כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Dinka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    להטוט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתיב האור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוני ק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilru
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איך לדעת אם נכון להתמזג עם שותף ספציפי?

    10/6/08 17:11
    1
    דרג את התוכן:
    2008-07-31 21:17:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום לכם וברכותיי על היוזמה לפתיחת הקהילה החדשה.

     

    כמייסד קהילת ניהול וקריירה, מאד רציתי שמצטרפים חדשים יציגו את עצמם לותיקים, אז אני עושה כאן מה שביקשתי שיעשו שם (ולא כל כך נעניתי).

     

    שמי שמוליק מרחב ועיסוקי העיקרי הוא ליווי, ייעוץ והנחיה למנכ"לים והנהלות. בכך אני עוסק ב-20 השנים האחרונות. איני מתמחה במיזוגים ורכישות, זהו תחום ייעוץ מאד מובהק שאיני מתמחה בו.

     

    יחד עם זאת, לא מעט מלקוחותיי לאורך השנים, מצאו את עצמם מתמזגים (ביוזמתם או שלא ביוזמתם), ו/או נרכשים או רוכשים. מכיוון שכך, יצא לי ללוות לא מעט מנכ"לים, הנהלות, בעלי עסקים וגם צוותי ניהול בתוך חברות שהתמודדו עם אתגרי וקשיי המיזוג/רכישה. חלק מהמיזוגים/רכישות היו בתוך השוק המקומי וחלק עם חברות מהעולם.

     

    אשמח לתרום מניסיוני לדיונים שיתעוררו כאן. עיקר תרומתי יכולה להיות בשאלות של ההתמודדות עם אתגרי המיזוג ופחות בשאלות של האם להתמזג.

     

    למעונינים להכיר את דרך החשיבה שלי, אתם מוזמנים לבקר באתר המאמרים שלי (שפורסמו בשנים האחרונות בהארץ-דה-מרקר או במגזין דה מרקר) שעניינם ניהול אישי וארגוני וניהול קריירה.

     

    ושאלה לדיון כפתיח -

     

    מה הם חמשת הפרמטרים המובילים (לפי סדר חשיבות) שלפיהם הייתם מקבלים החלטה האם ראוי ונכון להתמזג עם חברה ספציפית?

     

    אודה לכם אם גם תסבירו למה הפרמטרים שבחרתם הם החשובים ביותר.

     

    תודה ואיחולים לדיונים פוריים ומעשירים לכולנו.

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "איך לדעת אם נכון להתמזג עם שותף ספציפי?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    11/6/08 12:28
    1
    דרג את התוכן:
    2008-06-11 12:32:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ברוך הבא שמואל. ראשית בטוחני שביכולתך לתרום רבות כאן מנסיונך לעומק ואיכות הדיונים ואולי גם ליצירת עסקים בין תושבי הקהילה.

     

    נושא הדיון שלך הינו רחב מאוד לפיכך אתמצת רשימת פרמטרים החשובים ביותר בשיקול האם להכנס לעסקה עם תאגיד פלוני ושאם לא תנתן להם הדעת עלולים להכשיל עסקת מיזוג ולצרפה לסטטיסטיקה הלא מכובדת של מיזוגים לא מוצלחים.

     

    לאחר שבחנו את הסינרגיה והתכלית העסקית של המיזוג בין הגוף הרוכש לנרכש/מתמזג ומצאנום מתאימים נידרש לבחון אלמנטים תרבותיים וארגוניים בגוף הנרכש/מתמזג ואלו הם לפי סדר החשיבות:

     

    1. אוריינטציית השינוי: האם הגוף הנרכש בעל יכולת הסתגלות לשינוי דרסטי? האם ערוך לעבור זעזוע משמעותי כמו רכישה ולהמשיך תפקוד תקין? התשובה בד"כ מופיעה בהסטוריה של הארגון, בדינמיות השוק ובתרבות הניהול, אופי וגיל העובדים.
    2. תרבות ארגונית: האם לא ייהיו התנגשויות בין גישות הניהול של הארגונים למחרת המיזוג? ארגון שחונך שנים בדרך מסויימת יקשה עליו להשתנות לצרכי המיזוג.  כשיש כוונה לשנות לאורך זמן תרבות ניהול חשוב לשמר ולו לתקופת מעבר מנהלים בארגון הנרכש/מתמזג המייצגים את העבר על מנת להבטיח את הצלחת המיזוג.
    3. שימור עובדים, בעיקר עובדי מפתח: האם ניתן לשמר את העובדים בארגון עובר למיזוג? חשוב לבדוק את ההתקשרויות עם העובדים, רמת שביעות הרצון ולצמצם את היקף האיום עליהם. חוסר שביעות רצון בקרב עובדי גוף נרכש עשויים למוטט מיזוג ולהפיץ את הידע שלו לכל עבר.
    4. שימור לקוחות ושותפים עסקיים: כיצד יראו לקוחות ושותפי הגוף הנרכש את המיזוג?, האם יאיים עליהם?, האם יחפשו אלטרנטיבות?. חשוב לוודא שלא תהיה דליפת לקוחות אסטרטגיים לאחר המיזוג כתוצאה מתהליכים ארוכים, סרבול והתארכות מלאכת ההטמעה תוך אובדן תשומת לב לצורכי הלקוחות.

     

    הרחבה בגורמי הכישלון למיזוג, ניתן למצא במאמר פרי עטי, להלן: http://www.hrisrael.co.il/home/artdetails.aspx?mCatID=19051&artID=3304


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    11/6/08 16:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-06-11 16:43:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    השיקול הראשון הוא עסקי. אם יש אפשרות לעשות כסף ביחד, אז יש אפשרות להתקדם. אם לא, אז כל השאר זניח יחסית.

    בתוך השיקול הזה יש שיקולי משנה - סינרגיה, חיסכון בהוצאות, תחומי עיסוק משלימים, לקוחות משלימים (ומנגד - ניגוד עניינים בין לקוחות שעלול לגרום דווקא להפחתת ההכנסות).

    השיקול השני הוא אישי. אם אי אפשר להסתדר עם השותף החדש, אין טעם להיכנס לשותפות. גם בשיקול זה יש שיקולי משנה - תרבות אירגונית, יסודיות, רמה אישית גבוהה, עובדים איכותיים, מוצרים טובים, מוניטין ועוד.

     


    --
    עו"ד אורי דרור, מגשר
    http://drorlaw.co.il/
    16/6/08 06:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-06-16 06:47:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: oded ron 2008-06-11 12:32:37

    ברוך הבא שמואל. ראשית בטוחני שביכולתך לתרום רבות כאן מנסיונך לעומק ואיכות הדיונים ואולי גם ליצירת עסקים בין תושבי הקהילה.

     

    נושא הדיון שלך הינו רחב מאוד לפיכך אתמצת רשימת פרמטרים החשובים ביותר בשיקול האם להכנס לעסקה עם תאגיד פלוני ושאם לא תנתן להם הדעת עלולים להכשיל עסקת מיזוג ולצרפה לסטטיסטיקה הלא מכובדת של מיזוגים לא מוצלחים.

     

    לאחר שבחנו את הסינרגיה והתכלית העסקית של המיזוג בין הגוף הרוכש לנרכש/מתמזג ומצאנום מתאימים נידרש לבחון אלמנטים תרבותיים וארגוניים בגוף הנרכש/מתמזג ואלו הם לפי סדר החשיבות:

     

    1. אוריינטציית השינוי: האם הגוף הנרכש בעל יכולת הסתגלות לשינוי דרסטי? האם ערוך לעבור זעזוע משמעותי כמו רכישה ולהמשיך תפקוד תקין? התשובה בד"כ מופיעה בהסטוריה של הארגון, בדינמיות השוק ובתרבות הניהול, אופי וגיל העובדים.
    2. תרבות ארגונית: האם לא ייהיו התנגשויות בין גישות הניהול של הארגונים למחרת המיזוג? ארגון שחונך שנים בדרך מסויימת יקשה עליו להשתנות לצרכי המיזוג.  כשיש כוונה לשנות לאורך זמן תרבות ניהול חשוב לשמר ולו לתקופת מעבר מנהלים בארגון הנרכש/מתמזג המייצגים את העבר על מנת להבטיח את הצלחת המיזוג.
    3. שימור עובדים, בעיקר עובדי מפתח: האם ניתן לשמר את העובדים בארגון עובר למיזוג? חשוב לבדוק את ההתקשרויות עם העובדים, רמת שביעות הרצון ולצמצם את היקף האיום עליהם. חוסר שביעות רצון בקרב עובדי גוף נרכש עשויים למוטט מיזוג ולהפיץ את הידע שלו לכל עבר.
    4. שימור לקוחות ושותפים עסקיים: כיצד יראו לקוחות ושותפי הגוף הנרכש את המיזוג?, האם יאיים עליהם?, האם יחפשו אלטרנטיבות?. חשוב לוודא שלא תהיה דליפת לקוחות אסטרטגיים לאחר המיזוג כתוצאה מתהליכים ארוכים, סרבול והתארכות מלאכת ההטמעה תוך אובדן תשומת לב לצורכי הלקוחות.

     

    הרחבה בגורמי הכישלון למיזוג, ניתן למצא במאמר פרי עטי, להלן: http://www.hrisrael.co.il/home/artdetails.aspx?mCatID=19051&artID=3304

     

    עודד שלום

    יש כאן אי בהירות בין גורמים אשר מהווים פרמטרים להחלטה האם ללכת על מיזוג ובין גורמים אשר יש לעבוד עליהם כדי שהמיזוג יצליח. הגורם היחיד ללכת על מיזוג הוא האם המיזוג יוסיף  ערך חדש ללקוח !  חסכון במשאבים אף הוא גורם שאינו מספיק כדי ללכת על מיזוג . במידה ואכן המיזוג ערך חדש ללקוח אז נשאלת השאלה כיצד עושים את המיזוג באופן שהוא יצליח עם דגש על הצדדים הרכים , תרבות ארגונית , שימור עובדי מפתח וכדומה.

    חברות המעוניינות לרכוש יכולת צמיחה לא אורגנית צריכות לפתח יכולת ליבה כזו . אנו רואים חברות

    כמו סיסקו אשר רכשו  יכולת כזו אשר מאפשרת להם למזג עשרות סטאראטאפים כל שנה.  

    אני מזמינה אתכם לקרא את המאמר מיזוגים ורכישות כאמצעי לצמיחה בשוק הבינלאומי .

     

    נאוה

    http://www.nsg-consulting.com

     

     


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    16/6/08 09:15
    0
    דרג את התוכן:
    2008-06-16 09:21:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נאוה שלו 2008-06-16 06:47:13

     

    צטט: oded ron 2008-06-11 12:32:37

    ברוך הבא שמואל. ראשית בטוחני שביכולתך לתרום רבות כאן מנסיונך לעומק ואיכות הדיונים ואולי גם ליצירת עסקים בין תושבי הקהילה.

     

    נושא הדיון שלך הינו רחב מאוד לפיכך אתמצת רשימת פרמטרים החשובים ביותר בשיקול האם להכנס לעסקה עם תאגיד פלוני ושאם לא תנתן להם הדעת עלולים להכשיל עסקת מיזוג ולצרפה לסטטיסטיקה הלא מכובדת של מיזוגים לא מוצלחים.

     

    לאחר שבחנו את הסינרגיה והתכלית העסקית של המיזוג בין הגוף הרוכש לנרכש/מתמזג ומצאנום מתאימים נידרש לבחון אלמנטים תרבותיים וארגוניים בגוף הנרכש/מתמזג ואלו הם לפי סדר החשיבות:

     

    1. אוריינטציית השינוי: האם הגוף הנרכש בעל יכולת הסתגלות לשינוי דרסטי? האם ערוך לעבור זעזוע משמעותי כמו רכישה ולהמשיך תפקוד תקין? התשובה בד"כ מופיעה בהסטוריה של הארגון, בדינמיות השוק ובתרבות הניהול, אופי וגיל העובדים.
    2. תרבות ארגונית: האם לא ייהיו התנגשויות בין גישות הניהול של הארגונים למחרת המיזוג? ארגון שחונך שנים בדרך מסויימת יקשה עליו להשתנות לצרכי המיזוג.  כשיש כוונה לשנות לאורך זמן תרבות ניהול חשוב לשמר ולו לתקופת מעבר מנהלים בארגון הנרכש/מתמזג המייצגים את העבר על מנת להבטיח את הצלחת המיזוג.
    3. שימור עובדים, בעיקר עובדי מפתח: האם ניתן לשמר את העובדים בארגון עובר למיזוג? חשוב לבדוק את ההתקשרויות עם העובדים, רמת שביעות הרצון ולצמצם את היקף האיום עליהם. חוסר שביעות רצון בקרב עובדי גוף נרכש עשויים למוטט מיזוג ולהפיץ את הידע שלו לכל עבר.
    4. שימור לקוחות ושותפים עסקיים: כיצד יראו לקוחות ושותפי הגוף הנרכש את המיזוג?, האם יאיים עליהם?, האם יחפשו אלטרנטיבות?. חשוב לוודא שלא תהיה דליפת לקוחות אסטרטגיים לאחר המיזוג כתוצאה מתהליכים ארוכים, סרבול והתארכות מלאכת ההטמעה תוך אובדן תשומת לב לצורכי הלקוחות.

     

    הרחבה בגורמי הכישלון למיזוג, ניתן למצא במאמר פרי עטי, להלן: http://www.hrisrael.co.il/home/artdetails.aspx?mCatID=19051&artID=3304

     

    עודד שלום

    יש כאן אי בהירות בין גורמים אשר מהווים פרמטרים להחלטה האם ללכת על מיזוג ובין גורמים אשר יש לעבוד עליהם כדי שהמיזוג יצליח. הגורם היחיד ללכת על מיזוג הוא האם המיזוג יוסיף  ערך חדש ללקוח !  חסכון במשאבים אף הוא גורם שאינו מספיק כדי ללכת על מיזוג . במידה ואכן המיזוג ערך חדש ללקוח אז נשאלת השאלה כיצד עושים את המיזוג באופן שהוא יצליח עם דגש על הצדדים הרכים , תרבות ארגונית , שימור עובדי מפתח וכדומה.

    חברות המעוניינות לרכוש יכולת צמיחה לא אורגנית צריכות לפתח יכולת ליבה כזו . אנו רואים חברות

    כמו סיסקו אשר רכשו  יכולת כזו אשר מאפשרת להם למזג עשרות סטאראטאפים כל שנה.  

    אני מזמינה אתכם לקרא את המאמר מיזוגים ורכישות כאמצעי לצמיחה בשוק הבינלאומי .

     

    נאוה

    http://www.nsg-consulting.com

    תודה נאווה על הערתך.

    לגופו של עניין, ראי לעיל, היסוד לכל הדיון הזה הוא שיש סינרגייה ויצירת ערך במיזוג, אולם בבואינו לבחור אפשרות מועדפת מבין סדרה של תאגידים העונים על היעדים העסקיים שלנו חובה לבחון את הפרמטרים שציינתי שהם יבדילו בין הצלחה לכישלון ואנו בוחנים מוקדם ככל שניתן. ולא מדובר בתכנית ביצוע המיזוג, אלא בבדיקה מקדמית של הפרמטרים הללו, לא נמליץ ללקוח להיכנס למיזוג אם נדע שיש סיכון גבוה כאן.

     

     

     


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    17/6/08 00:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-06-17 00:22:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עודד

    תודה על התייחסותך.

    נאוה.

    nsg-consulting.com


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    31/7/08 21:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-07-31 21:17:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הי, שמחתי לגלות שיש פורום שעוסק בנושא. בימים אלה אני מתמודד עם אתגר מיזוג של 2 חברות (קידום ו-לחמן). לדעתי 5 הפרמטרים העיקריים להחלטה האם להתמזג:

    1. סינרגיה בהכנסות - market leverage (היכולת באמצעות המיזוג למכור ללקוחות קיימים עוד מוצרים) או technology leverage (היכולת לפתח ולהציע עוד מוצרים ללקוחות קיימים בטכנולוגיות משותפות).

    2. סינרגיה במבנה ההוצאות או יכולת לנהל טוב יותר את ה- value chain.

    3. יתרון תחרותי - הגדלה משמעותי של נתח שוק, התאמה טובה יותר למגמות השוק, חדירה לגאוגרפיות חדשות, הקטנת time to market.

    4. התאמה תרבותית ארגונית - חייבים לנתח את הפערים מראש ולהיערך בהתאם. לא חייבת להיות התאמה מדויקת אבל יצירת התרבות המשותפת במהלך ה pmi הינו תנאי הכרחי להצלחת המיזוג.

    5. עיתוי. בחירת עיתוי למיזוג כך שהניהול של התהליכים יפגע באופן מינימלי הפעילות השוטפת ויאפשר עיכול מהיר של התהליך.

    בהצלחה לממזגים...



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "איך לדעת אם נכון להתמזג עם שותף ספציפי?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה