כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    דעות והגות

    מיטב ההגות היהודית של חברי דה מרקר.

    חברים בקהילה (1353)

    סנה בוער
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ערסאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הרב אורית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yang9600
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חדוה ברנר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zin7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    * חיוש *
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הפחד לשאול ולהתגבר.

    12/2/18 14:06
    1
    דרג את התוכן:
    2018-02-13 13:27:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ הפחד להתגבר על עבודת האלילים. ]

    1.אני מכיר את התופעה הזאת [החשש לברר האמת ] גם בסקטור החילוני, אבל הסקטור הדתי מנצח בגדול.

    הפחד שמא השאלה שאני אשאל את עצמי או את זולתי  תיתפש ככפירה בעיני עצמי או בעניהם, הוא בדיוק  הפחד  להתגבר על עבודת האלילים.

    2. מי קרוב יותר להיות בחזקת  "עובד אלילים ", דתי מן המנין, או אתאיסת רדיקל ?

    דין. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הפחד לשאול ולהתגבר."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    12/2/18 14:27
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-02-12 14:27:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    12/2/18 14:34
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-02-12 14:34:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    12/2/18 15:11
    0
    דרג את התוכן:
    2018-02-12 17:22:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    12/2/18 19:43
    0
    דרג את התוכן:
    2018-02-12 19:44:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 17:22:50

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.

     

    ברור.

    היטבת לתאר במילים שלך, את הטענה.

    הבעיה מתחילה כשבדיונים בקהילת היהדות, הרבי לא בא לעזרת תלמידיו.

    ולכן תשובה  בנוסח "הרבי אמר " רק יכולה להחמיר את מצבו של התלמיד בדיון.

    באופן אישי היתי מעדיף להתוכח מול  זקן המקובלים, במקום עם תלמידיו - מעריציו. 

    השאלה הראשונה שהיתי שואל אותו : "מדוע הוא  חושב שספר הזוהר הוא קדוש,,ומפני מה הוא לא מגדיר אותו לעצמם כעבודת אלילים כנענית ".

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    13/2/18 01:32
    0
    דרג את התוכן:
    2018-02-13 06:25:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 19:44:38

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 17:22:50

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.

     

    ברור.

    היטבת לתאר במילים שלך, את הטענה.

    הבעיה מתחילה כשבדיונים בקהילת היהדות, הרבי לא בא לעזרת תלמידיו.

    ולכן תשובה  בנוסח "הרבי אמר " רק יכולה להחמיר את מצבו של התלמיד בדיון.

    באופן אישי היתי מעדיף להתוכח מול  זקן המקובלים, במקום עם תלמידיו - מעריציו. 

    השאלה הראשונה שהיתי שואל אותו : "מדוע הוא  חושב שספר הזוהר הוא קדוש,,ומפני מה הוא לא מגדיר אותו לעצמם כעבודת אלילים כנענית ".

    דין. 

     

    יכול להיות שמיחסים קדושה,

    כי הספר עוסק בתורה, שגם היא קדושה;

    הקבלה (ס.הזוהר) הוא חלק מהפרשנויות שלה.

    אם משנה וגמרא זה פרשנות הפשט,

    הקבלה היא לפי דמיון.

    כלומר,

    הקבלה היא הטלת ספק....

    אם למשל היא אומר שאש זה כעס,

    וכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת;

    לפי הגמרא זה כפשוטו,

    לפי הקבלה אתה מטיל ספק וחושב,

    אולי, בעצם זה לא לכעוס (פנימי) ולא לא-להדליק אש (חיצוני).

    מה המהות ?

     

    זאת לא צורת חשיבה מסוכנת ?

    כשאתה מדבר על עבודת אלילים (חטא),

    אתה אומר שזה סכנה לקדושה,

    אז הסכנה לא קיימת אם אין קדושה.

    כלומר, הספר כדפים ומילים, לא נותן לך כלום,

    אם אתה לא מיחס לו קדושה,

    ואם בקדושה עסקינן...

    וזה אינסופי.

    לכן אתה יכול לבחור בין רב לפסיכולוג/פסיכיאטר,

    או שאתה נהיליסט וחי בחסכנות...




    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    13/2/18 07:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-02-13 07:00:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-13 06:25:02

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 19:44:38

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 17:22:50

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.

     

    ברור.

    היטבת לתאר במילים שלך, את הטענה.

    הבעיה מתחילה כשבדיונים בקהילת היהדות, הרבי לא בא לעזרת תלמידיו.

    ולכן תשובה  בנוסח "הרבי אמר " רק יכולה להחמיר את מצבו של התלמיד בדיון.

    באופן אישי היתי מעדיף להתוכח מול  זקן המקובלים, במקום עם תלמידיו - מעריציו. 

    השאלה הראשונה שהיתי שואל אותו : "מדוע הוא  חושב שספר הזוהר הוא קדוש,,ומפני מה הוא לא מגדיר אותו לעצמם כעבודת אלילים כנענית ".

    דין. 

     

    יכול להיות שמיחסים קדושה,

    כי הספר עוסק בתורה, שגם היא קדושה;

    הקבלה (ס.הזוהר) הוא חלק מהפרשנויות שלה.

    אם משנה וגמרא זה פרשנות הפשט,

    הקבלה היא לפי דמיון.

    כלומר,

    הקבלה היא הטלת ספק....

    אם למשל היא אומר שאש זה כעס,

    וכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת;

    לפי הגמרא זה כפשוטו,

    לפי הקבלה אתה מטיל ספק וחושב,

    אולי, בעצם זה לא לכעוס (פנימי) ולא לא-להדליק אש (חיצוני).

    מה המהות ?

     

    זאת לא צורת חשיבה מסוכנת ?

    כשאתה מדבר על עבודת אלילים (חטא),

    אתה אומר שזה סכנה לקדושה,

    אז הסכנה לא קיימת אם אין קדושה.

    כלומר, הספר כדפים ומילים, לא נותן לך כלום,

    אם אתה לא מיחס לו קדושה,

    ואם בקדושה עסקינן...

    וזה אינסופי.

    לכן אתה יכול לבחור בין רב לפסיכולוג/פסיכיאטר,

    או שאתה נהיליסט וחי בחסכנות...



    קבלה איננה אלא דיון שענינו הדמיית והגשמת האלוהות, תוך הפיכת האדם למרכז התמונה .

    זה בניגוד חמור לתורה, אשר אוסרת על הדמיית הדמות, ואשר האלוהים בה הוא מרכז התמונה.

    הגישה הקבלית  "אילו רצו הצדיקים היו בוראים עולמות ומחריבים ", היא גישה אנטי תורתית אנטי יהדות.

    מוטב שהאדם בשר רימה ותולעה, יתעסק בעניניו על  כדור הארץ . דין. 


    --
    עוכר ישראל.
    13/2/18 10:05
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-02-13 10:05:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: דיןחממי 2018-02-13 07:00:07

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-13 06:25:02

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 19:44:38

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 17:22:50

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.

     

    ברור.

    היטבת לתאר במילים שלך, את הטענה.

    הבעיה מתחילה כשבדיונים בקהילת היהדות, הרבי לא בא לעזרת תלמידיו.

    ולכן תשובה  בנוסח "הרבי אמר " רק יכולה להחמיר את מצבו של התלמיד בדיון.

    באופן אישי היתי מעדיף להתוכח מול  זקן המקובלים, במקום עם תלמידיו - מעריציו. 

    השאלה הראשונה שהיתי שואל אותו : "מדוע הוא  חושב שספר הזוהר הוא קדוש,,ומפני מה הוא לא מגדיר אותו לעצמם כעבודת אלילים כנענית ".

    דין. 

     

    יכול להיות שמיחסים קדושה,

    כי הספר עוסק בתורה, שגם היא קדושה;

    הקבלה (ס.הזוהר) הוא חלק מהפרשנויות שלה.

    אם משנה וגמרא זה פרשנות הפשט,

    הקבלה היא לפי דמיון.

    כלומר,

    הקבלה היא הטלת ספק....

    אם למשל היא אומר שאש זה כעס,

    וכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת;

    לפי הגמרא זה כפשוטו,

    לפי הקבלה אתה מטיל ספק וחושב,

    אולי, בעצם זה לא לכעוס (פנימי) ולא לא-להדליק אש (חיצוני).

    מה המהות ?

     

    זאת לא צורת חשיבה מסוכנת ?

    כשאתה מדבר על עבודת אלילים (חטא),

    אתה אומר שזה סכנה לקדושה,

    אז הסכנה לא קיימת אם אין קדושה.

    כלומר, הספר כדפים ומילים, לא נותן לך כלום,

    אם אתה לא מיחס לו קדושה,

    ואם בקדושה עסקינן...

    וזה אינסופי.

    לכן אתה יכול לבחור בין רב לפסיכולוג/פסיכיאטר,

    או שאתה נהיליסט וחי בחסכנות...



    קבלה איננה אלא דיון שענינו הדמיית והגשמת האלוהות, תוך הפיכת האדם למרכז התמונה .

    זה בניגוד חמור לתורה, אשר אוסרת על הדמיית הדמות, ואשר האלוהים בה הוא מרכז התמונה.

    הגישה הקבלית  "אילו רצו הצדיקים היו בוראים עולמות ומחריבים ", היא גישה אנטי תורתית אנטי יהדות.

    מוטב שהאדם בשר רימה ותולעה, יתעסק בעניניו על  כדור הארץ . דין. 

     

    אתה מתחמק מלהעיד שהתורה היא קדושה ?

    או

    שאפשר להסיק את זה מדבריך ?

    או

    שאתה מקבל את הגרסה שאם הקבלה שקרית אז התורה בהכרח _____ ?

    או

    שאתה הוגה ב: וַתֵּצֶאנָה שְׁתַּיִם דֻּבִּים מִן הַיַּעַר...


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    13/2/18 13:26
    0
    דרג את התוכן:
    2018-02-13 13:26:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-13 10:05:05

    צטט: דיןחממי 2018-02-13 07:00:07

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-13 06:25:02

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 19:44:38

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 17:22:50

    צטט: דיןחממי 2018-02-12 14:34:48

    צטט: רז והפתיתים 2018-02-12 14:27:23

    1. אתה מדבר על הטלת ספק ?

    2. דתי

    1.גם אבל לא רק.

    יש אנשים שעצם זה שאתה מביע דעה הפוכה משלהם [נניח לגבי קדושת ספר הזוהר ], הם פוחדים פחד מות מעצם קיומו של דיון כזה, ובורחים כאילו רודף אחריהם  נחש קוברה.

    התוצאה :אין שיח,אין ליבון ובירור,, עולם כמנהגו נוהג ואם ישנן טעויות הן ממשיכות להתקים.

    2. הדיון במודוס דתי. 

    דין. 

     

    נניח שיש לך דיעה, או המצאת אותה או שקבלת אותה, בכל אופן, היא שלך.

    באה דיעה אחרת, אם תקבל אותה, תצטרך לעבוד כדי להבין את הדיעה שכבר יש לך.

    למה שתעשה את זה ?

    זאת הגישה של הדתיים בימינו, כי רב בימינו תפקידו לחשוב בשבילך. כל הכח של דת (כלשהי) טמון באי-החשיבה.


    אתה חושב שהיכולת בחירה של האדם היא שורש הבעיה ?

    יעני, הדוס המצוי, רוצה לבחור רק טוב שירצה האל, שיטב לו בעולם הזה ובעולם הבא. אבל, יש לו כל כך הרבה חוקים ותת-סעיפים, שהוא מעדיף שמישהו אחר יבחר עבורו רק טוב.

     

    ברור.

    היטבת לתאר במילים שלך, את הטענה.

    הבעיה מתחילה כשבדיונים בקהילת היהדות, הרבי לא בא לעזרת תלמידיו.

    ולכן תשובה  בנוסח "הרבי אמר " רק יכולה להחמיר את מצבו של התלמיד בדיון.

    באופן אישי היתי מעדיף להתוכח מול  זקן המקובלים, במקום עם תלמידיו - מעריציו. 

    השאלה הראשונה שהיתי שואל אותו : "מדוע הוא  חושב שספר הזוהר הוא קדוש,,ומפני מה הוא לא מגדיר אותו לעצמם כעבודת אלילים כנענית ".

    דין. 

     

    יכול להיות שמיחסים קדושה,

    כי הספר עוסק בתורה, שגם היא קדושה;

    הקבלה (ס.הזוהר) הוא חלק מהפרשנויות שלה.

    אם משנה וגמרא זה פרשנות הפשט,

    הקבלה היא לפי דמיון.

    כלומר,

    הקבלה היא הטלת ספק....

    אם למשל היא אומר שאש זה כעס,

    וכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת;

    לפי הגמרא זה כפשוטו,

    לפי הקבלה אתה מטיל ספק וחושב,

    אולי, בעצם זה לא לכעוס (פנימי) ולא לא-להדליק אש (חיצוני).

    מה המהות ?

     

    זאת לא צורת חשיבה מסוכנת ?

    כשאתה מדבר על עבודת אלילים (חטא),

    אתה אומר שזה סכנה לקדושה,

    אז הסכנה לא קיימת אם אין קדושה.

    כלומר, הספר כדפים ומילים, לא נותן לך כלום,

    אם אתה לא מיחס לו קדושה,

    ואם בקדושה עסקינן...

    וזה אינסופי.

    לכן אתה יכול לבחור בין רב לפסיכולוג/פסיכיאטר,

    או שאתה נהיליסט וחי בחסכנות...



    קבלה איננה אלא דיון שענינו הדמיית והגשמת האלוהות, תוך הפיכת האדם למרכז התמונה .

    זה בניגוד חמור לתורה, אשר אוסרת על הדמיית הדמות, ואשר האלוהים בה הוא מרכז התמונה.

    הגישה הקבלית  "אילו רצו הצדיקים היו בוראים עולמות ומחריבים ", היא גישה אנטי תורתית אנטי יהדות.

    מוטב שהאדם בשר רימה ותולעה, יתעסק בעניניו על  כדור הארץ . דין. 

     

    אתה מתחמק מלהעיד שהתורה היא קדושה ?

    או

    שאפשר להסיק את זה מדבריך ?

    או

    שאתה מקבל את הגרסה שאם הקבלה שקרית אז התורה בהכרח _____ ?

    או

    שאתה הוגה ב: וַתֵּצֶאנָה שְׁתַּיִם דֻּבִּים מִן הַיַּעַר...

     

    אלוהים לבדו קדוש וקדושת התורה נובעת מהיותה צרובה  בתודעה כדברי אלוהים חיים.

    לא בידי שליח, לא שמועה , לא ספוריי מייסס, אלא מפי הגבורה ממש.

    לא כן הספור בספרות הקבלית, שכל כולה נכתבה בידי שרלטנים הוזים ,שמנסים להעלות את האדם  [עצמם ]למדרגת אלוהים. 

    דין.


    --
    עוכר ישראל.
    13/2/18 13:27
    0
    דרג את התוכן:
    2018-02-13 13:29:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    .וכה אמר יוהידן צטט :

     "

    1.המיסטיקן  רואה בטבע ובחמרים התגלות האלוהות,זה אליליזם קלאסי.

    2. המקובל שואף לחוות את האלוהים באמצעות הפיכת חמרים וצורות לסמלים- גם "חויית אלוהים בכלל לא כל שכן חויה באמצעות סמלים"זה אליליזם קלאסי. אלוהים הוא טרסטדנטי {חיצוני} ולכן לא ניתן לחוות אותו .

    3.  10  הספירות היא הורדת ותיאור דמות האלוהות{או חלק ממנה} למערכת המושגים של בני האדם בצורת הדמיה= זה אליליזם קלאסי. 

    4.היהדות {שמשתקפת בתנ"ך} דוחה מתוכה את היסודות המיתיים{מיתולוגים},ע"י הכלה ועיקור. הקבלה לעומת זאת, מספחת ומכירה ביסודות מיתיים ונשענת עליהם=זה אליליזם קלאסי.

    5.אפע"פ שיש אבחנה במחקר בין תורת הסוד הקדומה שמשתקפת בתלמוד לבין תורת הסוד מימי הגאונים {ספרות ההיכלות}, אינני רואה הבדל מהותי ביניהם. המקור העיוני אידאולוגי {מיסיקוניזם אלילי} הוא אותו מקור. כמו כן, אינני רואה שום הבדל בין קבלה עיונית לבין מעשית,כפי הסיבה כך התוצאה.

    6.הנוצרים היו הראשונים שהדפיסו את ספר הזוהר במהדורות דפוס, ובכך סייעו להפצתו. ומדוע? מפני שספרות הקבלה {זוהר}, מבטאת בדיוק את הגנוסטיקה הנוצרית.  גם בטוים או חלוקה הקוסמולוגית בלשון ניסוח "אבא אמא=זכר ונוקבא{המופיע לרוב בזוהר}, הם בטויים גנוסטים נוצרים מובהקים.

    7.  התנא שמעון  בן יוחאי לא חיבר שום ספר, הכל קשקושים שנועדו לתת לגיטימציה ולהכשיר את השרץ{קבלה} שהוא עבודת אלילים.

    8. הקבלה קיבלה לכיטימציה ונשתרשה בתודעה, הרבה גם בזכות תנועת השבתאות האלילית,,שמנהיגה לבסוף המיר דתו.

    9. הקבלה מעלה את ערך האדם במגמה אנתרופוצנטרית, בעוד שהתנ"ך מוריד את האדם ומעלה את האל. 
    "אילו רצו הצדיקים היו בוראים עולמות ומחריבים", זה בטוי שמצאנו ביהדות המעלה את האדם לדרגת אל , ואשר מקורו אלילי מובהק. 

    אני יכול להמשיך, נסתפק בזה בינתים..  [סוף ציטוט ].

    דין. 


    --
    עוכר ישראל.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הפחד לשאול ולהתגבר."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה