כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1977)

    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יובליובל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    avira111
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיר_שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה63
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גולדמונד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריק גינזבורג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    vester1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מלחמת יום הכיפורים ושדה התעופה חיפה

    9/10/19 07:38
    0
    דרג את התוכן:
    2019-10-10 09:05:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ חיפה, מלחמת יום הכיפורים, שדה תעופה חיפה ]

    ''

    פינוי פצועים במלחמת יום הכיפורים

     

    שדה התעופה חיפה היה בשנת 1973 באותו גודל בדיוק כמו שהוא כיום. באותה תקופה השקיעה המדינה תקציבי עתק בבנית מערכת שדות תעופה ענקיים במרחבי חצי האי סיני, אשר נועדו לשמש כבסיס העיקרי להיאחזות באזור זה. אך בזמן שהשקיעה הממשלה בסיני, היא הזניחה את העורף, ובעיקר את חיפה. למראית עין עברה חיפה באותה עת תהליך פיתוח, בדמות הקמת נמל מכולות גדול. בפועל, המכולות ביטלו את הצורך בשירותי הנמל המסורתיים. זאת לאחר שתעבורת הנוסעים הימית התבטלה עוד כעשור קודם לכן. כמעט בן לילה הפכה עיר הנמל המודרנית, שהוקמה עשרות שנים מעטות בלבד קודם לכן, לעיר רפאים כמעט. 

    היתה זאת אנלוגיה מוקצנת למצב במדינה הותיקה כולה, שהתרוקנה במידה רבה גם היא לאחר מלחמת ששת הימים, כיוון שאזרחים רבים התחילו לחפש את עתידם בשטחים החדשים. 

    מלחמת יום הכיפורים היתה יכולה להימנע לו היו מקימים בחיפה, בצמוד לנמל המכולות, גם שדה תעופה מודרני גדול, וזאת מהסיבות הבאות:

    יתכן וההפתעה האסטרטגית לא היתה מתרחשת, אם האויב היה מודע לכך שבחיפה מקדימים תרופה למכה.

    אזרחי מדינת ישראל לא היו שוקעים באופוריה של ''מעולם לא היה מצבנו טוב יותר'', כי תהליך הקמת השדה היה יוצר עירנות ציבורית.

    בפרוץ המלחמה, מתנדבים רבים היו מגיעים לשדה במהירות בטיסות מחו''ל. כוחות רבים היו מתרכזים בו, ומוטסים למקומות שונים, כשהם מדלגים על הפקק התחבורתי, היבשתי והאוירי, במרכז הארץ.

    במלחמה הותקף ושותק שדה תעופה רמת דויד, וניתן היה להפעיל מחיפה את חיל האויר.

    מטרופולין חיפה במהלך המלחמה היה משמש עורף לוגיסטי ארצי, בתחום הבריאות ובתחומים נוספים כמו אספקת מזון וציוד.

    לאחר המלחמה היה שדה תעופה גדול בחיפה מאפשר תחבורה שוטפת בין צפון הארץ לחצי האי סיני, ובדרך זאת מונע את הריפיון בשטח, שדומה לו שרר גם בזמן מלחמת לבנון הראשונה.

    האיזון בין צפון לדרום היה מונע את תהליך התכנסות המדינה מאז ועד ימינו למרכז הארץ. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מלחמת יום הכיפורים ושדה התעופה חיפה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    10/10/19 09:05
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-10-10 09:05:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קצת מאולץ, הייתי אומר.
    בניית נ"ת רציני בחיפה היתה כנראה מועילה בפני עצמה, בבניית ש"ת בסיני היה הגיון אסטרטגי, וההשקעות המיותרות ביהודה ושומרון היו קטנות יחסית לשפיכת הכספים שם מאז 77', אבל את השאננות שטופחה על יד הממשלה דאז, הבנייה לא היתה משנה. 



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מלחמת יום הכיפורים ושדה התעופה חיפה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה