כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5577)

    אופנן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    cleopatra9
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחר40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimenben
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    פצצת אטום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimi79
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אפרת ש.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד ועוד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הגיע זמן להקים שדה תעופה פרטי בינלאומי

    6/10/18 14:34
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-21 05:58:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אם המדינה לא מסוגלת להוציא לפועל פרויקט שהיא עצמה קבעה לפני 20 שנה כפרויקט בעל חשיבות לאומית חיונית - שדה תעופה בינלאומי בחיפה, אולי הגיע הזמן להפריט את הפרויקט ולמסור את ההקמה לידי אנשי עסקים פרטיים, כאלו שאולי ירצו גם להנציח את שמם בנמל תעופה.

    עד כמה שזה נשמע מהפכני, עשרות שדות תעופה כבר קמו בצורה כזו - או פרויקט PPP משולב של חברה יזמית והממשלה, או כפרויקט מופרט לחלוטין - חברה שמקבלת אישור להקים שדה תעופה בקרקע או מקבלת את הקרקע בתמורה להקמה ותפעול שדה תעופה לפרק זמן ארוך. גם תרומה נדיבה להקמה תמורת זכויות על שם השדה, זאת אופציה לא רעה בכלל. 

     

    נראה ש-3 מליארד השקלים, סכום פעוט יחסית ליתרונות הכלכליים שיביא השדה תמיד ילך על פנסיות תקציביות למגזר הציבורי או איזה גימיק של הסכם גג דמיוני. אפילו כשידוע לשרי האוצר, שהסכום הזה יוחזר תוך 3 שנים רק מהחסכון בשעות עבודה, בלאי, דלק משאיות ורכבים מהצפון לנתב"ג, ירידה בתאונות ובפקקים בכבישים מהצפון, וחסכון עלויות שינוע תוצרת. אפילו שר אוצר חיפאי, משך 3 שנות כהונתו, לא הצליח להוציא לפועל את פרויקט התשתית החיוני הזה לחיי 2.5 מליון תושבי הצפון, כלכלת הצפון וקידום התיירות אליו. 

     

    אם המדינה לא מסוגלת אולי נדבנים בשילוב המגזר הפרטי, ירימו את הכפפה ויהיו מסוגלים. מובטח להם לפחות כמה מליוני נוסעים שישמחו לוותר על ההנאה המפוקפקת של שעתיים ומעלה ברכבת או רכב עד נתב"ג. גם המדינה וחברות מסחריות בודאי ישמחו לעשות שימוש בשדה, למשל לצרכי פיתוח שדות הגז. על פי כל ההערכות, שדה בינלאומי בחיפה עם כ-20 יעדי טיסה באירופה ואסיה, יגיע כבר בשנתו השלישית לא רק להחזר ההשקעה אלא למעל 3 מליון נוסעים, מה שיהפוך אותו אוטומטית לשדה בינוני בגודלו, והוא יצמח בכרבע עד חצי מליון נוסעים נוספים מדי שנה לפי התנאים הנוכחיים של השוק. 

     אין לי שום בעיה לטוס משדה התעופה רוטשילד חיפה, או אדלסון חיפה, כל עוד הם יתרמו לפחות 50% מעלות הקמתו ונוכל לקבל שדה תעופה בינלאומי בצפון. אני קורא לממשלה, לקבל החלטה. או שהיא משקיעה בשדה תעופה בינלאומי בחיפה מיידית, אחרי 20 שנות דחייה וועדות, או שתפתח את הקמתו בדיוק כמו נמל המפרץ שמקימים הסינים - ותמסור את ההקמה לידי חברה בינלאומית או תורם גדול שיתפעלו או יממנו הקמת נמל התעופה. הנושא קריטי לכלכלת הצפון ולא סובל דיחוי נוסף!


     

     

     

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הגיע זמן להקים שדה תעופה פרטי בינלאומי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    6/10/18 17:25
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-06 18:33:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    אולי הבעיה היא בכותרת "שדה תעופה בחיפה".

     

    רמת הסיכון שם גבוהה יותר מכל מקום אחר בארץ; גם איום מיידי ממדינות שכנות (בובות של אירן שביבי לא סותם את הג'ורה עליהם) וגם סכנות פנימיות כמו מפעלי זיקוק נפיצים או אמוניה פציצה...

     

    מי שיקבל החלטה על שדה תעופה וחיפה, צריך להביא בחשבון אפשרות סבירה לאסון תעופה אכזרי במיוחד. זה בעניני מצפון ומוסר.

     

    אצלינו, לא לוקחים סיכונים כאלה, מלטפי הכרס למיניהם.

    המשכורת, והתוספות, והפנסיה והבונוסים - מובטחים.

     

    יותר קל ופשוט לסדר רכבת לאילת ולבנות שם נמל תעופה בינלאומי.

    אבל זאת גם החלטה שנופלת על יכולות ומוטיבציה של בעלי החלטה.

    נכון שאפשר להקים נמל תעופה כמו את הולילנד,

    אבל זאת גם החלטה שמישהו צריך לקבל על עצמו אפשרות לכלא וקלון.

    הכי קרוב לחיפה יכול להיות עמק יזרעאל,

    אבל שם האיכרים דואגים לאיכות החיים הפסטורלית שלהם.


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    14/10/18 07:07
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-14 07:08:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עירייה עשירה, עיר ענייה. אותה הקבלה גם עם תקציב המדינה לא רק תקציב העיר חיפה. אומרים לכם שאין כסף לבית חולים בקריות, לבתי ספר חדשים, למתקני ספורט כמו אצטדיונים.. אבל אז מעבירים מליארדי שקלים למשרד הבטחון עבור משכורות מנופחות ופנסיות תקציביות שערורייתיות, או למשרד התחבורה לבזבז על מחלפים מיותרים.

    אותו סיפור עם שדה התעופה רק פה האבסורד גדול יותר, כי ההשקעה בו תוחזר תוך שנים ספורות במלואה.

     

    ''

    14/10/18 10:36
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-14 10:48:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    מה עם פרוייקט תמ"א ואדי סאליב ? (לא משביע ?)


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    21/10/18 05:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-10-21 05:58:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז אין לי מושג על מה אתה מדבר. ואיך זה קשור לנושא הצורך הדחוף בצפון בשדה תעופה שני בינלאומי. ועם נתב"ג שחוצה את 20 מליון הנוסעים בשנה ומגיע לקצה יכולת הטיסות ממנו ואליו במסלולים הקיימים, זה צורך דחוף למדינה כולה.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הגיע זמן להקים שדה תעופה פרטי בינלאומי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה