כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5577)

    רז הושידושי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אס לב אדום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אזרח ותיק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yang9600
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    lior peleg
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בין נגיף הקורונה ונגיף הקורולה: הדחיינות שעולה ביוקר

    15/2/20 16:46
    0
    דרג את התוכן:
    2020-02-22 12:25:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    במשך חודש שלם ניסה הממשל הסיני בווהאן להשתיק את הקולות שביקשו להתריע, לבדוק ולפעול לאור הוירוס החדש שזיהו. קולות אלו נאסרו ונאלצו לחתום על מסמך שבו הם 'חוזרים בהם מהקריאות חסרות הבסיס והפצת פחד'. רק כאשר ההתפרצות כבר הייתה כה ברורה לציבור הסיני, והבינלאומי, עד שלא ניתן היה למגר אותה בהסתרה, החל הממשל הסיני לצאת מהדחיינות לרעה חולה אחרת, ההיפר-פעילות. עשיית ראווה, שלעיתים גורמת לא פחות נזק. היפר-עשייה, פעולות דרקוניות, טוטאליות וטוטאליטריות, שמטרתן גם היא לנסות להשתיק את הביקורת על הדחיינות והנסיון להעלים עין ולהעלים מהציבור את גודל הסכנה. כעת נגיף הקורונה כבר קטל לכל הדעות של חוקרים, כמה אלפים ואולי עשרות אלפים, ועוד 60 אלף מקרים מדווחים רשמית, וכחצי מליון מקרים על פי החוקרים (שידעו לחזות את גודל ההתפשטות לפני כחודש במדויק כשהיו רק כמה עשרות מקרים מדווחים). כעת ממש ברגעים אלו, עשרות מליוני סינים מביטים מחלון ביתם, אולי תשושים, חולים, רעבים ורואים שוטרים חוסמים את הכניסות לשכונה, ומקבלים לידיהם משלוח מזון, לאחר שנאסר עליהם לצאת מהבתים לשבועיים נוספים. 

     

    ממשלות שדוחות החלטות, מתעלמות או מעלימות עין ולא תופסות תופעות בזמן, מביאות נזקים גדולים, בנפש, ברכוש, לכלכלה ולחברה. ממשלת ישראל לא תפסה בזמן את נגיף הקורולה. אולי התמכרה למיסים מהרכב הפרטי והדלקים המזהמים, אולי נשלטה על ידי יבואני רכב שקנו פוליטיקאים, שהעסיקו נערי אוצר. הממשלה איפשרה את השתוללות חברות הליסינג, אפילו תמרצה את נגיף הקורולה. מדינה שלמה החלה להחנק בפקקי ענק ובמקום להבין שאי אפשר להמשיך במצב כזה, המדינה יצאה בצעדים יקרים וחסרי תועלת בדיוק כמו אלו בממשל הסיני, באיחור ניכר ובנסיון לייצר פתרונות טלאי על טלאי: השקעות בלתי פוסקות במחלפים וכבישים, תוספת כביש אגרה 6, וכעת כשנגיף הקורולה כבר סותם ערים שלמות לשעות רבות, כשמדובר על 'מלחמה בבעיה לאומית' - באותם המינוחים של ממשלת סין - מדברים על אגרות גודש, על הטבה כלכלית לא לנסוע בשעות העומס, או קנסות למי שכן. מעט מדי ומאוחר מדי הבינה המדינה את מימדיה ואת צפיפות כבישיה, אבל זה היה לאחר שחלק גדול מאוכלוסייתה התמכר לרכב הפרטי, אינו יודע להשתמש כלל בתחבורה הציבורית, והולך מכות על מקומות חניה. 350 הרוגים בשנה, לא היוו תמריץ מספיק כדי לעצור את שטפון יבוא הרכבים החדשים בשנים האחרונות, מעל רבע מליון רכבים בשנה. מתחילת כהונת הממשלה הקודמת ב-2015 נוספו מעל מליון רכבים לכבישים. לא ניתן להוסיף כבישים ומחלפים בתוך הערים. באיחור רב מבינים ראשי הערים שיש לתת נתיבי עדיפות לאוטובוסים, ואפילו מבקשים עזרה מהממשלה להתמודד עם נגיף הקורולה. חלקם, פופוליסטיים ונפסדים, ממשיכים להיכנע למכורים: חניה חינם לקשישים, בניית חניונים יקרים, אישור תקני חניונים מוגדלים. נגיף הקורולה גם מדבק. מסתבר שכל תיכוניסט שמוציא רשיון צריך מיד רכב לעצמו. 

     

    ממשלת ישראל כמו הממשל הסיני, מנסה להשתיק את ההשלכות של הנגיף המקומי. הפתרונות שלה איטיים או חסרי תועלת. היא מפחדת מפתרונות דרסטיים, רק מבצעת ניסויים ומחקרים. אפשר וצריך לסגור את מרכזי הערים יותר ויותר לכלי רכב פרטיים. אלפי ערים גדולות עושות את זה. כל רחוב שנסגר לרכב הוא מיד נתיב תחבורה ציבורית. כל מדרכה שמתנקה ליד משורת רכבים פרטיים שדורשים לחנות בצמוד לבניין (או שישלחו לראש העיר מכתבי איומים!!) היא הזדמנות להוסיף שבילי אופניים ומדרכות רחבות ונוחות. ראשי הערים מפחדים, דחיינים, מבוהלים - ממציאים המצאות מופרכות כמו הטבת '20 דקות חינם' וגימיקים שרק מעודדים את המשך השימוש ברכב הפרטי. הם מודיעים לציבור שאינם אחראים על התחבורה הציבורית - זה תהליך נוח עבורם שאפשר להאשים את משרד התחבורה. אין רשויות תחבורה מטרופוליניות, אין נסיונות לייעל קווים ולסגור קמפוסים ומבני ציבור לרכב הפרטי. הנגיף ממשיך לקטול מדי שבוע - 5-10 הרוגים, עשרות נפגעים קשה ואנוש. יותר נפגעים מאלו המדווחים בשאר העולם מדי שבוע כתוצאה מהקורונה. זה הנגיף המקומי שלנו שקוטל ילדים ומבוגרים, אנשים בריאים באמצע החיים. התקשורת ודאי לא אוהבת לעסוק בכך - היא ניזונה ממודעות ענק למכירת רכבים. מי רוצה לפגוע בנתח כל כך גדול מההכנסות שלו מפרסום? אז התקשורת שותקת. היא מסקרת במדורי רכב את תתי הזנים החדשים של הנגיף שמיובאים לארץ - נגיף ג'יפון עירוני, נגיף קומפקטי היברידי. כמה כתבות תראו על תאונות בדרכים ועל הצורך באמצעים רציניים להחזיר את הציבור לתחבורה ציבורית? מעט מאד, וגם אז מקושטות בפרסומות לרכבים.

     

    ממשלות ישראל רופסות. המצב בו הציבור מכור לרכבים עושה טוב למיסים. וכעת, רק כאשר "רכבים חשמליים יפגעו פגיעה מהותית בהכנסות המדינה" או בהקבלה לסינים: "התפשטות הנגיף הביאה להפסקת התעופה לסין, ובריחה של זרים ממנה" רק אז המדינה נחלצת לפעולה. אם שם הפעולות הדרקוניות יוצרות מצבים אבסורדיים, גם אנו בדרך אליהם בטיפול הכושל במעבר לתחבורה ציבורית. המדינה רוצה להתקין ג'י.פי.אס בכל רכב בישראל כדי לדעת בכל זמן נתון כמה ולהיכן הוא נוסע. בצורה כזו תוכל למסות אותו באגרות גודש ושעות שיא, כתחליף למיסוי על דלקים. כלומר איש לא נחלץ לפעולה עקב 350 הרוגים, או אלפי פצועים, או נזקים כבדים של עשרות מליארדי שקלים למשק באובדן שעות עבודה ובלאי. הם התעוררו רק עקב החשש שההתמכרות הזו תפגע בהכנסות המדינה. זו הדחיינות הכרונית שעולה ביוקר. שמטפלת לא בשורש הבעיה ומונעת את ההתפרצות שלה ונזקיה אלא רק לאחר שאלו כבר התפרצו ופוגעים בחברה ובכלכלה הלאומית.

     

    מי יתן לנו ממשלה עם התבונה להפסיק את הכניעה והסחיטה של יבואני וצרכני הרכב הפרטי, את הדחיינות שלה עצמה תחליף בפעולות מתבקשות כדי לשנות דרסטית את המצב הקשה בכבישים, ושתנצל את נקודת השיא במשבר הקורולה הלאומי של ישראל כדי להחזיר את המדינה לתחבורה הציבורית במלוא העוצמה, למען הבריאות והנוחות של כולנו.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בין נגיף הקורונה ונגיף הקורולה: הדחיינות שעולה ביוקר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    22/2/20 12:25
    0
    דרג את התוכן:
    2020-02-22 12:25:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איזה יופי שבוע אחרי שכתבתי את זה, מתראיין מנכ"ל הרכבת הפורש דן הראל,

    ואומר 1:1 בדיוק את אותו דבר.

    שאפו

    https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-20-02-20/m02.html



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בין נגיף הקורונה ונגיף הקורולה: הדחיינות שעולה ביוקר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה