כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Dinka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    להטוט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתיב האור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוני ק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilru
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מדוע טויוטה לא רוצה להיפטר מהמתחרות האמריקאיות שלה ?

    13/1/09 05:54
    2
    דרג את התוכן:
    2009-01-14 06:04:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שוק הרכבים האמריקאי ( גנראל מוטורוס , קרייסלר ופורד ) במצב של פשיטת רגל ונראה שיש לטויוטה וליתר החברות היפניות יש הזדמנות להיפטר סופית מהתחרות האמריקנית. תחרות שבה החברות האמריקניות מפסידות כבר שנים . ההצעה של סיוע של 13.4 ביליון דולר נתקלה בהתנגדות של הסנט אבל בסופו של דבר ארה"ב הייתה צריכה להחליט בין סיוע כספי לבין פטורין של אלפי עובדים ואיום רציני על יציבות הכלכלה והסיוע אושר( גנראל מוטורוס קיבלה את החלק הראשון של הסיוע בסוף השנה האזרחית ).

    מה שלכאורה נראה מפתיע הוא שטויוטה ויתר החברות היפניות הודיעו על תמיכה בסיוע ואמרו " אנו מעוניינים בתעשיית רכב בריאה" . הודעה שנשמעה קצת מוזרה משום שנראה שסוף סוף יש לחברות היפניות ובמיוחד לטויוטה הזדמנות להיפטר מהמתחרות שלה ובאופן מפתיע היא תומכת ביוזמה להצילן.  

     

    ניתוח אסטרטגי מעלה שישנן מספר סיבות חשובות לתמיכה של טויוטה ביוזמת ההצלה של שלושת החברות האמריקאיות הגדולות והן:

     1. פשיטת רגל של הספקים  - חברות הרכב מתחרות על מכירת מכוניות אך הן שותפות בייצור שלהן ( במסגרת זו מיוצרים 3 מיליון רכבים בשנה) . העלמותן של החברות האמריקאיות יכולה להביא לפשיטת רגל של הספקים.הסיכון גבוה במיוחד בגלל שלייצור חלקים מסויימים יש רק ספק אחד. דבר זה יכול להביא לבעיות יצור שיקח לטויוטה חודשים כדי לחזור לייצור רגיל . כמו כן גידול בעלויות הייצור יביא לעליית מחירים דבר אשר עלול לפגוע בביקוש למכוניות ולהקטנת המכירות. 

    2. החרפת המיתון - התמוטטות של חברות האמריקאיות תביא לאפקט שרשרת בשווקים אשר יביאו להחרפת המיתון כמו גם להתארכותו. נכון להיום גנראל מוטורוס הודיעה על ירידה של% 31 בנירות ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה ( הצפי היה של ירידה ב 40% ).  גם החברות היפניות הודיעו על ירידה חדה בביקוש למכוניות ביחס לחודש מקביל אשתקד ( טויוטה - ירידה של 37% , הונדה- 35% וניסאן-  30% ). טויוטה אף הודיעה על הקפאת האתר החדש במיססיפי שהיה אמור לייצר את מכונית ה  PRIUS ב 2011 .

     

    3. כניסה של מתחרים קטנים - בשוק תעשיית הרכב ישנו חסם כניסה גבוה בגלל העלויות גבוהות של ייצור מכוניות דבר אשר מביא לכניסה של מעט מתחרים קטנים לשוק. טויוטה מפחדת שקריסה של שלושת הגדולות יביא לקנייה של הנכסים על ידי חברות כמו   TATA  ההודית או CHINA GEELY מה שיצור תחרות ישירה  של מכוניות זולות יותר בצפון אמריקה. (שוב יש לנו כאן את פרדוקס הצמיחה בזמן מיתון )

    שתי חברות אלה יכנסו בכל מקרה לשוק אבל היכולת לקנות את הנכסים של החברות האמריקאיות יביא להאצה של התהליך.לטויוטה יש כיום שתי מתחרות קטנות יונדאי וקייה אשר נוגסות בפלח המכירות של המכוניות הזולות שלה. הכניסה של מתחרות אלה לשוק ארכה שנים רבות בגלל מחסום הכניסה הגבוה.

    וכאן נשאלת השאלה מדוע שטויוטה לא תקנה את הנכסים האמריקאיים? טויוטה מעולם לא השתמשה בקניות  של נכסים של חברות אחרות כדי לצמוח היא תמיד העדיפה לבנות יכולות אלה בעצמה.

    קיומן של החברות האמריקניות והנטוורקינג עימן למעשה מאפשרת לטויוטה לשמור על היתרון התחרותי שלה בשוק.אנו רואים כאן דוגמא למעבר מתחרות לשיתוף פעולה או למה שאנו מכנים    TRANSCOMPETITION היכולת של טויוטה להתחרות בשוק האמריקאי תלויה בשיתוף פעולה עם המתחרות שלה בתחום הייצור. לטויוטה יש גם רמת בידול גבוהה ( אמינות  + עלויות נמוכות ) אשר עוזרים לה לנצח בתחרות הזו. טויטה מפחדת כיום יותר מתחרות הודית וסינית ( גם אם היא לא מיידית ) מאשר מתחרות אמריקאית בגלל היכולת של חברות אלה להתחרות בה בפרמטרים דומים שבהם היא מתחרה עם החברות האמריקניות ( עלויות יצור ומחיר ).

      

    בניגוד לתחרות המסורתית שבה חברות מעוניינות להיפטר מהמתחרים שלהן יותר ויותר חברות עוברות למה שאנו מכנים   transcompetition  כלומר מעבר מתחרות לשיתוף פעולה. אם בעבר היכולת ליצור יתרון תחרותי נשען על יכולות ליבה שאותן החברה פיתחה בעצמה ולבדה בגלל שינוי פני השווקים והגלובליזאציה חברות נדרשות לשיתוף פעולה עם חברות אחרות כדי ליצור בידול ויתרון תחרותי. חברות לא יכולות לעשות כל דבר יותר טוב מהמתחרים ועל כן הן צריכות להחליט באיזה ביזנס הן ואת יתר השרותים לקנות מאחרים או לשתף פעולה עימם. ניתן לראות את התחרות כיום כרשת של נטוורקינג אשר מתחרה ברשת אחרת ופחות כתחרות של חברה אחת מול חברה אחרת.

    מה דעתכם על האסטרטגיה של טויוטה והאם יש לכם דוגמאות נוספות למצבים שבהם התחרות למעשה מחזקת את הביזנס של החברה.

         

    אני מזמינה אתכם להירשם לRSS שלנו. הוראות בעברית תמצאו כאן

     

    נאוה.

    nsg-consulting.com



     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מדוע טויוטה לא רוצה להיפטר מהמתחרות האמריקאיות שלה ?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    13/1/09 13:50
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-13 13:50:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    תודה על המאמר המעניין.

    החשיבות שלו מבחינתי הוא ההצבעה על שת"פ של טיוטה בגלל תהליכי ייצור. כלומר שהבסיס ליצור מכוניות דורש ספקים מסויימים, יש רצון לטויטה שחברת הרכב האמריקאית תשרוד את המשבר.

    זה מראה על גיוון בשת"פ שקיימים בשוק. שת"פ שלאו דווקא מתמקד בתוצר סופי, לקוחות המוצר הסופי , אלא בבסיס- המוצרים.

     בעצם זה גם משמר את האסטרטגיה גם של טויטה- כי כפי שכתבת במאמרך , טויטה לא מעוניינת לרכוש חברות מכוניות בארה"ב.


    --
    מנחת קבוצות. סדנאות בין- תרבותיות לחברות בינלאומיות.
    13/1/09 14:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-13 14:54:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה נאווה.

    תובנות חשובות, ניתוח מעניין.

    אנו קראנו לזה בזמנו coopetition


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il

    13/1/09 18:49
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-13 18:49:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נאוה שלום

    אני מוצא שזהו ניתוח מעניין

    אבל נקודת המוצא של הניתוח הזה  בעייתית משהו

    היינו א. לטויוטה יש קבלות כחברת הרכב המצליחה ולכן הגדולה בעולם גם בעת משבר.

           ב. כל מעשה או מחדל, של חברה שיש לה קבלות  ראויה להסברי "מומחים".

    רוצה לאמר לאף אחד גם לא לחברת טויטה עם כל הכבוד יש את החוכמה האינסופית של אלוהים.

    לכן היא יכולה לטעות.

    יתכן שזוהי דוגמא להופעת "ברבור שחור" כפי שמוסברת בספרו של נאזים ניקולאס טאלב על תעתועי האקראיות.

     


    --
    עופר
    054-9275190
    14/1/09 05:40
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-14 05:40:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: marion23 2009-01-13 13:50:54


    תודה על המאמר המעניין.

    החשיבות שלו מבחינתי הוא ההצבעה על שת"פ של טיוטה בגלל תהליכי ייצור. כלומר שהבסיס ליצור מכוניות דורש ספקים מסויימים, יש רצון לטויטה שחברת הרכב האמריקאית תשרוד את המשבר.

    זה מראה על גיוון בשת"פ שקיימים בשוק. שת"פ שלאו דווקא מתמקד בתוצר סופי, לקוחות המוצר הסופי , אלא בבסיס- המוצרים.

     בעצם זה גם משמר את האסטרטגיה גם של טויטה- כי כפי שכתבת במאמרך , טויטה לא מעוניינת לרכוש חברות מכוניות בארה"ב.

     

    מריון

    תודה על התייחסותך.

    אנו פוגשים הרבה מאד שיתופי פעולה בשוק בתחומים שונים אלמנט הכרחי ליצירה ושמירה על היתרון התחרותי של חברות.

    יום טוב,

    נאוה.

    nsg-consulting.com

     


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    14/1/09 06:00
    0
    דרג את התוכן:
    2009-01-14 06:04:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ofer309 2009-01-13 18:49:12

    נאוה שלום

    אני מוצא שזהו ניתוח מעניין

    אבל נקודת המוצא של הניתוח הזה  בעייתית משהו

    היינו א. לטויוטה יש קבלות כחברת הרכב המצליחה ולכן הגדולה בעולם גם בעת משבר.

           ב. כל מעשה או מחדל, של חברה שיש לה קבלות  ראויה להסברי "מומחים".

    רוצה לאמר לאף אחד גם לא לחברת טויטה עם כל הכבוד יש את החוכמה האינסופית של אלוהים.

    לכן היא יכולה לטעות.

    יתכן שזוהי דוגמא להופעת "ברבור שחור" כפי שמוסברת בספרו של נאזים ניקולאס טאלב על תעתועי האקראיות.

    היי עופר,

    לא הבנתי את כוונתך.

    המאמר מנסה לנתח מה הסיבות האסטרטגיות לכך שטויוטה ויתר החברות היפניות מעונינות שחברות הרכב האמריקאיות ישרדו. לגבי הנושא של טעויות .....כל חברה יכולה לטעות .....הדבר החשוב הוא שהיא לא תטעה כל הזמן ולא יותר מהמתחרים כי אחרת היא לא תשרוד. 

    לגבי הברבור השחור - אם כונתך שההצלחה של טויוטה היא תוצאה של ארוע חד פעמי של הברבור השחור.  טויוטה מובילה את השוק שנים  היא בין 10 החברות הכי רוחיות בעולם. אני לא חושבת שזה דוגמא של ברבור שחור מכיוון שיש כאן הצלחה לאורך הרבה שנים ולא הצלחה חד פעמית. מה שמעיד שהם עושים רוב הזמן את הדברים טוב יותר מהמתחרים. גם כעת תעשיית הרכב בגלל משבר הרכב עוברת למכוניות חשמליות. כמה מכוניות חשמליות מכרה פורד? 20000  לעומת   158000 של טויוטה. דוגמא ששוב מראה שהיא בעמדת יתרון במגמות העכשיות והעתידיות של התעשייה.

    בכל מקרה הכוונה היא לנתח ולהבין דוגמא אסטרטגית ולאו דווקא להלל את טויוטה אם כי ההצלחה שלה בהחלט ראויה לbenchmarking של חברות אחרות. 

     

    תודה על התייחסותך,

    נאוה.

    nsg-consulting.com 


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות
    14/1/09 06:02
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-14 06:02:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: oded ron 2009-01-13 14:54:56

    תודה נאווה.

    תובנות חשובות, ניתוח מעניין.

    אנו קראנו לזה בזמנו coopetition

     

    היי עודד,

    תודה על הפידבק.

    המושגים הם מושגים תחליפיים.

    יום  נפלא,

    נאוה.


    --
    פיתוח עסקי צמיחה הגדלת הכנסות ורוחיות


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מדוע טויוטה לא רוצה להיפטר מהמתחרות האמריקאיות שלה ?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה