כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אימון אישי (coaching)

    העתידן אלווין טופלר מסביר בספרו "הלם העתיד" תובנה מהפכנית לזמנה לפיה העתיד צופן בחובו שינויים רבים ומהירים שאנשים רבים מתקשים ויתקשו להתמודד איתם, יותר מידי שינויים בפרק זמן קצר מידי. ייתכן ואימון הוא ה"טרנד" החם וייתכן שאימון מהווה תשובה לקצב השינויים ההולך וגובר, תשובה למצב החברתי ולאורך החיים שהכתיבה לנו ההתפתחות המדעית. קהילת Coaching היא המקום לדון בסוגיות שונות, להתפתח, ללמוד, לחקור ולהנות.

    יזמות ועסקים

    פורום

    פעילויות ופרסומים בתחום האימון

    הפורום הזה מייועד למאמנים שלוקחים חלק מהקהילה כאן בקפה. במה להציע את השירותים שלכם, הרצאות, סדנאות, פעילויות, אימונים קבוצתיים. לקהל הרחב זה המקום למצוא את הפעילות שיכולה להתאים לכם, לשפר את איכות חייכם, לצאת למסע חדש, לחקור וללמוד. כאן אתם יכולים להכיר את האנשים שנמצאים מאחורי האתרים, הקטלוגים, המגזינים ושאר פרסומים. הכל.. באהבה!

    חברים בקהילה (4555)

    אסתר רבקה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    barir
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Annie Friedman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    dudypalant
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    קלרה הקדושה*
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אבישי ל.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    1noga
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לירז אגמון
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    esty.d
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מריםבידרמן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אימון באמצעות סיפורים - עשה זאת בעצמך - מדריך חינמי

    12/1/18 11:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-01-12 11:00:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אימון אישי, אימון, עשה זאת בעצמך, מדריכים, פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, סיפורים ]

    אימון אישי באמצעות סיפורים מעוררי השראה!

    אני מזמין אתכם להכיר חלק מהמדריך החינמי החדש שפיתחתי לאימון אישי באמצעות סיפורים. ניתן להרשם ולקבל את כל המדריכים ללא תשלום בקישור זה: https://n.sendmsg.co.il/f17824/PRIZMA

     

     

    זהו, מתחילים!

    אני ממליץ שתפנה לך זמן, במהלכו תוכל להיות עם עצמך ועם מה שקורה כאן, ללא הפרעות והסחות דעת. כצידה לדרך, מלבד כוס תה או קפה, כדאי מאוד לקחת מנה גדושה של מצב רוח טוב, סקרנות, פתיחות ותשוקה למשהו חדש ומרגש!

    אם יש נושא שחשוב לך לעבוד עליו במהלך האימון, כדאי לכתוב אותו ולהניח אותו לפניך, ומדי פעם לחזור אליו ולראות מה קורה כשהוא נפגש עם מה שיעלה כאן.

    את התרגילים אני מציע לבצע כסדרם ועל השאלות שיופיעו בהמשך אני מציע לענות בכתב.

     

    דג קטן שוחה באוקיאנוס ובדרכו הוא פוגש דג גדולהדג הקטן שואלדג גדולאיפה האוקיאנוסאני רוצה להגיע לאוקיאנוס!

    הדג הגדול עונהדג קטןאתה באוקיאנוסכל המים שסביבךאלו מי האוקיאנוס!

    מה פתאוםעונה הדג הקטןזה לא אוקיאנוסזה סתם מיםאני רוצה לאוקיאנוס!

    והמשיך לשחות הלאה..

     
    אני מאוד אוהב את הסיפור הזה, שבמינימליזם מופלא משקף פערים מובנים בתפישה ובתקשורת, שהם מקור לכל כך הרבה תסכול ועם זאת כה מאתגרים.
    אנו חושבים שההווה הוא הדרך לעתיד. שם, בהמשך הדרך, נמצא מה שאנו מחפשים, ואת הדרך צריך פשוט לעבור כדי להגיע לשם. זו לפחות מחשבתו של הדג הקטן. אז ככה, שלא, מנסה הדג הגדול ללמד. אין עבר, ואין עתיד. יש רק הרגע הזה. מה שנעשה ברגע הזה, יעצב את הרגע הבא, שיהפוך בתורו לרגע הזה. ומה שלא נעשה עכשיו, פשוט לא יהיה. ואם נראה לנו שמה שיש עכשיו, זה רק מים.. כדאי ללמוד להביט שוב, ולהבין שתמיד, אבל תמיד, המים שסביבנו הם האוקיאנוס, הם החיים עצמם. המבוגרים מנסים לגלות לצעירים את הסוד הגדול של החיים, לחסוך מהם את הכאב והתסכול של החיפוש חסר התכלית אחרי מתנות העתיד, חיפוש שבעטיו אין הם רואים שהן כאן, ממש אתנו.  אבל אנו לא שומעים, ממלאים אוזנינו מים, בטוחים שאנו יודעים טוב יותר. והמבוגרים? מביטים בזנב בו הצעירים מנפנפים אותם, וממלאים פיהם מים, כי אף אחד לא מקשיב.

    המפגש שלי עם הסיפור הזה התגלה לי כמורכב, מרגש, מאתגר ומתסכל כאחד. אני מאד מאמין בלימוד שלקחתי ממנו, ואני שואף תמיד לשתף אחרים במסר הזה, ואני שמח לגלות שהוא מצליח לרגש, לעורר ולאתגר בכל הזדמנות בה אני מספר אותו. אבל הוא תמיד גם מזכיר לי אישית את הקושי שהוא משקף. מה גדול הפער בין ההבנה להפנמה. כמו תובנות חיים רבות, האתגר הוא לדעתי לא לגלות אותם, אלא ללמוד לחיות באמת עם ואת התובנות שאנו מאמצים. למרות שהדגים החמודים לימדו אותי שיעור חשוב, אני בכל זאת מוצא עצמי לעיתים תכופות, עסוק במחשבות על העתיד. נושא וסובל את הרגע הזה, מתוך אמונה שבהמשך, יהיה טוב יותר. אבל הרגע הבא הוא שוב אותו הרגע הזה שמחכה לרגע הבא.

    אז נכון שיש לא מעט רגעים טובים, כאלה שאני אומר, זה זה! על זה הדג הגדול מדבר. אבל, איך להפוך אותם מטיפה ביום, טיפה בים, לאוקיאנוס? כיצד אפשר להיות יותר מודע ומנוסה בלי להתרחק מהאותנטיות שאני כל כך כמה אליה? איך להיעזר בכוחה של המודעות בלי שהיא תאיר כפרוז'קטור, ותסנוור ותעוור את הרגש הפשוט, את החוויה הטבעית, את היכולת שלי להיות כאן ועכשיו.

     

    אני מביא כאן את החוויה האישית שלי, שכן המסע אליו אני מזמין אותך הוא גם המסע שלי, ואני משתף את שותפי למסע במה שאני פוגש ובמה שפוגש אותי.

    הסיפור הקטן הזה, נפתח בפנינו כמו יין משובח, לאורך, לרוחב ולעומק. המפגש בסופו של דבר עם מה שהוא מציע, הוא מפגש אישי וייחודי לכל קורא. מספרים בשם רבי נחמן מברסלב, שסיפר שכשהיה קטן, הגיע לקהילה שלהם חסיד זקן, ובסעודת ליל השבת סיפר לבני הקהילה סיפורים חסידיים. "הוא סיפר", אמר ר' נחמן, "מה שהוא סיפר, ואני שמעתי מה ששמעתי".

    הסיפור הזה מאתגר מכיוון נוסף. הדג הקטן, מייצג, לפחות חיצונית, את הממד הראשון באימון הרב ממדי – ממד האורך, שהוא הדרך להגיע מהמקום בו אני נמצא למקום בו נמצאת ההגשמה של היעדים והמטרות שלי. בהגדרה, זה מקום עתידי, ומקום אמתי. התפישה שמציג הדג הגדול, נובעת מהממד השלישי, ממד העומק, המתייחס למקום הנוכחי, לכאן ועכשיו. האתגר הוא למצוא את הדרך לשלב בין הממדים הללו, בין היכולת לחיות את החיים במלואם, לבין היכולת לקדם אותם מתוך יצירה, התפתחות והגשמה. אתגר זה הוא מהווה את אחד היסודות של האימון הרב ממדי, והחשיפה למורכבות הזו היא אחד הכלים בדרך ליצירת איזון נכון בין הממדים.

     

    להתאמן עם הסיפור:

     

    אני רוצה להציע לך מספר כלים שיסייעו לך להפיק מהסיפור הזה את המרב.

     

    1. 1.      להיות כאן ועכשיו:

    בנושא זה נרחיב עוד בהמשך, בשלב זה אני רוצה להציע אבחנה פרקטית שתסייע לך להגיע לנוכחות גבוהה יותר ברגע הזה.

    בהרצאה מרתקת ב[1] TED.COM  הוצג מחקר שנערך בקרב אלפי משתתפים, ובחן את השאלה, איפה המחשבות שלנו. המחקר חילק בין מחשבות נוכחות – המתמקדות במה שקורה כאן ועכשיו, לבין מחשבות נודדות, שבורחות לעבר או לעתיד. הנתון המעניין הראשון היה, שכ60% המחשבות שלנו נודדות. הנתון השני, לאחר שהמשתתפים התבקשו לציין ברגע נתון, במה עוסקות המחשבות, ומה רמת האושר שלהם באותו הרגע, גילה, שכשהמחשבות עוסקות ברגע הזה, רמת האושר גבוהה יותר בהשוואה למחשבות נודדות, אפילו אם המחשבות הנודדות עוסקות בנושאים חיוביים, והמחשבות הנוכחיות עוסקים בנושאים שיש בהם קושי. אין ספק שהמחקר תומך בגישות המציעות לתרגל מדיטציה והתבוננות פנימית מתוך חיבור לכאן ולעכשיו. מדיטציה, שפירושה התבוננות, היא הזמנה להיות במצב בו ההתמקדות היא במה שקורה לנו. על ידי מתן תשומת לב לתחושות, לרגשות ולנשימות, אנו מתרחקים מה MIND ומהמחשבות הטורדות את מנוחתנו, ומתקרבים לנוכחות מדויקת ומלאה יותר, שכן החיים בסופו של דבר, הם תמיד רגע נוכחי בין העבר לעתיד (כדברי שיר רוסי ידוע).

    הכלי שאני רוצה להציע הוא אבחנה בין שתי שאלות. שאלת האיך ושאלת המה.

    איך? – איך זה קרה לי? איך הם עשו לי את זה? איך אתעשר? איך אמצא אהבה? בשאלה זו מובנה גורם הזמן, הפער בין עבר לעתיד, ומרכיב הסיבתיות. היא תמיד מוציאה אותנו מהנוכחות ברגע הזה, אותנו למצב מנטלי של פער, בין עבר לעתיד. יש לה כמובן שימוש ותועלת אינסטרומנטלית רבה, אבל המחיר שהיא גובה הוא לעיתים כבד, ובשאיפה לאיזון בין שתי התנועות, התנועה קדימה והתנועה פנימה, עלינו להציב מולה שאלה אחרת שמעגנת אותנו לרגע הזה.

    מה? – מה קורה עכשיו? מה אני מרגיש? מה טוב? מה יש פה בשבילי? זו שאלה שאין בה סיבתיות, אין בה עבר ועתיד, אין בה שיפוטיות, יש בה רק פליאה וסקרנות – מה יש פה. על ידי תרגול מתמיד של התבוננות במה שקורה דרך הפריזמה של השאלה "מה" אנו מסייעים לעצמינו להיות בתוך החיים, ברגע הזה, כאן ועכשיו.

     

    1. 2.      סיעור מוחין:
    2. פנה לעצמך 10-15 דקות, כך שלא יהיו גורמים חיצוניים מפריעים כלשהם, והכן נייר וכלי כתיבה.
    3. קרא את הסיפור לאט, אבל ממש לאט, מספר פעמים.
    4. עצום עיניך, דמיין שאתה דג בים. מה אתם פוגש? שים לב לתחושות שיש בגוף, לרגשות ולמחשבות. השאר עם החוויה מספר דקות.
    5. כשאתה מרגיש מוכן, פקח עיניך, והעלה על הכתב כל מה שעולה בראש מתוך מה שפגשת, תחושות פיזיות, תחושות אנרגטיות, רגשות ומחשבות. כתוב באופן אוטומטי, אקראי, בלי שום סדר או שיטה. לאחר שתרגיש שאין יותר מה להוסיף, אתגר עצמך לשבת עוד דקה שתיים, ולהוסיף דברים נוספים שיעלו בזמן הזה.
    6. קרא את מה שכתבת, סמן לעצמך דברים המעוררים בך סקרנות, פליאה, רגש או תובנה.
    7. חזור שוב על התהליך מתחילתו, והוסף דברים חדשים שיעלו.
    8. על דף נייר חדש, צור שני טורים: שאלות ותובנות. התבונן בעיון בכל מה שהעלית על הכתב.  ערוך רשימה של שאלות ורשימה של תובנות שעולות מתוך הדברים שכתבת.
    9. כעת עיין ברשימת השאלות הבאה, וכל שאלה שתציע לך מבט חדש ומסקרן על המפגש שלך עם הסיפור, העתק לרשימת השאלות, וכל תובנה חדשה שתעלה, לרשימת התובנות.

     

    1. 3.      שאלות חקירה וגילוי:
    2. איפה אתה הדג הגדול ומתי, הדג הקטן?
    3. אלו מים יש סביבך?
    4. מהו האוקיאנוס שלך?
    5. מה זה בשבילך סתם מים?
    6. אילו מפגשים בחייך מהדהד הסיפור?
    7. מה הרגשות שאתה חווה במפגש עם הסיפור הזה?
    8. איך תמנף את התובנות מהמפגש עם הסיפור הזה לחיים טובים יותר?
    9. איך תאזן בחייך את השאיפה להתקדמות והישגים עם הרצון להיות עם מה שקורה כאן ועכשיו?
    10. אילו משימות קונקרטיות תוכל לקבל על עצמך לטובת מינוף התובנות?

    10.  מה או מי יעזור לך לעמוד בהן באופן הטוב ביותר?

    11.  עם מה אתה יוצא מהמפגש הזה?

    ברוך הבא לעולם האימון הרב ממדי, בהצלחה!

     

    להרשמה ולהורדה ללא תשלום של המדריכים https://n.sendmsg.co.il/f17824/PRIZMA

    הסדרה כוללת עשרה מדריכים, עשרה מפגשי אימון אישי באופן עצמאי באמצעות סיפורים מעוררי השראה.

    ''

     

    אני מזמין אותך להיות אתי בקשר

    בטלפון 054-5833385

    או במייל: davidpalant@gmail.com

     

     בציפייה והתרגשות,

    דוד (דודי) פלנט

    מאמן, יועץ ומלווה

    בתהליכי הגשמה וצמיחה

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אימון באמצעות סיפורים - עשה זאת בעצמך - מדריך חינמי "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אימון באמצעות סיפורים - עשה זאת בעצמך - מדריך חינמי "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה