כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3832)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    friend :)
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טומי טומי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .Shlomit
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gazuri1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    aVivStav
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Roais
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הזנב הארוך של האמנות

    30/7/07 23:46
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-30 23:46:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: אמיר אשר 2007-07-30 23:31:16

    צטט: אמיר - אתה בא מעולם המוסיקה: שם האינטרנט אולי פגע במכירות הדיסקים, אבל יצר כלי נפלא לחשיפה ולקידום הופעות. אינך חושב שתהליך דומה יקרה בעולם האמנות?

     

     האינטרנט הוא מדיום בדיוק כמו טלויזיה וכמו רדיו. לאומנות זה דבר טוב כי אפשר להעביר אותה דרך המדיום.  

     אינטרנט מגיע לכל בית. באמצעות אתרים, מצגות pps מטופשות במיילים, ובעוד דרכים רבות שעדיין לא נוסחו עד הסוף, האמנות מתקרבת (באמצעות המדיום) להרבה מליוני אנשים, וגם זה טוב.

    ברמת ה"פגיעה" אומנות פלסטית למיניה ניזוקה הרבה פחות מאשר מוזיקה כי מה שחשוב בה זה האורגינל. אי אפשר (עדיין) ל"הוריד" תמונה של פיקסו ולשכפל אותה כך שתיתן את אותה חוויה כמו המקור. במוסיקה אפשר.

     

    והייתי מוסיף לדבריך - המדיום מאפשר להרבה יותר אמנים נגישות לקהל הרבה יותר רחב.


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    31/7/07 07:06
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 07:06:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    ציטוט:

    ברמת ה"פגיעה" אומנות פלסטית למיניה ניזוקה הרבה פחות מאשר מוזיקה כי מה שחשוב בה זה האורגינל. אי אפשר (עדיין) ל"הוריד" תמונה של פיקסו ולשכפל אותה כך שתיתן את אותה חוויה כמו המקור. במוסיקה אפשר.

     

     לאמיר, ולאחרים שבטאו מחשבות דומות:

    יש ערך למקור כשהוא ציור, ועל אחת כמה וכמה שמקור תלת-מימד (פסל, בלשון פשוטה)בלתי ניתן להעברה ברשת

    אבל ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לעולם את הצילום ואת עיבוד התמונה ואת האינטרנט ואת הוידיאו - וחלקם של אלה בהתפתחות האמנות העכשווית הוא עצום! איך אפשר להתעלם מזה ולהמשיך לדון כאן בערכה של אמנות ושיווקה ברשת בלי להפריד בין השניים?

    כל עבודת אמנות המבוססת על צילום ניתנת להעברה/צפייה/העתקה/שכפול/מכירה ברשת מבלי שדבר ייגרע מאיכותה ומערכה, ומלכתחילה אין בעבודה כזו שום "מקור". זו הדיגיטליות שבאה לעולם ובלעה את "המקור" - בסוג זה של אמנות. ישנה הגישה הזו - של הדפסת חמישה עותקים חתומים של צילום - כדי לייצר באופן מלאככותי מקור, ורדיפת הבצע מרשה ליוצר או למי מטעמו - להדפיס עוד קצת עותקים - זה הרי פתטי... צילום טוב צריך לקבל מעמד של מוזיקה טובה שברור שאין בה עותק של מקור וכל עותק שווה לאחיו...

     

    הציור והפיסול ממשיכים לחיות ובשביל לחוות אותם חווייה מלאה צריך לעמוד עמידה פיזית מולם, ואם אי אפשר להגיע לסותביס - מה טוב שיש אינטרנט שיכול להעביר חלק מהחוויה.

     

    בכל מקרה, הערך האמנותי של עבודה - כלומר האיכות של המסר, הרעיון, החשיבה, יחד עם הביצוע - אינם תלויים לחלוטין בסוג המדיה. זה יכול להיות דיגיטלי או מצויר במריחת אצבעות - אין לזה קשר עם האיכות האמנותית.

     


    --
    www.oraruven.com
    http://sites.google.com/site/p8artgallery/
    31/7/07 08:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 08:12:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רבותי האינטרנט זה לא כמו טלוויזיה, רדיו או עיתון! זהו כלי אינטראקטיבי! דהינו גם ה"צופה" פעיל ומשנה את היצירה בנוסף על המדיום שעושה זאת (המחשב והרשת מוסיפים ומשנים רנדומלית תכנים, לכן גם הם הופכים לאמנים, מכאן אין טעם לשאלה מיהו אמן או פסוודו אמן). פעם הצופה היה קולט פסיבי שך תכנים שה"אמן" שידר אליו בכפית ביושבו כ שק תפוחי אדמה  מול הטלוויזיה. היום בעידן הריאלטי -אינטראקטיבי-זמן אמת הוא יוצר את התכנים! אז מי ימכור למי מה? לכן גלריה, מוזיאון, אוצר, אספן וכו' בבעיה רצינית.

    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    31/7/07 10:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 10:38:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: אורהלה 2007-07-31 07:06:52

     

    ציטוט:

    ברמת ה"פגיעה" אומנות פלסטית למיניה ניזוקה הרבה פחות מאשר מוזיקה כי מה שחשוב בה זה האורגינל. אי אפשר (עדיין) ל"הוריד" תמונה של פיקסו ולשכפל אותה כך שתיתן את אותה חוויה כמו המקור. במוסיקה אפשר.

     

     לאמיר, ולאחרים שבטאו מחשבות דומות:

    יש ערך למקור כשהוא ציור, ועל אחת כמה וכמה שמקור תלת-מימד (פסל, בלשון פשוטה)בלתי ניתן להעברה ברשת

    אבל ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לעולם את הצילום ואת עיבוד התמונה ואת האינטרנט ואת הוידיאו - וחלקם של אלה בהתפתחות האמנות העכשווית הוא עצום! איך אפשר להתעלם מזה ולהמשיך לדון כאן בערכה של אמנות ושיווקה ברשת בלי להפריד בין השניים?

    כל עבודת אמנות המבוססת על צילום ניתנת להעברה/צפייה/העתקה/שכפול/מכירה ברשת מבלי שדבר ייגרע מאיכותה ומערכה, ומלכתחילה אין בעבודה כזו שום "מקור". זו הדיגיטליות שבאה לעולם ובלעה את "המקור" - בסוג זה של אמנות. ישנה הגישה הזו - של הדפסת חמישה עותקים חתומים של צילום - כדי לייצר באופן מלאככותי מקור, ורדיפת הבצע מרשה ליוצר או למי מטעמו - להדפיס עוד קצת עותקים - זה הרי פתטי... צילום טוב צריך לקבל מעמד של מוזיקה טובה שברור שאין בה עותק של מקור וכל עותק שווה לאחיו...

     

    הציור והפיסול ממשיכים לחיות ובשביל לחוות אותם חווייה מלאה צריך לעמוד עמידה פיזית מולם, ואם אי אפשר להגיע לסותביס - מה טוב שיש אינטרנט שיכול להעביר חלק מהחוויה.

     

    בכל מקרה, הערך האמנותי של עבודה - כלומר האיכות של המסר, הרעיון, החשיבה, יחד עם הביצוע - אינם תלויים לחלוטין בסוג המדיה. זה יכול להיות דיגיטלי או מצויר במריחת אצבעות - אין לזה קשר עם האיכות האמנותית.

     

     

    את צודקת אורהלה. אני יכול לחשוב על עוד שני תחומי אמנות שהקרקע מתחתם מאד לא יציבה: וידאו ארט וליטוגרפיות למיניהן.

    רק השבוע ניסיתי למכור ליטוגרפיה (אורגינלית, חתומה וממוספרת) עבור מישהו. הוא קנה אותה לפני 20 שנה במאות דולרים ועכשיו התברר שבגלל השכלולים בעולם הדפוס, ערכה, כמו של כל האחרות, ירד לאפס.

    ועם זאת, בזכות האינטרנט אני יוכל להחשף להרבה יותר וידאוארטים בפרט ואמנות בכלל מאשר קודם, וכיוצר, אני יכול להפיץ את אמנותי בעלויות נמוכות בהרבה. לגבי המודלים הכלכליים החדשים - קטונתי, אבל השיחה התחילה ממעמד הגלריסטים, ועל זה כבר הגבתי.  

    מסכים איתך שהערך האומנותי לא נפגע. 

    יום נפלא

    31/7/07 11:37
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 11:37:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אמיר ואורל'ה נכון מאד,

     ויריליו ובודריאר התלוננו כי התמונה והמוזיקה האלקטרוניים מושלמים, ללא ה"פגמים" שיש לאמנות ה"מסורתית". מבחינתם זהו סוף פסוק (הם אלה שהתרגלו לעולם לפני הסייברספייס). היום תשאלו כל ילד מה יותר טוב? ותקבלו את התשובה לאן הולכת האמנות!


    --
    אבי רוזן
    אמן מדיה חדשה

    http://www.youtube.com/user/ephemeral8
    31/7/07 12:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 12:35:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: אורהלה 2007-07-31 07:06:52

     

    ציטוט:

    ברמת ה"פגיעה" אומנות פלסטית למיניה ניזוקה הרבה פחות מאשר מוזיקה כי מה שחשוב בה זה האורגינל. אי אפשר (עדיין) ל"הוריד" תמונה של פיקסו ולשכפל אותה כך שתיתן את אותה חוויה כמו המקור. במוסיקה אפשר.

     

     לאמיר, ולאחרים שבטאו מחשבות דומות:

    יש ערך למקור כשהוא ציור, ועל אחת כמה וכמה שמקור תלת-מימד (פסל, בלשון פשוטה)בלתי ניתן להעברה ברשת

    אבל ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לעולם את הצילום ואת עיבוד התמונה ואת האינטרנט ואת הוידיאו - וחלקם של אלה בהתפתחות האמנות העכשווית הוא עצום! איך אפשר להתעלם מזה ולהמשיך לדון כאן בערכה של אמנות ושיווקה ברשת בלי להפריד בין השניים?

    כל עבודת אמנות המבוססת על צילום ניתנת להעברה/צפייה/העתקה/שכפול/מכירה ברשת מבלי שדבר ייגרע מאיכותה ומערכה, ומלכתחילה אין בעבודה כזו שום "מקור". זו הדיגיטליות שבאה לעולם ובלעה את "המקור" - בסוג זה של אמנות. ישנה הגישה הזו - של הדפסת חמישה עותקים חתומים של צילום - כדי לייצר באופן מלאככותי מקור, ורדיפת הבצע מרשה ליוצר או למי מטעמו - להדפיס עוד קצת עותקים - זה הרי פתטי... צילום טוב צריך לקבל מעמד של מוזיקה טובה שברור שאין בה עותק של מקור וכל עותק שווה לאחיו...

     

    הציור והפיסול ממשיכים לחיות ובשביל לחוות אותם חווייה מלאה צריך לעמוד עמידה פיזית מולם, ואם אי אפשר להגיע לסותביס - מה טוב שיש אינטרנט שיכול להעביר חלק מהחוויה.

     

    בכל מקרה, הערך האמנותי של עבודה - כלומר האיכות של המסר, הרעיון, החשיבה, יחד עם הביצוע - אינם תלויים לחלוטין בסוג המדיה. זה יכול להיות דיגיטלי או מצויר במריחת אצבעות - אין לזה קשר עם האיכות האמנותית.

     

    אורה, אני חושב שהגדרת בצורה הטובה ביותר את משמעות ענפי האמנות החדשים בעולם האמנות (ולא רק באינטרנט). אלו סוגי יצירות בעלי כושר תפוצה אדיר ונגישות גבוהה.

     

    חלק מענפים אלה ניתן לתרגום לחוויה הפיזית של "לעמוד מול תמונה", הודות לטכנולוגיות הדפוס החדישות (למשל), ואז יש גם יצירה פיזית בעלת ערך אמנותי וכלכלי - ועדיין ברת שכפול.

     

    ומשפט הסיום שלך - בעצם אומר את הכל.

     

    תודה!


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    31/7/07 19:48
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-31 19:48:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חלק מענפים אלה ניתן לתרגום לחוויה הפיזית של "לעמוד מול תמונה", הודות לטכנולוגיות הדפוס החדישות (למשל), ואז יש גם יצירה פיזית בעלת ערך אמנותי וכלכלי - ועדיין ברת שכפול.

     

    אבנר - ראיתי כבר קנווסים מודפסים, וגם השתמשתי בהדפסת קנוס. אני לא בטוחה שראיתי הדפסת ג'קלי שאמורה להיות הטופ של ההדפסות , ובטח לא ראיתי הדפסנ כזו מול המקור.  גם בנושא הזה אין אמת אחת נכונה. ייתכן שיש ציורים שהדפסה איכותית שלהם תעביר הכל. אבל אני לא יודעת אם זה נכון לכל ציור, שהרי יש ציורים שכמויות חומר הצבע בהם יוצרות ממש פיסול על הקנווס, ומכונה מדפיסה משטח אחיד. אלא אם אני טועה בכך? לא בקיאה מספיק.

    בכל מקרה - אין ספק שההדפסה והשכפול עושים טוב, כי מה שחשוב זה התמונה שאתה מתבונן בה, ומבחינתי גם הדפסה על נייר טובה לעניין זה . העניין הוא האפשרות שיש לכל אחד לשים בבית שלו אמנות טובה, גם אם הוא לא הולך לסותביס. הקונים ומוכרים בסותביס עניינם באמנות כאמנות קטן מעניינם ברכוש. זו בורסה... ההמונים לא שם. וגם לא במכירות פומביות צנועות יותר.

    יש להבדיל הבדל גדול בין האמנות הנסחרת במקומות האלה, וגם בגלריות יקרות, שהיא אמנות לעשירים, (ושהאמן שיצר - כבר מזמן נפרד לעד מהעבודה המתגלגלת שלו) לבין אמנות שניתנת לשכפול ולהדפסה שכל צעירה יכולה לתלות על הקיר שלה  (או לחילופין אמנות מיד האמן ללא תיווך)

    ועל מה מדברים פה בפורום הזה ובדיון הזה?

    על איזו משתי האפשרויות?

     


    --
    www.oraruven.com
    http://sites.google.com/site/p8artgallery/
    31/7/07 20:27
    0
    דרג את התוכן:
    2007-10-29 09:25:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: אורהלה 2007-07-31 19:48:24

    חלק מענפים אלה ניתן לתרגום לחוויה הפיזית של "לעמוד מול תמונה", הודות לטכנולוגיות הדפוס החדישות (למשל), ואז יש גם יצירה פיזית בעלת ערך אמנותי וכלכלי - ועדיין ברת שכפול.

     

    אבנר - ראיתי כבר קנווסים מודפסים, וגם השתמשתי בהדפסת קנוס. אני לא בטוחה שראיתי הדפסת ג'קלי שאמורה להיות הטופ של ההדפסות , ובטח לא ראיתי הדפסנ כזו מול המקור.  גם בנושא הזה אין אמת אחת נכונה. ייתכן שיש ציורים שהדפסה איכותית שלהם תעביר הכל. אבל אני לא יודעת אם זה נכון לכל ציור, שהרי יש ציורים שכמויות חומר הצבע בהם יוצרות ממש פיסול על הקנווס, ומכונה מדפיסה משטח אחיד. אלא אם אני טועה בכך? לא בקיאה מספיק.

    בכל מקרה - אין ספק שההדפסה והשכפול עושים טוב, כי מה שחשוב זה התמונה שאתה מתבונן בה, ומבחינתי גם הדפסה על נייר טובה לעניין זה . העניין הוא האפשרות שיש לכל אחד לשים בבית שלו אמנות טובה, גם אם הוא לא הולך לסותביס. הקונים ומוכרים בסותביס עניינם באמנות כאמנות קטן מעניינם ברכוש. זו בורסה... ההמונים לא שם. וגם לא במכירות פומביות צנועות יותר.

    יש להבדיל הבדל גדול בין האמנות הנסחרת במקומות האלה, וגם בגלריות יקרות, שהיא אמנות לעשירים, (ושהאמן שיצר - כבר מזמן נפרד לעד מהעבודה המתגלגלת שלו) לבין אמנות שניתנת לשכפול ולהדפסה שכל צעירה יכולה לתלות על הקיר שלה  (או לחילופין אמנות מיד האמן ללא תיווך)

    ועל מה מדברים פה בפורום הזה ובדיון הזה?

    על איזו משתי האפשרויות?

     

    אורה, לשאלותייך - התכוונתי להדפסת קנבס של אמנות דיגיטלית, ואז הדפסה זו היא "המקור". ניתן כיום להדפיס באיכויות גבוהות ביותר (אם תרצי, נוכל להמליץ לך איפה - ולפני שתיפתח עוד תיאוריית קונספירציה, אין לנו בית דפוס...)

    על מה מדברים? על הכל. לפחות מבחינתי, כל מה שציינת זה אמנות. אחרים אולי חושבים אחרת.

     

     

    תודה.


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING
    31/7/07 22:10
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-31 22:21:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    רבותיי ערב טוב,

     

    ראשית, אני שמח לראות שהדיון עורר תגובות כה רבות, ושנושא האמנות הוא נושא חם בקפה.

     

    אני כותב כאן כדי להבהיר באופן צלול את מה שרשום בתנאי השימוש של הקהילה - המופיעים מעל לדיונים.

     

    אין לפרסם בקהילה.

    אין להעלות חומר פרסומי, פרסום אירועי אמנות ופרסום גלריות ועבודות חדשות.

     

    מי שמעוניין לעשות כן, מוזמן לכתוב לדבי, מנהלת הקהילה במייל הרשום בתנאי השימוש וכל פרק זמן יתפרסם דיון אשר מרכז את המידע הנ"ל.

     

    כל מחיקה ועריכת תוכן בקהילה מתבצעת על בסיס הכללים שנקבעו, ולא על פי קריטריונים אחרים.

     

    אנא שימרו על כללים אלו כדי למנוע עריכה או מחיקה של תכנים שאתם מעלים.

     

     


    --
    ניצן פלס
    Digital Relations.co.il
    29/10/07 09:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-10-29 09:29:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דיון זה חוזר להיות רלוונטי לאור פוסט מצויין של ד"ר סקונד לייף בנושא אמנות בעידן השיעתוק.

    תודה לאורה על ההפנייה.


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    29/10/07 20:53
    1
    דרג את התוכן:
    2007-10-29 21:25:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום לכולם

    התחלתי לקרוא את הדיון מתחילתו, למרות שבעבר קראתי את רובו (זה הדיון שהגעתי אליו במיקרה וגרם לי להצטרף לקפה), הועלו מספר תגובות והתיחסויות לפוטושופ ולג'יקלה כמישהי שנשמה פוטושופ כמעט יום יום, במשך מספר שנים ומכירה את נושא הגיקלה מקרוב, אשמח לשתף אתכם בכמה עובדות

     

    הפוטושופ - אני מאמינה, שרובכם לא ממש מכירים את התוכנה. גם אם עבדתם עליה ימים ושבועות, אין די בכך. אני רק אחרי מספר שנים של עבודה במשרדי פרסום, מתוכן חלק במחלקות המתמחות בעבודה בפוטושופ (ולא לא כל ביצועיסט או מעצב יודעים פוטושופ) העזתי להגיד שאני יודעת . מאחר וככול שאתה יודע יותר, אתה מבין כמה אתה לא יודע...

    במקביל עזרתי לעסק שהיה בין הראשונים בתחום הדפסות הג'יקלה. (ורק למען הסר ספק, זו היתה עזרה, אין לי עוד קשר עם המקום, ומבלי להכנס לפרטים גם לא יהיה. כך שאין לי כל מניע. ) כך שאני מכירה את הפוטושופ גם מהזוית של האמנות, תיקונים של צילומי ציורים ועבודות דיגיטליות.

     

    הפוטושופ היא אמנם תכנה עם פילטרים וכלים המאפשרים לערוך מניפולציות על תמונות. אבל לא די בכך. הכרות עם התכנה יכולה להפוך אותה לכלי יצירתי/כלי עבודה. ליצירת אמנות המבוססת על תמונות קיימות העוברות שינויים ולהפיכתה לכלי ציור.

    אני באופן אישי, לא רואה עצמי משתמשת בה ככלי ציור, מאחר ואני צריכה את העבודה עם החומר, הצבע, המכחולים, הבד, גלגלות, שפכטלים... וגם הרח. אבל ראיתי אמנים שיצרו אמנות דיגיטלית ברמות מדהימות, שרק הכרות עם התכנה מאפשרת להבין כמה השקעה הושקעה בכל אחת מהיצירות. עד כמה התכנה היוותה רק כלי עבודה כמו מכחול וצבע ולא כמניפולציה או פילטר הנותנים לו פקודה והוא עובד. אמנים שהיה להם רעיון, אמירה, חוויה, כמו לכל צייר עם מכחול, והפכו אותה לאמנות, רק בכלי אחר - הפוטושופ...

    בנוסף, בדומה לאמנים היוצרים קולאז'ים, או אמנים המשתמשים בחומרים קיימים, והופכים אותם ביצירותיהם למשהו אחר, אמירה אחרת, ויזואל אחר, יצירה אחרת... כך גם הפוטושופ מאפשרת לקחת תמונות קיימות ולהפכן , לאמנות, להעניק להן תכנים חדשים...

    ומכאן כל השאר, כמו בכל אמנות אחרת, כשמסתיים הדיאלוג בין האמן ליצירה, ומתחיל הדיאלוג בין היצירה לצופה, יחליט הצופה, אם הוא מתחבר לאמירה, לאמנות, לטכניקה...

    בעבודתי במשרדי פרסום על צילומים ותמונות, היו עבודות שדרשו ראיה ציורית, הבנת תלת מימד, הצללות, היו דברים שנבנו כמעט מאפס, אוביקטים שטוחים שקבלו תלת מימד וחיים. דוגמניות ששופצו ותוקנו... עבודות שהיכולת הטכנית שלי בציור, איפשרה לי להגיע לאיכות עבודה אחרת. תיקונים ובניות ששום פילטר שבעולם לא יכול היה לבצע אותם, רק יד מציירת... לא, ברור שזו לא אמנות אולי אומנות. וזו בדיוק הנקודה, הפוטושופ הוא כלי יצירה, במידה ויודעים לעבוד איתו נכון, אמנות עם פוטושופ, היא באמירה של האמן...

     

    ג'יקלה - כאמור, היתה לי הרבה יותר מנגיעה גם בתחום זה. ראיתי הדפסות באיכויות שונות. ואני מרשה לעצמי להביע דעה, כמישהי שמכירה את שני העולמות, הדיגיטלי והציור עם צבעים ומכחולים.

    הפקת ג'יקלה, זו מומחיות בפני עצמה. זה מתחיל במגוון רחב מאוד של סוגי בדים, איכויות בד, טקסטורה של בד..., עובר לסוגי דיו שונים, פגמנטים ושאינם, כאלו שעמידים במים ובעלי אורך חיים של עשרות שנים, דיו שיכול להגיע לצבעים וגוונים רחבים ודיו שבעייתי בגוונים מסוימים.

    כל ג'יקלה מתחיל בצלם, עבודה עם ציור שונה לגמרי מעבודה עם אוביקטים אחרים ועם אנשים, יש צלמים שזו המומחיות שלהם. זה ממשיך בסוג הצילום, שקופית, עם משמעות לגודל או צילום דיגיטלי. במידה וצולמה שקופית יש משמעות רבה ומכרעת לסריקה, סריקה יכולה "להרוג" צילום טוב או להוות בסיס של עבודה.

    אחרי שהחומר מגיע למחשב הוא מהווה בסיס לעבודה. מקום שמדפיס ג'יקלה ומכבד את עצמו, ידאג לפני הכל לכיול המערכת, אחרכך יעבוד על הצילום של הציור, תיקון פגמים והתאמת צבעים. אין צילום שאינו דורש עבודה והתאמת צבע היא לא נעשת בפקודה אחת. עריכת טסט לפני הדפסה לאישורו של האמן.

    השלב הסופי, מתיחת הציור על מסגרת פנימית ומריחת לכה. גם השלב הסופי כולל חומרים באיכויות שונות...

    כאמור, ראיתי הרבה הדפסות באיכויות שונות, חלקן אינן ראויות לדבר עליהן כלל ומנגד כאלו שמתקרבות למקור באופן שלא יאמן. כמובן שבינהן עוד רמות שונות של הדפס.

        נכון, ציורים שיש בהם משיכות מכחול גסות, טקסטורות, עובי של צבע... ג'יקלה היא מדיה מוגבלת עבורם. אבל ציורים שצוירו עם מעט שכבות באופן שטוח, ג'יקלה טוב מתקרב מאוד למקור. כמעט לשלמות.

    ראיתי ג'יקלה מתוח ומרוח בלכה, שעמד לייד האורגינל, ובמרחק לא גדול אנשים התקשו להגיד מה המקור.

     

    ישנם אמנים שמוסיפים ומצירים על ההדפס ובכך נוצרת אופציה שלישית.

     

    29/10/07 23:26
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-10-29 23:26:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    רונית - לדברייך הדיון שפתחתי הביא אותך לקפה - ומה שכתבת החזיר אותי אל הדיון!

     

    אני מאד מזדהה עם מה שכתבת על הפוטושופ - במיוחד עקב היותך ציירת (מאד התפעלתי מעבודותייך). הפתיחות הזו יכולה לעשות רק טוב - להבין שהטכנולוגיה המודרנית פתחה לפנינו כלים חדשים ליצירה אמנותית, ושצריך לראות בכך ברכה.

     

    ואם ניתן ליצור אמנות בפוטושופ, הרי שההדפסה הדיגיטלית היא אומנות החיונית לאמנות. בשנים האחרונות עברנו לא מעט בתי דפוס - והיום יש כאלה המסוגלים להגיע לרמה מדהימה של נאמנות למקור.

     

    תודה!


    --
    אבנר גפני - מנהל \"ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי\"

    מייסד קהילת NETWORKING


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הזנב הארוך של האמנות"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה