כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    פרשת השבוע

    זה המקום לפרסם פרשנות על פרשת השבוע בתורה ועל הקרנות ממנה לימינו אנו.

    חברים בקהילה (1357)

    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז הושידושי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נומצ'ה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    alxm
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמא פרובלמה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    FreeSoft
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חידת יתרו, או מתי נולדה האמונה באל יחיד ?

    13/2/20 15:52
    0
    דרג את התוכן:
    2020-02-13 16:32:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פרשת יתרו היא פרשה מרתקת.

    לא בגלל מתן תודה, לקוח ישירות מקוד חמורבי, אלא בגלל התנהלות יתרו.

    לפי הפסוקים, יתרו שמע את השר עשה יהוה במצרים, שמע על האותות והמופתים.

    הוא אף סבר שלאל שכזה יש עתיד, לכן נתן למנהיג משה את בתו ציפורה.

    הוא אף הכיר באלוהי ישראל כאל (אלים?) בעל כח רב, אך אל זה של העברים לא פסל את האל של יתרו.

    כלומר הוא האמין באלוהי ישראל כאל אחד בין אלים, לא כאל יחיד.

    ומשה קיבל לחלוטין את הגישה, כי זו הייתה גם דעתו.

    בתודה כולה, אלוהי ישראל הוא יותר חזק מכל אל אחר, אך בשום מקרה אינו אל יחיד.

    "מי כמוך באלים יהוה" , זה פסוק בשירת הים , לא כתב אזוטרי זניח. 

    הפסוק מחייב השוואה עם אחרים, לא ביטול האל האחר.

    למעשה, עד תחילת האסלאם, היהדות האמינה באל אחד לישראל, לא לכל העמים.

    ראו את הפסוק "שמע ישראל". יהיה הוא "אלוהינו", לא אל אוניברסלי. והוא "אחד", לא יחיד !

    לכן, כאמור, יתרו בחר לחזור לאל שלו, שחי בשלום ובשלווה עם אלוהי ישראל.

    גם בנצרות, עניין אל יחיד אינו ברור.  (האב,הבן ורוח הקודש...) 

    רק האסלאם פתר את הסוגיה בנחרצות באמרה "אין אלוהים מחוץ לאלוהים" .

    שימו לב שאצלם, האל הוא תמיד בלשון יחיד, אללה !

    לנו יש "אחד אלוהינו", האל שלנו, לא של האנושות. לא של היקום.

    האל שלנו פוחד מהאדם, פן ישתווה לו אם יטעם מעץ החיים ! אל פוחד מאדם, שיצר ?!!

    אצלנו העידה, זה נקרא "חרטא " !

    עניין האל היחיד לא היה קיים ביהדות.

    לראיה נוספת, המלך שלמה, בערוב ימיו, זנח את אלוהי ישראל ועבר לסגוד לאל אחר, של האשורים, נדמה לי.

    גם הוא האמין שיש יהוה , ויש גם "בעל", "רה"...

    יתרו היה אדם באמת נבון, שהבין חיש מהר שהיצמדות לאלוהי ישראל תביא לו רק צרות !!!

    יעקב

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חידת יתרו, או מתי נולדה האמונה באל יחיד ?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    13/2/20 16:32
    1
    דרג את התוכן:
    2020-02-13 17:20:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לכן כתוב: רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם: בְּרָכָה, וּקְלָלָה

    כלומר, רציונל חיוך

    לא משהו לא מוסבר או רגשני, להבדיל מכל דתות/אלים אחרות.

    לכן מנצלים אותך/אותי בצורה מאוד מחושבת, חרדינו ומתנחלינו.

    "אתה" חוטא ברגש ולכן הניצול נמשך.

    ומי שעייף יש לו את דגם ברלנד למנטוס או מים קדושים...לא ממש יהודי אבל מביא שואו.

    אתה רואה את ברלנד עם כל פריטי הלבוש והדעווין אתה רואה קדוש או רמאי ?


    --
    האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חידת יתרו, או מתי נולדה האמונה באל יחיד ?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה