כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1974)

    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אטיוד5
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיר_שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גק והאפונים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבע השרב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    flora2001
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חנוכת מרכזית המפגע בצ'ק פוסט

    4/7/18 23:36
    2
    דרג את התוכן:
    2018-07-04 23:45:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ברוב רעש ותקשורת ופרסום ועוד פרסום - כמיטב ה"עשייה" של רודפי טקסים ומקרופונים מסוג כץ ויהב, נחנכה מרכזית המפגע, או מרכזית המפרץ. מה מרכזי כל כך בה? כלום. היא אינה נחוצה לא לתושבי הקריות, שהרי במוצקין תיבנה תחנה מרכזית לקריות, לא לתושבי חיפה שהרי גם בה יש תחנה מרכזית בחוף הכרמל, ולא לבאי הצ'ק פוסט, כי אם יזדמן לכם להגיע לקניון לב המפרץ או לרחובות התעשיה באזור שבכולם מאות רכבים ומצוקת חניה - מובן שמרבית העובדים והמבקרים במקום באים אליו ברכבם הפרטי. 

     

    אז למי בכל זאת נועדה מרכזית המפרץ? ובכן לדברי חברת יפה נוף, המקום יהיה "תחנת מעבר בין אמצעי תחבורה". מי צריך לעבור בין אמצעי תחבורה כאלו? האם תושבי הקריות שרוצים להגיע לרמב"ם? לא. האם תושבי הקריות שקווי אקספרס יכולים להסיע אותם במהירות לטכניון? לא. האם תיירים שרוצים להגיע לעיר העתיקה של עכו? אולי בכח מכריחים אותם לעבור שם.

    למעשה, רוב הציבור מוכרח בעל כורחו להגיע ולעבור בחור הזה. תחילתו ברצון להנהיג שני קודי תעריפים נפרדים בין הקריות לחיפה, וכך להוציא מהציבור עוד כסף. זה כבר בוטל. אבל התחנה נשארה. עכשיו, נראה שכל מטרתה לשאוב אנשים אל הקניון הסמוך, שמנסה להיות חצי קניון חצי מרפאות ובתי חולים. אנשים מיואשים שרגילים לגור באזור סכנה וזיהום, באים לבלות בקניון. אבל רגע - אפילו לקניון יש תחנת מטרונית שאינה קשורה לתחנת מרכזית המפגע.

     

    לשם מה זרקו שם 300 מליון שקל? האם אנחנו באמת רוצים עשרות קוי אוטובוס שיגיעו לאזור המדכא הזה, או יכריחו אותנו לעצור בו ולהמתין דווקא שם לקו אחר? לשם מה הקימו את המבנה הכעור מתחת לגשר הכעור, עם שני גגות מטופשים משני עברי אוטוסטרדה עילית, שמסמלת בדיוק את ההפוך מהעדפת תחבורה ציבורית - העדפת הרכב הפרטי, שחולף לו בגשר מעל תחנה מגעילה ומיותרת. וכבונוס, גם החליטו בהזייה של מהנדסי תחבורה מנותקים ממש, שלא יהיה שם מסחר. שבשביל בקבוק שתייה תאלצו לצאת וללכת רבע שעה לקניון ולחזור. אם כבר תחנה מרכזית שהיא המפגע, אז עד הסוף. חבל שאיפשרו להיכנס אליה משדרות ההסתדרות. היו צריכים להכריח את הציבור להיכנס אליה מכיוון מנהרות הכרמל. וגם מיזוג לא רצו תחילה לשים. אם הציבור סבל עד היום באבק וחום, למה שלא ישאר ככה?

     

    תעלולי התחבורה וההשקעות נפל בתחבורה בחיפה, עוד ילמדו יום אחד לצד ערים אחרות שבהן מהנדסי תחבורה חירבו את העיר וחירבנו את עתידה. דטרויט למשל. דלאס למשל. מאות ערים מטייפיי ועד ריו שמתכננות לסלק גשרים וכבישים שסללו דרכן והפכו חיץ ומפגע בעיר. והנה בחיפה, חברת יפה נוף עושה הפוך. ממלאים את שדרות ההסתדרות בעוד ועוד גשרים, מחלפים ומעקפים. בקרוב יחלו למלא גם את נאות פרס ו"ציר פרויד" במחלפים. כל כך מגעיל ללכת בשד' ההסתדרות, שאנשים באים ברכב הפרטי רק כדי שיהיה אפשר לברוח משם מהר בסיום הפגישה או יום העבודה. אלו שנאלצים לעבוד שם, בנו לעצמם כנחמה משרדים ממוזגים, אטומים ללא חלונות. א. כי אין על מה להביט, מלבד תנועה או ארובות. וב. כדי לנסות לשכוח שהם נמצאים בג'ורה של מקום. בקרוב אזור המבואות הדרומיים, אם נשאיר זאת בידי יפה נוף, יהיה מקום מחליא ומדכא ללכת בו בדיוק כמו שד' ההסתדרות בצ'ק פוסט. הם מתכננים שם עוד 3 מחלפים. 

     

    לשיא הצחוק-עצב מגיעה ההודעה שמרכזית המפגע תעודד הקמת מת"ם 2 "בפתח מנהרות הכרמל". ברור, זה יתרון לוגיסטי עצום להיות קרוב למנהרות עם תעריף המעבר מהיקרים בעולם. לא יהיה היי טק, אבל אולי עיר לוגיסטית. אולי הסינים שבאים להשתלט על נמל שלם בישראל, נמל המפרץ, ירצו משרדים ליד המנהרות. הם הרי רגילים לערים מפויחות, לא?

    מנכ"ל עיריית חיפה מנצל את הטירוף של תחנה בלי מכונות שתייה או עגלת קפה לעוד כותרת, שיפעלו לשים כאלו שם. 300 מליון שקל זרקו שם, ואי אפשר לקנות סנדויץ'. העיר הזו מייצרת סיטואציות יותר מופרכות מכל מה שלארי דיוויד יכול להמציא. הנה מגיעים האדונים שלעולם לא ישתמשו במקום, לגזור שם סרט. הרי אף אחד מבכירי העירייה או יפה נוף לא נוסע לעבודה באוטובוסים, בטח לא דרך מרכזית המפגע. גם לטקס חנוכת הסרטים, שמרו במגרש החניה מקומות לרכבי השרד של התקשורת וכל המכובדים. באו, גזרו את הסרט, נכנסו לרכב הפרטי, ורצו לבדוק ששמם כבר מופיע בכתבות.

     

    מרכזית המפגע תהיה אנדרטה לכשלון הקונספציה החיפאית, שזריקת מליארדי שקלים על תחבורה, זה מה שהעיר הזו צריכה. ושלא צריך לעסוק בייעול קווים שחוצים במשך שעה את כל חיפה והופכים בלתי אפשריים, בין תחנה מרכזית אחת בקצה העיר לתחנת המפגע בקצה השני - אלא שדי לעסוק בטקסי גזירת סרטים והודעות לתקשורת.

    במקום עלייה בתחבורה הציבורית קיבלנו בקריות זינוק אדיר ברכישת כלי רכב. הציבור התייאש מהמטרונית האיטית, הצפופה והלא יעילה. הציבור התייאש ולכן מאפשר לגנבי הקופה הציבורית להמשיך הלאה לזרוק את כספו על רכבלית, ועל מרכזית המפגע, ועל עוד מחלפים וכיכרות תנועה. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חנוכת מרכזית המפגע בצ'ק פוסט"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חנוכת מרכזית המפגע בצ'ק פוסט"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה