.

     

    האם כי הם מאמינים בערטלאי - שופט כל הארץ בשמיים ?

    האם כי השליטה לא בידיהם ?

     

    אם השופט בשמיים, הוא לא מתערב בנעשה בארץ, עד שבא היום...

    אם השופט בארץ, ואי אפשר להתערב בשיקוליו, איך יבצעו בצע לביתם ?

    אז חייב להיות רק שופט בשמיים קריצה

     

     

    ההבדל בין בני אדם לאלוהים האידאי הוא בזה,  שלבני האדם יכולת לרדוף אחר הצדק בלבד.

    אין בעולם ולו שופט אנושי אחד, שאיננו תלוי ואיננו משוחד.

    התלות באשיותו , התלות בראקציות הכימיות והאימפולסים החשמליים שבמוחו  ואשר מביאים אותו לזכות או להרשיע, התלות בנורמה התרבותית או החברתית,, התלות בדעת הקהל או בדעתה של אשתו, התלות בהורמונים שמביאים אותו לפתח רגש הזדהות או דחיה עם הנתבע, התלות במצב רוחו , בנטיותיו הפוליטיות  והרגשיות וכוכו..

     

    מה הרע במיעוטו ?


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    29/12/17 19:12
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 19:24:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 15:01:15

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 13:35:05

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-29 13:07:59

    צטט: דיןחממי 2017-12-29 12:39:40

    ואם המצב בעולם כפי שעל פניו נראה הוא "ליית דין וליית דיין ", נשאלת השאלה : "מדוע בכלל באה התורה בטענות אל מי שדוחה את האידאלוגיה שלפיה, יש בעולה "ז שופט עליון ?.

    אענה רטורית בשאלה : האם בכלל ניתן להסביר מדוע האדם לא ירצה שיש שופט עליון ובלתי תלוי ,שדן דין צדק ? בשום אופן לא ניתן.

    ואם יאמר  הטוען במפגיע : "הרי עובדתית  אין שופט עליון " !.  נשאל :  "האם זה מצדיק שלא לרצות בו כאידאה ". 

     שהרי מעבר לאידאולוגיה ולתאולוגיה, התורה באה בטענות רק ובעיקר אל מי שאינם רוצים בקיומו של שופט בלתי תלוי בתודעתם [ "מדוע באתי [ "באתי " תודעתית ] ואין איש "ירמיהו }..

    ואם משמעותו של חוסר הרצון הזה הוא "אי קיום מצוות התורה-אפילו לא אחת ממנה",באה התורה ושואלת בהתרסה : "מדוע לא רוצים".

    האם  בסה "כ כדי לרצות באידאה שלפיה יש שופט עליון ובלתי תלוי, צריך לקרוע להם את הים לשניים ?.

    אני לא חושב ! [רצון לא מתחייב משום הוכחה-אני משמש כאן כעד וכעובדה ]. 

    מה שצריך כן כדי לשלול את האידאה הזאת,, זאת התפישה  "כוחי ועצם ידי עשו לי את החייל הזה".

    אז מבלי לבטל את ההשגים שהאדם השיג במדע ובטכנולוגיה [בתורת  "אני וכוחי " },, נשאלת השאלה :

     "מה סוג הראקציות הביולוגיות והאימפולסים החשמליים במוח,, אשר מונעים מן האדם לרצות בקיומו של שופט כל הארץ ".

    האם מדובר בהבדל גנטי בין מי שרוצים ובין מי שאינם ? 

    האם חסר לויילד רז את הגן המתאים  כדי להניח תפילין?

     

    בימינו, מתקיים בית משפט לא תלוי;

    זה לא לרוחם של חובשי הכיפה.

     

    האם כי הם מאמינים בערטלאי - שופט כל הארץ בשמיים ?

    האם כי השליטה לא בידיהם ?

     

    אם השופט בשמיים, הוא לא מתערב בנעשה בארץ, עד שבא היום...

    אם השופט בארץ, ואי אפשר להתערב בשיקוליו, איך יבצעו בצע לביתם ?

    אז חייב להיות רק שופט בשמיים קריצה

     

     

    ההבדל בין בני אדם לאלוהים האידאי הוא בזה,  שלבני האדם יכולת לרדוף אחר הצדק בלבד.

    אין בעולם ולו שופט אנושי אחד, שאיננו תלוי ואיננו משוחד.

    התלות באשיותו , התלות בראקציות הכימיות והאימפולסים החשמליים שבמוחו  ואשר מביאים אותו לזכות או להרשיע, התלות בנורמה התרבותית או החברתית,, התלות בדעת הקהל או בדעתה של אשתו, התלות בהורמונים שמביאים אותו לפתח רגש הזדהות או דחיה עם הנתבע, התלות במצב רוחו , בנטיותיו הפוליטיות  והרגשיות וכוכו..

     

    מה הרע במיעוטו ?

     

    1.הרע במיעוטו הוא שמתוך 100 נאשמים,, רק 50 חפים מפשע נכנסים לכלא או מורשעים.

    זה יותר טוב מ51 חפים, שמשלמים  בקנסות ובמאסר  על לא עווול בכפם. 

    2. לעשות או למצוא צדק , זה לא רק לתפוש ולהרשיע את הגנב.

    לעשות צדק זה להושיב על כס הנאשמים את מי שהביאוהו להיות גנב.

    ואם אדישות החברה לעניים  ולחלכאים ונידכאים היא שהביאה אותו לגנוב,, יש לשחררו לחפשי ולהעמיד במקומו את החברה הישראלית  כולה לדין.

     


    --
    עוכר ישראל.
    29/12/17 19:39
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-29 19:52:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זה שיש לפלוני דירה כשרה משפטית בבעלותו,, זה עדיין לא אומר שהושגה בצדק וביושר. וזה שמישהוא ניכבד בעיני הציבור וחברו ניקלה בעיניהם,, זה עדיין לא אומר שהניכבד זכאי והניקלה אשם במשהו.

    לחילופין, זה לא אומר שהניכבד לא ניקלה בעיני האלוהים, והניקלה לא ניכבד בעיניו.

    ואם יש פלוני שנתן חינוך טוב לילדיו עד שגדלו להיות מכובדים , זה לא אומר שהכסף שהשקיע בחינוכם איננו כספו של הניקלה שניגזל ממנו.

    מסקנה : "אין לא אמת ולא צדק אבסולוטים,,הכל בעיני המתבונן בלבד ".

    מה שיש כן, זה רק רדיפה ניצחית וחיפוש האמת והצדק [בידי חלק מהבריות ].

    ומי שהם בסה "כ רק בחזקת "רודפים אחר הצדק והאמת ", לא יכולים להתנגד עקרונית לאידאה שלפיה יש שופט עליון לכל הארץ,,אין שום טעם וסיבה להתנגד  לזה . דין.


    --
    עוכר ישראל.
    30/12/17 06:42
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-30 07:04:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ידידי פהלל היה אומר - זכור בפני מי אתה עומד.

     

    עכשיו תראה, זה ענין יחסי....

    ביומיום אתה פוגש אנשים אחרים שהם חלק מהאלוהות, ככולם.

    אז ברור שלא תוריד את הכובע בפני כולם,

    כי אז לא תתקדם לשום מקום.

    לכן אתה מניח שיש אלוהים-מקבץ שבפניו תעמוד,

    לו אתה שומר מקום כבוד,

    רק לו.

    זה מה שמוביל לדורסנות, ולא האמונה באדם קריצה

     

    וְכִי הֵקִים ה' לָהֶם שֹׁפְטִים, וְהָיָה ה' עִם הַשֹּׁפֵט, וְהוֹשִׁיעָם מִיַּד אֹיְבֵיהֶם כֹּל יְמֵי הַשּׁוֹפֵט (בשר ודם)


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    30/12/17 18:37
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2017-12-30 18:37:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ויילד רז 101 2017-12-30 07:04:39

    ידידי פהלל היה אומר - זכור בפני מי אתה עומד.

     

    עכשיו תראה, זה ענין יחסי....

    ביומיום אתה פוגש אנשים אחרים שהם חלק מהאלוהות, ככולם.

    אז ברור שלא תוריד את הכובע בפני כולם,

    כי אז לא תתקדם לשום מקום.

    1.לכן אתה מניח שיש אלוהים-מקבץ שבפניו תעמוד,

    לו אתה שומר מקום כבוד,

    רק לו.

    2.זה מה שמוביל לדורסנות, ולא האמונה באדם קריצה

     

    וְכִי הֵקִים ה' לָהֶם שֹׁפְטִים, וְהָיָה ה' עִם הַשֹּׁפֵט, וְהוֹשִׁיעָם מִיַּד אֹיְבֵיהֶם כֹּל יְמֵי הַשּׁוֹפֵט (בשר ודם)

     

    1.אני לא מניח שומדבר ,גם לא ניתן להניח שום כלום.

    כל שאני אמרתי ואומר הוא " שישנם מי שרוצים אלוהים בחייהם, וישנם מי שאינם רוצים " .

    לא ענין של הנחות, לא ענין של שכל וידיעות, לא ענין של ניחושים וקישקושים.

    2.אני לא מבין את כוונתך במילים "אמונה באדם ".

    אם אתה מתכוון  "לסמוך על בני אדם ",, אז אני לא סומך על אף אחד-גם על עצמי לא. 

    נב. שלטון האתאיסת מצפון קוריאה, לא פחות דורסני משלטון האיתולות בטהרן. 

     דין.


    --
    עוכר ישראל.
    30/12/17 18:55
    0
    דרג את התוכן:
    2017-12-30 19:11:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ועל זה שהאדם חושב שאין אלוהים בעולם מן הצד העובדתי , לא ניתן להאשים אותו.

    אבל על זה שהאדם לא רוצה ש "יש אלוהים " ללא שום סיבה [ואין סיבה ], על כך ניתן עוד איך להאשימו !.

    ואם הרצון של היהודי ב "יש אלוהים ואמת תורתו " יכול לבוא לידי בטוי רק בקיום מצוות כפי יכולתו,, אז וויילד רז יכול ואפשר לבוא בטענה אל עצמו, מדוע לא מקיים.

     

     [לא אנוח ולא אשקוט,, עד שאכניס אותך עטור תפילין בשיר וריקודים,אל ישיבת תפארת בנים ].

     דין


    --
    עוכר ישראל.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אין קול ואין עונה.. ואפע "פ כן."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה