כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1978)

    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מתי-גולני
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הבס מחיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה63
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Buna
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    FreeSoft
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שטחי המסחר ברחובות העיר התחתית - 25% יותר ממרכז ת"א

    30/4/20 17:40
    1
    דרג את התוכן:
    2020-04-30 17:46:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הנה כמה נתונים מדהימים בסקר מסחר עירוני - הרחובות המסחריים בעיר התחתית (המושבה עד קיבוץ גלויות) והוא יכול ללמד אותנו על הכשל התכנוני הנוכחי בעיר התחתית. כמות המסחר ברחובות העיר התחתית  - 25% יותר ממרכז תל אביב. כן, זה מדהים. עוד יותר מדהים, כאשר כמות המסחר ביחס לאוכלוסיה ברדיוס הליכה ממנו של 400 מטר הוא פי 5 מזה שבמרכז תל אביב. כלומר, במרכז תל אביב יש פחות מסחר, ופי 5 אוכלוסיה סביבו. כשמוסיפים את כמות היוממים שנכנסים למרכז תל אביב, זה מדהים עוד יותר - אם כי, הנתון גם מושפע מריבוי הקניונים במרכז תל אביב מול העדר קניונים בעיר התחתית.


    למעשה, יש עודף מסחר ברחובות העירוניים בעיר התחתית, עודף גדול. זה יכול להסביר עשרות חנויות סגורות ברחובות הראשיים. פשוט: אין אוכלוסיה וכמות יוממים העובדים בעיר התחתית כדי לתמוך בכמות המסחר. דרך אחת לפתרון היא הוספת מוקדי תעסוקה גדולים, אלא שבעשור וחצי האחרונים כמעט לא נוספו כאלו בעיר התחתית שלאחר השלמת קרית הממשלה. גם 'קמפוס הנמל' שהיה אמור להביא עוד תושבים ויוממים לא עמד בציפיות. הפתרון השני היה הגדלת כמות האוכלוסיה, וגם כאן האוכלוסיה ברובע הזה בחיפה היא חמישית בנתון פר קמ"ר מול תל אביב. 

     

    הפתרון הנכון ביותר כבר אומץ על ידי העירייה הנוכחית: הוספת מאות דירות בקמפוס הנמל. יש להוסיף לו תכנון לגובה של משרדים ומגורים בכל רחבי העיר התחתית. ניתן להוסיף עשרות אלפי תושבים, תוך חידוש התשתיות והרחובות. התוספת הזו תתמוך בכמות המסחר הגדולה. רחובות כמו שדרות המגינים, יפו ואלנבי צריכים לצמוח לגובה, להוסיף בכל אחד בנייני דירות שיהנו מקירבה למרכז העיר. מוסכים, מגרשי רכבים ובנייני משרדים נמוכים בדרך יפו צריכים לפנות את מקומם למגדל מגורים עד 10-12 קומות בהתאם לפיתוח של בלוקי המגורים האירופאיים לאורך השדרות. במקום לשלוח משפחות צעירות לגור בשולי העיר בנאות פרס ג' ו-ד' היה צריך להציע חלופה של מגורים איכותיים במרכז העיר, כולל הקמת בית ספר וגני ילדים חדשים בעיר התחתית, ופנייה למשפרי דיור עם דירות עירוניות ברמת גימור גבוהה וגמישה (לופטים, מיקרו-דירות לעובדים שבאים מהמרכז לצרכי עסקים, למשל).

     

     אין ספק שזה החלק השני העקרי החסר בהתחדשות העירונית של מרכז חיפה, יחד עם פתיחת המעגנה והסרת חיץ הרכבות, שלא נראים באופק. אין לחכות עד למימושו. רבי קומות במרכז חיפה, והקומות הגבוהות בבנייני מגורים בצירים הראשיים יעניקו את הקירבה לים מהחלונות והמרפסות ויסייעו לגשר על החיץ הזה. כדי למשוך אוכלוסיה איכותית למרכז העיר, צריך לטפל בכל המטרדים הקיימים: א. בתחבורה: פקקים. אפשרות סגירת מקטעי רחובות באופן קבוע לרכבים, יצירת חניונים מרכזיים לבנייני מגורים בדומה לחניון שד' רוטשילד בתל אביב. ב. העדר מוסדות חינוך ותרבות: הקמת בית ספר נוסף וגני ילדים באזור העיר התחתית. השקעה במבני ציבור נוספים - בעיקר רב-תכליתיים כמו האנגר לארועים והיכלי תצוגה שישמשו יוצרים ומוזיאונים. ג. שטח ציבורי: הקמת כיכר גדולה בשטח מגרש צים וחניון תת קרקעי ויצירת גנים ציבוריים קטנים לדיירי הרחובות הראשיים. ד. הקמת גשר הולכי רגל בין רכבת מרכז לדרך יפו - רחוב עין דור, מעל דרך העצמאות. ה. פיתוח מגדלי מלונות ומגורים בגובה זהה למגדל הקיים, בשילוב חזיתות בניינים היסטוריים סביב כיכר ההגנה ומעלה רחוב שיבת ציון, תוך הפיכתו לדו-סטרי. ו. עידוד הקמת בנייני מגורים עד 12 קומות לכל אורך דרך המגינים עד המושבה על ידי פינוי בינוי או תוספת קומות.

     

    הפעולות האלו יביאו לתוספת אוכלוסיה שתוכל לקיים את ריבוי המסחר ברחובות העיר התחתית ותיצור רובע משולב מגורים ועסקים שיהפוך חזרה את העיר התחתית לאזור מבוקש. לא צריך להמתין למימוש חזון 'פתיחת חזית הים' שספק רב אם נוכל לממשו כל עוד הרכבת מתעקשת על הוספת עמודי חשמול ופסים נוספים החוצצים עם הים, ונמל חיפה לא נדרש לפנות את השטח. עיריית חיפה צריכה לייצר תמריצים לבינוי חדש בעיר התחתית, ולאו דווקא לשמר את הבינוי הבעייתי הנמוך והמיושן, שחלקו הגדול מוזנח, סגור ובעייתי לפיתוח מרכז עירוני מודרני. ככל שיטופלו מוקדים מוזנחים נקודתיים ככה הרובע יהפוך מבוקש יותר כמכלול. הגיע זמן לביצוע פעולות פינוי בניינים מסוכנים ואטומים לטובת פרויקטים חדשים. רחוב הנמל הוא רק סנונית קטנה וחלקית למה שצריך להתרחש בכל הרחובות המרכזיים בעיר התחתית.

     



    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "שטחי המסחר ברחובות העיר התחתית - 25% יותר ממרכז ת"א"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "שטחי המסחר ברחובות העיר התחתית - 25% יותר ממרכז ת"א"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה