כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3835)

    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    HagitFriedlander
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רונצ'ה1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    copycomi
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יפיתארז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    hkadman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הזנב הארוך של האמנות

    28/7/07 22:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 22:11:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נטע, ברוכה הבאה לדיון - שמח לגלות שאינני איש הכלכלה והניהול היחיד המתעניין באמנות...

     

    דברייך מקובלים עלי - אני לא מתכוון "לנעול" את הגלריות, אלא דווקא להחיות אותן. ולגבי חילופי הדברים בינך לבין דבי - לטעמי מכירות רבות אינן מדד לאיכות, אבל זה לא אומר שהצלחה מסחרית סותרת איכות אמנותית. סתם דוגמא: האלבום האחרון של כנסיית השכל, "אוטוביוגרפיה", זוכה להצלחה במכירות, בהשמעות ובהופעות - והוא כל כך איכותי!

     

    תודה, נטע

     

     


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    28/7/07 22:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 22:23:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מיתולוגית - לא בפעם הראשונה אני נפעם מעומק אבחנותייך וראייתך, וגם מיכולתך לעטוף את רעיונותייך באריזת מילים, ההופכת לאריזת אמנות בפני עצמה.

     

    אכן, בכמה מהתגובות נטו הכותבים לגישה צרה, הפוסלת גישות אחרות. אני רוצה להאמין שזה נובע מתוך איכפתיות, ולא מתוך רצון לפגוע באחרים או לבטל אותם.

     

    תודה לך! 

    ---

     

    ובאותה הזדמנות, הגיעה אלי במייל תגובה של אנשים שצופים בדיון מבחוץ (לא חברים בקפה), ונזעקו בשל אחת האמירות: הגלריה נותנת ערך לאמנות. לא, טוענת אחת המגיבות, האמנות היא זו שנותנת ערך לגלריה. בלי גלריה יש אמנות; בלי אמנות אין גלריה.

     

    הערה נוספת: לא רק אמנות דיגיטלית מוצגת ברשת - גם תמונות מקוריות. הרשת היא היום הגלריה הגדולה בעולם!

     

    ועל זה כל הדיון, לא...


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    28/7/07 22:53
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 22:53:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בהקבלה לעולם המניות, כל אחד יכול לקנות היום איזה מניה שהוא רוצה דרך הדפדפן שלו. למרות זאת עדיין רבים מעדיפים להסתייע במתווכים ולשלם להם אחוזים, לפעמים הרבה אחוזים, מהמון סיבות.

    לא צריך להכנס לנושא המרכזי מדוע אנשים מוכנים לקנות ציור, ולא צריך להכנס להסבר על מהות האומנות, אומנות נעשתה בעולם עוד לפני שהיו גלריות.

    לאורך כל ההסטוריה, אומנים קיבלו משכורת חודשית מנדבנים, אחרים גם את זה לא.

    זמרים, שחקנים ולהטוטנים היו במעמד נמוך ולא זכו לכמויות הכסף, הערצה ומעמד-על להם הם זוכים במאה השנים האחרונות.

    הגלריה או המוזיאון הוא אמצעי להשקה, מיצוב, יחצנות, חנפנות, אירועי "פתיחה", והכי חשוב אוצרות המבוססת על נסיון וטעם טוב.

    כל האנושות מסתובבת היום עם מצלמה דיגיטלית, ומצלמת אותו דבר. עדיין אפשר לראות הבדלים גדולים בנושאים ובאיכות הצילום שבאים לידי ביטוי בטכניקה ובעיקר ב"עין המצלמת".

     

    תפקיד האוצרות הוא בעיני אומנות.  מתוך גודש והעושר של מה שנוצר היום, יש לטובים את העין לבחור את האיכותי, הרענן, המעודכן, המעניין וכמובן את הדבר הבא. כך שעל אף הכיוון המסתמן של האומנות 2.0 או 3.0 לגלריה או לעוצר יש חשיבות רבה וגם הם משתמשים כבר באינטרנט ככלי עבודה.

     

    אני ממליץ למי שאוהב אומנות ומטיל בכך ספק, לנסוע לניו-יורק ולחוות. להסתובב בצ'לסי, על שלל הגלריות המרהיבות, ולראות את שוק האומנות חי, פורח ובועט.


    --
    אייל טרזי, קיסריה
    28/7/07 22:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 22:55:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אכן הגלריה והמוזיאון המסורתי במדרון! האינטרנט בעליה, יחד עם האמנים.

    ראו "סטארט-אפ אמנותי" -http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3334195,00.html

     

    בקיצור עדיף הזנב הארוך מהבטן השמנה באמנות, או שיורידו בחינם את היצירה שלך, ותזכה להתפרנס מתוצרי הנלווים כמו פרסומות, חשיפה וכו'.


    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    28/7/07 23:07
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:07:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום למצטרפים החדשים,

     

    איל - כן, יש גלריות נפלאות, איש לא בא לפסול את זה. גם באינטרנט יש אמנות נפלאה, וגם את זה לא כדאי לפסול. הדרך הנכונה היא לשלב בין המדיות ובין הנתיבים השונים - וזה מחייב פתיחות, שלא תמיד ישנה אצל אוצרים וגלריסטים. אם תרמתי משהו לפתיחות זו, באתי על שכרי.

     

    אבי - האינטרנט הוא כלי נפלא, הוא העתיד ובמידה רבה גם ההווה. אבל, כפי שאמרה המיתולוגית, כדאי שלא נבטל כיוונים אחרים.

     

    תודה!


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    28/7/07 23:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:19:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    המאבק בין הגלריה המסורתית עתיק ראה טקסט "אמנות באינטרנט במקום בארטפוקוס",

     http://siglab.technion.ac.il/~avi/texts/artfocus.jpg

    התפרסם ב"סטודיו"מס' 58, נוב'-דצמבר 1994, עמ' 10. כיוון שהכול יהפוך למרושת, כדאי להפוך למכוונים בהקדם :-)


    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    28/7/07 23:21
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-28 23:21:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: process 2007-07-28 22:23:07

     

    ובאותה הזדמנות, הגיעה אלי במייל תגובה של אנשים שצופים בדיון מבחוץ (לא חברים בקפה), ונזעקו בשל אחת האמירות: הגלריה נותנת ערך לאמנות. לא, טוענת אחת המגיבות, האמנות היא זו שנותנת ערך לגלריה. בלי גלריה יש אמנות; בלי אמנות אין גלריה.

     

    הערה נוספת: לא רק אמנות דיגיטלית מוצגת ברשת - גם תמונות מקוריות. הרשת היא היום הגלריה הגדולה בעולם!

     

    ועל זה כל הדיון, לא...

    אסביר את דברי:

    בוא ניקח אמן צעיר שסיים זה עתה את לימודיו. הוא אינו יכול לבקש מחיר משמעותי עבור עבודתו. אבל אם הוא יקבל חסות של גלריה עכשווית ונחשבת (כמו זומר, אלון שגב, גורדון או אחרים), תו המחיר שיהיה על יצירתו יגדל משמעותית.

     

    אני רוצה להפנות אתכם למאמר מרתק בנושא זה של פייר בורדייה מתוך הספר "פרקים בסוציולוגיה": בשם "אבל מי יוצר את היוצרים".

     


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    28/7/07 23:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:29:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מצטרף

    מסכים

    הכל נכון

    עד כמה

    הכרתי גלריה שנחשבת

    שמות

    ההתממות

     


    --
    28/7/07 23:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:32:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: avimedia 2007-07-28 23:19:33

    המאבק בין הגלריה המסורתית עתיק ראה טקסט "אמנות באינטרנט במקום בארטפוקוס",

     http://siglab.technion.ac.il/~avi/texts/artfocus.jpg

    התפרסם ב"סטודיו"מס' 58, נוב'-דצמבר 1994, עמ' 10. כיוון שהכול יהפוך למרושת, כדאי להפוך למכוונים בהקדם :-)

    הי אבי,

    שמחה שהצטרפת. אולי תוכל בהזדמנות לספר על עבודת הדוקטורט שלך.

    מעניין לקרוא טקסט מתחילת הדרך..

    אחת הבעיות היום באינטרנט, לדעתי, זה הכמות. מספיק להציץ באתר של סאצ'י ולקבל סחרחורת. יש המון אמנות גרועה ברשת וקשה מאד להפריד בין המוץ לתבן - במיוחד אם אתה לא מתמצא.


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    28/7/07 23:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:39:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: dluz 2007-07-28 23:21:55

     

    צטט: process 2007-07-28 22:23:07

     

    ובאותה הזדמנות, הגיעה אלי במייל תגובה של אנשים שצופים בדיון מבחוץ (לא חברים בקפה), ונזעקו בשל אחת האמירות: הגלריה נותנת ערך לאמנות. לא, טוענת אחת המגיבות, האמנות היא זו שנותנת ערך לגלריה. בלי גלריה יש אמנות; בלי אמנות אין גלריה.

     

    הערה נוספת: לא רק אמנות דיגיטלית מוצגת ברשת - גם תמונות מקוריות. הרשת היא היום הגלריה הגדולה בעולם!

     

    ועל זה כל הדיון, לא...

    אסביר את דברי:

    בוא ניקח אמן צעיר שסיים זה עתה את לימודיו. הוא אינו יכול לבקש מחיר משמעותי עבור עבודתו. אבל אם הוא יקבל חסות של גלריה עכשווית ונחשבת (כמו זומר, אלון שגב, גורדון או אחרים), תו המחיר שיהיה על יצירתו יגדל משמעותית.

     

    אני רוצה להפנות אתכם למאמר מרתק בנושא זה של פייר בורדייה מתוך הספר "פרקים בסוציולוגיה": בשם "אבל מי יוצר את היוצרים".

     

    דבי, בואי ניקח אמן צעיר, או צעיר ברוחו, שלא סיים לימודים בבית ספר "נחשב". מה הסיכוי שאחת מהגלריות הנ"ל תעניק לו חסות? האם זה מפחית מערך יצירתו?

     

    קשה לי להבין את התפיסה של "הענקת ערך לאמנות" - אלא אם הכוונה רק לתג המחיר. יש כאן תופעה שהיא ייחודית לעולם הממסד האמנותי, של "לקיחת בעלות" על הצלחה. מעבד ומפיק מוסיקלי, או חברת תקליטים, עושים למען יוצר מוסיקלי הרבה יותר משאוצר או גלריסט עושים למען אמן - אבל הם אינם מתיימרים "להעניק לו ערך".


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    28/7/07 23:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-28 23:54:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אבנר,

    האם זה לא ברור שאני מדברת על ערך כלכלי? מתחילת הדיון התייחסת לנושא המכירות ולזה אני מתייחסת כשאני מדברת על ערך. ברור שאיכות היצירה נשארת קבועה - בלי כל קשר לייצוגה.

    אני לא יכולה לענות לך בשם גלריות אחרות. אני יכולה לספר לך שאני לא בוחרת אמנים לפי בתי הספר בהם למדו ולא תאמין - אני אפילו מייצגת שני אמנים שלא למדו כלל (למרות שזה מ-א-ד נדיר). כל מקרה לגופו.

    אני מנסה לתת זוית אחרת, אותה אתה מתעקש לא לראות:

     הצלחה,  פירושה רמת המחירים בהם נמכרות עבודות, מידת החשיפה, איכות החשיפה, רשימת אספנים איכותית שרכשה עבודות של אמן. זה תפקידו של הגלריסט. זהו מבצע משותף של היוצר ושל הסוכן. שחקן יכול להיות מוכשר נורא אבל חייב סוכן טוב כדי לקבל תפקידים.

     


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    29/7/07 00:07
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-29 00:07:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: dluz 2007-07-28 23:54:55

    אבנר,

    האם זה לא ברור שאני מדברת על ערך כלכלי? מתחילת הדיון התייחסת לנושא המכירות ולזה אני מתייחסת כשאני מדברת על ערך. ברור שאיכות היצירה נשארת קבועה - בלי כל קשר לייצוגה.

    אני לא יכולה לענות לך בשם גלריות אחרות. אני יכולה לספר לך שאני לא בוחרת אמנים לפי בתי הספר בהם למדו ולא תאמין - אני אפילו מייצגת שני אמנים שלא למדו כלל (למרות שזה מ-א-ד נדיר). כל מקרה לגופו.

    אני מנסה לתת זוית אחרת, אותה אתה מתעקש לא לראות:

     הצלחה,  פירושה רמת המחירים בהם נמכרות עבודות, מידת החשיפה, איכות החשיפה, רשימת אספנים איכותית שרכשה עבודות של אמן. זה תפקידו של הגלריסט. זהו מבצע משותף של היוצר ושל הסוכן. שחקן יכול להיות מוכשר נורא אבל חייב סוכן טוב כדי לקבל תפקידים.

     

    דבי, שמח על שהבהרנו את נושא הערך.

     

    מצד שני, אם מדובר בהיבט כלכלי, בעידן השיעתוק ניתן להגיע במכירת 10 עותקים לתוצאה של מכירת ציור בודד. אחד לא בא על חשבון השני, אלה שני ענפי אמנות שונים. צריך פתיחות לכולם.

     

    ולגבי וולטר בנג'מין - תחקרתי קצת, מסתבר שהוא כתב לפני יותר מ-80 שנה על השפעת הצילום - ודווקא בעין אוהדת. הוא טען שיכולת השיעתוק פשוט מוציאה את האלמנט הפולחני מהאמנות - וזה לא בהכרח רע.

     

    שוב, תודה על האכסניה לדיון מעניין.


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הזנב הארוך של האמנות"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה