כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    חברים בקהילה (5532)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    mr.unicorn
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ARMAND
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רינת אגרנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bfou
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    קיימות

    פורום קיימות הוא הפורום המרכזי של קהילת איכות הסביבה. בפורום יעלו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק באיכות הסביבה.

    על שבילי אופניים, הסברה ושיתוף ציבור

    18/3/09 18:02
    2
    דרג את התוכן:
    2009-03-20 12:22:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אמש הייתי בכנס תושבים בשכונת ביצרון-רמת ישראל וחזרתי מאוכזב ועצוב.

    תמיד האמנתי שתכנון סביבתי הוא רצון הציבור ושכשאני נלחם למען שבילי אופניים, צמצום תנועת כלי הרכב בעיר והפחתת זיהום האוויר, אני פועל בשביל הציבור ולמענו, אבל הערב לצערי הייתי צריך לשכנע את עצמי בעניין הזה כל הזמן...

    כנס התושבים שחזרתי ממנו עכשיו ובו נכחו כ- 100 תושבי שכונת ביצרון-רמת ישראל אורגן על רקע התנגדות חלק גדול מתושבי השכונה לפיילוט (הארצי) שנעשה בשכונה לשביל אופניים על המסיעה (הכביש), מופרד מתנועת המכוניות על-ידי חניית רכבים ומפרדה מפלסטיק (ראו תמונה). 

    בשביל כל רוכב אופניים מצוי שנאבק יום יום ברכבים ובהולכי רגל, השביל הזה הוא חלום. לא רק שהוא מאספלט על הכביש, הוא גם מופרד בצורה מלאה הן מהמכוניות והן מהולכי הרגל, אפילו יותר טוב מהרבה שבילים באירופה!

    אבל מה, כנראה שבין הרצון והכוונה ובין המצב בשטח יש, כמו כל דבר אצלנו במדינה, פער לא קטן: מסתבר שבשביל נוסעים בדרך קבע קטנועים, שבגלל הקיטוע שלו בתחנות האוטובוס ישנן תאונות, ושהוא פשוט לא מסומן בצורה ברורה להבהיר שהוא שביל אופניים ולא שום דבר אחר.

     

    מעבר לכך, לא נעשה שיתוף ציבור אמיתי לתכנית. היה מצופה שלתכנית לשביל שהוא הראשון מסוגו בארץ, ושאף-אחד לא ממש יודע איך לאכול אותו, ייערך שיתוף ציבור מקיף מאוד, אשר גם יספק מידע, גם יפחית חששות וגם ישמע את הבעיות מהן חוששים התושבים וינסה לתת להם תשובות.

    כמו כן, היה מצופה לערוך קמפיין נרחב בקרב תושבי העיר אשר מסביר על היתרונות שבסלילת שביל על הכביש, מופרד מתנועת הולכי הרגל והרכבים, ואשר מגייס את דעת הקהל לנושא. 

    בגלל הבעיות הללו, מרבית התושבים שהיו הערב בכנס הביעו התנגדות לפרוייקט ודרשו "להחזיר את המצב לקדמותו". בשיחות אישיות עם חלק מהם לאחר הכנס נוכחתי לדעת כי ההתנגדות איננה לפרוייקט עצמו אלא לליקויים בביצוע שלו, וכי רבים מהם מבינים את היתרונות שבסלילת שביל על הכביש.

    כמו כן חשוב לציין כי הגיעו גם תושבים אשר תומכים בפרוייקט - אך חששו לדבר בכדי לא להיות במיעוט. וודאי קיימים תושבים רבים שתומכים בפרוייקט אך לא טרחו  להגיע למפגש. 

     

    כמובן שכמו כל דבר במדינה שלנו, נזכרים לעשות הכל אחרי שהנזק נעשה, אבל כמו שנאמר  "it's never too late". עוד לא מאוחר להפגש בקבוצות עם תושבי השכונה, להסביר להם בצורה שקטה ומנומקת על יתרונות השביל, לשמוע מהם על הבעיות, להציע פתרונות וכמובן לתקן את הליקויים.

    גם לא מאוחר לפתוח בקמפיין כלל עירוני לגבי הסוג החדש של השבילים, וודאי שלא מאוחר להתחיל בשיתוף ציבור לגבי השבילים שמיועדים לסלילה בקרוב, מוקדם ככל האפשר. 

    מה שעוד צריך להבין בו זה פוליטיקה. כמו שהמתנגדים לשביל גייסו חברת מועצה תושבת השכונה כנגד השביל, כך צריכים תומכי שבילי האופניים על הכביש לגייס כמה שיותר חברי מועצה ואישי ציבור אשר יוכיחו כי רוכבי האופניים בעיר ותושבי העיר רוצים שבילי אופניים אמיתיים על הכביש, כפי שנעשה בכל העולם.

    כפי שמתנגדי השביל קיימו כנס תושבים גדול כנגד השביל, כך תומכי השבילים על הכביש (ואני מדבר קודם כל על עצמי ועל הפעילים ב"תל-אביב-יפו בשביל אופניים") צריכים ליזום כנס כלל עירוני וכנסים שכונתיים במקומות בהם מתכוונים לסלול שבילים כאלה, כדי להשמיע את קול ה"רוב הדומם". 

    ואפשר כבר להתחיל בשליחת פקס לראש-העיר, רון חולדאי: 5244093 ומייל לראש רשות התחבורה בעירייה, ד"ר משה טיומקין, לתת להם "רוח גבית" בעניין.

    כך נוכיח כי תכנון סביבתי ובר-קיימא הוא אכן רצון הציבור!  

     

    Attached files:
    קובץ מספר 1 (jpg)
    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "על שבילי אופניים, הסברה ושיתוף ציבור"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    18/3/09 18:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-18 18:43:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עומר, תחזיק מעמד ותאגור כוחות.
    שיתוף תושבים זה לא דבר פשוט, אני לא צריכה להסביר לך...
    ישנם הרבה ניגודי אינטרסים, פוליטיקה ומאבקי כוחות.
    לא תמיד יודעים מה נכון לעשות.
    אתה מנוסה ואני מאמינה שלאחר תקופה קצרה של יאוש אתה תחזור לעבודה ותצליח להוביל את מה שאתה חושב לנכון.
    יישר כוח
    18/3/09 23:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-18 23:26:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    תודה יעל!

    המילות עידוד הללו אכן נותנות כח להמשיך בכל אופן.

    האמת שמהרבה בחינות המפגש אמש היה מרתק מבחינה סוציולוגית. אפשר היה ללמוד ממנו הרבה.

    19/3/09 10:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-19 10:20:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כפי שאתה כבר מבין, לא כולם משוכנעים במה שנראה לך ברור מאליו. לך ברור כי נתיבי אופניים על הכביש הם הפיתרון הנכון, אבל אתה לא משתמש בהצלחות המוכחות והידועות לכך מהעולם. הזכרת את זה כבדרך אגב, במקום לזכור כי בישראל אוהבים את מה שמצליח ב"חו"ל".

    בקופנהגן, למשל, זה כל כך ברור, עד שאתה עלול למצוא את עצמך דרוס אם עלית בטעות עם קצה רגלך על נתיב האופניים.

     

    אצלנו, אופניים עדיין לא נחשבים כלי רכב, אלא יותר כתחביב שבתות וימי כיפור. האם מישהו ניסה פעם להיפגש עם ראש אגף אופניים במשרד התחבורה?


    --
    יאיר אנגל
    מנהל קהילת איכות הסביבה
    עיצוב וייעוץ לקיימות
    19/3/09 16:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-19 16:22:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    צודק.

    האמת שעניין ה"ככה זה בחו"ל" היה לי כל-כך ברור שלא חשבתי לציין זאת...

    בפגישה כמובן אמרנו את זה הרבה והראנו תמונות מהעולם, אבל אתה בטח מכיר גם את התשובה לזה - "ישראל זה לא אמסטרדם". כנראה שלכל טענה יכולה להיות תשובה...

    19/3/09 16:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-19 16:29:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היום ואתמול היינו אצל ד"ר משה טיומקין, ראש רשות התחבורה בעירייה.

    למרות ה"מפגש הטראומטי" כהגדרתו, הוא ציין בצורה נחרצת כי הוא "לא נכנע" וימשיך בפיילוטים של שבילים על הכביש!

    נקווה שאכן כך יקרה...

    20/3/09 12:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-03-20 12:22:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מסכימה עם כולם, מה שקורה הוא , שגם מי שתומך לוקה בתופעת "NIMBY" המוכרת....

    --
    \"והיה וכל אשר עמד מולי חלום
    אעצום עיניי ואשן לנצח\" (d_lady)


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "על שבילי אופניים, הסברה ושיתוף ציבור"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה