כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3835)

    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוקטורלאה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sari10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחר_קליין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    HagitFriedlander
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הזנב הארוך של האמנות

    30/7/07 16:34
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 16:34:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    באומנות, כמו בכל תחום אחר, האינטרנט חולל מהפכה.

     

    אבל זה עדיין לא אומר שהוא תחליף לעולם האמיתי, בוודאי לא בעולם של ציירים וצלמים.

     

    הגלריות הן חלק חשוב מעולמו של אוהב האומנות, זה תהליך הלמידה על האומנות,  למידה על מה שקורה בעולם האומנות ובעיקר עיצוב הטעם שלך כחובב ואספן אומנות.

     

    לא חייבים לאהוב כל יצירה שרואים בגלריה, אבל כל יצירה שרואים תורמת משהו לעולם הפרטי שלך כאספן וחובב. 

     

    המראה של היצירה עצמה הוא חלק מהותי וחשוב ממנה, האם זה שמן על עץ? האם זה הצילום מודפס על פרספקס ונותן תחושה של עומק, ומה המשמעות של הגודל הפיזי של היצירה, יש יצירות שהכח שלהן בא מעצם גודלם הפיזי.

     

    דומה הדבר, להבדיל אלף אלפי הבדלות, לתעשיית הרכב, האינטרנט הוא כלי מדהים למחקר, אבל את הרכישה עצמה תעשה רק אחרי מגע אמיתי עם הרכב.

     

    קשה מאוד לאסוף היום, המחירים בשמים, ולבעלי הגלריות יש חלק באשמה, אבל אני עדיין לא חושב שהאינטרנט יכול להחליף את העולם הזה. 

     

    השיטוט בגלריות הוא חשוב לתהליך, השיחה עם בעלי הגלריות, ההיכרות, אין לזה תחליף, והאינטרנט רק מעצים את החוויה הזאת, תחזרו הביתה, תלמדו על האמן, איפה הוא הציג, מה ההשפעות שלו, ואז שתבואו לסיבוב הגלריות הבא שלכם, החוויה תהיה חזקה יותר.

     

    30/7/07 16:46
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 16:46:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אהבתי את נוסח ההתבטאות ועומקה

    ההליכה למיזם היא רעיון מבריק... אני מרים לך להרמה לא להנחתה.... התחל

    מוכן לעזור.... אבל עליה וקוץ בה.  למיזם כזה עלולים, למעשה רוב הסיכויים שייכנסו הפסיאדו אומנים... איך תדע להבחין ? כמו שנאמר באיטלקית שאתה יודע

    toto mondo artisto

    צטט: avimedia 2007-07-30 16:18:35

     

    אני אוהב שמרימים לי להנחתה!

    אכן בעיה קשההפרנסה! ברשת פועלים כוחות שונים מאלה המסורתיים. האמן ברשת הוא "סטארטאפיסת" לכל דבר, היוצר אמנות שהיא מידע , ומוצר כמו כל מוצר אחר. במידה ומוצר זה טוב, דהינו יש לו דרישה אמיתית מהקהל הרחב ברשת, ולא דרישה מאולצת כפי שקורה לפעמים בעולם "הממשי" , באמצעות "קובעי-טעם" וספקולנטים שונים, שהצד האמנותי לא תמיד עומד לנגד עיניהם. הרי ימצא מי שישלם עבור מוצר של מיליון כניסות ביום... גם אם לא קיבל הכשר של אוצר אמנות או גלריה ידועה.

    אני מציע להקים גוף בלתי תלוי של אמנים שחבריו ישתמשו ברשת האינטרנט ככלי ליצירת, הפצת וצריכת האמנות שלהם. הגוף יהווה אלטרנטיבה לממסד האמנותי הקיים, שאינו מיטיב עם האמנים כדברי מחבר ה"מעין מניפסט".

     

    הגוף יהיה סטארט-אפ שיהפוך לאבן שואבת של תכנים ומידע אמנותיים מקומיים וכלל עולמיים, שהם משאב מרכזי ויקר ברשת. הגוף יאפשר חשיפה והפצה של אמנות רבה יותר מאשר המוזיאון והגלריה יחדיו, כמובן ללא עריכה וצנזורה של אוצרים מבקרי אמנות אספנים וספקולנטים אחרים.

     

    הצלחת המיזם יכולה להביא להנפקה בבורסה ורכישה מצד משקיעים. התמורה בעבור הרכישה במידה ותתבצע, תהיה גבוהה ממה שמשתכרים האמנים במצב הנוכחי. גם אם לא יהיה מימוש פיננסי של המיזם, האמנים יזכו לחשיפה רבה וקידום עניינם. האמנות היא חלק מהמידע ברשת, וצריכה להיות חלק מההצלחה הכללית המלווה אותה.

     

    אם אתר YOUTUBE שמציע קטעי וידאו "סתמיים" נמכר ב 1.4 מיליארד דולרים (בעבר ICQ הישראלית נמכרה ב 400M$ למרות שלא מכרה ולו תוכנה אחת), אני בטוח שאתר בעל תכנים איכותיים יצליח לא פחות. האמנים צריכים להתאפק ולוותר על שורה בקורות החיים הכוללת תצוגה בגלריה מסורתית, בעבור עתיד טוב יותר ברשת להם ולאמנותם.

    לסיכום אם האמנות שאת מייצרת זוכה לתהודה, תהיה לה דרישה, וגם גמול נדיב, איתו נוכל ללכת למכולת וגם לבלות. זהו חוק הזנב הארוך של דיון זה, דבר העדיף על הבטן השמנה של כמה בעלי ממון, את לא חושבת כך?

     

     

     


    --
    30/7/07 17:01
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-30 17:05:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום לכל המתדיינים,

     

    נראה שאמרו כאן ממש הכל...

    אבנר הצגת שאלה בפתיחת הדיון - האם הגלריות צריכות להתנהל אחרת בעידן הווב 2 והרשת בכלל?

    לקחתי את השאלה לעצמי, כאמנית. יש הרבה דברים שאמנים יכולים לעשות ואף עושים, אבל היום, היום - החלטתי לעשות מעשה חדש מבחינתי. אולי כבר עשו אמנים אחרים.

    לרוב אמנים מציגים עבודה גמורה. שסיימו לעשות אותה.

    יש ברשת פרוייקטים של אמנים שמאופיינים כתהליך מתמשך.

    ואילו אני הבאתי עבודות שמתוכן אני צריכה לבחור להגשה לתערוכה, ואני מזמינה את כולכם לחוות דעה בטרם ההגשה, לומר דברים שישפיעו, אולי על ההחלטה שלי ואולי אף על עיצוב העבודות.

     

    אבי אבימדיה - טוב לראות אותך פה פעיל כל כך.

     

    מוזמנים אלי לפוסט שיצא עכשיו, תחת השפעתו הישירה של הדיון החכם הזה.

    התגובה הזו לא עוסקת לחלוטין בהשקעה באמנות - ואם זו חריגה מהמותר - אני מתנצלת. אבל אין ספק שהיא נוגעת ישירות בדיון הזה - השפעת האינטרנט על האמנות.


    --
    www.oraruven.com
    http://sites.google.com/site/p8artgallery/
    30/7/07 17:26
    0
    דרג את התוכן:
    2007-08-01 22:36:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: dluz 2007-07-30 16:31:29

     

    מכיון שאין מקום לכל האמנים בגלריות - אני בעד שיהיו יצירתיים וידאגו לעצמם.

     

    דרך אגב, אני מאד אשמח אם מישהו מהאמנים שהצליח למכור באינטרנט יספר לנו איך זה מתנהל  - איך הם מפרסמים את עצמם, כמה מוכנים לשלם להם , כמה עבודות מכרו וכו'.

    דבי, לבקשתך אביא מהניסיון של אורית:

     

     

    - אוצרת של מוסד תרבותי גדול באזור המרכז הגיעה אליה דרך האתר, והזמינה אותה לערוך שם תערוכה.

    - אדם הפותח גלריה חדשה הגיע דרך האתר, ולקח 6 תמונות להצגה.

    - ראשי פקולטה באחד המוסדות האקדמיים המובילים בארץ הזמינו 5 תמונות, שבחרו מתוך האתר

    - אספנית המתגוררת בלונדון בחרה באמצעות האתר 4 תמונות.

    - חובב אמנות ראה ברשת את התמונות, ומנסה לארגן תערוכה באחד מבנייני המשרדים הגדולים באזור המרכז.

    - מעצבת של בניין משרדים חדש הזמינה (באמצעות אתר נוסף שבו מופיעות תמונותיה של אורית) תמונה גדולה (רכישה ישירה באמצעות האינטרנט!)

     

    מחירי היצירות שנמכרו (אמנות דיגיטלית) מגיעים עד ל-1,500 ש"ח לתמונה.

     

    אם לחזור לדיון: אורית הציגה גם בגלריה וגם בבית האופרה, עיקר המכירה היא עדיין בתערוכות (כ-160 תמונות), וזה מובן. התערוכות היו גם כלי נפלא לחשיפת מדיה חדשנית לקהל שלא הכיר מדיה זו קודם לכן. מצד שני, האתר משמש ככלי לבחירת תמונות למזמינים פוטנציאליים, ואפילו למכירה ישירה - וזה רק הולך ומתגבר!

     

    הוא שאמרנו - הגלריה והאינטרנט יכולים להשלים זה את זה.


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    30/7/07 17:56
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 17:56:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לבהרנבו :

    התשובה בגוף השאלה! האמנות כבר יותר ממאה שנה=חיים, כמו שדרש גוז'ף בויס: "גם קילוף תפוחי אדמה היא אמנות אם נעשתה במודעות", YOUTUBE היא דוגמה לאמנות סביבתית חברתית במיטבה, ברור שיש קטעי וידאו טובים יותר או פחות! אבל משהו שילם על כך אוקינוס של כסף, מבלי לסנן הפסיאדו אומנים! האמנים צריכים להבין שהאמנות השתנתה, בגלל הסייברספייס, אין יותר "אנחנו" ו"הם" יש רק "אנחנו" המחוברים מיידית זה לזה, הפסוודו אמנים הם אמנים כמונו ראה ציטוט קודם של ויטגינשטיין.

     ל  DLUZ

    לאט לאט! ברשת לא מוכרים יותר אמנות, כפי שהיה בגלריה (ומפסידים 60%)! צריך להחליף דיסקט... אני לדוגמה לא מוכר יצירות, הן חופשיות להורדה העתקה ולשיכפול מהאתר שלי, בתנאי שמצויין המקור. אני חי מתוצרי הלואי של האמנות: הרצאות, לימוד, הזמנה לכנסים וכתיבה... אני מייצר מידע הקשור לאמנות. כפי שכתבתי, לאמנים שיוצרים "אובייקט" ממשי שנמכר, קשה להתרגל לרעיון שגלריסט לא ימכור בעבורו. זה כמו מעבר מעבודת אלילים גשמיים, לאמונה באל מופשט :-).

    כל מי שפותח אתר ומפיץ משהו הוא סטארטאפיסט, לכן לא רלוונטי לשאול " אבל תבדוק אם זה לא נעשה כבר"

     האם שאלת את עצמך האם כבר משהו צייר בצבעי שמן או רשם לפניך?

     תעשי "אמנות" מוצלחת ללא "אוצרים" ותפרצי למרחב (הקיברנטי).

    המידע ברשת הוא וירוס, שיכול באפס זמן כמעט להדביק את כולם ולהשפיע... הוא צריך להיות מספיק חזק ומתוחכם. 


    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    30/7/07 19:15
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 19:15:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     גלריה היא יותר מאשר בית ממכר לתמונות. היא "סלון חברתי" לארוח והיא מקום של טעם כפי שטעם משתקף בהחלטות האוצרות שלה.

    לשני אלה יש מקום בלי שום קשר לאינטרנט.   

     

     

    30/7/07 19:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 19:45:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אורה - בעיני תגובתך רלוונטית וראויה, זהו עוד יישום של האינטרנט ושל ווב 2.0 לאינטראקציה אמנותית.

    אבי - אין צורך להקצין ולבטל לחלוטין את המכירה. האינטרנט, גם בעידן 2.0, הוא כלי מצויין למכירות, ומטרה זו יכולה להתקיים לצד הרצון בחשיפה אישית.

    אמיר - אתה בא מעולם המוסיקה: שם האינטרנט אולי פגע במכירות הדיסקים, אבל יצר כלי נפלא לחשיפה ולקידום הופעות. אינך חושב שתהליך דומה יקרה בעולם האמנות?

     

    ועוד מילה לגבי החשש ש"שרלטנים" יציפו את אתרי האמנות באינטרנט: אין דבר כזה. תקראו את הספר "הזנב הארוך", הוא עוסק ארוכות בשאלה הזו. עידן 2.0 נותן כלי מעולה לסינון חומר לא ראוי - הגולשים עצמם. כמות הכניסות, התגובות ומנגנוני הדירוג מבטיחים שלא הכל יעבור. אין מתחרה לחכמה של ציבור הגולשים.

     

    רוצים דוגמא? בבקשה: הגולשים הם מנגנון הסינון היחידי של ערכי ויקיפדיה. בדיקה שנעשתה, העלתה שבוויקיפדיה יש פחות טעויות מאשר באנציקלופדיה בריטניקה...


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    30/7/07 21:05
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 21:05:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ברכות לדיון הארוך בקהילה

     

    לזנב באומנות זו תחושתי....מה שמתרחש כאן

     

    אני פונה אל יוזם הדיון מר גפני

    בסופו של דבר כל הזמן אתה מפנה אל האתר של אשתך

    בבלוג שלך .... ובדיון עצמו (אני מפחד שזה הקשר היחיד שלך לאומנות)

     אפילו נקבת במחיר שאישתך מכרה עבודה שלה...סלח לי אתם אפילו לא מצויים

    בתחילת ההבנה של השוק

     

    לא מקובל עלי...אתה מתוחכם מידי ומהתל ביוצרים הצעירים והאחרים באתר

     

    האמנות היא לא רק דיאלוג אקדמי היא גם דרך חיים וגם החיים עצמם לגבי מי שבחר או הלך בדרך של יוצר בכל תחום שהוא

     

    האינטרנט אכן מקור להצגת היצירה וגם שיווקה, זה לא מבטל את מקום הגלריה או המוזיאון או הארטדילר.....זה אמצעי נוסף ומותאם לרוח התקופה

     

    כמו בעבר גם היום כובשים את מקומך כאמן בהתמדה וביצירה....

     

    אין קיצורי דרך..... לדעתי, אך לצערי זה קיים

     

     מתנצל אם פגעתי

     


    --
    30/7/07 21:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 21:32:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: בהרנבו 2007-07-30 21:05:18

    ברכות לדיון הארוך בקהילה

     

    לזנב באומנות זו תחושתי....מה שמתרחש כאן

     

    אני פונה אל יוזם הדיון מר גפני

    בסופו של דבר כל הזמן אתה מפנה אל האתר של אשתך

    בבלוג שלך .... ובדיון עצמו (אני מפחד שזה הקשר היחיד שלך לאומנות)

     אפילו נקבת במחיר שאישתך מכרה עבודה שלה...סלח לי אתם אפילו לא מצויים

    בתחילת ההבנה של השוק

     

    לא מקובל עלי...אתה מתוחכם מידי ומהתל ביוצרים הצעירים והאחרים באתר

     

    האמנות היא לא רק דיאלוג אקדמי היא גם דרך חיים וגם החיים עצמם לגבי מי שבחר או הלך בדרך של יוצר בכל תחום שהוא

     

    האינטרנט אכן מקור להצגת היצירה וגם שיווקה, זה לא מבטל את מקום הגלריה או המוזיאון או הארטדילר.....זה אמצעי נוסף ומותאם לרוח התקופה

     

    כמו בעבר גם היום כובשים את מקומך כאמן בהתמדה וביצירה....

     

    אין קיצורי דרך..... לדעתי, אך לצערי זה קיים

     

     מתנצל אם פגעתי

     

    שלום אביאור,

    לא, לא פגעת - סתם נסחפת, ואחר כך חזרת בדייקנות על העמדות שהצגתי.

    - לגבי האתר של אורית - ההפניה וציון המחיר הם תשובה ישירה לפניה של דבי. חבל שיוצרים נוספים לא נענו לפנייתה לספר על מכירות ומחירים באינטרנט.

    - לגבי הקשר שלי לאמנות - לא התיימרתי להיות "מלומד", אם תקרא את הדיון תראה שזה נאמר במפורש. בכל זאת, כנראה שיש לי מה להגיד וזה מעניין אנשים - ראה כמות התגובות בדיון.

    - לא מסתדר לי: אם אני עוד לא "בתחילת ההבנה של השוק", מדוע החלטת שאני "מתוחכם" ומהתל באמנים צעירים? לא מצאתי בדברי אפילו רמז להיתול.

    - הרשה לי לתקן אותך: כתבת ש"האמנות איננה רק דיון אקדמי". הייתי מנסח: "האמנות איננה דיון אקדמי". האמנות היא יצירה, נשמה, רגש, מחשבה.

    - המשפט שאמרת לגבי האינטרנט והגלריה (הדגשתי בתגובתך) משקף בדייקנות את העמדה שהבעתי לכל אורך הדיון.

    - לא מדובר בקיצורי דרך: מדובר בפריצת דרכים חדשות. אם כל האמנים ילכו באותה דרך, זה יהיה עצוב ומשעמם; יהיה גם פקק תנועה.

    תודה על השתתפותך. 


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    30/7/07 21:59
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-30 22:02:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אבי יקר

    כמי שיכולת הניסוח המילולי שלה מפגרת אחריה שנות אור אני מודה לך על המאמר המעניין המנוסח היטב והנוגע בדיוק בנקודה.טרילירדי פיקסלים לעולם לא ידביקו קרן  אור  אחת בדרכה מהפיגמנט לרשתית  ומשם הרחק אל הלא נודע והתת מודע שבתוכנו. זו עדין השמש שמחוללת ואנחנו שמחוללים לאורה.. (ציירת שלא מוותרת ומנסה להישיר מבט אל מציאות מסנוורת:) 

     

     

     

     

    דבי יקרה אף את,

    אכן חבל שלא יכולתי להצטרף אליך למכירה בסוטביס בניו יורק, סתם כי לא היה לי מה ללבוש .. אני בטוחה שהיה לך מרתק. אני איתך, ובטח האחרונה  שמודאגת מעתידו של הציור ומעתידו של המין האנושי בכלל (קשור, לא?) אני רק ובעיקר מתבוננת מאיפה כל זה בא ולאן זה הולך ומה זה אומר.  ככה זה ציירים, כדי לראות את התמונה בשלמותה על כל גווניה  עדיף להם לא לחרוץ משפט לטוב או לרע אלה להתבונן בעובדות כפי שהן.

    זה שיש עכשיו כמויות אדירות של כסף בעולם וזה שהוא לא מתחלק שווה, את זה אני יודעת. מה מקומו של הציור בתוך המערכת הזאת, זה כבר נושא לדיון אחר. ובכל זאת היה מסקרן אותי להגיע למכירה הבאה של סוטביס בניו יורק ..

    30/7/07 22:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 22:57:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לDASS

    מהי המציאות המסנוורת? (פוסט שלי ב "מרושתים" ב YNET).

    פעם היינו הולכים לסרטים לכדי לברוח לזמן קצר מהמציאות הממשית. הסייברספייס הפך את היוצרות, הוא שאב אותנו, ולעיתים אנחנו מגיחים משם אל הממשי. הדבר בולט במיוחד בעיתות משבר, דוגמת מלחמת לבנון השנייה, בה צפינו בשידור ישיר בטלוויזיה גלובלית, במחשב המרושת ובטלפון הסלולרי, במוות, הפצצות והרס.

     

    מבטנו הועתק אל קסדתו של החייל המסתער בשדה הקרב, ולחרטום הפצצה החכמה במעופה לתוך חלונו של בית בדחייה בבירות, שהפסיק להתקיים לאחר הפגיעה, והפך ל"רעש לבן" טלוויזיוני, הד רחוק של המפץ הגדול. המלחמה הפכה לעוד סדרת ריאליטי אינטראקטיבית בזמן-אמת המשלבת ריקודים, שירים, חידונים, ורואי נסתר, שפרקיה מוצגים יום-יום ושעה שעה על המסכים הגלובאליים.

     

    המסך פוצל, לחלון שעוקב אחר שיגור ומעוף של טיל מדרום לבנון, בדרך לפגיעתו הקטלנית בחיפה. ובסמוך, נצפתה נעילת הכוונת של פצצה חכמה ששוגרה ממטוס חיל האוויר, והפגיעה בזמן אמת במשגר בצד הלבנוני. התמונה לוותה במבזקי טקסט מידיים של אולמרט ונסראללה, כאשר ברקע נשמעת שאגת אזעקה, שהקפיאה ומתחה אינסופית את האירוע, שסופו פיצוץ שהחריד את התודעה והגוף, שנדחסו לתוך ייחודיות מתגוננת.

     

    הצופה והגולש הפכו למשתתפים פעילים במופע הריאליטי בחוג סגור בתפקיד במאי, שחקן ומפיק, המדווחים בזמן אמת ממקום ההתרחשות, באמצעות הווידיאו-פון שברשותם. הסייברספייס הופך לממשק להודעות SMS, דוא"ל, שיחות ותמונות וידאו בזמן אמת, היוצר לחץ על מקבלי ההחלטות בצבא ועל קובעי המדיניות, שמנטרים אף הם בזמן אמת את רחשי ליבו של קהל בוחריהם המרושת.

     

    המרחב-זמן שנדחס הופך את חייו של כול גולש ל"אמנות סביבתית", אינטראקטיבית רבת משתתפים "וירטואליים", משחק מחשב, בו הוא מפעיל באמצעות הגדג'טים האלקטרוניים את סביבתו, מאנשים ועד טילים הפוגעים באויב "וירטואלי" מרוחק.

     

    הסייברספייס הוא שלוחה של מערכת העצבים המרכזית שלנו. המרחב הממשי אלים, נגוע בחוליים שונים, ובלתי יציב, גורם לרבים לנטשו, ולהסתגר בתוך קונכיה מגוננת של הסייברספייס. היינו עדים לכך ביוגוסלביה ובמלחמת לבנון השנייה, בהן אתרי אמנות באינטרנט משני צידי הגבול, הציגו יצירות ודעות. למעשה היו אלה ערוצי ביטוי יחידים שפעלו באזורי הקרבות, כיוון שאלה הפיזיים המסורתיים נסגרו. המרחב הממשי ננטש לטובת הווירטואלי.

     

      

    אחד מיושבי המקלטים במלחמת לבנון השנייה היה כותב שורות אלה :"...לגבי יצירה במצבי מלחמה; אינני מסוגל ליצור דברים משמעותיים כאשר סירנות מפלחות את האוויר, נופלות קטיושות, וחיי ילדי ומשפחתי בסכנה ממשית ומיידית, הדבר היחיד שאני מסוגל לבצע זה תחזוקה "מכנית" של האתר שלי, לשלב בו "זיכרונות", ותיעוד של מעשי בעבר, מעין אקט של "שימור" לדורות הבאים, ולקוות לימים טובים יותר בהם המוזות לא תשתוקנה.... במצבי דחק מעין אלה הגוף והתודעה נסוגים ל"מרחבים מוגנים", במקרה שלי הגוף עובר סובלימציה ממרחב ממשי למרחב וירטואלי "בטוח" יותר, שם הוא יכול לשרוד לנצח כ"מומיה" דיגיטאלית".

      

    ויריליו (החי בבטחה בפריז) חושש מן הסייברספייס: "הטכנולוגיות החדשות מנסות להפוך את המציאות המדומה, לחזקה יותר מזו הממשית, דבר שגורם לתאונות. היום בו יתרחש המהפך, יהיה יומה של ה"תאונה הגדולה". האנושות לא חוותה עדין תאונה יוצאת דופן מעין זו".

     

    לדעתי חששו של ויריליו הינו מופרך. למעשה, הסייברספייס הופך לעיר מקלט לגוף והתודעה בעת מצוקה ומשבר במרחב הממשי. המציאות המשודרגת (Augmented reality), שבסייברספייס, קולטת אותנו בעת שהמציאות הממשית מקיאה אותנו, עת היא הופכת לבלתי ראויה למחיה. הנוער של היום, חי חיים היברידיים, בהם החלק הווירטואלי הופך לדומיננטי על חשבון הממשי.

     

    לדוגמה, בתי בת ה-13.5 וחבריה, מעדיפים להישאר ב"מרחב מוגן" וירטואלי, גם כעבור שנה מתום המלחמה. סגורה בחדרה, היא מבלה שעות רבות ביום ב"עמדת עבודה", הכוללת מחשב, טלוויזיה, טלפון סלולרי, שני טלפונים קוויים, נגן MP3/4, וכל גאדג'ט אלקטרוני אפשרי אחר.

     

    פעילותה מתאפיינת בחלוקת קשב בלתי אפשרית מבחינתי, כאשר היא מצ'וטטת במקביל בעברית ואנגלית עם מספר גולשים, משוחחת בטלפון, צופה בקליפים בMTV, עונה על שאלותי הנודניקיות, ומכינה (היטב) שיעורים. המרחב הממשי הפך עבורה ועבור חבריה הגולשים לשקוף ולא רלוונטי. האם יצאנו ממערה אפלטונית אחת לאחותה האלקטרונית, בה בהפקה עצמית, אנו מוקרנים כהולוגרמות על קירותיה השקופים, ומשחקים בסדרות ריאליטי של חיינו? או שמא זו אותה תודעה בשינוי מערה? 

    DASS אין מציאות ממשית או וירטואלית, יש תודעה שקולטת מפה ומשם ויוצרת את המציאות!

    ככל שהסייברספייס ישתכלל, כך גם המציאות דרך הפריזמה שלו תתגבר (AUGMENTED REALITY). "טרילירדי פיקסלים לעולם משפרים קרן  אור  אחת בדרכה מהפיגמנט לרשתית  ומשם הרחק אל הלא נודע והתת מודע שבתוכנו.


    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    30/7/07 23:26
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-30 23:31:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אמיר - אתה בא מעולם המוסיקה: שם האינטרנט אולי פגע במכירות הדיסקים, אבל יצר כלי נפלא לחשיפה ולקידום הופעות. אינך חושב שתהליך דומה יקרה בעולם האמנות?

     

     האינטרנט הוא מדיום בדיוק כמו טלויזיה וכמו רדיו. לאומנות זה דבר טוב כי אפשר להעביר אותה דרך המדיום.  

     אינטרנט מגיע לכל בית. באמצעות אתרים, מצגות pps מטופשות במיילים, ובעוד דרכים רבות שעדיין לא נוסחו עד הסוף, האמנות מתקרבת (באמצעות המדיום) להרבה מליוני אנשים, וגם זה טוב.

    ברמת ה"פגיעה" אומנות פלסטית למיניה ניזוקה הרבה פחות מאשר מוזיקה כי מה שחשוב בה זה האורגינל. אי אפשר (עדיין) ל"הוריד" תמונה של פיקסו ולשכפל אותה כך שתיתן את אותה חוויה כמו המקור. במוסיקה אפשר.

     



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הזנב הארוך של האמנות"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה