כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    כללי

    הפורום לענייני יהדות בכללותם, הודעות מערכת, חוקי קהילה, עדכונים ושאר דעות שקשה למיין לשאר הפורומים בקהילה.

    חברים בקהילה (1353)

    ערסאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איימי האחת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zin7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יצחק. ב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .D.S
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ואהבת את השם-מי מה מו...

    9/10/18 06:11
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 12:14:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אהבת השם. ]

    ישנן 2 מצוות בלבד, המצוות על האדם לכאורה, מה ירגיש בליבו.

    1. ואהבת אהבת לרעך כמוך "==  "ואהבת את השם אלוהיך "

    2. "ושמחת בחגך ".

    האם פירוש המילים   התורתיות "ואהבת "- "ושמחת "  זה בענין מה חייב  להרגיש האדם בליבו  בין יכול בין לא יכול?.

    אני טוען שלא

    הציווי הוא  לבטא את רצונו ואת מאמציו לשמוח או לאהוב, על ידי קיום  מצוות מן התורה בלבד.

    אין  שמחה [רצון לשמוח ] אלא בסוכה לולב ואתרוג.

    אין ואהבת את השם אלוהיך [רצון לאהוב ], אלא בהנחת תפילין.

    אין  "ואהבת לרעך כמוך ",אלא בצדקה ונועם הליכות .

    סכום

    אין בטויים אחרים ל "ואהבת "= "ושמחת ", מלבד קיום מצוות במובן המעשי.

    זה שמישהו מנגן על גיטרה פסנתר וכינור בדברי פיוט הלל ושבח לאלוהים, זה לא בטוי דתי  ל "ואהבת את השם אלוהיך".

    וזה שהאדם בוכה על גורל חברו בלא לסייע בפועל, זה לא בטוי דתי.

      מ-ע-ש-י-ם.

    יהידן

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ואהבת את השם-מי מה מו..."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    9/10/18 07:42
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 07:49:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    ואהבת - זה סיפוק יצר עצמי, הציווי הוא כדי ללמד אותך, שלך יש צרכים (אין קשר לרווחת חברך).

    ושמחת - זה חיצוני, כי התנאי שזה מקובל על מי שסביבך. לכן יש ערים לחרדים בלבד או הסתכלות. (חג הוא גם מימוש צורך עצמי של האדם, נוצר למענו)


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    9/10/18 10:13
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 10:14:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "ואהבת לרעך כמוך "של ההומיזם החילוני, בא למלא צורך של האדם.

    לעומת זאת התורה לא באה למלא את צרכיו של רז רזיישן ולא של הרבי מגור.

    הציווי התורתי מחייב את האדם ערכית , בין אם יש לו צורך בו ובין אם לאו.

    למה ?

    כי הבאת הרצון ביש אלוהים ואמת תורתו לידי בטווי הוא הערך, ולא שצרכי האדם מהוים כאן פקטור.

    ובתרגום רש "י :

    נתן ההומניסט שקל לעני, זה כי האדם צריך.

    נתן היהודי הדתי שקל לעני, זה  כי אלוהים צריך.

    דן


    --
    רוח חרישית.
    9/10/18 11:42
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 12:02:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2018-10-09 10:14:41

    נתן היהודי הדתי שקל לעני, זה  כי אלוהים צריך.

     

    נבות התעקש על נחלת אבות וחוסל.

    לגרסתך (גם כופרת), אלוהים צריך כסף; אבל זה לא מסתדר עם הגדרת אלוהים שהוא מחוץ לכל ההגדרות...מה יש לו לעשות עם כסף ?

    מזה לומדים, שאלוהים שציווה "ואהבת" חייב להיות ניזון מקיום בני אדם, לכן הוא מסדיר את היחסים בניהם, כי בלעדיהם הוא לא קיים בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ

    באו לנבות (אנשי כפר שלם) ואמרו להם תנו למלך את השטח שלכם כי הוא מתאים להיות עורק תחבורתי; מה אם אנשי כפר שלם יתעקשו ויסרבו להתפנות ? יתפללו ! (להמשיך ?)


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    9/10/18 11:52
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 12:00:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז רזיישן 2018-10-09 11:48:23

    צטט: יוהידן 2018-10-09 10:14:41

    נתן היהודי הדתי שקל לעני, זה  כי אלוהים צריך.

     

    נבות התעקש על נחלת אבות וחוסל.

    לגרסתך (גם כופרת), אלוהים צריך כסף; אבל זה לא מסתדר עם הגדרת אלוהים שהוא מחוץ לכל ההגדרות...מה יש לו לעשות עם כסף ?

    מזה לומדים, שאלוהים שציווה "ואהבת" חייב להיות ניזון מקיום בני אדם, לכן הוא מסדיר את היחסים בניהם, שבלעדיהם הוא לא קיים-  בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ

    באו לנבות (אנשי כפר שלם) ואמרו להם תנו לנו את השטח שלכם כי הוא מתאים להיות עורק תחבורתי; מה אם אנשי כפר שלם יתעקשו ? יתפללו ! (להמשיך ?)

     

    לא אמרתי  אלוהים צריך כסף.

    אמרתי אלוהים צריך שאתה תתן לעני, בין אם אתה  צריך או לא  צריך [שצרכיך או לא צרכיך מענינים את התורה כשלג דאשתקד ]..

    שאלו האנשים : "מה סיבת המצוות כולן ".

    והשיבו חכמים : הדיבר הראשון   "אנוכי השם " מצווכם-הרי לך הסיבה.

    ובכן :

    לא האדם ציוה [צריך ], אלא האלוהים ציוה [צריך ]. 

    נב. הומניזם =האדם צריך, ולכן  אין משמעות דתית להומניזם של אתאיסתים. 

    דן


    --
    רוח חרישית.
    9/10/18 12:04
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-10-09 12:04:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2018-10-09 12:00:12

    צטט: רז רזיישן 2018-10-09 11:48:23

    צטט: יוהידן 2018-10-09 10:14:41

    נתן היהודי הדתי שקל לעני, זה  כי אלוהים צריך.

     

    נבות התעקש על נחלת אבות וחוסל.

    לגרסתך (גם כופרת), אלוהים צריך כסף; אבל זה לא מסתדר עם הגדרת אלוהים שהוא מחוץ לכל ההגדרות...מה יש לו לעשות עם כסף ?

    מזה לומדים, שאלוהים שציווה "ואהבת" חייב להיות ניזון מקיום בני אדם, לכן הוא מסדיר את היחסים בניהם, שבלעדיהם הוא לא קיים-  בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ

    באו לנבות (אנשי כפר שלם) ואמרו להם תנו לנו את השטח שלכם כי הוא מתאים להיות עורק תחבורתי; מה אם אנשי כפר שלם יתעקשו ? יתפללו ! (להמשיך ?)

     

    לא אמרתי  אלוהים צריך כסף.

    אמרתי אלוהים צריך שאתה תתן לעני, בין אם אתה  צריך או לא  צריך [שצרכיך או לא צרכיך מענינים את התורה כשלג דאשתקד ]..

    שאלו האנשים : "מה סיבת המצוות כולן ".

    והשיבו חכמים : הדיבר הראשון   "אנוכי השם " מצווכם-הרי לך הסיבה.

    ובכן :

    לא האדם ציוה [צריך ], אלא האלוהים ציוה [צריך ]. 

    נב. הומניזם =האדם צריך, ולכן  אין משמעות דתית להומניזם של אתאיסתים. 

    דן

     

    תן דוגמא למצווה שהאדם לא צריך


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    9/10/18 12:14
    0
    דרג את התוכן:
    2018-10-09 12:19:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז רזיישן 2018-10-09 12:04:31

    צטט: יוהידן 2018-10-09 12:00:12

    צטט: רז רזיישן 2018-10-09 11:48:23

    צטט: יוהידן 2018-10-09 10:14:41

    נתן היהודי הדתי שקל לעני, זה  כי אלוהים צריך.

     

    נבות התעקש על נחלת אבות וחוסל.

    לגרסתך (גם כופרת), אלוהים צריך כסף; אבל זה לא מסתדר עם הגדרת אלוהים שהוא מחוץ לכל ההגדרות...מה יש לו לעשות עם כסף ?

    מזה לומדים, שאלוהים שציווה "ואהבת" חייב להיות ניזון מקיום בני אדם, לכן הוא מסדיר את היחסים בניהם, שבלעדיהם הוא לא קיים-  בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ

    באו לנבות (אנשי כפר שלם) ואמרו להם תנו לנו את השטח שלכם כי הוא מתאים להיות עורק תחבורתי; מה אם אנשי כפר שלם יתעקשו ? יתפללו ! (להמשיך ?)

     

    לא אמרתי  אלוהים צריך כסף.

    אמרתי אלוהים צריך שאתה תתן לעני, בין אם אתה  צריך או לא  צריך [שצרכיך או לא צרכיך מענינים את התורה כשלג דאשתקד ]..

    שאלו האנשים : "מה סיבת המצוות כולן ".

    והשיבו חכמים : הדיבר הראשון   "אנוכי השם " מצווכם-הרי לך הסיבה.

    ובכן :

    לא האדם ציוה [צריך ], אלא האלוהים ציוה [צריך ]. 

    נב. הומניזם =האדם צריך, ולכן  אין משמעות דתית להומניזם של אתאיסתים. 

    דן

     

    תן דוגמא למצווה שהאדם לא צריך

     

    האדם לא צריך אפילו מצוה אחת, מכיון שמלכתחילה איננו דנים כאן  על צרכים.

    אין שום מצוה תורתית, שמציאות החיים מחייבת אותו להיות "צריך לה "..

    ומדוע ?

    כי אלוהים ותורתו, אינם מתחייבים מן המציאות הנחוית.

    דן


    --
    רוח חרישית.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ואהבת את השם-מי מה מו..."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה