כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5573)

    יבגי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    האיש והנקודה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimi79
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מה עושים עם אל על - לפעמים דרושה הלאמה

    5/6/20 07:56
    1
    דרג את התוכן:
    2020-06-05 12:45:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    אל על היא ללא ספק ביצת זהב. במדינה שמתפקדת בתור אי גאו-פוליטית ופיזית, וצפויה להמשיך לתפקד כך גם בהסכמי שלום כפי שלימדו אותנו ירדן ומצרים, חברת תעופה לאומית היא לא רק הכרחית, אלא ביצת זהב. הוסיפו לכך קוים לקהילות גדולות של ישראלים ויהודים בחו"ל ואת הקוצים בישבן של הישראלי המצוי שבכל מיני נקודות בחייו "חייב" לנסוע לטייל בעולם כמו טיול אחרי הצבא, טיול מסיבת רווקים, טיול אחרי-לידה, טיול הצעת נישואין וטיולי חגיגות ימי הולדת וכמובן נסיעות עסקים מרובות של ענף ההיי טק וקיבלתם תנאים אידיאליים.

     

    טוב לא ממש. יש את העניין של ניפוח מצבת העובדים, ועד הטייסים שמחזיקים יד על השאלטר וסוחטים כמה שניתן, ובעבר ניתן הרבה מאד, ויש את הבעלים המפוקפקים מוזס-בורוביץ', עם היסטוריה של רווחים גם מהפקרת חברות ועובדים בקלאבמרקט. למשל: החכרת המטוסים לאל על, שמכניסה לכיסם סכומים גדולים בין אם החברה מפסידה או מרוויחה. הם כמובן, לא מעוניינים להוציא כעת את הרווחים האלו חזרה לממן את הפסדי השבתת התעופה בקורונה. בשביל זה יש פרה אחרת שאפשר לחלוב: את ממשלת ישראל.

     

    אלא שהאוצר לשם שינוי התנהג בצורה אחראית כשדרש מהחברה התייעלות, צמצומים בהוצאות השכר ובעיקר הכנסת יד לכיסים של הבעלים, לא פחות מהמדינה, שמחזיקה 'מניית זהב' באל על, עקב הצורך הברור בחברת תעופה לאומית, גם לאחר שהופרטה. וכאן צריך לשבור את האקסיומה, שהמדינה לא תדע לנהל חברת תעופה כזו, ולכן עדיף למסור אותה לידיים פרטיות. יש היום מספיק כלים ובקרה כדי למנוע ניהול לא יעיל בידיים ציבוריות. יש גם אפשרות לשותפות פרטית-ציבורית, כמו בפרויקטי תשתיות (PPP) והרי בסופו של דבר, אל על היא גם חברת תשתיות תעופה להובלה.

     

    הלאמת אל על מחויבת המציאות. גם כי לא ניתן להבהיר לטייסים ולעובדים הבכירים בדרך אחרת שעליהם לרדת מהעץ הגבוה. מי שלא רוצה - שלא יטוס יותר. בעולם שבו שליש מחברות התעופה צפויות להיסגר ואחרות מצמצמות אלפי עובדים, טייסי אל על מוזמנים לעבור לחפש משרות חלומיות בחברות אחרות - שדורשות הרבה יותר שעות תעופה ויש להן כרגע מאות טייסים שמחפשים עבודה. החגיגות בענף הסתיימו אצל כל החברות ורבות מהן ייסגרו בשנה הקרובה. במציאות כזאת, הלאמת אל על חייבת לכלול קיצוץ דרסטי בחגיגות השכר והתייעלות קווים. המדינה גם צריכה, כמו בכל העולם, להתחיל לרסן עם פתיחת הקווים מחדש את מדיניות השמיים הפתוחים. כן, כדי לתעדף את אל על, בכל תחום לרבות מניעת תחרות פרועה בקווים, כי כך עושות רוב המדינות שיש להן חשיבות קריטית לקיים חברת תעופה לאומית. תחרות זה טוב, אבל השתלטות בהיצף בכל תחום של חברות זרות, זה רע כשהן הופכות לשחקן מונופוליסטי. אם כבר מונופול על קווים, עדיף שיהיה בידי החברה הלאומית, ולא חברה שמחר תחליט שהיא מפסיקה את כל הטיסות לישראל מכל סיבה שהיא.

     

    מחויב המציאות להלאים את אל על, על בסיס שיתוף פעולה פרטי-ציבורי. מאצ'ינג של הסכומים שיגיעו מהבעלים עם סכומים שיגיעו מהמדינה, ובנוסף הלוואות תמורת התייעלות. אל על צריכה לצמוח לא רק בקווים חדשים, אלא בתחרות לנתב"ג. הקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון ישראל מחויבת המציאות. תחרות לנתב"ג תהיה טובה גם לאל על. כשהתחרות מתנהלת רק מנתב"ג, היא לא משוכללת. כשהיא תתנהל משני שדות תעופה, ניתן יהיה לנהל תחרות טובה יותר, כפי שניתן לראות בערים גדולות בעולם בהן מספר שדות תעופה המאפשרים גמישות רבה יותר וחלופות לנוסעים. דווקא מגפת הקורונה, שבה תובלה אווירית המשיכה למרות כל ההגבלות - מראה את החשיבות הקריטית להקים שדה תעופה בינלאומי שני בצפון, לשרת אוכלוסיה שתגיע בעשור הזה ל-4 מליון תושבים. לא הגיוני לשנע את כולם, יחד עם עשרות אלפי משאיות תוצרת בכבישי האורך הפקוקים של ישראל לנתב"ג וחזרה. לצד הלאמת אל על, יש לפתח שדה תעופה בינלאומי שני בדחיפות עליונה.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה עושים עם אל על - לפעמים דרושה הלאמה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/6/20 12:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2020-06-05 12:45:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אל על היא ביצת זהב. מין ביצה מצחינה שכל זהב שתכניס לתוכה ישקע מיד במי הביצה ויעלם לנצח... ולא- חברה לאומית היא לא הכרח. סוויסאייר המפוארת פשטה את רגלה, פיטרה את עובדיה ונפתחה מחדש כ"סוויס". סבנה הבלגית. זוכר את שמות החברות האמריקאיות הענקיות שכבר לא קיימות? TWA, PANAM... טוב שאל על חברה פרטית. צריך להניח לה למות בשקט ואללה ירחמה. והטייסים המהוללים? שיבינו שהם פועלים ולא בני אלים. האמת- הדיילים יותר מטרידים אותי. החברה דופקת אותם באופן מסורתי.

    --



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מה עושים עם אל על - לפעמים דרושה הלאמה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה