כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    כללי

    הפורום לענייני יהדות בכללותם, הודעות מערכת, חוקי קהילה, עדכונים ושאר דעות שקשה למיין לשאר הפורומים בקהילה.

    חברים בקהילה (1353)

    רז רזיישן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .D.S
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אפרת ש.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עט סופר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים"

    14/5/18 10:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-05-14 10:00:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    ירושלים


    נערך על ידי הרב

    מוקדש להצלחת
    עם ישראל

     

    הקדמה
    שמה של ירושלים נזכר כאחת הערים המרכזיות והחשובות בארץ ישראל. החש את לב האומה ומתבונן ברוח הנבואה המרחפת מעל כתבי הקודש, יודע כי אין ירושלים עיר ככל הערים. ירושלים היא שם עצם מופשט הכולל בתוכו קדושה וטהרה, עצבות ותקוה, עיר וארץ, עולם הזה ועולם הנצח, וכל החיים הישראליים כולם.
    בתנ"ך מוזכר שמה של ירושלים, פעמים אחדות, בפי ה' ככינוי לאומה הישראלית. כמובא בספר ירמיה 1 : "הלוך וקראת באזני ירושלים לאמר כה אמר ה' זכרתי לך חסד נעוריך אהבת כלולותיך, לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה". הכונה בפסוק היא לעם ישראל ההולך במדבר, ולא לירושלים העיר. גם גאולתם של ישראל תלויה בגאולת ירושלים, כנאמר 2 : "התנערי מעפר קומי שבי ירושלים התפתחי מוסרי צוארך, שביה בת ציון". בפסוק זה מתאחד גורלה של העיר ירושלים עם גורל העם השבוי בידי אויביו.
    ירושלים מצויינת במקרא ובחז"ל כעיר של תורה. כך נאמר בפרשת מינוי השופטים: "וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ה' אלהיך בו... ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא" 3 . ובדברי חז"ל 4 : "מלמד שהמקום גורם". וכן בדברי הנבואה: "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה'... ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" 5 .
    ואכן, במשך הדורות ישבו רוב גדולי הנביאים וחכמי הסנהדרין בירושלים. כך מוזכר בדברי חז"ל 6 כי כל נביא שלא נזכר מקום מגוריו בידוע שהוא מירושלים. בית הדין הגדול, הפוסק לכל ישראל, ישב בלשכת הגזית ומשם הפיץ תורה לכלל האומה. הכנסת הגדולה, בימי עזרא ונחמיה, שבה תוקנו כל התקנות שקבעו את צורת החיים הדתיים לדורות, ישבה גם היא בירושלים.
    ירושלים נכנסה כאחד המרכיבים היסודיים בכל תפילות ישראל, ובברכת המזון נקבע לה ברכה בפני עצמה. יתר על כן, בכל מקום אשר בו שכנו ישראל, בין בארץ בין בגלות, התפללו לעבר ירושלים. כמו כן, קבעו תפילות עליה, והעלו את זיכרונה ברגעים המרכזיים והגורליים ביותר בחיי כל פרט ופרט. כגון: בשעת הנישואין נקבע כי על החתן להראות סימני צער על חורבנה של ירושלים, ולהישבע אליה שבועת אמונים במילים: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". גם במועדי ישראל נהגו לסיים את סדר התפילה והעבודה במילים: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", כך בליל הסדר וכך בתפילת הנעילה ביום הכיפורים. 
    דבקות מיוחדת ונפלאה זו של עם ישראל בירושלים הביאה ניסיונות חיקוי מצד הגויים להיאחז בה, ולהיבנות על ידה מבחינה רוחנית. במשך אלפי שנים עובר עם ישראל סבל קשה מאותם הדתות המנסים, בכפיות טובה, לשלול את זכותו לחזור אל עיר מחצבת נשמתו. אולם, זכה עם ישראל לדבוק בירושלים, למרות קשיים אלו, ולהיות מאוחד סביב שמה הקדוש ולקביעותה במרכז החיים הלאומיים. כך בימינו נמצאות בירושלים הישיבות הגדולות בעולם, ריכוז חכמי התורה שאין דומה לו בשום מקום, הרבנות הראשית, מושב הממשלה, משכן הנשיא, מוסדות המשפט ועוד.
    אחרי מלחמת ששת הימים זכתה ירושלים להיות אבן שואבת לכל בני העם היהודי. בעיקר מקום הקודש ליד הכותל המערבי, הצופה אל הר הבית- הר המקדש, שהוא מוקד העבר וחזון העתיד גם יחד. מחזות השמחה של המון חוגג, הבא ברגלים לשחר את פני הקודש, הולכים וחוזרים. כך מממשת ירושלים את יעודה במועדי ישראל, דבר שנעדר ממנה במשך אלפי שנים.
    עם זאת, המאבק העולמי הממושך בינינו לבין הגויים עובר ברחובות ירושלים, המתייסרת מפעם לפעם במעשי רצח נפשעים, המדמים לנשלנו מעל אדמתנו ולשבור את רוחנו. אבל היו לא תהיה. דברי הנביא מהדהדים באוזנינו, ואנו בעקביות נמשיך לשאוף לקיומם: "למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט עד ייצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד יבער... המזכירים את ה' אל דמי לכם. ואל תתנו דומי לו עד יכונן, עד ישים את ירושלים תהילה בארץ" 7 . ואכן, כדברי המשוררת בת זמננו, שמה של ירושלים צורב את השפתיים כלחישת שרף. זוהי ירושלים שכולה זהב.
    ''

     

    אני אוהבת אותך ירושלים , כמה שאת יפה.

    תוצאת תמונה עבור ירושלים

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה