כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1976)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sari10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilos1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה סקרה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נאוה פלד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yair71
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עינת קליש רותם ושדה התעופה חיפה

    3/11/18 16:33
    1
    דרג את התוכן:
    2018-11-09 21:02:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ חיפה, שדה התעופה חיפה ]

    במקביל לאיחולים לרגל הזכיה בראשות העיר, אני מאחל לעינת קליש רותם להתמקד בשדה התעופה חיפה כנושא הדגל שלה. ראשי עיר נבונים בוחרים בנושא מרכזי אחד, שאליו הם משלבים בצורת פירמידה נושאי משנה.

     

    גסטון בשלרד כתב בסיפרו ''שירת החלל'', כי המטאפיסיקה מושרשת בגיאומטריה. בין אם נרצה בכך או לא, קיימת תכונת מרחביות בסיסית במחשבה. האדם קיים במרחב הרבה יותר מאשר הוא קיים בזמן. אנו מגדירים עצמנו בביטויי המרחב שלנו, הרבה יותר מאשר בכל אופן אחר. צירוף המושגים 'חוץ' ו'פנים' יצר דיאלקטיקה של חלוקה. זאת גיאומטריה ברורה, המעוורת אותנו מרגע שאנו מביאים אותה לפעולה במציאות. היא דומה מאד לדיאלקטיקה של 'כן' ו'לא', המחליטים על הכול. אם האדם אינו נזהר, היא הופכת להיות הבסיס לדימויים השולטים בכול המחשבות החיוביות והשליליות. בסתירה לכך, מושגים אלה, בשל סמיכותם, הם גם ביחסים אינטימיים. הם תמיד מוכנים לשנות כיוון ולהמיר את עוינותם. כתוצאה מכך, בדימויי המרחב אנו באזור בו ההגזמה והצימצום הם קלים ושכיחים. אנו חיים דרך צמצום והגזמה אלה. אנו שואפים להגדיר את הקיום, ובעשותנו זאת, מעלים רמה את כל הסיטואציות, כדי ליצור סיטואצית-על. הדיאלקטיקה של 'כאן' ו'שם' הועלתה בדרך זאת לדרגה אבסולוטית, על פיה שני תארי הפועל חסרי המזל האלה מעוטרים בעוצמות בלתי נשלטות של הוויה נחושה.

     

    בספרו ''אויר וחלומות'' כתב בשלרד כי פני הנוף הם תהליך של שינויים שנונים, שבהם הדמיוני נוכח במציאותי. הם מוליך ומגבר של תעצומות הנפש. המסע האמיתי על פני האדמה הוא מסע לארץ הדמיוני. בפסיכולוגיה אמיתית, הדמיון הוא בעיקר סוג ניידות רוחנית, מהמין הטוב, החי והמלהיב ביותר. אין נכון יותר מאשר להעניק לארץ, אשר מגייסת את כל כוחותינו על מנת שנעמול בה, דמיון אשר יעלה אותה ממדרגת הגשמיות, ויעניק לה חיים משלה. אנו חווים את פני הארץ דרך יכולתם לחדש את לבנו ונפשנו. חיים דמיוניים בעלי חוקים ממשיים שולטים בדימויים שלה, והם יוצרים הזמנה למסע, שאנו נרגיש אותה בתוכנו כתחושות שחרור והקלה. הדמיון אינו מצב: הוא התגלמות הניסיון האנושי.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עינת קליש רותם ושדה התעופה חיפה "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    3/11/18 20:07
    0
    דרג את התוכן:
    2018-11-03 20:10:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קליש כבר הגישה התנגדות להפעלת נמל המפרץ בטענה שכחלק מהתוכניות שלו מתכוונים לחסום את האפשרות להאריך ב-300 מטר (נוסף על הארכה דומה שכבר אושרה). ה-600 מטר הארכה סה"כ נחוצים כדי שיהיה אפשר להנחית מטוסים רחבי גוף שהם הכלכליים ביותר וכמובן מגדילים מאד את כמות הנוסעים בשדה.

     

    למעשה מדובר בהארכת המסלול כמעט עד קו החוף ואני שואל למה אי אפשר בצמוד לנמל המפרץ להאריך אותם לכל אורך הקטע המיובש עם תוספת מצפון. אבל צריך לזכור שנמל תעופה כזה אף פעם לא יוכל להיות נמל תעופה בינלאומי בסדר גודל בינוני אלא ישאר קטן. גם הנחיתה של מטוסים באזור רווי מפעלים ומיכלי דלקים היא כמובן סיכון. אני חושב שחייבים שדה בינלאומי גדול בצפון. זה יכול להיות שדה שיוקם באופן פרטי וינוהל באופן פרטי, יש לא מעט תקדימים כאלו בעולם. אפילו שדות גדולים כמו הית'רו בלונדון תתפלאו לשמוע הם בבעלות חברות פרטיות. מדיניות שמיים פתוחים לא משאירה ספק לגבי הנחיצות והכלכליות של שדה בינלאומי נוסף. גם אם יגיע לרבע מנתב"ג, 5 מליון נוסעים בשנה, הוא יהיה כלכלי ויעסיק אלפי עובדים ועוד אלפים בתעשיות נלוות כמו לוגיסטיקה ותחזוקה.

    3/11/18 20:14
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-11-03 20:14:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אגב אני מסכים איתך ששדה תעופה בחיפה זה פרויקט דגל שחובה לקדם. זה מנוע ענק לתעסוקה ולכלכלה ולתיירות. המיקום של נתב"ג לא רק שקיבע, אלא מרחיב את הפער הכלכלי בין גוש דן למטרופולין חיפה והצפון. חייבים בדחיפות שדה בינלאומי באזור חיפה.
    6/11/18 14:59
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2018-11-06 14:59:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יש אנשים רציניים מאד שעובדים על תכנון הארכת המסלול בחיפה עמוק לתוך הים, לאורך של כ-4 קילומטר, כך שישתלב בשובר גלים של הנמל. המסלול/שובר יהיה בגודל המכסימלי שאפשר להקים במפרץ חיפה. אפשר לראות אילוסטרציות מוקדמות, מלוות בתיאורים מפורטים של הרעיון, בבלוג שלי ''החצר האחורית של חיפה''.
    קליש רותם מעונינת, מסיבות לא ברורות, במסלול עד חוף הים, באורך של כ-2 קילומטרים בלבד. אך בכל מקרה המסלול בחיפה יתארך בשלבים, או ''פעימות'', כך שמן הראוי לברך על התוכנית שלה, במידה ותצא לפועל. זאת כי נמל המפרץ הוא אבן נגף לכל תוכנית להארכת המסלול.

    לאחרונה פורסמה כתבה יסודית בנושא הפרטת נמלי התעופה ושירותיהם בחיפה, ובמדינת ישראל בכלל, תחת הכותרת: הפרטה תתקן את הליקויים בשדות התעופה בישראל

    7/11/18 07:26
    0
    דרג את התוכן:
    2018-11-07 07:27:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אין ספק שהעדר שדה תעופה בינלאומי פוגע בכל כלכלת הצפון לא רק בחיפה. חברות רבות מסרבות להקים מטה בצפון גם אם הלקוחות שלהם בצפון רק משום המרחק מנתב"ג ולכן אנחנו רואים שערי המעגל ה-2 וה-3 בגוש דן מתפתחות עם מרכזים לוגיסטיים ומשרדים והצפון דועך. אם היה פה נתב"ג היה פה גם איירפורט סיטי עם 10 אלף מקומות עבודה לידו.

     

    נמל תעופה בצפון זה נושא קריטי ואני לא בטוח שגם הארכת המסלול הבודד לכיוון הים יכול לתת מענה מוחלט לצרכי הצפון אבל זה בוודאי עדיף על הכלום כרגע. החסכון למשק אפילו במניעת פקקים ותאונות דרכים של רכבים מהצפון לנתב"ג וחזרה על הכבישים הכי עמוסים יהיה עצום. אנחנו מדינה עם סדר עדיפויות הזוי לחלוטין כל ממשלה בעולם הייתה כבר מזמן מקימה שדה תעופה בינלאומי שני בצפון המדינה מתוך הבנה שהוא יחזיר את עצמו כלכלית תוך שנים ספורות.

    8/11/18 19:24
    0
    דרג את התוכן:
    2018-11-08 19:27:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני לא מתייחס לאורך המסלול או לפרטים טכניים על שדה התעופה.
    אני חושב שאייל טועה לחלוטין שהוא קושר קיום שדה תעופה להצלחה כלכלית בסביבה. זה היה נכון פעם כשהיה מדובר בתעשיות ישנות.
    היום, כשרוב הכלכלה מבוססת על היי-טק, קירבה לנמל ים או נמל תעופה בינלאומי הוא חסר משמעות.
    כל מה שצריך על מנת שחברת היי-טק תצליח זה כוח אדם מיומן וחיבורים מהירים לאינטרנט. הדוגמא של איירפורט-סיטי היא לא נכונה. זה מרכז היי-טק עייף ודי חלש. אם אתם רוצים דוגמא למרכזי היי-טק הרבה יותר מפותחים, הביטו על תל אביב, הרצליה, רעננה, נתניה. הם לא קרובים לנמל תעופה.
    בחיפה יש פוטנציאל להיי-טק. יש בה את הטכניון והאוניברסיטה. כל מה שנשאר על מנת לגרום למשיכת חברות הוא מתן תנאים טובים (מיסים נמוכים) שימשכו לחיפה חברות. היתה כאן הזנחה עצומה של המון שנים ובינתיים כל הערים עברו את חיפה מבחינה זו. אם עינת קליש תדע לנהל את הנושא הזה כמו שצריך, ההיי-טק בחיפה (שהוא היום בדיחה) יתרומם גם בלי שדה תעופה.

    9/11/18 21:02
    0
    דרג את התוכן:
    2018-11-09 21:07:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זאב אתה לא מסכים איתי ואני ממש לא מסכים איתך. המרכזים של היי טק בהרצליה תל אביב ונתניה נשענים על קישוריות מהירה לנתב"ג. תראה לי בבקשה מטה חברת היי טק גדול עם אלפי עובדים שנמצא במרחק שעה וחצי משדה תעופה. אני אחסוך לך את החיפוש, אין כזה.

    אתה טוען שקירבה לנמל ים ונמל תעופה הם חסרי משמעות וכל עיר אחרת בעולם תגיד לך שאתה טועה כי כולן מפתחות את הקישוריות המסילתית, התעופתית והימית שלהן בהבנה שאלו מניעים את גלגלי הכלכלה. לא מדובר רק בשינוע עובדים, אלא בשילוח מוצרים, ציוד, מכשור, תוצרת ועוד. נמל תעופה לא נחוץ רק להיי טק אלא לשימושים רבים. וכן, תתפלא כמה אנשי היי טק בעיקר בשכבת שיווק והנהלה דורשים הנגשה לשדה תעופה. ברור לכולנו שחיפה לא יכולה להיות מטרופולין חזק ותחרותי בלי שדה תעופה בינלאומי, וכך גם התיירות לצפון, הכדאיות להקים מטה גדול בחיפה או צפונה נפגעת קשה מאד.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עינת קליש רותם ושדה התעופה חיפה "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה