כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    כללי

    הפורום לענייני יהדות בכללותם, הודעות מערכת, חוקי קהילה, עדכונים ושאר דעות שקשה למיין לשאר הפורומים בקהילה.

    חברים בקהילה (1358)

    רז הושידושי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נעם דימנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אסתר רבקה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    alxm
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הבעיה הפסיכופיסית.

    8/5/20 07:25
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-10 08:45:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ הבעיה הפסיכופיסית ]

    אתמול בערב דיברתי עם חבר ,על הקשר שבין גוף ונפש.

    במהלך השיחה אמר לי  "אני זה המוח והמוח זה אני. אתה עכשיו מדבר עם המוח שנמצא אצלי בתוך הגולגולת,הוא מה ואיך ולמה שמפעיל אותי -הוא אני- זה המוח--אין עוד מלבדו".

    אמרתי לו : "באנלוגיה למה " ?

    אמר לי  : "לרובוט ".

    אמרתי לו : "מוח של רובוט או מחשב  מחייב מפעיל.

    ולכן לא אתה צריך לעשות אנלוגיה בין מוח האדם למוח המחשב,, זה הוא אני שצריך להשתמש באנלוגיה הזאת "

     "למה " : שאל אותי.

    השבתי לו : "מפני שאני הוא זה שטוען שלמוח האנושי יש מפעיל ,,ואילו אתה טוען שאין לו "

     

    ראובן :המוח האנושי הרבה יותר משוכלל ממוח של מחשב רובוט.

    שמעון :מדובר במכונה פונקציונלית ,ולכן רמת השכלול שלה איננה רלוונטית  לעובדה שמחייבת מפעיל כמו לכל מכונה.

    ראובן :מוח המחשב שלי שהוא אני,, שולח לי הוראה שאני רוצה לאכול עוגת שוקולד,,גם אם המילה רצון היא ענין מופשט.

    שמעון : המכונה צריכה שמן והאור האדום נדלק ,,אבל אתה יכול להחליט שלא לצרוך סוכר למרות המוח הקיברנטי שלך  ומכונה איננה מחליטה שלא לצרוך שמן.

    ראובן :המוח מת ,אין כלום.

    שמעון :זה לא משנה את העובדה שהמוח שלך הוא מופעל ואיננו המפעיל,ואין לך ולא לי שום מושג לגבי המשמעות של המילה  , "אין " במובן הקוסמי או האבסולוטי.

    ראובן : את זה לא ניתן לאמר, רק מפני שאין ידיעות מספיקות.

    שמעון : כל הידיעות והמחקרים על המוח יכולים  להתקיים רק  בקטגוריות של ראקציות כימיות חשמליות וביולוגיות,, ולכן  שאלת המחשבה המופשטת,, איננה רלוונטית לידיעות אלה.  

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הבעיה הפסיכופיסית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    8/5/20 12:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-08 12:22:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    במוח האדם ישנה תוכנה מובנת שנולדים איתה,יש בה את כל הפונקציות,מחשבה,רגש,דמיון, אהבה, חמלה,מוסר, מצפון,ערכים,דת,אופי,כל פעולה של האדם באה מהתוכנה הזו. בתוכנה זו ישנה פונקציה,בתפקיד "מנהל" שנקרא "אני" שמתווך בין המציאות לבין צורכי התוכנה, (ישנן פונקציות בתוכנה ששואפות להגשמה),דואג לאינטגרציה של חלקים שונים בתוכנה,פותר קונפליקטים בחלקים שונים בתוכנה,ובין התוכנה למציאות.
    8/5/20 12:43
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-09 06:53:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבייוסף 2020-05-08 12:22:15

    במוח האדם ישנה תוכנה מובנת שנולדים איתה,יש בה את כל הפונקציות,מחשבה,רגש,דמיון, אהבה, חמלה,מוסר, מצפון,ערכים,דת,אופי,כל פעולה של האדם באה מהתוכנה הזו. בתוכנה זו ישנה פונקציה,בתפקיד "מנהל" שנקרא "אני" שמתווך בין המציאות לבין צורכי התוכנה, (ישנן פונקציות בתוכנה ששואפות להגשמה),דואג לאינטגרציה של חלקים שונים בתוכנה,פותר קונפליקטים בחלקים שונים בתוכנה,ובין התוכנה למציאות.

     

     

    אין כלל ויכוח שהמוח מאפשר לרצון האדם ולרגשותיו הנפשים אפשרות לבוא לידי בטוי   בדיבור,, או בכל בטוי פזיולוגי אחר של רגשותיו ,,כולל מריטת שערות מתוך צער  ומתן פקודות לבלוטת הדמעות להרטיב,אינני חולק על טענת הסמביוזה הזאת.  אין גם מחלוקת שמכונה צריכה שמן דלק או סוכר,, ומודיעה על כך  עי הדלקת מנורה אדומה או בכלי פיזי אחר המעביר מידע למפעיל. 

    הענין הוא שהמוח הוא בעצם מכונה קיברנטית הניזונה מנתונים , וכמו כל מכונה בעולם היא כפופה לרצון המפעיל.

    אז במה שנוגע לאסיפת החומרים הנקראת מוח והיא ניתנת לביקורת מדעית כגון תהליכים כימיים וראקציות חומרים שנעשים בו, ניתן למדוד ולדעת.

    כלומר : מה שאני יודע על הגוף שלי מבחינה אנטומית, כולם יכולים לדעת אם יערכו מחקר מדעי.

    אבל בכל מה שנוגע לענינים הנפשים שברשות הפרט בין האדם לבין עצמו,, אין שום כלי מדידה ואו אפשרות לדעת .

    כשהאדם מכריז באזניך שהוא עצוב או שמח,, אתה יכול לעשות מדידות נוירופיזיולוגיות כאוות נפשיך ולשער השערות.

    אבל אינך יכול להרגיש במקומו ולקבוע אם הוא באמת  עצוב או שמח.

    ולכן יש חובה להפריד בין המחקר המדעי המודד תהליכים ביוכימים , לבין קביעות כלשיהן על  התוכן המופשט של האדם.

    לסכום.

     טענתך שהמוח הוא כלי פונקציונלי המפעיל עצמו היא אוקסימורון,, מכיון שכל כלי פונקציונלי מחייב מפעיל .


    --
    רוח חרישית.
    8/5/20 16:42
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 16:59:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תסביר לאט.


    --
    ֎ האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    8/5/20 17:30
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 17:33:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .


    --
    רוח חרישית.
    8/5/20 17:42
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 17:42:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)


    --
    ֎ האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    8/5/20 18:06
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 18:18:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 


    --
    רוח חרישית.
    8/5/20 18:36
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-08 18:36:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2020-05-08 18:18:44

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 

    זה עדין התרחשות בתוך הגוף.

    לגבי הנ.ב. - החומר הוא חומר. משהו פיזי. אתה מדבר על חיבורים בין חומרים ליצירת חומרים אחרים. החיבור מגיע מתאוריה אז הוא יכול להיות שימושי או לא, או במילים אחרות - קיים או לא...


    --
    ֎ האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    8/5/20 19:02
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 19:05:29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 18:36:18

    צטט: יוהידן 2020-05-08 18:18:44

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 

    1. זה עדין התרחשות בתוך הגוף.

    2. לגבי הנ.ב. - החומר הוא חומר. משהו פיזי. אתה מדבר על חיבורים בין חומרים ליצירת חומרים אחרים. החיבור מגיע מתאוריה אז הוא יכול להיות שימושי או לא, או במילים אחרות - קיים או לא...

     

     אין מחלוקת שהמוח  הוא כלי מכאני או פונקציונלי ,מאפשר למופשט שבאדם  [מחשבותיו רצונותיו, ערכיו ] לבוא לידי בטוי בדיבור ובבטויים פיזיים אחרים.

    אבל כדי לאמר שהכרעה ערכית של האדם  מקורה  בגוף, זה מחייב לשקול את המחשבה ואת הערך  במשקל אלקטרוני,, ולהודיע לי  מה מידת משקלם.

    אם לא תעשה כן,, אינך יכול לבסס את היגד הזה.


    --
    רוח חרישית.
    8/5/20 19:19
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-08 19:23:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2020-05-08 19:05:29

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 18:36:18

    צטט: יוהידן 2020-05-08 18:18:44

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 

    1. זה עדין התרחשות בתוך הגוף.

    2. לגבי הנ.ב. - החומר הוא חומר. משהו פיזי. אתה מדבר על חיבורים בין חומרים ליצירת חומרים אחרים. החיבור מגיע מתאוריה אז הוא יכול להיות שימושי או לא, או במילים אחרות - קיים או לא...

     

     אין מחלוקת שהמוח  הוא כלי מכאני או פונקציונלי ,מאפשר למופשט שבאדם  [מחשבותיו רצונותיו, ערכיו ] לבוא לידי בטוי בדיבור ובבטויים פיזיים אחרים.

    אבל כדי לאמר שהכרעה ערכית של האדם  מקורה  בגוף, זה מחייב לשקול את המחשבה ואת הערך  במשקל אלקטרוני,, ולהודיע לי  מה מידת משקלם.

    אם לא תעשה כן,, אינך יכול לבסס את היגד הזה.

    הכרעה ערכית קשורה לקיום הגוף. לא תוכל לקבל משהו שמכחיש/מכחיד/כופר בקיומך. אלא אם פונים לתאוריה. ואז מגיעים שוב לשימושיות. או ל"מה הועילו חכמים בתקנתם".


    --
    ֎ האש בהתקדמותה תשפוט ותרשיע את כל הדברים
    8/5/20 20:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-08 20:16:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 19:23:12

    צטט: יוהידן 2020-05-08 19:05:29

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 18:36:18

    צטט: יוהידן 2020-05-08 18:18:44

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 

    1. זה עדין התרחשות בתוך הגוף.

    2. לגבי הנ.ב. - החומר הוא חומר. משהו פיזי. אתה מדבר על חיבורים בין חומרים ליצירת חומרים אחרים. החיבור מגיע מתאוריה אז הוא יכול להיות שימושי או לא, או במילים אחרות - קיים או לא...

     

     אין מחלוקת שהמוח  הוא כלי מכאני או פונקציונלי ,מאפשר למופשט שבאדם  [מחשבותיו רצונותיו, ערכיו ] לבוא לידי בטוי בדיבור ובבטויים פיזיים אחרים.

    אבל כדי לאמר שהכרעה ערכית של האדם  מקורה  בגוף, זה מחייב לשקול את המחשבה ואת הערך  במשקל אלקטרוני,, ולהודיע לי  מה מידת משקלם.

    אם לא תעשה כן,, אינך יכול לבסס את היגד הזה.

    הכרעה ערכית קשורה לקיום הגוף. לא תוכל לקבל משהו שמכחיש/מכחיד/כופר בקיומך. אלא אם פונים לתאוריה. ואז מגיעים שוב לשימושיות. או ל"מה הועילו חכמים בתקנתם".

     

    בודאי שהאדם יכול.

    יכול האדם להחליט למנוע מהמוח שלו צריכת סוכר ומינרלים, ויכול גם להחליט החלטה שאיננה הישרדותית-להתאבד.

    מוסר הוא מוסר גם אם מתנגד לתועלת,, וגם אם בא בניגוד לצרכים של המוח-סוכר ומינרלים .

    המוח הוא חומר ביולוגי וכל התהליכים הקימים בו הם ביולוגים-ניתנים למדידה. 

    לעומת זאת מחשבה רצון  נפש רגש-- אלו הם ענינים מופשטים שהמוח אמנם יכול לסייע להם לבוא לידי בטוי.

    אבל,, הם המחשבןת והרצון אינם  ניתנים למדידה בכלים אמפירים, אין להם משקל סגולי,, לא צבע, לא צורה, לא רוחב לא גובה, נפח או טמפרטורה. 

    ולכן נשאלת השאלה : "האם המוח הוא כלי שיש למחשבות ולמופשט הקיים באדם,, או שמא המחשבה היא כלי בידי המוח ".

    אם אתה רוצה להשיב,, תשיב לוגית .

    כי אתה מקודם אמרת היגד מסוים,, שאיננו מתחייב מן הלוגיקה.


    --
    רוח חרישית.
    8/5/20 23:33
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-08 23:33:46
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2020-05-08 20:16:56

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 19:23:12

    צטט: יוהידן 2020-05-08 19:05:29

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 18:36:18

    צטט: יוהידן 2020-05-08 18:18:44

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 17:42:54

    צטט: יוהידן 2020-05-08 17:33:23

    צטט: רז הושידושי 2020-05-08 16:59:56

    תסביר לאט.

     

    במקום להסביר אני אשאל על נספח אחד,מתוך סקרנות לדרכי ההתמודדות שתציג  :

    כשאתה אומר 

    1."גוף שלי " ,,של מי או של מה או לאיזה כלי קיבול, אתה משייך את גופך.

    2.כשאתה אומר " גופי ונפשי ",, של מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך ונשמתך.

    3. כשאתה אומר : "גופי נפשי ונשמתי ",,,, של  מי של מה או לאיזה כלי קיבול,, אתה משייך את גופך נפשך ונשמתך .

    נראה לי שהגוף זה כלי הקיבול, כי הוא נראה. (נפש, נשמה - זה תאוריה...)

     

    תרים עכשיו בבקשה את יד שמאל  ותשיב לשאלה :  "האם המוח שלך  לבדו חולל את ההוראה,או האם אתה הורית למוח לחולל את הרמת היד ".

    נב. אם התוכן המופשט בחיי האדם היא תאוריה,, הגוף וכל החומרים בתבל הינם תאוריה לא פחות. 

    ואם הכל חומר כהיגד ,, אז הכל מופשט כהיגד ,, באותה המידה. 

    1. זה עדין התרחשות בתוך הגוף.

    2. לגבי הנ.ב. - החומר הוא חומר. משהו פיזי. אתה מדבר על חיבורים בין חומרים ליצירת חומרים אחרים. החיבור מגיע מתאוריה אז הוא יכול להיות שימושי או לא, או במילים אחרות - קיים או לא...

     

     אין מחלוקת שהמוח  הוא כלי מכאני או פונקציונלי ,מאפשר למופשט שבאדם  [מחשבותיו רצונותיו, ערכיו ] לבוא לידי בטוי בדיבור ובבטויים פיזיים אחרים.

    אבל כדי לאמר שהכרעה ערכית של האדם  מקורה  בגוף, זה מחייב לשקול את המחשבה ואת הערך  במשקל אלקטרוני,, ולהודיע לי  מה מידת משקלם.

    אם לא תעשה כן,, אינך יכול לבסס את היגד הזה.

    הכרעה ערכית קשורה לקיום הגוף. לא תוכל לקבל משהו שמכחיש/מכחיד/כופר בקיומך. אלא אם פונים לתאוריה. ואז מגיעים שוב לשימושיות. או ל"מה הועילו חכמים בתקנתם".

     

    בודאי שהאדם יכול.

    יכול האדם להחליט למנוע מהמוח שלו צריכת סוכר ומינרלים, ויכול גם להחליט החלטה שאיננה הישרדותית-להתאבד.

    מוסר הוא מוסר גם אם מתנגד לתועלת,, וגם אם בא בניגוד לצרכים של המוח-סוכר ומינרלים .

    המוח הוא חומר ביולוגי וכל התהליכים הקימים בו הם ביולוגים-ניתנים למדידה. 

    לעומת זאת מחשבה רצון  נפש רגש-- אלו הם ענינים מופשטים שהמוח אמנם יכול לסייע להם לבוא לידי בטוי.

    אבל,, הם המחשבןת והרצון אינם  ניתנים למדידה בכלים אמפירים, אין להם משקל סגולי,, לא צבע, לא צורה, לא רוחב לא גובה, נפח או טמפרטורה. 

    ולכן נשאלת השאלה : "האם המוח הוא כלי שיש למחשבות ולמופשט הקיים באדם,, או שמא המחשבה היא כלי בידי המוח ".

    אם אתה רוצה להשיב,, תשיב לוגית .

    כי אתה מקודם אמרת היגד מסוים,, שאיננו מתחייב מן הלוגיקה.

    8/5/20 23:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-08 23:45:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    המחשבות והמופשט והאני פועלים מתוך המוח של האדם בתהליכים ביוכימיים וחשמליים.מזמן הלידה.אין ישות אחרת מחוץ למוח.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הבעיה הפסיכופיסית."

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה