כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    דעות והגות

    מיטב ההגות היהודית של חברי דה מרקר.

    חברים בקהילה (1357)

    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז מוסטנג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kobi345
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביה אחת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רונית מרום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תפילה ספונטנית.

    20/5/19 22:41
    0
    דרג את התוכן:
    2019-05-23 23:44:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    [ תפילה ספונטנית ]

    ראשית כל, זה מאוד עצוב לי שאין אקשן בקהילת היהדות.

    לענין :

    כפי שאמרתי בעבר, אין שום ציווי תורתי על האדם להתפלל לאלוהים.

    אבל כן יש מקום לתפילה הספונטנית ביהדות, שבה ישפוך האדם שיחו וליבו  לאלוהים.

    האם אלוהים צריך לזה ? לא.

    האם הוא לא יודע מה יבקש האדם , איך יבקש ומתי יבקש ? יודע.

    האם יעזור לאדם או לא ? איננו חייב ואינני יודע.

    אז למה תפילה ספונטנית ?.

    כי האדם צריך.

     

    עד כאן הכל ברור, ועכשיו לענינינו.

    מצו "ב פרק תהילים, שהוא תפילתו הספונטנית של נעים זמירות ישראל.

    שאלתי היא :

    האם מי שקורא את שירת דויד  בכונה גדולה, הוא בגדר מי שמתפלל תפילה ספונטנית ?.

    האם כוחה של שירה נישגבת וספונטנית  ככל שתהיה שחיבר דויד, גדולה מכוחה של המילה הפשוטה של היהודי הפשוט.. 

    או אולי יש מי שרוצים להשתמש בזכויות ובספונטניות של אחרים, כי מאמינים שיש כח מאגי למילים שלהם.

    מה זה תפילה ספונטנית של היהודי?

    שאלת תם,באמת אינני יודע להשיב,לעזרתכם חברות וחברים

      תְּפִלָּה, לְדָוִד:
    שִׁמְעָה יְהוָה, צֶדֶק--    הַקְשִׁיבָה רִנָּתִי, הַאֲזִינָה תְפִלָּתִי;
    בְּלֹא,    שִׂפְתֵי מִרְמָה.
     ב  מִלְּפָנֶיךָ, מִשְׁפָּטִי יֵצֵא;    עֵינֶיךָ, תֶּחֱזֶינָה מֵישָׁרִים.
     ג  בָּחַנְתָּ לִבִּי, פָּקַדְתָּ לַּיְלָה--    צְרַפְתַּנִי בַל-תִּמְצָא;
    זַמֹּתִי,    בַּל-יַעֲבָר-פִּי.
     ד  לִפְעֻלּוֹת אָדָם, בִּדְבַר שְׂפָתֶיךָ--    אֲנִי שָׁמַרְתִּי, אָרְחוֹת פָּרִיץ.
     ה  תָּמֹךְ אֲשֻׁרַי, בְּמַעְגְּלוֹתֶיךָ;    בַּל-נָמוֹטּוּ פְעָמָי.
     ו  אֲנִי-קְרָאתִיךָ כִי-תַעֲנֵנִי אֵל;    הַט-אָזְנְךָ לִי, שְׁמַע אִמְרָתִי.
     ז  הַפְלֵה חֲסָדֶיךָ, מוֹשִׁיעַ חוֹסִים--    מִמִּתְקוֹמְמִים, בִּימִינֶךָ.
     ח  שָׁמְרֵנִי, כְּאִישׁוֹן בַּת-עָיִן;    בְּצֵל כְּנָפֶיךָ, תַּסְתִּירֵנִי.
    ט  מִפְּנֵי רְשָׁעִים, זוּ שַׁדּוּנִי;    אֹיְבַי בְּנֶפֶשׁ, יַקִּיפוּ עָלָי.
    י  חֶלְבָּמוֹ סָּגְרוּ;    פִּימוֹ, דִּבְּרוּ בְגֵאוּת.
    יא  אַשֻּׁרֵינוּ, עַתָּה סבבוני (סְבָבוּנוּ);    עֵינֵיהֶם יָשִׁיתוּ, לִנְטוֹת בָּאָרֶץ.
    יב  דִּמְיֹנוֹ--כְּאַרְיֵה, יִכְסוֹף לִטְרֹף;    וְכִכְפִיר, יֹשֵׁב בְּמִסְתָּרִים.
    יג  קוּמָה יְהוָה--    קַדְּמָה פָנָיו, הַכְרִיעֵהוּ;
    פַּלְּטָה נַפְשִׁי,    מֵרָשָׁע חַרְבֶּךָ.
    יד  מִמְתִים יָדְךָ יְהוָה,    מִמְתִים מֵחֶלֶד--
    חֶלְקָם בַּחַיִּים,    וצפינך (וּצְפוּנְךָ) תְּמַלֵּא בִטְנָם:
    יִשְׂבְּעוּ בָנִים--    וְהִנִּיחוּ יִתְרָם, לְעוֹלְלֵיהֶם.
    טו  אֲנִי--בְּצֶדֶק, אֶחֱזֶה פָנֶיךָ;    אֶשְׂבְּעָה בְהָקִיץ, תְּמוּנָתֶךָ.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תפילה ספונטנית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    21/5/19 09:42
    1
    דרג את התוכן:
    2019-05-21 10:35:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    21/5/19 14:40
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-21 14:40:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     


    --
    רוח חרישית.
    21/5/19 17:00
    0
    דרג את התוכן:
    2019-05-21 17:46:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    21/5/19 20:45
    0
    דרג את התוכן:
    2019-05-21 20:59:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 17:46:00

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)

     

     

    בסופו של דבר  כאשר הדברים באים לידי מבחן במציאות, אדם  הוא לגמרי לבד.

    היום הלכתי להעיד בבית משפט בתל אביב, לא אמא שלי , לא אחים לא אחיות היו אתי על דוכן העדים, ולא בחקירה הנגדית הצולבת.

    ראיתי משך שנים  את אבי ז "ל בסיבלו [מושתל כבד חולה לב וכליות ] ולא יכולתי להיות במקומו דקה אחת.

    ראיתי ילדים בבית חולים שניידר חולי סרטן סופניים, ולא אמא ולא אבא יכולים להחליף אותם בסיבלם.

    יש זוג אחד שפגשתי לפני שנים והיו מופת ודוגמא בשבילי ובשביל רבים לאהבה אמיתית.

    וכאשר פגשתי אותם בשנית באירוע לא מזמן, כל אחד מהם היה  בזרועות בן-בת זוג אחר-ת.

    אדם הוא לגמרי לבד במציאות החיים   איננה קלישאה, אם האדם מספיק מודע למה שמתרחש מסביבו.

    היה אחד מסוג אתאיסת רדיקל, שדיבר בלעג  על החבר הדמיוני [אלוהים ].

    אני משיב לו, שחבריו שערבים לו על תנאי, היא המציאות הדמיונית שיצר לעצמו.

    אותם האוהבים את להקת שלוה, לא יעזרו בגרם אחד לשיפור מצבם.

    למה ? כי חברי להקת שלוה בסופו של דבר הם לגמרי לבד.

    כולם בעלי אינטרס, נעלם האינטרס, נעלמים יחד איתו.

    כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי  היא בעצם ההכרה וההבנה, שהאדם בעולם הזה הוא לגמרי לבד,,אין בטחון בשום דבר ובאף אחד, מלבד אלוהים .

    בטחון באלוהים מה פירוש.

    שכל מה וכל מתי וכל תנאי שאתה , הוא אתך.

    האם יש אדם שיכול להשתוות לזה ?

    אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם ,שכל מתי ובכל תנאי הוא אתך.

    דן

     




     

     


    --
    רוח חרישית.
    22/5/19 05:25
    0
    דרג את התוכן:
    2019-05-22 05:41:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-05-21 20:59:09

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 17:46:00

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)

     

     

    בסופו של דבר  כאשר הדברים באים לידי מבחן במציאות, אדם  הוא לגמרי לבד.

    היום הלכתי להעיד בבית משפט בתל אביב, לא אמא שלי , לא אחים לא אחיות היו אתי על דוכן העדים, ולא בחקירה הנגדית הצולבת.

    ראיתי משך שנים  את אבי ז "ל בסיבלו [מושתל כבד חולה לב וכליות ] ולא יכולתי להיות במקומו דקה אחת.

    ראיתי ילדים בבית חולים שניידר חולי סרטן סופניים, ולא אמא ולא אבא יכולים להחליף אותם בסיבלם.

    יש זוג אחד שפגשתי לפני שנים והיו מופת ודוגמא בשבילי ובשביל רבים לאהבה אמיתית.

    וכאשר פגשתי אותם בשנית באירוע לא מזמן, כל אחד מהם היה  בזרועות בן-בת זוג אחר-ת.

    אדם הוא לגמרי לבד במציאות החיים   איננה קלישאה, אם האדם מספיק מודע למה שמתרחש מסביבו.

    היה אחד מסוג אתאיסת רדיקל, שדיבר בלעג  על החבר הדמיוני [אלוהים ].

    אני משיב לו, שחבריו שערבים לו על תנאי, היא המציאות הדמיונית שיצר לעצמו.

    אותם האוהבים את להקת שלוה, לא יעזרו בגרם אחד לשיפור מצבם.

    למה ? כי חברי להקת שלוה בסופו של דבר הם לגמרי לבד.

    כולם בעלי אינטרס, נעלם האינטרס, נעלמים יחד איתו.

    כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי  היא בעצם ההכרה וההבנה, שהאדם בעולם הזה הוא לגמרי לבד,,אין בטחון בשום דבר ובאף אחד, מלבד אלוהים .

    בטחון באלוהים מה פירוש.

    שכל מה וכל מתי וכל תנאי שאתה , הוא אתך.

    האם יש אדם שיכול להשתוות לזה ?

    אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם ,שכל מתי ובכל תנאי הוא אתך.

    דן

     

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?



    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    22/5/19 06:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 06:04:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    צטט: יוהידן 2019-05-21 20:59:09

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 17:46:00

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)

     

     

    בסופו של דבר  כאשר הדברים באים לידי מבחן במציאות, אדם  הוא לגמרי לבד.

    היום הלכתי להעיד בבית משפט בתל אביב, לא אמא שלי , לא אחים לא אחיות היו אתי על דוכן העדים, ולא בחקירה הנגדית הצולבת.

    ראיתי משך שנים  את אבי ז "ל בסיבלו [מושתל כבד חולה לב וכליות ] ולא יכולתי להיות במקומו דקה אחת.

    ראיתי ילדים בבית חולים שניידר חולי סרטן סופניים, ולא אמא ולא אבא יכולים להחליף אותם בסיבלם.

    יש זוג אחד שפגשתי לפני שנים והיו מופת ודוגמא בשבילי ובשביל רבים לאהבה אמיתית.

    וכאשר פגשתי אותם בשנית באירוע לא מזמן, כל אחד מהם היה  בזרועות בן-בת זוג אחר-ת.

    אדם הוא לגמרי לבד במציאות החיים   איננה קלישאה, אם האדם מספיק מודע למה שמתרחש מסביבו.

    היה אחד מסוג אתאיסת רדיקל, שדיבר בלעג  על החבר הדמיוני [אלוהים ].

    אני משיב לו, שחבריו שערבים לו על תנאי, היא המציאות הדמיונית שיצר לעצמו.

    אותם האוהבים את להקת שלוה, לא יעזרו בגרם אחד לשיפור מצבם.

    למה ? כי חברי להקת שלוה בסופו של דבר הם לגמרי לבד.

    כולם בעלי אינטרס, נעלם האינטרס, נעלמים יחד איתו.

    כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי  היא בעצם ההכרה וההבנה, שהאדם בעולם הזה הוא לגמרי לבד,,אין בטחון בשום דבר ובאף אחד, מלבד אלוהים .

    בטחון באלוהים מה פירוש.

    שכל מה וכל מתי וכל תנאי שאתה , הוא אתך.

    האם יש אדם שיכול להשתוות לזה ?

    אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם ,שכל מתי ובכל תנאי הוא אתך.

    דן

     

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.


    --
    רוח חרישית.
    22/5/19 06:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 06:32:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    צטט: יוהידן 2019-05-21 20:59:09

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 17:46:00

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)

     

     

    בסופו של דבר  כאשר הדברים באים לידי מבחן במציאות, אדם  הוא לגמרי לבד.

    היום הלכתי להעיד בבית משפט בתל אביב, לא אמא שלי , לא אחים לא אחיות היו אתי על דוכן העדים, ולא בחקירה הנגדית הצולבת.

    ראיתי משך שנים  את אבי ז "ל בסיבלו [מושתל כבד חולה לב וכליות ] ולא יכולתי להיות במקומו דקה אחת.

    ראיתי ילדים בבית חולים שניידר חולי סרטן סופניים, ולא אמא ולא אבא יכולים להחליף אותם בסיבלם.

    יש זוג אחד שפגשתי לפני שנים והיו מופת ודוגמא בשבילי ובשביל רבים לאהבה אמיתית.

    וכאשר פגשתי אותם בשנית באירוע לא מזמן, כל אחד מהם היה  בזרועות בן-בת זוג אחר-ת.

    אדם הוא לגמרי לבד במציאות החיים   איננה קלישאה, אם האדם מספיק מודע למה שמתרחש מסביבו.

    היה אחד מסוג אתאיסת רדיקל, שדיבר בלעג  על החבר הדמיוני [אלוהים ].

    אני משיב לו, שחבריו שערבים לו על תנאי, היא המציאות הדמיונית שיצר לעצמו.

    אותם האוהבים את להקת שלוה, לא יעזרו בגרם אחד לשיפור מצבם.

    למה ? כי חברי להקת שלוה בסופו של דבר הם לגמרי לבד.

    כולם בעלי אינטרס, נעלם האינטרס, נעלמים יחד איתו.

    כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי  היא בעצם ההכרה וההבנה, שהאדם בעולם הזה הוא לגמרי לבד,,אין בטחון בשום דבר ובאף אחד, מלבד אלוהים .

    בטחון באלוהים מה פירוש.

    שכל מה וכל מתי וכל תנאי שאתה , הוא אתך.

    האם יש אדם שיכול להשתוות לזה ?

    אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם ,שכל מתי ובכל תנאי הוא אתך.

    דן

     

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    22/5/19 07:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 07:22:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 06:32:16

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    צטט: יוהידן 2019-05-21 20:59:09

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 17:46:00

    צטט: יוהידן 2019-05-21 14:40:08

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-21 10:35:08

    יש את האגדה על נמיכו הקטן שהיה בור ועם הארץ,

    כל היום עשה סמים ודיבר ללמפה.

    ויום כיפורים אחד הוא נתקע בלי חומר, אז כדי לא להשתגע התחיל להסתובב, אבל בשכונה שלו כל בית שני היה בית כנסת.

    נקרע לו הלב על ימי התום שחלפו.

    נעמד, בחצר בית כנסת, מאזין לתפילות, ונסחף ורצה להכנס, אבל

    אין לו מילים ואין לו שפה ואין לו השכלה ואין לו ידיעה, והוא נכנס כמהופנט וכל מה שיצא לו היא שריקה.

    ואז !!! הרבי התחיל לבכות "צאני :) זהו, תחינותינו הגיעו לשמיים! הללויה" ...

     

     

    אני לא זוכר מה מקור הסיפור [שי עגנון ? ] על הילד ששרק בתפילת נעילה של יום הכיפורים.

    אבל אני מודה לך ידידי הנחמד והנעים על העלאת הסיפור הזה, מכיון שהוא מבטא יותר טוב ממני את תמצית כותרת הדיון.

    ועכשיו נשאל :

    האם יש בכוחה של כונה גדולה והתרגשות עילאית כגון זאת שהתרגש הילד, להעביר רוע גזרות  או להציל יהודים ממות ?.

    האם חסרים היו מקרב יהודי גטו ורשה כאלה שהתפללו תפילה ספונטנית, ואין שומע ?

    אז מה כוחה של תפילה הספונטנית , ובשביל מי היא נחוצה?.

    נכון מאוד.   בשביל האדם, בלא שום קשר למצבו וללא שום קשר לגורלו.

    ושלא יאמרו שאני מדבר  בשמו של ריבונו, אז אני מראש מודיע שכל מחשבותי ודעותי אינן תורה למשה מסיני, והם בחזקת טעות אפשרית.

    אבל ,, ספרו לי במה אני טועה  ?.

    כמה יהודים התפללו תפילה הספונטנית בטרם ניצלבו ? כמה התפללו תפילה הספונטנית בטרם נישרפו ונאנסו ונחנקו ?.

    אמר לו משה לאלוהים בתפילה  ספונטאנית  "אל נא רפא נא לה " , ונעתר לו האלוהים.

    אבל מסתבר שמדובר באירוע נקודתי ויחודי, שאין להקיש ממנו על הכלל.

    מסקנה  ?:

    אינני יודע.

    אולי אין בעל הנס מכיר בניסו, אולי לא ניסים ולא נעלים.

    דן

     

    מסכים שבעל הנס אינו מכיר בנס. אבל לדעתי זה עיוורון מובנה, כדי שהאדם לא יפסיק "להתעסק" סביב תפילה ותחינה או דיבור ספונטני לרבונו; אלוהים חלק מהחיים הוא אלוהים קיים.

    בצורה קומית זה קיים אצל המרוקאים, שכידוע אצלם מתרחשת כמות גדולה של נסים מזוהים פר-אקסלנס...

    יש פסיכולוגיה פשוטה, אומרים "לא מזיק לנסות"; מדמיינים משענת, ויוצא מהם יותר, עד שהם מגיעים לנחמה/סיפוק.

     

    ...זה הכל נובע מבדידות. (שמעתי וידוי לפני כמה ימים. משפט קטן אחד בשטף סיפורים של הדובר, "אתה חושב שאין בדידות בנשואים ?" ושטף מילים אחרות... חשבתי לעצמי "יא ראב. על תקן מה אני...".)

     

    לקראת סוף תהילים

    אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי; צָרָתִי, לְפָנָיו אַגִּיד.

    בְּהִתְעַטֵּף עָלַי, רוּחִי-- וְאַתָּה, יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי:

    (אני המחליט מתוך הסכמה. מרגיש חשוף אז לא צריך לבלבל יותר מידי ת'מח כי הכל ידוע.)
    כך טָמְנוּ פַח לִי.

    (יש כל מיני מקרים. כאן מדבר על מוות חברתי)
    הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה-- וְאֵין לִי מַכִּיר:

     (עשיתי משהו ופתאום אף אחד לא מכיר אותי או אני לבד בזה)
    אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי; אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.

     (חייב להתמודד כי אין לאן לברוח, לאף אחד לא אכפת ממני)
    זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ ה':

     (אז זועק אליך כי אתה לא אף אחד)
    אָמַרְתִּי, אַתָּה מַחְסִי; חֶלְקִי, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.

    (במחשבה הזאת אני חוסה, אכפת למשהו ממני, אלה חיים)

     

     

    בסופו של דבר  כאשר הדברים באים לידי מבחן במציאות, אדם  הוא לגמרי לבד.

    היום הלכתי להעיד בבית משפט בתל אביב, לא אמא שלי , לא אחים לא אחיות היו אתי על דוכן העדים, ולא בחקירה הנגדית הצולבת.

    ראיתי משך שנים  את אבי ז "ל בסיבלו [מושתל כבד חולה לב וכליות ] ולא יכולתי להיות במקומו דקה אחת.

    ראיתי ילדים בבית חולים שניידר חולי סרטן סופניים, ולא אמא ולא אבא יכולים להחליף אותם בסיבלם.

    יש זוג אחד שפגשתי לפני שנים והיו מופת ודוגמא בשבילי ובשביל רבים לאהבה אמיתית.

    וכאשר פגשתי אותם בשנית באירוע לא מזמן, כל אחד מהם היה  בזרועות בן-בת זוג אחר-ת.

    אדם הוא לגמרי לבד במציאות החיים   איננה קלישאה, אם האדם מספיק מודע למה שמתרחש מסביבו.

    היה אחד מסוג אתאיסת רדיקל, שדיבר בלעג  על החבר הדמיוני [אלוהים ].

    אני משיב לו, שחבריו שערבים לו על תנאי, היא המציאות הדמיונית שיצר לעצמו.

    אותם האוהבים את להקת שלוה, לא יעזרו בגרם אחד לשיפור מצבם.

    למה ? כי חברי להקת שלוה בסופו של דבר הם לגמרי לבד.

    כולם בעלי אינטרס, נעלם האינטרס, נעלמים יחד איתו.

    כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי  היא בעצם ההכרה וההבנה, שהאדם בעולם הזה הוא לגמרי לבד,,אין בטחון בשום דבר ובאף אחד, מלבד אלוהים .

    בטחון באלוהים מה פירוש.

    שכל מה וכל מתי וכל תנאי שאתה , הוא אתך.

    האם יש אדם שיכול להשתוות לזה ?

    אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם ,שכל מתי ובכל תנאי הוא אתך.

    דן

     

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...

     

    למה לא נדבר גם על הטוב שבהם ?

    הם לומדים ומקימים מצוות התורה על כל המגרעות שבהם,ואין שום דבר מושלם בעולם  .

     


    --
    רוח חרישית.
    22/5/19 09:18
    0
    דרג את התוכן:
    2019-05-22 09:31:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-05-22 07:22:59

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 06:32:16

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...

     

    למה לא נדבר גם על הטוב שבהם ?

    הם לומדים ומקימים מצוות התורה על כל המגרעות שבהם,ואין שום דבר מושלם בעולם  .

     

    1. הבאתי ערך מוסף לדיון לל"ג בעומר...

    2. זוכר שספרת על האסופית גויה שחונכה אצל יהודים למצוות והגיעה לפירקה, ושאלת האם היא צריכה לעבור גיור ?


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    22/5/19 10:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 10:04:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 09:31:20

    צטט: יוהידן 2019-05-22 07:22:59

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 06:32:16

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...

     

    למה לא נדבר גם על הטוב שבהם ?

    הם לומדים ומקימים מצוות התורה על כל המגרעות שבהם,ואין שום דבר מושלם בעולם  .

     

    1. הבאתי ערך מוסף לדיון לל"ג בעומר...

    2. זוכר שספרת על האסופית גויה שחונכה אצל יהודים למצוות והגיעה לפירקה, ושאלת האם היא צריכה לעבור גיור ?

    בטח זוכר

    למה ?


    --
    רוח חרישית.
    22/5/19 11:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 11:11:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-05-22 10:04:31

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 09:31:20

    צטט: יוהידן 2019-05-22 07:22:59

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 06:32:16

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...

     

    למה לא נדבר גם על הטוב שבהם ?

    הם לומדים ומקימים מצוות התורה על כל המגרעות שבהם,ואין שום דבר מושלם בעולם  .

     

    1. הבאתי ערך מוסף לדיון לל"ג בעומר...

    2. זוכר שספרת על האסופית גויה שחונכה אצל יהודים למצוות והגיעה לפירקה, ושאלת האם היא צריכה לעבור גיור ?

    בטח זוכר

    למה ?

    כי האסופית גם "לומדים ומקימים מצוות התורה" אבל חרדינו החליטו שזה למראית עין וגזרו עליה - גיור לחומרה...

    ואילו המתגודדים, לומדים ומקיימים תורה ומצוות (אגב בשכר) ועוד כל מיני - והם לא צריכים לעבור גיור/ ל"בזיעת אפך" ?


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    22/5/19 11:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-05-22 11:28:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 11:11:06

    צטט: יוהידן 2019-05-22 10:04:31

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 09:31:20

    צטט: יוהידן 2019-05-22 07:22:59

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 06:32:16

    צטט: יוהידן 2019-05-22 06:04:30

    צטט: רז מוסטנג 2019-05-22 05:41:49

    אכפתיות, אין לה מרחק...

    נזכרתי ב-אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד...חֶלְקִי ה' אָמְרָה נַפְשִׁי, עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ. טוֹב ה' לְקֹוָו, לְנֶפֶשׁ תִּדְרְשֶׁנּוּ. טוֹב וְיָחִיל וְדוּמָם, לִתְשׁוּעַת ה'. טוֹב לַגֶּבֶר, כִּי יִשָּׂא עֹול בִּנְעוּרָיו. יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו. יִתֵּן בֶּעָפָר פִּיהוּ, אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה....

     

    שאלה: הלקוות או התקוה הם לחיים או למוות ?


    לקוות להיות אין [מות ] זה בודהיזם לא יהדות.

    התורה כולה עוסקת בחיים ולא במות.

    זה לא אומר שאין בעולם אנשים שמקוים למות, אבל אין לזה קשר עם יהדות.

    תספר את זה לחסידים עם גרביונים, למגבעות פרוות חיות טמאות, למתגודדים על מתים, למשתטחים...

     

    למה לא נדבר גם על הטוב שבהם ?

    הם לומדים ומקימים מצוות התורה על כל המגרעות שבהם,ואין שום דבר מושלם בעולם  .

     

    1. הבאתי ערך מוסף לדיון לל"ג בעומר...

    2. זוכר שספרת על האסופית גויה שחונכה אצל יהודים למצוות והגיעה לפירקה, ושאלת האם היא צריכה לעבור גיור ?

    בטח זוכר

    למה ?

    כי האסופית גם "לומדים ומקימים מצוות התורה" אבל חרדינו החליטו שזה למראית עין וגזרו עליה - גיור לחומרה...

    ואילו המתגודדים, לומדים ומקיימים תורה ומצוות (אגב בשכר) ועוד כל מיני - והם לא צריכים לעבור גיור/ ל"בזיעת אפך" ?

     

    .

    זה כי הפרשנות שלהם לפשט התורתי , היא בענין הביולוגי  [גזע ].

     "רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק יְהוָה לְאַהֲבָה אוֹתָם וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם בָּכֶם מִכָּל הָעַמִּים כַּיּוֹם הַזֶּה " [דברים ].

     

    דן



    --
    רוח חרישית.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תפילה ספונטנית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה