כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    מחקר ופיתוח

    ביקורת קפה מו"פ: דבר בחזותו הסטנדרטית של בית קפה יחודי זה אינו מסגיר את היותו מקום מפגש יומי קבוע של האנשים העסוקים ברחבי המדינה – אנשי המו"פ. יחודיות המקום המותאם לדרישות הקהל שלו הוא בראש וראשונה באיכות הבלתי מתפשרת של הקפה המפותח מתערובת יחודית המיוצרת מפולי ג'אווה ועוד זנים יחודיים שיובאו מהודו,סין וארצות הבלקן. המקום עוצב כך שיתאים גם לאנשים עסוקים הממהרים לשגרת יומם ובו שולחנות גבוהים המשמשים לשיחות עמידה מהירות, וכן כורסאות נוחות לקריאה ודיונים טכניים עמוקים וארוכים יותר. בין הטיפוסים המגיעים לכאן ניתן למצוא מנהלי מו"פ, אנשי מוצר, בדיקות, מהנדסי פיתוח ואפילו אנשי אקדמיה.   אז – בואו לבקר. קפה ומאפה על חשבון הבית. טיפים טובים יתקבלו בברכה!

    אינטרנט והייטק

    פורום

    מו"פ - כללי

    דיונים בכל נושא הקשור למו\"פ

    חברים בקהילה (1519)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eicher077
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אפרת....
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טל-ג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריק גינזבורג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zin7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    daphka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר לשם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בני פ.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים

    19/12/08 10:17
    4
    דרג את התוכן:
    2008-12-21 13:42:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תאונת הדרכים הקשה בדרך לאילת ממקדת את תשומת הלב לגורם האנושי והצליחה להביא אפילו את שר התחבורה לזירה , כמובן, יחד עם מצלמות הטלוויזיה מישראל, רוסיה והעולם. אבל האמת היא, שכשלים בהתנהגות נהגים והולכי רגל בכביש הם ענין של טעות סטטיסטית. חינוך טוב ותרבות נהיגה יכולים להקטין טעויות, אבל גם הנהגים הטובים ביותר יכולים בהיסח הדעת לעבור עבירה, שבינה לבין ארוע טרגי מפרידה רק ההשגחה העליונה.

     

    מה שיכול להשפיע על התנהגות הנהג, הרכב והולך הרגל בכבישים הוא יישום טכנולוגיות מתקדמות שכבר קיימות ומיושמות , אך המצאותם במערכת הישראלית מצומצמת ביותר.

     

    גם התאונה המחרידה בדרך לאילת היתה יכולה להמנע אם מעקה הבטיחות היה תקני ומספר הנפגעים היה קטן אם לנהג היתה אתרעה על אי חגירת חגורות בטיחות.  אי מילוי ההוראה היתה יכולה להישלח באמצעים אלחוטיים להנהלת חברת האוטובוסים או למוקד משטרתי ואפילו למנוע מהנהג המשך נסיעה.  גם מצלמה ניידת באוטובוסים , כפי שהפעילו הסינים בתחבורה הציבורית בביג'ין בזמן האולימפיאדה, היתה מתריעה נהגים מהתנהגות חסרת אחריות. 

     

    התאונות הקטלניות בחציית פסי רכבת  שהיו בישראל בשנתיים האחרונות היו יכולות להימנע על ידי השימוש באמצעים טכנולוגיים ועל כך כבר דובר בחלק  ממסקנות וועדת החקירה באסון הרכבות בבית יהושע וברבדים.  

     

    תגידו האח הגדול , אז אם זה היה מונע את 24 ההרוגים בתאונה האחרונה ,אז אני בעד האח הגדול. 

     

    קידום טכנולוגיות ויישומן צריך להיות המאמץ העיקרי במלחמה בתאונות הדרכים. אנחנו מדינה עם יזמים וטכנולוגיות שמיושמות בדרך כלל על אזרחי כלל העולם אבל לא בישראל.

     

     השימוש אצלנו במצלמות לתחבורה ובטחון הוא נמוך מאוד, למרות שאנחנו נמצאים בלוחמה תמידית בטרור, פשע ותאונות דרכים. וזה לא תמיד ענין של תקציב אלא חוסר שיתוף פעולה בין רשויות.

      יישום טכנולוגיות קימות  יכול להתגבר על הרבה בעיות אנושיות ותפקודיות ולשפר את הבטיחות בכבישים, כמובן במסגרת תכנית כוללת.

     

      מעבר באור אדום כמוהו כתאונה קטלנית גם אם אין נפגעים, כמו שפיגוע חבלני נחשב לפיגוע המוני כאשר המחבל הצליח לחדור לשטח ישראל, אפילו אם כתוצאה מתקלה טכנית לא היה פיצוץ.

      אבל אצלנו עושים רעש ופעילות רק כשיש אירוע דרמטי עם הרוגים כמו שאירע השבוע  בתאונה המחרידה בדרך לאילת או לפני מספר חודשים בתאונה הקטלנית בצומת כוכב יאיר/צור יגאל.

     

    אם לכל מכונית היה אמצעי זיהוי אלחוטי, הרי שמערכת בקרה מרכזית היתה יכולה לרשום לרכב עבירות כמו מעבר באור אדום, אי שמירת מרחק, עקיפה מסוכנת ועוד. המערכת המחוברת למוקדי ההצלה והעזרה גם מסייעת במקרה של תאונות להגעה מהירה של צוותי החילוץ והצלה.

     

     מערכת כזו מתוכננת עכשיו במדינות האיחוד הארופאי. הם הגיעו למסקנה שנזקי התאונות מגיעים ל 215 מיליארד יורו. לדעת האיחוד הארופאי הטכנולוגיה היא הפתרון העיקרי לבעיית הגורם האנושי .

     

    מערכת בריאות לנתיבי התחבורה  בעזרת רשת סיבים האופטיים  הותקנה לאחרונה בקליפורניה. על גבי 45000 המיילים של הכבישים המהירים בקליפורניה מותקנים 23000 סנסורים שרובם מחוברים למרכזים עירוניים באמצעות סיבים אופטיים.

     

     מומחי המרכז לתנועה בקליפורניה (TMC) פיתחו מערכת בריאות לנתיבי התנועה בערים. המערכת מאתרת בצורה מקוונת ובזמן אמת כשלים וחסימות בנתיבים ושולחת מיד כוחות תחזוקה לתיקון הליקויים.  הסנסורים שחלקם מחוברים גם למצלמות, מעבירים דווח כל 30 שניות ומאפשרים למנהלי התנועה להיות מעודכנים. המערכת גם מאפשרת לקבל מידע ,

     

    בזמן אמת על מצבי חירום וליעל את פעולות כוחות ההצלה על ידי ניתובם לנתיבים פנויים. 

     

     ירון עושה פעילות מבורכת ב "דה מרקר קפה" להגברת המודעות לתאונות דרכים, וחושש כי ליישומים טכנולוגיים ידרש  זמן רב, אבל המערכת לבריאות נתיבים בקליפורניה הותקנה תוך שנה ומכסה כ 74% מנתיבי קליפורניה ובקרוב תושלם ההתקנה בכל רחבי המדינה הענקית. 

     

     בעתיד גם תהיה נהיגה אוטומטית (ממוחשבת) כמו שאומר אחד ממיסדי גוגל, במפגש השנתי האיגוד האמריקני לקידום המדע . פייג‘ העלה מספר הצעות שעשויות, לטענתו, להעלות את קרנם של המדענים בחברה , בין השאר, הגה פייג‘ פיתרון חדשני למלחמה בתאונות - להניח למחשבים לשלוט במכוניות.

     

    יש אנשים שחוששים מ"תסמונת האח הגדול" אבל מי שרוצה להציל חיי אדם ולשפר את איכות החיים והסביבה, חייב לסמוך על טכנולוגיות חדשות וכנראה צריך גם לשלם במחיר האפשרות לפגיעה בפרטיות.

     

    אצלנו חוסר תיאום בין רשויות הינו בעיה גדולה יותר מהנושא התקציבי, כי שלא כמו ברוב ערי העולם, המשטרה המקומית איננה חלק מהעיריה. גם "הכבלים הרגולטוריים" על בניית רשתות עירוניות וחוסר תחרות בתחום התקשורת מונעים יישום טכנולוגיות להצלת חיי אדם. 

     

    אני הייתי משקיע את המאמץ העיקרי במלחמה בתאונות הדרכים, בקידום טכנולוגיות ויישומן, גם למניעה וגם הרתעה.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    19/12/08 18:58
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-19 18:58:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ישראל מקום ראשון בפיתוח, מקום אחרון ביישום. ראה נושא התפלת מי ים.

    הגורם המעכב הגדול ביותר בחברה הישראלית הוא הפוליטיקה הפנימית.

    כמעט בכל משרד ממשלתי הפוליטיקה הפנימית מהווה גורם מעכב.

    אנשים קטנים, מפוחדים, עסוקים בתככים בין תה לתה, רואים

    לנגד עיניהם את טובתם האישית ולא את טובת הציבור.

    עד שלא תוחלף השיטה ואת מקום הפוליטיקאים בכל הרמות יחליפו טכנוקרטים

    מקצועיים, המצב הקיים יישאר.

    לצערי.

     


    --
    www.documents.co.il
    www.mismachim.co.il
    19/12/08 19:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-19 19:45:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: *yochai* 2008-12-19 18:58:09

    ישראל מקום ראשון בפיתוח, מקום אחרון ביישום. ראה נושא התפלת מי ים.

    הגורם המעכב הגדול ביותר בחברה הישראלית הוא הפוליטיקה הפנימית.

    כמעט בכל משרד ממשלתי הפוליטיקה הפנימית מהווה גורם מעכב.

    אנשים קטנים, מפוחדים, עסוקים בתככים בין תה לתה, רואים

    לנגד עיניהם את טובתם האישית ולא את טובת הציבור.

    עד שלא תוחלף השיטה ואת מקום הפוליטיקאים בכל הרמות יחליפו טכנוקרטים

    מקצועיים, המצב הקיים יישאר.

    לצערי.

     

     

    העיקר שאנחנו טובים מאוד לשבח את עצמנו.

    19/12/08 21:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-19 21:47:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    הי רפי,

     

    מאמר מקיף מאוד ומעניין ועל כך כוכב ידידותי לסביבה לך שולח.

     

    לדעתי הטכנולוגיה יכולה לעזור אך היא אינה הפיתרון לכל התחלואים.

     

    הגורם האנושי, ותרבות הנהיגה (או יותר נכון היעדרה) מהווים אחוז
    גבוהה מהגורמים לתאונות הדרכים.

     

    השקעה בחינוך ומודעות הינה חשובה אך לא פחות חשובה האכיפה
    והענישה, אם במדינת ישראל מסתפקים בקנס כספי של אלף ש"ח

    למעבר באור אדום מלא (מעל 15 שניות לאחר שהתחלף לאדום)

    שזה למעשה משול לירי ללא אבחנה בעוברים ושבים

    אזי אין כאן ענישה הולמת לחומרת המעשים ואין הרתעה.

     

    גם תכנון וביצוע הכבישים מבחינה הנדסית לקוי בהרבה מקרים
    ותורם לטעויות הנהגים שעולות בחיי אדם.

     

     


    --
    עמית - מרצה לקידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט
    19/12/08 23:05
    1
    דרג את התוכן:
    2008-12-21 13:42:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    עוד פעם אני "נאלץ" להסכים אתך. אם כי אני לא בטוח שהפתרון הוא רק בטכנולגיה. ברור שתשתיות זה גורם ראשוני , הפתרון הישראלי שמיושם על ידי מופז הטיפש הסדרתי הזה הגנאל   הנפוח הזה של החמרת הענישה הו פשוט מבחיל ביחד עם איזה עמותה פופוליסטית משסים ערמת שוטרים שלא עושים כלום לעשות ראפורטים אין סופים על מהירות ואו לשבת ליד איזה צומת ולתקוע רפאפורטים כאילו שהענישה בכלל משנה משהו.

    בנוסף לטכנולוגיה שבוא תבוא צריך לטפל בפאן החינוכי בצורה אסטראטגית. נהיגה היא מיומנות מורכבת שדורשת חינוך ארוך טווח.

     במקום זה יש לנו שר תחבורה דביל ששולח מאות שוטרים לרדוף אחרי נהגים שואלי יש להם איזה שלילה שזה לא מונע אפילו תאונה אחת. עוד לוקחים את מיקי רוזנטל ורצים עם הליקופטר אחרי איזה נהג משאית משדרות שאין לו רישון. עומד ביום שישי שוטר בפינה של שדרות בן ציון וקינג ג'ורג' והואתוקע ראפורטים על זה שנהגים פונים ימינה כשיש הולכי רגל על הכביש....ואו עומד כל בוקר בתל אביב שוטר ושוטרת (או לפחות עמדו שם) בפינת יהודה הלוי מאז"ה יש שם תמרור עצור חסר השמעות השוטרים עומדים בפינה מוסתרים ותקעים עשרות ראפורטים על תמרור עצור, הנהג מתווכח איתם הוא משנ הת הדווח לאי ציות לתמרור .....

     

    אני כבר פעמים צילמתי את המקום שהם עמדו באתי למשפט הראתי את זה לתובעת המשטרתית היא כבר מכירה אתה פרוצדורה ומבטלת את האישום אם לנהג אין צילום השופט מרשיע אותו... זה הגברת האכיפה שלהם..

     

    נוסעים בכיש החוף במהירות של 100 קמש מברחק של מטרים בודדים חד מהשני. אני ישר מוריד את המהירות  האוטבוס שדבוק לי לתחת מתחיל לצפצף אין שוטר ואין כלום.

     

    חוץ מזה אי אפשר למנוע כנראה תאונה כמו זאת של יום רביעי. זה אסון ואסונות תמיד יהיו. אבל לסבול 500 הרוגים בשנה ואלפי פצועים קשים ועשרות אלפי פצועים "קלים" בלי לעשות כלום?

     


    --
    ללא מורא וללא משוא פנים, היעלה על הדעת?
    http://2nd-ops.com/adiby
    20/12/08 00:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-20 00:57:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כשיש שר תחבורה שעושה כלום ומקבל שיריון למקום שני במפלגתו , אז זה כנראה החינוך שמקבלים ילדינו, ההורים , עובדי משרד התחבורה, המשטרה  ומי לא.

     

    את מי הוא מינה לתפקידים בכירים במשרדו וברשות למניעת תאונות?  איך הרשות לא הצליחה לגמור את התקציב והוציאה מיליונים על יחסי ציבור שתועלתם אפסית? ועוד כהנה וכהנה. 

     

    גם הפעם הוא מנסה להטיל על הציבור את מחדלי משרדו. העליהום שלו על הנהגים ללא חקירה , מראה שהוא מנסה לכוון את האש אלינו הנהגים. 

     

    צריך להגיד לשר הזה ,די זה די. באנגלית זה נשמע יותר טוב. ENOUGH IS .ENOUGH

     

     

    20/12/08 01:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-20 01:03:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: קורס קידום אתרים 2008-12-19 21:47:14


    הי רפי,

     

    מאמר מקיף מאוד ומעניין ועל כך כוכב ידידותי לסביבה לך שולח.

     

    לדעתי הטכנולוגיה יכולה לעזור אך היא אינה הפיתרון לכל התחלואים.

     

    הגורם האנושי, ותרבות הנהיגה (או יותר נכון היעדרה) מהווים אחוז
    גבוהה מהגורמים לתאונות הדרכים.

     

    השקעה בחינוך ומודעות הינה חשובה אך לא פחות חשובה האכיפה
    והענישה, אם במדינת ישראל מסתפקים בקנס כספי של אלף ש"ח

    למעבר באור אדום מלא (מעל 15 שניות לאחר שהתחלף לאדום)

    שזה למעשה משול לירי ללא אבחנה בעוברים ושבים

    אזי אין כאן ענישה הולמת לחומרת המעשים ואין הרתעה.

     

    גם תכנון וביצוע הכבישים מבחינה הנדסית לקוי בהרבה מקרים
    ותורם לטעויות הנהגים שעולות בחיי אדם.

     

     

     

     טכנולוגיה מסיעת לכשלים טבעיים של הגורם האנושי. חינוך זה דבר מאוד חשוב וכמובן שצריכים להרבות. בתגובה של עדי יש כמה רעיונות מענינים בנושאי חינוך ותרבות נהיגה.

     

    יש נושא ששוכחים לציין. בתאונה המחרידה בדרך לאילת היו שני אוטובוסים. גם האוטובוס שנעקף לא עשה כנראה את המקסימום למניעת התאונה. התאונה הזו צריכה להיחקר כפי שנחקרת תאונת מטוס. לא יתכן שנסתפק בהצהרות של השר 

    שכל יום שלו במשרד התחבורה מרחיקה פתרונות רציניים למצב.   

    20/12/08 10:05
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-20 10:05:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רפי גליק 2008-12-20 00:57:54

    כשיש שר תחבורה שעושה כלום ומקבל שיריון למקום שני במפלגתו , אז זה כנראה החינוך שמקבלים ילדינו, ההורים , עובדי משרד התחבורה, המשטרה  ומי לא.

     

    את מי הוא מינה לתפקידים בכירים במשרדו וברשות למניעת תאונות?  איך הרשות לא הצליחה לגמור את התקציב והוציאה מיליונים על יחסי ציבור שתועלתם אפסית? ועוד כהנה וכהנה. 

     

    גם הפעם הוא מנסה להטיל על הציבור את מחדלי משרדו. העליהום שלו על הנהגים ללא חקירה , מראה שהוא מנסה לכוון את האש אלינו הנהגים. 

     

    צריך להגיד לשר הזה ,די זה די. באנגלית זה נשמע יותר טוב. ENOUGH IS .ENOUGH

     

     

     

    אז מה עושים? תראה אני לא פגשתי איש שלא חושב שהוא דביל. באמת הרי אין נושא שכל כך הרבה אנשים מסכימים עליו שהוא חייב להפך לעדיפות  לאומית מספר אחד. חמש מאות הרוגים. אין בית שאין בו קורבנות בצור הכזאת אוא אחרת וכל מה אנחנו יכולים לעשות זה לשים את הדביל הזה? השתלטו על העניין הזה העמותה הזאת אור ירוק או איך קוראים להם שיש שם ב שכול שעם כל הכב כל מה שהוא רוצה זה נקמה הוא והמשטרה....(50 פצועים בתרגיל ....מזכיר את הבדיחה על השוש שנהרגו בו שוטרים שנים בשוד ושניים בשיחזור...)

    בדיעבד שאני נזכר איך הוא הגיע לקורס קצינים אז אני חושב שהבחינות מיון לבה"ד 1 לא היו כל כך גרועות . הוא נכשל שלוש פעמים ובדין ן נכשל. גאנדי דחף אותו בכוח לקורס קצינים כי הוא הרג כמה פתחונים בבקעה ורצה ללכת לקורס קצינים. בדיעבד? המבחנים היו נהדרים.  


    --
    ללא מורא וללא משוא פנים, היעלה על הדעת?
    http://2nd-ops.com/adiby


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה