כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    איך לסבך (עוד יותר) מצב מסובך…

    8

    אקטואליה  ביטוי   חופש   חקיקה   פלשתינאים

    15 תגובות יום שני, 25/5/09, 20:57

    אין ספק שמערכת היחסים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי הגדול (כמיליון וארבע מאות אלף איש), היא מסובכת ומחייבת התייחסות וטיפול ממשלתי רציני. בקרב המיעוט הערבי ישנן קבוצות שפועלות לשמר את הלאומיות הפלסטינית, ולבטל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אחד הביטויים לעימות בין יהודים וערבים במדינת ישראל נובע מהעובדה שערביי ישראל סירבו לקבל את הקמתה של המדינה היהודית והקימו מתוכם כנופיות מזוינות שפעלו יחד עם מדינות ערב לחסל את המדינה היהודית.

    אנחנו ניצחנו והם ספגו תבוסה משפילה וכואבת. מדינת ישראל התעצמה מאוד, ואף קיבלה הכרה כמדינה יהודית על-ידי חלק ממדינות ערב - בשתי בירות ערביות שוהים שגרירים ישראלים בעקבות היחסים הדיפלומטיים שמקיימת ישראל עם מצרים וירדן.


    אין לנו מה להתבייש בעובדה שאנו חוגגים את הקמת המדינה היהודית והדמוקרטית, ואת הניצחון הגדול של מלחמת העצמאות. לערביי ארץ ישראל אין על מי להלין אלא על עצמם ועל מנהיגיהם, על הנכבה שהמיטו על עצמם.

    אמנם באירועי הנכבה מושמעים לעיתים דברים חמורים נגד מדינת ישראל, אלא שבדומה לעבירות ביטוי אחרות, שאלת ההעמדה לדין נגזרת ממידת הסכנה הנובעת מאמירות המנוגדות לחוק. רק פסימיים חסרי אמונה יכולים להשתכנע שביטויי הצער והאבל של הערבים - יכולים לסכן את קיומה של המדינה.

    ואולם, גם אם נניח לרגע שיש סכנה כזו, צריך עדיין לשאול האם הסכנה תיעלם לאחר שנקבל את הצעת החוק שיזמו חברי כנסת עם כוונות טובות אמנם, אך עם הבנה מוגבלת במלאכת החקיקה.

    בהצעת החוק נאמר - "לא יערוך אדם פעולה או אירוע שיש בהם משום ציון יום העצמאות, או משום התייחסות לעצם הקמת מדינת ישראל, כיום אבל או כיום צער". ויודגש כי בהתאם לחוק, ניתן יהיה לציין את יום הנכבה, בכל אחד מימות השנה ולאו דווקא ביום העצמאות. במצב כזה, אי אפשר יהיה להעמיד לדין את המתבטאים, שכן אלו יאמרו להגנתם בבית המשפט שבהתנהגותם או באמירותיהם לא הייתה הבעת צער על עצם הקמת המדינה, אלא צער על האסון שאירע לערביי ארץ ישראל. קשה להאמין שבית משפט כלשהו במדינת ישראל ירשיע את הנאשמים במצב כזה.


    יש סיכוי רב עוד יותר שהחוק כולו ייפסל, מאחר שאינו הולם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, או בשל העובדה שניתן למצוא אמצעים מידתיים יותר להשיג את מטרתו.


    מה יאמרו המחוקקים כאשר יתאספו אלפי מפגינים מחזיקים תמונות, מתפללים במסגדים ומביעים את אמונותיהם לזיכרון אירועי יום הנכבה? באיזה אופן יהיה על המשטרה לפעול לאכיפת החוק האמור? מהר מאוד יתברר שבקלות ניתן לעקוף את החוק, והוא ייעשה לאות מתה ולכתם שחור על חופש הביטוי.

    החוק, אם יתקבל, יחריף גם את מערכת היחסים המורכבת ממילא עם המיעוט הערבי, שירגיש  מתוסכל יותר כתוצאה מחוסר יכולתו לבטא את רגשותיו.


    חשוב להדגיש כי אינני מקל ראש כלל במאבק נגד הקיצונים הערביים המעוניינים להוביל להחרפת העימות עם היהודים על מנת לקדם את מזימתם לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נהפוך הוא, אני מציע להיאבק בהם בנחישות בתנועת מלקחיים. מצד אחד, לאכוף את החוק ולמצות את הדין עם כל מי שפוגע בביטחון המדינה, מסית וממריד נגד מדינת ישראל ומשטרה, ומסייע לארגוני הטרור. מצד שני, דווקא היכולת להבין את המצוקות והקשיים של רבים מאזרחי ישראל הערביים, המוכנים להשלים עם קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית שתאפשר להם להשתלב בה כערבים גאים בתרבותם ובמורשתם וכאזרחים נאמנים שווי זכויות וחובות - היא אשר תוכיח למיעוט הערבי שידה של המדינה היהודית מושטת עדיין לשלום, וכי הידברות ודו קיום עדיפים על פני נכבה שניה ושלישית.
    כך או כך, הצעת החוק לא תפתור דבר, אלא תסבך עוד יותר מצב שבלאו הכי הנו מסובך דיו.

    addthis
    דרג את התוכן:
    8
    מומלץלא מומלץ

    טראקבקים

    למי יש זמן לקפה? - עוד פוסט על חוק הנכבה 26/5/09 16:47:
    ביום העצמאות ה-60 לישראל הקדיש עיתון 'הארץ' את המוסף שלו לנכבה של הפלסטינים. יפה מצד 'הארץ' שהוא מקדיש מוסף לנכבה, אבל למה ביום העצמאות? 'הארץ' השתין מהמקפצה לתוך התודעה שלי דווקא ביום חגי. אני לא נגד דיבור על הנכבה או נגד מוספים על הנכבה להיפך, לדעתי חשוב לעסוק בנכבה (לדעתי זה לא צריך לקרות דווקא ב-ה' באייר, זה יכול לקרות גם ב-ז' בכסלו או כ"ח בווטאבר). אפילו חשוב ללמוד עליה בבתי הספר. להנחיל תודעת נכבה לכל ילד יהודי. טוב מאוד שנדע איך הפלסטינים תופסים את האירועים ומה הם מרגישים. ט
    חומרים - 667 30/5/09 17:12:
    צטט: רונן מאיר 2009-05-30 10:56:42 עוד פוסט על חוק הנכבה ביום העצמאות ה-60 לישראל הקדיש עיתון 'הארץ' את המוסף שלו לנכבה של הפלסטינים. יפה מצד 'הארץ' שהוא מקדיש מוסף לנכבה, אבל למה ביום העצמאות? 'הארץ' השתין מהמקפצה לתוך התודעה שלי דווקא ביום חגי. אני לא נגד דיבור על הנכבה או נגד מוספים על הנכבה. להיפך. לדעתי, חשוב לעסוק בנכבה (זה לא צריך לקרות דווקא ב-ה' באייר, אפשר גם ב-ז' בכסלו או כ"ח בווטאבר). אפילו חשוב ללמוד עליה בבתי הספר. להנ
    איכות הסביבה - אייך לסבך מצב מסובך.. 31/7/09 13:49:
    צטט: מיכאל איתן 2009-06-06 14:03:01 איך לסבך (עוד יותר) מצב מסובך… אין ספק שמערכת היחסים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי הגדול (כמיליון וארבע מאות אלף איש), היא מסובכת ומחייבת התייחסות וטיפול ממשלתי רציני. בקרב המיעוט הערבי ישנן קבוצות שפועלות לשמר את הלאומיות הפלסטינית, ולבטל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אחד הביטויים לעימות בין יהודים וערבים במדינת ישראל נובע מהעובדה שערביי ישראל סירבו לקבל את הקמתה של המדינה היהודית והקימו מת

    תגובות

    גיא פדה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גיא פדה ‏26/5/09 10:24:

    מעניין מאוד. פעם שנייה בשבועיים האחרונים שאני קורא או שומע דברים של בכירים בליכוד ומסכים אתכם.

    כפי שאתה כותב, הדרך להילחם בקיצוניות ולעודד מתינות והתקרבות, היא ע"י שילוב בין שמירה  על החוק ומניעת הסתה ואלימות, לבין שיפור תנאי חייהם ומידת השתלבותם של הפלסטינים אזרחי ישראל במדינה. רק כוח, בלי האלטרנטיבה, לא ישיג דבר פרט למרירות וקיצוניות נוספת.

    עכשיו נותר רק לקוות שגם תעשו משהו בכיוון זה ולא תסתפקו בסיסמאות יפות וריקות.

    naziwa
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    naziwa ‏26/5/09 11:16:

    אני מסכימה שחוק הנכבה הוא בזיון ובושה לחופש הביטוי והדמוקרטיה. עוד אני חושבת שהוא מהווה ביטול הסבל העם הפלסטיני שעם כל הכבוד ל"ניצחונות ישראל" יש להבין מאיפה הפלסטינים באים.. הרי היהודים שבאו לארץ באו על מנת לגרש את יושבי הכפרים הערבים במטרה להקים מדינה יהודית.. אז אני לא ממש מתפלאה שהם רצו לגרש את היהודים מארץ ישראל.. הם לא אנטישמים הם פשוט גרו שם קודם והיהודים התייחסו אליהם בזלזול, התנשאות, הפחדה ובסופו של דבר- גירוש והריסת הכפרים. בל נשכח לציין גם את ההרג הרב שנעשה לערבים ע"י היהודים המתיישבים החדשים ובעצם, גם היום נעשה הרג רב (ע"ע עזה) וגם מדיניות של "הכה את הערבי הלא חשוב, הנחות וחסר הזכויות" נעשה לדבר מקובל. אני מתביישת במה שנהייה מהמדינה, במקום לחזק ערכים של סוציאליזם ודמוקרטיה נראה כאילו אימצה לעצמה ערכים פאשיסטיים. לפחות היה אפשר להודות או להכיר באסון של העם הפלסטיני, להראות שיש קצת כבוד, שאנחנו יודעים שהם היו כאן, היו להם חיים, כפרים שלמים.. יש עדויות שדיין לא הצליח לקבור... אבל לא. במקום קצת לעודד ולהראות רצון טוב אנחנו רק ממשיכים לבנות התנחלויות (גם אם ראש הממשלה יפסיק לבנות חדשות הלוא שהישנות ממשיכות לגדול בקצב מטורף), להתעלל באנשים שהם מיעוט ואין להם כוח, לסגור אותם בחומה... נשמע מוכר למישהו התהליך? אם לי הייתה הברירה והאופציה גם אני הייתי נלחמת נגד תנאים שהציבו לי ונגד הגבלת תנועותיי במרחב. במקום זה אני אלחם נגד התנאים שהמדינה הציבה לאחרים, לשכניי ונגד הגבלת תנועותיהם במרחב. ולשני הצדדים אומר: לא כל האמצעים כשרים.
    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏26/5/09 14:15:
    נכון - מכל הבחינות. 
    avi.sabzerou
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    avi.sabzerou ‏26/5/09 14:26:

    ומה תעשה בנושא אם הממשלה בה אתה מכהן תעביר את החוק בכנסת על אף דעתך הנחרצת?

    האם תתפטר מתפקידך כשר לענייני שום דבר?

    או שתמשיך לכהן בממשלה שמעבירה חוקים שמתאימים לדיקטטורות החשוכות בעולם?

    PowerSlave
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    PowerSlave ‏26/5/09 15:50:

    אבי התשובה בגוף השאלה שלך . בואו לא נצפה שחברנו יתפטר או יזום מהלך שקרוב לזה ,

    היחידי ששמו עולה לי כרגע כאחד שכן היה עומד על עקרונותיו זה לא אחר מאיתן כבל ... ותתקנו אותי אם אני טועה . 

     

    פטריק קים
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    פטריק קים ‏26/5/09 16:30:

    השר איתן, כתבת "החוק, אם יתקבל, יחריף גם את מערכת היחסים המורכבת ממילא עם המיעוט הערבי, שירגיש  מתוסכל יותר כתוצאה מחוסר יכולתו לבטא את רגשותיו".

    אני מסכים איתך במאה אחוז אבל אני חושב שאתה מיתמם כשאתה מייחס את הצעת החוק לאי ניסיונם של חברי הכנסת שהציעו אותו, אשר כולם מישראל ביתנו, במלאכת החקיקה.

     

    החרפת מערכת היחסים עם המיעוט הערבי היא חלק מהאג'נדה של חברי הכנסת שהציעו את הצעת החוק.

    לא אי ניסיון ולא תמימות הביאו להצעת החוק אלא ניסיון ברור ללבות את האש.

    דאז
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    דאז ‏26/5/09 18:45:

    האם מכח סיסמת שוויון ההזדמנויות, יש צורך להביא את יתר חברי הכנסת למצב השיווקי-האינטרנטי של כבודו [על חשבוננו, כמובן]?
    השם שמור במערכת
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    השם שמור במערכת ‏26/5/09 19:23:

    אולי תספר לנו מי יזם בעצם את הצעת החוק הזו ?

     

    ומה בעצם מטרתו הראשונית ? מפני מה הוא בא להגן? איזו תרופה הוא בעצם מציע?

     

    בנוסף , 

     

    כאילו שאם הערבים לא היו מתקוממים במלחמת העצמאות (בעקבות רמיזות מן השלטון הבריטי אשר הותיר את הסוגיה על הארץ כמעט במתכוון לא פתורה !) - אז עכשיו הכל היה בסדר- והם היו זוכים לשוויון זכויות . 

     

    אני מניח שכבוד הח"כ . לא עונה לתגובות .

     

    נורא נשמח אם כן.

    שמלוק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שמלוק ‏26/5/09 21:33:
    אין לי בעיה עם יום הנכבה לא ביום העצמאות ולא בכל חג יהודי אחר עדיין ישאר להם מספיק ימים לציין לחגוג את הטיפשות שלהם מי שלא קיבל את תוכנית החלוקה לא יכול לבוא היום בטענות לאף אחד רק לעצמו ואל לנו לבכות איתם הבעיה היא שלהם בלבד חג שבועות שמח ובעיקר טעים
    שפתי כהן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שפתי כהן ‏27/5/09 00:35:

    מיקי הירשפרונג איתן, רק נחת רוח יש לעם ישראל ממך.

    רק נחת רוח.

    ומי שרוצה להבין את ההבדל בין ז'בוטינסקי ובין כהניסט, חב' הכנסת מיכאל איתן הוא ז'בוטינסקאי לא פחות ממני.

    רק נחת רוח אתה עושה לי.

    וד"ש לעזר.

    טלי אמיתי-טביב
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    טלי אמיתי-טביב ‏27/5/09 01:38:

    אבוי לנצחוננו, אם במדינת ישראל בשנות האלפיים תומכים 11 שרים בהצעת חוק מעוותת כזו. כל מילותיך היפות והסבריך האדנותיים לא יסתירו את הבושה ולא יבשמו את הריח שעולה מן הממשלה הזאת.

    החוק אולי לא יעבור הפעם, אך היה סמוך ובטוח שבעתיד הלא רחוק הוא יעבור גם יעבור, בשם אחר ובניסוח מכובס.

    במלחמה נגד הגזענות והאפליה הפסדנו. בענק!

    asterjet
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    asterjet ‏27/5/09 08:45:

    אכן החוק הזה מיותר אך לא הטיפול בסוגיה שנעשית בוערת יותר ויותר מיום ליום: היחסים בין המיעוט הערבי למדינת ישראל. הייתי שמח מאוד אם תנצל את עובדת ישיבתך בממשלה בלי תיק שגוזל יותר מדי זמן מיניסטריאלי ותדחוף לגיבוש מדיניות שמחד תקטין את האפליה של ערבים במקומות ובמקרים שאין לזה צידוק בטחוני אמיתי ומאידך, תאכוף את החוק ואת דרישות הנאמנות הבסיסיות למדינה ותעניש בחומרה את אלה שמסיתים ופוגעים בה. צריך לעודד את אלה שרוצים לחיות כאזרחים מלאים במדינה ולהפוך חיי השוללים את קיום המדינה לגהינום. ככה פשוט. וזה כולל את נבחרי הציבור הערבי שמקבלים את משכורתם מקופת הציבור והסירו כל רסן בהתנגדותם למדינה.
    kaffeine
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    kaffeine ‏6/6/09 14:03:

    ח"כ מיכאל איתן

    אני מעריך מאד את עמדתך ושל י"ור הכנסת ריבלין

    על מבול הנסיונות חקיקה מצד ימין וכמובן התגובות שרשרת בצד השני

    אני פונה אליך כמי שדואג לעתידנו

    ובמטרה ליעל ולשפר את הדמוקראטיה הישראלית והציונית

    יש כל מיני הצעות לממשל זמין שאתה בראש המקדמים

    יש לי את הנסיון - הידע והכלים ליעול ושיפור מערכות

    שמעתי שח"כ אילן גילאון העלה כמה הצעות.

    ביקרתי ביחידת המחשב  בכנסת בשנות ה70 וה80 ואני די מכיר את המערכות

    אגב בחינוך ובשלטון המקומי יש המון מקום לחסכון ויעול ( לא פגיעה בכח אדם)

    לדוגמא ראש עיריית ירושלים מנסה לקדם דברים בכפילות לראש עיריית ת"א-יפו

    ואנחנו סה"כ קטנים בהרבה מטקסס או ראה http://nyc.gov  לדוגמא.

    ואני לא רוצה לרמוז על הסרבול בביטוח הלאומי...

    תודה וישר כח

    כהן שמואל

    יפו

     

    וידאו

    סה"כ: 3 וידאו

    פרופיל

    מיכאל איתן

    מיכאל איתן

    חבר הכנסת מיכאל איתן, מקום 16 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. ניהל קמפיין לקראת הפריימריז "להוכיח שאפשר אחרת", ובו היה חבר הכנסת הראשון שהתרים תורמים קטנים דרך האינטרנט, וגייס למעלה מ300 תורמים ב50...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות

    rss עדכונים וחדשות מהאתר של מיכאל איתן