כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5575)

    נעם דימנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון אנ_פל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Tuli Gilai
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מיכאל 1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ronkraus
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גלעד_1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    boazlaw
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הפתרון לפקקים זה לא עוד מחלפים.

    30/3/18 17:10
    0
    דרג את התוכן:
    2018-03-30 17:16:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כל הסכמי הגג המעוותים כוללים מליארדים "להשקעה בתשתיות". באילו תשתיות? במחלפים וכבישים שנחוצים לפרוורים חדשים על קרקע חקלאית בהן ייבנו השכונות החדשות. הפתרון לפקקים זה המשך השקעה בכבישים כדי שאנשים יעברו לרכב הפרטי? זה מזכיר את הפתרון ההזוי של השמאל לטרור: עוד בריחות כדי לייצר רוח גבית ומעוזים אירניים.

     

    ברור שהדרך להתגבר על פקקים היא תחבורה ציבורית יעילה. אך דורות של ממשלות שהיו צריכות לממן בריחות, התנתקויות, חומת מגן, גדרות הפרדה, עופרת יצוקה, שיקום נזקי לבנון 2, כיפת ברזל ובקיצור: כל נזקי אסון אוסלו למיניהם - ידעו לעשות דבר פשוט: לבטל השקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, להקפיא אותן ולעודד הלאה יבוא רכבים כדי להשתמש במיסי רכב ודלק לממן את נזקי אסונות אוסלו. כך קיבלנו במחזוריות את ההבנה שעוד כבישים אינם פתרון לפקקים, והמשך ההשקעה בכבישים עקב לחץ ציבורי - ראשי מועצות ועיריות, כתבי תקשורת, יבואני הרכב והציבור בעל הרכב - כל אלו דורשים "עוד כבישים בגלל פקקים" ממש כמו אלו הדורשים "עוד מסירת שטחים בגלל טרור". ההגיון של שתי הקבוצות אבסורדי, אדיוטי ומביא למבוי סתום באותה מידה. עוד עקירות רק מייצרות עוד טרור. עוד כבישים רק מייצרים עוד פקקים.

     

    אבל נתעסק כרגע באותם כבישים. הנה הגיע יו"ר התאחדות התעשיינים ודרש להפוך נתיבי תחבורה ציבורית לנתיבים לרכב הפרטי. דרש ומיד קיבל. השבוע הודיע משרד התחבורה שרכבים עם שלושה נוסעים ומעלה יוכלו להשתמש בנת"צ. עוד כניעה לטרור - הפעם של בעלי הרכבים, ועל חשבון העדפת הפתרון האמיתי - תחבורה ציבורית יעילה. במקום הצהרה שעוד מאות נתיבי ימין, המשמשים כיום בכבישים ראשיים להחנות רכבים, יבוטלו ויהפכו לנתיבי אוטובוסים, הולך שר התחבורה אחרי הפופוליזם של אוריאל לין והופך את הנת"צים המיועדים להעניק עדיפות מוחלטת לבוחרים באוטובוסים - לנתיבי רכב פרטי. אין איוולת גדולה מזו. ודווקא משר שבניגוד לקודמיו סיכל את נסיונות האוצר לבטל ולהקפיא הלאה קווי רכבת והביא לתנופה של רפורמות ומסילות רכבת מכרמיאל ובית שאן ועד דימונה. 

     

    אי השמעת דעת משרד התחבורה על פתרונות "התשתיות" בהסכמי הגג משולה לרשלנות מקצועית חמורה. הפתרון של "נייצר עוד מחלף יציאה לכביש 6 לעיר חריש" אינו פתרון אלא הרמת ידיים. בחריש, עיר חדשה מהיסוד, היה צריך לאפשר לתושבים לא להחזיק רכב בכלל. לתכנן אותה עם נת"צים רבים, קוי אוטובוס מהירים לאזורי תעסוקה, תחנת רכבת שכבר מוכנה להסיע את תושבי העיר לחדרה ובמסילה מזרחית לעבר גוש דן. במקום, קיבלנו את עיר המכוניות, מתנה לבעלי כביש 6. עוד מעמסה כספית כבדה על "הזול" של חריש - גם אחזקת רכב וגם כבישי אגרה. פתרון? לא, כשלון.

     

    הסכמי הגג הם טרגדיה מכיוון שאין בהם ולו בדל מרכיב של השקעה בתשתיות תחבורה ציבורית או מחשבה למקם את תוספות הענק של דירות חדשות כך שיעשו שימוש עכשוי ועתידי על תחנות רכבת קיימות ובתכנון לשנים הקרובות. במקום תוקעים פרוורי ענק בקצוות הערים, עם אלפי רכבים שינותבו לאותם כבישים ראשיים שכבר פקוקים היום. אין איפה להוסיף עוד נתיבים ועכשיו השעה לשר תחבורה אמיץ עוד יותר מהשר ישראל כץ. כזה שיחליט לשים סוף להגעה ברכב הפרטי לאזורי התעשייה - שיטת "חנה וסע" צריכה להתחיל כבר מרחובות המגורים. שאטלים בלבד שיכנסו לאזורי התעסוקה, ומניעת כניסה של רכבים פרטיים. האם לשר יש אומץ ציבורי? או שיכנע ליבואני הרכב, לשרלטני "הבריחות" המציעים רק עוד אסקפיזם של פקקים, על חשבון נת"צים, עולים על מדרכות כשאין חניה, חונים בתוך תחנות אוטובוס ומעדיפים להתעלם ממאות הרוגים ואלפי פצועים מתאונות, נזקי מליארדים מבלאי רכבים ודלקים, ורק דורשים לעצמם "שיטפלו בפקקים". הטיפול בפקקים דורש אומץ לבטל מגרשי חניה, נתיבי חנייה, לסגור עוד ועוד מרכזי ערים לרכב הפרטי. לעודד תחבורה ציבורית, ולשנות הסכמי גג להקמת דיור רק בצמוד לתחבורה ציבורית. 

    למי יש אומץ כזה?

     

     

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הפתרון לפקקים זה לא עוד מחלפים."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הפתרון לפקקים זה לא עוד מחלפים."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה