כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Dinka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    להטוט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתיב האור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוני ק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilru
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לנצח בכל מחיר

    25/10/08 17:28
    1
    דרג את התוכן:
    2008-11-03 05:00:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    25.4 מיליארד דולר.  זה המחיר שהציעה בדצמבר 2004 חברת Johnson & Johnson עבור רכישת חברת Guidant, יצרנית מכשור רפואי.  זמן קצר אח"כ הודיעה Guidant על הכוונה להחזיר 170,000 קוצבי לב למפעליה, ובעקבות כך איימה J&J למשוך את הצעתה, ולבסוף חזרה עם הצעה מוקטנת של 21.5 מיליארד דולר.  לפתע, Boston Scientific, יריבתה מזה זמן של J&J, הציעה 24.7 מיליארד דולר עבור Guidant.  צעד זה עורר מאבק סוער של הצעות והצעות נגד, וזאת למרות החמרת הדוחות הכספיים והציבוריים של Guidant. 

    בסופו של דבר הסתיים המאבק בינואר 2006, עם הצעה בסך 27.2 מיליארד דולר מצד Boston Scientific,  מיליארד ושמונה מאות מיליון דולר יותר מההצעה הראשונית של J&J.    

    האם העסקה היתה טובה?  ביוני 2006 נאלצה Boston Scientific להחזיר 23,000 קוצבים, ולהאיץ בעוד 27,000 מטופלים שכבר הושתלו בהם הקוצבים, להתייעץ עם רופאיהם.  מחיר מניית Boston Scientific שהיה 25$ בתחילת ההתמודדות, צנח אל מתחת ל- 17$.  העיתון Fortune כינה את רכישת Guidant כגרועה ביותר אחרי הרכישה המפורסמת של Time Warner ע"י AOL.   

    מקרה זה מדגים החלטות עסקיות מוטעות העשויות להתרחש שעה שמנהלים ומנהיגים בכירים מוּנַעים מתחרות המעתיקה את המטרה מ-מיקסום ערך הקנייה ל-הבסת היריב בכל מחיר.  הצירוף של הון גדול, לחץ זמן, "זרקור" תקשורתי/ציבורי ויריבות עזה – מייצרים רמות עוררות גבוהות המתבטאות בתורן בהחלטות כלכליות לא חכמות.   

    התשוקה לנצח בכל מחיר חזקה במיוחד כאשר היריב נתפס כשטן בהתגלמותו ולעומתו ה"אני" - כולו כוונות טובות וענייניות.  במקרים אלו, כדאי לזכור שהמתחרה הוא פשוט צד אחר עם אינטרסים משלו. הוא כנראה חכם כמוך, רציונלי במידה ואמוציונאלי לעיתים.  והוא רואה בך את השטן. 

    ברור שקשה לשלוט ברגשות כלפי היריב אולם אימוץ הפרספקטיבה שלו, עשוי לקדם קבלת החלטות שקולה ורציונלית, אפילו בתחרויות קשוחות.  "כניסה לנעליו" של השני מכונה בשפת הפסיכודרמה 'חילוף תפקידים' והיא נעשית בפועל, בקימה ממקום מושבך והתיישבות בכסאו של האחר.  פעולה מוחשית כזו,  יותר מבאופן דמיוני, מקילה על הכניסה לְתפקיד אחר שאינו "אני", מאפשרת קיום דיאלוג כמו-מציאותי עם הצד השני, ופותחת פתח למגוון התערבויות הנחייה היכולות לקדם ולהציע תובנות.  שלא כמו בחיים עצמם, הפסיכודרמה מאפשרת לעשות טעויות וללמוד מהן, בלי לשלם את המחיר.

    דרך אחרת "לדלל" את אפקט היריבות היא לכמת בשלב מוקדם, בטרם נכנסת היריבות התחרותית למשחק, כמה את/ה מוכן/ה להפסיד כדי "לנצח".  הדבר כרוך בזיהוי לא רק של יתרונות העסקה (נכסים, שיתופי פעולה, הגדלת מוניטין ועוד) אלא גם של המחירים שאת/ה מוכן/ה לספוג בשם הגאווה והאגו.   

    שימוש מושכל כזה במודעות עצמית ובאמפטיה, מעניק ידע שיאפשר ניהול מוצלח של פולמוסים משפטיים, מכירות פומביות או מו"מים למיניהם, תוך השקעת האנרגיה התחרותית במקרים בהם מתקיים יתרון אמיתי והרחק ממקומות בהם הנצחון מגיע במחיר גבוה מדי.

     

    האם תחרות מקבלת מקום מודע בחייכם/ן?  אם כן היכן היא מתבטאת ומהי השפעתה על החלטות שקיבלתם/ן? 

    אשמח להתיחסותכם.

    דני.


    הפוסט מופיע גם בפורום החדש: "בין פסיכולוגיה וניהול" בקהילת "העניין בטיפול"

    הפנייה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.


    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לנצח בכל מחיר "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    26/10/08 13:24
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-26 13:24:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נושא חשוב עם דוגמה מצויינת......
    עולם המיזוגים ורכישות שביסודו הרצון לצמוח במהרה ולכבוש טריטוריות חדשות מונע במקרים רבים ע"י יצרים, תככים ואגו למכביר שמנחים לעתים את מקבלי ההחלטות יותר מהערכים כלכליים. לרוב יבלטו אלמנטים אלו במאבק בין ענקים או שני גורמים שרואים עצמם בעלי השפעה דומה בשוק. לאחרונה ראינו הרבה מהתבלין הזה ברומן הלא גמור בין סטיב באלמר ממיקרוסופט לג'רי יאנג מיאהו...

    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    26/10/08 19:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-26 19:16:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אסטרטגיית צמיחה לארגון הכוללת מיזוגים ורכישות הינה דבר חיובי מעצם טיבה אך חובה לעשות

    הליך כזה כשהוא נטול אגו או השפעות זרות שאינן מייצרות מצב של WIN WIN. ראוי לבדוק לעומק

    את  אלמנט הקוסט-אפקטיב והשלכות נוספות כפי שציינת. והכי חשוב, אסור למהר. כי לעיתים אין דרך

    חזרה בשום מובן. לאחרונה נתקלנו בכמה צורות של M&A שדומות יותר להשתלטות עויינת...

    אני בעד תבונה ורגישות גם בעסקים.

    מלי


    --
    מלי
    29/10/08 13:56
    0
    דרג את התוכן:
    2008-10-29 14:00:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דה מלי 2008-10-26 19:16:11


    אסטרטגיית צמיחה לארגון הכוללת מיזוגים ורכישות הינה דבר חיובי מעצם טיבה אך חובה לעשות

    הליך כזה כשהוא נטול אגו או השפעות זרות שאינן מייצרות מצב של WIN WIN. ראוי לבדוק לעומק

    את  אלמנט הקוסט-אפקטיב והשלכות נוספות כפי שציינת. והכי חשוב, אסור למהר. כי לעיתים אין דרך

    חזרה בשום מובן. לאחרונה נתקלנו בכמה צורות של M&A שדומות יותר להשתלטות עויינת...

    אני בעד תבונה ורגישות גם בעסקים.

    מלי

     

    הי מלי וכולם,

    תודה על התייחסותך,

    את מחברת בין "אסטרטגיית צמיחה לארגון" לבין "תבונה ורגישות".  לאחרונה התייחסתי לכך בקהילת "העניין בטיפול" בהקשר של "אינטליגנציה רגשית/חברתית".  הלא אסטרטגיות צמיחה לארגון קשורות לא רק ליחסים בין המנהל לבין יריביו, אלא גם ליחסיו עם עובדיו, שותפיו ולקוחותיו.  מחקרים הראו כי במקרים כאלה אין מדובר בשתי ישויות נפרדות ובלתי תלויות - שאז היו מזמנות גישה שכלתנית, "קרה" - אלא ביצירתה של מערכת משותפת ומורכבת, סגנון "השלם גדול מסכום חלקיו".     

    הטענה בהקשר זה היא כי הנהגה עסקית יעילה קשורה לא רק לשליטה מקצוענית אלא יותר ויותר ליכולת לפתח כשרון ועניין אמיתיים בטיפוח רגשות חיוביים אצל האנשים מהם זקוק המנהל לשיתוף פעולה ולתמיכה.  לגישה בין-אישית זו יש בסיס מוחי, אליו לא אכנס בשלב הזה.      

    דוגמה לחשיבות גישה זו עולה ממחקר בו השוו שתי קבוצות: אחת קיבלה משוב ביצועי שלילי שלווה בסמנים רגשיים חיוביים  (חיוכים, הנהונים); הקבוצה השניה קיבלה משוב ביצועי חיובי שהועבר באופן ביקורתי (בפנים זעופים, עיניים צרות). בראיונות המשך שבהם השוו את המצב הרגשי של חברי שתי הקבוצות התגלה, שאלה שקיבלו משוב חיובי זעפני, דיווחו שהרגישו רע יותר לגבי ביצועם מאשר המשתתפים שקיבלו פידבק שלילי בצורה נעימה.  וכולם יודעים שכאשר אנשים חשים טוב יותר, הם מבצעים טוב יותר.   

    מסקנה:  ה"איך" היה חשוב יותר מן ה"מה".  

    לפיכך, כאשר מנהיג עסקי מקווה לקבל את המיטב מאנשיו, עליו להמשיך לתבוע ביצועים אך בדרכים שיטפחו מצב רגשי ("מצב רוח") חיובי בקבוצתם.  מסתבר שמנהלים שדורגו כמצויינים מבחינה ביצועית עוררו צחוק אצל הכפופים להם פי שלושה יותר, בממוצע, מאשר מנהיגים שדורגו בינוניים מבחינת ביצוע.  כלומר אינטליגנציה חברתית אצל מנהלים היא קריטית למדד הביצועים, במיוחד במצבי משבר.     

    לפיכך הטענה היא כי על מנהלים לאזן בין הצרכים העסקיים ה"קרים" לבין הצרכים הרגשיים של הכפופים להם, בכלל, ובמיוחד בזמנים קשים ובתנאי חוסר וודאות, כפי שהמשבר הנוכחי גורם.    

    האם זה קורה בשטח?  האם מנהלים יכולים לפתח יכולות אלו?

     

     

    הפוסט מופיע בפורום החדש: "בין פסיכולוגיה וניהול" בקהילת "העניין בטיפול"

    הפנייה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

     

     

     

    2/11/08 02:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-02 02:00:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי דני

    מעניין מאד.

    אכן חברות אשר רוצות לקדם יתרון תחרותי צריכות לרכש יכולת לשיתוף עם אחרים כלומר בניגוד למצב בעבר יש כאן מעבר מתחרות לשיתוף פעולה. היכולת לשתף פעולה עוד יותר חיוני בכניסה של חברות גלובליות לשווקים המתפתחים שם ללא יכולת של שיתוף פעולה עם חברות מקומיות אין סיכוי לחברות אלה להצליח.

    באופן פרדוקסלי היכולת שלך לנצח תלויה ביכולת לשתף פעולה עם אחרים אם במחקר ופיתוח בריתות , מיזמנים משותפים וגם במיזוגים ורכישות.


    נאוה.

    nsg-consulting.com


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    2/11/08 15:39
    0
    דרג את התוכן:
    2008-11-02 15:41:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נאוה שלו 2008-11-02 02:00:02

    היי דני

    מעניין מאד.

    אכן חברות אשר רוצות לקדם יתרון תחרותי צריכות לרכש יכולת לשיתוף עם אחרים כלומר בניגוד למצב בעבר יש כאן מעבר מתחרות לשיתוף פעולה. היכולת לשתף פעולה עוד יותר חיוני בכניסה של חברות גלובליות לשווקים המתפתחים שם ללא יכולת של שיתוף פעולה עם חברות מקומיות אין סיכוי לחברות אלה להצליח.

    באופן פרדוקסלי היכולת שלך לנצח תלויה ביכולת לשתף פעולה עם אחרים אם במחקר ופיתוח בריתות , מיזמנים משותפים וגם במיזוגים ורכישות.


    נאוה.

    nsg-consulting.com

     

    היי נאוה,

    תודה.

    את מדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה ברמת החברות. האם תוכלי לשתף במשהו מנסיונך אודות הטכניקות או האמצעים שבהם ניתן ללמד את המנהלים את הדרך לשיתוף פעולה עם עובדים, עמיתים ומתחרים? 

    כמו כן, רבים מטילים ספק  ביכולת מנהלים להשתנות (http://cafe.themarker.com/view.php?t=675576).  האם נסיונך מעיד אחרת?

    להתראות

    דני.

    3/11/08 05:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-03 05:00:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי דני

    כמובן שניתן ללמוד לשתף פעולה אך הבסיס ליחסים בין אישיים טובים בעסקים כמו בחיים היכולת לבסס יחסים המושתתים על אמון וכבוד וההבנה שהאחר שונה ממך . מחקרים מצביעים ש 70% מההסכמים נכשלים לא מכיוון שלא היה אינטרס עסקי אלא מכיוון שהצדדים לא הצליחו לבסס יחסים של אמון וכבוד.

    קראתי את הדיון הקודם שלך בהחלט מעניין . מנהלים צריכים  להיות אמיצים ( אומץ אינו תכונה המנוגדת לפחד ) כלומר בעלי יכולת לקבל החלטות קשות בתנאים של אי וודאות ומשבר.

    נאוה

    nsg-consulting.com


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לנצח בכל מחיר "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה