כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפאל פישר, עו"ד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    or so
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    פיקסמן.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יהושע רוזליס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ואפל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחד האדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מדריך הישרדות לסטארט-אפ בימי משבר

    16/10/08 02:30
    6
    דרג את התוכן:
    2009-02-11 14:45:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    אנו נכנסים לתקופה שמזכירה את ימי התפוצצות הבועה הטכנולוגית של ראשית העשור, היום מדובר בבועה ששורשיה אחרים, אך השפעותיה על תאגידים תהיה זהה וכואבת לא פחות. תאגידים רבים ייסגרו ורבים אחרים ימכרו בנזיד עדשים. האם בכלל יש מה לעשות? כיצד, אם בכלל ניתן לעבור תקופה זאת? מהם הצעדים המיידיים שעל מנהלים לנקוט על מנת לשרוד?

     

     

    שם המשחק מעתה ועד להודעה חדשה הוא ה-burn rate, קצב שריפת המזומנים. על כל מנהל לשאול עצמו האם יש לו מזומנים לעבור את השנתיים הקרובות? הנחת העבודה היא שבמשך עשרים וארבעה החודשים הקרובים לא יוכל התאגיד לגייס כספים בשוקי ההון, בכל הערוצים הפרטיים והציבוריים. גם אשראי בנקאי יהיה כרית מחוררת להישען עליה. ככל שהחברה תלויה במזומנים ממקורות חיצוניים כן קטנים סיכויי הישרדות. מה בכל זאת עושים על מנת להישאר בחיים?

     

    התמודדות מנהל בסערה הנוכחית דורשת מנהיגות מסוג אחר עם הרבה ריסון ותעצומות נפש. היכולת לגרום לאנשים נפגעים להמשיך ולהקריב למען עתיד מעורפל דורשת מיומנות אנושית גבוהה ומנהיגות שונה. במעמד מול העובדים, הלקוחות, בעלי המניות, הדירקטוריון יידרש מנהל לשכנע על חיתוכים כואבים, הפסקת פעילויות ובעיקר על המחיר האישי שכל אחד יצטרך לשלם, זאת תוך יצירת מוטיבציה להמשיך ורתימה למאמץ קולקטיבי.

     

    תאגידים שאינם בשלב המכירות, ללא רזרוות מזומנים לשנתיים עליהם לעבור למוד פעילות מצומצם שתכליתו שימור הIP  בחיים (IP preservation) במוד זה יש להשאיר בחברה את אנשי המפתח הטכנולוגיים ולצמצם כל המחלקות האחרות למינימום אפשרי. זאת תוך המשך מאמץ אינטנסיבי לגיוס מקורות הון שונים. מהלך כואב ולכאורה סופני המהווה מעין הפסקת פעילות (silent shutdown), אך ישנן חברות רבות שפעלו כך במשבר הקודם, התרוממו מיד עם חידוש הביקושים וביצעו אקזיט מרהיב בגיאות האחרונה.

     

     

    לגבי תאגידים שנמצאים בשלב המכירה לסוגיו, עם מוצרים בשוק ותהליך פיתוח של מוצרים נוספים תידרש אסטרטגיה שונה. אסטרטגיה זאת תתמקד במוצרים ופרוייקטים מניבי תזרים חיובי תוך דחייה של פעילויות שאינן בקו זה.

     

    יש למדוד הסיכון בכל אחד מהפרוייקטים העיקריים. תרחיש שבו לקוח עיקרי או שותף עסקי מפסיק לבצע או לממן את חלקו בחבילה אינו חזון נפרץ. לפיכך יש לבצע בדיקה מחודשת של מעמדו הפיננסי של כל אחד מאלה באמצעות חברות המתמחות בדירוג סיכון. לצמצם חשיפות ומסגרות אשראי ללקוחות בסיכון גבוה. יש לקחת בחשבון שהלקוחות והשותפים עשויים לקרוס בעת זו ואין להגדיל תלות במי מאלה.

     

     

    בהזמנות חדשות יש להקפיד לקבל מקדמות לכיסוי עלות הייצור או הפיתוח. ללקוחות משלמים ניתן להציע הנחות תוך קיצור תנאי האשראי. תידרש יצירתיות כאשר לנגד עיני המנהל תעמוד ההשפעה המיידית על התזרים ומיזעור סיכון. פרוייקטים לפיתוח או ייצור ללא לקוח מנגד ומו"פ כללי דינם להידחות.

     

     

    משמעות צעדים אלו הן פיטורים כואבים במחלקות הפיתוח, השיווק והמכירות והשעיית הסכמים עם קבלני משנה ויועצים למיניהם. במחלקות המטה, שיווק, פיתוח עסקי, כספים ומשאבי אנוש יש לצמצם תקנים ולוותר בכאב רב על הפונקציות שאינן מתאימות לאסטרטגיה החדשה.  עובדים כמנהלים יאלצו לשאת על כתפיהם אחריות יתר למען הישרדות התאגיד. שטחים שמתפנים אגב פעולת אלה יש להוציא מיידית לשכירות משנה.

     

     

    לחברות עם מימון בנקאי, יש להמיר מסגרות אשראי בהלוואות. בעיתות משבר נוהגים הבנקים לבחון מחדש הסכמי אשראי תוך שאיפה לחיזוק בטחונות. לחברות בעלות קניין רוחני אין נכסים מוחשיים להציע, למעט תזרימי מזומנים חזויים. הבנקים יעקבו במשורה אחר עמידה בתנאי האשראי וההחזרים, כל חריגה מקובננטס (התחייבויות ליחסים פיננסיים בהסכמי האשראי), שיעורי רווחיות וכיוב' יגררו דרישת פרעון מיידית ע"י הבנק. על מנת לא להיות תלוי בסגירת ברז אשראי מצד הבנק יש לשאוף להמיר את מסגרות האשראי בהלוואות רצוי עם גרייס כלשהו, לשנה-שנתיים ואח"כ החזר קרן במשך מספר שנים. בנקים תמיד יעדיפו לעבוד עם הנהלה שצופה פני קשיים לעומת הנהלה שמאחרת להגיב להתרחשויות.

     

     

    אם כל הפעולות שהוזכרו אינן מסוגלות לייצר את התזרים להישרדות, אין לבזבז זמן יקר ויש לפתוח את ערוץ המיזוגים ורכישות. חברות עם תזרים שלילי ערכן יורד דרמטית ולפיכך יש לפנות לבנקאי השקעות ולחפש את הרוכש הראוי עבור התאגיד. תאגידים שחווים קשיים תזרימיים עם היצע טכנולוגי איכותי יכולים למצוא בית חם בחברות גדולות יותר רוויות הון. גם עסקאות מיזוג במהופך עם חברות בלאנק צ'ק יכולות להיות פתרון ראוי. עסקאות רכישה יתרחשו במכפילים נמוכים, אולם ישנם מודלים ייחודיים לעסקאות מסוג זה המלווים גם בתגמול עתידי מבוסס ביצועים (earnout).

     

     

    ולבסוף שוב מנהיגות, בלעדיה כל המשימות שהוזכרו לא יוכלו להתקיים. מנהיגות שמסוגלת לקחת החלטות קשות וכואבות תוך רתימת כל הכוחות בתאגיד ומחוצה לו למאמץ משותף. המנהיגות היא הדבק שישמור את התאגיד מתפקד כראוי בימי המשבר ויחבר את כל בעלי העניין בתאגיד למטרה החשובה של ההישרדות. המנהיגות תתבטא במפגשים תכופים עם הנוגעים בדבר ושינון המטרות החדשות של התאגיד תוך הדגשת החזון המשותף והאמונה ביכולת להגשימו.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " מדריך הישרדות לסטארט-אפ בימי משבר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    16/10/08 10:09
    0
    דרג את התוכן:
    2008-10-16 10:10:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה רבה על הפוסט המאד מקצועי.
     
    הולך לעשות שיעורי בית לגבי החברה שלנו...

    במקביל לצד הכספי אנחנו מנסים להתמקד בפיתוח ועדכון השירותים שלנו בכדי שיתאימו לתקופה העומדת בפנינו וחיזוק המוצרים שבהם יש ביקוש קשיח יותר.
     
    יעקב רוזן
    16/10/08 10:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 10:12:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יעקב_ רוזן 2008-10-16 10:10:14

    תודה רבה על הפוסט המאד מקצועי.
     
    הולך לעשות שיעורי בית לגבי החברה שלנו...

    במקביל לצד הכספי אנחנו מנסים להתמקד בפיתוח ועדכון השירותים שלנו בכדי שיתאימו לתקופה העומדת בפנינו (כמו ליווי ארגונים בזמן פיטורים ושירותי outplacement) וחיזוק המוצרים שבהם יש ביקוש קשיח יותר.
     
    יעקב רוזן

     

     

    16/10/08 11:02
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 11:02:29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אכן יעקוב זה צו השעה בחברות נותנות שירותים להתאים סל השירותים לצורכי התקופה.

    בהצלחה!


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    16/10/08 11:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 11:35:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    במיוחד בזמנים קשים מומלץ לאחד כוחות, ולעזור אחד לשני.

     

    בשביל זה הוקמה לראשונה קהילת אנשי ההייטק בישראל, באתר linq.co.il

     

    במה נוספת לשיתוף רעיונות והכרות עם אנשים בתעשייה שיכולים לעזור.

     

     

    16/10/08 12:09
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 12:09:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    העלית מגוון נושאים ופתרונות לחברות סטארט אפ

    בשלבים השונים של חיי והתפתחות החברה.

    מעניין לקרוא ונותן נקודות למחשבה ולניתוח.


     

    ניתן לעשות הקבלה גם לחברות אחרות בתחומים מגוונים.

    עניין שריפת המזומנים היא נקודה חשובה ביותר.

    אכן יש לבחון אותה ולהיערך לתקופה

    של כשנתיים לפחות כאמור.


     

    בחברות רגילות, זה הזמן לרתום את כל העובדים

    ולהפעיל טכניקות ליצירת חדשנות עסקית בכל התחומים.

    הכל צריך להיות חדש ושונה:


    מוצרים, תמחור, שרות

    מדיניות שכר ותגמול, מסלולי קידום וכד'.

     

    16/10/08 14:15
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 14:15:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אנחנו מכירים היטב את הסרט הזה משנת 2000,

    גם אז, כמו עכשיו חזיתי זאת כשעוד כולם היו שקועים בחלומות באספמיה...

    ומי שיודע לזהות תהליכים מראש, גם נערך בהתאם....

     

    שיהיה בהצלחה


    --
    מיכל כרמיCEO
    טריפלטק השמה בהי-טק
    https://www.linkedin.com/in/michalcarmi
    16/10/08 19:22
    1
    דרג את התוכן:
    2008-10-16 20:24:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היי עודד

    מאמר מעניין וחשוב. 

    נקיטה באסטרטגיות הנכונות בזמן המיתון יכולה לעזור לחברות קטנות לא רק לשרוד אלא גם להתחזק מבחינה כלכלית.  ראשית אני רוצה להדגיש שני אספקטים פסיכולוגיים חשובים בהתמודדות עם המיתון הנוכחי אחד היכולת להסתגל למצב במהירות.מיתון הוא מצב של שינוי וכמו בכל מצב של שינוי הוא דורש מצד אחד יכולת הבנה של המשמעות של השינוי על המשאבים של החברה, הלקוחות העובדים ובעלי העניין האחרים. השלב השני הוא הסתגלות מהירה (  agility ) לשינוי . 


    (מחקרים שבדקו מדוע מנהלים לא פועלים מצביעים שברוב המקרים ישנה הכחשה של המציאות במשך זמן ארוך דבר שפוגע ביכולת של החברה להיערך ולהתמודד גם במיתון הנוכחי הסימנים הראשונים של המיתון היו לפני חודשים רבים).


    במסגרת ההסתגלות לשינוי הייתי רוצה להדגיש שתי אסטרטגיות החשובות לניצול המיתון לצמיחה:

    א. איך הלקוח שלכם מרגיש בזמן מיתון – יכולת להבין את השינוי בצרכים של הלקוחות שלכם והאופן בו הוא תופס את המוצרים שלכם ביחס למתחרים הוא מקור ליתרון תחרותי. אם יש לחברה שלכם מסר סגמנטים של לקוחות חשוב להעריך באיזה סגמנטים להתרכז ( או  איזה 20% של הלקוחות שלכם יביאו ל 80% מהמחזור )  לחברות שסיימו את תהליך  המחקר והפיתוח כדאי לעשות הערכה מי הלקוחות אשר כיום בזמן מיתון הכי רלוונטים. מציאת הלקוח הראשון הוא תמיד הכי מאתגרת אבל יכולת לעבוד קשה ובאופן יותר ממוקד תביא את הלקוח הראשון.

     ב. הגדלת ה   ROI  של תהליך החדשנות. גם כאן התמקדות יש להתמקד באותם מוצרים שיש בהם פוטנציאל רב יותר ללקוחות. נצלו את היצירתיות והחדשנות שלכם למציאת דרכים יעילות וגם חדשניות לא רק להשרדות אלא להצלחה כלכלית.  

    חג נפלא,  

    נאוה.

    nsg-consulting.com     

             


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    16/10/08 20:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 20:00:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עודד שלום,

    פוסט מעניין שמעלה הרבה נקודות למחשבה

    ודווקא בגלל זה ראוי שאנשים יקראו אותו ולכן אני לוקח את ה2 דקות הבאות לכתוב לך:

     

    1. אל תעשה הכל בולד - זה לא קריא.

    2. בפוסט כל כך ארוך תחלק לכותרות משנה

    3. שימוש בבולטים (bullets) או רשימה (10 דברים ש...) היה מקל מאוד על הקריאה.

    4. למה לא לעשות סרטון במקום?

     

    שיהיה בהצלחה ושיהיו לך שנתיים פוריות.

     


    --
    ביזבז שיווק באינטרנט
    http://bizbuz.co.il/blog/
    16/10/08 20:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 20:28:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: nirr1 2008-10-16 11:35:23

    במיוחד בזמנים קשים מומלץ לאחד כוחות, ולעזור אחד לשני.

     

    בשביל זה הוקמה לראשונה קהילת אנשי ההייטק בישראל, באתר linq.co.il

     

    במה נוספת לשיתוף רעיונות והכרות עם אנשים בתעשייה שיכולים לעזור.

     

     

    מסכים ניר. רשת חברתית לאנשי היי טק הסובלים מתחלואי התקופה יכולה לשמש כקבוצת תמיכה ואף להניב תועלת ממשית

    בחילופי מידע, נטוורקינג ורעיונות. בהצלחה.

     


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    16/10/08 20:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 20:30:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: eran shayovich 2008-10-16 20:00:42

    עודד שלום,

    פוסט מעניין שמעלה הרבה נקודות למחשבה

    ודווקא בגלל זה ראוי שאנשים יקראו אותו ולכן אני לוקח את ה2 דקות הבאות לכתוב לך:

     

    1. אל תעשה הכל בולד - זה לא קריא.

    2. בפוסט כל כך ארוך תחלק לכותרות משנה

    3. שימוש בבולטים (bullets) או רשימה (10 דברים ש...) היה מקל מאוד על הקריאה.

    4. למה לא לעשות סרטון במקום?

     

    שיהיה בהצלחה ושיהיו לך שנתיים פוריות.

     

     

     

    תודה ערן. מייחס גם חשיבות לקוסמטיקה.

    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    16/10/08 20:34
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 20:34:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: גילי אלמליח 2008-10-16 12:09:07


    העלית מגוון נושאים ופתרונות לחברות סטארט אפ

    בשלבים השונים של חיי והתפתחות החברה.

    מעניין לקרוא ונותן נקודות למחשבה ולניתוח.


     

    ניתן לעשות הקבלה גם לחברות אחרות בתחומים מגוונים.

    עניין שריפת המזומנים היא נקודה חשובה ביותר.

    אכן יש לבחון אותה ולהיערך לתקופה

    של כשנתיים לפחות כאמור.


     

    בחברות רגילות, זה הזמן לרתום את כל העובדים

    ולהפעיל טכניקות ליצירת חדשנות עסקית בכל התחומים.

    הכל צריך להיות חדש ושונה:


    מוצרים, תמחור, שרות

    מדיניות שכר ותגמול, מסלולי קידום וכד'.

     

    אכן בהתאמות הנדרשות אפשר להחיל את העקרונות שהועלו גם על מגזרים מסורתיים. אנשים מתקשים לחדש כשהחרב מונחת על צווארם, אולם גם במהלכים הכואבים מסכים שיש מקום לגישות חדשות ומחשבה פני עתיד.


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    16/10/08 21:37
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-16 21:37:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: michal carmi 2008-10-16 14:15:55


    אנחנו מכירים היטב את הסרט הזה משנת 2000,

    גם אז, כמו עכשיו חזיתי זאת כשעוד כולם היו שקועים בחלומות באספמיה...

    ומי שיודע לזהות תהליכים מראש, גם נערך בהתאם....

     

    שיהיה בהצלחה

     

    מרשים מיכל. האם הוצאת את התחזית החוצה וייעצת גם ללקוחות להיערך?....

    ועוד משהו. מתי לדעתך המשבר הבא?....


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " מדריך הישרדות לסטארט-אפ בימי משבר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה