כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    המגזר הדתי-חרדי

    פורום כולל לטובת המגזר הדתי חרדי. גמ"חים, שידוכים ועוד עניינים כיוצאים באלה.

    חברים בקהילה (1358)

    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ורדית..
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אסתר רבקה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    כריסטין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שתי מילים על אינדבדואליזם יהודי.

    28/5/20 08:43
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-28 17:28:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אשרי יושבי ביתך. אינדבדואליזם ]

    התכונה המובהקת ביותר של יעקב אבינו, איש תם יושב אוהלים.

    הוא לא היה איש מסיבות , לא איש רעים להתרועע, לא שוכן פאבים לא חבר בקבוצה לחילופי זוגות,ומנגד גם לא חזן, לא גבאי בית כנסת, ולא הכהן הגדול .

    אם כך, גם כשאדם ברוב הזמן  לא עושה דבר , מלא מצוות כרימון- [מצוות לא תעשה ].

    הוא אינו חומד אשת חברו, אינו מלסטם את הבריות,איננו נואף, איננו מרכל, ולא  לומד תורה בישיבה מתקציבי מדינה, על חשבון יתומים אלמנות נכים ומחוסרי בית. 

    יש לנו היום גמרא בתרגום שוטנשטיין מתורגמת לעברית עכשוית משובחת , ויעקב יכול גם ללמוד לבדו בעצמו  בבית, בלי מלמד ובלי שום תירוצים [מומלץ לכולם בחום-קנו ספר גמרא אחד לטעימה-כמו מסכת ברכות א  ].

    בתי כנסת הם מקום למפגש חברתי ,שמביא לידי בטוי את יוקרת האנשים ומעמדם החברתי, ולא את מעמדם מול האלוהים.

    אינני יודע מה ערכה הדתי של תפילה בבית הכנסת ומומחיות הידיעה של הטקסטים בע "פ, לעומת תפילת האדם בביתו או בחוף הים  ובשפתו.

    מי שהם בעלי ערכים מתקדמים של שקיפות, של חתירה בלתי מתפשרת לאמת ולצדק, של חמלה של שויון של אחוה בין בני אדם, של קידמה מדעית שתכליתה לסייע לבני אדם, מעמדם הדתי הוא לאין ערוך גבוה משל האדם הקדמון  הנבער-הנחשל מבחינה ערכית .

    אני רוצה להדגיש כאן בדברי , שלא צריך לוותר האינדבדואל על אשיותו  ותפישתו הדתית ליברלית אישית, רק כדי להיטמע אל תוך קבוצה מסוימת או זרם דתי מסוים. 

    די לו בכך שכל פעולה כל ערך וכל תבנית מחשבה שהוא מאמץ לעצמו בחייו  שואל ומתלבט  כיהודי: "מה אלוהים חושב על זה " .

    יש מקום לאינדבדואל היהודי , גם אם ראשו הצפונבוני  מלא בראסטות והוא חסר כל סממן חיצוני .

    אם יש מי ששוללים את מקומו ומעלתו, זה לא משום סיבה דתית,,אלא חברתית-תרבותית.

    דן

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "שתי מילים על אינדבדואליזם יהודי. "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    28/5/20 11:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-05-28 11:30:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ה"תם יושב אהלים" הזה - ניצל את חולשת אחיו (אחרי שהביא ציד למשפחה) וגנב את בכורתו. ניצל את חולשת אביו וגנב את ברכתו. ממש צדיק מן המעלה העליונה. את גדולת הנפש גילה דווקא עשיו, אשר מחל לאחיו ופגש אותו כאיש הפוגש אח שלא רימה אותו ואת אביו. גמולו של יעקב  הגיע כאשר פגש את לבן, נוכל טהור גזע, לא מעורב לאם נוכלת ואב הגון, כמו יעקב עצמו.

    ואשר ליתר, מה שמעצבן אותנו היום - עצבן כבר את הנביאים בימי קדם. וזה עזר להם כמו שזה עוזר לנו.

     

    הגישה שלי היתה ונשארה. מי שרוצה להיות בן אדם - לא נזקק לאמונה באל. ומי שלא - לא קיום קפדני של מצוות בין אדם למקום יעצור בעדו.

    28/5/20 17:28
    0
    דרג את התוכן:
    2020-05-28 17:29:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אריאל דר 2020-05-28 11:30:33

    ה"תם יושב אהלים" הזה - ניצל את חולשת אחיו (אחרי שהביא ציד למשפחה) וגנב את בכורתו. ניצל את חולשת אביו וגנב את ברכתו. ממש צדיק מן המעלה העליונה. את גדולת הנפש גילה דווקא עשיו, אשר מחל לאחיו ופגש אותו כאיש הפוגש אח שלא רימה אותו ואת אביו. גמולו של יעקב  הגיע כאשר פגש את לבן, נוכל טהור גזע, לא מעורב לאם נוכלת ואב הגון, כמו יעקב עצמו.

    ואשר ליתר, מה שמעצבן אותנו היום - עצבן כבר את הנביאים בימי קדם. וזה עזר להם כמו שזה עוזר לנו.

     

    הגישה שלי היתה ונשארה. מי שרוצה להיות בן אדם - לא נזקק לאמונה באל. ומי שלא - לא קיום קפדני של מצוות בין אדם למקום יעצור בעדו.

     

    למה גנב ? עשיו מכר לו .

    הקטגוריה הדתית שבמסגרתה אני מקבל עלי מחויבות דתית, איננה מסיבת אמונתי באל, ואיננה מסיבת הזדקקותי .

    אינני מבין בכלל מה פירושן של המילים "אמונה באל",ואינני מאמין בניסים ונפלאות שהאל יעשה למעני או למען אחרים.

    אני כן יכול להבין קבלת מחויבות ערכית ,כי רוצה האדם שיש אלוהים בלבבו ותורתו אמת. [רצון כשלעצמו איננו מתחייב מאמונה ].

    אבל אני דוחה לגמרי את הקביעה שלך שהמחויבות  לאלוהים, איננה  מונעת פשעים. 

    אינך יכול לתת לי כדוגמא הפוכה את דרעי  את הרב ברלנד או את חמינאי, מכיון שמדובר באנשים חסרי מחויבות לאלוהים,אלא לעצמם.

     

    דן


    --
    רוח חרישית.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "שתי מילים על אינדבדואליזם יהודי. "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה