כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    המגזר הדתי-חרדי

    פורום כולל לטובת המגזר הדתי חרדי. גמ"חים, שידוכים ועוד עניינים כיוצאים באלה.

    חברים בקהילה (1357)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רוזן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zin7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kobi345
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    וַיְהַתֵּל בָּהֶם אֵלִיָּהוּ

    14/11/19 21:40
    1
    דרג את התוכן:
    2019-11-21 11:07:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ וַיְהַתֵּל בָּהֶם אֵלִיָּהוּ ]

    מלכים א -יח

     "וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ אֶל הָעָם אֲנִי נוֹתַרְתִּי נָבִיא לַיהוָה לְבַדִּי וּנְבִיאֵי הַבַּעַל אַרְבַּע מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים אִישׁ. כג וְיִתְּנוּ לָנוּ שְׁנַיִם פָּרִים וְיִבְחֲרוּ לָהֶם הַפָּר הָאֶחָד וִינַתְּחֻהוּ וְיָשִׂימוּ עַל הָעֵצִים וְאֵשׁ לֹא יָשִׂימוּ וַאֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת הַפָּר הָאֶחָד וְנָתַתִּי עַל הָעֵצִים וְאֵשׁ לֹא אָשִׂים. כד וּקְרָאתֶם בְּשֵׁם אֱלֹהֵיכֶם וַאֲנִי אֶקְרָא בְשֵׁם יְהוָה וְהָיָה הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר יַעֲנֶה בָאֵשׁ הוּא הָאֱלֹהִים וַיַּעַן כָּל הָעָם וַיֹּאמְרוּ טוֹב הַדָּבָר. כה וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ לִנְבִיאֵי הַבַּעַל בַּחֲרוּ לָכֶם הַפָּר הָאֶחָד וַעֲשׂוּ רִאשֹׁנָה כִּי אַתֶּם הָרַבִּים וְקִרְאוּ בְּשֵׁם אֱלֹהֵיכֶם וְאֵשׁ לֹא תָשִׂימוּ. כו וַיִּקְחוּ אֶת הַפָּר אֲשֶׁר נָתַן לָהֶם וַיַּעֲשׂוּ וַיִּקְרְאוּ בְשֵׁם הַבַּעַל מֵהַבֹּקֶר וְעַד הַצָּהֳרַיִם לֵאמֹר הַבַּעַל עֲנֵנוּ וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וַיְפַסְּחוּ עַל הַמִּזְבֵּחַ אֲשֶׁר עָשָׂה. כז וַיְהִי בַצָּהֳרַיִם וַיְהַתֵּל בָּהֶם אֵלִיָּהוּ וַיֹּאמֶר קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ. כח וַיִּקְרְאוּ בְּקוֹל גָּדוֹל וַיִּתְגֹּדְדוּ כְּמִשְׁפָּטָם בַּחֲרָבוֹת וּבָרְמָחִים עַד שְׁפָךְ דָּם עֲלֵיהֶם. כט וַיְהִי כַּעֲבֹר הַצָּהֳרַיִם וַיִּתְנַבְּאוּ עַד לַעֲלוֹת הַמִּנְחָה וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ".

     

     

     

     הכל כאן כ "כ טוב ויפה ונחמד, עד  שגם בי נעור החשק להתל בנציגי האלוהים .

    מתי בפעם האחרונה אלוהים הושיע אתכם ? 

    מתי הוא סיפק קורת גג למחוסרי הבית בעולם .

    מתי ואיך  בדיוק הוא מנע את גזירות חימילנצקי, את מאורעות תרת "ח ותרצ "ח, את הטבח בבתי כנסת,את גירוש ספרד ופורטוגל,, ואת גלות מווזע בתימן..

    מתי ואיך בדיוק הוא מנע עוני ורעב בהודו ,ואת תרבות האונס שם ובכל מקום אחר בעולם. 

    באיזה אופן בדיוק הוא הציל את מליון הנרצחים בסוריה, את הארמנים, את היהודים בשואה, את היאזידים בעירק, את הסודנים והאריתראים, ואת מליוני הנשים שנאנסו באפריקה במלחמות השבטיות ?

    מתי הוא מנע עבדות ילדים, ואת הסיבות שבעטין חפים מפשע יושבים בבתי אסורים.

    מתי הוא שחרר מליארדים משלטון העריצות הדיקטטורי בעולם, מתי הציל ומנע מחלות ומגיפות וסערות צונאמי והוריקן.

    מתי הוא מנע מתלמידי ישיבות לחיות מתקציבים, על חשבון יתומים ואלמנות, ועל חשבון סל התרופות.

    אזז...

     "קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב "

     

    דן

     

     

    נב.

    הכניסה לדיון אסורה על פונדמנטליסטים משיחיים, על מנשקי קמיעות ולוחשי לחשים , על משתטחי קברים ודורשים אל המתים.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " וַיְהַתֵּל בָּהֶם אֵלִיָּהוּ"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    17/11/19 09:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-17 09:54:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אם אתה שונא - יש בך אמונה.
    אם לא היית שונא, מה היה בך? כלום.

    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    17/11/19 13:31
    0
    דרג את התוכן:
    2019-11-17 19:11:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איימי האחת 2019-11-17 09:54:07

    אם אתה שונא - יש בך אמונה.
    אם לא היית שונא, מה היה בך? כלום.

     

     

    אז האלוהים שלך ישן או לא ?

    כי לא ראינו אותו במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר, ולא זכינו לראות ניסיו ונפלאותיו  בסוריה.

    דן


    --
    רוח חרישית.
    18/11/19 12:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-18 12:52:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אחותי נפטרה מסרטן שלפוחית השתן

    אחי נפטר מסרטן לימפומה, ליויתי אותו החזקתי לו את היד כשהיה מקבל מנת דם פעם בחודשיים ואחרי זה פעם בחודש ואחרי זה כל שבוע והיו שם יהודים ערבים בדואים דרוזים צעירים וזקנים,הם לא בכו הם לא התלוננו , הם היו מאוד עצובים

    כולם שם רצו לחיות , הערבים אומרים שהכל מין אללה והיו מתפללים לטוב.

    יש כאב גדול, כאב שמלווה יום יום שעה שעה וכל רגע,

    את הכוחות שואבים מהאמונה, בלי האמונה איך אפשר להמשיך.

     

    אני חושבת שאלוקים לא ישן,

    אני לא יודעת למה הוא בוחר בפלוני ואלמוני,הוא נמצא בכל מקום

    הכי פשוט לא לחשוב, כשמתחילים לחשוב אפשר להשתגע,

    אז רק הוא יודע איך לנהל את העולם.הוא יודע הכי טוב לעשות את המלאכה, הרי הוא ברא את העולם.

     

    ניסים יש תמיד בכל מקום בעולם, 


     


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    18/11/19 18:24
    0
    דרג את התוכן:
    2019-11-19 05:31:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איימי האחת 2019-11-18 12:52:31

    אחותי נפטרה מסרטן שלפוחית השתן

    אחי נפטר מסרטן לימפומה, ליויתי אותו החזקתי לו את היד כשהיה מקבל מנת דם פעם בחודשיים ואחרי זה פעם בחודש ואחרי זה כל שבוע והיו שם יהודים ערבים בדואים דרוזים צעירים וזקנים,הם לא בכו הם לא התלוננו , הם היו מאוד עצובים

    כולם שם רצו לחיות , הערבים אומרים שהכל מין אללה והיו מתפללים לטוב.

    יש כאב גדול, כאב שמלווה יום יום שעה שעה וכל רגע,

    את הכוחות שואבים מהאמונה, בלי האמונה איך אפשר להמשיך.

     

    אני חושבת שאלוקים לא ישן,

    אני לא יודעת למה הוא בוחר בפלוני ואלמוני,הוא נמצא בכל מקום

    הכי פשוט לא לחשוב, כשמתחילים לחשוב אפשר להשתגע,

    אז רק הוא יודע איך לנהל את העולם.הוא יודע הכי טוב לעשות את המלאכה, הרי הוא ברא את העולם.

     

    ניסים יש תמיד בכל מקום בעולם, 


     

    1.וואוו,,  את מאלצת אותי להרצות בתאולוגיה .

    את בטוחה שאת רוצה לקרוא את התגובה שלי לדברייך ? אני מציע לך שלא לקרוא.

    ובכן יקירתי הנחמדת :

    נער הייתי וגם זקנתי, ועוד לא ראיתי התערבות אלוהית ולא קמצוץ של התערבות שלו, בעולם.

    ולא רק שהוא  ישן יקירתי, הוא כלל וכלל לא קיים  ! [במובן  "קיום " שאת מיחסת לו ]. 

    למעשה רק משום שהוא  "אין- מוחלט-לא קיים" הוא אלוהים-אינסופי, כי כל דבר אחר שהוא "יש=קיים"בתודעה האנושית,, לא יכול להיות אינסופי,, [כל דבר שהוא "יש ", יש לו התחלה וגם סוף ]. 

    אני מציע לך וגם לי תפישת אמונה יהודית ,, קשה מאוד מאוד לתפישה..כדלקמן :

     "כל מה שקשור ביחסי האדם עם אלוהים, בא רק מצד האדם כלפי אלוהים,, ואף פעם לא מצד האלוהים כלפי האדם ".

    ולכן,, כשהאדם מקיים מצוה מן התורה אל לו לצפות לשום שכר [גם לא בעוה "ב ],, וכאשר הוא עומד מול פני המות,, בל יצפה לישועת אלוהים,,אין דבר כזה בכלל.

    2. עדיף ליהודי מבחינה דתית עשרת מונים לחשוב ואפילו להיות בטוח שאין שכר על מצוותיו,ולא תשועות ולא נחמות.

    מדוע ?

    כי כשמגיע למחשבה הזאת ובכל זאת מקיים מצוה תורתית, הוא עושה מצוה לשמה !!!

    3. מצו "ב סרטון שבעזרתו תוכלי להיגמל מתפישת  "אלוהי הרחמים ",, כי לא רחמים ולא בטיח.

    מקוה שהייתי לך לעזר.

    דן

     

     

    ''


    --
    רוח חרישית.
    18/11/19 18:26
    0
    דרג את התוכן:
    2019-11-18 18:34:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ואם לא רחמים ולא בטיח,, מדוע בכלל להתיחס לאלוהים ולקיים מחויבות כלשהי כלפיו?

    כי הוא אלוהים.

    מי החליט ?

    אני. 

    האם זה עזר עוזר או יעזור לי במשהו ?

    לא. 

    אז למה בכל זאת לקיים מחויבות כלפיו ?

    כי ככה אני רוצה.

    למה ?

    ככה.

     

    והנה באים גדולי הפילוסופים בני השנתיים כדי לאמר לי מה שאמא אמרה " "ככה זאת לא תשובה "

    ואילו אני ממרומי גילי אומר לכם,, שהמילה  "ככה " היא התשובה הכי אמיתית והכי עמוקה , שאני מכיר.

    דן


    --
    רוח חרישית.
    19/11/19 06:18
    0
    דרג את התוכן:
    2019-11-19 06:46:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן


    --
    רוח חרישית.
    19/11/19 10:38
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-19 10:38:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    19/11/19 14:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-19 14:22:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 10:38:12

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.

     

     

    אז תזכירי לי בפעם הבאה להתאכזר אלייך. טוב ? .

    אני פתוח לדעות אחותי .

    אבל אני כאן הוא בעל התפקיד,  להאיר את עיני הפתיים.

    ואם מישהו או מישהויים רוצים ללמד אותי פרק  ולשנות את דעותי,שילבשו שכפ "ץ ויבואו,, אני כאן.

    דן 


    --
    רוח חרישית.
    19/11/19 15:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-19 15:27:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-11-19 14:22:17

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 10:38:12

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.

     

     

    אז תזכירי לי בפעם הבאה להתאכזר אלייך. טוב ? .

    אני פתוח לדעות אחותי .

    אבל אני כאן הוא בעל התפקיד,  להאיר את עיני הפתיים.

    ואם מישהו או מישהויים רוצים ללמד אותי פרק  ולשנות את דעותי,שילבשו שכפ "ץ ויבואו,, אני כאן.

    דן 

     

     

     

    "זה כעשר שנים אני מרגיש במידה גדלה והולכת שאינני בקו הבריאות. ההרגשה הנוחה שגופךָ נשמע לך מכל הבחינות, שגופך פועל גם בלי שאתה שם לב אליו ודואג לו כל הזמן, ההרגשה הנוחה הזאת, שרוב בני-האדם שואבים ממנה תמיד את עליזותם ובייחוד את היכולת להתנהג בחופשיות - ההרגשה הנוחה הזאת חסֵרה לי.
    מתוך הספר "מכתבים אל פליצה" }

     

    כל אדם הוא מלך אם יש לו את ההרגשה הנוחה הזאת בגוף - זאת הסיבה להיות מאושר. 

     

    תודה לאל ישתבח שמו לעד.


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    20/11/19 15:47
    0
    דרג את התוכן:
    2019-11-20 16:12:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 15:27:41

    צטט: יוהידן 2019-11-19 14:22:17

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 10:38:12

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.

     

     

    אז תזכירי לי בפעם הבאה להתאכזר אלייך. טוב ? .

    אני פתוח לדעות אחותי .

    אבל אני כאן הוא בעל התפקיד,  להאיר את עיני הפתיים.

    ואם מישהו או מישהויים רוצים ללמד אותי פרק  ולשנות את דעותי,שילבשו שכפ "ץ ויבואו,, אני כאן.

    דן 

     

     

     

     

    "זה כעשר שנים אני מרגיש במידה גדלה והולכת שאינני בקו הבריאות. ההרגשה הנוחה שגופךָ נשמע לך מכל הבחינות, שגופך פועל גם בלי שאתה שם לב אליו ודואג לו כל הזמן, ההרגשה הנוחה הזאת, שרוב בני-האדם שואבים ממנה תמיד את עליזותם ובייחוד את היכולת להתנהג בחופשיות - ההרגשה הנוחה הזאת חסֵרה לי.
    מתוך הספר "מכתבים אל פליצה" }

     

    כל אדם הוא מלך אם יש לו את ההרגשה הנוחה הזאת בגוף - זאת הסיבה להיות מאושר. 

     

    תודה לאל ישתבח שמו לעד.

     

     

    ואם בשל חולשה מנטלית נפשית או פיזית [חוסר עליזות ] האדם מקים פחות מצוות, מידת המאמץ שלו  ואיכותו כאדם,, תיקבע !.

    רבי חסדאי  קרשקש קובע , שמצוות התורה לא היו נצרכות עבור אברהם אבינו במעלתו הרוחנית הגבוהה, ועבורו היה די במצווה אחת בלבד של ברית מילה כדי להגיע לשלמותו,,וכך בערך  חושב גם הרמב "ם בספרו מורה נבוכים.

    יש לי אולי הסבר קטן לזה :

     "כאשר בכל צעד בכל מחשבה סצינה ודילמה בחיים  שואל האדם את עצמו  "מה אלוהים חושב על זה " ומבטל את תאוותיו ואת עצמו מול מה שנתפש בעיניו רצון האלוהים. 

    ולכאורה [רק לכאורה ] לנו היהודים אין בעיה כזאת, כי יש לנו את התורה.

    אבל למעשה ישנן דעות ומחלוקות רבות על הפרשנות לתורה, שמגיעות לעיתים לכדי אלימות ממש, בין ילדיו של משיח צידקנו  [  העליזים בע "מ  ],, לבין  "הנידוחים " הסאטמרים  ,,והשמחה הזאת קיימת בין עוד קבוצות ברוך השם. 

    דן


    --
    רוח חרישית.
    21/11/19 10:34
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-21 10:34:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2019-11-20 16:12:21

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 15:27:41

    צטט: יוהידן 2019-11-19 14:22:17

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 10:38:12

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.

     

     

    אז תזכירי לי בפעם הבאה להתאכזר אלייך. טוב ? .

    אני פתוח לדעות אחותי .

    אבל אני כאן הוא בעל התפקיד,  להאיר את עיני הפתיים.

    ואם מישהו או מישהויים רוצים ללמד אותי פרק  ולשנות את דעותי,שילבשו שכפ "ץ ויבואו,, אני כאן.

    דן 

     

     

     

     

    "זה כעשר שנים אני מרגיש במידה גדלה והולכת שאינני בקו הבריאות. ההרגשה הנוחה שגופךָ נשמע לך מכל הבחינות, שגופך פועל גם בלי שאתה שם לב אליו ודואג לו כל הזמן, ההרגשה הנוחה הזאת, שרוב בני-האדם שואבים ממנה תמיד את עליזותם ובייחוד את היכולת להתנהג בחופשיות - ההרגשה הנוחה הזאת חסֵרה לי.
    מתוך הספר "מכתבים אל פליצה" }

     

    כל אדם הוא מלך אם יש לו את ההרגשה הנוחה הזאת בגוף - זאת הסיבה להיות מאושר. 

     

    תודה לאל ישתבח שמו לעד.

     

     

    ואם בשל חולשה מנטלית נפשית או פיזית [חוסר עליזות ] האדם מקים פחות מצוות, מידת המאמץ שלו  ואיכותו כאדם,, תיקבע !.

    רבי חסדאי  קרשקש קובע , שמצוות התורה לא היו נצרכות עבור אברהם אבינו במעלתו הרוחנית הגבוהה, ועבורו היה די במצווה אחת בלבד של ברית מילה כדי להגיע לשלמותו,,וכך בערך  חושב גם הרמב "ם בספרו מורה נבוכים.

    יש לי אולי הסבר קטן לזה :

     "כאשר בכל צעד בכל מחשבה סצינה ודילמה בחיים  שואל האדם את עצמו  "מה אלוהים חושב על זה " ומבטל את תאוותיו ואת עצמו מול מה שנתפש בעיניו רצון האלוהים. 

    ולכאורה [רק לכאורה ] לנו היהודים אין בעיה כזאת, כי יש לנו את התורה.

    אבל למעשה ישנן דעות ומחלוקות רבות על הפרשנות לתורה, שמגיעות לעיתים לכדי אלימות ממש, בין ילדיו של משיח צידקנו  [  העליזים בע "מ  ],, לבין  "הנידוחים " הסאטמרים  ,,והשמחה הזאת קיימת בין עוד קבוצות ברוך השם. 

    דן

     

     

     "ואני בתומי אלך פדני וחנני" (תהלים כו יא)

    רש"י דברים פרק יח פסוק יג

    תמים תהיה עם ה' אלהיך -  התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו.[1]


    [1] סוף דבריו של רש"י מבוססים על מדרש ספרי הנ"ל. אבל עיקר דבריו הוא: "ולא תחקור אחר העתידות". ראה ספורנו שמפרש: "תמים תהיה – שלם תהיה, שגם בדרישת העתידות לא תדרוש זולתי ע"י נביא או ע"י אורים ותומים". וכן רמב"ן: "וטעם תמים תהיה עם ה' אלהיך - שנייחד לבבנו אליו לבדו ונאמין שהוא לבדו עושה כל והוא היודע אמיתת כל עתיד, וממנו לבדו נדרוש העתידות, מנביאיו או מאנשי חסידיו רצוני  לומר אורים ותומים". אבל רש"י אומר: שתמים הוא לא לחקור אחר העתידות בכלל! משמע, חוץ מהבעיה אם מי שאומר לך את העתיד הוא איש אמת או שקר, שלוח ה' או שלוח עצמו, מצליח לנבא את העתיד או מזייף (ראה המבחן שהתורה נותנת בהמשך), עצם חקר העתיד הוא מיותר. אם תלך באמונה תמימה לא תבקש בכלל לעסוק בעתידות. מה שיבוא תקבל באהבה תמימה. הרי לנו כבר מחלוקת ראשונה ב"תמים תהיה" שכנראה איננו ציווי כל כך פשוט ותמים.

     


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    21/11/19 11:07
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2019-11-21 11:07:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איימי האחת 2019-11-21 10:34:25

    צטט: יוהידן 2019-11-20 16:12:21

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 15:27:41

    צטט: יוהידן 2019-11-19 14:22:17

    צטט: איימי האחת 2019-11-19 10:38:12

    צטט: יוהידן 2019-11-19 06:46:32

    אני רוצה לסגור את הדיון בהצהרה, כי אני חושש שאולי קצת התאכזרתי כלפי איימי האחת [אז אפרת מתבקשת שלא להחשיב את תגובתי המסכמת, כהצפה ].

    אני רוצה לאמר כך : הרבה פעמים אני מביע באופן ישיר את מה שאני חושב, ואני אחר כך מרגיש יסורי מצפון.

    למה ?

    כי האנשים מבקשים להם  בסה "כ נחמה ומשענת, ואני בא ושופך עליהם מים קרים,ולא ממש בטוח בתועלת שיש לי או להם מזה.

    אז יחד עם כל מה שאני אמרתי בדיון, אני מבקש גם להדגיש ולהודיע, שאני לא אלוהים,, ואינני דובר מטעמו.

    אני בסה "כ צופה או תייר בעולם שבו אני חי, ומביע דעתי על מה שמתרחש בו מנקודת מבטי האישית בלבד.

    אמרתי בעבר כמה פעמים ש "יש ליהודי ולכל אדם זכות לצפות לישועת השם ",ולבקש ממנו מה שחפץ.

    אלא שאת הזכות לצפות, אין לתלות בהתגשמות הציפיות כלל.

    וכשהציפיה היא נצחית ואיננה תלויה בהתגשמותה ולא בניסים שיעשה עמו האלוהים,, היא כשרה למהדרין.

    אומר נעים זמירות ישראל "יְהוָה בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי בֹּקֶר אֶעֱרָךְ לְךָ וַאֲצַפֶּה ",, כל בוקר לנצח נצחים,, כי הציפיה והזכות לצפות כשלעצמה היא היא המטרה,ולא ההתגשמות .

    וכאשר אני מצטט את הפסוקים"קִרְאוּ בְקוֹל גָּדוֹל כִּי אֱלֹהִים הוּא כִּי שִׂיחַ וְכִי שִׂיג לוֹ וְכִי דֶרֶךְ לוֹ אוּלַי יָשֵׁן הוּא וְיִקָץ... וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה וְאֵין קָשֶׁב ",, אני מתאר מצב או רקע נתון ומוכר מציאות קיימת , שבה רשאי היהודי ויכול  לעשות ולהתאמץ ולדחוף עצמו לעשות טוב בעולם, כדי שכן יהיה קשב-גם אם לעולם לא יידע אם יש קשב כזה.

    או אם ננסח אחרת : "דוקא משום שאין השגחה פרטית כלל [כי האדם לא חשוב בעיני האלוהים ], אנחנו היהודים נשאל : "מה צריך לעשות,, כדי שבכל זאת ישגיח בקיומנו כאינדבדואלים וכקבוצה".

    כל זה כמובן במה שנוגע למתרחש בין 2 האזניים שלנו,, ולא תלוי באלוהים כלל.

    סוף דיון.

    תודה לך איימי . 

     

    דן

     

     

    אתה בכלל לא התאכזרת אלי אני לא נפגעתי וכאבתי , אמרת את מה שאתה חושב, חיים שלמים ומלאים עברת והגעת למה שאתה חושב והדרך עוד ארוכה ומלאת הפתעות.

    (הלוואי וזאת היתה האכזריות היחידה בעולם).

    מי אני שאשפוט אותך ואבטל את דעתך.

    אולי ביום מן הימים יהיה משהו שיאיר את עיניך, וישנה את דעתך.

     

    אדם בא לעולם לתקן את מידותיו, וצריך לעבוד קשה, אני עובדת קשה בשביל זה ,כדי לגעת ולהשפיע.

     

     

    אז תזכירי לי בפעם הבאה להתאכזר אלייך. טוב ? .

    אני פתוח לדעות אחותי .

    אבל אני כאן הוא בעל התפקיד,  להאיר את עיני הפתיים.

    ואם מישהו או מישהויים רוצים ללמד אותי פרק  ולשנות את דעותי,שילבשו שכפ "ץ ויבואו,, אני כאן.

    דן 

     

     

     

     

    "זה כעשר שנים אני מרגיש במידה גדלה והולכת שאינני בקו הבריאות. ההרגשה הנוחה שגופךָ נשמע לך מכל הבחינות, שגופך פועל גם בלי שאתה שם לב אליו ודואג לו כל הזמן, ההרגשה הנוחה הזאת, שרוב בני-האדם שואבים ממנה תמיד את עליזותם ובייחוד את היכולת להתנהג בחופשיות - ההרגשה הנוחה הזאת חסֵרה לי.
    מתוך הספר "מכתבים אל פליצה" }

     

    כל אדם הוא מלך אם יש לו את ההרגשה הנוחה הזאת בגוף - זאת הסיבה להיות מאושר. 

     

    תודה לאל ישתבח שמו לעד.

     

     

    ואם בשל חולשה מנטלית נפשית או פיזית [חוסר עליזות ] האדם מקים פחות מצוות, מידת המאמץ שלו  ואיכותו כאדם,, תיקבע !.

    רבי חסדאי  קרשקש קובע , שמצוות התורה לא היו נצרכות עבור אברהם אבינו במעלתו הרוחנית הגבוהה, ועבורו היה די במצווה אחת בלבד של ברית מילה כדי להגיע לשלמותו,,וכך בערך  חושב גם הרמב "ם בספרו מורה נבוכים.

    יש לי אולי הסבר קטן לזה :

     "כאשר בכל צעד בכל מחשבה סצינה ודילמה בחיים  שואל האדם את עצמו  "מה אלוהים חושב על זה " ומבטל את תאוותיו ואת עצמו מול מה שנתפש בעיניו רצון האלוהים. 

    ולכאורה [רק לכאורה ] לנו היהודים אין בעיה כזאת, כי יש לנו את התורה.

    אבל למעשה ישנן דעות ומחלוקות רבות על הפרשנות לתורה, שמגיעות לעיתים לכדי אלימות ממש, בין ילדיו של משיח צידקנו  [  העליזים בע "מ  ],, לבין  "הנידוחים " הסאטמרים  ,,והשמחה הזאת קיימת בין עוד קבוצות ברוך השם. 

    דן

     

     

     "ואני בתומי אלך פדני וחנני" (תהלים כו יא)

    רש"י דברים פרק יח פסוק יג

    תמים תהיה עם ה' אלהיך -  התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו.[1]


    [1] סוף דבריו של רש"י מבוססים על מדרש ספרי הנ"ל. אבל עיקר דבריו הוא: "ולא תחקור אחר העתידות". ראה ספורנו שמפרש: "תמים תהיה – שלם תהיה, שגם בדרישת העתידות לא תדרוש זולתי ע"י נביא או ע"י אורים ותומים". וכן רמב"ן: "וטעם תמים תהיה עם ה' אלהיך - שנייחד לבבנו אליו לבדו ונאמין שהוא לבדו עושה כל והוא היודע אמיתת כל עתיד, וממנו לבדו נדרוש העתידות, מנביאיו או מאנשי חסידיו רצוני  לומר אורים ותומים". אבל רש"י אומר: שתמים הוא לא לחקור אחר העתידות בכלל! משמע, חוץ מהבעיה אם מי שאומר לך את העתיד הוא איש אמת או שקר, שלוח ה' או שלוח עצמו, מצליח לנבא את העתיד או מזייף (ראה המבחן שהתורה נותנת בהמשך), עצם חקר העתיד הוא מיותר. אם תלך באמונה תמימה לא תבקש בכלל לעסוק בעתידות. מה שיבוא תקבל באהבה תמימה. הרי לנו כבר מחלוקת ראשונה ב"תמים תהיה" שכנראה איננו ציווי כל כך פשוט ותמים.

     

    1.התורה ממילא אוסרת לעסוק בעתידות וניחושים .

    אז בשביל מה נוספו המילים  "היה תמים עם ה אלוהיך " ?.

    כדי לחזור למה שאמרתי כבר קודם בדיון.

    מפני שכשהאדם אומר "כך וכך מצוות עשיתי וכך וכך מגיע לי ",,חוטא בחטא הגאוה.

    2. מבחן נביא האמת מול נביא השקר, הוא  רק בדיעבד.

    אם היינו חיים בראשית תקופת ירמיהו הנביא שבה היו גם הרבה נביאי שקר,, אני לא חושב שהיינו יכולים לדעת בשעה שניבא, אם הוא נביא אמת או שקר.

    זה בפרט שאנשים פשוטים כמוני  לא מאמינים לאף אחד, ומטילים ספק כמעט בכל דבר [גדעון בן יואש האתאיסת,  הוא דמות מופת בשבילי ]. 

    דן


    --
    רוח חרישית.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " וַיְהַתֵּל בָּהֶם אֵלִיָּהוּ"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה