כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5574)

    shraga elam
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    copycomi
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מיכאל 1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משביתת שמחה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רני123 השני
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איך מפעילים רכבות בתקופת הקורונה?

    7/6/20 17:00
    0
    דרג את התוכן:
    2020-06-07 17:03:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    רכבת ישראל הייתה אמורה לשוב לפעילות מחר, 8.6.20, ושוב בוטלו הקוים מחשש להתגברות ההידבקות בקורונה.

    כמובן שזה לא היה חייב להיות המציאות העגומה. בכל העולם מצאו פתרון כל כך פשוט - כרטיסים.

    בעבר היו רכבות עם שורות תאים סגורים, ניתן לראות כאלו באירופה בנסיעות ארוכות. רכבת ישראל בשנתיים האחרונות הלכה בכיוון ההפוך, זה שהופך את הישיבה ברכבת לקרון מטרו - שתי שורות של כסאות צמודים לדפנות וחלל גדול באמצע שמאפשר עמידה. אלא שדווקא הסידור הקודם, 'רביעיות' איפשר את המרווחים הרצויים, במידה ומוכרים רק כרטיסים לזוג מושבים אחד בכיון הנסיעה מכל רביעיה, ומייצרים חציצה זמנית מפלסטיק בין כל רביעיה לזו שלפניה. יחד עם מסכות וחלונות פתוחים, חיטוי ובדיקת חום, אלו אמצעים שמאפשרים לפתוח את הרכבות. לא כל אחד יוכל להשתמש בהן, רבים יישארו ללא פתרון. הרכבות בישראל פעלו בשנים האחרונות בצפיפות מזעזעת. אולי בזכות הקורונה, הצפיפות הזו תיאסר. 

     

    השיטה בה כולם קונים מקום ישיבה מסומן, והרכבת פועלת למעשה בחצי הקיבולת, היא פשרה טובה, שתאפשר לפחות למחצית המשתמשים שירות הולם, וגם תבטיח מקום ישיבה במקום עמידה לעיתים במשך שעה שלמה. בנוסף, אפשר לגייס את המעסיקים הגדולים במשק ואת הבסיסים לטובת עבודה במשמרות והוצאה של חיילים לחופשות על פני כל השבוע, כדי לדלל את המשתמשים בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים וימי השיא בראשון וחמישי.

    בשלב הבא, רכבת ישראל צריכה לשנות את עיצוב הקרונות לתאים אישיים בכיוון אחד (במקום רביעייה סביב שולחן, כשאלו יהיו מופרדים במחיצות בגב המושבים. נכון, לא דבר זול אבל שיטת הושבה מקובלת מאד ברכבות פרבריות בעולם. 

     

    פתרון שנהוג בעולם הוא מחיר מדורג על נסיעה בשעות העומס. אם כל מקומות הישיבה יסומנו ניתן יהיה להבחין בין מחירי מושבים ברכבות בשעות השיא לבין שעות שפל, כפי שנעשה במדינות רבות. הדבר יעודד תיירים ומשתמשים מזדמנים לעלות על רכבות בשעות השפל, ולהשאיר את הרכבות בשעות השיא לעובדים ש'באמת' צריכים אותן, כשמקומות העבודה יממנו את תוספת עלות רכבת בשעת שיא, או ישנו את שעות העבודה של עובדים המגיעים ברכבת, כדי להתאים לרכבות זולות יותר.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "איך מפעילים רכבות בתקופת הקורונה?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "איך מפעילים רכבות בתקופת הקורונה?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה