כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1977)

    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיטת השקשוקה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yelamma
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הזהרו מחיקויים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד פרויקטי תחבורה לא יביאו שום פתרון

    9/9/19 01:53
    1
    דרג את התוכן:
    2019-09-20 22:54:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד שלושה כבישי "חיבור" בין רכס הכרמל לשכונות החוף ייבנו. ואחריהם, שלושה מחלפים בצומת פרויד. המשך כביש 'מאסף הואדיות' של נאות פרס שיתחבר עם טירת כרמל. בין לבין, עוד נתיבי מטרונית במאות מליוני שקלים, גונדולות הרכבל שיחלו לעופף נוצצות וריקות, לפחות 3 גשרי ענק ל"חיבורי נמל המפרץ", עוד כבישים ראשיים עוקפי כבישים ראשיים קודמים ומאות מליוני שקלים לשינויים גאומטריים, תוספת חניות, צביעה בכחול לבן, אדום לבן, אדום כחול ואולי רמיסת עוד כמה גינות ציבוריות לטובת חניונים.

     

    הו חניונים. כבר לא צריך אותם. היום עם הרכבים הענקיים שכל היצרנים מוכרים לכם - מיני-טנקים שיושבים מטר מעל הכביש וצריכים מדרגות לדלת ואביזרי חניה כי במקום את הרכב מאחוריך אתה רואה את הדירה בקומה 2. גדול יותר, יקר יותר, ובעיקר דורסני יותר. אין מכשול שיעמוד בפני המיני-טנקים האלו. הם יעלו על מדרכות, מדשאות, סלעים ואפילו ראיתי נהג יצירתי ממש, שליד רכבת מרכז החליט לעלות על שיחים. עוד לא נולד השיח שיעמוד בדרכו להחנות ליד פתח התחנה.

     

    הכינו את הבלונים. כל גזירת סרטים שכזו, בליווי שר התחבורה הבא (מי שזה לא יהיה בעוד כמה ימים) נושאת הבטחה גדולה לעתיד מזהיר. הכבישים, המחלפים, הגשרים, המטרוניות, הרכבליות ותוספת חניונים - כל אלו הם הם שיפתרו את בעיות התנועה בחיפה. מליארדים כבר הושקעו אבל זה היה סתם. הבעיות לא רק נשארו אלא התעצמו, כי זה היה סתם. תיכף, ממש אוטו-טו, המיני-טנק שלכם ירביץ עלייה דרמטית בכביש נוה-דוד כבביר. וזה רבותי, יפתור הכל. או שהמיני-טנק שלכם יזכה למכפילי חניה בתחנות הרכבת. וזה רבותי, יפתור הכל. או שהמיני-טנק שלכם יהיה בכלל חשמלי - וזה יפתור הכל. או שהוא יהיה אוטונומי, תוכלו לגרבץ ביד אחת ולעדכן את הלינקדאין בשנייה והרכב כבר יצפור ויקלל בשבילכם את כל מי שמוריד את הילדים בבית הספר ויוצר פקק של חצי שעה ביציאה לדרך פיק"א. 

     

    תושבי חיפה לא יוותרו על הרכב, זה די ברור. זה מתברר מצוין בארועים גדולים באצטדיון, בהיכל רוממה, באודיטוריום או בגן האם. נתיבים נחסמים, פקקי ענק נוצרים מכל כיוון, והולכי רגל כמעט נדרסים כל חמש דקות בדרך ליעד על ידי נהג מיני-טנק שבדיוק זיהה פיסה ריקה של מדרכה ומנסה לבצע עליה חניה. תושבי חיפה לא רוצים לשמוע מהאוטובוסים, אלו שכן יושבים בהם ומקללים את האמ-אמא של אגד. בבוקר מפוצצים מתלמידים וסטודנטים, בצהריים תדירות אפסית, ובערב מפסיקים בדיוק כשאתם רוצים לצאת לבלות. טוב שההגה בידיים שלכם, על היפיופה החדשה עם חישוקי המגנזיום ותיכף היא תזנק בתאוצה טיגריסית על פחי אשפה או תחנת אוטובוס וחיש תהפוך אותם למקום חניה.

     

    תושבי חיפה הסטודנטים, עלולים לאבד את החניה החינמית. כן, הדרך לעודד תחבורה ציבורית בישראל היא לתת חניה חינם עם הרכב הפרטי בכל העיר. אל חשש, במקומם דורשים חניה חינם הפנסיונרים. כן, אלו עם קצבאות הענק, הפנסיות התקציביות, ורכב המיני-טנק שבו הם שולטים בחיווי אחד מכל עשרה ואת כל השמונצעס-טכנולוגיה הם משאירים לנכדים להסביר. קשה להם לשלם פנגו, המסכנים. במקום לזרוק את הדרישה האבסורדית הזאת מכל המדרגות, ראש העיר עשתה סימני הסכמה. גם ככה מקדמים את התחבורה הציבורית בחיפה.

     

    הצלע השלישית שכמובן "חייבת" חניה צמודה היא בעלי רכב החברה. גם את הנוהג הזה חייבים למלא, או שהחברה מאיימת שתעבור לפארק תעסוקה אחר. היזמים בונים חניוני ענק, העירייה נכנעת לגחמות היזמים כי היא משוועת למקומות תעסוקה ולארנונה, ונוח לה לאשר עוד ועוד חניונים. הפוליטיקאים חלשים, סחיטים ונכנעים לפופוליזם הקולני של בעלי המאה - שהם גם בעלי המיני-טנקים ההולכים וגדלים. יש כבר כאלו שתופסים נתיב עד שלא ניתן לנסוע בשני נתיבים לצידם. איך זה עולה על הכבישים? קשה לדעת. כנראה שהשוחד זורם גם למשרד התחבורה ואגפי רישוי הרכבים.

     

    דווקא השיפוצניקים מהערים הערביות, אלו המסכנים שנוהגים על הטנדרים העצומים ברבע מליון שקל, דווקא הם מתחשבים. הם לא חונים על המדרכה, כי המדרכה לא מספיק רחבה אפילו עבור גלגלי הרכב. הם נעמדים כמו משאית באמצע הכביש ומדממים מנוע, ויוצאים. חסמנו את הכביש? גרמנו לכם לעקוף תוך סיכון חיים של התנועה שכנגד? וואלה. מפתיע. אוקיי אז? אז תעקפו. "יש לך זה בסדר" הם מסמנים נפנוף עם גב היד, קיסם בשיניים, בעודם מרעידים את הרחוב בטריקת דלת הטנדר-גודל-מיניבוס שלהם. עבורם מזמן חוקי התנועה, סימוני חניה ובכלל קונספט הנתיבים הם המלצה.

     

     בעיריות מזמן אבדו את הבלמים, ומפחדים. מפחדים כי התופעה הזו כבר חובקת את כולם. ההתמכרות לרכב הפרטי, המיני-טנק הטרנדי ובכלל גודל כסממן סטטוס לא משאירים שום אפשרות להרים בחיפה את התחבורה הציבורית. 70% מהציבור נוסע כאן ברכב פרטי. בעשור האחרון נוספו כל שנה כ-3000 כלי רכב חדשים. בשנה האחרונה, אולי בכלל החלפת לוחות הרישוי ל-8 ספרות והטבות המיסוי, מדובר על שיא של 10,000 כלי רכב חדשים. לא בארץ, בחיפה לבדה.

    ולאן נעלמים הישנים? הם לא נעלמים. תראו אותם משזפים עצמם בחניות בטאבו מחכים לבן החייל שיצא לבלות.

     

    כמה רכבים יכולים להתווסף לשכונות הכרמל, שכבר בקושי ניתן לזוז, להחנות או ללכת במדרכות בהן? שבהן כבר יש חניות כפולות, חניונים במקום גינות, וכל שטח עפר בשולי ואדי כבר מזמן הפך בהן לחניון מאולתר, כמו המודל לחיקוי של האוניברסיטה ונחל נדר ומעכשיו - נחל טנדר. באוניברסיטה עצמה בונים חניון ל-700 כלי רכב. ככה מקדמים את הרכבל, כמובן. בונים עוד חניה לרכב הפרטי. נאות פרס ושכונת האצטדיון, שתי פנינות תכנון שאין שגיאה שלא נעשתה בהן, מסמנות את העתיד: קבוצת מבנים מוקפי חניוני ענק וכבישים מכל עבר. באמצע ביניהם משטחון דשא קטן, כמה מתקנים, ומאות הורים שמוציאים את הילדים מהמיני-טנק אחרי נסיעה לפארק. פעם ילדים ירדו לשחק בחצר הבניין, אבל היום החצר היא משטח חניה, והפארק השכונתי מפוצץ, אז נוסעים "לפארק הגדול". כולם להיכנס לאוטו, נוסעים לראות דשא.

     

    30 אלף רכבים נוספים. חדשים, בכבישים הקיימים בשכונות רכס הכרמל. לא מאמינים? האמינו לום יבוא כבר ב-2022. כן כן. כ-1500 דירות נוספות בפרויקטי תמ"א ועוד מספר דומה בפרויקטי בנייה חדשים ברכס הכרמל. לכך תוסיפו גלי רכישת רכבים לתיכוניסטים, תרבות הליסינג הפרטי, השכונות החדשות גבעת זמר ורמת גוראל ופינוי בינוי - והרי לכם מספר הרכבים הנוספים שאיתם תנסו להתמודד על נסיעה במוריה ומעבר צומת חורב. האוטובוסים נתקעים כבר היום, הנוסעים מאחרים ומתוסכלים, והדבר מאותת להם שאין מנוס מקניית רכב. לראות קבוצת תושבים מחכה לאוטובוס הופך מחזה נדיר יותר ויותר גם בשכונות בהן בעבר שליש האוכלוסיה נסעה באוטובוסים. כיום זה ירד לעשירית ומטה. אפילו תלמידי בית הספר כבר דורשים מההורים להסיע עד שער בית הספר.

     

    מה הפתרונות? אין. חיפה תמשיך להשקיע מליארדים מהארנונה שלנו בשעשועי תחבורה מיותרים ותספר לעצמה שרק עוד כביש פה ומחלף שם והכל פתיר. תרבות הרכב הפרטי מתעצמת, היבואנים בונים היכלי פאר של ממש לשיווק דגמי המיני-טנק הבאים. גדולים, רחבים ומפריעים יותר. אלפי גמלאים יעברו מאוטובוס לרכב פרטי אם יקבלו חניה חינם. אלפי סטודנטים ואלפי עובדי קמפוסים ובתי ספר ידרשו להוסיף חניות בכל מחיר ובכל מקום. והעירייה? היא תתקפל, תוציא מסמכי מדיניות ריקים מתוכן, ובמקום להילחם על עקרונות תעדיף פשרות. כן כן, נסדר לכם עוד חניון בסוף הרחוב, כמובן. מיידי.

     

    זה מטריד. כשעיריות שאמורות להיות הגורם הכי חזק ומשפיע על איכות החיים שלנו, על סביבות המגורים, הבריאות והשגשוג שלנו, מרימות ידיים ונכנעות לפופוליזם של הציבור, אין סיבה להיות אופטימי. ערי ישראל ימשיכו להידרדר במורד מדדי איכות החיים. נמשיך להידרס ולהיפצע מעודפי המיני-טנקים בכמויות מבהילות. נמשיך לנסוע כי כולם נוסעים. נמשיך להסתובב במגרשי חניה, להפוך ירוק לאפור, לתכנן תחבורה כושלת לעיר שנכנעה להתלהמות של בעלי המאה. 

    על השאלה מה יקרה אם נצבע הכל כחול לבן - קיבלנו תשובה בחניוני החופים. העירייה התקפלה מיידית מעוצמת תגובת הנגד. התוצאה נראית לכל: סביב תחנת רכבת חוף הכרמל מטרד ענק יום יומי של יוממים שמחנים רכב לצידה ויהי מה.

     

    הערב ביליתי עשר דקות בפקק ביציאה מתחנת הרכבת. זה לא מטרד, זאת המציאות. רכבים ביקשו להיכנס, אחרים לצאת, אחרים להחנות, אחרים רק לעצור להוריד, או לאסוף. התוצאה הייתה פקק באורך זמן של נסיעה ברכבת עד עתלית. זה יחריף. פעם זה היה דקה, אחרכך 3-4 דקות ועכשיו 10. בעוד שנתיים נשמע על זרוע מחלף נוסף שיורד לחניוני דדו כדי להקל על עומסי התנועה. רק 200 מליון שקל ונשבעים לכם שזה ייפתר. הכסף זורם כמו מים - מליארדים לעשות הכל כדי להמשיך את ההצגה השקרית שאפשר הלאה להסתמך על הרכב הפרטי.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עוד פרויקטי תחבורה לא יביאו שום פתרון "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    9/9/19 09:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-09 09:20:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    וואו איזה דיכאון מה עושים הלאה?
    10/9/19 21:38
    0
    דרג את התוכן:
    2019-09-10 21:40:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הפתרון שלי מורכב מכמה וכמה מהלכים משולבים קצרים וארוכים, לא נעימים אבל הכרחיים. הנה 4 מהם:

    .

     א. ביטול של כל מגרשי החניה בתוך קמפוסים ובמבני ציבור (עירייה, בתי חולים, אוניברסיטאות, בסיסים, בית המשפט וכד') וביטול כל הטבות ותוספת השכר על החזקת רכב למגזר הציבורי. מדובר על 35 אלף עובדים שיעברו מיידית לתחבורה ציבורית, דבר שיחייב להגדיל את הקווים והתדירות ולכן יהפוך אותם לאופציה מועדפת

    .

    ב. סימון נתיבי אוטובוס בלבד בכבישים הראשיים המובילים לאותם קמפוסים ומבני ציבור. לדוגמא: סימון נתיב ימין לאוטובוס בלבד בכביש דורי עד הטכניון, בין השעות 6 עד 9 בבוקר.

    .

    ג. ביטול שורות של חניות ברחובות צרים שבהם אוטובוסים מתקשים לעבור לטובת מסלול אוטובוס.

    .

    ד. קיום ארועים גדולים (כולל היכל רוממה, אצטדיון חיפה) רק אם כחלק מהמימון שלהם מופעל מערך שאטלים עירוני שבו רכישת הכרטיס מקנה נסיעה חינם הלוך וחזור.

    .

    ה. דרישה מכל בתי הספר לעודד הליכת תלמידים לבית הספר וממנו ברגל ולהוציא קבוצות הליכה בשכונות שבהן ילדים ומורים ילכו יחד וידפקו על בתים ויבקשו לא לחסום מדרכות. 

    .

    יש לי עוד עשרות צעדים נדרשים להזזת השקעות מאספלט לתחבורה ציבורית, כל גורם עירוני שרוצה לקבל את כל פירוט הצעדים והאפשרויות יכול לפנות אלי בפרטי. המשותף לכולם זאת העדפה מוחלטת של תחבורה ציבורית כמדיניות מוצהרת והפיכת נסיעה ברכב לאמצעי הפחות משתלם ומיידי.

    10/9/19 21:43
    0
    דרג את התוכן:
    2019-09-10 21:43:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אגב הערב בעלייה בדרך הים הפקק בשעה 7 בערב (!) התחיל כבר במורדות דרך הים, המשיך בזחילה עד ביה"ס אופקים. לקח רבע שעה. היידה, תקנו עוד רכבים חדשים זה בטח יעזור.

    11/9/19 09:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-11 09:54:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נשמע טוב אבל התושבים לא יאהבו את זה ולא ייבחרו במנהיג אשר ייקח להם את הנוחות... איך גורמים לתושבים לרצות ולבחור בכך?
    12/9/19 05:12
    0
    דרג את התוכן:
    2019-09-12 05:15:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יובליובל 2019-09-11 09:54:54

    נשמע טוב אבל התושבים לא יאהבו את זה ולא ייבחרו במנהיג אשר ייקח להם את הנוחות... איך גורמים לתושבים לרצות ולבחור בכך?

     

    ניסית לרדת בדרך הים בבוקר או לעלות בפרויד אחר הצהריים? הפקק יכול להגיע בקלות גם ל-20 דקות. תושבי חיפה יתחילו להפנים שרכישת רכב חדש ומפואר לא מבטלת את אי-הנוחות שהם ירגישו מפקקי ענק ומצוקת חניה בכל מקום אפשרי כולל ביציאה מהשכונות שלהם ואפילו ביציאה מפתח החנייה כשטורי רכבים יעמדו דום ברחוב שלהם לאורך כל היום.

    הציבור חייב להפנים שהמצב הנוכחי לא יכול להיות מצב קבוע, הוא מצב זמני ומהיותו זמני יש לאפשר פעולות דרסטיות כדי לתת עדיפות לתחבורה הציבורית והוא יצטרך להשאיר את האוטו היפה בחניה ולעלות על אוטובוס למוריה ומשם לעבודה אחרת האוטו הנחמד שלו יגיע חצי שעה יותר מאוחר מהאוטובוסים שנוסעים להם בחופשיות במסלול משלהם וגם מקבלים עדיפות ברמזורים וגם מחייבים אותו לשלם על חניה בכל מקום. זה ההפנמה שצריכה להיות כאן. 

     

    שאלת על צעדים - הנה עוד צעד שאני מציע: מזמן קורא לבטל מקומות חניה לחלוטין בציר מוריה-חורב לכל אורכו.

     שורת החניות משתקת גם נתיב נסיעה בגלל רכבים שיוצאים ונכנסים מהחניות לאורכו.

    חניה משני הצדדים של ציר מוריה-חורב זה מפגע חמור שצריך להסיר לחלוטין.

    ציר מוריה-חורב-אבא חושי צריך להיות מדרכות רחבות להולכי רגל, שדרות עצים, שביל אופניים ונתיבי נסיעה בלי שום חניה, רק מפרצי עצירה זמנית לאוטובוסים ורכבי ספקים כמו במרכז הכרמל. שום חניה, מה פתאום להחנות רכבים לאורך שדרה ראשית עם שני נתיבים בלבד -  איפה יש דבר כזה בעולם??

    12/9/19 05:21
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-12 05:21:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עוד צעד מתבקש: לא לאשר חניות לאורך רחובות חדשים. לבנות מלכתחילה שכונות עם רחובות בלי שום חניה. רק מדרכות וחניוני רכבים תת קרקעיים (וגם בהם להוריד את התקן ל1:1 ומטה). בכל העולם בשכונות חדשות לא רואים טורי מכוניות שחונות בכבישים וזה לא צריך להיות נורמה, להיפך. להרגיל אנשים שכמו בערי העולם גם בחיפה אין רכבים בכבישים. או שיש לך מקום חניה או שתשלם על חניון. אין דבר כזה להחנות ברחוב.
    13/9/19 07:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-13 07:58:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צודק צודק איזה מתסכל זה מצד אחד להבין את כל הדברים שאתה כבר מבין מצד שני התושבים עדיין לא הפנימו את זה ואינם בוחרים באלטרנטיבה
    13/9/19 20:02
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-13 20:02:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מה שהתושבים יפנימו יותר ויותר זה פקקים בכל כבישי העיר, הכפלת הזמן להגיע ממקום למקום. זה לא חזון עתידני קודר אלא זה קורה היום. מה שאני ורבים אחרים מבקשים מעיריית חיפה זה לא להיכנע לדרישה "לתקן" את המצב עם עוד ועוד כבישים ומחלפים כי זאת אשלייה. מה שצריך זה להשקיע רק בתחבורה ציבורית אמיתית מהירה פשוטה וליישם אותה אפילו על חשבון נוחות הרכב הפרטי כלומר לדוגמה אם צריך לבטל 20 חניות של רכב פרטי ליד תחנת רכבת כדי שאוטובוס יוכל לעצור לידה אז לבטל. אם צריך להעיף שורה של חניות כי אוטובוס מתקשה לעבור ברחוב הצר ונחסם כל פעם לכמה דקות בנסיונות תמרון אז להעיף.
    18/9/19 20:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-09-18 20:16:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אייל תראה איך פותרים בעיות בטקסס KATY HIGHWAY

    26 נתיבים

     

    ''
    הוספת תגובה

    אתמול 22:54
    0
    דרג את התוכן:
    2019-09-20 22:58:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מצטער לעדכן אותך אבל הצ'ק פוסט כבר נראה ככה, רק עם 5-6 נתיבים לכל כיוון

    התמונה מהבלוג הזה:

     

    http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1682912

     

     

    ''



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עוד פרויקטי תחבורה לא יביאו שום פתרון "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה