כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    זירת התעסוקה

    ברוכים הבאים ל"זירת התעסוקה". הקהילה הגדולה בקפה, קהילה תוססת ועדכנית הדנה בנושאי עבודה וניהול קריירה, וכן החלפת מידע על משרות פנויות במגוון תחומים ומקצועות ועובדים המעוניינים במשרה חדשה בתחום התמחותם. כאן תמצאו את התשובות לכל השאלות הכי מעניינות וחשובות בתחום התעסוקה. הנכם מוזמנים להצטרף לקהילה, להשתתף בדיונים הפוריים העולים חדשות לבקרים ואף להעלות נושאים חדשים לדיון.כל חברי הקהילה מוזמנים להיות חברינו בקפה.בהצלחה! שלכם, מיכל כרמי והילה יוסט  

    עבודה ולימודים

    חברים בקהילה (7919)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מדלן גזיאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אייל רונן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אסתיה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רמז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .D.S
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טלי לוי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    cassiopeia
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Annie Friedman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נתוני אמת: כמה באמת עולה לנו הליסינג ומה עלויות החזקת רכב פרטי

    20/1/09 15:52
    3
    דרג את התוכן:
    2009-03-04 13:40:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בעקבות הדיון הסוער שהתפתח כאן  (לינק) בסוגיית הכבדת המיסוי על הליסינג, דבר הפוגע בעיקר באנשי הייטק, אני מביאה את התחשיב העדכני בנושא. דה-מרקר וחשב עשו עמנו חסד ופרסמו נתונים עדכניים.

     

    השנה האחרונה הייתה רבת תהפוכות בכל הקשור בהיבט התחבורתי של אנשי הייטק:

    מחירי הדלק השתוללו, כך גם עלויות הליסינג, המשבר הכלכלי העמוק הביא לפיטורים או להפחתת שכר ומי ששכרו מופחת נאלץ לבצע הערכה מחודשת של ההוצאה על הרכב הצמוד, והדובדבן שבקצפת - העלאת המיסוי על רכב צמוד החל מתחילת שנה זו.

     

     

    מכון חשב, המתמחה בתחשיבי עלויות אחזקה לרכב, בדק עבור דה-מרקר את העלויות של מכונית פרטית חדשה, משומשת וקטנוע. העלויות חושבו לפי קילומטראז' של 15 אלף ק"מ בשנה, מעט פחות מן הנסועה השנתית הממוצעת בישראל (16,500 ק"מ). החישוב כולל: פחת (אובדן ערך), דלק, ביטוח, רישוי, עלויות מוסך.

     

     

    מכונית חדשה

    למכונית חדשה שמחירה 111 אלף שקל, הוצאות האחזקה השנתיות יהיו כ-29 אלף שקל.

    מכונית משומשת

    מכונית בת שלוש שנים שמחירה 74 אלף שקל, עלות האחזקה של רכב משומש היא כ-27.5 בשנה

    קטנוע 125 סמ"ק

    התחשיב התבסס על נסועה שנתית של 8,000 ק"מ. האחזקה השנתית של כלי כזה היא כ-11 אלף שקל בשנה.

     

    בכתבה מצוטט ניצן גולדברג, מנהל כספים ומדריך פיננסי, אשר טוען כי לפי החישובים שערך, ב-2009 תשתנה כדאיות הליסינג למעסיקים, וגם לעובדים אשר היקפי הנסיעה שלהם מצומצמים.

    הנתון המשמעותי ביותר הוא שלמעסיק מכונית בליסינג אינה משתלמת עוד כך שהתוצאה תהייה- צמצום בצי הרכב של החברה. צעד נוסף שהחברות יכולות לנקוט בו הוא גלגול העלות הנוספת על העובד, דבר שכמובן לא ישתלם לעובד ובכל מקרה גם הוא יביא לאותה תוצאה.

     

     

    לטענתו, למרות העלייה בשווי, שימוש רכב בליסינג הוא עדיין משתלם וחוסך לעובד אלפי שקלים בשנה.

    הבעיה היא שגולדברג חישב זאת לפי ויתור שכר של 3,000 שקל לעובד בעבור המכונית. בעוד שבחלק מהחברות מחייבים את העובד ב 3500 ₪ ולעיתים אף יותר.

     

     

    לפי חישוביו, אם העובד נוסע רק 10,000 ק"מ בשנה (לעומת 30 אלף ק"מ, ממוצע הליסינג כיום), הוא יחסוך 9,250 שקל בשנה לפי ערכי 2009 (מחירי הדלק והוצאות נוספות). החיסכון הזה יצטמק ככל ששווי השימוש יעלה, אך הכדאיות תגבר ככל שהנסועה השנתית עולה.

    עובד שנוסע 20 אלף ק"מ בשנה יחסוך 16,400 שקל על הוצאות רכב.

     

    כלומר, העובדים יכולים ליהנות מהפסקת הליסינג אם היקף הנסיעה שלהם נמוך. עלותו של רכב חדש בבעלות העובד היא 2,500 שקל בחודש, לפי נסועה של 15 אלף ק"מ בשנה, פחות מוויתור השכר כיום.

    השורה התחתונה היא שרכב ליסינג משתלם לעובד רק אם הנסועה השנתית גבוהה מ-20 אלף ק"מ בשנה.

     

    בעבר, כאשר הוצאות הליסינג היו נמוכות יותר מ-3,630 שקל (עלות ויתור השכר של העובד) גם המעסיקים נהנו ממודל הליסינג. ואולם עם עליית מחירי הליסינג, המגמה תשתנה בחדות. אם עלות הליסינג של מאזדה 3 תהיה 3,099 שקל בחודש ב-2009, ולכך נוסיף דלק בעלות של 5 שקלים לליטר, נגלה שהמעסיק מפסיד 595 שקל בחודש כאשר המכוניות נוסעות 15 אלף ק"מ בשנה.

     

    לכתבה המלאה:

    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090119_1056579

     

     

     

     

    מיכל כרמי

    מנהלת זירת התעסוקה

    CEO - טריפלטק

    השמה כח אדם היי-טק ביוטק בכירים פיננסי מיכל כרמי

    דרושים

     

    http://www.tripletec.com/

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "נתוני אמת: כמה באמת עולה לנו הליסינג ומה עלויות החזקת רכב פרטי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    20/1/09 17:44
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 17:44:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    תודה על המידע. מאוד עוזר לקבל החלטות.

     

    עוזי

    20/1/09 17:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 17:47:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כלומר שעובד שעובר דירה לדירה ליד מקום עבודתו ונוסע על אופניים גם בריא יותר, גם עשיר יותר ומדי פעם יכול לשכור רכב לסופ"ש ב 300 ש"ח בכיף.

     

    ובכלל פתרונות של Car Pool נהיים יותר הגיוניים. 


    --
    העבודה שלי:
    http://www.plonter.co.il
    התחביב שלי:
    http://www.nezeq.co.il
    עמוד הבית שלי:
    http://www.y2work.com
    20/1/09 17:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 17:54:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    עם כל הכבוד לאנשי ההיטק,

    אין מה לרחם עליהם.

    ממשכורת של 30000 שקל אני מניח שהם יכולים לשלם עוד 500 ש"ח.

    תסלחו לי שאני לא מזיל דימעה.

    20/1/09 19:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 19:23:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דיון מאוד מעניין...

    --
    http://www.linkedin.com/in/alilapop
    20/1/09 19:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 19:25:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לרכב ליסינג יש פלוס נוסף מעבר לכסף

    זה מוריד לך כל כך הרבה דאגות מהראש. לא צריך לדאוג לטסט, תיקונים וטיפולים, מתדלקים עם דלקן ולא מודאגים משווי הרכב כשצריך למכור אותו. קשה לוותר על נוחות כזו.

    20/1/09 22:43
    0
    דרג את התוכן:
    2009-01-20 22:50:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    הי מיכל,

     

    האם התחשיב כולל גם את עלות זקיפת ההכנסה?

     

    לדעתי העלויות שמסרת כוללות את אובדן הערך השנתי

    של הרכב ולא רק את ההוצאה הישירה על אחזקה. 

     

    מצד שני בהוצאה החודשית אובדן הערך של הרכב אינו מורגש
    ומי שממן בעוד מספר שנים את רכישת הרכב החדש מקופת ההשתלמות

    שלו לא חייב להתחשב בנתון של אובדן הערך.

     

    עמית

     


    --
    עמית - מרצה לקידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט
    20/1/09 22:44
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 22:44:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עוזלי 2009-01-20 17:44:09


    תודה על המידע. מאוד עוזר לקבל החלטות.

     

    עוזי

    זה באמת מידע חשוב,

    כל אחד צריך לבדוק את הכדאיות מבחינתו.

     


    --
    מיכל כרמיCEO
    טריפלטק השמה בהי-טק
    https://www.linkedin.com/in/michalcarmi
    20/1/09 22:48
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-20 22:48:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: y2work 2009-01-20 17:47:59

    כלומר שעובד שעובר דירה לדירה ליד מקום עבודתו ונוסע על אופניים גם בריא יותר, גם עשיר יותר ומדי פעם יכול לשכור רכב לסופ"ש ב 300 ש"ח בכיף.

     

    ובכלל פתרונות של Car Pool נהיים יותר הגיוניים. 

     

    לחלוטין!!!

    יש אפילו אפשרות חדשנית לשכור רכבים ליום או לסופשבוע בעלויות מאוד אטרקטיביות...

     


    --
    מיכל כרמיCEO
    טריפלטק השמה בהי-טק
    https://www.linkedin.com/in/michalcarmi
    21/1/09 00:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-21 00:16:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: razmm 2009-01-20 17:54:11


    עם כל הכבוד לאנשי ההיטק,

    אין מה לרחם עליהם.

    ממשכורת של 30000 שקל אני מניח שהם יכולים לשלם עוד 500 ש"ח.

    תסלחו לי שאני לא מזיל דימעה.

     

    ("מבלי לפגוע בזכויות") תודה על הכבוד לאנשי ההייטק אבל בלי ציניות ובלי הבדל דת גזע או מין, אכן כדאי לתת כבוד לבעלי ההכנסות הגבוהות, כי זה המגזר שמשלם את המס שממנו ניזונה המדינה והאנשים מזילי הדמעות שמרוויחים פחות. אי לכך כדאי לאהוב אותם, לפרגן בכנות ולא בציניות, לעודד את עבודתם הקשה ותרומתם למשק ולהייטיב ככל האפשר איתם.. לו רק כדי שלא יפרשו מעבודתם, יהגרו ממדינתם, ימלטו למקלטי מס שלא בארצם, ולא יאפשרו לשכמוך לחיות ברווחה יחסית למרות שאולי אינך נמנה עם אלו מהמגזר הרווחי.

     


    --
    Better is the only option

    Let Food Be Your Medicine and Medicine Be Your Food

    http://www.freeurltracker.com/redirect.php?u=sekeles&p=6276
    21/1/09 00:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-21 00:30:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מידע שווה ...תודה

    --
    (-:
    21/1/09 00:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-01-21 00:52:29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: קורס קידום אתרים 2009-01-20 22:50:39

     

     

     

     

    מצד שני בהוצאה החודשית אובדן הערך של הרכב אינו מורגש
    ומי שממן בעוד מספר שנים את רכישת הרכב החדש מקופת ההשתלמות

    שלו לא חייב להתחשב בנתון של אובדן הערך.

     

     

     

    מר בחור,

     

    הכל בסדר אצלך ?

    מדובר בכסף ... מה זה מרגיש , לא מרגיש ...

    קופת ההשתלמות זה כסף שלך, אם אין  לך מה לעשות בה, תתרום אותה...

    אתה לא יכול לעשות חישובים כלכליים לפי אם אתה מרגיש או לא מרגיש ...

     

    בהצלחה

     

    אבי

    21/1/09 01:04
    0
    דרג את התוכן:
    2009-01-21 01:09:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    קצת הבהרות לגבי "עלות הליסינג" לעובד היי טק,

     

     

    *   נומר שהעובד משלם 3,000 מהברוטו ==> 1,500 נטו

    *   ה 3,000 האלה יורדות גם מההטבות הסוציאליות (השתלמות, ביטוח מנהלים, פיצויים, חופשות וכ"ו) נניח 30%*3000 = 900 ש"ח,  סכום זה יכול להיות נטו (תלוי בהכנסה ובשנות התעסוקה) ==>  900 ש"ח

    * שווי מס  - נעשה ממוצע ל 3 שנים הבאות (לפי הטבלה למטה)  3 / ( 1730 + 2090 + 2450) = 2090 ==> 1045 נטו

     

    כלומר סך הכל: 1500 + 900 + 1045 = 3445 ש"ח נטו !!!! זו עלות הליסינג לעובד !!!

     

    עכשיו שיבואו כל אלה שאומרים שעובדי ההיי טק מקבלים מתנות חינם ...

    3445*12 =   41,340   ש"ח בשנה נטו !!!!

     

                  מינואר 2008    מינואר 2009    מינואר 2010      מינואר 2011

    קבוצה 1          1,380            1,580           1,920                2,260

    קבוצה 2         1,530            1,730           2,090               2,450

    קבוצה 3         2,100           2,450            2,800               3,150

    קבוצה 4        2,570           2,980             3,3                  3,780

     

     

     

    אבי



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "נתוני אמת: כמה באמת עולה לנו הליסינג ומה עלויות החזקת רכב פרטי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה