כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Dinka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    להטוט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתיב האור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוני ק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilru
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    משבר הצמיחה של דל

    27/10/08 02:44
    4
    דרג את התוכן:
    2008-11-01 23:51:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דל הייתה החברה הכי גדולה למכירות  PC עד שהפסידה בשנת 2007 את המקום הראשון ל  HP.  נתח השוק שלה עמד באותם ימים על 14% בהשוואה לנתח שוק של  HP- 18% . מניית החברה עומדת כיום על 16$ המחיר הנמוך ביותר מאז  1998. אנו נדון במאמר זה בשאלה מדוע המודל הישיר שהביא לצמיחה של החברה מהשקעה של 1000 דולר בשנת 1984 לחברה השווה 60 ביליון דולר אינו עובד יותר.  ומהו המודל העסקי החדש  ואסטרטגיות הצמיחה שכך מקווים יביאו לצמיחה חדשה. 

     

    דל חדרה לשוק המחשבים בשנת 1984 עם מודל עסקי חדשני - המודל הישיר שהביא לדומיננטיות שלה בשוק המחשבים ביחס למתחרים. המודל אתגר את המכירות של מחשבים ללקוחות באמצעות חנויות וספקים וסיפק לחברה מספר יתרונות תחרותיים עיקריים:

    א. יכולת לספק ללקוחות מחשבים המותאמים לצרכים שלהם.

    ב. מהירות אספקה של מספר ימים.

    ג.מחיר ללא תחרות.

      

    היתרון התחרותי של דל לא היה מבוסס רק על הפרמטרים של מחיר ,מהירות ואכות  אלא הוא אפשר פיתוח יכולת ליבה אשר הייתה מבוססת על קבלת ידע ומידע שוטף על הצרכים והלקוחות בכל רגע נתון . יכולת זו עיצבה את הדומיננטיות שלה בשוק בהשוואה למתחרים.

    בשנת  2007 דל איבדה חלק מנתח השוק שלה ל HP ומחיר המניה ירד לשפל מאז 1998. התברר שהמודל העסקי של החברה אינו עובד יותר ויש להגדירו מחדש. מדוע המודל הישיר שהביא לדומיננטיות של החברה פשט את הרגל ואינו מקדם צמיחה?

     

     

    דל מיצתה את ההזדמנויות לצמיחה אשר מציע המודל הישיר. בשווקים הנוכחיים אין מודל עסקי אשר מעצב צמיחה לטווח ארוך בגלל שינויים מהירים בצרכים של הלקוחות , מתחרים או התעשייה . כל חברה עוברת מבחינת מחזור הצמיחה שלה שלושה שלבים: מיקוד בעסקי הליבה , צמיחה והתפשטות והגדרה מחדש של עסקי הליבה. דל הגיעה בשנת 2007 לשלב השלישי של מחזור הצמיחה שלה-  שלב בו יש להגדיר מחדש את עסקי הליבה שלה ואסטרטגיות הצמיחה.

     

    מייקל דל חזר לנהל את החברה ב 2007 והחברה הגדירה מחדש את המודל העסקי שלה בהתבסס על ארבעה עקרונות חדשים:

    1.מודל מכירה משולב.

     המכירה של מחשבים במודל הישיר היה אחד מעקרונות הליבה של החברה בעבר. בצעד אסטרטגי נועז החליטה החברה לשלב בין מכירה באינטרנט לבין מכירה בחניות ודרך פרטנרים עסקיים. הסיבות לשינוי מודל המכירות נבע מהרצון  למכור לצרכנים אשר אינם משתמשי אינטרנט בצפון אמריקה וגם ובעיקר ללקוחות בשוקים המתפתחים ( בעיקר בסין , הודו , ברזיל ורוסיה ) שזה המחשב הראשון שלהם. אנו עדים לגדול של חצי מיליון משתמשי  אינטרנט חדשים בשווקים המתפתחים אשר מקבלים הכוונה מהחנויות כיצד להזמין את המחשב הראשון שלהם באינטרנט.

    במסגרת שינוי של מודל המכירות יש לחברה יש 15,000 חנויות בעולם ו 40,0000 פרטנרים אשר מוכרים את המחשבים ללקוחות עסקיים

     

    שינוי מודל המכירות עשוי להביא לצמיחה אורגנית משמעותית של החברה במיוחד בשווקים המתפתחים ששם אחוז הצמיחה רב יותר בגלל הצרכנים החדשים.

     

     

    2.מכירת המפעלים שלה בארה"ב והעברת הייצור לאסיה

    דל החליטה למכור את המפעלים שלה בארה"ב ( שווי המפעלים מוערך ב 2.6 ביליון דולר ). ייצור המחשבים במפעלים שלה בצפון אמריקה היה עקרון ליבה אשר  אפשר לדל לספק ללקוחות מחשבים אשר מותאמים אישית .

    ישנן שתי סיבות אשר הביאו להחלטה אסטרטגית הרדיקאלית להפסיק( באופן הדרגתי ) את הייצור ולהעבירו לאסיה:

    1. מעבר של לקוחות מקניה של דסקטופים  לקניה של לאפטופים שהם מוצר סטנדרטי . במוצרים שהם סטנדרטים היכולת לספק מוצר " המותאם ללקוח " אינו מספק יתרון תחרותי זאת בהשוואה ליכולת לתת ללקוח מחיר אטרקטיבי יותר. דל אינה מסוגלת בגלל אופי הביזנס לייצר מחשבים זול יותר מחברות באסיה שעסקי הליבה שלהן הוא ייצור מחשבים ( מכיוון שהמחיר תלוי במידה רבה בגודל ) . העברת פונקציית הייצור לאסיה תקדם בניית יתרון תחרותי המבוסס על המחיר.   

     

    2. אם תסתכלו על המבנה של מספר רב של חברות גלובליות תראו שהן פיתחו שלוש סוגי יכולות השונות זו מזו בתכלית:

    א.תשתיות והרצה של תהליכים אחידים של יצור ,לוגיסטיקה ומרכזי שרות לקוחות.

    ב.מחקר ופיתוח של מוצרים חדשניים- כלומר פיתוח האצה והסתגלות למוצרים ושרותים חדשניים.

    ג.בניית יחסים עם לקוחות וידע שוטף על הצרכים שלהם.

    אופרציה של שלושת יכולות הליבה האלה ביחד יוצרת מורכבות אשר משפיעה על היכולת של החברה להסתגל במהירות ( agility ) לשינויים בצרכי הלקוחות והשוק. ביצוע של שלוש  אופרציות אלה במקביל מביאה לקושי להתחרות עם חברות אשר מתמחות באחת  מיכולות אלה. המשמעות זה היא שחברות גלובליות יצטרכו  לצמצם  את הפעילות שלהם בתחומים אשר אינם עסקי ליבה כדי להיות תחרותיים יותר ולקדם צמיחה בעסקי הליבה שלהן.  

    הפסקת פעילות הייצור של דל ( מעניין שדל מנסה לטשטש את העובדה שהיא מנסה לצמצם את פעילות הייצור ככל הנראה כדי לא לשלוח מסר ברור למתחרים ) תעצב מיקוד בפעילויות הליבה האחרות וגמישות ארגונית אשר תביא לבניה של יתרון תחרותי וצמיחה בהשוואה למתחרים.

     

    3.מחיר תחרותי 

    מחיר אטרקטיבי  עדיין מהווה אלמנט חשוב בגלל הסטנדריזאציה של המוצרים אך גם בגלל שיש להתאים את המחירים לצרכנים בשווקים המתפתחים. גם כאן התרכזות בפעילות הליבה שלה והעברת הפעילות הייצור לאסיה תאפשר לדל להוריד את העלויות ולהוזיל את מחירי המחשבים.

     

     

    4.כניסה לתחום השרותים

     במודל הישן דל סיפקה רק מוצרים כאשר במודל החדש היא החליטה להתרחב גם לתחום של שרותי תמיכה.

     המתחרה שלה היולד פקראד רכשה את חברת EDS כדי להיכנס חזק יותר לתחום השרותים.

    אנו רואים שדל הגדירה מחדש את המודל העסקי החדש שלה אשר מבטל כליל הרבה מעקרונות הליבה של המודל הישיר.המודל החדש כך מקווה דל עשוי לקדם צמיחה אורגנית בעיקר בשווקים המתפתחים.

    ומהן  התוצאות נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008 ?

     

    דל הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בהשוואה להיולד פקרד ( מכירות של דל בארה"ב 49% לעומת 33% של היולד פקרד ) לעומת זאת היולד פקרד עדיין מובילה במכירות בשווקים המפתחים. הבעיה שדל צריכה להתמודד איתה היא שגידול של 11% במחזור בהשוואה לשנה שעברה לא הביאה לגדול ברווחים ( הרווחים צנחו ב ב  17%) דבר שמביא לחוסר שביעות רצון  של האנליסטים. תגובתו של מנהל הכספים של דל  היא שישום אסטרטגיות הצמיחה אינן מביאות לשיפור לינארי אך החברה עובדת במקביל על שיפור עלויות והאצת הצמיחה שתבוא לידי ביטוי ברבעון הבא.

    כל שנותר הוא לחכות ולראות האם דל הצליחה להמציא מודל עסקי חדש אשר יאפשר לה להמשיך ולצמוח בשווקים במיתון.    

    מה דעתכם על המודל החדש של דל והאם לפי דעתכם הוא יביא לצמיחה חדשה בשווקים במיתון?

    נאוה שלו 2008 כל הזכויות שמורות.

    nsg-consulting .com

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "משבר הצמיחה של דל "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    27/10/08 08:34
    0
    דרג את התוכן:
    2008-10-27 08:35:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נאוה,

    מאמר מרתק, תודה!


    --
    שמעון זיירמן
    http://www.zeierman.co.il
    27/10/08 23:41
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-27 23:41:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    היי נאוה. החכמתי. מאמר מעניין.

    ברוח הקהילה, אולי דל תרכוש את HP ויבואו הבעיות על פתרונן....או להיפך


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    29/10/08 00:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-10-29 00:00:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    שמעון , עודד,גילי  ופטריסיה תודה על הפידבק.

    עודד , כמו שאתה יודע חיוךמיזוגים גדולים מהווים סיכון גדול ולהיולד פקרד היה ניסיון אחד לא טוב עם קומפאק אז השאלה היא לפחות מנקודת המבט של דל כיצד הם מגדילים את הצמיחה האורגנית והמכירות בשווקים המתפתחים ששם יש להיולד פקרד עליונות כרגע. החברה האלה יודעים בדרך כלל מה הם עושים  ....

    נאוה.

    nsg-consulting.com


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    1/11/08 19:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-01 19:58:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מאמר מעניין מאד.

    לצערה של דל, אסטרטגיה שאולי התאימה ל 2007, כנראה לא תתאים ל 2009, אחרי כל מה שקרה בשוק. מה שיתאים ב 2009 זה מחירים אטרקטיבים, ייחודיות וערך מוסף גבוה. מול זה יצטרכו בבית להגיע לעלויות ייצור ושיווק מותאמות לרמת המכירות והמחירים החדשים. חברות גדולות כמו דל יתקשו לבצע שינוי חד ולכן יהיה להן לא קל להתמודד.


    --
    דביר זהר
    Simple - www.simplesolutions.co.il
    1/11/08 23:51
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-01 23:51:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דביר זהר 2008-11-01 19:58:21

    מאמר מעניין מאד.

    לצערה של דל, אסטרטגיה שאולי התאימה ל 2007, כנראה לא תתאים ל 2009, אחרי כל מה שקרה בשוק. מה שיתאים ב 2009 זה מחירים אטרקטיבים, ייחודיות וערך מוסף גבוה. מול זה יצטרכו בבית להגיע לעלויות ייצור ושיווק מותאמות לרמת המכירות והמחירים החדשים. חברות גדולות כמו דל יתקשו לבצע שינוי חד ולכן יהיה להן לא קל להתמודד.

     

    היי דביר

    תודה על התייחסותך. זה אכן נכון ככל שהחברה יותר גדולה השינוי הוא יותר מאתגר. דל עברה את המיתון של 2001 בהצלחה רבה למעשה אחרי המיתון הדומיננטיות שלה בשוק הייתה מוחלטת ( שוב דוגמא לחברה שניצלה את המיתון לבסוס המעמד התחרותי שלה בשוק ) כדי לייצר מודל עסקי חדש צריך להסתכל על השוק , הלקוחות והמתחרים בעניים חדשות הרבה פעמים זה יותק קל למנכ"לים חדשים מבחוץ . במקרה הזה מייקל דל חזר לנהל את החברה וממה שנראה יש כאן ניסיון רציני לעצב מודל עסקי חדש שיביא לצמיחה חדשה. 

    נאוה.

    nsg-consulting.com

     


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "משבר הצמיחה של דל "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה