כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    פורום

    בילוי והסעדה בעיר

    פורום העוסק במקומות בילוי , בתי קפה , הסעדה ועוד בעיר חיפה ...

    חברים בקהילה (1974)

    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .Josefin
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עדי ט.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נאוה פלד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אורחני
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גק והאפונים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סקרנית מאוד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לשכפל ההצלחה של מרכז הכרמל: פחות נתיב, יותר מדרכה

    30/3/18 18:30
    3
    דרג את התוכן:
    2018-08-05 09:46:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שיפוץ מרכז הכרמל ממנו חששו בעלי העסקים מתברר כהצלחה מסחררת. נכון, יש קצת יותר פקקים ברמזורים. אך המדרכות מתמלאות חזרה בתושבים, שמבלים קונים ובעיקר נהנים מהסביבה החדשה המשודרגת. מרכז הכרמל חוזר לתפארתו וכל שנותר זה לשפץ גם את חזיתות החנויות ובעיקר המבנים המיושנים: צבעים פסטליים וטיפול בגינות יכול ליצור מחדש מרכז עירוני שכיף להגיע ולהסתובב בו. הכל בזכות העדפת הולכי הרגל על פני אלו שרק נוסעים דרכו, וממילא לא יעצרו בו.

     

    התובנה הזו צריכה להוביל אותנו בפיתוח מחודש של כלל מרכזי המסחר בחיפה. בקרוב תחזור הכרמלית שנוספת לרב קו, ואיתה רפורמת "חופשי יומי". יש לדאוג לנת"צ לאוטובוסים בלבד במוריה, וכך יושלם מערך שיתעדף באופן מוחלט תחבורה ציבורית. במקום נתיב להחניית רכבים לאורך שד' מוריה - הגדלת המדרכות ורוחב שני הנתיבים. נתיב אחד לרכב הפרטי, ונתיב שני, ימין - למוניות ואוטובוסים בלבד. כך גברת כהן מכבביר תשאיר את רכבה בביתה, תעלה על שאטל לציר מוריה, משם תיקח אוטובוס בזמינות מיידית למרכז הכרמל וממנו תרד בכרמלית לעיר התחתית. במקום שתפקוק עם רכבה את ציר מוריה וכל הצירים היורדים לקרית הממשלה ושם תחפש מקום חניה בעיר התחתית.

     

    ראש העיר הבא של חיפה יצטרך להפגין אומץ ציבורי מול אספני הרכבים הפרטיים בשכונות הכרמל. לא צירי מטרונית, אלא כפי שנעשה בתל אביב - לקיחת ציר ימין, ונתיבי "חניות רכבים" לטובת זירוז האוטובוסים העוברים ממרכז הכרמל לחורב ומחורב לאוניברסיטה. השקעה כזו תחזיר את הקונים לציר מוריה. פחות אנשים יעשו שימוש ברכבם ויבחרו בשאטלים ואוטובוסים. אם יש לי שאטל מכבביר למוריה ומשם אוטובוס שבמקום 40 דקות, מגיע לאוניברסיטה תוך רבע שעה בלבד, אין לי סיבה לקחת לשם רכב. ואם יש מספיק כמוני שלא יקחו רכב, נקבל מרכז עירוני שוקק חיים לכל אורך ציר הרכס. בתי קפה וכיכרות היכן שפעם היו חניוני רכב. שאטל לבית חולים כרמל ישירות מתחנת האוטובוס לפתח בית החולים במקום חניוני רכבים ופקקים ביציאה מאחוזה. במקום השקעה בכבישים יש להשקיע בשימוש חכם בכבישים הקיימים. הרחבת מדרכות תביא לאלפי הולכי רגל בציר מוריה, שיעצימו את המסחר לאורכו. במקום שלטי "להשכרה" - תור המתנה לפתוח עסק ברכס. במקום פקק של 15 דקות בשישי בבוקר לצאת מהשכונה וחיפושי חנייה - שאטל עם נתיב בלעדי סיבובי בשכונות הגדולות - שיוביל תוך שתי דקות לציר מוריה ומשם תוך דקה אוטובוס לבית הקפה בחורב. תחילה התושבים יצעקו שאין להם חניה, וכשיראו שאטל שכל עשר דקות אוסף אותם למוריה, ומשם אוטובוס מהיר למת"ם - גם הם יוותרו על הרכב.

     

    מרכז הכרמל הוא הוכחה לצורך להשקיע בתשתיות מדרכות, לא בכבישים נוספים והרס ואדיות. רק ניהול חכם ויעיל של הכבישים הקיימים יוביל לצמיחה עירונית וסביבה איכותית לטובת כולם - התושבים, הסוחרים, התיירים והכנסות העיר. אלפי תושבים יהגרו לחיפה, כי יוכלו "להסתדר" בה ללא צורך ברכב כלל. כל יום ברכס יהיה גדוש בתושבים כמו ארועי החגיגות 'צאו בחוץ'. כי התושבים יקבלו מדרכות רחבות ונעימות מלאות בפעילות לצאת אליהן, במקום מדרכות צרות עם רעש רכבים החולפים במהירות או עומדים בפקקים וזיהום אגזוזים. מרכז הכרמל צריך להיות רק הסנונית הראשונה בשינוי כל ציר הרכס. נתיב ימין לאוטובוסים ומוניות בלבד. נתיב שמאל לכל שאר הרכבים. הגדלת כל אחד מהם במטר רוחב על חשבון נתיבי חניית רכבים, בשאר ה'רוחב' שלו - הגדלת המדרכות והוספת נתיב אופניים. יצירת נתיבי פנייה שמאלה וימינה לשכונות, וסימון ייעודי לחניות פריקת משאיות סחורה בלבד - על חשבון נתיבי החניית הרכבים כיום. יצירת כיכרות על חשבון מגרשי חנייה. מערך שאטלים פנימי בשכונות הגדולות שיעלה נוסעים עד לציר מוריה, חורב ואבא חושי ומשם מערך אוטובוסים ומוניות מדי דקה בנת"צ. יצירת עדיפות מוחלטת לתחבורה ציבורית, ויצירת חוסר כדאיות מוחלטת להחזיק רכב פרטי. במקום עוד כבישים, ציר רכס שכיף להסתובב בו. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לשכפל ההצלחה של מרכז הכרמל: פחות נתיב, יותר מדרכה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    2/4/18 08:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-04-02 08:25:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מאוד מזדהה אם מה שאתה כותב, כל זה מתבזבז על האתר הזה פה שבקושי משפיע על אף אחד הייתי שמח לראות את הפוסט הזה למשל באתר של עינת קליש, מכל מקום תודה על שכתבת
    5/8/18 09:46
    0
    דרג את התוכן:
    2018-08-05 09:46:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי יובליובל תודה, אני לא פעיל של עינת קליש, לכן אני לא אכתוב באתר שלה.

    אני כן חושב שבנסיבות שנוצרו אחרי 15 שנות שיתוק ואפס אחוז צמיחה בעיר הזאת, כשגם תושבים ותיקים שאהבו אותה קמו ועזבו ונדדו למרכז בעקבות עבודה/ילדים.. חיבים שינוי מהותי ועינת לפחות מצהירה שהיא תבצע אותו. אני רק יכול לקוות שכראש עיר יהיו לה האמצעים והכלים לבצע את זה כי לא פשוט לתקן מחדלים וסדר עדיפויות עקום בהשקעת תקציבים שנמשך על פני שני עשורים.

     

    גם מה שבוצע במרכז הכרמל מלא במחדלים. יש דברים שעשו 3-4 פעמים שוב ושוב במקום לתאם את זה פעם אחת מראש. כל הציבור ראה שהעבודות התארכו חודשים ממה שהיה מתוכנן. זה מאפיין את כל הפרויקטים בחיפה. גם האצטדיון נפתח באיחור של שנה, עד היום הקניון בתוכו עומד ריק ונטוש, ציפוי חיצוני בזכוכית לא בוצע, וחריגה של מאות מליוני שקלים בעלות.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לשכפל ההצלחה של מרכז הכרמל: פחות נתיב, יותר מדרכה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה