כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5575)

    אטיוד5
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוקטורלאה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ליריתוש
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז רזיישן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחר40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מיכאל 1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בדולח.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    cleopatra9
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מסתכל סביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מה באמת גרם לירידה השנה בתאונות דרכים (ולמה יזנקו שוב)

    5/7/18 00:54
    0
    דרג את התוכן:
    2018-07-05 11:51:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שר התחבורה השבוע התגאה (באופן מיותר וחסר אחריות) בירידה חדה בנתוני הרוגי תאונות הדרכים. ירידה של "עשרות אחוזים" לדבריו, ביחס לשנה שעברה. "רק" 150 הרוגים במחצית 2018, לעומת 193 הרוגים במחצית הראשונה של 2017.

    זה בהחלט נתון מעניין, ועל פניו משמעותי מאד. אז צללתי קצת עמוק יותר לתוך הנתונים שמרכיבים אותו.

     

    ראשית בולט לעין דבר מאד פשוט בתאונות דרכים: יכול להיות "חודש קטלני" שכזה, באופן רנדומלי. לפתע, מצטברות תאונות דרכים. כלומר, חלילה וחס כמובן - אבל זה יתכן - שחודש החגים השנה, ספטמבר, לפתע יכלול זינוק של 20 הרוגים יותר משנה שעברה. תאונת שרשרת. משאית שהורגת משפחה שלמה. לא עלינו, אבל זה מיידית "מקפיץ" את הנתון הזה ו"סוגר" את הפער שלכאורה מצביע על ירידה. לכן, הבדיקה הכי טובה אינה בדיקה של חודש בחודש, או חצי שנתית, אלא של מגמות לאורך השנים, ואולו מצביעות כמובן על עלייה מהותית בהרוגים ובעיקר בפצועים קשה בתאונות דרכים בישראל.

     

    שנית, בולט לעין שעיקר הירידה - 36% ירידה, הייתה במגזר הערבי. מה קרה, הם לפתע למדו לנהוג וחילקו חוברות רענון לתמרורים? לא. שילוב של 3 גורמים שחברו יחד. האחד, עלייה חדה בקנסות ובאכיפה בכבישי הצפון, עליהם הושם דגש (בהחלט ניתן לומר: לשם שינוי). האכיפה תפסה עשרות נהגים בלי רשיון וכאלו שנהגו בפראות, לפני שהספיקו להתנגש ולהרוג את עצמם או אחרים.

    הגורם השני לירידה במגזר הערבי - נפתחו שני קווי רכבת בצפון. האחד לכרמיאל, והשני לבית שאן. קווים אלו מאפשרים להוריד מהכבישים אלפי רכבים מדי יום, בכבישי הצפון, ומכאן - ירידה בתאונות דרכים בצפון בישובים שעושים שימוש בקוי הרכבת. זה אומר דבר פשוט: יש להשקיע בהמשך פיתוח הרכבת בצפון - לחבר את טבריה, קרית שמונה, צפת, הגולן - כל ערי הגליל. זאת המתכונת לירידה בתאונות דרכים בכבישים הבינעירוניים. יש לפעול מיידית לחבר גם את חריש וחדרה מזרח בקו המסילה המזרחי אל לוד. והגורם השלישי זה עלייה בגובה הקנסות על עבירות תנועה. אחרי הקנס הראשון על אלף שקל, אתה לא תחזור לבצע שוב את העבירה. הכיס קובע, והכאבה לכיס - תציל חיים בכל המגזרים ואצל כל גילאי הנהגים. יש לפגוע לעברייני תנועה בארנק - החרמת הרכב וקנסות של אלפי שקלים. כשאתה חושש מקנסות, לא תיתן את הרכב לדוד, לאח להגיע לחתונה, לבן בלי הרשיון.. תופעה נפוצה במגזר הערבי. רכב המשמש נהגים רבים, חלקם בלי נסיון עליו. החשש מקנסות, הביא לירידה בתופעה הזו, שהביאה לירידה בתאונות דרכים. כשאתה לא מיומן ולא מכיר את טנדר העבודה הגדול של אחיך, הסיכוי שתעשה בו תאונה עולה פלאים.

     

    ועכשיו לחלק הקשה: למה הסטטיסטיקה תחזור לזנק?

    כמה סיבות. ראשית, כי נקודתית הגדלת האכיפה, נשחקת באפקטיביות לאורך זמן ללא התמדה, והרי "מבצעי" אכיפה הם לרוב במדינתנו זמניים וקצרים מדי. ואז בא גל תאונות נוסף, או אי תקצוב מספיק ניידות במשטרת התנועה ופעולות פאסיביות במקום אקטיביות למיגור עבריינות רכב. שנית, כי כל האכיפה הזו לא תועיל כשממשיכים להעמיס על הכבישים עוד מאות אלפי כלי רכב כל שנה, במקום לקדם תחבורה ציבורית אמיתית - רכבות מהירות, נת"צי אוטובוסים, שאטלים לאזורי תעסוקה. כל מה שיגרום לציבור לוותר על רכב פרטי. והסיבה הנוספת שנגיע גם מעל 400 הרוגים קשורה בכלי הרכב עצמם. כל עוד נקבל מוסכים לא מקצועיים, חלקי חילוף מוברחים, טכנאי רכב שהוסמכו על דעת עצמם, וגלגלים שמראש באים באיכות ירודה, נמשיך לקבל רכבים יפים מבחוץ אך ברמת תחזוקה מסוכנת מבפנים. תרבות החפיף באכיפה ובתחזוקה תחזור בדלת האחורית, ועם מספר חודשים של פיק רנדומלי של תאונות מרובות קורבנות, נשאל איך זה שאחרי הירידה באה כזו עליה דרמטית, ושוב כותרות בעיתונים בשחור ואדום על משפחות שנהרסו.

     

    הפתרון האמיתי לתאונות דרכים בישראל זו התחבורה הציבורית. הורדת רכבים מהכבישים - זה צו השעה במדינה צפופה כשלנו. השקעה בכבישים היא כשלון. כל כביש נוסף הוא כשלון. יש להעביר את המדינה לאוטובוסים, רכבות, מוניות. רק אז נשיג ירידה אמיתית לאורך זמן בהיפגעות בתאונות דרכים.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה באמת גרם לירידה השנה בתאונות דרכים (ולמה יזנקו שוב)"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/7/18 11:51
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-07-05 11:51:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מה שהפחית את תאונות הדרכים הם הפקקים. פשוט . בעצירה מוחלטת או בנסיעה של 20 קמ"ש , "קשה" לעשות תאונות דרכים.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה באמת גרם לירידה השנה בתאונות דרכים (ולמה יזנקו שוב)"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה