כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1974)

    .Josefin
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ~בועז22~
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ש ק ט ה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גק והאפונים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריק גינזבורג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    רכבת קלה (LRT) או מערך הסעה מהיר באוטובוסים (BRT)

    30/8/08 22:32
    6
    דרג את התוכן:
    2009-03-31 22:17:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כך נראית מערכת הסעת יחידים בתל-אביב ובערים דומות אחרות בעולם.

     

     

    יותר ויותר "נופל האסימון" למקבלי ההחלטות המבינים שמצבה של מערכת תחבורה המבוססת על רכב פרטי ילך ויחמיר משנה לשנה. בתוך הערים המצב גרוע עוד יותר בגלל מחסור בחנייה, זיהום אוויר, ותחבורה ציבורית זוחלת התקועה בפקקים כמו שאר המכוניות. תחבורה ציבורית עירונית מהירה, בנתיבים נפרדים, המקושרת לרכבות בין עירוניות יכולה לחלץ אותנו מהפקק האינסופי ומזיהום האוויר הנוצר ממנו.

     

    מילת הקסם היום היא רכבת קלה. האם רכבת קלה היא הפתרון העדיף? האם יש חלופה טובה וזולה יותר? 

    לרכבת קלה יש תדמית אלגנטית ולאוטובוסים יש תדמית עממית ומיוזעת, אך מה משניהם הוא הפתרון התחבורתי המתאים לארץ? השורה התחתונה אומרת שמערך אוטובוסים מהיר הוא פתרון זול בהרבה, הניתן ליישום מהיר, ויכול לשמש חלופה כמעט מלאה לשימוש ברכב פרטי בעיר.

     

    רכבת קלה (LRT - Light Rail Transit) בישראל

     

     

    על רכבת קלה בירושלים ובגוש דן אנחנו שומעים כבר מספר שנים (וראינו הדמיות מרשימות) אך בשטח רואים מסילות רק בירושלים וההתקדמות איטית.


     

    מצב הקו האדום בתל אביב (ציטוט מ- Ynet, מאי 2008) - "אחרי שהושקעו מיליוני שקלים בתכנון הרכבת הקלה בתל-אביב, מתכוון שר האוצר רוני בר-און לדחות את הפרויקט ב-10 שנים". תכנון הקו הירוק מראשון לציון לתל אביב מתעכב כשבע שנים בשל מחלוקת מתמשכת בין עיריית תל אביב למשרדי התחבורה והאוצר, על אופיו (תת-קרקעי או על-קרקעי) ועל התוואי (עד הרצליה או עד צפון תל אביב). לפני כמה חודשים החלו במשרד התחבורה לבחון את האפשרות להופכו לקו BRT, עד אשר יוכרעו הסוגיות שבמחלוקת.

     

    מערך הסעה מהיר באוטובוסים (BRT - Bus Rapid Transit)

     

    הרעיון של BRT הוא מערכת הסעה המונית מהירה המשתמשת בתשתית כביש במקום במסילות ברזל. מאחר שעלות סלילת קילומטר כביש נמוכה בהרבה מעלות בניית מסילות, ניתן להקים במהירות ובזול מערכת הסעה דמויית רכבת תחתית המבוססת על כבישים ואוטובוסים.

     

    קוריטיבה

     

     

    בעיר קוריטיבה בברזיל הוחל בשנת 1968 בביצוע תוכנית כוללת לעיר. במסגרת התוכנית נבנה מערך תחבורה מטרופוליני המבוסס על תחבורה ציבורית זולה, מהירה ונוחה, בעלת נתיבי תנועה נפרדים ועדיפות על פני תנועת רכב פרטי. מרכז העיר נסגר לתנועת רכב והפך למדרחוב (הראשון בעולם).

     

    כך נראית תחנת אוטובוס בקוריטיבה.




    הצלחת המערך הביאה לכך ש- 85% מהאוכלוסיה משתמש בתחבורה ציבורית ובאופניים ולא ברכב פרטי. הפחתת השימוש ברכב פרטי אפשרה לפתח אזורים ירוקים, גנים ציבוריים ודרכים לאופניים (במקום לסלול ולהרחיב כבישים). ההצלחה הגדולה של מערך התחבורה בקוריטיבה הפכה אותה למודל תחבורתי המיושם בערים רבות בעולם. ב- 1996 העניק האו"ם לקוריטיבה את התואר "העיר החדשנית ביותר בעולם".

    בוגוטה

    כאשר נבחר אנריקה פניולוסה לתפקיד ראש העיר בבוגוטה בירת קולומביה לפני כעשור הוא קיבל לידיו תוכנית לפתרון בעיות התנועה בעיר ע"י הקמת רשת מוגבהת של כבישים מהירים. העלות הצפויה של התוכנית היתה מאות מיליארדים. פניולוסה חשב שיישום התוכנית יגרום לנזק סביבתי עצום ולא יפתור את בעיות התחבורה בעיר.

     

    בעקבות ההצלחה המרשימה של הקמת מערכת הסעה המונית באוטובוסים בקוריטיבה החליט פניולוסה להקים מערך דומה בבוגוטה. היום זו מערכת BRT הגדולה בעולם, ובשעת העומס פועלים בה כ- 1000 אוטובוסים בו זמנית.


    מערכת BRT בבוגוטה מבוססת על אוטובוסים מפרקיים אדומים בקווי ההסעה העיקריים ועל אוטובוסים ירוקים המאספים בשכונות ומוליכים אל הקווים העיקריים. באוטובוסים הירוקים הנסיעה בחינם.

     

    הנוסעים משלמים על הנסיעה במתקנים אוטומטיים בכניסה לתחנה ולא לנהג האוטובוס, ולכן העליה לאוטובוס מהירה מאד. מפלס התחנה זהה למפלס דלתות האוטובוסים, וזה מאפשר כניסה זורמת ונוחה גם עם עגלות ילדים וגם לנכים בכיסאות גלגלים. בתחנות מרכזיות יש מתקנים משוכללים לאחסון אופניים, עם שמירה ופיקוח וללא תשלום.

    לפני הקמת המערכת בבוגוטה נסיעה של 30 ק"מ ארכה כשעתיים. זמן הנסיעה היום התקצר לפחות מחצי. בתמונה הבאה אפשר לראות באופן ברור את היתרון לאוטובוס על פני הרכב פרטי.



    בקישור הבא סרטון המציג תמונה מקיפה של מערך התחבורה המצליח בבוגוטה. מומלץ לצפות.

    http://www.youtube.com/watch?v=SRGoketbIZE

    גם בעולם החדש

     

     

    BRT מתאים לא רק למדינות העולם השלישי. בכ- 100 ערים גדולות הוקמו ומוקמות מערכות הסעה כאלו. ביניהן קליבלנד, אוסטין, לס וגאס, לוס אנג'לס, פניקס, אינדהובן הולנד, יורק באנגליה ועוד. למרביתם תהיה הנעה היברידית. לחלקם יהיה מתקן שיאפשר הובלת אופניים.


    והנה הדמייה של מערך BRT המתוכנן בסן פרנסיסקו.


    אוטובוסים לא חייבים להיראות כמו אוטובוסים; לאוטובוסים חדישים עיצוב נאה לא פחות מאשר לחשמלית. בצרפת קוראים ל- BRT "טראם".


     

    וזהו פיליאס, ה- BRT ההיברידי של חיפה שיתחיל לנוע ב- 2012 ויקרא "מטרונית".

     

     


    וזהו המסלול שמכינים ל"מטרונית".

     



    ואגב חיפה: לאחרונה הופעל קו אוטובוסים (מס' 200) העובר בין מקומות הבילוי העיקריים לבין השכונות השונות בעיר ומאפשר לבליינים לחזור הביתה עם נהג שלא שתה אלכוהול (מונע את הצורך ב"נהג תורן" שלא שותה, או שכן שותה). הקו פועל במשך כל שעות הלילה והצעירים מדווחים שהאוטובוסים מלאים. הרבה הורים ישנים טוב יותר בלילה מאז שהחל הסידור הזה. חוגים דתיים בעיר מתנגדים להפעלת הקו בשישי בלילה, למרות שבחיפה יש תחבורת אוטובוסים בשבת. אני מקווה שהעירייה תעמוד איתן מול הדתיים מפני שזה פיקוח נפש.

     

     קישורים נוספים

     

     

    קישור לתוכניתו המצויינת של ניצן הורוביץ על בעיות התחבורה בערים ועל הפתרונות המוצלחים. בתוכנית מראיין ניצן הורוביץ את ז'יימה לרנר, ראש העיר לשעבר של קוריטיבה שהיה הרוח החיה ביוזמה פורצת הדרך. בראיון מתייחס ז'יימה לרנר גם לבעיות התחבורה של תל-אביב.

     

    http://theworld.nana10.co.il/Article/?ArticleID=558388&pid=48&typeid=1

     

    קישור לקוריטיבה באקו-ויקי

     

    http://ecowiki.org.il/index.php?title=%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%98%D7%99%D7%91%D7%94


    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "רכבת קלה (LRT) או מערך הסעה מהיר באוטובוסים (BRT)"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    30/8/08 22:50
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-08-30 22:50:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רק על ההשקעה הייתי מעניק לך דוקטוראט, אבל במסגרת הפורום אסתפק בכוכב גדול (פשוט אי אפשר יותר)

    --
    "ייעוץ טוב עולה כסף - אבל שווה זהב" האתר שלי : http://יועץ-לכלכלת-המשפחה.co.il/
    30/8/08 23:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-08-30 23:16:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    יופי של הסבר, דני!

    וכפי שאנו רואים - חיפה מובילה בתחום הסעת ההמונים.

    30/8/08 23:22
    0
    דרג את התוכן:
    2008-08-30 23:30:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה למפרגנים

    --
    הבלוג שלי: החיים בעיר - חיפה כמשל (בלוג תמונות).
    http://cafe.themarker.com/view.php?u=74495
    31/8/08 07:56
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-08-31 07:56:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, ראש עירית קוריטיבה יהודי חם לקחת עיר עם רמת פשיעה גבוהה, פקוקה ומזוהמת והפך אותה לעיר ירוקה עם מערכת הסעים מעולה, עם מקומות עבודה, חינוך ותרבות אמנם לקח לו הרבה זמן אבל היום קוריטיבה היא עיר שבאים מכל העולם ללמוד עליה..........רעיון למישהו?

    --
    חייכו, זה לא עולה כסף!
    31/8/08 09:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-08-31 09:31:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כוכב על ההשקעה,על העיצוב,על הרעיון והדבקות בו.

    אגב-הרעיון של אוטומט לתשלום בכניסה לאוטובוס,מעולה.מקצר זמנים,ונח מאוד.

    למשל-בעיר כמו בואנוס איירס,התחבורה מעלה.אוטובוסים,כשכל קו שייך לחברה שונה והאוטובוסים בעלי צבע שונה,(וגם אוטובוסים בהם מובטח מקום ישיבה,והם נוחים וגדולים מהרגילים,ווהנסיעה בהם יקרה יותר)

    רכבת תחתית וגם עלית,בתדירות מאוד גבוהה.

    וכמובן-התחברה הציבורית פועלת כמעט כל היום.

    לכן תושבים רבים אינם מחזיקים רכב פרטי.

     

     


    --
    אין חלום שלא ניתן להגשמה.
    www.shlomot.co.il
    31/10/08 11:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-31 11:55:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שימו לב למאמרו המאלף של  , -

    "מהפכת התחבורה בתל אביב: הבטחות אל מול מציאות"

    כותב הדברים הוא בין אדריכלי תוכנית התחבורה של חולדאי ושימש כיועצו בנושא במשך השנים 1999-2001.

     

    31/10/08 12:30
    0
    דרג את התוכן:
    2008-10-31 15:07:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הבעיה היחידה עם הרעיון הזה שאין פיתרון לשכונות הרכס.

    לפי בדיקות שערכה חברת יפה נוף עבור עיריית חיפה, בגלל המבנה הטופוגרפי התלול מאוד של הכרמל קשה מאוד עד בלתי אפשרי להציע תחבורה ציבורית לשכונות / רחובות מסוימים בכרמל. הבעיה נובעת לא רק מתלילות הרחוב אלא גם מרוחבו. בגלל אותו מבנה טופוגרפי תושבי רחובות אלו נזקקים יותר מאחרים לרכב פרטי, פשוט קשה להם בגיל מסוים (צעירים מאוד או מבוגרים מאוד) או במצב בריאותי מסוים לטפס במעלה הרחוב.

    מכיוון שלא מדובר ברחוב אחד או שניים אלא במרבית הרחובות המשתרגים מציר מוריה יש לנו בעיה. מה יעשו תושבי רחובות/שכונות אלו? יסעו עד לציר מוריה (בהנחה שיעשו בו מערך הסעה ציבורית) ואז יעמיסו את הרכב על שכמם ויעלו על האוטובוס המהודר?

    כמו כן, במצב הקיים בלתי אפשרי להוסיף  נתיב לתחבורה ציבורית בציר מוריה מכיוון שהרחוב צר מדי וזה ויחייב הריסת בתים רבים. יתר על כן, מספר בתים שנבנו בשנים האחרונות לא נבנו לפי מחשבה זו. למשל, הבניינים בזרובבל פינת מוריה ובמוריה 66 שנמצאים כמעט אחד מול השני יוצרים צוואר בקבוק. יפה נוף  מודה בעצמה שפיתרון זה הוא כמעט ולא ישים ובוודאי שלא בטווח הקרוב ובכל מקרה מחייב התארגנות כלכלית אדירה.

    מכיוון שבחיפה מרכז העיר הוא לא רק הדר והעיר התחתית אלא גם הכרמל ויש אומרים שבעיקר הכרמל, אז אני מאוד פסימית ולא רואה כיצד אפשר ליישם את הרעיונות הנפלאים לכשעצמם בדרך שתשנה משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בחיפה.

     


    --
    נחמה אסנין תרגום טכני
    31/10/08 15:40
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-31 15:40:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דני, הראיה הגלובלית שלך לגבי נושאים, הוסיפה לך כ ו כ ב ממני.

    לו היית אחראי על ה ת ח ב ו ר ה , בארץ בכלל ובחיפה בפרט, היית גורם לי לנזק, שאצטרך למחוק נושא שיש לי לגביו הרבה ביקורת, והצעות, כשלך יש פתרונות.

    לא נשכח את דברי מאיר שטרית, שכמו ארכימדס אמר, תנו לי נקוןדה אחת להתחיל ואז אעשה רכבות בין ותוך עירוניות, לשפר את התחבורה בעשרות שנים קדימה.

    הוצאה עצומה, אבל פתרונות לכמה עשורים טובים קדימה.

    יואב   קריצה


    --
    יואב צח
    31/10/08 18:36
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-31 18:36:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נקווה שהמטרוית תצא לדרך וכל הבעיות יפתרו..

     ונקווה שכל עיניין השכותית ימצא פיתרון הולם  ויבוא על חיפה גואל.

    11/11/08 00:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-11 00:04:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נחמה אסנין 2008-10-31 15:07:41

    הבעיה היחידה עם הרעיון הזה שאין פיתרון לשכונות הרכס.

    לפי בדיקות שערכה חברת יפה נוף עבור עיריית חיפה, בגלל המבנה הטופוגרפי התלול מאוד של הכרמל קשה מאוד עד בלתי אפשרי להציע תחבורה ציבורית לשכונות / רחובות מסוימים בכרמל. הבעיה נובעת לא רק מתלילות הרחוב אלא גם מרוחבו. בגלל אותו מבנה טופוגרפי תושבי רחובות אלו נזקקים יותר מאחרים לרכב פרטי, פשוט קשה להם בגיל מסוים (צעירים מאוד או מבוגרים מאוד) או במצב בריאותי מסוים לטפס במעלה הרחוב.

    מכיוון שלא מדובר ברחוב אחד או שניים אלא במרבית הרחובות המשתרגים מציר מוריה יש לנו בעיה. מה יעשו תושבי רחובות/שכונות אלו? יסעו עד לציר מוריה (בהנחה שיעשו בו מערך הסעה ציבורית) ואז יעמיסו את הרכב על שכמם ויעלו על האוטובוס המהודר?

    כמו כן, במצב הקיים בלתי אפשרי להוסיף  נתיב לתחבורה ציבורית בציר מוריה מכיוון שהרחוב צר מדי וזה ויחייב הריסת בתים רבים. יתר על כן, מספר בתים שנבנו בשנים האחרונות לא נבנו לפי מחשבה זו. למשל, הבניינים בזרובבל פינת מוריה ובמוריה 66 שנמצאים כמעט אחד מול השני יוצרים צוואר בקבוק. יפה נוף  מודה בעצמה שפיתרון זה הוא כמעט ולא ישים ובוודאי שלא בטווח הקרוב ובכל מקרה מחייב התארגנות כלכלית אדירה.

    מכיוון שבחיפה מרכז העיר הוא לא רק הדר והעיר התחתית אלא גם הכרמל ויש אומרים שבעיקר הכרמל, אז אני מאוד פסימית ולא רואה כיצד אפשר ליישם את הרעיונות הנפלאים לכשעצמם בדרך שתשנה משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בחיפה.

     

     לנחמה.

    נכון שציר מוריה הוא צוואר בקבוק, וזה מפני שלכל משפחה בכרמל יש לפחות שתי מכוניות וכולם צריכים לנסוע דרך ציר מוריה כי זהו הציר היחיד. עכשו דמייני שיש תחבורה ציבורית מצויינת, כל מספר דקות, ויש לה עדיפות מוחלטת על פני רכב פרטי -- האם זה יהיה פתרון ראוי?

     

    בערים גדולות בעולם (למשל לונדון) פותחה תחבורה ציבורית משוכללת מפני שלא ניתן לאפשר שכל אדם יסע ברכב פרטי. אין די כבישים, אין די מקומות חנייה, אין די אוויר נקי שהמכוניות יוכלו לזהם. גם בחיפה הקטנה, צומת חורב היא מכת מצריים בבוקר ובערב.

     

    אני משער שאם היתה תחבורה ציבורית מצויינת בחיפה, משפחות רבות היו מסתפקות ברכב אחד, המאפשר יציאה מהעיר, בילוי בסוף השבוע וכולי. קרובי משפחה שלי הגרים מחוץ לניו-יורק נוסעים למשרד וחזרה ברכבות ולא ברכבם הפרטי, ולא כדי לחסוך כסף (הכסף הוא לא בעייה במקרה הזה) אלא כדי לחסוך זמן ועצבים. המכונית המפוארת נחה לה כל היום במוסך, וזה גם טוב יותר מבחינה אקולוגית.

     

    הפתרון לשכונות הכרמל הם אוטובוסים שכונתיים בתדירות גבוהה, המקושרים לקווי אורך המגיעים לתחנת המרכזיות, למטרונית ולרכבת. אם ניתן יהיה לנוע ברחבי העיר בזמן סביר בתחבורה ציבורית, אנשים יוכלו לוותר על חלק מהנסיעות ברכב פרטי. בציר מוריה הייתי מקצה נתיב אחד לתחבורה ציבורית ואת הנתיב הנותר לרכב פרטי. זה היה מאפשר תנועה מהירה של אוטובוסים. זה גם היה מאפשר לציר מוריה להתפתח כ"שאנז  אליזה" משום שהיום בעיית החנייה באזור בולמת את התפתחותו.

     


    --
    הבלוג שלי: החיים בעיר - חיפה כמשל (בלוג תמונות).
    http://cafe.themarker.com/view.php?u=74495
    11/11/08 00:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-11 00:19:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יואב צח 2008-10-31 15:40:19

    דני, הראיה הגלובלית שלך לגבי נושאים, הוסיפה לך כ ו כ ב ממני.

    לו היית אחראי על ה ת ח ב ו ר ה , בארץ בכלל ובחיפה בפרט, היית גורם לי לנזק, שאצטרך למחוק נושא שיש לי לגביו הרבה ביקורת, והצעות, כשלך יש פתרונות.

    לא נשכח את דברי מאיר שטרית, שכמו ארכימדס אמר, תנו לי נקוןדה אחת להתחיל ואז אעשה רכבות בין ותוך עירוניות, לשפר את התחבורה בעשרות שנים קדימה.

    הוצאה עצומה, אבל פתרונות לכמה עשורים טובים קדימה.

    יואב   קריצה

     יואב תודה.

    העובדה שחיפה קיבלה פרס על המטרונית בכנס התחבורה שהתקיים לאחרונה מראה שעשו כאן את העבודה הנכונה שצריך לעשות -- למצוא פתרון בר ביצוע, שדורש השקעה אבל לא יקר בטירוף, וגם ליישם אותו בזמן. 

     

    נתיבי המטרונית משרתים גם את קווי האוטובוסים הרגילים ומאפשרים להם לזרום מהר יותר. בעוד שנתיים תהייה כאן תשתית תחבורתית משופרת משמעותית. בתל-אביב ממשיכים לדסקס את עתיד הרכבת הקלה ומי יודע מתי תתממש. כנ"ל בירושלים. חלפו הזמנים שראש העיר היה יכול להסתפק ברכיבה על חמור בפורים (ראה אריה גוראל). היום ניהול עיר הוא פרוייקט רציני וכל פיגור הוא נסיגה אחורה, וזו הסיבה שחיפה התדרדרה.

     


    --
    הבלוג שלי: החיים בעיר - חיפה כמשל (בלוג תמונות).
    http://cafe.themarker.com/view.php?u=74495
    11/11/08 12:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-11 12:39:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לדני,

    אין לנו ויכוח לגבי התחבורה הציבורית - אני בעד! למעשה עד לפני כמה שנים התחבורה הציבורית העיקרית שלי הייתה זוג רגליים עמם הייתי הולכת מביתי באחוזה למרכז הכרמל. לפעמים זה מהר יותר מכל תחבורה ציבורית.

    למרבה הצער אני יכולה ללכת היום מרחקים קצרים ביותר וגם זה עם הליכון, עליות?  לא בא בחשבון. יש עוד אנשים במצבי. לכן, כל פיתרון של סגירת אזורים לתנועת כלי רכב פרטיים צריך להתחשב בזה. לקטע של הרצל שנסגר אני לא יכולה להיכנס. פניתי בזמנו לדוב חנין כי פרסם רעיון דומה בת"א ותשובתו הייתה שהוא משהה את התכנית עד למציאת פתרונות (אני לא היחידה שהתריעה). לסיכום נקודה זאת אומר רק שיש בעיה נוספת והיא הגדרת מוגבל הניידות. יש התקדמות בהגדרה החוקית. פעם היו נותנים לכל מי שהייתה לו נכות מעל 60% תו נכה גם אם זה בכלל לא היה קשור לניידות, והיום כבר לא. אם זאת, עדיין יש הרבה שנופלים בין הכיסאות. קשישים שפשוט קשה להם ללכת והם לא יציבים. הכרמל בעייתי במיוחד בגלל העליות.

    מכיוון שאנחנו בעיקרון מסכימים על מה הויכוח?

    אחדד את דבריי,

    לפי דוח מדיניות פיתוח מרכז הכרמל חפ/2168 משנת 2002 (הנוסח הקודם של המדיניות) נכתב "ציר הרכס - מרחק של כ- 200 מ' מהציר לכל צד. בציר הרכס קיים שירות אוטובוסים טוב, אשר ניתן גם לתגבר אותו במידת הצורך. בשל הטופוגרפיה הקשה מרחק ההליכה מתקצר וטווח ההשפעה של הציר קטן"  (סעיף 6.1 ב. עמ' 8) "יתר השטח - בגלל מבנה השלוחות, צפיפות הבינוי, ורמת הביקושים יש קושי לספק תחבורה ציבורית מספקת" (סעיף 6.1 ד. עמ' 8).  - ההדגש שלי.

    לאור העובדה שהנ"ל נכתב על ידי אגף הנדסה בעיריית חיפה - גוף שמעוניין בפיתוח ובנייה מרביים של אזור הכרמל כולל ציר מוריה, אני נוטה לקבל את דעת המקטרג על עצמו כאמינה וכמייצגת נאמנה את המצב בשטח.

    באופן עקרוני אני בעד הוספת תחבורה ציבורית על הציר ובשלוחות. הבעיה היא שבציר עצמו, בגלל בנייה חדשה, יש מקומות שאי אפשר להוסיף נת"צ מבלי להרוס בניינים חדשים למדי (שנבנו ב-10-15 השנים האחרונות....) כך שתכנית פורום ציבורי כרמל והגופים הירוקים יפה מאוד אבל לא כל כך רלוונטית.

    הנקודה הנוספת היא תגבור הבנייה. לפי הנתונים שהבאתי בתגובה זו ובקודמת תוספת הבנייה האפשרית היאמזערית בהשוואה לתוספת הבנייה המאושרת וזו שניתנת ממילא על פי הקלות.

     נת"צ ותגבור תחבורה ציבורית יעזרו לתיקון המצב הקיים, אבל אם אנחנו נוסיף ונרבה בנייה בציר הרכס ובשלוחות שלו אשר ניזונות ממנו ישירות לא נפתור שום בעיה אלא נחמיר אותה וזה הדבר שחשוב מאוד לדעתי לשים אליו לב!

    מכאן, לא הייתי מסתמכת על תגבור תחבורה ציבורית כפיתרון הבלעדי אלא גם על שינוי בתפיסה התכנונית של חיפה. במקום לחשוב שכל בנייה חדשה וכל שכונה חדשה חייבות להיבנות על הכרמל או שהדרך אליהן חייבת לעבור דרך הכרמל צריך לבנות שכונות שאינן מקושרות לכרמל אלא לציר החוף (בתיאום עם הגופים הירוקים ושמירה על הוואדיות). אתן דוגמה, השכונה החדשה שנבנתה ליד/מתחת לכבביר יכלה בקלות רבה להיות מקושרת לעין הים. היא הרבה יותר קרובה לעין הים מאשר למרכז הכרמל. אלא מאי, אם יגידו שנכנסים אליה דרך עין הים (כמו לדניה ב' דרך טירת הכרמל....) אז המחירים ירדו. כאשר המכונית נוסעת דרך המרכז אפשר לדרוש הרבה יותר כסף. קאפיש! זו רק בעיה תדמיתית ואנחנו חייבים למצוא דרך כדי להתמודד עמה לטובת כל הנוגעים בדבר.

     


    --
    נחמה אסנין תרגום טכני


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "רכבת קלה (LRT) או מערך הסעה מהיר באוטובוסים (BRT)"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה