כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    תרבות הרוח

    ברוכים הבאים לקהילת תרבות הרוח. בקהילה זו נחקור יחד את התפישות והערכים שמגדירים את החברה והתרבות שלנו, מתוך שאיפה לקחת חלק בהתפתחות רוחנית, מוסרית, ערכית ואנושית בכל השטחים ולתרום לעיצוב עתידנו. הנושאים בהם נעסוק: פמיניזם & מסקוליזם, ערכים בארגונים ובעבודה, מדע ורוח, אמנות מעוררת תודעה, רוחניות ופילוסופיה, המרקם החברתי, העצמת הרוח בחינוך והתפתחות הפרט.

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (2726)

    נומצ'ה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איימי האחת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אבישי ל.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שפיריתקסומה :))
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    hkadman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מפגש (וירטואלי) עם ד"ר נינה רמון, חוקרת תודעה וחשיבה, בנושא "קוד אתי – בגדי המלך החדשים?", ביום ב', 24 בנובמבר, 6-8 בערב

    25/11/08 12:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 12:26:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נינה

    חסרה לי זכות הבחירה בכל הנוגע לאמונה באל וכדו'.

    להזכירך, אם הדברות הן קוד אתי אז אין לנו את זכות הבחירה אם להאמין באל או לא, למשל. 

     

    אז יש או אין זכות בחירה... או שזו סתם המצאה שלנו?


    --
    בסוף הדרך - האהבה תנצח בשבילנו
    25/11/08 13:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 13:26:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: סקופידון 2008-11-25 12:26:52

    נינה

    חסרה לי זכות הבחירה בכל הנוגע לאמונה באל וכדו'.

    להזכירך, אם הדברות הן קוד אתי אז אין לנו את זכות הבחירה אם להאמין באל או לא, למשל. 

     

    אז יש או אין זכות בחירה... או שזו סתם המצאה שלנו?

    סקופידון,
    אתה צודק, זה מבלבל. אנסה להסביר.
    אמונה באל היא בחירה אישית, והיא ערך אמוני.  אבל אנחנו מדברים כאן על מוסר ערכי של החברה המערבית. מההיבט הזה, עשרת הדיברות הן אוסף של קודי התנהגות. אולי הבלבול נובע מכך, שהרבה מהחוקים שלנו במדינה מבוססים על התורה וההלכה. [ואולי זו הסיבה שיש להפריד בין דת ומדינה, הפרדה שכל התרבות המערבית עשתה, להוציא מדינת ישראל.] כבילת מערכת חוקים אזרחית למערכת חוקים דתית הופכת את עשרת הדיברות לקוד אתי.
    מקווה שהצלחתי לפתור את הפלונטר,
    נינה

     


    --
    דרך הפילוסופיה\www.ninaramon.wordpress.com
    25/11/08 13:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 13:54:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נינה

    הוצאת אותי מהפלונטר באומנות.

     

    תודה על הכל!

     

    ביי,

    סקופידון


    --
    בסוף הדרך - האהבה תנצח בשבילנו
    25/11/08 14:08
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 14:08:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    סקופידון, בכיף.חיוך

    נינה


    --
    דרך הפילוסופיה\www.ninaramon.wordpress.com
    25/11/08 14:49
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 14:49:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נינה

    ברשותך, עוד משהו קטן, אחרון ודי.

     

    בזכותך יש לי טיעון מנצח מול אלה שמתנגדים לדעתי שיש להפריד את הדת מהמדינה, הלך עליהם.רגוע

     

    תודה!


    --
    בסוף הדרך - האהבה תנצח בשבילנו
    25/11/08 15:56
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 15:56:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: סקופידון 2008-11-25 14:49:45

    נינה

    ברשותך, עוד משהו קטן, אחרון ודי.

     

    בזכותך יש לי טיעון מנצח מול אלה שמתנגדים לדעתי שיש להפריד את הדת מהמדינה, הלך עליהם.רגוע

     

    תודה!

    בשמחה. טיעונים נוספים אתה יכול למצוא קודם כל ב"אגרות על הסובלנות" של ג'ון לוק [שהיה הראשון במאה ה-18 שדיבר על הפרדת דת ומדינה ונחשב לאבי הליברליזם], וכמובן בכתבים של פרופ' ליבוביץ'. לדעתי אי-אפשר להפריך את הטיעונים הללו.
    המשך יום נעים
    נינהקריצה

     


    --
    דרך הפילוסופיה\www.ninaramon.wordpress.com
    25/11/08 17:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-25 17:45:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נינה

    פרופ' ישעיהו ליבוביץ זה פיגוע מוחי בשביל אלו שמתנגדים לדעתי.צוחק

     

    אני חס עליהם בטיעונים קליטים יותר.

     

    תודה!


    --
    בסוף הדרך - האהבה תנצח בשבילנו
    6/12/08 04:02
    0
    דרג את התוכן:
    2008-12-06 04:04:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
     

    ראשית, הרשי לי תיקון קטן: המושג "קוד ערכי" הוא סתירה, כי קוד פירושו חוק, כלל, וערך הוא בחירה אישית.
    אני סבורה שהקושי במימוש הערך נעוץ באי-הבנת המושג ומשמעותו.
    ערכים ורווח מירבי תמיד מנוגדים זה לזה.  זה אכן או-או: או ערכים, או מיקסום רווחים. מיקסום רווחים מוחלט הוא תמיד על חשבון ערכיות. דוגמה בולטת לכך: חברה תמכור מוצר במכסימום רווח אם תייצר אותו בדרך הזולה ביותר [מפעלי זיעה, למשל], תעסיק עובדי קבלן ללא זכויות סוציאליות, וכד'.
    אין כאן מה להפריך. זה חשבון פשוט מאוד. 

     

    למזלו של המין האנושי מה שאת כותבת כאן הוא לגמרי לא נכון,

    לרוע מזלו יותר מדי אנשים עדיין רואים כמוך את המציאות דרך תפישות של המהפכה התעשייתית אבל יש מספיק מנהלים ועסקים, ומספרם הולך ורב,שמבינים שלא רק שאימוץ ערכי הגינות ומוסר לא סותרים רוחים אלא אף מגדילים אותם במידה ניכרת,

    חשבון זה לא דבר פשוט לגבי מי שמסוגל לחשוב יותר מחצי שנייה קדימה ולמנהלים ועובדים שמחוננים ביכולת הנדירה הזאת שמורה הזכות להוביל ולחדש לחולל רווחים במימדים שנחשבו דימיונים בעבר,

    עובדים ללא זכויות כדרך למיקסום רוחים?

    אנשים מוכנים לעבוד בחברות כמו גוגל בחינם רק בגלל ההטבות והיחס לעובדים ומדובר בחברות שעל הרווחים שלהם כל המעבידים הטיפשים והנצלנים שעושים "חשבון פשוט" יכולים רק לחלום,

    בחברה שבה לפרמטר היצירתי של כח העבודה יש חשיבות הולכת וגדלה אין מקום להפרדה בין ערכים לרווחים,

    חשבון פשוט ?,בבקשה, אדם לא יכול להיות יצירתי כשרע לו,

    עובד שלא מקבל יחס לא יכול לעשות עבודה טובה,

    הסתירה בין הערך ה"פנימי" של האדם לבין מערכת החוקים והמוסר של הסביבה היא מחלה ולא נתון שצריך לקבל אותו כמו שהוא,תפקידה של האקדמיה ושל אנשים יצירתים הוא לפעול וללמד דרכים למען הקטנת הפער הזה ולא להתייחס אליהם כאל נתון מוגמר אבל זה ממש מוגזם לצפות לגישה יצירתית ומקדמת מהאקדמיה שבדיוק כמו ה"מנהיגות" היא מצטיינת בעיקר בחוכמה שלאחר מעשה ובהגררות אחרי אירועים מה שמביא למצב מוזר שהיום לאנשים שעובדים בשטח יש רמת מוסר יותר גבוהה מאלה שספונים במגדל השן ולו רק בגלל שהם גילו שלהיות ערכי ומוסרי זה פשוט כדאי.

     

    6/12/08 10:24
    0
    דרג את התוכן:
    2008-12-06 10:44:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שלום אראנה,
    לא נראה לי שהבנת את דברי ואת תפיסתי. אתה מתפרץ אל דלת פתוחה.
    הסתירה בין הערך, שהוא פנימי [ללא מרכאות] לבין מערכת החוקים והמוסר של הסביבה היא אכן מחלה, והתפיסה שאני מציגה כאן נותנת מענה למחלה הזו. אני מצביעה על הסתירה, מסבירה את מקורותיה, ויוצאת נגדה. במאמר המפורט אני כותבת בפירוש:
    "מאחר ואין לנו שום אפשרות להביא ארגון עסקי לפעול בדרך אתית, כי אתיקה היא בחירה אישית, אין ברירה אלא לנסות ולשכנע. והנימוק הבא משכנע, ומוכר לשפה העסקית, כי הוא תועלתני לחלוטין: כדאי לעסק להיות ישר, הגון ומכובד, מפני שהתנהגות כזו משתלמת.
    אין כאן שום אלטרואיזם, שום נדבנות..... אין דבר טבעי יותר מאשר לרצות לעבוד, לנהל עסק – וליהנות מפירות המאמצים, קרי: להרוויח, ולחיות טוב. אבל כדאי לנו לעשות זאת מתוך ההבנה וההפנמה שהתנהלות שהיא ערכית בבסיסה, תשרת את צרכי החברה העסקית שלנו ותעזור לנו להשיג יותר. "

    גם הסיפא של הציטוט מדברי שהבאת [אותה בחרת להשמיט] אומרת זאת:
    "מה שכן - אפשר בהחלט לדבר על רווחים מיטביים בכפוף להתנהלות ערכית. ויש חברות שנוהגות כך, ומרוויחות היטב. אבל הן בפירוש לא ממקסמות רווחים."
    כן, אני מבחינה בין מיקסום רווחים מירבי למיטבי. יש הבדל עצום בין השניים.
    ואם נחזור לנושא הדיון, שהוא הקוד האתי – אני טוענת שהקוד האתי הוא כסות כדי להסתיר התנהלות שעדיין חושבת במונחים של רווח מירבי [מה שאתה מכנה "תפיסות של המהפכה התעשייתית"], ולא הפנימה את הצורך והתועלת שבלהיות ערכיים.

    באשר להערה שלך ש"עובד שלא מקבל יחס לא יכול לעשות עבודה טובה" - אני סבורה שזו היתממות. אתה יודע היטב שעובד שנמצא בהישרדות וחייב להביא אוכל הביתה, יעשה הכל כדי להשיג זאת. ראה את עובדי הקבלן אצלינו במדינה. הם עובדים קשה, הם משתדלים, למרות שתנאי העסקתם מחפירים. כי אין להם ברירה!

    נינה

    --
    דרך הפילוסופיה\www.ninaramon.wordpress.com
    3/1/09 15:17
    0
    דרג את התוכן:
    2009-01-03 15:19:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    ארגון שלא יאמץ את ערכי הליבה של כבוד, יושר, הגינות, אמינות

    יהפוך ביום מן הימים לעסק כושל.

    הערכים שאת מדברת עליהם הם הערכים שאמורים להוביל גם אם זה גורם להפסד. פשוטו כמשמעו.

    אם ארגון יבחר לזלזל בערכים האלו משום שכך הוא ירוויח הוא בעתיד יפסיד מהטעויות הערכיות.

    לדעתי הנתינה הפילנתרופית היא ערך הכרחי בכל ארגון גם אם הוא לא מרוויח. כן...גם אם הוא לא מרוויח כי הרווחים שאנחנו מקבלים על מעשה נתינה הם מכופלים והם מידי שמיים.

    כדי שארגונים לא יצטרכו קוד אתי האנשים בתוך הארגון צריכים להתנהג כבני אדם המכבדים איש את רעהו..

    מה כל כך מסובך בזה?

    והכי חשוב תכבדו את הלקוחות שלכם כמו כוכבים מנצנצים רגע רגע כי הם אור היקרות של הרווח העתידי שלכם.

    אל תעבדו עליהם בעיניים כדי להוזיל את עלויות הייצור.

    אתם דופקים את עצמכם כארגון.

    לא נעים להגיד , אבל זה כל הסיפור.

    ואהבת לרעך כמוך...

    אנחנו העם הנבחר, בני מלך ויש לנו תורה שלמה כדי שנדע איך להתנהג

    בגדי המלך החדשים...

     


    --
    לילך לאור


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מפגש (וירטואלי) עם ד"ר נינה רמון, חוקרת תודעה וחשיבה, בנושא "קוד אתי – בגדי המלך החדשים?", ביום ב', 24 בנובמבר, 6-8 בערב "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה