כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1977)

    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gadijoy
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yair71
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריק גינזבורג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ~בועז22~
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יובליובל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עדי ט.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד פתרונות לטובת הרכב הפרטי: 20 דקות בוז

    27/9/19 03:29
    1
    דרג את התוכן:
    2019-09-27 03:49:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    על פני השטח, זה עלול בטעות להיראות כפתרון חיובי. העירייה לוקחת חנייה כחול לבן, וצובעת אותה מעכשיו בכתום לבן. פרויקט "20 דקות זוז" מאפשר חניה חינם למשך 20 דקות במספר נקודות מול בתי עסק, במטרה מוצהרת "לעודד בתי עסק עם תחלופת רכבים". מצלמות יחדרו הלאה לפרטיות המרחב הציבורי ויקנסו מאחרים - שלא נטעה לחשוב שעיריית חיפה לרגע מוותרת על מקור הכנסה - קנסות יעופו שם בקצב מוגבר.

     

    אבל הנה התפיסה המעוותת שעומדת מאחורי המיזם, שמכוונת לבעיה העיקרית:

    קידוש הרכב הפרטי. עיריית חיפה עסוקה במציאת פתרונות רק לרכב הפרטי - במקום לתעדף על פניו תחבורה ציבורית. בעצם, פרויקט כזה אומר לתושבים: משתלם לכם להחזיק רכב. אל תקחו אוטובוס לסידורים במרכז הכרמל, בואו ברכב ותחנו 20 דקות. זה בדיוק הפוך לרעיון שפתרונות חייבים להתמקד בתחבורה ציבורית, והיא שתביא את תנועת הקהל הגדולה ביותר לעסקים. 

     

    החשיבה התכנונית בעירייה מופנית כולה איך לספק "עוד כבישים ומקומות חניה" לבעל רכב פרטי, במקום עדיפות למי שזונח אותו כדי להגיע למצב רצוי שבו תחבורה ציבורית נוחה יותר מלנהוג ולחפש חניה. מתארים פיילוט שהצליח ברחוב ארלוזורוב, אבל ממה שראיתי במרכז הכרמל -

    המיזם מייצר מפגע חמור: נוצר פקק קבוע מחסימת הנתיב על ידי רכבים שממתינים לאלו האחרים שעתידים לצאת. אתם יודעים, רק דקה או שתיים של עצירה בתוך נתיב הנסיעה, ועוד דקה עד שההוא יוצא וההוא נכנס. ובנתיים מאחור, צפירות ואוטובוס שלא מסוגל להתקדם לתחנה ליד הכרמלית.

     

    המשך ההשקעה העירונית רק בפרויקטים לרכב הפרטי היא הרסנית לחיפה. וזה בדיוק מה שקורה.

    כל החשיבה על תחבורה בחיפה היא עקומה כי אין אומץ ציבורי. יש לנו מתכננים פחדנים. הם יצרו את נאות פרס עם כביש ראשי סואן באמצע השכונה. הם אישרו שיכונים מוקפים מכל עבר בשורות מגרשי חניה, אפילו לא תת קרקעיים, באצטדיון קרית אליעזר. הם מאפשרים לפוצץ את חופי דדו כחניון לבאי הרכבת במקום לחשוב על נתיבי תחבורה ציבורית לחופים. מהנדס העיר הוא בושה וחרפה. השכונות החדשות במקום שיכניסו שטחי ציבור בילוי ומסחר ונתיבי אוטובוס בלבד, ממשיכות להסתמך באופן מוחלט על הרכב הפרטי. הרס העיר ויצירת פקקים - בעיניים פקוחות ובלי טיפת בושה. זו לא חשיבה חדשנית, זו חשיבה מיושנת - 20 דקות בוז.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עוד פתרונות לטובת הרכב הפרטי: 20 דקות בוז"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עוד פתרונות לטובת הרכב הפרטי: 20 דקות בוז"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה